HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: INSIDE THE KORAN Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Abdurahman Bey, Hasan bey ve diğer bilgi sahibi arkadaşlar,

Altta vermiş olduğum bağlantıda "inside the koran" adlı bir belgesel hakkında 21 adet ileti bulunuyor. Tümünü tek tek cevaplamanızı rica ediyorum.

İngilizce konusunda Hasan Bey yardımcı olacaktır.

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=inside+the+koran

 



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba cin 13 kardeşim.

Titizlikle araştırılması gereken bir konu bu. Ön yargısız olmayı gerektirir; zülfü yare dokunma cesaretini gerektirir, olaya karışan kişileri, örneğin Dr Puin'i, iyi tanımayı gerektirir.

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Dr Puin'le yapılan bir söyleşi: 

Dr. Puin`nin Yemen`de bulunan Kur-an hakkindaki arastirmalari...

February 28 2001 at 4:25 PM
dilemma   (no login)
from IP address 62.155.200.114

Pazartesi günü bir saat kadar süren telefon konusmamizda Dr. Puin`nin Sanaa camiinde bulunan Kur-an hakkindaki sorularima verdigi cevaplar özetle söyle:

Dilemma: gercekten Kur-an`nin degistigini iddia ediyormusunuz?

Puin: Degismekten kasit nedir? Eger The Guardian`daki yazilanlardan bahsediyorsaniz, hayir o gazetedeki haberi kaleme alan aptalla yapmis oldugum röpörtaj benim en büyük hatamdi. Galiba söylediklerimi anlamamis. Cok cirkin seyler yazilmis. Spekülasyona sebep oldular... Bana röpörtaj icin gelen birinin Kuran`dan ne kadar anladigini ve böylece benim söylediklerimi ne kadar anliyabilecegini nereden bilebilirim ki. Mesela sizin Kuran`dan anlayip, anlamadiginizi nasil bilebilirim? Beni anlayabilmeniz icin Kuran`i bilmeniz gerekir biraz.

Dilemma: Konuyla herseyden önce müslüman oldugum icin ilgileniyorum. Kuran`i müslüman oldugum icin taniyorum..


Puin: Önce beni telefonla arayan bu gazeteci de müslüman ismi tasiyordu.


Dilemma: Arastirmaniz bazi odaklar tarafindan kullaniliyor. Bu olay müslümanlar olarak bizi üzüyor. Kuran`nin degismedigi inanci, asagi yukari her müslüman icin vazgecilmez bir öngörüdür.


Puin: Degisme derken, bakin bir örnek vereyim: Kuran`da „Abraham“, „Abrahim“ olarak yazilirdi önceleri ve 20 yerde gecer Kuran`da.. Galiba araplar sondaki „h“ ve „m“ harfleri arasinda kalan harfin neden „i“ olarak yazildigi konusunu pek düsünmemisler. Hatta „Ibrahim“ seklinde dahi okusaniz sakincasi yoktur derler. Neden sakinca yok? Cünkü anlam degismiyor. Simdi „Abraham“ mi, „Abrahim“ mi yoksa „ibrahim“ mi. Dilde zamanla meydana gelen degisimler rol oynuyor. Araplar Kuran`in ilk yazilmis sekline sadik kalmamislar. Ortografik incelemeler bunu gösteriyor. Sanaa`daki Kuran`da arapcaya en yakin dillerden biri olan aramca kullanilmis. Sözcüklerde, sözcüklerin okunusunda farkliliklar var. Degisim burdan kaynaklaniyor. Müslümanlar Kuran`nin Allah kelami oldugunu söylerler ama, bu kitabin insan eliyle yazildigini unutuyorlar. Insan eliyle yazilirken insanca sapmalar yapilmis olmasi normaldir... Yine su an hatirlayamadigim bir surede gecen, „laizat- kazzibtun-kaziba“ sözcügünün neden feminin olarak kullanildigi mechuldur. Araplara bunu sordugumda aldigim cevap „kadinlarin erkeklerden daha cok yalan söylemeye müsait olabilecekleri“ seklindeydi... Komik degilmi? Ama malesef durum böyle.. Feminin olmama ihtimali olan bir sözcük feminin seklinde degistirilebiliyor. Konusma kültürü degismistir. Kuran degismismi? Bu konuda kesin birsey söylemek su asamada mümkün degil... Su an bu konu üzerinde calisiyorum. Zaten Sanaa`da bulunan Kuran benim icin güzel bir tesadüftü ama kayitlayici degil. Burda bulunanlarin hicbiri tam degildir. Cesitli sekillerde kullanilamaz duruma geldikleri icin camiinin catisina cikarilmislar. Kutsal kitaptan parcalar olduklari icin atilmamislar, tazim ve hürmetten dolayi toparlanip depolanmislar. Bir cogu kivrilarak konuldugu icin acilmaya calisilinca kirilmis, parcalanmis, okunamaz hale gelmisler.
Bakin Semarkand`da bulunan bir Kuran var, Pariste ayni tarihlere rastlayan baska bir Kuran daha var. Sonra, benim icin su an cok büyük bir önem arzeden Kahire Islam müzesinde sergilenen, Sanaa`da bulunan Kuran`dan cok daha eski tarihlere istinad eden bir Kuran var. Londra`da incelenmesi gereken eski bir Kuran var. Bütün bunlarin üzerinde calisilmadan birsey söylenemez. Hicretten sonra 4. yüzyila ait bir Fars Kuran`i var. Cok sasiracaksiniz ama, Iran`lilar daha o tarihlerde Kuran`i modernlestirmisler. Ben ilk okudugumda sanki gazete okuyorum hissine kapildim. Müslümanlar bu konularda cok duyarsiz. Kuran yazimi üzerine bilimsel bir arastirma yapilmamis. Yani Kuran bilimsel alana tasinmamis... Baska bir örnek, mesela „satan“ ibranicede de „seytan“ demektir. Kuran`da „seydan“ diye gecer. „satan“ ve „seydan“ benzemiyormu? Bu tür tekst farkliliklari var... Baska bir örnek, „ellezi“ burada „l“ harfi kimi yerde iki defa yazilir. „Ellegani“ sözcügünde bir tane .

Dilemma: sedde kullanilmis olamazmi?

Puin: evet ama sedde peygamber zamaninda yoktu. Cok sonralari Kuran`nin okunmasini kolaylastirmak icin harekeler, tecvit kullanildi.

Dilemma: Kur-an`nin Hz. Muhammet`ten önce yazildigini söylüyormussunuz? Bu dogrumu?

Puin: Bu sadece bir tahmindir.

Dilemma: Tahmininizin ispatlanmasi mümkün gözüküyormu?


Puin: Bir örnekle aciklayayim. Kuran`da bazi yer isimlerinden bahsedilir. Mesela „errass“, „ kurumus su kaynagi, vaha“ anlamina gelir. Simdi bir düsünün Arabistan`da kac tane kurumus su kaynagi vardir? Saniyorum en azindan 1000 tane. Nasil bulunur bu yer? Kuran´da gecen ayette „kurumus kaynaktaki insanlari düsün. Onlar Allah`a boyun egmediler.“ Seklinde gecer. Kimdir bu insanlar? Bu kuruyan kaynak neresidir? Kuran cografyasi vardir. Bu cografyayi anlatan haritalarda ilgili yerler gösterilir. Bu yerler Islam gelmeden önce var olan yerlesim yerleridir. Yine „Akaba bis maskad“ gecer. Burasi da bir yerlesim yeridir. Neresi oldugu bu haritalarda bulunabilir. Bu yerlesim yerleri islam`dan önce var olan bölgelerdir. Kuran`a nereden intikal ettigi sorulmasi gereken sorudur...

Dilemma: Bazi mikrofilimlerden bahsediliyor. Bunlara nasil ulasilabilir?

Puin: Von Bothmer`in derledigi bu filimlerin, The Guardian`da yazilanlardan sonra Yemen hükümetine sakli tutulacagi konusunda söz verdim. Bizde var, ancak zaten cok kötü cikmislar. Yinede görmek isteyen buraya gelebilir. Dagitimini yapmiyoruz.

Dilemma: Yemen eski eserler müdürüne özür mektubu yazdiginiz dogrumu?

Puin: Özür degil, durumu aciklayici bir mektup yazdim.. Müslüman olmamam konulara daha objektif yaklasmami sagliyor. Kendimi bagimli hissetmiyorum. Yani müslüman olasam ne diyecegim „elhamdulillahhh! ene müslim!“ Hepsi bu! Yinede müslümanlara saygim var... Bir arap bir gün bana „kafir!“ diye hakaret etmisti. „La ikrahu fiddin“ diye karsilik verince, Gözlerini kisarak „laa laa“ dedi. „Iman edenleri ikrah ettirmeyin“ demekmis o ayette söylenmek istenen. Iman etmeyenleri ikrah ettirmekte sakinca yokmus.

Dilemma: Tam tersi. Cok yanlis...

Puin: Evet ama, malesef durum böyle...

Dilemma: Internette bir forumda Sanaa`daki arastirmalariniz konusunda tartismalar yapiyoruz. Forum türkce ama siz almanca yazarsaniz ben seve seve türkceye tercüme edebilirim..

Form adresini vermek üzere e-mail adresini istedim.

Puin: Bundan birkac ay önce bir misirli ögrenci bana uzun bir mektup yazarak Kuran hakkinda bilgi istemisti. 19 mucizesi ile ilgileniyormus. Esprili bir mektupla cevap verdim. Oldukca hos birseydi...

E-mail adresini verdi...

Dilemma: Cok tesekkür ederim Dr. Puin. Cok fazla vaktinizi aldim.

Puin: Önemli degil...

Dilemma: hoscakalin...

Puin: güle güle

Evet telefon konusmamizin önemli noktalarini özetledim... Ya kendimi gazeteci gibi hissettim simdi

Neyse simdi Campus dergisinde yazilanlar sirada...



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Teşekkür ederim Hasan Bey. Aktarımlarınızı bekliyorum.

__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
evrensel
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 16 kasim 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 422
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı evrensel

Dr. Puin'in el-Ekva'ya yazdığı mektup

Sayın Kadı İsmail el-Ekva hazretleri,

Zât-ı âlinize en muhlisâne hürmet ve selâmlarımı sunarım.

Yemenli dostlarımdan bana ulaşan haberlere göre, Alman araştırmacıların Yemen'deki eski eserler arasında bir elyazması Kur'an nüshası bulduklarından ve bu elyazması nüshayla müslümanların bugün ellerinde bulunan Kur'an nüshaları arasında ciddi farklılıklar tesbit ettiklerinden söz eden ['The Atlantic Monthly' adlı] Amerikan dergisinin yaptığı neşriyât, Yemen Eski Eserler Müdürlüğü'nde görev yapan yetkililere karşı halkın büyük bir tepki göstermesine sebebiyet vermiş... 312 sayılı el-Belağ dergisinin iddia ettiği üzere, güyâ Yemen'li yetkililer İslâm dünyasında büyük bir fitnenin ortaya çıkmasını önlemek amacıyla uzun bir süredir bu gerçeği (!) saklamaya çalışıyorlarmış...

Sizi temin ederim ki el-Belâğ'ın hem Amerikan dergisinin neşriyâtından, hem Yemen yazmalarına dâir söylenenlerden hareketle yaptığı suçlama ve karalamalar tamamen asılsızdır ve hiçbir esasa dayanmamaktadır; benim ve meslektaşım Dr. Graf von Bothmer'in Saarbrücken Üniversitesinde sürdürdüğümüz Kur'an araştırmalarına ilişkin mâhud iddialar da aynı şekilde hilaf-ı hakikattir.

Yemen ile Almanya'nın bilimsel işbirliği çabalarını baltalamayı hedef alan bu müessif saldırılardan dolayı fevkâlede üzgün olduğumu belirtmeliyim. Bu saldırıyı tertib eden odakların hedeflerine ulaşmak için zamanlama itibariyle Almanya Dışişleri Bakanı'nın Yemen'i ziyaret ettiği haftayı seçmeleri size de ilginç gelmiyor mu? (...)

Amerikalı yazarı [Toby Lester] şahsen tanımam, kendisiyle sadece birkaç kez telefonla görüştüm, o kadar...
Benim samimi kanaatime göre, sözkonusu Yemen nüshalarıyla eldeki Kur'an nüshaları arasında ciddiye alınabilecek hiçbir farklılık mevcut değildir; bu yeni nüshalarda tesadüf edilen yegâne ihtilaf, -Allah'a şükür- sadece sözcüklerin imlâsıyla ilgili Kur'an'ın kendisine aslâ zarar vermeyecek olan küçük birtakım yazım farklılıklarından ibarettir. Zaten "İbrahîm-İbrahim"; "Kur'ân-Kur'an"; "simâhum-simahum", vb. farklılıklara da Kahire'de basılan mushaflarda işaret edildiği herkesçe bilinmektedir.

(...) Geçen senenin Ekim ayında ben ve meslektaşım Dr. Von Bothmer, Hollanda'nın Leiden şehrinde yapılan, Kur'an araştırmalarıyla ilgili bir konferansa davet edilmiş ve orada Yemen mushaflarından alınan mikrofilm örneklerine istinaden iki tebliğ sunmuştuk. Her iki tebliğ de -tahmin olunacağı üzere- hem Batılı akademisyenler, hem de müslüman ilim adamları nezdinde çok büyük bir rağbet ve iltifata mazhar oldu. Maamafih bu tedkikler henüz neşredilmiş değildir.

Bu vesileyle belirtmek isterim ki araştırmalarımla ilgili herhangibir husûsu bilimadamlarının nazarlarından gizlemem için hiçbir neden bulunmamaktadır. Gözlerini kin bürümüş birtakım cahillere gelince, onları ciddiye almayıp kendi hallerine bırakmak en doğrusu olacaktır; tâ ki ülkesinin tarihi üzerine titreyen, dinî mirasından güç alan, bu mirasın korunmasında ve bugünlere ulaşmasında hizmeti geçen öncülerini şükran hisleriyle yâdeden, -Çin'de bile olsa- onların tecrübelerinden ve yardımlarından yararlanan ilim ve kültür sahibi yeni nesiller gelinceye kadar...

Son olarak, hem sizin adınıza, hem kendi adıma, Yemen yazmaları etrafında kabaran bu kin ve nefret dalgalarının dinmesini temenni ediyorum. Vesselâm!

Not: Arapça ifadelerimin bozukluğundan dolayı özür dilerim.

Dostunuz
Dr. Gerd R. Joseph Puin
Saarbrücken, 14/2/1999



__________________
BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
Yukarı dön Göster evrensel's Profil Diğer Mesajlarını Ara: evrensel
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Querying the Koran

Orthodox Muslims believe that this ancient Islamic text is the unchanging Word of God. One scholar is daring to question it

  • Abul Taher
  • The Guardian, Tuesday 8 August 2000 23.50 BST
  • Article history
  • A German academic fears a violent backlash from orthodox Muslims because of his "blasphemous" theory that the Koran has been changed and revised. Such a backlash is not to be taken lightly; the Salman Rushdie affair is a solemn reminder of the power of an angry Muslim community. After the author wrote his novel Satanic Verses, which was considered by Muslims to be blasphemous, a fatwa , or religious decree, was pronounced against him in 1989 that left him fearing for his life. Rushdie has only recently reappeared in public after nearly 10 years in hiding.

    According to Muslim belief, the Koran is the eternal, unaltered Word of God, which has remained the same for 14 centuries.

    But Dr Gerd R Puin, a renowned Islamicist at Saarland University, Germany, says it is not one single work that has survived unchanged through the centuries. It may include stories that were written before the prophet Mohammed began his ministry and which have subsequently been rewritten.

    Puin's conclusions have sparked angry reactions from orthodox Muslims. "They've said I'm not really the scholar to make any remarks on these manuscripts," he said.

    The semitic philologist, who specialises in Arabic calligraphy and Koranic palaeography, has been studying Sa'na manuscripts, ancient versions of the Koran discovered in Sa'na, the capital of Yemen.

    So controversial are his findings that the Yemeni authorities have denied him further access to the manuscripts.

    He says they shed new light on the early development of the Koran as a book with a "textual history", which contradicts the fundamental Muslim belief that it is the unchanging Word of God.

    Any questioning of the authenticity of the Koranic text as the Word of God can expect a hostile reaction. The fatwa , or death sentence, was issued against Rushdie for hinting in Satanic Verses that the Koran may include verses from other sources - chiefly Satan.

    Academics offering radical interpretations of the Koran put their lives at risk. In 1990, Dr Nasr Abu Zaid, formerly a lecturer in Koranic Studies at Cairo University, provoked a national outcry in Egypt over his book The Concept of the Text. There were death threats from Muslim extremists, general public harassment, and in 1995 he was branded an apostate by Egypt's highest court. The court forced him to divorce his wife because under Islamic law, marriage between an apostate and a Muslim is forbidden.

    Zaid's proposal was arguably less radical than Puin's. Zaid's book argued that "the Koran is a literary text, and the only way to understand, explain, and analyse it is through a literary approach". A Muslim, Zaid remained in Egypt for a time to refute the apostasy charges, but fled with his wife to Holland in the face of increasing death threats.

    Puin believes that he will not receive the same reaction, because unlike Zaid or Rushdie he does not have a Muslim name.

    His claim that the Koran has changed since its supposed standardisation, and that pre-Islamic texts have crept in, would nonetheless be regarded as highly blasphemous by Muslims. He has not yet written a book on his radical findings, but says it is "a goal to achieve" in the near future.

    Dr Tarif Khalidi, lecturer in Islamic Studies at Cambridge University, warns that the book may generate a controversy similar to Satanic Verses. "If Dr Puin's views are taken up and trumpeted in the media, and if you don't have many Muslims being rational about it, then all hell may break loose."

    Khalidi fears Muslims will not accept Puin's work on the Sa'na manuscripts as having been done with academic objectivity, but see it as a deliberate "attack on the integrity of the Koranic text".

    The manuscripts, thought to be the oldest surviving copies of the Koran, were discovered in the ancient Great Mosque of Sa'na in 1972, when the building was being restored after heavy rainfall, hidden in the loft in a bundle of old parchment and paper documents. They were nearly thrown away by the builders, but were spotted by Qadhi Isma'il al-Akwa, then president of the Yemeni Antiquities Authority, who saw their importance and sought international assistance to preserve and examine them.

    Al-Akwa managed to interest Puin, who was visiting Yemen for research purposes in 1979. Puin in turn persuaded the German government to organise and fund a restoration project. The restoration revealed that some of the parchment pages dated from the seventh and eighth centuries, the crucial first two centuries of Islam, from which very few manuscripts have survived.

    Until now, there were three ancient copies of the Koran. One copy in the Library of Tashkent in Uzbekistan, and another in the Topkapi Museum in Istanbul, Turkey, date from the eighth century. A copy preserved in the British Library in London, known as the Ma'il manuscript, dates from the late seventh century. But the Sa'na manuscripts are even older. Moreover, the Sa'na manuscripts are written in a script that originates from the Hijaz - the region of Arabia where the prophet Mohammed lived, which makes them not only the oldest to have survived, but one of the earliest copies of the Koran ever.

    Puin noticed minor textual variations, unconventional ordering of the chapters (surahs), as well as rare styles of orthography. Then he noticed that the sheets were palimpsests - manuscripts with versions written even earlier that had been washed off or erased.

    These findings led Dr Puin to assert that the Koran had undergone a textual evolution. In other words, the copy of the Koran that we have is not the one believed to have been revealed to the prophet.

    This is something that Muslims would find offensive.The idea that the Koran is the literal Word of God, unchanging and permanent, is crucial to Islam.The traditional Muslim view holds that the Koran was revealed to Mohammed by God in fragments between 610 and 632 AD. The revealed verses were "recorded on palm leaves and flat stones and in the hearts of men [meaning memorised]," and remained in this state during the prophet's lifetime.

    About 29 years after Mohammed's death during the rule of the third Muslim caliph, Uthman, a standard copy of the Koran in a book form, was made, because already divergent readings and copies were circulating in the growing Islamic empire. This Uthmanic recension, according to the Muslim view, was produced with meticulous care, based on earlier copies of the Koran made according to the instructions of the prophet.

    Orthodox Muslims insist that no changes have occurred to the Koran since the Uthmanic recension. But this view is challenged by the Sa'na manuscripts, which date from shortly after the Uthmanic recension.

    "There are dialectal and phonetical variations that don't make any sense in the text", says Puin. "The Arabic script is very defective - even more so in the early stages of its literature."

    Like other early Arabic literature, the Sa'na Koran was written without any diacritical marks, vowel symbols or any guide to how it should be read, says Puin. "The text was written so defectively that it can be read in a perfect way only if you have a strong oral tradition." The Sa'na text, just like other early Korans, was a guide to those who knew it already by memory, he says. Those that were unfamiliar with the Koran would read it differently because there were no diacritical and vowel symbols.

    As years went by, the correct reading of the Koran became less clear, he says. People made changes to make sense of the text. Puin gives as example Hajjaj bin Yusuf, governor of Iraq from 694-714 AD, who "was proud of inserting more than 1,000 alifs [first letter of the Arabic alphabet] in the Koranic text".

    Professor Allen Jones, lecturer in Koranic Studies at Oxford University, agrees.

    "Hajjaj is also responsible for putting the diacritical marks in the Koran. His changes are a defining moment in the history of the Koran".

    After Hajjaj's changes in around the 700s, "the Koranic text became pretty stable", he says.

    Puin accepts this up to a point, but says that certain words and pronunciations were standardised in the ninth century. He says the Uthmanic text was the skeleton upon which "many layers of interpretation were added" - causing the text to change.

    This is blasphemy, according to orthodox Muslims, and is not entirely accepted by other academics.

    Jones admits there have been "trifling" changes made to the Uthmanic recension. Khalidi says the traditional Muslim account of the Koran's development is still more or less true. "I haven't yet seen anything to radically alter my view," he says.

    He believes that the Sa'na Koran could just be a bad copy that was being used by people to whom the Uthmanic text had not reached yet. "It's not inconceivable that after the promulgation of the Uthmanic text, it took a long time to filter down."

    Puin's other radical theory is that pre-Islamic sources have entered the Koran. He argues that two tribes it mentions, As-Sahab-ar-Rass (Companions of the Well) and the As- Sahab-al-Aiqa (Companions of the Thorny Bushes) are not part of the Arab tradition, and the people of Mohammed's time certainly did not know about them.

    "These are very unspecific names, whereas other tribes are specifically mentioned," said Dr Puin.

    His researches have shown that the ar-Rass lived in pre-Islamic Lebanon and the al-Aiqa in the Aswan region of Egypt around 150AD, according to the Atlas of Ptolemy. He argues that pre-Islamic sources entered the Koran, presumably when the growing Islamic empire came into contact with those regions and sources.

    Khalidi says finding pre-Islamic registers in the Koran does not discredit the Muslim belief in any way, because it does not threaten the integrity of the Koran. "The Koran was revealed at a particular time in the vocabulary of the age", he says.

    Puin also questions another sacred belief that Muslims hold about the Koran, that it was written in the purest Arabic. He has found many words of foreign origin in the text, including the word "Koran" itself. Muslim scholars explain the "Koran" to mean recitation, but Puin argues that it is actually derived from an Aramaic word, qariyun, meaning a lectionary of scripture portions appointed to be read at divine service. He says the Koran contains most of the biblical stories but in a shorter form and is "a summary of the Bible to be read in service".

    Orthodox Muslims have always held that the Koran is a scripture in its own right, and never a shortened version of the Bible, even if both texts contain the same prophetic tradition.

    Khalidi says he is weary of constant attempts by western Islamicists to analyse the Koran in a parallel way to the Bible. Puin, however, sees the need for a "scientific text" of the Koran, and this is what he intends to achieve. He says that Muslims believe that "the Koran has been worked on a thousand years ago" and "is not a topic anymore".

    Not all Muslim reaction to him has been hostile. Salim Abdullah, director of the German Islamic Archives, affiliated to the powerful pan-Islamic Muslim World League, has given him a positive response.

    "He asked me if I could give him the permission to publish one of my articles on the Sa'na manuscripts", said Puin. Warned of the possible controversy it could raise, he replied: "I am longing for this kind of discussion on this topic."



    __________________
    hasanakcay.net
    allahindini.net
    Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
     
    hasakcay
    Uzman Uye
    Uzman Uye


    Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
    Gönderilenler: 1236
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

    cin13 Yazdı:

    Abdurahman Bey, Hasan bey ve diğer bilgi sahibi arkadaşlar,

    Altta vermiş olduğum bağlantıda "inside the koran" adlı bir belgesel hakkında 21 adet ileti bulunuyor. Tümünü tek tek cevaplamanızı rica ediyorum.

    İngilizce konusunda Hasan Bey yardımcı olacaktır.

    http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=inside+the+koran

    İleti 1:

    national geographic belgeseli.. en cok dikkatimi ceken kismi yemende bulunan ve an itibariyle insanligin elindeki en eski kuranla ilgili bolum zira belgeselde bu kuran ile su anda toplu dagitimi yapilan kuran arasindaki daglar gibi farklardan bahsediliyor. `http://www.youtube.com/...le&feature=player_embedded`

    İletide söylenen yeteri kadar açık değil. Örneğin "dağlar gibi fark"tan kasıt nedir; içerik farkı mı ya da yazı farkı mı? 

    Başta Dr Puin olmak üzere konuya el atan bütün bilim adamları mushaflar arasında içerik farkı bulunmadığını belirtiyor; yazılar arasındaki farkın önemli mi olduğu ise yeni bir soru değil. KIRAAT İHTİLAFLARI tefsirlerde zaten işlenen bir konu.

    İleti 2:

    my idea is that the koran is a kind of cocktail of texts that were not all understood even at the time of muhammad. many of them may even be a hundred years older than islam itself. even within the islamic traditions there is a huge body of contradictory information, including a significant christian substrate; one can derive a whole islamic anti-history from them if one wants. the qur’an claims for itself that it is ‘mubeen,’ or clear, but if you look at it, you will notice that every fifth sentence or so simply doesn’t make sense. many muslims will tell you otherwise, of course, but the fact is that a fifth of the qur’anic text is just incomprehensible. this is what has caused the traditional anxiety regarding translation. if the qur’an is not comprehensible, if it can’t even be understood in arabic, then it’s not translatable into any language. that is why muslims are afraid. since the qur’an claims repeatedly to be clear but is not—there is an obvious and serious contradiction. something else must be going on.

    (a fifth of the qur’anic text is just incomprehensible) "Kuran'ın beşte biri anlaşılamaz" şeklideki iddiayı Dr Puin kendisinin öne sürdüğünü şiddetle reddediyor:

    Dilemma: gercekten Kur-an`nin degistigini iddia ediyormusunuz?

    Puin: Degismekten kasit nedir? Eger The Guardian`daki yazilanlardan bahsediyorsaniz, hayir o gazetedeki haberi kaleme alan aptalla yapmis oldugum röpörtaj benim en büyük hatamdi. Galiba söylediklerimi anlamamis. Cok cirkin seyler yazilmis. Spekülasyona sebep oldular... Bana röpörtaj icin gelen birinin Kuran`dan ne kadar anladigini ve böylece benim söylediklerimi ne kadar anliyabilecegini nereden bilebilirim ki. Mesela sizin Kuran`dan anlayip, anlamadiginizi nasil bilebilirim? Beni anlayabilmeniz icin Kuran`i bilmeniz gerekir biraz. 

    Dr Puin'in sahiplendiği iddia: harekesiz mushaftaki bazı kelimeler pek çok anlama gelecek şekilde okunabilir. 

    Beyrut Amerikan Üniversitesi'nden prof Tarif Khalidi'nin cevabı:

    Kuran'ın geçirdiği gelişmeler hakkındaki klasik İslami görüş genel olarak doğrudur. Bu kanaatimi değiştirmemi gerektirecek önemli bir gelişmeye henüz rastlamadım.

    Oxford Üniversitesi Kuran çalışmaları kürsüsünden Professor Allen Jones ise Sa'na metinlerini güvenilir bulmuyor:

    Osman mushafında bulunmayan önemsiz bazı eklemelerin ortaya çıktığı görülüyor, tamam. Ama muhtemelen Sa'na mushafı henüz Osman mushafı kendilerine ulaşmamış olan kimseler tarafından kullanılan kötü bir kopyadır. Zira Osman mushafının bazı yerlere ulaşması vakit almıştır.  

    Kuran'daki bazı öykülerin İslamdan yüz yıl kadar önceki kaynaklardan aktarıldığı iddiası ise (many of them may even be a hundred years older than islam itself) bazı Sa'na sayfalarında üst üste iki yazının bulunmasından güç alıyor.

    Bu iddiayı sonuca bağlamanın tek yolu tabandaki yazıların zamanını karbon testi ile belirlemektir. Sa'na hükümeti buna izin vermek zorunda.

    Sevgi ile,

    Hasan Akçay



    __________________
    hasanakcay.net
    allahindini.net
    Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
     
    mustacanta
    Ayrıldı
    Ayrıldı
    Simge

    Katılma Tarihi: 18 aralik 2009
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 198
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mustacanta

    .....kuran arasindaki daglar gibi farklardan bahsediliyor.

    bence belgeselden alınması gereken en önemli ders islami anlayış açısındanki  DAĞLAR GİBİ farklar..(belgeselin eleştirilecek yanları da var). Soru bence bu farklar nasıl azaltılır yada azaltılmalı mıdır? herkes anladığı gibi yaşamalımıdır?
    Forumdaki "Kuranın indirilişinden günümüze gelişi" konusunda ilk mushaflarla ilgili muhtemel farklar tartışılmış ne düzeyde olduğu bence tespit edilmiştir. İnşallah enerjimizi kuran ı doğru anlamak ve anlatmak adına harcayanlardan oluruz.

    Selamlar..

    Yukarı dön Göster mustacanta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mustacanta
     
    cin13
    Uzman Uye
    Uzman Uye


    Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
    Gönderilenler: 385
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

    Sevgili Evrensel ve Hasan Akçay, teşekkür ederim.

    Kuran'ın kelimelerinin arapça yanında süryanice ve aramca karşılıkları olduğu tezine ne diyorsunuz? Mesela, 7-10. iletilerdeki örnekler?



    __________________
    Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
    Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
     
    hasakcay
    Uzman Uye
    Uzman Uye


    Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
    Gönderilenler: 1236
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

    Merhaba cin13 dost. En başında söylediğim gibi ciddiye alınıp özenle araştırılmayı hak eden bir konu bu. Beni aşar. Yine de karşıma çıkan bir iddiayı yazayım:

     

    Kuran'ın ilk muhatapları aynı coğrafyanın insanlarıydı ama iki ayrı toplumdular:

     

    (1)Halk,

    (2)Seçkinler.

     

    Bunların ilgilendikleri konular da kullandıkları diller de farklıydı. Tıpkı bizdeki Osmanlılar gibi. Bir yanda Bakilerin ve Fuzulilerin saray dili, öte yanda Yunus Emrelerin ve Karacoğlanların halk dili.  Açıklayıcı bir belge: http://mushecht.haifa.ac.il/catalogues/Nabateans/Avraham_Neg ev.pdf

      

    Kuran, halkın dilinde indi; mevcut mushaftaki dile sonradan büründü.

     

    Luxenberg'ün bunu destekleyen tezleri için bkz :The Syro-Aramaic Reading of the Koran. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Syro-Aramaic_Reading_of_the _Koran

     

    Sevgi ile,

    Hasan Akçay



    __________________
    hasanakcay.net
    allahindini.net
    Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
     
    Guests
    Guest Group
    Guest Group


    Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
    Gönderilenler: -259
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

    Merhaba,

    daha önce de konusu açılmıştı. Kuran'ın değişmediğine kayıtsız şartsız TESLİM olamayan arkadaşlar, şu bilgiye KAYITSIZ ŞARTSIZ teslim olabiliyorlar :

    -Harekeleme Muhammed a.s. zamanında yoktu, Kuran sonradan harekelendi....?????

    bu ne yaman bir çelişkidir???

    selam müminleredir...

    Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
     

    Sayfa Sonraki >>
      Yanıt YazYeni Konu Gönder
    Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

    Forum Atla
    Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
    Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
    Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
    Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
    Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
    Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

    Powered by Web Wiz Forums version 7.92
    Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
    hanif islam

    Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

         Sayfam.de  

    blog stats