Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
(Bu kitabı öylesine kapatmışsınızki önünüzü dahi göremiyorsunuz.Allah basiretlerinizi bağlamış ve sizi olduğunuz yere çakılı halde bırakmıştır.Abdest apaçıktır ve bu sizin anlattığınız şekilde değildir.)
BU SÖZLERİNİZDEN SONRA SİZİ, SİZİNLE BAŞBAŞA BIRAKIYORUM. VE BANA ATTIĞINIZ İFTİRAYI RABBİM E HAVALE EDİYORUM. SAYGILARIMLA
sn halukta,sizler kendinize kabirler inşa edip oraya girmişsiniz.!Allah sizi ancak o kabirlerde çıkartabilir/diriltebilir.Bizimkisi boş bir uğraş bunuda biliyorum.Yaptığımın yanlış olduğunu,burada yazmamın yanlış olduğununda farkındayım.Ayeti unutmamak lazım.''sen kabirlerde olana işittiremessin''!!!
Anlayan anladı!
Kim kime iftira atmış göreceğiz sayın halukgta!Alalhın vahyine katma ritüellerle/ibadetlerle,kimin Allaha iftira ettiğini o bize gösterecektir.
Sayın Dermanbeg! Ben Kuran'daki namazı anlatıyorum. Siz sünnilikteki namazdan söz ediyorsunuz. Lütfen bırakır mısınız bu bayram haftası-mangal tahtası ilgisizliğini. "Öteki iddialara cevap verilirken o da açıklanmış olacak Allah'ın izniyle," demişim. Bekleyin, kardeşim.
Benim buradaki sözlerime elbet itiraz edebilirsiniz. Örneğin dersiniz ki "Nisâ 101-103'te uygulama muygulama yok!" Yine öne sürebilirsiniz ki "molekül"e molekül adını verebiliriz ama "rekat"a rekat diyemeyiz.
Diyor musunuz bunları?
Sevgi ile,
Hasan Akçay
Sn.Akçay!
Sizce namaz yaşamın hangi mevcut eylemine tekabul ediyorki onun yerine koymuş olalım?Yada sizce Muhammed resul "namaz" ile hangi batıl eylemi hayatından çıkarmış,onun yerine (haşa) "namaz"ı koymuş olabilir?O dönemde de bu dönemde de mutlaka yaşanan batıl bir eylem olmalıki onun yerine hak olanı ikame edilsin.Bunu bulamazsanız benim açımdan zerre kadar inandırıcılığınız olamaz.
Sentez yaparak bir yere varamazsınız.İşlerinizin kesada düşmesinden korkmadan yorumlayabilmelisiniz ilahi vahyi.Yoksa inandırıcılığımız zedelenirde biz bunun şuurunda olamayız.Selamlar..
Merhaba Dermanbeg kardeşim. Ben Abdurrahman hocamızın iddialarını cevaplamaya çalışıyorum. Siz, hadi biraz şakaya vuralım, "Onu bırak, beni al!" havasında başka şeyler atıyorsunuz kucağıma. Örneğin namaz yaşamın hangi mevcut eylemine tekabul ediyorki onun yerine koymuş olalım? Güzel kardeşim, Abdurrahman hocamızın buraya alıntılanan iletisinde bu yok.
Konudan sapalım mı? Müzakere disiplini diye bir şey var. Ona uymayalım mı?
Hasan akçay abi,siz sayın halukgta ya yöneltilen sorulara,size sorulmadığı halde cevap veriyorsunuzda,sayın dermanbeg size soru yöneltirkenmi müzakere disiplini bozuluyor?
Merhaba elif-lam-mim kardeşim. İlk yazımda belirttiğim üzere Abdurrahman hocamızın bu iddialarını daha önce defalarca cevapladım. Bir de makale yazıp kendi siteme astım. Abdurrahman hocamız, sağ olsunlar, orada da konuyu benimle müzakere etmek lutfunda bulundular. İsteyenler Nisâ 101-103'teki namaz başlığını tıklayıp okuyabilir.
Ama siz sanki hocamızın iddiaları Allah'ın gerçekleri imiş, eleştirilmezmiş ve çürütülmezmiş gibi, orta yere koydunuz. Bir daha cevaplamak zorunda hissettim kendimi.
Dermanbeg kardeşimize gelince o, şakayla karışık açıkladığım üzere, "Abdurrahman hocamızı alma! Beni al!" deyip konuyu saptırıyor. Ona "Müzakere disiplinine uyalım," dedim.
Ama gördüğüm kadarıyla siz benim açıklama yapmama razı değilsiniz. Canınız sağ olsun, güzel kardeşim.
Hasan AKÇAY abi,öncelikle o güzel uslubunuzdan ötürü size teşekkürü bir borç bilirim.Gelelim haktansapmaz hocanın 4/101-103 arası yaptığı yorumuna.Ben haktansapmaz hocanın her yorumuna katılmıyorumki onu eleştirilmez görüp savunayım.Öyle bir imada dahi bulunmadım/bulunmamda!
Siz lütfen bu konuda yorumlarınıza devam ediniz.İsterseniz halukta beye sorduğumuz sanırım ya 7.sayfada yada 8.sayfadaki sorularla başlayabilirsiniz.
Ayrıca abi,ne zaman şu 4/101-102 ayetlerini tefekkür etsem her ne hikmetse aklıma sen geliyorsun:))
Haktansapmaz hoca ile yaptığınız karşılıklı tartışmanızı izlemiştim.Nerede namaz ve savaş ayetleri siz orada:))
Neyse,kuran bütünlüğü içerisinde bizler namazı görememekte ve bunun sonradan katıldığı düşüncesini taşımaktayız.Amacımız kimseye hakaret etmek değil,sadece Allahın gösterdiği şekilde düşündüklerimizi rızai-ilahiye uygun şekilde paylaşmak ve dikkatleri bu konu üzerine çekmekti.
Bizler her ne kadar sizlere bunu anlatmaya kalksakta sizler bildiğinizden şaşmayacak ve vazgeçmeyeceksiniz.Defalarca sitede tartışmalar farklı kişilerin katılımlarıyla yapıldı ama birçok kişice bir arpa boyu yol alınamadı.Neden peki?Çünkü kendilerini öylesine kilitlemişlerki adeta kabre girmiş gibiler!Bizde diyoruzki kabirdekileri Allahtan başkası diriltemez.Bizler istediğimiz kadar burada yazıp çizelim olmaz.!
Tartışmayı fazla uzatıp farklı noktalara gelmesini önlemek adına kendi açımdan bitirme kararı aldım.Allah aramızda kararını verecektir!
Merhaba Dermanbeg kardeşim. Ben Abdurrahman hocamızın iddialarını cevaplamaya çalışıyorum. Siz, hadi biraz şakaya vuralım, "Onu bırak, beni al!" havasında başka şeyler atıyorsunuz kucağıma. Örneğin namaz yaşamın hangi mevcut eylemine tekabul ediyorki onun yerine koymuş olalım? Güzel kardeşim, Abdurrahman hocamızın buraya alıntılanan iletisinde bu yok.
Konudan sapalım mı? Müzakere disiplini diye bir şey var. Ona uymayalım mı?
Sevgi ile,
Hasan Akçay
Sevgili Akçay! Ben kesinlikle müzakere disiplinini bozmuyorum.Sorduğum sorunun arkasındayım.Ve ben size çok önemli bir soru yönelttiğimi düşünüyorum.Takipteyim...!
Burada "en taqsurû" ifadesini "kısaltmanız" anlamında çevirmek son derece tutarsızdır. Kur’an’ın hiçbir yerinde anlatılmamış namazın neresinden ve ne kadar kısaltılacak? Rekat nedir ve kaç rekattır?.. anlatılmamışken bu ayetten 1-2.. rekat anlamak muhal olsa gerek. Namaz ve abdest kelimeleri dahi dilimize Farsça’dan girmişken!..
Görüldüğü üzere Abdurrahman hocamız "namaz"ın ne olduğunun bilinmediğini iddia ediyor ve NAMAZ kelimesinin dilimize Farsçadan girmiş olmasını bu iddiasına kanıt gösteriyor. Oysa NAMAZ kelimesinin aidiyeti ile "namaz"ın ne olduğu arasında zerre kadar ilgi yok.
İddiayı Allah reddeder. Zira O'nun açısından önemli olan, bir kelimenin "aidiyet"i değil ona yüklenen "anlam"ın doğru olmasıdır. Örneğin KORUYAN (رحمن) kelimesi:
"Koruyan" kelimesi bir ritüelmidir? Namaz gibi vakitli,rukulu,secdeli vs.içeriğe sahipmidir?Bu sebeple karşılaştırma mantığınızı son derece yanlış bulduğumu belirtmek isterim.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma