HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: NAMAZ VE ORUÇ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

Bence iki tarafta haklı

bakana göre değişiyor kuran; şekilsel salat var, diğer bakana göre yok..

Olay burada
Secde Ruku ve Kıyamı nasıl anladığımız; kimi şekilsel anlıyor kimi mecazi deyip mecazi anlamıyla anlıyor.

Hal böyleyken bile iki görüş de doğru bence;

hem mecazi hem fiziki olarak bahsedilen kavramlar..

Ama benim sıkıntıya düştüğüm konu şu;

Eğer salat namazsa yani günümüzde anladığımız namaz, Allah daha başka konularda ince ayrıntıya kadar anlatırken dinimizin en önemli emri !(atalar dininde) olan namaz hakkında neden ayrıntısız mecazi manalara gelebilecek şekilde anlatmış.

Burada bir yanlış var yanlış olan,anlayamayan kesinlikle BİZİZ

Tamam çoğu konuda günümüz anlayışı ile kurani bakış anlayışı içinde farklılık var ama salat kavramını tartışanlar dikkat çekelim yalnız kuran diyenler yani bu insanlar bazı şeyleri bir kenara atıp kınanmayı hor görülmeyi göze alıp atalar dinini terk etmiş insanlar (bazıları sırf namaz kılmak ağır geldiği için diyorlar ya ) burada düşünmek gerek yani kuran okudukça insan bazı şeylerin farkına varıyor demek ki; böyle diyen arkadaşlarda kendilerince doğru olabilirler ve ben onlara saygı duyuyorum..

 

Ama kuran anlaşılır ve net ise (evet elbette öyle) neden;

bir seferde de, okusakta araştırsakda belli bi zaman sonra da olsa, konuları tam anlayamıyoruz .

 

Peygamber döneminde çok daha rahat anlaşıldığını düşünüyorum buna da sebep Muhammed(a.s) peygamber;

Ama şimdi o yok ne yapacağız bence herkes içten samimi olarak gerçekten kurana dayanarak rabbim ilmimi artır diyerekten okur uygulamaya çalışır ve ;

Namaz var veya yok diye çıkarırsa bence ikisi de doğrudur.

Gerisi bizlere düşüyor ister şekilsel uygularız ister uygulamayız�

 

Şahsi kanaatim şekilsel salatın (yani günümüzdeki şekli ile)kuranda olmadığını düşünsem de atalar dininin bir ibadet şekli de olsa ben kıyam ediyor rukuya gidiyor ve secdeye varıyorum.

Rabbimin büyüklüğü verdiği nimetleri için elimden sadece bu geliyor..

(Kurandan Bahsedilen iyi insan olma özellikleri de ayrı bi konu.)

 

Şekilsel namaz olmadığını söyleyenler diyebilirler ki Allah için sadece şekilsel namaz mı kılarsın; şekilsel olarak, iyilik için çalışırsın koşturursun düşünürsün konuşursun yani bir efor sarfedersin bu da, salatı yerine getirmektir, diyebilirler

Evet doğru haklılar katılıyorum ama gene de kıyam secde ruku ayrı bir his veriyor bana uyguluyorum..


Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

Bende İkilem de kalmışım :)
kalmayan varmı ki bence çoğumuz böyleyiz
yalnız kuran diyen bizler yani...
Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba

Oncelikle sunu soylemek isterim Allah'a kullugun sekli degil icerigi on plana cikarilmalidir. Kuran sekilsel takintilar icinde olanlara hep elestiresel yaklasmistir. 

Salat konusunun degerlendirilmesi yapilirken Vahyin  iletilis  siralamasi goz ardi edilmemelidir. Bu ibadet hangi ayetlerle ilk kez ilan edilmis ve tarifi yapilmistir? Alak suresinin daha sonra iletilen kisimlarinda bulunan salattan menedilenin yaptigi, bizim  bildigimiz namazsa bu ondan onceki hangi ayetlerde yapilsin denmis ve tarif edilmistir?  Sekilsel namazin Kuran'i bir teklif oldugunu savunanlarin isi epey zordur, cunku bunu derli toplu bir sekilde ifade etmelerine Kuran imkan vermemektedir. Kuran  sekilsel  ibadete mahkumiyet inancina karsi oldugundan isin ozu ile ilgilenmistir. Butun sekilsel ibadetler gibi namazda sekil itibari ile insan icadidir. Insanin icad ettigi bu sekilleri uygularken on plana cikmasi gereken icerik,  iste o   Allah'a aittir.  Ornegin Kurban  insan icadidir ama takvanin on plana cikmasi zorunlulugu Allah'in teklifi-emridir.  Muhammed ve arkadaslari bir cok sekli ibadeti uygulamislardir, bunlar Kuran'da gecmektedir ama takva hep on plandadir. Sekil sadece bir aractir ve araclar degisebilir. 

 

 

 

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Merhaba Arkadaşlar;

Buradaki yalnız Kuran diyen uzman üyeler ikilemde kaldıysa vay bizler gibi yolun başındakilerin haline diyorum:)

Tabiki bu latife. Şimdi şöyle birşey düşündüm ben bu konu ile ilgili yazılanları okuduktan sonra. Allah kitabında bize diyor ki, namaz kılacağınız zaman abdest alın, yani namaz kılmadığınız anlarda abdestli olmanıza gerek yok. Şimdi şekilsel salat yok diye düşünecek olursak, yapacağımız her eylemde salat adına abdestli olmak zorundayız düşüncesi ortaya çıkıyor. Ben Harun Yahyanın kitaplarını okudum bir zamanlar, bence onun kitaplarında tek ters yön Allahın varlığını sanki insanlara ispat ettirme çabası, onun dışındaki bilgiler ise güzel denebilir. Çünkü biz inansakta inanmasakta Allah var. Neyse uzatmayım orda abdest bahsini anlatırken olaylara hep bilimsel yaklaşıyor ya, su ve toprağın insandaki sinir sistemini gevşetmesinden, insanı olumsuz etkileyen elektriiğin vücuttan atıldığından dem vurmuş. Bu bana çok mantıklı geldi. Nasıl evde biraz sıkıldığımız zaman bunaldığımız zaman yüzümüze biraz su serpmek bizi kendimize getiriyor onun gibi. Allah bence burda bizden her zaman ruhumuzu, bedenimizi, zihnimizi uyanık tutmamızı istiyor sanki. O zaman da  şekilsel salat olmadığını düşünürsek her zaman abdestli olmamız gerekiyor. Bu biraz sanki yanlış gibi (yine de en doğrusunu Allah bilir). Bana göre, hem şekilsel salat var hem de yaşantıya yayılmış, her olayda, her eylemde, toplumla olan her paylaşımda salat var. Şekilsel salat, kulun Allah ile kimse arada olmadan başbaşa yaptığı bir eylemdir diye düşünüyorum.  Allah abdesti burda ille istiyor, demin dediğim nedenlerden ötürü, yani tam bir zihin açıklığı ve dinginlik içinde O'na yönelmemizi istiyor. Toplumla beraber olan salatta ise böyle bir şart koymamış bize. Benim Kuran'an anladığım ve bugüne kadar bu konuda okuduklarımla aklıma vurarak ulaştığım salat bu. Çünkü abdest alın diyerek bizi bir tevhid eylemine davet ediyor gibi duruyor ayetler. Gönülden biz zaten boyun eğiyoruz ama bir de bedensel hareketlerimizle, O'nun kelamını ona tekrarlayarak, biz bu kelamın farkındayız, seninle beraberiz gibi sanki tastik etmemiz ya da tam uygun cümleyi bulamadım şimdi, her an O'nunla beraberiz fikrinin eyleme dönüşmüş hali gibi duruyor şekilsel salat.

Bir arkadaş bu günlerde bir forumda sormuştu, Allahın sözlerini yine ona okumak çok mantıklı gibi durmuyor diye. Bu da bir bakış ama şöyle düşünelim. Bence mantıklı: Çünkü öyle güzel yakarış ayetleri, öyle güzel O'nun varlığını ve birliğini ona dilimizle sunabileceğimiz ayetleri yine bize öğreten yüce yaradanımız. O'nun kelamını yaşatmanın ve bu kelamı yine kendisine söylemekten daha güzel ne olabilir diye düşünüyorum.

Ben salatı Allaha bağlılık, O'nun emir ve yasaklarına boyun eğmek olarak algılıyorum. Bunun da hem şekilsel olarak yine kendisiyle başbaşa olarak rüku, kıyam ve secde ederek yapmamazı istediği şekilsel salat, hem de yaşantımızın sürdüğü müddetce hayatımınız her anında uygulayacağımız beşeri, toplumsal salat olarak algılıyorum. Bana göre zekat da bir salat ama orda abdest istenmiyor. Bu nedenlerden ötürü de şekilsel bir salat var gibi duruyor ve ben var olduğuna inanarak yapıyorum şekilsel salatımı.

Her şeyin en doğrusunu Allah bilir diyorum.

Hepiniz Allaha emanet olunuz...



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Yeniden Merhaba;

Bir şey daha eklemek istiyorum yazdıklarıma.

Gündelik hayatımızı düşünün. Annemizin babamızın yanında ayaklarımızı uzatıp oturamayız, kaykılıp yatamayız, yani en azından gelenekten gelenler bunu hala uygularlar. Ayrıca işyerinde amirimizin odasına girerken kapıyı çalıp gireriz, kılık kıyafetimize çeki düzen veririz, hele ki o otur demeden oturmayız.

Şimdi düşünelim, Bizleri yaratan, bizi rızıklandıran sonsuz merhamet ve rahmet sahibi Yüce yaradanımızın huzurunda toplasan 20 dk. sürmez gün boyu, ayakta durmuş ona saygıda bulunmuşuz, önünde eğilip saygımızı ve bağlılığımızı yinelemişiz, huzurunda secdeye kapanıp sadece ve sadece ona ait olduğumuzun imzasını atmışız, bu arada niyazımızı da dile getirerek yaptığımız kötü fiillerden af dilemiş, sahip olmak istediklerimiz,  hem dünya hem de ahirete ait beklentilerimizi sunabilmişiz, kendisi zaten buna fırsat vermiş ve üstelik O'na yaklaşmak için izin almamıza gerek yok, her vakit bana yönelebilirsin demişken;

Neden bu şekilsel tevhid eylemi bu kadar zor gelir insanlara aklım almıyor.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

Slm,cümleten,konuya daha yakinlasabilmek umudi ile:

Şems 1 Güneşe ve kuşluk vaktindeki aydınlığına

Şems 2 Güneşi takip ettiğinde Ay'a,

Şems 3 Onu açığa çıkarttığında gündüze,

Şems 4 Onu örttüğünde geceye,

Şems 5 Gökyüzüne ve onu bina edene,

Şems 6 Yere ve onu yapıp döşeyene,

Şems 7 Nefse ve ona birtakım kabiliyetler verene,

Şems 8 Sonra da ona iyilik ve kötülükleri ilham edene yemin ederimki, 

icimizde böyle ilham alan varmi?

Şems 9 Nefsini kötülüklerden arındıran kurtuluşa ermiştir,

Şems 10 Onu kötülüklere gömen de ziyan etmiştir

Âl-i İmrân 61          YANLIZ KURAN DAN

(Medenî 89) Sana bu ilim geldikten sonra seninle bu konuda çekişenlere de ki: Geliniz, sizler ve bizler de dahil olmak üzere, siz kendi çocuklarınızı biz de kendi çocuklarımızı, siz kendi kadınlarınızı, biz de kendi kadınlarımızı çağıralım, sonra da dua edelim de Allah'tan yalancılar üzerine lanet dileyelim

A’râf 55

(Mekkî 39) Rabbinize yalvara yakara ve gizlice dua edin. Bilesiniz ki O, haddi aşanları sevmez.

Ra’d 14

(Mekkî 96) El açıp yalvarmaya layık olan ancak O'dur. O'nun dışında el açıp dua ettikleri onların isteklerini hiçbir şeyle karşılamazlar. Onlar ancak ağzına gelsin diye suya doğru iki avucunu açan kimse gibidir. Halbuki (suyu ağzına götürmedikçe) su onun ağzına girecek değildir. Kafirlerin duası kuşkusuz hedefini şaşırmıştır.

Yûnus 10

(Mekkî 51) Onların oradaki duası: "Allah'ım! Seni noksan sıfatlardan tenzih ederiz!" (sözleridir). Orada birbirleriyle karşılaştıkça söyledikleri ise "selam" dır. Onların dualarının sonu da şudur: Hamd, alemlerin Rabbi Allah'a mahsustur.

Kehf 28

(Mekkî 69) Sabah akşam Rablerine, O'nun rızasını dileyerek dua edenlerle birlikte candan sebat et. Dünya hayatının süsünü isteyerek gözlerini onlardan çevirme. Kalbini bizi anmaktan gafil kıldığımız, kötü arzularına uymuş ve işi gücü aşırılık olan kimseye boyun eğme

En güzel ÖGÜT leri yine Rabbimiz vermis,yeterki sabirla arayalim.

En dogrusunu Rabbimiz bilir.

43/44 "Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz."

 

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

berguzar Yazdı:

Neden bu şekilsel tevhid eylemi bu kadar zor gelir insanlara aklım almıyor.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...

2 Bakara 45 :

Ö. N. Bilmen

Sabır ile ve namaz ile yardım isteyiniz. Ve namaz şüphe yok ki ağır bir iştir. Ancak Hak'tan korkanlar için değil.

S. Ateş

Sabırla, namazla Allah'tan yardım dileyin, şüphesiz bu, (Allah'a) saygı gösterenlerden başkasına ağır gelir.

A. Bulaç

Sabır ve namazla yardım dileyin. Bu, şüphesiz, huşû duyanların dışındakiler için ağır (bir yük)dır.

Muhammed Esed

(Ey müminler!) Sabır ve namazla yardım dileyin: Bu, tam bir sığınma duygusu içinde yürekten Allah'a yönelenler dışında herkes için zor bir iştir.

Y.N. Öztürk

Sabra ve namaza sarılarak yardım dileyin. Hiç kuşkusuz bu, kalbi ürperti duyanlardan başkasına çok ağır gelir.

S. Yıldırım

Sabır göstererek, namazı vesile ederek Allah’tan yardım dileyin! Gerçi bu çok zor bir iştir, fakat içi saygı ile ürperenlere değil.

Sizde Yüce Allah'a Emanet Olasınız.



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

Hasanöktem yazdı:

2 Bakara 45 :

Ö. N. Bilmen

Sabır ile ve namaz ile yardım isteyiniz. Ve namaz şüphe yok ki ağır bir iştir. Ancak Hak'tan korkanlar için değil.

S. Ateş

Sabırla, namazla Allah'tan yardım dileyin, şüphesiz bu, (Allah'a) saygı gösterenlerden başkasına ağır gelir.

A. Bulaç

Sabır ve namazla yardım dileyin. Bu, şüphesiz, huşû duyanların dışındakiler için ağır (bir yük)dır.

Muhammed Esed

(Ey müminler!) Sabır ve namazla yardım dileyin: Bu, tam bir sığınma duygusu içinde yürekten Allah'a yönelenler dışında herkes için zor bir iştir.

Y.N. Öztürk

Sabra ve namaza sarılarak yardım dileyin. Hiç kuşkusuz bu, kalbi ürperti duyanlardan başkasına çok ağır gelir.

S. Yıldırım

Sabır göstererek, namazı vesile ederek Allah’tan yardım dileyin! Gerçi bu çok zor bir iştir, fakat içi saygı ile ürperenlere değil.

Sizde Yüce Allah'a Emanet Olasınız.

 

Tek kelimeyle eyvallah.

Vesselam.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

Neden bu şekilsel tevhid eylemi bu kadar zor gelir insanlara aklım almıyor.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...

ÖNYARGILI OLMAMIZDAN OLABILIRMI? YADA KURANIN ICERIGINI TAM ANLAMADIGIMIZDAN??

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

ÖNYARGILI OLMAMIZDAN OLABILIRMI? YADA KURANIN ICERIGINI TAM ANLAMADIGIMIZDAN??

Her ikisi de olabilir.

Vesselam.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats