Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Öyle değil; el kesme lafzî anlamıyla alınınca arıza doğuruyordu. Burada ise durum farklı; QASR fiiline verdikleri mana kalıbını aşmış. Kısa olmak, kısa kalmak, kısa düşmek, yetişememek, ulaşamamak, uzanamamak (elinde olmayarak). Kısa uzunun zıt anlamlısı. "Bu buna uzun geldi", "bu da buna kısa kaldı" gibi. Uzun geldi ile uzattı farklıdır. Kısa kaldı ile kısalttı da farklı fiillerdir. Kısa kaldı için QASARA, kısalttı için QASSARA (bir sad harfi fazlasıyla) fiilleri geçerlidir. QASR ile TAQSÎR mastarları farklı manalar içeriyorlar. Nitekim saçlarını kısaltanlar için QASSARA'dan MUQASSIRÎN ismi fâil kelimesi kullanılmış da QASARA'dan QÂSIRÎN ismi fâil olan kelime kullanılmamıştır. Verdikleri mana da tamamen bir kasıt/amaç var; "kasr-ı salat" dediklerine yada "korku namazı" uydurmasına ayeti uydurma çabasıdır yaptıkları. EN_TAQSURÛ'nun anlamı, "kısa kalıyor olmanız"dır ve bu onun lafzî anlamıdır üstelik. Yani ben yorumla bu manayı vermiş değilim. Bu anlamı vermek için fazla çabaya gerek de yok; bir iki luğate bakmaları yeterli olacaktı.
Simdi fiilleri arapca yazip anlamlarini aciklayinca, daha iyi anlasildi. Demek ben yanlis karsilastirma yapmisim el mevzusuna dair. Bunun icin tesekkurler. Anladim, burada gecen fiiller farkli mana iceriyor, eylem bakimindan.
Arapca bilgisine sahip olmayinca tam anlasilamiyor iste, sadece Turkce'den okundugu kadariyla fikir sahibi olunabiliyor.
Yok zaten mantiken de ilk ayette 101'de namaz bahsi geciyor olamaz.
Varsayalim ki geciyor, kisaltmalarina gerek yok. Allah zaten spesifik durumlar icin namazin ertelenebilecegini (kaza edilebilecegini) soyluyor. Yanisira iddia edildigi gibi,101 iceriginde peygamber varsa niye korksun, bir de boyle bir ayrinti var. Korkak bir peygamberin ordusu cok cabuk dagilir zira, o zamanki sayica azinliklarini da dusunursek.
Ama konu Canakkale cephesivari bir cephe uzerinden yorumlanmaya calisildigi icin bu sekle donuyor sanirim. Kaldi ki oyle bir cephe soz konusu degil bence.. Sadece uyari niteliginde bir mizansenle yonlendiriyor Allah..
Fiillerin farkini acimladiginiz icin cok tesekkur ederim tekrar sevgili haktansapmaz. Sagolun.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Simdi fiilleri arapca yazip anlamlarini aciklayinca, daha iyi anlasildi. Demek ben yanlis karsilastirma yapmisim el mevzusuna dair. Bunun icin tesekkurler. Anladim, burada gecen fiiller farkli mana iceriyor, eylem bakimindan.
Arapca bilgisine sahip olmayinca tam anlasilamiyor iste, sadece Turkce'den okundugu kadariyla fikir sahibi olunabiliyor.
Yok zaten mantiken de ilk ayette 101'de namaz bahsi geciyor olamaz.
Varsayalim ki geciyor,kisaltmalarina gerek yok. Allah zaten spesifik durumlar icin namazin ertelenebilecegini (kaza edilebilecegini) soyluyor.
Yanisira iddia edildigi gibi,101 iceriginde peygamber varsa niye korksun, bir de boyle bir ayrinti var. Korkak bir peygamberin ordusu cok cabuk dagilir zira, o zamanki sayica azinliklarini da dusunursek.
Ama konu Canakkale cephesivari bir cephe uzerinden yorumlanmaya calisildigi icin bu sekle donuyor sanirim. Kaldi ki oyle bir cephe soz konusu degil bence.. Sadece uyari niteliginde bir mizansenle yonlendiriyor Allah..
Fiillerin farkini acimladiginiz icin cok tesekkur ederim tekrar sevgili haktansapmaz. Sagolun.
Sevgili sasha
Öncelikle yukarda renklendirdiğim cÜmlenizi izah edebilirmisiniz birde 4/101 de salat bahsi geçmemektedir demişsiniz bunuda izahınıza ekleyiniz
Oncelikle tartismanin gidisat minvalinde sevgili Hasan Akcay tarafindan, 101'deki icerikte bahsedilenin namaz olmasindan dolayi, namazin kisaltilmasi seklinde one suruldu. Bu baglamda, 101'de gecen namaz degildir bana gore, sahsi dusuncem.. "Salat bahsi gecmiyor "demedim alintiladiginiz mesajimda yalniz, dikkatinizi cekerim. Tanimladigim iddia edildigi uzere namazdir.
Varsayalim ki, bahsedilen namaz(ki bana gore degil), kisaltilmasina gerek yok, eger kisi gercekten cephede ise (ki o an degil 101 icerigi geregi) ve kafir saldirisindan korkuyorsa, orada sirf namaz kilacagim diye namaz kilmasinin hicbir anlami yok. Namazin sartlarina dair(husu ve Allah'la basbasa kalis), uygun bir zaman dilimi buldugunda kisi daha sonra kilabilir. Kisaltip kusa cevirmesine gerek yok.
Ama orada ayni sartlarda can korkusu ile ogrendigi bir ayeti
tekrarlamaya motive olabilir beyinsel olarak.. Adrenalinin
gereginden fazla salgilandigi durumlarda, insan beyni daha kolay
kendini motive eder. Oyleki sonradan yapmasini isteseniz de yapamayacagi eylemleri yapar rastgele.
Orn; birebir dusmanla carpisirken dahi, ayni anda bir ayet veya sure okuyabilirsiniz ezberinizden.
Ancak bunlarin rutin olmazsa olmazlari yoktur sekilsel
olarak namaz benzeri.
Allah kendi dininin uygulanabilirligi konusunda son derece hosgoruluyken, sizi oyle bir mekanda, korkunuzdan dolayi namazinizi vaktinde kilamadiginiz icin cezalandirmasi sifatlariyla ters duser(kisisel dusuncem). Cunku orada olmasi ihtimal, soz edilen saldiri ve ona cevaben verilen savas, gunumuz saldirilari gibi onursuz bir saldiri/ savas degildir. Kuran'in inisi suresince yapilan her savas veya saldiriya cevap veris, Allah yolu ve dini adina yapilan bir savastir.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Oncelikle tartismanin gidisat minvalinde sevgili Hasan Akcay tarafindan, 101'deki icerikte bahsedilenin namaz olmasindan dolayi, namazin kisaltilmasi seklinde one suruldu. Bu baglamda, 101'de gecen namaz degildir bana gore, sahsi dusuncem.. "Salat bahsi gecmiyor "demedim alintiladiginiz mesajimda yalniz, dikkatinizi cekerim. Tanimladigim iddia edildigi uzere namazdir.
Varsayalim ki, bahsedilen namaz(ki bana gore degil), kisaltilmasina gerek yok, eger kisi gercekten cephede ise (ki o an degil 101 icerigi geregi) ve kafir saldirisindan korkuyorsa, orada sirf namaz kilacagim diye namaz kilmasinin hicbir anlami yok. Namazin sartlarina dair(husu ve Allah'la basbasa kalis), uygun bir zaman dilimi buldugunda kisi daha sonra kilabilir. Kisaltip kusa cevirmesine gerek yok.
Ama orada ayni sartlarda can korkusu ile ogrendigi bir ayeti tekrarlamaya motive olabilir beyinsel olarak.. Adrenalinin gereginden fazla salgilandigi durumlarda, insan beyni daha kolay kendini motive eder. Oyleki sonradan yapmasini isteseniz de yapamayacagi eylemleri yapar rastgele.
Orn; birebir dusmanla carpisirken dahi, ayni anda bir ayet veya sure okuyabilirsiniz ezberinizden.
Ancak bunlarin rutin olmazsa olmazlari yoktur sekilsel olarak namaz benzeri.
Allah kendi dininin uygulanabilirligi konusunda son derece hosgoruluyken, sizi oyle bir mekanda, korkunuzdan dolayi namazinizi vaktinde kilamadiginiz icin cezalandirmasi sifatlariyla ters duser(kisisel dusuncem). Cunku orada olmasi ihtimal, soz edilen saldiri ve ona cevaben verilen savas, gunumuz saldirilari gibi onursuz bir saldiri/ savas degildir. Kuran'in inisi suresince yapilan her savas veya saldiriya cevap veris, Allah yolu ve dini adina yapilan bir savastir.
Merhaba sevgili sasha
Aşağıdaki cümleler siza ait ve ben özellikle bu cümlelerin izahatını istemiştim siz bana farklı konuları izah etmeye çalışmışsınız
Yok zaten mantiken de ilk ayette 101'de namaz bahsi geciyor olamaz.
1.) 4/101 deki salat namaz değilse nedir
Varsayalim ki geciyor, kisaltmalarina gerek yok. Allah zaten spesifik durumlar icin namazin ertelenebilecegini (kaza edilebilecegini) soyluyor
2.) Size göre kur'an da namaz ayetleri hangileridir ve Allah spesifik durumlarda namaz'ın kaza edileceğini hangi ayetlerde söylüyor.
Ozellikle izah etmistim oysa.. Ki izahima ragmen, ayni soruyu yeniden sormussunuz. Olmadigini kisisel olarak ileri surdugum birseyin, kazasi olur mu?
1- 4/101'deki bence, salata kisa kalmaktir.Salati icra edememektir.
2-Bana gore Kuran'da namaz ayetleri yoktur. Salat ayetleri vardir. (kisisel dusuncemdir)
Allah'in spesifik durumlarda namazin kaza edilebilecegini ben degil, geleneksel islam anlayisi soyluyor. Benim acimdan Kuran'da kaza namazi veya ayetleri filan gibi birsey olamaz.
Bu sebeple bes vakit namaz kilan biri icin, gecerli bir sebeple kilamamasi durumunda, sonradan kilmasi kolayligi vardir. Kazasi mevcutsa, namazi kusa cevirmenin ne anlami var?
Bu yuzden bu soruyu(kaza ayetleri) bana degil, bilakis sevgili Hasan Akcay'a sormalisiniz.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
uzun zamandır şu siteye girmiyordum.bir gireyim dedim.hala aynı yerdesiniz.salat-namaz......kuranda namaz yok salat var...iyide salat ne?yok namaz farsça..yok hintçe bir kelime....tamamda o kelimenin anlattığı şeyin...salat kavramı..kelimesi içinde oomadığına delilin ne...deliliniz ne?
kendinize hanif diyorsunuz...kur'an bize yeter diyorsunuz....ama daha namazda yada salatta anlaşamıyorsunuz....anlaşanlarınız bile sayıda anlaşamıyor...vakitte anlaşamıyor...
anlayacağınız sizler kendinize birşey bilen süsü verip kendi ekseninizde döüp dönüp duruyorsunuz...sizi bir yerde bırakıp yıllar sonra sizi tekrar görewn kişi ....sizi bıraktığı yerde buluyor......
bakıyorumda hepiniz alimsiniz....arapçayı bileniniz sanki yeryüzünde opndan başka arapça bilen ve anlayan yok edasında....bilmeyeniniz...ay öylemiydi..ben yanlış anlamışım..havasında...
sizlerin şu halini görünce dünya hayatının bir eğlence olduğunu çok daha iyi anlıyorum...
bu yazımı üzerine alınmak isteyen herkes alınabilir...
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Insanoglu hep tartisir.Salat namazmi deilmi konusu acik ve net burada tartisildi.2 kutup var bu kesin,tabiki herkesin baktigi pencere farkli kisilerin tartismasi bizi ilgilendirmez.Asil olan bu tartismada bizi degistiren bir gelisme oldumu.
Namaz salatin bir subesi diyenler aciklamalarini ortaya koymustur.
Namaz salat la alakasi yoktur diyenler aciklamalarini ortaya koymustur.
Tartisilanlari tartismayi birakalim.Akil edip payimiza duseni aldikmi.
Isimler o kadar onemli deil veya o ismi tasimak ta.! asil olan o isim altinda yapilan tesbihtir,icraatir, islemdir.
Alim nedir.? bir suru kitaplar okuyan egitimler gorenmi ve o kisinin alim olduguna kanit nedir.? Veya aklini calistiran akil edenlermi ?
Arapcayi araplar daha iyi biliyor , kitapta sapik durumda onlarda.
Aklini iyi kullanan kisi alimdir.
Evet islam alemi ise geriye dogru sayiyor.Acaba alim olan ne der bu ise.?
uzun zamandýr þu siteye girmiyordum.bir gireyim dedim.hala ayný yerdesiniz.salat-namaz......kuranda namaz yok salat var...iyide salat ne?yok namaz farsça..yok hintçe bir kelime....tamamda o kelimenin anlattýðý þeyin...salat kavramý..kelimesi içinde oomadýðýna delilin ne...deliliniz ne?
kendinize hanif diyorsunuz...kur'an bize yeter diyorsunuz....ama daha namazda yada salatta anlaþamýyorsunuz....anlaþanlarýnýz bile sayýda anlaþamýyor...vakitte anlaþamýyor...
anlayacaðýnýz sizler kendinize birþey bilen süsü verip kendi ekseninizde döüp dönüp duruyorsunuz...sizi bir yerde býrakýp yýllar sonra sizi tekrar görewn kiþi ....sizi býraktýðý yerde buluyor......
bakýyorumda hepiniz alimsiniz....arapçayý bileniniz sanki yeryüzünde opndan baþka arapça bilen ve anlayan yok edasýnda....bilmeyeniniz...ay öylemiydi..ben yanlýþ anlamýþým..havasýnda...
sizlerin þu halini görünce dünya hayatýnýn bir eðlence olduðunu çok daha iyi anlýyorum...
bu yazýmý üzerine alýnmak isteyen herkes alýnabilir...
Selam,
Insanin bilmedigi birseye bilmiyorum demesi, yanlis anladigi birseye de yanlis anlamisim, demek dogrusu buymus demesi,uydurmasindan daha olumlu bir davranistir. Siz de bu sorus seklinizle, ben alimim diyorsunuz zaten. Pek bir fark yok yani elestirdiklerinizle..
Demek alimce davranmasak anlayamayacaktiniz.
Ne mutlu bize ki; sayemizde dunya hayatinin eglenceden ibaret oldugunu cok daha iyi anlayabilmissiniz.
Ha gayret o halde! Daha da iyi sarilin Kuran'a..
Mektep Yazdı:
Aklini iyi kullanan kisi alimdir.
Evet islam alemi ise geriye dogru sayiyor.Acaba alim olan ne der bu
ise.?
Selam ve dua ile
Sayin Mektep, Islam aleminin geriye saymasinin en buyuk sebebi, gene Islam aleminin icinden cikan sahte seyhler, hocalar, sihlar, peygamberler ve Allah rolune soyunanlardir.
Ya Allah yoluna bas koyar insan, ya seyh yoluna.. Ikisi birarada gercek olmaz. Bu yol iki kutsali kaldirmaz.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma