HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: "Reenkarnasyon"un İspatını Tartışalım.! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

sasha Yazdı:
Sistemde , bugun oleceksin, yarin kedi olarak dogacaksin, diger zamanda aslan, kus olacaksin gibi sey yoktur bence..

Reenkarnasyon vardir diyenler, dogmadan once nerden geldiklerini, hangi bilince sahip olduklarini biliyorlar mi?



Bu mesajın sonunda şu aşağıdaki sözler de var dı. Kim sildi, neden?

Topragin bilinci var midir?
Sperm'in bilinci var midir?
Su'yun bilinci var midir?
Camur'un bilinci var midir?



__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Sayin kutupaneci ;

Ben, oyle istedigim icin sildim.

Yeterli mi?


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

kutupaneci Yazdı:
İnsanda ruh diye bir şey olmadığına göre reenkarnasyon diye bir şey de olamaz. Beden oluşur, doğar, büyür ve ölür.
Diriliş gününde ilk yaratıldığı şekilde yeniden yaratılacak. Şifreler, korunmuş kitapta.
Dünya yeniden kurulup insanlık yeniden yaratılacak. Bu kez anne karnından değil topraltan çıkacağız. Çocukken ölenler, özürlüler Allah tan bir rahmet olarak nimet bahçelerine (cennete) gidebilir.
Ancak kötüler kesin ateşe gidecekler.

Merhaba.

 
 

Hani Shakespeare, Hamlet'e şöyle dedirtir: Olmak ya da olmamak, bütün mesele bu. (To be or not to be, that is the question). Devamı: Ölmek, uyumak. Hepsi bu. (To die, to sleep.  Nothing more.) 

 

Hamlet haklı mı yani ölmek, uyumak mıdır? Buyurun, birlikte inceleyelim. 

 
*
 

NEFS kelimesinin karşılığı mevcut meallere göre "ruh"tur. Ama bence bu, yanlış. Doğrusu: NEFS can demek, YAŞAYAN VARLIK (Yasin 70’teki HAYY, حيا).

 

Allah "canlar"ı öldüklerinde alır – Allahu yeteveffa’l "enfus"e hıyne mevtihé. Ölmeyenleri ise uykularında. Süresi dolanları alıkor; ötekileri belli bir süre için salıverir (39:42).

 

Bu ayetten anlaşıldığına göre Allah ölen insanların "canlar"ını alır. ENFUS: canlar. Tekili NEFS: can. "Nefs"i şu denklem ile tanımlayabiliriz: NEFS (CAN) = DİRİLİK + İRADE + HİS etme yetisi + HAREKET etme yetisi...

 

Ölüm anında, dirilik dahil, canın bu bileşenlerinin hepsi alınır ama uykuda dirilik hariçtir; o alınmaz. Uykunun ölümden farkı bu.

 

Ahzab 72'den benim anladığım, insanın emaneten sahip olduğu şey KARAR VERME ÖZGÜRLÜĞÜ anlamındaki "irade"sidir. İnsan o özgürlüğünü yalnızca bu dünyada yaşıyorken kullanabilir; örneğin Allah'ın var ya da yok olduğuna dair karar verme özgürlüğü… Ölüm anında o özgürlük geri alınır.

 
Sonuç olarak öteki dünyada karar verme özgürlüğüne sahip değiliz.

 

"Can"ın öteki bileşenleri ise yani biyolojik var oluş, duyular... yeniden diriliş anında insana geri verilir. Çünkü insan öteki dünyada da var olacak; acıyı, sevinci hissedecek.

 

*

 

En’âm 60’taki YETEVEFFA bu açıdan ilginç görünüyor. Huvellezîne yeteveffa kum bi’l leyl. Yaşar Nuri Öztürk: O Kİ geceleyin sizi öldürür… Diyanet: O; GECELEYİN sizi ölü gibi kendinizden geçirip alan (uyutan)

Diyanet lafzî çeviri ile yetinmemiş; çeviri-yorum yapmış. Her halde "sizi öldürür"ü canınızı tamamen alır diye algıladıkları için.

 

Oysa buradaki ÖLDÜRÜR, kapsam açısından, TUTUKLAR demeye benziyor. Bir insanı tutuklayanlar onun özgürlüğüne tamamen el koyamazlar; örneğin düşünmesine engel olamazlar.

Allah ta uykunuzda sizi "öldürdüğü"nde özgürce karar vermenize, hareket etmenize, hissetmenize… engel oluyor ama diri kalmanıza izin veriyor. Uyurken hâlâ dirisiniz.

 

Özetle uyurken diri iseniz yaşıyorsunuz; diri değilseniz öldünüz. Allah insanın NEFS denen canını alır; ruhunu almaz. Çünkü NEFS, ruh değil "can"dır. Örneğin Nisâ 1: İnsanlar! Sizi bir "can"dan yaratan Rabbinizi kâle alın – min "nefs"in vâhideh.

 
*

 

Hamlet’e gelince o, ölümün uykudan ibaret olmadığını bile bile "Ölüm, uyku. Hepsi bu!" diyor çünkü onun amacı, ölüme çoktan razı olduğunu dile getirmek. Ama intihar edemiyor çünkü intihar edenler onun inancına göre İsa Mesih’e baş kaldırmıştır; doğrudan cehenneme giderler.  Bkz. http://www.gotquestions.org/Turkce/Hristiyan-intihar.html

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

Teşekkürler Hasan bey
Can konusunda müsait olduğumda düşüncelerimi paylaşmak isterim
Selametle


__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

Can benlik bilincimiz, ego bir nevi
Ruh Hakk bilinci, vicdan bir nevi
Hakk bilincimiz her an her yerde,
Ne düşünsek ne yapsak uyarır bizi.
İçimizdeki saklı şahit o.
Ölmeden evvel o şahite kıyam et tirin
Ölmeden evvel Hakk bilincinizi harekete geçirin.
Ölmeden evvel ölün.



__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba,

 

Allah, bizleri uykumuzda öldürmüyor, vefat ettiyor. “Vefat” ve “mevt” birbirinden farklı kavramlar. Elbette “vefat” kelimesi “ölüm” anlamına da gelebilir, fakat birtakım ayetlerde bu iki kavram kesin olarak brbirinden ayrılırlar. Zümer/42 ve Enam/60-61 de bu ayetlerdendir.

 

Allahu yeteveffa’l enfuse hıyne mevtiha = Allah, nefisleri öldükleri anda alır / değil

      = Allah, nefisleri öldükleri anda vefat ettirir

 

“Nefs” sözcüğü “can” şeklinde çevrilebilirse de “vefa” sözcüğü “can almak” veya “öldürmek” anlamlarına işaret edecek şekilde çevrilemez diye düşünüyorum.

 

Huvellezîne yeteveffa kum bi’l leyl = Sizi geceleyin öldüren O’dur / değil

                                             = Sizi geceleyin vefat ettiren O’dur.

 

Selam

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. Şu açıklamanız benim için çok önemli: “Vefat” ve “mevt” birbirinden farklı kavramlar. Önemlidir çünkü kavramlar eğer benim bildiğimden farklıysa onlarla ilgili ayetlerden ne anlamam gerektiği değişir. Yanlışımı düzeltmek zorundayım.

Onun için dikkatle okumaya çalıştım.

Ama "farklı kavramlar"ın açıklamasını göremedim. Sorun bende mi yani göremiyor muyum? Ya da açıklama sahiden yok mu?

 

* * *

 

Allahu yeteveffa’l enfuse hıyne mevtiha = Allah, nefisleri öldükleri anda alır / değil

      = Allah, nefisleri öldükleri anda vefat ettirir

 

Tamam. “Nefs” sözcüğü “can” şeklinde çevrilebilir, dediğinize göre ben izninizle kendi tercihim olan CANLAR kelimesini kullanayım.  Lütfen açıklar mısınız. Ağzımdan "Allah, canları öldükleri anda alır" çıkınca ne demiş olurum; "Allah canları öldükleri anda vefat ettirir" çıkınca ne demiş olurum? 

 

* * *

 

Huvellezîne yeteveffa kum bi’l leyl = Sizi geceleyin öldüren O’dur / değil

                                             = Sizi geceleyin vefat ettiren O’dur.

 

Bunu da lütfen açıklar mısınız. Ağzımdan "Sizi geceleyin öldüren O'dur" çıkınca ne demiş olurum; "Sizi geceleyin vefat ettiren O'dur" çıkınca ne demiş olurum?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba,

 

Açıklama yapmadığımın farkındayım. İlgi olursa daha geniş bir açıklama yapmak üzere sadece çevirilere dikkat çekmek istemiştim.

 

“Vefa” kelimesi, “tastamam verme, eksiksiz yerine getirme” anlamlarına gelmektedir. Ahde bağlılığı, sözde durmayı anlatan “vefalı” tabiri de, ölümün veya adı konmuş ecelin ne bir an öne alınıp, ne de bir an ertelenmeyerek tastamam yerine getirilmesini anlatan “vefat” sözcüğü de bu kökten türemiş kelimelerdir. Fakat vefat sözcüğünün mevt sözcüğünden önemli bir farkı var.

 

[Zümer/42]: Allah, nefisleri ölümleri anında/esnasında vefat ettirir. Ölmeyenleri de uykularında. Haklarında ölüm gerçekleştirdiklerini tutar, diğerlerini de adı konmuş bir ecele gönderir/salar. Şüphesiz ki bunda, tefekkür eden bir toplum için ayetler vardır.

 

Altını çizdiğim bölüm, bu farklılığı çok net ortaya koyuyor. Nefis, ölüm esnasında vefat ediyor. Yani nefis, hem vefat ediyor, hem de ölüyor. Vefat süreci, ölümle aynı anda gerçekleşen ölümden ayrı bir süreç. Ve bana göre bu süreç, insana yapıp ettiklerinin eksiksiz gösterildiği (‘film şeridi’ klişesi), zamanın izafileştiği, kişinin mutlu veya mutsuz sonuna tanık olduğu bir andır. Tıpkı bir rüya gibi. Bu süreci gerçekleştirenler ise, resuller/melekler veya 32/11 deki daha özel ifadesiyle melekulmevt (ölüm meleği) dir.  

 

[Enam/60-61]: Ve O, geceleyin sizi vefat ettiren, gündüzün elde ettiğiniz/kazandığınız şeyleri bilen, sonra adı konmuş ecelin gerçekleşmesi için sizi onda {gün içinde} diriltendir. Sonra dönüşünüz O’nadır. Sonra yapmakta olduklarınızı size haber verir. Ve O, kulları üzerinde Kahir’dir (kahredicidir, egemendir). Üzerinize koruyucular gönderir. Nihayet sizden birine ölüm geldiğinde, resûllerimiz ihmal etmeksizin onu vefat ettirirler.

 

Cennetlik veya cehennemlik kişilerin bu süreci nasıl geçirdikleri 4/97, 47/27, 7/37, 16/28-32, 8/50 gibi ayetlerde teşbihi olarak anlatılıyor. Ayrıca Enam/61 de resullerin/meleklerin koruyucular olduğu ima ediliyor. Ayetin yapısı resullerin koruyucular olduğunu kesin olarak söylememize müsait olmasa da bu sonuca varılabileceğini düşünüyorum. Ve bu resullerin de 82/10-12, 43/80, 10/21 gibi ayetlerde bahsedilen yazıcı/kaydedici resuller/melekler olduğunu düşünüyorum. Yani işlediklerimizi kayıt altına alan bu resuller, vefat anında bu kayıtları ölmekte olan kişi için yayınlıyorlar ve o kişi sağın ashabından mı, yoksa solun ashabından mı olduğunu öğrenip ölüyor ve hemen dirilip haşrolunuyor. Zira ölmüş bir insan için zaman kavramı ortadan kalkıyor.

 

Uykudaki vefatı da bu çerçevede düşünüyorum. Uykuya dalmamız ve uyanmamız bizim için bir anlık bir süreç. Geçen zamanı algılayamıyoruz. Ölüm esnasındaki vefat için “rüya gibi” demem de bu anlayışımdan kaynaklanıyor. Adeta uyku hali, ölümün bir modelini sunuyor bizlere. İşte Allah, bazı kimseleri vefatla birlikte öldürüyor, bazılarını da serbest bırakıyor.

 

Ayrıca koruyucu resullerin/meleklerin, bilgi merkezi olan beyinde olduğunu düşünüyorum. Bu noktada “hafaza” kelimesi de anlamlı. Hatta bu melekeler, rüyalarımızda da rol oynuyor olabilirler.

 

Anlattıklarım sizlere bilim-kurgu gibi gelebilir. Fikirlerimi kesin doğrular olarak görmüyorum zaten. Benim yaklaşımım bu şekilde. Elbette en doğrusunu Allah bilir. 

 

Hasan Bey, sizin sorularınıza da cevap verdiğimi düşünüyorum.

 

Selam

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Selam.

 

Zümer 42: Allâhu yeteveffel enfuse hîne mevtihâ*

Benim onayladığım çeviri: Allah canları ölümleri ânında alır.

 

Açıklama: VEFA (وفي), canı almak demek. CANI ALMAK ölümün eksiksiz yerine getirilmesini anlatır çünkü VEFAT ETTİRMEK ile eş anlamlıdır; tıpkı bir şeyin AYIRDINA VARMAK ile onu FARKETMEK gibi.

 

isimsiz’e göre ise doğru çeviri: Allah, nefisleri ölümleri anında vefat ettirir.

 

Yaptığı açıklamadan benim anladığım, "canlarını alır"ı onaylamıyor çünkü onu nedense "mevt"in öldürür anlamındaki fiil hali sayıyor. ÖLDÜRÜR, isimsiz’e göre, ölümün eksik yerine getirilmesini anlatır.

 

Doğru mu anladım?

 

Sayın isimsiz başkalarının aklından geçmiyen anlamlara dayanıyor görünse bile bence titiz davranıyor. Allah kendisinden razı olsun.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

________________________________________

 

*Mevcut mealler:

 

Ateş: Allah, ölümleri vaktinde canları alır.

Bulaç: Allah, (insanların) ölecekleri zaman canlarını alır.

Diyanet: Allah, (ölen) insanların ruhlarını öldüklerinde alır.

Elmalılı: Allah alır o canları öldükleri zaman.

Esed: Bütün insanların, (bedenen) öldüklerinde canlarını alan

İbni Kesîr: Allah; ölüm anında canları alır.  

Y N Öztürk: Allah, canları, ölümleri sırasında alır.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

hasakcay Yazdı:
Yaptığı açıklamadan benim anladığım, "canlarını alır"ı onaylamıyor çünkü onu nedense "mevt"in öldürür anlamındaki fiil hali sayıyor. ÖLDÜRÜR, isimsiz’e göre, ölümün eksik yerine getirilmesini anlatır.

Doğru mu anladım?

“Can almak” deyimini “öldürmek” anlamında anlıyorum. Canı veya nefsi bileşenlere ayırmıyorum. “Vefa” sözcüğünü “almak” fiilini karşılayacak şekilde değil, orijinal ifadesiyle çeviriyorum. Ölümün eksik yerine getirilmesi söz konusu değil. Yukarıda yeterli izahı yaptığımı düşünüyorum.

İlginiz ve güzel sözleriniz için de teşekkür ediyorum. Esen kalın.

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats