Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hakansapmazın diğer başlıkta mesajına cevap ver ki öğrenmeye meyilin çıksın ortaya...
Tamam abi bundan sonra mesajlarım silmeyeceğim,en azında cevap verenin cevabını ortada bırakacak
kadar silmeyeceğim de.Başkalarını etkilerim korkususu ,hassasiyeti güzel ama sana cevap verenlere
de saygın olsun.O zaman orta yolu seç ve sadece,kendince "mahsurlu" gördüğün kısmı sil.
Ama dönüp baktığımızda konu bütünlüğü kopmasın.Salatta -Bağ da, Zincirde kopmalar olmasın.Boşluk
bırakma.Ve Lütfen ima gibi Ayetler yapıştırmaktan vazgeçin.
Ayetileri oraya yorumsuzca asmak hiçbirimizin yapmaması gereken,bir ima ,bir kılıç kalkan değil onlar.
Eziyet etmeyelim Ayetlere...Onları mesaj vermek için bazen bizde kullandık.Ama bazıları Ayet no ve sure
haktansapmaz hocama ..tamam abi dersen boyun kısalmaz.Mesajlarını nasıl olsa silecek birine niye cevap verilsin
ki? en azından arkanda "acaba?" bırakmak istemediğin bölümünü silsen?Sonra okuyanlarda orada yorumsuz bir Ayet
ve ona verilmiş cevap görmesin.
selam.
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Ayri baslik acmamin nedeni, yasadigim yerdeki birtakim katoliklerin de sizin bahsettiginiz ayni gerekce ile bazi bolgelerindeki killari uzatiyor olusu.. Yani farkli bir dinde de uygulaniyor bu.. Bu yuzden irdelemek istedim, acaba gerceklik payi var mi diye"
Sevgili Sasha,siz o diyarlarda yaşayan birisi olarak o insanların hijyene ne kadar özen gösterdiklerini de bizden daha iyi bilirsiniz.Eğer bu bir zorluk olsaydı elbette başka bir çözüm ararlardı değil mi?Bizde sakal bırakmanın ölçüsü "peygamberin sünneti" dir.Bu olmasa kimse sakallı olmazdı.Ama oralarda bu doğal bir şey olarak görülür ve bu amaçla bırakanların sayısı buralardan daha fazladır.Özellikle son yıllarda "terörist" tiplemesiyle özdeşleştirilen sakal bu yüzden çok büyük bir darbe almıştır,"müslümanlar"ın yüzünden.Bu ne büyük bir zulümdür..!Selamlar..
Selam sevgili Dermanbeg,
Hijyene ne kadar uzak olduklarini maalesef biliyorum. Ve cogunlukla ne kadar sartsiz surtsuz olduklarini da.. Tipki banyo lavabosunu temizledikleri bezle, mutfak lavabosunu silmeleri gibi..
Vucutsal hijyeni de bizim bildik anlamdaki kokulu deodorantlarla gecistiriyorlar. Hijyen sifir'a yakin oldugundan, onlara zorluk gelmiyor.
Tabi burada sakal birakmak bir trend olayi cogunlukla.. Modaya uygun sekilde bicimlenebiliyor. Cok farkli yani..
Teror ve sakal baglantisi sandigimizdan cok daha derin bir konu.. Yoksa ne bir yerleri havaya ucuranlar bunu Allah icin yapiyorlar, ne de onlara emredenler yetistirenler.. Bu tamamen insani arzunun, bir sekilde yansimasi.. Ne din, ne de Allah anlayacaginiz.
ben özellikle bakara 196. ayette "traþ olmak" olarak yapýlan çevirinin dosdoðru olmadýðýný düþünüyorum.
örnek ile desteklersem. Biz müslümanlar, hacca gidemediðimiz zaman kurban keseriz. Yani engellenenlerden olursak, kurban keseriz, bulunduðumuz muhitte. fakat herkes bayramdan önce traþ olur. Ýþte bu yaman bir çeliþkidir. ayeti çevir, meal et dursun bir yerde, ama UYGULAMA...þekilsel de olsa, SAMÝMÝ bir þekilde uygulayan görsem tamam diyeceðim. Fakat iþ öyle deðil...
benzer bir çeviri fetih suresi 27. ayette de var.
ve dermanbeg , sizin bu konuyu tam olarak çalýþmýþ olmanýzý umardým. Zira sakalýn traþý olmuyorsa, saçýn da olmamalý. bu ayetlere BAÞKA bir çeviri getiren yok.
Abdurrahman abi de, beni muhatap alýp da, bu konuya ilgili kelimelere baþka anlam yüklenebilir mi þeklinde destek verirse konu daha net anlaþýlýr umarým.
konumuz, bakara 196 ve fetih 27. ayetlerde, baþýn traþ edilmesi olarak çevrilen kýsýmlar...nasýl anlamalýyýz ve neden?
selamun ala muminun...
Selam sevgili hayrullahmeral,
Ben kendi adima Bakara/196'daki trasi inanin anlamis degilim. Mantigim almiyor.
Bayram oncesi yapilan temizlikler malumdur.
Ev temizligi vucut temizligi vs. Bunu anlayabilirim cunku bu bir aydinlik, sevincli kutlamadir. Herseyden once, bayram ziyaretlerine binaen, eve gelen veya gittiginiz insana sayginin olcusudur temiz olmak.
Bu anlamdaki bir trasi anlayabilirim.
Beni 196'da sasirtan sey, bagis kendi yerine varincaya degin basinizi tras etmeyin kismi..
Bagis'in kendi yerine varip varmadiginin olcusu nedir? Cunku Allah boyle diyorsa ve ceviri dogruysa, bagis yerine varinca Allah'in bir sekilde birsey sunmasi gerekir , yani kabaca tamam bagis yerine ulasti babinda..
Yoksa ben mi yaniliyorum, uc gunu hacda yedi gunu donus mudur aslolan sure?
Cunku diyor ki engellenirseniz(hastalik, maddiyat, savas vb.) bagis yapabilirsiniz. Demek ki gitmek gerekmiyor. Ustteki sureyi goz onune alirsak, mesela Mekke civarinda yasayan biri, sacini hemen tras edebilir, bu surece degin beklemesine gerek yok.
Ama hala niye tras var. Inanin onu anlamis adegilim. Cunku Fetih27'deki meal isi karistiriyor gibi.. Orda, saci kesin tras soz konusu degil, kisaltma da var(yani keserek kisaltma)..Ustelik kimi tras ediyor, kimi kisaltiyor!!!!!?
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Sevgili Sasha,bende gittim gördüm,evlerine işyerlerine,fabrikalarınada gittim.Lokantalarında yemek yedim.Ben temizlikten başka bir şey görmedim.
Dediğiniz gibi her neyse..
Ben sakalı "peygamber sünnetine" dayandırmıyorum beni yanlış anlamışsın.
Ben,sakalın Allahın beni karşı cinsten ayıran tek görünen ayıraç olmasından dolayı yaratıcının bu kararına teslimiyetimden dolayı savunuyorum.
Bunca yazılandan sonra tartışma yerine bence söylediklerimizi derinlemesine düşünsek daha iyi olacak..Bazı başlıklarda epeyce yazdık çizdik..Gerisini önümüzdeki yıla bıraksak iyi olacak..Selamlar..
Sevgili Sasha,bende gittim gördüm,evlerine iþyerlerine,fabrikalarýnada gittim.Lokantalarýnda yemek yedim.Ben temizlikten baþka bir þey görmedim.
Dediðiniz gibi her neyse..
Ben sakalý "peygamber sünnetine" dayandýrmýyorum beni yanlýþ anlamýþsýn.
Ben,sakalýn Allahýn beni karþý cinsten ayýran tek görünen ayýraç olmasýndan dolayý yaratýcýnýn bu kararýna teslimiyetimden dolayý savunuyorum.
Bunca yazýlandan sonra tartýþma yerine bence söylediklerimizi derinlemesine düþünsek daha iyi olacak..Bazý baþlýklarda epeyce yazdýk çizdik..Gerisini önümüzdeki yýla býraksak iyi olacak..Selamlar..
Sevgili Dermanbeg, asil olarak ben inanirim ki pis insan her zaman pistir, temiz de her zaman temizdir. Dogdugumdan beri iclerinde yasadigimdan, genel olarak bahsettim yukarda... Cogunlugu boyleydi benim rastladiklarimin.
Cunku temiz bir kat kiyafet giyinmek, temiz olmanin olcusu degildir. Biraz da kadin ve erkek bakis acisi farkli diye dusunuyorum. :) Zira erkek onune gelen tabagin temizligine bakar, ama onun ne ile(ayakkabi bezi, elbezi, lavabo bezi vb.) temizlendigini fazla irdelemez.
Neyse bu kismi gecelim.
Yanlis anladigimi dusunmussunuz sanirim. Belki de dogrudur. O halde duzelteyim. Diger basliklardaki yazilariniz okumamistim daha once..
Sakal, kadini erkekten ayiran bir ozellik gibi gelmiyor bana..(karara saygi duymakla beraber)
Sonucta temizligini yapmayan bir kadininin da yuzunde sakal bitiyor hatta uzuyor yaslilik doneminde.. Boyutunun onemi yok. Sonucta sakal bu da.. Yasli ninelere bakarsaniz, dikkat edin gorursunuz.
Sakal'i ayirt edici ozellik olarak kabul etmem icin, yaratilis ayetlerini reddetmem gerekir.
Zaten mantiken Kuran ayeti geregi, kadini erkekten ayirt edemessiniz. Kadin Adem'in kaburga kemiginden olusturulmustur cunku..
Yani tek basina(Adem gibi) yaratilmis bir canli degildir.
Sakal, beni kadindan ayiran bir ayractir bence derseniz bu dogru olmaz pek.. Zira kadindan degisik oldugunuza dair organlar mevcut erkek kisminda..Yani Allah sizi sadece sakalla ayirmiyor ki kadindan?????
Ki ayirt etmek mumkun degil..Erkekte ne varsa, kadindaki, onu tamamlayandir. Veya tersi de dusunulebilir.
Bunu, ayirt etmek ihtiyacinin sebebi nedir ki?
Cunku Allah ayirt etmek isteseydi, kadina da ayirt edecek bir ozellik verirdi. Veya buna dair bir ayet yollardi.
Sizce kadin nasil ayirt edecek kendini erkekten? Yani nesini kullanacak ayirt etmek icin?
Sacini mi acip, ziynet esyalari takarak ayiracak mesela? Malum erkek toka, sus vb seyler takmaz sacina veya sakalina...
O zaman ne diye basortusu kavgalari var?
Yani sakal olmassa, karsidan gelen erkegin erkek oldugu anlasilamaz mi? Ki cogu erkek biyik ve sakal da kullanmaz ama buna ragmen erkek oldugu anlasilir.
Erkekte ne varsa, kadindaki, olani tamamlayandir benim bildigim. Ayirt etme sadece takvadadir.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Ben senden istikrar bekliyorum. Şayet ileride yine olur olmaz ithamlarda bulunacaksan bana bulaşma derim. Ne kadar uzak olursak o kadar iyi olacak. Ben kimse ile bir tartışmamaya, polemiğe girmemeye karar verdim. Şayet geçmişi hatırlatacak tekfir edici sözlerden ve imalardan uzak duracaksan makul gördüğüm soru ve isteklerine, her kesinkine olduğu gibi, biliyorsam, bir fikrim varsa karşılık vermeye çalışırım. Senden ricam; tescilli, delilli ispatını yapamayacağımız ithamlardan uzak durmamız.
Bakara 196 ile Fetih 27'deki baş tıraşına gelelim:
1.sinde "hedyeler yerine ulaşıncaya kadar başınızı tıraş etmeyin" deniyor. Üstelik bunlar hacca gitmekten mahsur kalanlardır. Öyleyse bu ne anlama geliyor? Kanaatımca bu bir deyim. Yani tez elden, tabir caizse "başınızı kaşımadan hediyenizi yerine ulaştırın!" demeye geliyor.
Fetih 27'de de, Allah Resulü'nün görüşünü vahiyle şöyle doğrulamış oldu: "Kesinlikle Mescidi Haram'a yani Mekke'ye Allah'ın izniyle gireceksiniz" diyor. Hem de "emin/tehlikeden uzak, hiç bir direniş ve zorlukla karşılaşmadan ve başınız tıraşlı ve saçınız kısaltılmış olarak ve korkmadan". Bence buradaki "başın tıraş edilmiş, saçın kısaltılmış hali, "başın sorunlardan, kaygılardan, korkulardan.. arınmış hali". Yani, "güven ve korkusuzluk durumu" ne anlama geliyorsa, başın tıraşlı/ saçın kısaltılmış olması da aynı anlama geliyor diye anlıyorum.
Fiziksel olarak erkek ve kadını birbirinden ayıran en önemli özellik sakaldır.Bunun dışında saçlar,gözler,kulaklar,eller,kol ve bacaklar,farklı fonksiyonlar içersede cinsel organlar her iki cins için mevcuttur.
………………………..Onlara mutlaka emir vereceğim dedavarların kulaklarını yaracaklar; onlara muhakkak emredeceğim deAllah'ın yaratışını/yarattıklarını değiştirecekler." Kim Allah'ı bırakıp daşeytanı yandaş edinirse açık bir hüsrana kesinlikle yuvarlanmışolacaktır.
Nisa 119
Allah’ın yaratışını değiştirmemek, şeytana yandaşlık etmemek için
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam hacıosman,
hoş geldin ve güzel geldin ağzına ellerine sağlık,şöyle sakala,bıyıklarına,fıtratına sahip çıkan insanları aramızda görmek bizi mutlu ediyor....
selamlar...
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma