HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: FURKAN SURESİNDEN ALINACAK DERSLER... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

CEVAP 2.2: Kelimelerin tesadüfîliği

Kelimeler ister bir ritüeli ister bir kavramı dile getirsinler tesadüf kuralına bağlıdırlar yani ortaya çıkmaları planlı programlı değil "tesadüfî"dir (arbitrary*). 

Örneğin Arapların tesadüfen SALÂT dediğine İngilizler tesadüfen PRAYER derler; Arapların RAHMAN dediğine İngilizler THE GRACIOUS derler.

O yüzden Araplara "Neden salât, RAHMAN vb diyorsunuz?" diye itiraz edilemiyeceği gibi İngilizlere de "Neden prayer, THE GRACIOUS etc diyorsunuz?" diye itiraz edilemez.

Allah, Furkan 60 ve İsrâ 110'da kafirlere dilbiliminin işte bu evrensel kuralını hatırlatıyor.

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

___________________________

 

*Dilbilimine göre dilin tanımı: DİL, tesadüfî ses simgelerinden oluşan bir sistem olup insanlar arasındaki  iletişimin aracıdır (Language is a system of arbitrary vocal symbols by means of which people communicate.) 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
İbrahimizm
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 22 aralik 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 127
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm

Günde 5 vakit namaz insanda dine karşı nefret
uyandırır.İçten içe dine imana küfreder,burada küfretmek
istemli değildir ve burada küfretmeye sebep olansa aklın
ve nefsin direnmesidir.

Ya aklı tamamen kilitleyip işi asimoya bağlayacak ya arada
bir koşup gözyaşı dökecek yada tümden umursuz
olacak.Geleneğin anladığı manada önerilen salatın ettikleri
ve sonuçları bu.

__________________
Konfüçyüs:"Bir Devlet aklın ilkelerine göre yönetiliyorsa, düşkünlük ve yoksulluk yüz karasıdır.Bir Devlet aklın ilkeleriyle yönetilmiyorsa,o zaman da, zenginlik ve şan şeref utanç verici şeylerdir."
Yukarı dön Göster İbrahimizm's Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"O yüzden Araplara "Neden salât, RAHMAN vb diyorsunuz?" diye itiraz edilemiyeceği gibi İngilizlere de "Neden prayer, THE GRACIOUS etc diyorsunuz?" diye itiraz edilemez."

 

Sevgili Akçay, 

Prayer kelimeside namaz kelimeside ritüel noktasında aynı şeyi anlatıyor olabilirler.Ama bu Kuranda ki salatında ritüel olduğunu göstermez.Neden salat'ı ritüel anlamı olan kelimelerle denkleyelim,var mı böyle bir zorunluluğumuz?

Doğruya ulaşmak atalardan devralınan bu şartlandırılmışlıktan kurtulmaktan geçiyor diye düşünüyorum.

Bu arada size bunun dışında sorduğum soruya henüz yanıt vermediniz.

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

CEVAP 3: secde ettiğinizde (fesecettum) denmemiş

 

 

4/102. ayette “içlerinde olduğunda ve onlara namaz kıldırdığında… onlar secde edince…(fesecedu )”

Dikkat edin Rasul’u de kapsayacak şekilde “secde ettiğinizde (fesecettum) denmemiş. Neden? Çünkü bu bir namaz olmayıp bir Kur’an dersidir de ondan.

 

Burada hocamız hedef kitlenin imam değil cemaat olduğunu göz ardı ediyor. İmam, hedef kitlenin ne yapmasını sağlayacak? Konu bu. Onun için hep o hedef kitle hakkında konuşuyor Allah:

 

onların bir bölüğü seninle kıyam etsinler (فلتقم طائفة منهم معك)

onlar silahlarını alsınlar (ولياخذوا اسلحتهم) 

onlar secde edince (فاذا سجدوا)

onlar arkanıza geçsinler (فليكونوا من ورائكم)

 

Elbet kendisi de kıyam edecek, kendisi de Allah'ı dinleyecek, kendisi de silahlarını alacak, kendisi de secde edip CEPHE denen o ölüm kalım yerinde Allah'a sığınacak. Bakın, Allah "Silahlarınızı alın!" da demiyor; "Silahlarını alsınlar!" diyor, (ولياخذوا اسلحتهم).

 

Elçi silahlarını almıyacak mı demek bu?

 

İnananlar inananlara saldırmak üzere olan kafirleri karşılamak üzere arazideler yani cephede. Allah uyarıyor: "Kafirler sizin gafil bir anınızı kolluyorlar; baskın (ميلة واحدة) yapacaklar!" Ama inananların komutanı yine de silahsız... çünkü Allah "Silahlarınızı alın!" dememiş te "Silahlarını alsınlar!" demiş. Bu mudur?

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"..Beş vakit namaz eleştirinizin hedefi ben değilim umarım? "Onu alma, beni al!" kışkırtmasına kapılmadan konuda kalabilirsem Kuranen kaç vakit namazın farz olduğunu söyleme fırsatı da bulabilirim, Allah isterse"

 

Sözünü ettiğim şartlandırılmışlık bu işte! Velevki "namaz" dan salat'ı kasdettiğinizi varsayalım.İyi de farzı nereden çıkarıyorsunuz sevgili Akçay?Bulun bakalım salatın farz olduğuna dair bir ayet de bizde öğrenmiş olalım.Eğer bulursanız ben "şartlanmışlık" lafımı geri alacağım,sizden özür dileyeceğim.Bulamazsanız, ki, bulamayacaksınız umarım bu sefer salat anlayışınızı masanıza yatırırsınız.Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 22 aralik 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 127
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm



Onlar ki, yeryüzünde kendilerini yerleştirir, iktidar
sahibi kılarsak, dosdoğru namazı kılarlar, zekatı
verirler, ma'rufu emrederler, münkerden sakındırırlar.
Bütün işlerin sonu Allah'a aittir. 22/41


(O yardıma layık olanlar ki,) kendilerini yeryüzünde
egemen kılsak (dahi) salata devam ederler, arınmak için
verilmesi gerekeni verirler, yapılması iyi ve doğru olanı
emreder, yanlış ve kötü olanı yasaklarlar; ama yine de,
olup biten her şeyin sonucu Allah'a kalmıştır. 22/41

22/41 in iki meali,bunlardan hangisi doğru..


__________________
Konfüçyüs:"Bir Devlet aklın ilkelerine göre yönetiliyorsa, düşkünlük ve yoksulluk yüz karasıdır.Bir Devlet aklın ilkeleriyle yönetilmiyorsa,o zaman da, zenginlik ve şan şeref utanç verici şeylerdir."
Yukarı dön Göster İbrahimizm's Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm
 
elif-lam-mim
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 subat 2010
Gönderilenler: 50
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elif-lam-mim

hasakcay Yazdı:

Merhaba. Abdurrahman hocamızın fiziksel salât aleyhindeki iddialarını cevaplarken kişisellikten uzak durmaya özen gösteriyorum. Onun için şu tür dokundurmalara lütfen benden karşılık beklemeyin:  

 

bu şartlandırılmışlık

sizler bildiğinizden şaşmayacak ve vazgeçmeyeceksinizkabirdekileri Allahtan başkası diriltemez. Bizler istediğimiz kadar burada yazıp çizelim olmaz.!

 

*

 

Selam Hasan AKÇAY,size cevap isterseniz verebilirsiniz dediğim şeyleri alıntılamayıpta,yine farklı yerlerden olayı yürütme çabanızı,hedefi ıskalama olarak algılıyorum.Sn halukgta,namazı ibrahimden beri başlattığını ve o temel üzerinden anlatttığı için bendenizde o minvalde eleştiriler yapmış ve eleştirilerimin sonuna o sizin buraya alıntıladığınız son sözü yazmıştım.Şimdi size soruyorum,namazı bize en baştan,yani tarihsel sürecinden başlayarak anlatırmısınız?Kuran bütünlüğünde olmasına dikkat ederek cevaplamanızı rica ediyorum.Gelcek cevabınıza göre devam sorularım olacak inşaallah.selamlar

Yukarı dön Göster elif-lam-mim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elif-lam-mim
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

CEVAP 4: Allah'a sığınmak mı, Kuran dersi mi?

 

Bu iletimde Abdurrahman hocamızın şu iddiasını cevaplamaya çalışacağım: Salâtın Nisâ 102'deki uygulaması "namaz olmayıp bir Kur’an dersidir."

Hayır! Öyle yerler var ki oralarda ders alınamaz, ders verilemez; Allah’a sığınılır. Örneğin:

,

 

İnfazdan önce yağlı ilmeğin altında salât, sel bastıktan sonra salın üstünde salât

 

 

"Salât"ın Nisâ 101-102'deki "1 kıyam + 1 secde"lik uygulaması işte o yerlerden biri olan cephede yapılıyor yani can pazarında. Oranın ders alınıp ders verilen değil can alınıp can verilen bir yer olduğunu görelim önce.

 

Orada, Kuran dersi dahil, hiç bir şeyin dersi olmaz. Olamaz. Çünkü ölümün kol gezdiği o yerde insanlar özel bir ruh hali içindedir. Ders anlayacak durumda değiller. Bunu bir güzel akledelim ki Nisâ 101-102'de yapılanın ne olduğu açık ve net hale gelsin. 

 

Anlaşılıyor ki yağlı ilmeğin altındaki inanıra bir telkin imamı "Allah'a sığın!" demiş. O da oracıkta namaza durup "Allah'ım! Sana sığınıyorum. İnsanlar beni anlamadı; Sen anlarsın!" diyor.

 

Peki, imam o idam mahkumuna Allah'a sığınmayı telkin edeceğine Kuran dersi verip, örneğin, "Bakara 282'ye göre kadınların tanıklığı"nı öğretmeye kalksaydı dinler miydi adam, anlar mıydı, tek kelime öğrenir miydi? Ya da "Sen benimle alay mı ediyorsun!" diye telkin imamının gırtlağına mı sarılırdı? 

 

Bir de elçinin örnekliği var. O ne yapardı? Ölüm kalım ortamlarında arkadaşlarına Kuran dersi mi verirdi ya da onların Allah'a sığınmalarını mı sağlardı?

 

Cevap için Tevbe 40'a bakalım. Orada anlatılıyor ki Allah'ın elçisi ve bir arkadaşı kafir saldırısı karşısındadır. Tıpkı açık arazide kafirlerin aniden saldıracağından korkan o inanırlar gibi (Nisâ 102). 

 

Ayet 40'ta bir mağara anılıyor. Allah'ın elçisi arkadaşlarından biriyle oraya sığınmış, kelimenin tam anlamıyla kelle koltukta bekliyorlar. Ama asıl sığınak Allah'tır. İşte elçi özel bir ruh hali içindeki arkadaşının O'na sığınmasını istiyor "Üzülme! Allah bizimle!" diyerek, Lâ tahzen innellahe maenâ

 

Farz edelim ki az önce Bakara 222 inmiştir. Elçi, içinde ölüm fırtınaları esmekte olan arkadaşına "Allah bizimle. O'na sığın!" diyeceğine "Dur, sana Kuran dersi vereyim!" deyip Bakara 222'ye göre kadınların aybaşı halini öğretse... olur muydu?

 

Özetle, Nisâ 101-103'teki salâtın ikame edildiği ortam CEPHE denen "can pazarı"dır. Tıpkı Sevr mağarası gibi. Orda Allah'a sığınılır; ders  yapılamaz.   

 

Sevgi ile

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
İbrahimizm
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 22 aralik 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 127
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm

''İnfazdan önce yağlı ilmeğin altında salât, sel
bastıktan sonra salın üstünde salât''


Şunu hatırlıyorum.99 depreminden kısa süre sonra tüm
camilerin dolması.O şiddeti hissedenler hep camiye
koşuyordu ve ben yakınımdaki birkaç kişiden bizzat şu
cümleyi duyuyordum.Artık namaza başlayacağım.

Camilerin dolması,insanların dine sarılacağım demeleri ve
namaza başlayacağım söylemlerinin asıl nedeni nedir
acaba?Almış oldukları dini bilgiler mi?dinin gerçeğinden
habersiz olmaları mı?yoksa sığınma ihtiyacı mı? Lakin
benim görebildiğim,sığınma ihtiyacı gibi duruyordu.

__________________
Konfüçyüs:"Bir Devlet aklın ilkelerine göre yönetiliyorsa, düşkünlük ve yoksulluk yüz karasıdır.Bir Devlet aklın ilkeleriyle yönetilmiyorsa,o zaman da, zenginlik ve şan şeref utanç verici şeylerdir."
Yukarı dön Göster İbrahimizm's Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

CEVAP 5: "en taqsurû" ifadesi

 

 

Burada "en taqsurû" ifadesini "kısaltmanız" anlamında çevirmek son derece tutarsızdır. (haktansapmaz)

 

قصر fiilini karınca kararınca öğrenmeye çalıştım. Ulaştığım bilgiye göre bu fiil hakkında hüküm verirken ölçülü olmakta yarar var çünkü fiilin yalnızca gramer ve köken bilimiyle değil Kuran'ın bütünlüğüyle de uyumlu olması gerekiyor.

Ona yüklediğiniz anlam istediğiniz kadar gramerce ve kökence doğru olsun eğer Allah'ın kitabına çelişki sokuyorsa geçersizdir. Geçerli olan, Allah'ın çelişkiye düşmeyeceği gerçeğidir; Kuran'da çelişki yoktur (4:82).

 

Samia'nın şu sözüne dikkat (http://free-minds.org/forum/index.php?topic=9598350.0):

 

O halde "O, salâtı kısalttı" demek istiyorsanız cümlenizin قصّر الصلاة  olması gerekir. Ama bunlar gramercilerin kuralları.

 

Örneğin VAZ GEÇMEK anlamı Allah'ın kitabına çelişki sokuyor.

 

Çelişki 1: İnananlar! Kafirlerin size saldıracağından korkuyorsanız salâttan vaz geçebilirsiniz (Nisâ 101). Ey nebi! Kafirlerin size ani bir baskın yapacağı ortamlarda inanan askerlere salât ettir (Nisâ 102). 

 

Neden? Konu kafirlerin saldıracağından korkuysa o hem Nisâ 101'de var hem 102'de. Ama 101'de salâttan vaz geçmeniz caiz; 102'de caiz değil. Neden? Yani Allah "Korkuyorsanız salâttan" hem vaz geçin diyor hem vaz geçmeyin! Vaz geçmeniz hem caiz diyor hem caiz değil. Allah, hâşâ ne dediğini bilmiyor.

 

Bir de buna "SALÂT Kuran dersidir!" iddiasını ekleyin.

 

Çelişki 2: Kafirlerin size saldıracağından korkuyorsanız Kuran dersinden vaz geçebilirsiniz (101) ama kafirlerin size ani bir baskın yapacağı zaman Kuran dersinizi yapın (102).

 

Örneğin inananlar bir mağaraya sığınmıştır (9:40) ya da açık arazideki siperlerine (4:101-103). Allah (mealen) uyarıyor: "Kafirler her an üzerinize çullanabilir; gafil avlanmayın!" Herkesi bir duygu selidir almış; akıllar durmuş. 

 

Herkes can derdinde.

 

Sen kalk, Kuran dersi yap. Askerlerine örneğin Bakara 222'ye göre "kadınların aybaşı halleri"ni öğret. Kim ciddiye alır o şaklabanlığı; kim dinler, kim anlar?

 

Çelişki 3: Korkuyorsanız Kuran dersinizi yapın. Kendinizi güvende hissettiğinizde Kuran dersinizi yapın. (Peki, Kuran dersini ne zaman yapmayalım?)

 

Anlam KISALTMAK olunca çelişki yok.

 

1.Düşmanın saldıracağından korkuyorsanız caiz olan, salâttan vaz geçmeniz değil, kısaltmanızdır. Nisâ 102'deki uygulama işte odur. Salâtın yalnızca "1 kıyam + 1 secde"lik uygulaması. Ona bir ad vermek gerekirse REKAT diyebilirsiniz.

 

MOLEKÜL nasıl bir maddenin madde özelliği taşıyan en küçük birimiyse "1 kıyam + 1 secde"lik uygulama yani REKAT ta namazın namaz özelliği taşıyan en küçük birimidir.

 

2.Ölüm kalım ortamlarında Allah sizin namaz kılmak suretiyle Kendisine sığınmanızı istiyor; ders dinleyip ayet ezberlemenizi değil. Akıl var izan var.  

 

*

 

Bazı fiiller hem geçişli hem geçişsiz olabiliyor. Örneğin GEÇMEK fiili "Köprüden geçti gelin"de geçişsiz, "Köprüyü geçti gelin"de geçişlidir.  

 

KISA KALMAK anlamındaki قصر da her halde böyledir ve içinde bulunduğu yere göre anlamca değişir. ان تقصروا من الصلاة: salâttan kısa kalmanız (4:101)

 

Örneğin yazdan kışa geçerken günler adım adım kısalır; gün ışığını kullanma imkanınız giderek azalır. Şimdi buna dair şu 2 cümleye bakalım:

 

1.Günlerin adım adım kısaldığı bir ülkede iseniz

gün ışığından kısa kalmanız sakıncasızdır.

 

2.Ama gecenin yarım yıl sürdüğü yerlerden birinde iseniz 

gün ışığından kısa kalmanız sağlığınızı bozabilir çünkü yolunuz aylarca gün ışığının semtine uğramaz.

 

1'deki kısa kalmanız (en taqsurû), gün ışığını AZALTMAK anlamında, geçişlidir.

2'deki kısa kalmanız (en taqsurû), gün ışığından VAZ GEÇMEK anlamında, geçişsiz.

 

*

حور مقصورات في الخيامçadırlarda mesafeleri kısaltılan üzümler (55:72)

محلقين رؤوسكم ومقصرين: saçınızı traş ederek ve kısaltarak (48:27)

 

*

 

Q_student:

قصر الشعر = Saçı kısalttı

قصر من الشعر = Saçı kısalttı

قصر الصلوة = Namazı kısalttı

قصر من الصلوة = Namazı kısalttı

 

الصحاح في اللغة - (ج 2 / ص 80)
وقَصُرَ الشيءُ بالضم يَقْصُرُ قِصَراً: خلافُ طالَ. وقَصَرْت 15; من الصلاة بالفتح أقْصُرُ قَصْراً.

لسان العرب - (ج 5 / ص 95)
وقَصَرَ الشعرَ كف منه وغَضَّ حتى قَصُرَ

كتاب العين - (ج 5 / ص 58)
 
وقَصَرْت 15; الصَّلاة 14; قَصْراً وقَصَّرْ 78;ُها

 

Kaynak: Lane's lexicon Sayfa 2533

 

Samia:

Örneğiniz doğru değil. İlk satırdaki geçişli fiilin kalıbı II'dir: قصّر الشعرَ. Anlamı: Saçı kısalttı (Burada SAÇ "dolaysız tümleç"tir yani Nesne.) Ama geçişsiz fiilin kalıbı II'dir: قصُر الشعرُ. Anlamı: Saç kısaldı. (Burada SAÇ Öznedir.)

 

O halde "O, salâtı kısalttı" demek istiyorsanız cümlenizin قصّر الصلاة olması gerekir. Ama bunlar gramercilerin kuralları.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats