Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
aslında bu işin oralara doğru gideceğini az buçuk hissediyordum...
yaklaşmayın denilen ağacın cinsellik olduğunu önceden duymuştum...
ağaçtan tattıklarında kötü yerlerinin açılması ve onları cennet yapraklarıyla örtmeye çalışmaları...
avret yerleri tüm insanlar tarafında örtülmeye çalışılır...
örtünme konusunda çok çeşitlilik olmasına rağmen en ilkelinden en gelişmişine insan topluluklarında buraların açılması çirkin bir iş olarak görülür...
buralarla alakalı konuşmalar olaylar hep bir ayıplık utanma ara namus iffet kavramı ile ilişkilendirilir...
abdesti bozan yahut cünüplüğe seben olan şeyler de yine buralarda meydana gelen olaylarla alakalı...
adem ve eşinin kıssasında da burayla alakalı bir olay yaşanıyor ve allahın yakınlığından uzaklaşılıyor..
tekrar yakınlaşmak için suyla yada toprakla manevi bir temizlenme çabasına giriliyor...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Sayın Asım, şu kadarını tekraren söyleyeyim; sükârâ ve cünüp olma halleri munafıkların kendilerini Allah'ın mesajına kapatma ve dinlemeyip itaatetmeme halidir. İlgili ayetleri bu perspektifte anlamaya gayret etmeli.
Abdest vaftizse, hergün bir kaç kere vaftiz olmanın anlamı yok ki! Bir kere vaftiz olursunuz, tam olursunuz olur biter! Bu bir itikadi arınmadır. İkide bir abdestin bozulması / itikadın bozulması nasıl olur? İman etti ve küfr etti, iman etti ve küfr etti... Bu ne demek ? iman etmedi demek; Munafık.
Merhaba Asım Bey, Sayın Haktansapmaz konu ile ilgili görüşlerini burada , burada ve burada belirtmiş.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
"SeV'E(t)" kelimesi ve türevlerinin 5:31(2)'deki anlamının doğru olduğunu düşünüyorum Adem ve Eşi Ağaçtan/bilgiden (tevratta "iyiliği ve kötülüğü bilme ağacı)" yedikleriyle "bedenlerinin" farkına vardılar (5:31 bknz). Cinselliklerinin değil. Eğer cinsellikse/ilk ilişki, ayıp yerlerinin sonradan nasıl farkına varıyorlar?
Ağaç kadim toplumlarda "bilgiyi" temsil eder, (Sidre gibi, çalı gibi)
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
"SeV'E(t)" kelimesi ve türevlerinin 5:31(2)'deki anlamının doğru olduğunu düşünüyorum Adem ve Eşi Ağaçtan/bilgiden (tevratta "iyiliği ve kötülüğü bilme ağacı)" yedikleriyle "bedenlerinin" farkına vardılar (5:31 bknz). Cinselliklerinin değil. Eğer cinsellikse/ilk ilişki, ayıp yerlerinin sonradan nasıl farkına varıyorlar?
Ağaç kadim toplumlarda "bilgiyi" temsil eder, (Sidre gibi, çalı gibi)
selam ve dua ile,
rıdvan
Selam Baybora,
Allah bilgiden istifade etmeyi mi yasakladı o zaman ? Yoksa burada da mı yanlış anlama / anlamlandırma var ?
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
sevgili aliaksoy soruyu ağzımdan almış gibi oldu sağolsun...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
abdurrahman beyin görüşlerini biraz daha iyi anlamış ve kendisini de daha iyi tanımış oldum...
bir çok yaklaşımını da değerli ve doğru buluyorum...
fakat bende bu konuda muhliskul gibi düşünüyorum ve namazıma devam ediyorum...
kuranın ilk muhataplarının anladığı anlamın doğru olduğunu bizim onu yakalamaya çalışmamız gerektiğini bunu içinde kendimizi o zamana hayalen ışınlayıp empati yapmaya gayret etmeyi elzem görüyorum...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
manevi bir temizlik olduğu biraz daha baskın duruyor..
gait den gelince kadınlara dokununca manen kirlenmiş mi oluyoruz...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma