HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Soru Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ben yorumumu Elmalı'nın yaptığı bu tanımlara dayandırdım. Siz ise yahudilerin baş vurduğu bir kelime oyunuyla yetinip ilahî sözlerin anlamını daraltıyorsunuz. Buna hakkınız yok.

Bakın, Elmalılı benim esas aldığım yoruma da yer veriyor. Bu yorumda düzenbaz yahudiler yok; elçinin iyi niyetli arkadaşları var:

Başlangıçta Peygamber Efendimiz tarafından bir şey tebliğ ve tâlim buyurulduğu zaman, ara sıra müslümanlardan bazıları "Bize RİAYET et ey Allah'ı resulü -Râinâ yâ resulallah!" derlerdi ve bununla "Bizi gözet; acele etme, müsade buyur ki anlayalım!" demek isterlerdi. Cenab-ı Allah böyle demeyi ve bu RÂİNA tabirini kullanmayı yasaklarken... "UNZURNA - bize bak, bizi gözet demeyi buyuruyor ki...

Değerli hocam siz Elmalılı'nın da yorumunu çarpıtmışsınız. Elmamalılı "... bekle/müsade buyur ki anlayalım!" diyor. siz de bundan halkın kendi kendini yönetimini çıkardınız!

Abdurrahman hocam! Yorum yapıyorsunuz; tamam. Hakkınızdır. Ama ancak bazı şartları yerine getirirseniz verilir o hak size. Örneğin başkalarının da yorum hakkını teslim edeceksiniz.

Halbuki ben bunu yaparken aynı kelimenin içinde geçtiği başka ilgili  ayetle ilişki kuruyorum. Siz ise alakasız yorumlar yapıyorsunuz.

Örneğin Mümtehîne 12:

Allah yönetim alanında, kadınlar dahil, istisnasız bütün vatandaşların KÂLE ALINMASINI ister. Dikkat! Allah’ın dininde emîr eğer halkın "örf"üne aykırı bir işe kalkışırsa halkın isyan etme hakkı vardır:

İnanan kadınlar sana gelip… ÖRFE UYGUN işlerde (fî ma'rûf - في معروف) sana isyan etmiyeceklerine dair (lâ ya'sîneke - لا يعصينك ) sözleşmek istediğinde onlarla sözleş (Mümtehine 12). Aslında Allah’la sözleşiyor onlar; ellerinin üstündeki, Allah’ın elidir... (Fetih 10).

Burada halkın "emîr"e isyan etme hakkından söz edildiği kesin. Çünkü Allah’ın elçilerine isyan edilemez; elçiye itaat Allah’a itaattir. Ancak devletin başkanına yani "emîr"e isyan edilebilir.

Mümtehine 12 bu görüşünüze uzaktan yakından alakasız. Gerçekten de alakasızı alakalandırmada üstünüze yok. Mümtehine 12, 9 ile bağlantılı olarak mühacir kadınların Resul'e biatlerinden söz ediyor. "Resu'le âsi olmayacaklar; Allah'a ortak tanımayacaklar (yani); çalmayacak, zina yapmayacak, çocuklarını öldürmeyecek ve asla hiç bir şekilde iftira ile bühtanda bulunmayacaklar ve "iyilik yapma" konusunda sana uyacaklar/âsî davranışta bulunmayacaklar"ına biat edecekler/söz verecekler. Aksi durumda biatleri/müslümanlıkları geçersizdir. Öyle olur, böyle davranış sergilerlerse Allah da kendilerini/geçmişlerini bağışlayacaktır.

Aklınızla bin yaşayın! Siz buradan emire isyan hakkını da çıkarıyorsunuz. Uzaktan yakından alakasızdır bu çıkarımınız. Resul'e isyan edilemez diyorsunuz.. Neden isyan edilemez? İayan ederlerse biatleri geçersiz olur, din dışına çıkmış sayılacaklar ve onlara uygulanacak yaptırım da değişecektir.

Ayrıca Allah'ın dininde "halkın örfü" anlamına bir deyime rastlamadım. Allah ma'rufu emrediyor derken, Allah halkın örfünü mü emrediyor! 

Ayetlerde yapılan karşılıklı sözleşmeler değildir. Allah ve/dolayısıyla Resul söz alıyor. Yani Allah'a ve Resul'e söz veriyorlar. Kim Allah'a verdiği sözde duruyorsa Allah da onun ecrini veriyor. Kim de döneklik ederse o da kendi aleyhine oluyor. Allah ile karşılıklı sözleşmelerinin anlamı; onlar Allah'ın dediğinden ayrılmayacaklarına söz veriyor, Allah da kendilerine ödül/cennet sözünü veriyor.

Saygı ile. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman hocam.

 

Eleştirinize tepkim önce çok sertti. Her halde kendimi sizin alaycı ifadelerinize kaptırdım: Alakasız... Elmalılı'nın yorumunu çarpıtmışsınız... Aklınızla bin yaşayın... Sonra gönlüm el vermedi. Size olan sevgim saygım üstün geldi. Değiştirdim.

 

Halbuki ben bunu yaparken aynı kelimenin içinde geçtiği başka ilgili ayetle ilişki kuruyorum. Siz ise alakasız yorumlar yapıyorsunuz.

 

Gerçekten alakasız mı, buyurun birlikte görelim.

 

(1)Ayet 10'da müminatu muhacirat, 12'de ise yalnızca müminat denip iki ayrı özneden söz ediliyor; o gerçeği göz önünde tuttum.

 

(2)"râina"nın anlam alanını olduğu gibi bıraktım; daraltmadım.

 

Allah ma'rufu emrediyor derken, Allah halkın örfünü mü emrediyor!

 

Gerçeği görmeye çalıştım. Allah’ın emrettiği ma’ruf, tamam. Artı, bir de insanların "örf"ü var. Örneğin hurma ağaçlarının aşılanması o örfün konusudur.

 

Siz Elmalılı'nın da yorumunu çarpıtmışsınız.

 

Benim işaret ettiğim hata sizin, "râina"yı sözlerle oynayan yahudilere indirgeyip anlamca daraltmanız idi. Elmalılı yapmıyor onu.

 

Elmalılı "râina"yı o yahudilerin ötesinde dürüst sahabeler ile de ilişkilendiriyor ve anlamı geniş tutuyor.

 

Artı, Elmalılı konumuz olan kelimeleri tanımlayıp "ilmü'r-riaye = siyaset yani yönetim ilmidir" diyor. Bunu göz önüne aldım. Anladığıma göre "Bizi GÜT demeyin; GÖR deyin!" buyruğundaki GÜT ve GÖR fiilleri birbirine seçenektir.

 

Güdülmeye layık görülenler davar olurlar; kendilerine yönetimde söz hakkı verilenler ise insan. 

 

Elmamalılı "... bekle/müsade buyur ki anlayalım!" diyor. siz de bundan halkın kendi kendini yönetimini çıkardınız!

 

"UNZUR"UN "bekle/müsade buyur!"un çok daha ötesinde bir anlamı var: GÖRENLER etliye sütlüye karışmadan trene bakar gibi bakmazlar; orta yerdeki sorunla ilgilenirler ve GÖRÜLENLERE söz hakkı tanırlar. Bakınız, 37:102. (نطر fiili için tıklayın: فانظر)

 

Mümtehine 12, 9 ile bağlantılı olarak mühacir kadınların Resul'e biatlerinden söz ediyor.

 

O biatı muhacir kadınlarla sınırlamak anlamca daraltırdı. İlahî anlamı olduğu gibi bıraktım; haddimi aşmadım.

 

Şuna dikkat ettim:

 

10’daki müminelerin muhacirliği kesin çünkü müminatu muhacirat diye tanıtılıyorlar. 12’dekilerin muhacirliği ise kesin değil; onlar yalnızca müminat. MÜMİNAT anlamca "müminatu muhacirat"tan elbet daha geniştir.

 

Resul'e isyan edilemez diyorsunuz.. Neden isyan edilemez? İayan ederlerse biatleri geçersiz olur, din dışına çıkmış sayılacaklar ve onlara uygulanacak yaptırım da değişecektir.

 

BİAT Allah'ın "elçi"si ile sınırlı değil. Allah, Muhammed’e yönetimde inanırlarla şûra ve biat yoluyla ilişki kurmasını emrettiğine göre (Prof Dr Şaban Ali Düzgün) inananların "emîr"ine de biat edilir. İki biat arasındaki farkı göz önünde bulundurdum. 

 

Aklınızla bin yaşayın! Siz buradan emire isyan hakkını da çıkarıyorsunuz. Uzaktan yakından alakasızdır bu çıkarımınız.

 

Allah belli bir alanda "isyan edilemiyeceği"inden söz edip dururken o alanın dışında isyan ve itiraz hakkı nasıl olmaz?

 

FE LÂ YA’SÎNEKE: sana isyan etmiyeceklerine

FÎ MA’RÛF: ma'rûfta.

  

Bunun anlamı:

 

emîrin yapmakta olduğu işlerin

ilahen makbul olmaması düşünülemiyeceği gibi o konuda elçiye itiraz ve isyan da düşünülemez. Elçiye itiraz Allah'a itirazdır. Onu tartışmıyoruz.

 

emîrin yapmakta olduğu işlerin

inananlarca makbul olması durumunda da isyan hakkından dem vurulamaz; isyan edenler cezalanır.

 

Ama

(elçinin değil de) emîrin yapmakta olduğu işlerin

inananlarca makbul olmaması durumunda itiraz ve isyan hakkı doğar.

Yoksa Allah "ma'rûfta da gayri ma'rûfta da sana isyan etmiyeceklerine..." derdi.

 

Emîr, Allah’ı değil yönetimi temsil eder. Yönetilenlerin yönetime itiraz etme hakları vardır, eğer o yönetilenler bir "râi"nin davarları değil de bir ülkenin insanları iseler.


Bakara 104:

"Bizi GÜT!" demeyin, bizi GÖR!" deyin (La takûlû RÂİNA ve kul UNZURNA)!

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

 "Aç kapıyı bezirganbaşı!"

 

İki çocuk karşılıklı durup ellerini kapı yaparlar. Onlar "bezirganbaşı"dır yani yönetim. Öteki çocuklar "halk"tır.

 

Halk: Aç kapıyı, bezirganbaşı!

Yönetim: Açar isem ne verirsin?

Halk: Bir keçim var senin olsun.

 

Kapı aralanır ama hemen kapanır. Oyun sürer. Bir kuzum var senin olsun! Bir danam var senin olsun! En sonunda: "Bir canım var senin olsun!" Kapı tamamen açılır. Bütün halk içeri girip yönetime katılır.

 

Keçi, kuzu, dana… "vergi"dir. Can ise askerlik.

 

Yani HALK, devleti, halk için* yönetenlere vergi veriyor, canını teslim ediyor; malı ve canı pahasına yaptırdığı o işte elbet söz sahibi olacak.

 

İbrahim'in

bir inanışın gereği olarak

oğlunun canına

yani aslında kendi canına 

kıymasını

bir de bu bağlamda düşünelim (Sâffât 102):

"Oğul! Bak gör! Sen ne dersin?" Fenzur! Mâ tera? (نطر fiili için tıklayın: فانظر)

 

İsmail İbrahim'i dışladı mı? Onun "Bak gör!" demesine zerrece aldırmadan trene bakar gibi baktı, baktı... bekledi mi? Ya da yerine getirilecek işte onu da söz sahibi mi yaptı?

 

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

_____________________________________

 

*İslam'da Siyaset Teorisinin Kurucu İlkeleri

 

Prof.Dr.Şaban Ali DÜZGÜN
Ankara Ü. İlahiyat Fakültesi Öğr. Üyesi

 

Allah, Hz Muhammed’e Müslümanlara şûra ve biat emri verdiğine göre, İslam’da siyasal sistemin kaynağı ilahî değil, insanîdir ve kendini toplum sözleşmesinde gösterir.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 3
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats