Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Efrayim
Sevgili dostlar...
Konu başlılığından da anlaşılacağı üzre,İslam
öncesi ve sonrasındaki evlilikler bizim pek bilemediğimiz
alan.Kuran-ıKerim'deki evliliğe ilişkin
ayetleri,Bilemediğimiz bu alan yerine bizim medeni
kanunumuzdaki bölümleriyle açıklamaya çalıştığımızdan,her
şey birbirine giriyor ne olduğunu anlayamıyoruz...
İslam öncesi ve sonrasındaki evlilikler'i detaylı
anlatabilecek bir anayiğit bir babayiğit hanif dost var
mı?
Sevgi ile,
bir ara Kuran'da günümüzde ŞAHİTLİ olması gereken, şahit olmazsa nikah olmaz anlayışını araştırmış ve Kuran'da bununla ilgili bir bilgiye rastgelmemiştim.
Gözümden kaçmış olabilir, bu konuda araştırma yapan ve bilgilendirmek isteyen olursa sevinirim.
Ancak, boşanma, iddet sayma, mehir, konuları geçiyor. Bunlar da hiç bir kanun ile belirlenemeyen SOSYAL adalet, ETİK kural uygulamaları.
Örneğin, boşanmış bir kadının, 4 adet dönemini beklemeden evlenmesine HİÇ BİR ENGEL yok dünyanın hiç bir yerinde. ancak bu olası bir bebeğin babasını belirlemek açısından çok önemli.
Rum21:''İçinizden, kendileriyle huzura kavuşacağınız eşler yaratıp; aranızda muhabbet ve rahmet var etmesi, O'nun varlığının belgelerindendir. Bunlarda, düşünen millet için dersler vardır.''(Diyanet işleri eski meali) Mümin bay ve bayanlar bu ayettede işaret edildiği üzere biribirlerine muhabbet beslerler,bu muhabbetle evlendikleri zaman onlara huzur verilir. Tevbe71:''Mümin erkekler ve mümin kadınlar birbirlerinin dostudurlar; iyiyi emreder kötülükten alıkorlar; Kur'an sistemini desteklerler,zekat verirler, Allah'a ve Peygamberine itaat ederler.İşte Allah bunlara rahmet edecektir. Allah şüphesiz güçlüdür,hakimdir.''buyurulmuştur. Bu ayeti kerimeden de anlaşılacağı üzere mümin kadın ve erkekler birbirlerinin dostu ve koruyucusudurlar.Kur'an sistemini desteklemeleriylede rahmet ortaya çıkacaktır. Nisa3:'' Eğer, velisi
olduğunuz mal sahibi yetim kızlarla evlenmekle onlara haksızlık
yapmaktan korkarsanız onlarla değil, hoşunuza giden başka kadınlarla
iki, üç ve dörde kadar evlenebilirsiniz...''buyurulmuştur. Bu ayetteki ''ma tabe''hoşunuza giden ifadesi mühim bir ifadedir.ki bundan hoşa gitmek ifadesinden tip olarak hoşa gitmekte,ahlak olarak hoşa gitmekte anlaşılır.Fakat geleneksel cahiliyyede kadın ve erkeğin birbirleriyle konuşmaları,tanışmaları,arkadaş veya dost olmaları haram gibi anlatılmaktadırki yukarıdaki ayetler bu tür görüşlerin Kur'ana aykırı olduğunu belgelemektedir.Bir insan tanışmadığı veya arkadaşlık dostluk kurmadığı birinin hoşuna gidip gitmeyeceğini nasıl anlayabilirki?Bunları anlayabilmesi için ona yakınlaşması,konuşması veya arkadaş olması gerekiyor,onun için yüce Allah mümin kadın ve erkekleri birbirlerine dost ve arkadaş ilan etmiştir.Onun için bilinmelidirki müminlerin dostluklarını engelleyen bütün iddialar batıl ve hurafedir.Geleneksel cehaletin müminlere bu konudaki dayatmalarının farkında ve bilincinde olmalıyız ve bu tür iddiaları elimizin tersiyle savurup atmalıyız. Bakara228:''Kadınların hakları, örfe uygun bir şekilde vazifelerine denktir. Erkeklerin onlardan bir üstün derecesi vardır.Allah güçlüdür. Hakim'dir.'' Bu ayeti kerimeden de anlaşılacağı üzere yüce Allah aile kurumunu başsız bırakmamış aile risi olarak erkeği atamıştır. Nisa34:''(Hanımlarınız)Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayın. Doğrusu Allah Yüce'dir,Büyük'tür.''
Bu ayeti kerimeden de anlaşılacağı üzere mümin erkekler hanımlarına zulüm yapma hakkına sahip değildirler. Ahzab51:''Bunlardan (kadınlardan)istediğini bırakır,istediğini yanına alabilirsin.Sırasını geri bırakmış olduklarından da arzu ettiğini yanına almanda sana bir sorumluluk yoktur.Bu onların gözlerinin aydın olmasını, üzülmemelerini, hepsine verdiğin şeylere razı olmalarını daha iyi sağlar.Allah kalblerinizde olanı bilir; Allah bilendir, Halim olandır.''buyurulmuştur. Bu ayette cinsel aşka teşvik vardır ve bu cinsel tatminliğin sonucunda insana verilen psikolojik rahatlığa ve huzura işaret edilmiştir. selamlar,sevgiler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma