HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: sure sıralamaları niçin belli değil? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba

Sayin Hak Gelenek,Muhammed ve ona vahyedilen  bize yeni gelen bir vahiyde geciyor olsaydi soylediginin bir anlami olurdu.

Ibrahim ve diger  resuller,  Kuran vahiy sureci esnasindaki   anlayisa mutabik olan,  bir tarzda anlatilmislardir. Kusura bakma ama benzetmen pek uygun dusmemis.  

Kuran vahyi esnasindaki inkarcilar ile musterek olan anlayis benim ki degildir. Kuranin hepsinin birden indirilmesini savunan kimseler, iste  onlar inkarcilarin istekleriyle ortusen bir anlayisi paylasmaktadirlar.Yani Cumleten Vahideten-hepsi birden iletilmis bir kitap arzuluyorlar.

Kuran bir yasam kitabidir. Onun olusumu  gelismeler ile iliski kurularak ilahi bir sekilde gerceklestirilmistir. Hepsi birden-cumleten vahideten tarzi bu gelismelere uygun dusmez.

Ana mesaj gelismelere tabi bir sekilde olusmamistir. Allah  her seferinde, insanin fitratindaki kulluk bilincini uyandirip, kullugun temel disiplinini insanliga degismez  bir standartta sunagelmistir. Vahiy geleneginin degismez ilkeleri, gundem ile baglantilar kurularak, muhataplarin sahip olduklari da harekete gecirilerek iletilmekle,  etkin bir guncellige sahip kilinmistir.  Gelismeler ile paralel olarak iletilen ve sonraki gelismeleri  kendi kontrolune almayi basaran ilahi yontem sayesinde Kuran vahiy esnasinda  insanin eline mahkum   sayfalar olmaktan korunmustur. 

Hepsi birden-cumleten vahideten olarak indirilmis olan bir Kuran ayni etkiye sahip olamazdi. Hepsi birden inmis olan kitab insan tasarrufundan  tamamen uzak tutulamaz. Bu kimse resul dahi olsa boyledir. Resul Muhammed elinde bir butun olarak duran icerikten oturu zor bir duruma sevkedilmis olacakti. Icinde bulundugumuz ortamda yasadiklarimiz bunu anlamamiz icin yeterlidir diye dusunuyorum.

  Kuran vahyinin  resule vahyinin sona ermesinin ardindan yazili nushalar olarak insanlarin sorumluluguna birakilan Kuran'a karsi takinilan tavirlar vahiy sureci esnasindaki hakikatleri degistirmez.

Muhammed'e iletilen vahiy  hem iletim hemde resulun kalbine kayitlama esnasinda   Allah'in kontrolu altindadir. Bu esnada ki olusumlar ile sonrasi arasindaki ayrisim yapilmak zorundadir. Muhammed kendinden hic bir ilave  yapmadan okuyordu-iletiyordu. Oysa daha sonrakiler icin bu soz konusu olmayabilir.

 

Yukarida anlatilanlarin ardindan dogal olarak bir soru ortaya cikmaktadir. "Muhammed dahi elinde bir butun olarak duran Kuran karsisinda zorluklarla karsilacaksa bizim halimiz ne olacak ?"

Hakli olarak olusan bu anlayis icin tek cozum Kuran'da sunulan Muhammed orneginden istifade etmektir. Kuran'in vahiy duzenlemesini takip ederek problemlerimizi cozebiliriz. Allah bu sekilde yani tedrici olarak iletmekle hem Kuran'in cagdaslarina hemde sonraki nesillere lutufta bulunmustur. Kuran'in bu yontemi cok belirgin bir sekilde ortadayken bunu gormezlikten gelerek hic bir gelisim sergileyemeyiz

 

 

 sayin hak gelenek once soru soruyor sonrada "İbrahim ile ilgili bir kıssayı anlamak için Mekkede ki müslüman İbrahimin ortamının şartlarınımı araştırmak zorundaydı?Haklısın bu tartışmayıda burada keselim." diyorsunuz.
Hangisini tercih ediyorsaniz ona saygi duyarim.

Allah'a emanet.

 

Kadir

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
nurhani
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 03 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nurhani

 

-Ey iman edenler, size açıklandığında sizi üzecek şeyleri sormayın; Kur'an indirildiği zaman sorarsanız, size açıklanır. Allah onu affetti. Allah bağışlayandır, (kullara) yumuşak olandır.

(MAİDE/101)

-Yoksa gayb (bilgisi) onların katında mıdır, böylece yazıp-duruyorlar?

(TUR/41)

 

sanırım anlamak için bu iki ayet yeterli olur siz istediğiniz kadar ittalarda bulunun bu boş bir kuyuya taş atmaya benzer

-Andolsun, bu Kur'an'da insanlar için biz her örnekten çeşitli açıklamalarda bulunduk. İnsan, her şeyden çok tartışmacıdır.

(KEHF/54)



__________________
"Rabbimiz, bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi kaydırma ve katından bize bir rahmet bağışla. Şüphesiz, bağışı en çok olan Sensin Sen."

AL-İ İMRAN 8
Yukarı dön Göster nurhani's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nurhani
 
adem erdem
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 14 mart 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adem erdem

Selam (barış ) üzerinize olsun

Kitabımızın indirilişi ile ilgili düşünceleri zamana göre idrak etmek gerekir.

23 yıllık bir peygamberlik yaşamı,ve bu zamanda toplum hayatında meydana çıkan olaylar anlaşmazlıklar,ve imani güzellikler ibretlik hikayeler ve sürekli yağan bir rahmet olarak düşünmek lazım.Şevk veren bir vahiy programı.Her ayetin gelişiyle Huşu veren gönülleri coşturan dosdoğru bir yol öğretisi.

Bitiminde neler oldu derseniz.

Şu zamane göre düşünecek olursak,Türkiye haritasını puzzle olarak düşünelim ve hangi semtin hangi ilçenin hangi şehrin ve hangi ülkenin nereye konacağını bilenin bildirmesinden doğal ne olabilir.

Anlık inme ile gelseydi toplum yapısında istenen düzelme beklenemezdi,Her ayet Hidayete açılan bir kapıdır,onun içindir ki ehli beytteki Kitab sevgisi çok üst seviyeydi,şimdi biz bütün olarak görüpte okurken coşuyoruz bazen birde ayet ayet geldiğini düşünün,rabbiniz size mesaj gönderiyor,ne yapardınız,gözleriniz yaşla gönlünüz huşu ile dolmaz mıydı,ne güzellikler yaşamışlar.

İndiriliş sırasına göre Kitabımızı düşünmek nasıl olur ,peygamberimizin peygamberliğe hazırlandığı ilk ayetler için çok yararlı mutlaka ilk ayetler özellikle çok etkileyici,ama sonra kopukluk oluyor.

Halbuki şuanki haliyle,müthiş bir giriş var,Rabbimizin Resulüne verdiği o hidayete giden 7 ayet ile inanılmaz bir giriş öyle bir sureki ,içine girsen eğer imanı aşkın varsa seni alıp coşturup huşu verip kalbine sıcaklık vermemesi olacak iş değil.Öyle bir sureki o sureyi ilk okuduğu zaman resule, ilk taş atanı (Ebu leheb) cehenneme atan sure.sonra ise kesin imanı kuvvetlendirmek için bakara suresi,sonra şekil yöntem veren ali imran suresi ile Kuran'da yapılması gereken o güzelim dua örnekleriyle süslenmiş bence bu düzen sanatkarların sanatkarı ,eğiten yetiştiren rabbimizin insanlara karşı çok merhametli,çok şefkatli ,herşeyi en ince ayrıntısına kadar planlayan plan yapanların en hayırlısının,Tek Yaratan rabbimizin Kusursuz ilminin Nurlu yoludur.

Kur'an gönül vermek sadece düzenli okumakla olmaz.Yaşamak içmek coşmak ve insanlarıda sahip olduğu enerji ile coşturmakla olur.

Selam üzerinize olsun.

 

 

 



__________________
Nefsin bütün çirkinliklerinden,Rabbimin hoşnutsuzluğuna giden faydasız amelden, sevgisizlik,vicdansızlık,merhametsizlikten,Yüceler yücesi alemlerin rabbine sığındım.Rabbim İlmimi artır.
Yukarı dön Göster adem erdem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adem erdem
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Kur'ana Yönelik Şüphelerin Sebepleri:
1-Arap dilini iyi anlayan Hz. Muhammed ve o zamanki sahabe diye adlandırılan Arap müslümanların bu anladıkları Kur'ana rağmen bize doğru bir salat,doğru bir savm,doğru bir hacc ve doğru Kur'an kavramları bırakmamış olmaları ve üstelik Muhammed vefat ettikten bir müddet sonra birbirlerine kılıç çekmeleri onların beslendiği Kur'ana yönelik ciddi şüphelerin oluşmasına sebep olmuştur.
2-müteşabihlerin varlığı(tanrı insanlara sözlerinin anlaşılmasını istememiş gibi veya başka başka anlamlara yönlendirilsin istemiş gibi Kur'ana karşı olumsuz fikirlerin oluşmasına sebep olmuştur.
3-ayetlerde konu bütünlüğünün yeterli olmaması
4-Kıraaat farklılıkları
5-Mezheplerin varlığı(yani farklı algılamalarla oluşan onlarca mezhebin türemesi ve bir türlü vahdetin sağlanmamış olması)
Bence bütün bunlar Kur'anın tamamen insan ürünü olduğunu ispatlamaz ancak seçiciliğin faydalı olacağı kanaatindeyim.Bence çok açık olmayan ayetler üzerinde fazla yorumlarla zaman kaybı yapılmamalı,aklın ilkeleri ön plana getirilmelidir.Fakat hükmü açık ayetlerde de aklın süzgecinden geçirilmeli.Akla tam uyum güstermeyen veya kapalı ayetler varsa bunlar üzerinde de fazla yoruma girilmemeli ve aklın ilkeleri devreye sokulmalı.yalnızca hükmü açık olan ayetlerle ve akılla Kur'an tefsir edilmelidir hurafelerden kesinlikle kaçınılmalıdır diye düşünüyorum.
6-Bakara106da ifade edilen,nasih ve mensuha delil olarak gösterilen:''Biz, bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturursak (ertelersek) mutlaka daha iyisini veya benzerini getiririz. Bilmez misin ki Allah her şeye kadirdir.''bu ayetle ilgili de şu şüpheler ortaya çıkmıştır.Allah madem en iyisini biliyorda niye başından bunu söylemiyor,insanları daha kötüsüyle idare ettirmek rahmet sıfatıyla uyuşur mu?gibi şüpheler tezahür etmiştir.En doğrusunu Allah bilir.
selamlar,sevgiler 

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 8
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats