HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: KUR’AN DA GEÇEN KIBLE SÖZÜNDEN NE ANLAMAL Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Sayın mermus,

Öyle görünüyor ki ,Üzüm yeme maksatını zorluyorsunuz?Hemüzüm yiyeyim,denk gelirse bağcıyıda döveyim mantığı ile bir yere varılamaz.
Kafanız karışıksa,ki öyle görünüyor...Anlamadığınız noktaları net ve kişiselleştirmeden sorunuz lütfen.
Öncelikle bu konuyu anlamak istiyorsak mevcut "GEZEN AYLARIN" batıl olduğu konusunda hem fikir olmamız gerekir.
Üç sual sormalıyız;
1-"İbadet" nedir? Allah bizden nasıl yaşamamızı istiyor?
2-Maide suresinde ki AV YASAĞI Yerelmidir? Evrenselmidir?
(Surenin adını/anafikrini gözönünde bulundurarak yorumlamakta fayda var.)
3-"Haram aylar" ile oynamak kimin işine yarar?
Bu konuda Kuranda "Onlar" işaret ediliyor.Mesel EKONOMİK!!!
Günün koşullarını Çok İYİ Tahlil etmek gerekiyor.
Toplum yapısı-Ekonomisi ve Siyasal konjuntürü incelediğimizde oldukca ilginç bilgilere ulaşıyoruz;
Aiağıda ki Linki sıkılmadan okur ve VAHYİN İNDİĞİ ZAMAN DİLİMİNDE ki
mevcud Ekonomik/Sosyal ve Kültürel Ortamı incelerseniz,görüşünüzün netleşeceğini düşünüyorum:

http://www.cumhuriyet.edu.tr/akademik/fak_ilahiyat/der72/015 -aksu.htm

Metehan Yazdı:
Link ilgili sevgili Hasan kardeşimin fikirlerinide almak isterim.Her nekadar konu ile "dolaylı" ilgili olsada TEMİM ve KUREYŞ kabilesinin Siyasal durumunun bize yeni bakış açıları kazandıracağını düşünüyorum.


Saygılarımla...


__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

 

Tevbe 36: Allah'ın gökleri ve yeri yaratırkenki hükmüne göre Allah'ın ındinde dolunayların sayımı onikidir ve dört yasaklar bunların içindedir.

 

(1)Yasak dolunaylarda avlanmak yalnızca kuzey yarıkürede değil güney yarıkürede de yasaktır. Buna itirazımız var mı?

 

İtirazımız yoksa neden "Yasağa güney yarıkürede uyulunca dört yasak dolunay sekiz olur!" çıkarımıyla itiraz ediyoruz?

 

Yasak dolunaylar yarıkürelerde dörder tane. Yani kuzey yarıkürede nasıl dört tane ise güney yarıkürede de dört tane.

 

(2)Avlanma yasağına

 

kuzey yarıkürede uyulunca güneydeki yasak dolunayların sayısı sekiz olmuyor;

 

güney yarıkürede uyulunca kuzeydeki yasak dolunayların sayısı da sekiz olmuyor.

 

Peki "sekiz"i nerden çıkarıyoruz? Onaylayamadığımız nedir?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

 

Değerli arkadaşım Kur’an bizleri açık ve anlaşılır bilgilerin ardı sıra gidin diye uyarır. Çok doğrudur bu hayatımızda da aynen böyledir. Bir beşerin sözü ya da kitabından bahsediliyorsa bunun doğruluğu konusunda da her zaman şüphe ederim. Siz verdiğim örnekte Elmalının meali değil demişsiniz. Değerli arkadaşım belkide haklısınızdır, günümüzde yazılı olan meallerin hepsi acaba gerçekten kendi yazmalarımıdır dersiniz? Elbette kur’an o ayda indirildi sözünden hepsi indirildi anlamayacağız o gecede derken bir bölümü gece ama o gece Ramazanın içinde bir gece. O ayda indirilmeye başlandı diye anlamalıyız.

  Gelelim bakara suresi 185. ayette geçen cümleye bütün meallerde yani herkez bu cümleden Ramazanı belli bir ay olarak algılamış, bende öyle algılıyorum. Sizin öne sürdüğünüz kanıtlar Allahın ayetleri açıkça anlattığı izah ettiği örnekler verdiği sözcüklerine uymuyor arkadaşım, bu benim düşüncem. Onun içindir ki kabul edemem. Siz haklıysanız bunu Rabbin huzurunda göreceğiz.

 Yazınızda örnek verdiğiniz ayete baktığımda orucun ne kadar tutulacağı örneğini, bakara 184. ayette ben göremedim. Yani burada İKİ ELİN PARMAKLARI İLE SAYILABİLEN gün kadar tutun ibaresi yok, yoksa siz bu sözlerden buradan bunumu anladınız?Yada kur'anın neresinden çıkardınız?

Daha öncede söylediğim gibi kur’andan hüküm çıkarmak için zorlanma yöntemi yoktur, ayetler bir ya da birkaç yerde örneklerle açıklanır ki anlaşılsın. Sizin izahlarınızdan günümüzde Kur’an meali yazan hiç kimse anlamamış ki yazanda olmamış.

Bir örnek vermek istiyorum siz kur’anın asla böyle bir hükmü yokken, birden fazla evlilik (çok eşlilik)haramdır diyorsunuz, yanlış anladıysam düzeltiniz lütfen. Sizin yönteminiz ile gittiğimizde bugün tarikat ve cemaatlerin önlerine gelen konularda haramdır dediklerinden fazla farkı olmaz, neden mi söyleyeyim. Allah kur’anda birden fazla evlenme konusunda özel konularda izin verdiği, fakat normal şartlarda doğru ve adaletli bir evlilik olmadığını birçok ayet örnekleri ile anlatır. Dikkat edin çok açık ve anlaşılır bir şekilde izah ettiği halde siz, buna haram diyorsanız, bu yanlış bir yaklaşım tarzıdır. Kur’ana bu şekilde bakanlar içki ve kumar konusuna da aynı yaklaşımla bakmışlar ve Allah özellikle haram sözünü kullanmadığı ve burada bu kötü alışkanlıklar için özenle seçtiği ( bunlar şeytan işi bir pisliktir) sözcükleri ile açıkladığı halde, sizin yönteminizden yola çıkarak bunlara haramdır dememiz gerekir, yada söyleyenler haklı demeliyiz. Hâlbuki Rabbim bu kötü alışkanlıkların kulları tarafından belkide belli bir zaman içinde nefislerine dayanamayıp yapacaklarını bildiğinden, bu kelimeyi özellikle kullanmamış bizleri büyük günahlardan kurtarmıştır. Dikkat edin Haram sözcüğüyle bahsettiği konular Rabbin çok nefret ettiği ve sinirlendiği konulardır, yani büyük günahlardır. Bizlere öneride bulunmuş ve bu şeytan işi pislikten kurtulmamız için bizleri uyarmıştır.

Bu örnekleri vermemin nedeni kur’ana çok zor bir yaklaşımla değil basit ve anlaşılır bir mantıkla bakmamız gerektiğidir. Allah eğer oruç tutacağımız ayı sizin söylediğiniz sözlerin ardından anlatmaya çalışsaydı, bu anlatım kur’anın geneline uygun düşmezdi. Allah Ramazan ayı ile herkezin bildiği bir aydan bahsediyor ki, bu güne kadar herkez bu ayın başlangıcı hilali gözleme yoluna giderek oruca başlamışlardır. Aslında ilk defa bir konuda belkide, tüm mezhepler bile aynı konuda birleşmişlerdir. Çünkü bunun dışında yaşanmış bir örnek de yoktur.

Değerli arkadaşım düşünce ve inançlarınıza elbette saygılıyım, ama benim düşünceme ve inancıma da saygı duyulmasını beklerim. Güzel günler dileklerimle Haluk Gümüştabak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

halukgta Yazdı:
Bunlar Rabbin çok nefret ettiği ve sinirlendiği konulardır, yani büyük günahlardır. 

 




Sayın Gümüştabak,

Belki ayrıntı gibi görünüyor olabilir ama kırmızı ifadelerinizden,

"Sinirlenen" bir ilahın,sinirleri de olmalı...

Sinirleri olanın kemikleri ve kasları da olmalı.


Anladım ki sürekli yazılarınızda "Rabbim diyor ki" diye

başlamanızın bir sebebi varmış..


Saygılar...




__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
ateist_mümin
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 16 haziran 2010
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ateist_mümin

Değerli haluk dost, Kuranda oruca başlama işaretinin/vaktinin, ayın hilal şeklini görmekle olacağına dair ayet var mı?

Bakara 189’dan anladığımıza göre Peygambere hilali sormuşlar. Bu ayet inmiş. Ayete göre hilal, insanlar ve hacc için vakit ölçüleridir…

Peki bu veya Kuranın başka bir ayetinde “hilali görünce oruca başlayın” diye bir ifade var mı?

 Ve insanların daha kolay bir yolu varken, yani ayın gökyüzünde en kolay görülebileceği, tabak gibi yusyuvarlak şeklini görmek varken, oruca başlamak için neden ipincecik hilal şeklini görmeye çalışmışlar/çalışırlar ki?

Yukarı dön Göster ateist_mümin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ateist_mümin
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar ..kuranda geçen oruç. ayetleri.

Yanlışlıkla olması dışında bir müminin bir mümini öldürmeye hakkı olamaz. Yanlışlıkla bir mümini öldüren kimsenin, mümin bir köle azat etmesi ve ölenin ailesine teslim edilecek bir diyet vermesi gereklidir. Meğer ki ölünün ailesi o diyeti bağışlamış ola. (Bu takdirde diyet vermez). Eğer öldürülen mümin olduğu halde, size düşman olan bir toplumdan ise mümin bir köle azat etmek lazımdır. Eğer kendileriyle aranızda antlaşma bulunan bir toplumdan ise ailesine teslim edilecek bir diyet ve bir mümin köleyi azat etmek gerekir. Bunları bulamayan kimsenin, Allah tarafından tevbesinin kabulü için iki ay peşpeşe oruç tutması lazımdır. Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir.
 Mâide  89  
 (Medenî 112)
Allah, kasıtsız olarak ağzınızdan çıkıveren yeminlerinizden dolayı sizi sorumlu tutmaz, fakat bilerek yaptığınız yeminlerden dolayı sizi sorumlu tutar. Bunun da keffareti, ailenize yedirdiğiniz yemeğin orta hallisinden on fakire yedirmek, yahut onları giydirmek, yahut da bir köle azat etmektir. Bunları bulamıyan üç gün oruç tutmalıdır. Yemin ettiğiniz takdirde yeminlerinizin keffareti işte budur. Yeminlerinizi koruyun (onlara riayet edin). Allah size ayetlerini açıklıyor; umulur ki şükredersiniz!
 Mâide  95  
 (Medenî 112)
Ey iman edenler! İhramlı iken avı öldürmeyin. İçinizden kim onu kasten öldürürse öldürdüğü hayvanın dengi (ona) cezadır. (Buna) Kabe'ye varacak bir kurban olmak üzere içinizden adalet sahibi iki kişi hükmeder (öldürülen avın dengini takdir eder). Yahut (avlanmanın cezası), fakirleri doyurmaktan ibaret bir keffarettir, yahut onun dengi oruç tutmaktır. Ta ki (yasak av yapan) işinin cezasını tatmış olsun. Allah geçmişi affetmiştir. Kim bu suçu tekrar işlerse Allah da ondan karşılığını alır. Allah daima galiptir, öç alandır.
 Tevbe  112  
 (Medenî 113)
(Bu alış verişi yapanlar), tevbe edenler, ibadet edenler, hamdedenler, oruç tutanlar, rüku edenler, secde edenler, iyiliği emredip kötülükten alıkoyanlar ve Allah'ın sınırlarını koruyanlardır. O müminleri müjdele!
 Meryem  26  
 (Mekkî 44)
"Ye, iç. Gözün aydın olsun! Eğer insanlardan birini görürsen de ki: Ben, çok merhametli olan Allah'a oruç adadım; artık bugün hiçbir insanla konuşmayacağım."
 Ahzâb  35  
 (Medenî 90)
Müslüman erkekler ve müslüman kadınlar, mümin erkekler ve mümin kadınlar, taata devam eden erkekler ve taata devam eden kadınlar, doğru erkekler ve doğru kadınlar, sabreden erkekler ve sabreden kadınlar, mütevazi erkekler ve mütevazi kadınlar, sadaka veren erkekler ve sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler ve oruç tutan kadınlar, ırzlarını koruyan erkekler ve (ırzlarını) koruyan kadınlar, Allah'ı çok zikreden erkekler ve zikreden kadınlar var ya; işte Allah, bunlar için bir mağfiret ve büyük bir mükafat hazırlamıştır.
 Mücâdele  4  
 (Medenî 105)
(Buna imkan) bulamayan kimse, hanımıyla temas etmeden önce ardarda iki ay oruç tutar. Buna da gücü yetmeyen, altmış fakiri doyurur. Bu (hafifletme), Allah'a ve Resulüne inanmanızdan dolayıdır. Bunlar Allah'ın hükümleridir. Kafirler için acı bir azap vardır.
 Tahrîm  5  
 (Medenî 107)
Eğer o sizi boşarsa Rabbi ona, sizden daha iyi kendini Allah a veren, inanan, sebatla itaat eden, tevbe eden, ibadef eden, oruç tutan, dul ve bakire eşler verebilir.
 Bakara  183  
 (Medenî 87)
Ey iman edenler! Oruç sizden önce gelip geçmiş ümmetlere farz kılındığı gibi size de farz kılındı. Umulur ki korunursunuz.
 Bakara  184  
 (Medenî 87)
Sayılı günlerde olmak üzere (oruç size farz kılındı). Sizden her kim hasta yahut yolcu olursa (tutamadığı günler kadar) diğer günlerde kaza eder. (İhtiyarlık veya şifa umudu kalmamış hastalık gibi devamlı mazereti olup da) oruç tutmaya güçleri yetmeyenlere bir fakir doyumu kadar fidye gerekir. Bununla beraber kim gönüllü olarak hayır yaparsa, bu kendisi için daha iyidir. Eğer bilirseniz (güçlüğüne rağmen) oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır.
 Bakara  185  
 (Medenî 87)
Ramazan ayı, insanlara yol gösterici, doğrunun ve doğruyu eğriden ayırmanın açık delilleri olarak Kur'an'ın indirildiği aydır. Öyle ise sizden ramazan ayını idrak edenler onda oruç tutsun. Kim o anda hasta veya yolcu olursa (tutamadığı günler sayısınca) başka günlerde kaza etsin. Allah sizin için kolaylık ister, zorluk istemez. Bütün bunlar, sayıyı tamamlamanız ve size doğru yolu göstermesine karşılık, Allah'ı tazim etmeniz, şükretmeniz içindir.
 Bakara  187  
 (Medenî 87)
Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helal kılındı. Onlar sizin için birer elbise, siz de onlar için birer elbisesiniz. Allah sizin kendinize kötülük ettiğinizi bildi ve tevbenizi kabul edip sizi bağışladı. Artık (ramazan gecelerinde) onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için takdir ettiklerini isteyin. Sabahın beyaz ipliği (aydınlığı), siyah ipliğinden (karanlığından) ayırt edilinceye kadar yeyin, için, sonra akşama kadar orucu tamamlayın. Mescitlerde ibadete çekilmiş olduğunuz zamanlarda kadınlarla birleşmeyin. Bunlar Allah'ın koyduğu sınırlardır. Sakın bu sınırlara yaklaşmayın. İşte böylece Allah ayetlerini insanlara açıklar. Umulur ki korunurlar.
 Bakara  196  
 (Medenî 87)
Haccı ve umreyi Allah için tam yapın. Eğer (bunlardan) alıkonursanız kolayınıza gelen kurbanı gönderin. Kurban, yerine varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin. Sizden her kim hasta olursa yahut başından bir rahatsızlığı varsa, oruç veya sadaka veya kurban olmak üzere fidye gerekir. (Hac yolculuğu için) emin olduğunuz vakit kim hac günlerine kadar umre ile faydalanmak isterse, kolayına gelen bir kurban kesmek gerekir. Kurban kesmeyen kimse hac günlerinde üç, memleketine döndüğü zaman yedi olmak üzere oruç tutar ki, hepsi tam on gündür. Bu söylenenler, ailesi Mescid-i Haram civarında oturmayanlar içindir. Allah'tan korkun. Biliniz ki Allah'ın vereceği ceza ağırdır.



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

halukgta Yazdı:

 


  Gelelim bakara suresi 185. ayette ge�en c�mleye b�t�n meallerde yani herkez bu c�mleden Ramazan№ belli bir ay olarak alg№lam№�, bende �yle alg№l№yorum. Sizin �ne s�rd���n�z kan№tlar Allah№n ayetleri a�№k�a anlatt№�№ izah etti�i �rnekler verdi�i s�zc�klerine uymuyor arkada�№m, bu benim d���ncem. Onun i�indir ki kabul edemem. Siz hakl№ysan№z bunu Rabbin huzurunda g�rece�iz.

 Yaz№n№zda �rnek verdi�iniz ayete bakt№�№mda orucun ne kadar tutulaca�№ �rne�ini, bakara 184. ayette ben g�remedim. Yani burada ცKც ELცN PARMAKLARI ცLE SAYILABცLEN g�n kadar tutun ibaresi yok, yoksa siz bu s�zlerden buradan bunumu anlad№n№z?Yada kur'an№n neresinden �№kard№n№z?



 

 




Selam , sayin halukgta,

Mesajinizin su kismi biraz garip olmamis mi kitap adina?

Siz mesela, oruc tutacaginiz zaman, ayette 30 gun dendigi icin mi (sayet tutuyorsaniz) o kadar sure oruclu kaliyorsunuz?

Ola ki baska bir duzen de kurulmus olsaydi dunya ve bir ay karsilik olarak  bir yil'a denk gelseydi, siz yil dendi diye, bir yil boyunca oruclu mu yasacaktiniz?


Veya Allah oruc bitiminde kurbani kesin, 3 gun bayram yapin dedigi icin mi kurban bayrami kutluyorsunuz veya seker bayrami?

Hic kimse diyemez ki %100 dogrudur. Onu yalniz Allah bilir.
Ama Hasan Akcay, bence gayet de mantikli bir cikarim yapmis. Hic Arapca'm olmamasina ragmen, anlasilir ve mantikli geliyor. Hatta inanamadigim icin tekrar sorup kendisine emin olmak istedim.( Ki kisisel olarak, bugunku sekliyle tutulan oruc sekline kokten karsi biriyim.)

Musrik Mekke oruc ayeti gelmeden once de oruc tutuyordu. Hic oruc tutmamis insanlar degildi ki onlar.

Mantiken Allah'in, yesillik olsun diye degil, farkli bir duzen kurmak icin indirmesi gerekir  birseyleri yeni kitabinda.. Yoksa bir kismimiz tevrat'la bir kismimiz incil'le idare eder giderdik degil mi?







__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
mermus
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 21 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 30
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mermus

Sayın mermus,

Öyle görünüyor ki ,Üzüm yeme maksatını zorluyorsunuz?Hemüzüm yiyeyim,denk gelirse bağcıyıda döveyim mantığı ile bir yere varılamaz.
Kafanız karışıksa,ki öyle görünüyor...Anlamadığınız noktaları net ve kişiselleştirmeden sorunuz lütfen.
Öncelikle bu konuyu anlamak istiyorsak mevcut "GEZEN AYLARIN" batıl olduğu konusunda hem fikir olmamız gerekir.
Üç sual sormalıyız;
1-"İbadet" nedir? Allah bizden nasıl yaşamamızı istiyor?
2-Maide suresinde ki AV YASAĞI Yerelmidir? Evrenselmidir?
(Surenin adını/anafikrini gözönünde bulundurarak yorumlamakta fayda var.)
3-"Haram aylar" ile oynamak kimin işine yarar?
Bu konuda Kuranda "Onlar" işaret ediliyor.Mesel EKONOMİK!!!
Günün koşullarını Çok İYİ Tahlil etmek gerekiyor.
Toplum yapısı-Ekonomisi ve Siyasal konjuntürü incelediğimizde oldukca ilginç bilgilere ulaşıyoruz;
Aiağıda ki Linki sıkılmadan okur ve VAHYİN İNDİĞİ ZAMAN DİLİMİNDE ki
mevcud Ekonomik/Sosyal ve Kültürel Ortamı incelerseniz,görüşünüzün netleşeceğini düşünüyorum:

http://www.cumhuriyet.edu.tr/akademik/fak_ilahiyat/der72/015 -aksu.htm

 

 

 

Sayın UlulEbsar

Bana yazdığınız mesajı okudum. Okudum okumasına da, okurkende , düğün değil bayram değil eniştem beni neden öptü diye düşünüp gülümsemekten de kendimi alamadım.

Sayın Hasan Akçay’ a yönelttiğim sorunun sebeb olması dışında  mesajınıza sebebiyet verecek başka bir neden bulamadım , varsa bilgilendirisiniz.Ayrıca o soru ve mesajlarda  bu şekilde reaksiyona sebeb olabilecek bir neden de göremiyorum.

Öyle görünüyor ki ,Üzüm yeme maksatını zorluyorsunuz?Hemüzüm yiyeyim,denk gelirse bağcıyıda döveyim mantığı ile bir yere varılamaz.
Kafanız karışıksa,ki öyle görünüyor...

Burada bağcıdan kastedilen siz iseniz lütfen nedenini söyleyiniz , mantığımı nasıl anladığınızı , kafamın karışık olduğu teşhisinizi neye dayanarak koyduğunuzu da belirterek…

 Eğer değilseniz  bağcı kimse onun cevap vermesini tercih ederim.

 

 

 

Anlamadığınız noktaları net ve kişiselleştirmeden sorunuz lütfen.

Hangi sorum kişiseldir ?kimin şahsını hedef almışımdır? Lütfen!

Kişisellikten  kastınız kendi merakımı celbeden sorularsa eğer burada kimseye vekaleten bulunmuyorum, tamamiyle kendi merak ettiğim soruları soruyorum.

Bakın iyi dinleyiniz.

İlmi münazaraların yapıldığı bir ortamda bu tür kayıkçı kavgalarına girişmek belki ego tatmini açısından cazip gelebilir ama ne yapana ne de okuyanlara en ufak bir faydasının olmadığı kanaatindeyim.Tam tersine tarafları gereksiz yere germenin  ötesinde bir getirisi olmaz.Kendi adıma şu kadarını söyleyeyim ki; iyice tanıyana kadar her insanın (buna siz ve sayın Hasan Akçay ve bu sitede yazan her şahıs dahildir) şahsiyeti , onuru en az kendiminki kadar aziz ve saygıya layıktır. Muhatabımın fikrine karşı gelmek , tezine karşı anti tez geliştirmek, itiraz babında sorular yöneltip fikir beyan etmek , muhatabımın şahsının, nazarımda değerine zeval getirmez.Kaldı ki bir insan, bir akademik çalışma, tez , teori, yorum ve yeni bir düşüncenin altına imza atıp, münazara ortamlarında  veya ikinci ve üçüncü şahısların bulundukları ortamda deklare edip altına imzasını atmışsa,fikir meydanına çıkmışsa, o çalışma ve yoruma gelecek her türlü itiraz ve soruların BİRİNCİ DERECEDE MUHATABIDIR.Aynı zamanda gelecek destek ve ilmi payeninde. Bu muhataplık elbette yasayla ,ısrarla, ya da  lütfen  kabullenilmez. İlmi terbiye, fikir namusu ve bilim ahlakı bunu gerektirir.   Bu bağlamda itirazımı direk sayın Hasan Akçay’ a yönelttim, bunun dışında şahsi hiçbir sebep yoktur. Yoktur , çünkü ne sizi ne sayın Hasan Akçay’ı nede itirazını paylaştığım sayın Haluk Gümüş Tabak’ı tanımam.Ama sayın Hasan Akçay ile  aynı fikirleri paylaşan ve sorularıma  usulü dairesinde itiraz yada cevap yöneltmek isteyen olursa , siz yada başka herhangi biri , hiç fark etmez o şahıslada  fikir alışverişinde  bulunup münazara etmekten gocunmam, çünkü  derdim şahıslarla değil fikirlerle.

Şayet kişi; itiraz , yorum  ve soru kabul etmiyorsa  çalışmasını  bu tür tartışma platformlarına asmamalıdır.Bu sitenin ısrarcı müdavimlerinden değilim ,4-5 yıldır arada girer göz atıp çıkarım , yıllar boyunca da hiçbir  münazaraya iştirak etmedim, heveslisi de değilim .Ama gözlemlediğim kadarı ile  bu siteye giren arkadaşların din ve kuran konularında belli bir bilgi , ilgi ve hassasiyetleri var ve ortaya atılan görüşlere kayıtsız kalamıyorlar.Bu yüzden böyle  bir sitede deklare edilen her fikre eleştiri ve itiraz gelmesi de gayet doğaldır. İştirakçi arkadaşların bunu göz önünde bulundurmaları gerekir.

Öyle görünüyor ki ,Üzüm yeme maksatını zorluyorsunuz?Hemüzüm yiyeyim,denk gelirse bağcıyıda döveyim mantığı ile bir yere varılamaz.
Kafanız karışıksa,ki öyle görünüyor...Anlamadığınız noktaları net ve kişiselleştirmeden sorunuz lütfen.

Bu üslubunuzu beğenmedim, böyle bir platforma yakışmıyor, devam ettirmekte ısrarcı olursanız bu size yazdığım son mesaj olur.

 

Yukarı dön Göster mermus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mermus
 
mermus
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 21 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 30
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mermus

Sayın Hasan Akçay

Soru sormam, itiraz etmem  hoşunuza gitmiyorsa açıkça söyleyebilirsiniz,gücenmem, helalleşir yollarımıza gideriz, sizi de üzüp yormamış olurum.Soru sormaya devam edersem çoğuna katılmadığım yorumunuz hakkında başka itirazlarımda olacak. Ne dersiniz?

Yukarı dön Göster mermus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mermus
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. Aşağıdaki soruları sordum çünkü cevaplarını gerçekten öğrenmek istiyorum:

Tevbe 36 (Bana göre doğru çeviri):

 

Allah'ın gökleri ve yeri yaratırkenki hükmü odur ki Allah'ın ındinde dolunayların sayımı oniki olup DÖRT YASAKLAR onlardandır.

 

DÖRT YASAKLAR - erba'atun hurum = yasak dolunaylar - eşhurul hurum

 

(1)Yasak dolunaylarda avlanmak yalnızca kuzey yarıkürede değil güneyde de yasaktır. Buna itirazımız var mı?

 

İtirazımız yoksa neden "Yasağa güney yarıkürede uyulunca dört yasak dolunay sekiz olur!" çıkarımıyla itiraz ediyoruz?

 

Yasak dolunaylar yarıkürelerde dörder tane. Yani kuzey yarıkürede nasıl dört tane ise güney yarıkürede de dört tane.

 

(2)Avlanma yasağına kuzey yarıkürede uyulunca güneydeki yasak dolunayların sayısı sekiz olmuyor;

 

güney yarıkürede uyulunca da kuzeydeki yasak dolunayların sayısı sekiz olmuyor.

 

Peki "sekiz"i nerden çıkarıyoruz?

 

 

Bu vesileyle Tevbe 36'nın mevcut meali hakkında Haluk kardeşimizin görüşünü merak ediyorum. Örneğin benim bildiğim IDDET sayımdır. Ama mevcut mealde sayı diye tercüme edilmiş. Haluk kardeşimiz doğru buluyor mu bunu? 

 

Mevcut meal: Allah'ın ındinde ayların sayısı onikidir - İnne ıddeteş şuhûri ındellah isné aşere şehran.

 

Dikkat edelim, "ayların sayısı"nda  geçen "ay"dan kasıt dolunaydır çünkü 29 gündür. Aslında 29 küsur gündür ama o küsurun göz ardı edilmesini şimdilik biz de görmezden gelelim.

 

Ben bu mealin yanlış olduğunu yakın zamanlardaki dolunayların bir dökümünü yaparak ortaya koymaya çalıştım.

 

Bu döküm incelendiğinde açıkça görüldüğü üzere (dolun)ayları sayısı onikidir diye bir kural yok çünkü bazan onikidir, bazan onüç.

 

Örneğin 7T 2009 ve 26T 2010 dolunayları arasındaki sürede o sayı onüçtür.

 

Hicrî takvimi körü körüne onaylayanların uyanmaları ve ay yılıyla ilgili bu yalanı görmeleri gerekmez mi? İslama yakışıyor mu bu yalancılık ve boş vermişlik?

 

Hem de o yalanın bedeli NESÎ denen katmerli küfür (ziyâdetun fî'l küfr, 9:37) yoluyla Allah'ın dinine fatura edilip dururken?

 

 

Lütfen inceleyin. Altı çizik sürede 13 dolunay, ötekilerde 12 dolunay var. Kırmızılar sıcak dolunay, koyular haram aylar olmak üzere T:temmuz, a:ağustos, e:eylul,

e:ekim, k:kasım…

  

18T-16a-15e-14e-13k-12a-11 Oc 2009-9ş-11m-9n-9m-7h
7T-6a-4e-4e
-2k-2a-30a-30 Oc 2010—28ş-30m-28n-27m+++26h
26T-24a-23e-23e-21k-21a-19 Oc 2011- 18ş-19m-18n-17m-15h

15T-…

 

(5)Sayıyı onikide sabitlemek için onüçüncü dolunayı ertelemek küfüre küfür eklemektir. Tevbe 37'de o küfrün adı var: NESÎ. 

 

 

Birbirimizi duysak diyorum; sağırlar diyaloğunun lüzumu yok, değil mi.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats