HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: KUR’AN DA GEÇEN KIBLE SÖZÜNDEN NE ANLAMAL Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Selam,

Prof. Dr. Neset Cagatay'in eserlerinden birinde, bu ustte bahsettiginiz sorularin cevabini bir sure once  bulmustum.

Belki tartismaya yarari olur.

Buna gore;



Araplar sadece ay yili kullanmamislardir. Hicretten 200 yil once salt ay yilindan ay-gunes yilina gectikleri yazilidir.( Matamatikci Beyruni/ Asar-i Bakiye isimli kitabi..)

Buna gore Kuran'in indigi donemde, kullanilan ay-gunes yilidir. Sadece ay yili degildir.  Fakat birtakim vecibeleri yaparken(hac panayir zamanlari, Kabe ziyareti vs.) kullandiklari olcu, ay'in hareketlerine baglidir.

Araplar takvim kelimesinin karsiligi olarak genelde "Tarih" kelimesini kullanmislar. Bu kelime ise koken bakimindan sami dili uclu kokune dayanir (v-r-h)  "Yerah" sozcugu ise Ibranicede karsilik olarak "ay"kelimesine/ anlamina  denk gelir.

(Dogru olup olmadigini, etimoloji ile ilgilenenler kontrol edip bilgi verebilirlerse iyi olur.)

Bugunku ay adlarindan once eski cagda  kullandiklari ay adlari;

Mutamir/ (Bu ay Safer/1  ayi yerine  kullanilir. Bugunku Safer ayi da Safer 2 olarak bilinir.)

Nacir

Havvan

Bussan

Hantam veya Hanam

Zabba veya Zubbi

Al-Asamm

Adil

Nafik

Vagl

Huva

Burak     

Buna gore, Araplarin ay-gunes takviminde ve ayni zamanda Yahudi takviminde yilin baslangici sonbahardir.


Islamiyete gecisten sonra, bu ustteki aylarin lakaplari ay adi olarak kullanilmistir bazisinda.. Orn; Al asamm- Recep , Saban -Adil gibi..


Araplarda 4 mevsim eskiden beri bilinir. Yil, bizdeki gibi 12 aydir. 24 saatlik dilime "yevm", geceye "Leyl", gunduze ise "Nehar" derler.

Haram aylari Nesee denilen bazi kisiler, savas zamanlarina gore keyfe keder degistirdiginde, degistirilen aydan sonraki gelen ay, haram sayilirdi.



Su andaki aylarin adlari zaten bilinmekte..

Sayin Mermus'a katilmadigim taraf,

Sumer veya Babil'deki takvimden tamamiyle etkilenmis olamazlar, zira o takvimlerde salt 2 mevsim yoktur. Astronomi'de ilerilerdir, Babil'liler bu nedenle ay ile daha fazla ilgilenmislerdir.

Sumerde de  geri kalan diger iki mevsimin(ilkbahar ve sonbahar) ortaya cikisi bir kisim dini-geleneksel rituellere baglidir. Tanrilarin evlenmesi gibi ornegin.. Bir baska deyisle o zamanki dinin uygulanisi bir anlamda tarim senliklerine baglidir.



Tanrilar evlenmesse, bolluk ve bereket olmaz.
Ornegin, Dumuzi, her bahar mevsiminde yeryuzune cikar ve karisiyla birlesir. Bilesmesse, toprak urun vermez bereket olmaz.

Kuran'a iliskin ise yilin 2 mevsimden olmadigi gayet asikardir. Zira bir yaratilis bahsi sadece Kureys'i degil, tum Kuran'i baglar.

Yer henuz olu iken(hicbir sey bitmemisken) Allah yagmur gonderir. Tohumlar filizlenir. Aksini dusunmek hokus-pokuscu bir yaraticiyi tanimlamaktir. Yani hokus-pokus, buyrun size elma agaci seklinde..



Bugun en temel  bilgimiz ile biliriz ki, genelde bir tohum pat diye yaz ortasinda meyve vermez. Oncesinde ciceklenir, yagmur yer, ondan sonra yaz donemi meyvesini olgunlastirmaya ugrasir ve zamani gelince toplanir.

Sadece Araplar bazinda veya Kureys bazinda alsaniz da,iklim bazinda yasanmasa da  ilkbahar-sonbahar gereklidir bir anlamda, zaman kavrami icin.

Ki Araplarda da rebi, harif, sita, sayf  da eskiden beri bilinir.





__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

 

Prof Neşet Çağatay'a göre SAYF "yaz"dır ama "sayf"a bu anlamın sonradan kaydırıldığı anlaşılıyor. Klasik sözlüklerde SAYF "ilkbahar"dır. Örneğin Lisan al-Arab (Ayman'dan aktarım,  http://free-minds.org/forum/index.php?topic=9188.msg34625#ms g34625):

 

العرب تقول : السنة أَربعة أَزمان , ولكل زمن منها ثلاثة أَشهر , وهي فصول السنة : منها فصل الصيف وهو فصلُ ربيع الكَلإِ آذارُ ونَيْسان وأَيّارُ , ثم بعده فصل القيظ حَزِيران وتَموزُ وآب , ثم بعده فصل الخريف أَيْلُول  وتَشْرِي وتَشْرين , ثم بعده فصل الشتاء كانُونُ وكانونُ وسُباطُ .

Görüldüğü üzere 4 mevsimi benimseyen Araplar için de SAYF ilkbahar idi; KAYS:yaz, HARİF: sonbahar, ŞİTA: kış.

 

Çağatay'ın bu yanılgıya düşmesinin nedeni haram ayların yıl içindeki yerlerinin oynak olmasındaki yanlışı göz ardı etmesi olabilir.

 

Gerçek şudur:

 

HARAM DOLUNAYLAR (eşhurul hurum) sıcak yaz mevisimine aittir. O dört dolunayın her birinin ilk on gününde Mekke'nin geneleksel "panayır"ı (ticarî hac) kurulurdu. Araplar kışın ve ilkbaharda yaptıkları ticarî yolculuklarda elde ettikleri malları o panayırda satıp ekmek paralarını kazanırlardı. 

 

Yazın o ekmek teknesi işleyip dururken Kureyşliler ona arkalarını dönüp uzak ülkelere gitmiş ve aç kalmayı seçmiş olabilir mi? 

 

Kureyş sûresi:

 

Kureyşi KIŞ ve ilkbahar yolculuklarına bu evin Rabbi alıştırdığı için Kureyş o Rabbe tapsın. Açtılar; doyurdu onları; korku içinde idiler, güvene kavuşturdu. Li îlâfi kureyşin (1) îlafihim rıhlate'ş ŞİTÂİ ve's sayf (2)...

 

Çağatay'ın verdiği bilgide başka yanlışlar da göze çarpıyor. Örneğin (http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/37/733/9344.pdf):

 

Kur'an'ın IX. Süresinin (Tevbe suresi) 37. ayetinde ayların 12 olduğu,  bunlardan dördünün "haram" yani savaş yapılamaz kılındığı yazılıdır. Bu kutsal aylar: yılın son iki ayı olan Zilkade, Zilhicce ile, gelen yeni yılın ilk ayı Muharrem ve 7. ay olan Receb'dirler.

 

Yani dört "haram ay"dan biri olan Receb alıp başını gitmiş. Daha önce* anlatmaya çalıştım; Kuran'a aykırıdır bu. Çünkü Kuran'ın "haram aylar"ı ardardına gelirler. 

 

Tevbe sûresi. 

 

Allah ve elçisinden kendileriyle andlaşma yaptığınız müşriklere ültimatomdur (1). Yeryüzünde dört dolunay dolaşın -Fesîhû fi'l ardı arbeate eşhur (2)... 

 

Görüldüğü gibi müşriklere dört dolunay süre tanınıyor. Dört haram dolunay.

 

(İnananlar!) Haram dolunaylar çıkınca müşrikleri nerde bulursanız öldürün - Fe izâ 'nsalahe'l eşhru'l hurûmu fe'ktulû'l müşrikîne haysu vecedtumûhum (5)... 

 

Dört dolunay için ateş kesmeye andlaşırsanız ardardına dört dolunaydır o andlaşmanın süresi; üç dolunay şimdi, dördüncüsü sonra olmaz.  

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

___________________________________

 

*Hicrî takvimin esas aldığı kamerî yılın "haram aylar"ından Zilkade, Zilhicce ve Muharrem birbiri ardına gelir ama Recep çeker başını gider. Ve araya hiçbiri haram olmayan bir sürü ay girer. 

 

Kuran'a aykırı bu laçkalığı neden görmez insanlar?

 

1. Muharrem,
2. Safer,
3. Rebîulevvel,
4. Rebîussânî,
5. Cemâziyelevvel,
6. Cemâziyelâhir,
7. Recep,
8. Şaban,
9. Ramazan,
10. Şevvâl,
11. Zilkade,
12. Zilhicce.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Selam, sevgili hasakcay,

Prof.Neset Cagatay, sadece Arap'lari incelememis, tum donem toplumlarini zaman/takvim nezdinde ele almis.. Bu nedenle haram aylara iliskin dikkat etmesi beklenemez zaten..(Kuran ayetlerini, sizler gibi yorumlamaya calismamis zira kelime kelime)
Onemli olan, 4 haram aydan bahsetmis olmasi.. Bahsetmemis olsaydi yanlis bilgi diyebilirdik.

Sonucta 4 mevsimin o donemde de bilindigini soylemis Cagatay, ki sizin verdiginiz linkte de, Prof.Cagatay isimleri karsilik bazinda yanlis vermis olsa da bunu dogruluyor. Yani 4 mevsim bir sekilde biliniyor.

Sayin Mermus, Araplarin sadece iki mevsimi baz almis olabileceklerinden bahsetmisti , ustte okursaniz.

Ilaveten;

Sevgili haktansapmaz ustte eski ay adlari vs. iliskin bir soru sormustu, faydali olabilir gerekcesiyle girdim, Prof.Cagatay'a ait, o bilgileri..



Bu yuzden haram aylarin arka arkaya sabit dizilimini birebir dikkate almamasi normal. Dolayisiyla  size gore yanlis bilgi olmasi da dogaldir. Cunku siz arka arkaya sabit sekilde geldigini ileri suruyorsunuz.

Oysa Cagatay da, yil boyunca yapilan ticaretlerden sonra, haram aylarda Hicaz'a gelindigini, Hicaz'daki Ukaz bolgesinde( ayinin baslangicindan Zilkade20.sine degin) hem ticaret, hem de toplumsal sorunlarin cozuldugunu,sosyal etkinliklerin yapildigini ardindan Mecenne panayirina, oradan da Zulmecaz'a varildigini anlatiyor ve diyor ki; Zilhicce ayinin 10. gununde Mekke'de toplanilip hac yapilirdi. Demek ki haram aylarin tamami Kabe'nin hemen yaninda gecmiyor bu bilgiye gore..

Kureys'liler cephesinden bakacak olursaniz, Ticaret, nerede, hangi ayda canliysa haram aylarda oraya gitmeleri kacinilmazdir. Cunku yoresel panayirlarin tamami haram aylarda kuruluyor.

Insanlar Kabe'nin yanibasinda degilse, Kureys'lilerin insanlarin cok oldugu (ticaret sebebiyle ve toplumsal sebeplerle) yere gitmeleri de gayet normaldir.
Atiyorum insanlarin tamami Ukaz'da iken, Mekke'lilerin Kabe'nin dibinde beklemeleri biraz anlamsiz.. Mallarini satacaklar ki para kazansinlar.

Ama ben sizin aciklamanizdan, sanki tum insanlarin haram aylarda (istisnasiz her haram ayin ilk 10 gununde) Kabe yakinina geldigini anliyorum.
Cunku siz ardisira dizilmesi gerektigini soyluyorsunuz haram aylarin.. O halde size gore insanlar, her dolunay, ilk on gune yetisebilmek icin habire dort donmeliler ada icinde.. Bu biraz mantiksiz degil mi?

Kaldi ki uzak ulkelere gitmiyorlar haram aylar doneminde.. Cagatay'a gore,  Haram aylar basladiginda Hicaz'da toplaniyorlar.
Uzak ulkelere yil icinde gidiyorlar zaten, ama haram aylarda degil..


Ayrica, Gercek sudur ki demissiniz, bu sebeple bir sorum olacak size.. Anlayamadim cunku mazur gorun.

Her haram ayin, ilk 10 gunune dair deliliniz nedir ?
Veya hangi ayet?





__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba sevgili sasha.

 

Her haram ayin, ilk 10 gunune dair deliliniz nedir? Veya hangi ayet?

Mekke için tek geçim kaynağı: TİCARET* (14:37)

TİCARET yapılarak yerine getirilen HAC "panayır"dır (28:27).

Dolunayda başlayıp hilalde sona erdiğine göre 10 gün sürer (2:189, 2:184).

 

Başka ayetler de var elbet ama uzatmak istemiyorum.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

____________________________

 

*TİCARÎ HAC = MEKKE'NİN GELENEKSEL HALK PAZARI
 
Onların bu yılından sonra, بعد عامهم... Ortak koşanların Mescidi'l-Harâm bölgesindeki son yılı demek bu (9:28). Bu yıl dahil, daha önce ticarî hac için orda bulundular, tamam. Ama bundan sonra yasak!
 
Yasak edilen, aslında "ticarî hac"dır. Çünkü ortak koşan alıcılar ve satıcılar ticarî hac bölgesine artık giremiyecek. Alıcıları ve satıcıları yasaklanan pazar, kapanır.
 
Ama hani derler ya, Allah bir kapıyı kaparsa başka bir kapıyı açar. Başka bir kapı: dinî hacda ekmek parası için çalışmak caizdir (2:198).
 
Ticarî hac böylece sona erer. Peki, ne zaman başlamıştı?
 
HUCCET (6:149): kanıt. Kesin kanıt (ال حجة البالغة) Allah'tadır; isteseydi herkesi yola getirirdi.
HÂC (2:258): tartışmak. Rabbi hakkında İbrahim'le tartışanı (حاج ابراهيم) gördün mü?
HAC (28:27): halk pazarı, panayır. Sekiz HAC (ثماني حجج) bana çalışmana karşılık...
HAC (3:97): dinî hac. O evin haccedilmesi (حج البيت) Allah'ın insanlar üzerindeki hakkıdır...  


İbrahim nebi ailesinin bir kısmını ekin vermeyen vadideki "muharrem ev"in yanına yerleştirdi (14:37). Onların geçimini sağlaması için Rabbine yakardı.


 
 
ekin vermeyen vadideki muharrem evin yanına..., واد غير ذي زرع عند ب يتك المحرم 
 
 
Allah en başta İbrahim nebibin halkını, sonra orda oturan her halkı, örneğin Muhammed nebinin Kureyşini kış ve ilkbahar yolculuklarına alıştırdı (Kureyş sûresi):
 
Kureyşi kış ve ilk bahar yolculuklarına bu evin Rabbi alıştırdı; Kureyş o Rabbe tapsın. Açtılar doyurdu onları; korkuyorlardı, güvene kavuşturdu.
 
Mekke'liler o yolculuklarda elde ettikleri malları Mescidi'l-Harâm bölgesinde dört yasak dolunay süresince açık olan büyük pazarda sattılar ve ekmek paralarını kazandılar.

Demek ki ticarî hac, kent kurulduğu anda başladı.


__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

merhaba hasanakcay kardeşim,

Kureyş suresinde "alıştırmak" ile ilgili bir kelime göremiyorum.

Meallere bakarsanız oldukca farklı öeviriler göreceksiniz.

Bazıları bir "ANLAŞMA" dan söz etmiş ki, bunlar nisbeten daha doğru bir çeviriyi yakalamışlar ancak "Alıştırma" hangi kelimeye ithaf olunur?

İLAF kelimesi ile ilgili 5-6 sayfa çncesinde bir Link vermiş ve görüşünüzü sormuştum.Sanırım gözünüzden kaçtı.

İLAF, ilk olarak resulün büyük dedesi Haşim tarafından Bizansdan aldığı "EMAN" sonucu yapıldı.Ardından Yemen ve İrandanda emanlar alındı ve
bir ANLAŞMALAR ZİNCİRİ ile KUREYŞ ve Müttefikleri İMTİYAZLI SERBEST TİCARET hakkı elde etti ve KIŞLARI Yemene,Baharda ise Sureye (Bizans kontrolünde) Ticaret Kervanları ile mal taşımaya başladı.
Kureyş suresinde ki İLAF bunu anlatıyor.
Bununla birlikte İLAF anlaşması başka bazı önemli hükümlerde barındırıyordu:
-En önemlisi Sermayesi olmayan veya yetersiz olan insanların da Kervanlara katılması ve onlarında zaman içinde birikime sahib olması vardır.
-Ayrıca Ukaz panayırında HAKEM HEYETLERİ de incelenmeye değer...
Bunlar "Günün şartlarını" dolaysı ile Kuranın ilk muhattablarının Ayetleri nasıl anladıkları konusunda bizlere fikir verir.
Muhammedin Haticenin kervanına dahil olması ve sonrasında işi ele almasıda İLAF ile yakından ilgilidir.

TEMİM ile ilgili linkde daha fazlası vardı...

selam ile...


__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

UlulEbsar Yazdı:
merhaba hasanakcay kardeşim,

Kureyş suresinde "alıştırmak" ile ilgili bir kelime göremiyorum.

Meallere bakarsanız oldukca farklı öeviriler göreceksiniz.

Bazıları bir "ANLAŞMA" dan söz etmiş ki, bunlar nisbeten daha doğru bir çeviriyi yakalamışlar ancak "Alıştırma" hangi kelimeye ithaf olunur?

İLAF kelimesi ile ilgili 5-6 sayfa çncesinde bir Link vermiş ve görüşünüzü sormuştum.Sanırım gözünüzden kaçtı.

İLAF, ilk olarak resulün büyük dedesi Haşim tarafından Bizansdan aldığı "EMAN" sonucu yapıldı.Ardından Yemen ve İrandanda emanlar alındı ve
bir ANLAŞMALAR ZİNCİRİ ile KUREYŞ ve Müttefikleri İMTİYAZLI SERBEST TİCARET hakkı elde etti ve KIŞLARI Yemene,Baharda ise Sureye (Bizans kontrolünde) Ticaret Kervanları ile mal taşımaya başladı.
Kureyş suresinde ki İLAF bunu anlatıyor.
Bununla birlikte İLAF anlaşması başka bazı önemli hükümlerde barındırıyordu:
-En önemlisi Sermayesi olmayan veya yetersiz olan insanların da Kervanlara katılması ve onlarında zaman içinde birikime sahib olması vardır.
-Ayrıca Ukaz panayırında HAKEM HEYETLERİ de incelenmeye değer...
Bunlar "Günün şartlarını" dolaysı ile Kuranın ilk muhattablarının Ayetleri nasıl anladıkları konusunda bizlere fikir verir.
Muhammedin Haticenin kervanına dahil olması ve sonrasında işi ele almasıda İLAF ile yakından ilgilidir.

TEMİM ile ilgili linkde daha fazlası vardı...

selam ile...

Merhaba UlulEbsar dost. Nasılsınız?

İLAF kelimesi ÜLFET ile aynı kökten. Yaklaştırmak, alıştırmak. Ama bu, internetten edindiğim bilgidir; yanlış olabilir. Öte yandan size göre

Yemen ve İrandanda emanlar alındı ve bir ANLAŞMALAR ZİNCİRİ ile KUREYŞ ve Müttefikleri İMTİYAZLI SERBEST TİCARET hakkı elde etti ve KIŞLARI Yemene, Baharda ise Sureye (Bizans kontrolünde) Ticaret Kervanları ile mal taşımaya başladı.

Aynı şeyi söylüyoruz. Kureyş kış ve ilkbaharda mal taşıyıp ithal ve ihrac işleri yapmak için Yemen ve Suriye gibi uzak ülkelere yolculuklar yapma imkanına sahipti. Önemli olan bu gerçektir. Kureyş sûresinde açıklandığı üzere bu imkanın o evin Rabbince sağlanıyor olması ise kevnî anlamda olup o imkanı uygulamaya dökenler insanların kendileridir.  

Ayrıca, o yolculuklar yalnızca kışın ve ilkbaharda yapılıyordu. Bundan anlaşılan, Kureyş Mekke'de yazın kurulan panayırı kaçırmıyordu.  

Başka bir foruma astığım bir iletimi meramımı anlatmama yardım eder umuduyla buraya aktarıyorum:

http://www.flickr.com/photos/avatar1/2681624896/ 2008 yılının "sıcak dolunay"ı anlamındaki şehru ramazân 18 Temmuzda göründü. Onun bir fotoğrafı:
 
 
  
2008, 2009, 2010’nun "yasak dolunaylar"ı, الاشهر الحرم - el eşhuru'l hurum:
 
…. 2008__ ……….. 2009 .... 2010-----

1: Tem 18 ……….. Tem 7 ....... Haz 26

2: Ağus 16 ……….. Ağus 6 ..... Temmuz 26

3: Eylul 15 ………… Eylul 4 ...... Ağus 24

4: Ekim 14 ………… Ekim 4 ...... Eylul 23

 

Mekke’nin geleneksel panayırı (ticarî "hac") 2, 3, 4. yasak dolunayların her birinin ilk on gününde kurulurdu. Bu on günler aynı zamanda dinî haccın da vakitleriydi. Yani ticarî ve dinî haclar Tevbe 28’e kadar birlikte uygulandı (9:17,18,19).

 

Tevbe sûresinden benin anladığıma göre inananlar Miladî 630’a ait

 

1. yasak dolunayın başında Mekke’ye girdiler

2. yasak dolunayda HAC yaptılar, ki bu "الحج الاكبر - el haccı'l ekber" idi. (9:3)

2. yasak dolunayın 10’undan bir iki gün sonra Huneyn’de savaşıp üstün geldiler.

 

4. yasak dolunayın ilk 10 gününden sonra cehennemî sıcaklar hâlâ sürüyorken Tebuk Seferine çıktılar. O yüzden, 9:81'de anlatıldığı üzere, münafıklar inananlara "Bu sıcakta sefere çıkmayın!" diyerek çelme takmaya yeltendiler. "Oysa cehennemin ateşi daha sıcaktır, nâru cehenneme eşeddü har."

 

Tevbe 28 her halde o esnada indi ve panayır geleneğine son verildi. O yıldan sonra Mekke panayırı bir daha kurulmadı; başka bir deyişle, dinî hac artık ticarî hacsız uygulandı.

 

"Yasak dolunaylar"ın ilkinde hacca gidilmiyor çünkü oruç zamanıdır (2:185). O dolunayda hacca gidilirse Allah'ın kefaret orucuyla ilgili buyruğu hükümden düşer (2:196).

 

Öteki yasak dolunayların her birinin ilk on günü hac vaktidir. Yani bir yılda üç seçenek var.

 

İlk haccın vakti 2. yasak dolunayın ilk on günüdür ve bu hac, yılın ilk haccı olduğu için HACCI EKBER adını alır.

 

Buna göre 2010’nun oruç ve hac tarihleri:

 
Haz 26-Tem 4: oruç

Tem 26-Ağu 5: (büyük) hac

Ağu 24-Eyl 4: hac

Eyl 23-Ekim 4: hac

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Teşekkürler Hasan hocam,umarım sizde afiyettesinizdir?

Oruca bu yıl ne zaman başlasınız? ve şu Günleriniz Oruçlu mu geçiyor?

Elbette cevap vermek zorunda değilsiniz...


Alıntı:
Buna göre 2010’nun oruç ve hac tarihleri:
 
Haz 26-Tem 4: oruç

Tem 26-Ağu 5: (büyük) hac

Ağu 24-Eyl 4: hac

Eyl 23-Ekim 4: hac



Bu tabloya göre 3 kez hac mı yapılması gerekiyor?

Bilinen anlamda ki hac ile bunun mümkün olmadığı açık.

O halde nasıl anlamalıyız?

Benim Haccetmekten anladığım;

Kelimenin kökenini de dikkate alıp,şu an bu sitede yaptığımız şey HACdır.
Konuları derinlemesine araştırmak,karşılıklı fikir alış-verişinde bulunmak.
Bilenlerin,bilmeyenleri bildiklerini aktarması.
Sözün en güzeli ile soruları cevaplaması...
Sistemi=Ed-Dini=El Beyti Ayakta tutan sütunları güçlendirmek Hacdır.
Bu şekilde kendimize bir kıble oluşturmuş oluyoruz.
Haccı Ekber ise düzenli aralıklar ile BİRARAYA gelmek, farklı ortamlarda bulunanların toplanması.
Hac tekamul için,yani insanın olgunlaşması için gerekli...Ayrıca bir standart oluşturmak ve ayrıldıktan sonra herbir inanırın RESUL vazifesi ile ORTAK KARARLARI halkınaüEhline iletmesi gerekir.
Bilinçli bir toplum oluşturulur.
Bunlar elbette benim şahsi görüşlerim olup, ancak beni bağlar.
En doğrusunu Rabbimiz bilir.

selam ile...




__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Oruca bu yıl ne zaman başlasınız? ve şu Günleriniz Oruçlu mu geçiyor? İçinde yaşadığım ortamda herkes ne zaman başladıysa o zaman başladım. Şu anda oruçluyum.

3 kez hac mı yapılması gerekiyor? Hayır bu üç dönem birer seçenek. İsteyen, 26 Haziran-4 Temmuz döneminde yapar hac ibadetini isteyen öteki dönemlerin birinde.  

Kelimenin kökenini de dikkate alıp, şu an bu sitede yaptığımız şey HACdır.
Konuları derinlemesine araştırmak, karşılıklı fikir alış-verişinde bulunmak.

Kelimenin kökenini dikkate aldığımda benim anladığım, HÂC karşılıklı fikir alış verişi olamaz. Çünkü fikir alış verişinde bulunan insanlar dostça davranırlar; oysa TARTIŞMA anlamına gelen HÂC (حاج) o tartışmanın İNATLAŞMA şeklinde ve düşmanca yapıldığını dile getiriyor.

Kelimelerin listesi aşağıda. Lütfen tıklayın ve حاج kelimesinin önünüze konan ayetlerdeki anlamını inceleyin. Doğru anlamı göreceksiniz Allah isterse. Ama ben yanılıyor da olabilirim. Öyle ise nerde yanıldığımı lütfen açıklar mısınız.
 
Örnek olarak ilk kelime olan "etuhâccûnena - اتحاجونن"yı ben tıklıyorum. Bakara 139.
 
De ki: 
"Allah bizim de rabbimiz sizin de. Siz hâlâ O'nun aleyhinde bizimle inatlaşıyor muzunuz?"
(Kul e tehâccûnena fî'llâhi ve huve rabbuna ve rabbukum - قل اتحاجوننا في الله وهو ربنا وربكم).
 
O insanlarla fikir alıp vermek bir yana her hangi bir şekilde konuşmak bile mümkün değil. Ayetin devamı bunu açıkça ortaya koyuyorBizim yaptıklarımız bize, sizin yaptıklarınız size! (ve lena e'mâluna ve lekum e'mâlukum -  ولنا اعمالنا ولكم اعمالكم)...
 
Sevgi ile,
Hasan Akçay
 
 


__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Hasan hocam,

Allah ne diyorsa o diyorsunuz.
Kuranda çok önemli noktaları yakalıyorsunuz.
Ama tevatürden vazgeç-e-miyorsunuz?
Bana göre namaz yok.SALAT var.
Siz iki vakit olduğunu iddia ediyorsunuz.Saygı duyuyorum:
Buna rağmen 5 vakit kılıyorsunuz.
Neden? Çünkü "ne olur ne olmaz" mantığını güdüyorsunuz.Yada o mantık tarafından güdülüyorsunuz.
O halde bu kadar insana bu düşünceleri neden açıklıyorsunuz?
Meşhur Dolunay ile başlanması gereken Orucu Hilalle neden başlatıyorsunuz.O halde Yılın en sıcak zamanında başlaması gerekirken neden KIŞ günü oruç tutuyorsunuz?Neden? Kınanmaktan mı çekiniyorsunuz? yoksa tesbitlerinizden emin değilmisiniz?

Hac iki farklı düşüncenin çarpışmasıdır. Bizim geldiğimiz gezegende harfler yok.Semboller var.Haccın sembolüde sıfır içinde + dır.
Düşüncelerde birer enerjiden ibaret.Termodinamiğin 0,1 ve 2. yasalarına tabidir.Bu şu demek;
Düşüncelerde + dan -ye doğru hareket eder.Dengeye ulaşana kadar da Akış durdurulamaz.Haccedmeye olumsuzluk yükleyen sizin soyut bakış açınızdır.
Haccetmenin arabcada/kurancada ZITTI nedir?
Bunu açıklarsanız manzara netleşecektir.

Saygılarımla...
UlUlelbab



__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba UlulEbsar kardeşim.

tevatürden vazgeç-e-miyorsunuz? İbadî alanda HÂC değil hoşgörü yanlısıyım. Allah'a sığınma ihtiyacını ne zaman duyarsam o zaman namaz kılma hakkım var eğer siz de izin verirseniz.

O hakkımı kullanarak bir günde bazan yalnız iki, bazan beş vakitten fazla namaz kılıyorum. Sabahı ve akşamı FARZ niyetine, ötekileri NAFİLE.

Kişisel takılmanızı da hoş görürüm. Ama bana zaman kaybettirir. Onun için ilkin kişisel sorunuza cevap vermemeyi bile düşündüm ama sonra nedense "Boş ver!" dedim. Hata ettiğimi anlıyorum.

HÂC kelimesinin Kuran'daki anlamını dışlıyorsunuz. Özür dilerim ama bu dışlamanın gerekçesini anlamadım. Evet, Kuran'daki HÂC düşmanca inatlaşmadır. Eğer bu dediğim yanlışsa doğrusunu öğrenmek isterim. Ama doğru olduğu halde hâc adı altında düşmanca inatlaşma tavsiye edilirse onu anlamam. Allah ne diyorsa o.  

Bu iletinizdeki üslubunuzun bende bıraktığı izlenim: HÂC yapıyorsunuz. Bu yazışmayı sürdürürsek benim müzakere yanlısı dostum "hâc"dan yana bir düşman olup çıkacak. Buna razı değilim. Onun için şimdilik

hoşça kalın.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats