Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
bu konuda sakalın tırnağın vs kesilmesinin insanın fıtratını bozmadığı kanaatindeyim. Özellikle benim le aynı görüşte olmayan arkadaşların yünü için beslenenen koyun keçi gibi hayvanların yünlerinin kesilmesi, kurumamış bir ağaç dalının kesilmesi, bir ağaca başka bir meyve versin diye aşı yapılması, tohumların genetiği ile oynanması gibi konulardaki görüşlerini paylaşmalarını rica ediyorum.
"Allah size, evlerinizden huzur ve sükûn yeri yaptı. Hayvan derilerinden size, gerek güç gününüzde gerek konduğunuz sırada rahatça taşıyacağınız evler yaptı. Ayrıca, hayvanların; yünlerinden, yapağılarından ve kıllarından belli bir süreye kadar kullanabileceğiniz giyimlikler, döşemelikler ve kullanım eşyası verdi. 16/80"
İkra!Bismi rabbi kellezi halak..!Tanımlanmamış bir alan yoktur.Hayvanların kılının ne yapılacağını tanımlayan Allah elbette yarattığı insanın bedenine de tanım koyma hakkına sahip tek merci olmalıdır.Bunlar "kıldan,tüyden mevzu"lar değildir."Allah bu alanıma karışmasın" demekte bir tür laik anlayış değilmidir?Selamlar..
peki insana ait olan kılın tırnağın şu zamana kadar bir faydası olmadığı (sakaldan kumas üretilmesi gibi) yada kesildiğinde vucuda bir zararı olmadığı düşünülürse, bir de Kuranda kesip kesmemenin üstünde durulmadığı da göz önüne alındığında sakalı kesmenin bütünlüğü bozduğunu nasıl düşünebiliriz. Bu Kuranda olmayan bir durumla iligli hüküm vermiş sayılmaz mı?
Tam tersine kesenler bütünlüğü bozan bir eylem yaptıklarından dolayı yanlış hüküm vermektedirler.Öte yandan sakallı olmanın faziletlerini ve avantajlarını tahmin bile edemezsiniz.Hani derler ya "yaşayan bilir" diye!İşte Allahın bu şekilde yaratmasındaki muradı da budur.Selamlar..
"bu arada hayvanlar konusunda yaratılan her canlı ayet se sınav dışında ne farkları var...." Hakgelenek
Bu ayetleri olumlu mu olumsuz mu düşüneceğiz! Hayvanları örnek alacak mıyız? Kafirlerin kimi davranışları hayvanlarınkine benzetilerek övülüyor mu yeriliyor mu? Hayvanlar eti çiğ yerler, İnsanlar pişirerek! Hangisi Allah'ın xalqına uygun acaba? Allah etleri pişirerek yiyin demediğine, hayvanlar da çiğ yediğine göre bizlerin de eti çiğ yememiz gerekir! Eti pişirerek yemek Allah'ın kevnî ayetlerine terstir! Hayvanlar Allah'n "Hayvanlar gibi yiyiyorlar" benzetmesi de olmamış sanki! Bu hayvanlar birer ayet olduğuna göre bu ayetlere uyulacak mı, uyulmayacak mı? Olumlu mu olumsuz mu uyulacak!
İnsan fıtratı ile hayvan fıtratı farklıdır. İnsan akıl ile tezyin edilmiş, temyiz gücüne sahiptir, seçer. Hayvanlar mümeyyiz değiller. Onun için hayvan insan için örnek teşkil etmez. Allah bir şeyi yasaklamamışsa insan o şeyde muhayyerdir demektir. Yasaklanmamış olduğuna göre, insanın kıllarını tıraş etmesi, çekip koparması insana zarar vermiyor ise bunu kim neye göre haram ediyor? Delili nedir? Mesela (daha önce örnek verildiği için) göğüsteki kılları tıraş etmenin ne gibi bir zararı vardır? Göğsümden tutup kopardığım her kıl için bir haram mı işledim şimdiye kadar! Kılı koparmanın Allah'a itaatsizlikle, saygısızlıkla ne alakası var!
"Allah için sakal bırak!"... Bu cümle düşünüldü de mi söylendi!
4/119. "Yemin olsun, onlarý saptýracaðým, onlarý kuruntulara/hurafelere/anlamýný bilmeden okumaya mutlaka iteceðim. Onlara mutlaka emir vereceðim de davarlarýn kulaklarýný yaracaklar; onlara muhakkak emredeceðim de Allah'ýn yaratýþýný/yarattýklarýný deðiþtirecekler." Kim Allah'ý býrakýp da þeytaný yandaþ edinirse açýk bir hüsrana kesinlikle yuvarlanmýþ olacaktýr"
Elbette þeytanýn bir maksadý var.Bu Haktansapmaz beyin söylediði maksatta olabilir.Ancak þeytan bu maksadýný yerine getirirken fiziksel bir eylem dürtülüyor muhatabý olan insana.Bunuda direkt olarak Halkullah/Allahýn yaratýþý üzerinden oynuyor.Allaha ait malzemenin fonksiyonunun deðiþtirilmesi eylemi..Sonrada maksada ulaþmak..
Bu anlamda "Halak" kavramýna "Din" demek elmaya armut demekten farksýzdýr.Din zaten Kuranýn kullandýðý bir kavram.Neden bu kavram varken bunu baþka bir kavramla izah etsin?Tekrar söylüyorum ortada bir tecrübe var.Bunu elmaya armut diyerek ortadan kaldýramazsýnýz.Anlamaya çalýþmak çok büyük bir kazaným olacaktýr bence..Selamlar..
Selam, sevgili Dermanbeg,
Bu ayette seytanin oynadigi tuzak acik ve belli.. Ancak sanirim bu uygulamayi yapanlar, putperest Araplar ve kurban amacli yapiyorlar. Bir deve birden fazla dogurdugunda, hem disi(anne) devenin, hem erkek(baba) devenin kulaklarini yarip kurban olarak sunuyorlar.
Bu ayet, emri degistirmek(kurban emri), saptirmak maksatli seytana uyum acisindan gayet mantikli..
Ama gene sakal kesimi ile alakali bir durum degildir diye dusunuyorum.
Mesela, tirnak kesme eyleminde de yaratilisi degistiriyoruz ona bakarsaniz sayet..Onun uzamasina emir kilan da Allah..
Allah'in yarattigi uzerinden degistirme eylemiyle dusunursek sayet, dogustan sasi gozu doktora duzelttirmemiz de yaratilisi degistirmeye yoneliktir.
Simdi bu kisiler seytana mi uymus oluyorlar?
Cunku onceki sayfalarda ;
Dermanbeg Yazdı:
Ben sakalý "peygamber sünnetine" dayandýrmýyorum beni yanlýþ anlamýþsýn.
Ben,sakalýn Allahýn beni karþý cinsten ayýran tek görünen
ayýraç olmasýndan dolayý yaratýcýnýn bu kararýna teslimiyetimden
dolayý savunuyorum.
Peki bunu anladim peygamber sunneti degil dine iliskin sakal birakma davranisiniz. Fitrati degistirmeye karsi oldugunuz icin birakiyorsunuz oyleyse..
Mesela siz, dogustan olan bir problemle hic sakali olmayan bir insan olsaydiniz, o zaman nasil karsi cinsten ayiracaktiniz kendinizi? Cunku o zaman da tam bir teslimiyet icinde olacaktiniz.
Cunku ayractir dusuncesiyle gidersek, hic sakali cikmayan insani da Allah yaratiyor. Ama hic sakali cikmayan insan da tam bir teslimiyet icinde olabilir.Ve Allah'in adiliyetinden suphe bile edemeyiz.
Burada bir celiski cikmaz mi karsimiza?
Sunu da eklemek isterim.
Kesinlikle sakal birakmak isteyen veya birakmis insana saygim vardir. Kendi tercihidir.
Sadece Kuran ve Allah kavrami bazinda yeri var mi, yok mu onu ogrenmek arzusundayim.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
sevgili dermanbeg konuyla ilgili iyi niyetinizde en ufak şüphe duymamamkla birlikte elimizdeki Kurani bilgi açısından böyle bir hüküm vermenin çok yanlış olduğu kanısındayım. benim babam da sakal bıraktı,(peygamber sünneti) çevremizde de var. Burdaki manevi hissiyatınızın Allah için birşey yaptığınızı hissetmenizdendir. şükretmek, tesbih etmek gibi birşey. Eğer sakal kesmek yaratılışı bozmak olsaydı bundan zarar görmememiz ya da en azından kestikten sonra manevi bir huzursuzluk vermesi gerekebilirdi die düşünüyorum. Ben sahsen kesmezsem rahatsız oluyorum:) sakın sakal kesmenin medeniyet ölçüleriyle alakalı değerlendirdiğimi düşünmeyin. bence her türlü kıl-tüy tırnak bunların temizlik açısından kesilerek bakımlarının yapılmasının daha uygundur. Ama şöyle bir durum da var. Mesela bazı kimseler lazer operasyonlarıyla vucudundaki kılları köklerin tamamen ortadan kaldırmaktadır. Bence bu durum oldukça yanlıştır. her kılın vucud için bir önemi vardır.bir sitede aşağıdaki gibi bir açıklama var
-----Tüm canlılarda kılların, tüylerin, teleklerin, pulların ve benzeri deri
üzeri yapıların bir görevi var. Bunların çoğu da vücudun su ve ısı
dengesini sağlamakla ilgili. İnsan vücudunun belli bölgelerinde bulunan
kıllar da yine ısı yalıtımından sorumlu. Kıl köklerinde bulunan küçük
kaslar, soğuk ortam koşularında kasılıp tüylerimizi dik bir hale
getirerek, o bölgede enerji ve dolayısıyla da ısı oluşturuyorlar. Sıcak
havalarda da o bölgelerin terleyerek serinlemesine yardımcılar. Bir de,
kirpik, kaş gibi özelleşmiş kıl yapılarımız bulunuyor. Bunların
görevleri de, etraflarında yer aldıkları hassas organları (kaş ve
kirpik örneğinde gözü) dış ortamda bulunan yabancı maddelere karşı
koruyorlar.
Vücudumuzda bulunan kılları tamamen yok etmek, bu görevleri aksatmak
anlamına geleceğinden, bir miktar zararlı. Ancak, vücuda doğrudan
doğruya bir zararı bulunmuyor. Tabii ki, yok etme yöntemlerinin
kendisinden kaynaklanan tahriş, alerji ya da yanma gibi zararları
saymazsak.-----
yani eğer teziniz kılların tamamen yokedilmesine yönelik olsa idi bence desteklenmesi gerekirdi. Her şeyin endoğrusunu Allah billir.
Ancak iyman edip yarar ameller yapan kimseler başka, onlar için kesilmez bir ecir vardır.
O halde sana dîni ne tekzîb ettirir?
Allah «Ahkemülhâkimîn» değil mi?
sözün bundan sonrası:
bir hayvan ismi zikredildiğinde aklınıza o hayvanın fizksel görünüşü gelir.kaşı,gözü,kirpiği..göz rengi vs bunun gibi şeyleri gelmez.hayvanları tanımlarken kendi alemimizde böyle tanımlarız.
kur'an da birçok yerde yüz kelimesi insan anlamında kullanılmışdır.yüz insanın anlatır.insanı tanımlarken ise aklımıza ilk gelen yüzü olur.kaşı,görü,burnu,göz rengi,sesi....vs bunun gibi özellikleri.bütün bunlarda yüzde toplanan şeylerdir.kimliklerinize vesikalık yapıştırmanız yeterlidir.kimse sizi tanımak için boy resmi istemez.yüz yeterlidir.polis robot resim çizmeye başladığında işe boydan başlamaz.kaşdan ve gözden başlar..ve yüzün diğer şekillerini çizerek yüzü tamamlar.bu onun için yeterlidir.güvenlikli bir yere girerken retina taramasından geçersin.insanları ayırmada göz en iyi yerdir.parmak izinden de iyidir.güvenlidir.her insanın yüzü farklıdır.sesi farklıdır.
göz-kulak-burun-yeme,içme,konuşma ve nefes alma organı ağız yüzdedir.gözümüle görürüz.görmeninin insan hayatındaki öenemi malumdur.bildiklerimizin %60ı görmeye dayalıdır.kulak yüzdedir.onunda önemi malumdur.duyarakda birçok şey öğreniriz.koklayarak ve tadarakda.burun ve ağızında önemi bellidir.
ALLAH yüze hiç kötü birşey koymamışdır.yüzü en güzel surette yaratmışdır.kaş,kirpik ve sakalda bu suretin bir parçasıdır.
niçin kaşınızı ve kirpiğinizi kesmiyorsunuz?onlarda yüzde biten tüyler kıllar değil mi?kesmiyorsunuz çün ki insanı güzellşetiriyor.neden yüzde olduğu için?çünki onlar en güzel yaratılışın bir parçası.o parçaları kopardın mı eksilmeye başlıyor..güzellik.en güzelden birşeyler kesip atıyorsun demek ki...çirkinleşmeye başlıyorsun.ama sakala gelince konuşuyorsunuz...ama boş konuşuyorsunuz.heva ve hevesden konuşuyorsunuz.
sakalı kesmek harammıdır.bilemem.ama kanaatim şudur:sakalı kesmek çirkin bir işdir.kötü birşeydir.buna inanıyorum.iyi birşey olmadığı kesindir.ama sakalı daha güzel olmak için kesmek,güzelleşmek için kesmek,yakışmıyor diye kesmek..yaradılışı beğenmemekdir ki...haramdam küfre kadar herşey olabilir.
kimileri köseleri örnek verip duruyor.eğer bu kişilerin köseden kasdı yüzünde hiç sakal bitmeyen biri ise...derim ki:o da ALLAH ın onu o şekilde yaratışıdır.yani yaradılışa uygundur.konumuza örnek olmaz.biz erkek diyince akla ilk gelen şeyden bahsediyoruz.bir eksiklikden yada hastalıkdan değil.normal olandan.
yüzün insan açısından değerini nekadar iyi anlarsanız sakalında değeri okadar anlaşılacakdır.tabiki erkekler için....bayanlara sakal yakışmıyor.ki ALLAH onlarıda sakalsız yaratmış.en güzel şekilde.öyleyse ben bu sakal kesen erkekleri anlamam neden kadınlara özeniyrosunuz?yüzünüzü parlatıyorsunuz?
ALLAH erkeğe ikitane belirgin nişan vermiş.birini yüze koymuş.onu güzelleştirmiş.ona o nişanı sergile ,göster demiş ki yüze koymuş.diğerinide saklmasını istemiş.ki iki ayağının arasına koymuş.şimdi sen göstermen gerekeni keser atarsan,saklaman gerekende zaten saklı ....millet senin erkek olduğunu nerden anlayacak?bence düşünün....
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
-Sakal bizim bırakmamızla ortaya çıkmış bir olgu değil.Geçmiştede günümüzde de milyonlarca erkeğin üzerinde barındırdığı yaradılıştan gelen asli bir olgudur.
-İnsan vucudunda ki her bir unsur rastgele değil bilinçli bir tasarımın eseridir.Yani Yüce Yaratıcı insanı bir Tv imalatçısından öte kıyaslanmıyacak derecede hassasiyetle tasarlamış ve yaratmıştır.Acaba "göğsünde ki kılları dilediği gibi yolanlar" evlerindeki son model tv lerinede aynı yöntemi uygulayabilirlermi yada şu ana kadar böyle bir girişimde bulundular mı?
-Sakal bir üniforma bir kimliktir.Ve insanın bedeninden bir parçadır.Türedi unsurlar için kadınlarını sokağa dökenler üzerlerinde varolan asli unsur için aynı kavgayı verememektedirler.Üzerinde bilinçle sakalı taşıyan bir erkek ve sakallı bir erkeği eş olarak seçen bayanlar bir ömür boyu gerçek "vicdani red"çilerdir.
-Sözkonusu vicdani retçi basından takip ettiğim kadarıyla "Başörtüsü ve namaz"için tavır koyduğunu açıklamıştır.Oysa bunların ikiside türedidir.Kurandan değildir.Olması gereken sakal,sünnet/hıtan ve bir kısım insanların rab edinilmesi olmalıydı.Ve Allah dilerse zamanı geldiğinde olacaktır..
-Verilen köse örneği uygun değildir.Örneğin, kolsuz doğanların varlığı bizimde kolumuzu bacağımızı kesebileceğimizi göstermez.Bunların varlığıda bir biliçledir ve sınavlarıda kolaylıkla olacaktır.Çünkü İlahi emir böyledir.Musa ile Abdullahın kıssası bunların bu şekilde yaratılmalarının arka planına ışık tutar.
-Hayvanlar ve diğer varlıklar eylemleriyle bazen olumluluğa bazende bir olumsuzluğa dair öğreti sunarlar.Nasıl ki çiğ balık,çiğ köfte yeniyorsa belki çiğ et yemekte daha faydalı olabilir.Ama şahsen ben bu üçünüde yiyemiyorum çiğ olarak.Patetesi haşlamadan elma yer gibi yiyenlerde mevcuttur.
Son olarak:Meseleleri küçümsemeden ve karikatürize etmeden tartışır ve anlamaya çalışırsak sanıyorum epeyce fayda umabiliriz..Selamlar..
kur'an da birçok yerde yüz kelimesi insan anlamında kullanılmışdır.yüz insanın anlatır.insanı tanımlarken ise aklımıza ilk gelen yüzü olur.kaşı,görü,burnu,göz rengi,sesi....vs bunun gibi özellikleri.bütün bunlarda yüzde toplanan şeylerdir.
Ne kadar doğru tespit! Doğru söze kim ne diyebilir?
ALLAH yüze hiç kötü birşey koymamışdır.yüzü en güzel surette yaratmışdır.kaş,kirpik ve sakalda bu suretin bir parçasıdır.
niçin kaşınızı ve kirpiğinizi kesmiyorsunuz?onlarda yüzde biten tüyler kıllar değil mi?kesmiyorsunuz çün ki insanı güzellşetiriyor. Hayır, kaş ve kirpiklerin bir görevleri var ve onlar kadın erkekte tıpkı diğer organlar gibi ortaktırlar, vucuttaki sair kıllar gibi telakki edilmesi yanlıştır. neden yüzde olduğu için?çünki onlar en güzel yaratılışın bir parçası.o parçaları kopardın mı eksilmeye başlıyor..güzellik.en güzelden birşeyler kesip atıyorsun demek ki...çirkinleşmeye başlıyorsun.ama sakala gelince konuşuyorsunuz...ama boş konuşuyorsunuz.heva ve hevesden konuşuyorsunuz. Sakal bir güzellik/bir süsse, kadına daha çok yakışır. Şayet sakal kadında olsaydı yine aynı şeyi söyleyecektiniz; sakal kadına yakışır.
sakalı kesmek harammıdır.bilemem.ama kanaatim şudur:sakalı kesmek çirkin bir işdir.kötü birşeydir.buna inanıyorum.iyi birşey olmadığı kesindir.ama sakalı daha güzel olmak için kesmek,güzelleşmek için kesmek,yakışmıyor diye kesmek..yaradılışı beğenmemekdir ki...haramdam küfre kadar herşey olabilir. Bu sakıncalı bir iddiadır. Kendimizi yaratıcının yerine ikame etmeyelim!
kimileri köseleri örnek verip duruyor.eğer bu kişilerin köseden kasdı yüzünde hiç sakal bitmeyen biri ise...derim ki:o da ALLAH ın onu o şekilde yaratışıdır.yani yaradılışa uygundur.konumuza örnek olmaz.biz erkek diyince akla ilk gelen şeyden bahsediyoruz. Köse deyince ilk aklınıza gelen kadın mı oluyor? Köse olan erkeği sakalı olmadığından görünce kadın mı sanıyorsunuz? Tuhaf!
yüzün insan açısından değerini nekadar iyi anlarsanız sakalında değeri okadar anlaşılacakdır.tabiki erkekler için....bayanlara sakal yakışmıyor. Onlar da sakallı olsaydı öyle bi yakıştırırdınız ki! ALLAH onlarıda sakalsız yaratmış.en güzel şekilde. İnsanlarda kadın daha narindir. Ama bu sadece insanlarda böyledir. Hayvanlarda fark olmaya biliyor. Genelde erkek dışarda çalışır, sakalı yüzünü güneş, şiddetli soğuk gibi zarar verebilecek dış etkenlerden koruyordur. Kadınsa genelde evde içerdedir. Geçmiş zamandan söz ediyorum. öyleyse ben bu sakal kesen erkekleri anlamam neden kadınlara özeniyrosunuz? Kadınlara benzemek için sakal tıraşı olan erkeğe raslamadım şahsen.
ALLAH erkeğe ikitane belirgin nişan vermiş.birini yüze koymuş.onu güzelleştirmiş.ona o nişanı sergile ,göster demiş ki yüze koymuş. Erkeği kadından ayıran sakaldan çok öncelikli belirgin özellikleri de var. Msela sesi; yüzünü görmeden de sesinden bilirsiniz erkeği!
diğerinide saklmasını istemiş.ki iki ayağının arasına koymuş.şimdi sen göstermen gerekeni keser atarsan,saklaman gerekende zaten saklı ....millet senin erkek olduğunu nerden anlayacak?bence düşünün.... Millet sakalımdan tanıyacaksa beni, varsı tanımasın! :))
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma