Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
"Aynı mantık hatası.Nedemek veremiyorsun?Onca örneklemelerde bulundum yetmezmi?Bana öyle bir öğreti gösterki kuranın öngördüğü ilkelerle bağdaşmasın?Örneğin;Hangi öğretide adam öldürmek serbest?Yada hırsızlık yapmak?Yada Adaletle davranmak?söylermisin bir muhammedin öğretilerimi bunu söylüyor?Bunu muhammed söyleyince evrensel başkaları söyleyince evrensel değil öylemi?)"
Dünyada saydığın kimi ilkelere uygun çokça sistem var bu doğru.Ancak yeryüzünde bunları kimin adına yapıyor olmamız önemli değil mi?Yani sen,benzer ilkeler var diye ateist bir partiye üye olabilirmisin?Sana muhlisliği,amaç edindiğin salat'ı,şirki,küfrü bunlar öğretebilirmi,öğrettimi?O öğretiler hayatı tanımlarken kime danışarak bu işe kalkıştılar,kalkışıyorlar?Hayatın var olmasında katkıları ne?Muhlisliği,şirki,küfrü tanımlayamayan bir sistemin evrenselliğinden söz edilebilir mi?Ben bu söylediklerimi Allahın kitabı Kurandan daha iyi tanımlayan başka bir kaynağa ulaşamadığım için Müslümanım ya sen?
Örneğin musayla firavunun adeta özdeşleştirilmiş olan msıır içersinde geliştiği coğrafyada bana bunu o yöredeki mısır hiyerogliflerinden somut örnekleriyle gösterirseniz sevineceğim.
Mısırda yaşadağı ve firavunlarla restltiğinin somut dlilini gösterin yeter?"
yanlış anlama....san bunu şu akıldan uzak alıntına cevaben yazmıyorum....
senin yaşamına dair herşey kayıtlı mı?bana geçmişde yaşadığın her anın yazılı ve veya görsel kanıtını gösterebilirmisin?
birşeyin evrenselliği onun yazıya geçmesiyle mi oluyor?
veya koskoca mısır tarihinde sadecene bugüne gelen kalıntılardaki kadar şey mi yaşandı?başak yok mu?
sen en bekliyordun...firavundan sana bilgisayar kayıdı kalmasını mı?veya firavun zamanında çıkmış günlük ulusal ve yerel gazetelerden arşiv kayıtları mı?bu mu birşeyi evrensel yapacak dı?
ALLAH ın demesi birşey evrensel yapmaz mı?illaki bir melek gelmeliy di mi diyorsun?
bak birşeyin evrenselliğini...insanların kabul edip edmemesi...insanların doğru bulup bulmaması mı belirler?uygulayıp uygulamaması mı belirler?
unutma cevap vermeden cevap alamazsın....
sen geziniyrosun..laflarını da gezdirmeden cevap ver....ali tahtaya yaz..kadar basit olsun...evresnellik açısından diyorum haniii
sana soru sorma hakkım yoksa senininle konuşmamında bir anlamı yok.
Ben her halükarda birbirimizi belki bunca şeye rağmen anlayabilir düşüncesini taşıyordum.Ama görüyorumki boşuna uğraşıyorum.
Seninle olan yazışmamın sona erdiğini bildirmek en hayırlısı olacaktır.
Sürekli beni cevap vermemekle suçlayan sen sorularla başa çıkamayınca köşeye sıkışan kuyruğuna basılan kedi misali bağırıp duruyorsun.
Uslubun çok bozuk.
Ben hatalı düşüncelere sahip olsam bile beni inandığın düşüncenin erdemliliğinin gerektirdiği şekilde karşılaman gerekirdi.Sen böyle yaparak doğru bile varsaysak söylediklerini beni ve benim gibilerini asla kazanamayacaksın.
Benim yaşamıma dair kayıtlı yüzlerce örnek var delil var.Herkesin yaşamında ve eski uygarlıkların yaşamındada onca örnek var ve bunlar ortada duruor.
Sen göremiyorsan anlamak istemiyorsan benimle sürekli cedelleşmek istiyorsan ben ne yapayım?
Sen benim söylediklerimi bu kafyla asla anlayamassın
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
Allah ta biliyorki Elçilerin tarihte yaşamış olması yada yaşamamış olmasının benim imanım üzerinde hiçbir etkisi yoktur.
Hepimiz anlam arayışı içerisinde birşeyler paylaşıyor ve bunun gereklerini yerine getiriyoruz.
İnsnaların neye niiçin inandıklarını sorgulayan zihinlere sahip olmasını sahip olmaktan başka hiçbir niyet taşımadım.Bu süreç içerisinde yanlış anlaşıldığım çok kötü ithamlarlada karşı karşıya kaldığım olmuştur.
Kimsenin düşüncesine ket vurmak içerisinde değilim.Anlamak için soruyor ve anladıklarımıda uygun kelimelerle özenle ifade ediyorum.
Ben araçlara takılmayan amacı kendine rehber edinen bir kimseyim.
Araçları amaca giden yollarda kullanrım ama bunu amaç edinmem.
İşte bu tarz sorularıda amaca giden araçlar olarak görüyorum.
Sanrım bu yolda beni anladığını sanıyorum.
saygılarımla
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
"Aynı mantık hatası.Nedemek veremiyorsun?Onca örneklemelerde bulundum yetmezmi?Bana öyle bir öğreti gösterki kuranın öngördüğü ilkelerle bağdaşmasın?Örneğin;Hangi öğretide adam öldürmek serbest?Yada hırsızlık yapmak?Yada Adaletle davranmak?söylermisin bir muhammedin öğretilerimi bunu söylüyor?Bunu muhammed söyleyince evrensel başkaları söyleyince evrensel değil öylemi?)"
Dünyada saydığın kimi ilkelere uygun çokça sistem var bu doğru.Ancak yeryüzünde bunları kimin adına yapıyor olmamız önemli değil mi?Yani sen,benzer ilkeler var diye ateist bir partiye üye olabilirmisin?Sana muhlisliği,amaç edindiğin salat'ı,şirki,küfrü bunlar öğretebilirmi,öğrettimi?O öğretiler hayatı tanımlarken kime danışarak bu işe kalkıştılar,kalkışıyorlar?Hayatın var olmasında katkıları ne?Muhlisliği,şirki,küfrü tanımlayamayan bir sistemin evrenselliğinden söz edilebilir mi?Ben bu söylediklerimi Allahın kitabı Kurandan daha iyi tanımlayan başka bir kaynağa ulaşamadığım için Müslümanım ya sen?
Selamlar..
Yeryüzünde bunları Yine kendimiz için yapacağız.Allahın bizim bunları yapmamıza ihtiyacı yoktur.Bizler halen onu net olarak tanımlayamıyoruz.Her zihin kendi tasavvurundaki şablonları oluşturuyor.Yeryüzündeki tüm ''Tanrı'' hakkındaki düşüncelere bakarsanız ne dediğimide daha iyi anlarsınız.
Ayrıca sen salatı tanımlıyorsun peki senins alat tanımına kim katılıyor?Hangi tanımlamalardan bahsediyorsun?Kendince bir literatür oluşturmuşsun habire anlatıp duruyorsun.Geleneksel gözlüklerle bakmadığımı daha kaç kez söyleyeceğim.Senin gibi düşünmenin ölçü olmadığı daha kaç kez ifade edeceğim dermanbeg kardeşim?
Her birey bulunduğu toplum içerisinde belirli kurallar içerisinde yaşamını idame edecektir.Kendisini arınmaya çağıran davete kulak verecek ve yeryüzünü yaşanabilir bir hale gelecektir.Onuda çlçülerini daha önceki iletilerimde ayıntıları ile anlatmıştım.Sürekli kuranı yada yaşamı anlamak için kılavuzlar ortaya çıkarıp duruyorsunuz.Yeter artık vazgeçin bu işten.Önceki ümmetlerin yaptığınımı yapmak istiyorsunuz?Kelimeleri dar kalıplarla anlatmaya bu akdar neden heveslisiniz?
Hayat var oldukça öğretilerde var olacaktır.
Hayat var oldukça iyile kötünün mücadelesi de devam edecektir.
Her toplum barışı tesis etmek için öğretilere sahip çıkar.Toplumu ayakta tutmak için evrensel ilkeleri ayakta tutmak zorundasınız.Artık dünyada tüm ırklar bir arada tüm inançlar birarada yaşıyor.Bunları kucaklayan ayrımcılığa itmeyen öğretiler öncekilerin ve sonrakilerin evrensel beyanlarından başkasıda değildir.
Son olarak sen kuranı bir kitab olarak görüyor ve muhammedle sınırlıyorsun.
Ben defaatle kur'anın muhammedin okumaları olduğunu ve daha önceleri mevcut olan suhuflarında kur'an (okumalar)oldğunu ve bunun yaşam varoldukça değişerek ve güncellenerek farklı isimlerle ama aynı özü taşıyan kişilerle devame ttirileceği düşüncesini taşıyor ve paylaşıyorum.Aynız amanda muhammedin öğretilerine tüm kalbimle sahip çıkıyorum.Onu atmıyorumki bunca eleştiriyi hakedeyim.
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
"Örnek Ademin katledilen oğlunu gömülmesine bir Karga vesile oldu.Demekki insanların gömülmesi Farzdır!!!
Böyle bir Fetva yok...olamaz.Musa koyun güddüğü için bizde aynısını yapmalıyız..v.s. bu örnekler uzar gider.Bu yanlış bir mantıkdır."
Sevgili Ululelbab,sence Yüce Allah bu hak/tam gerçek kıssayı binlerce yıl sonra neden bize alıntılamış olabilir?
Hem toprağa gömme olayının bu kıssadan çıkarılması seni niçin bu kadar rahatsız ediyor?Bak yaşamın en önemli eylemlerinden birini yine Kuran dışına çıkmadan çözmüş oluyoruz,Kuran bağlısı senin bundan mutlu olman gerekmez mi?
"Ben defaatle kur'anın muhammedin okumaları olduğunu ve daha önceleri mevcut olan suhuflarında kur'an (okumalar)oldğunu ve bunun yaşam varoldukça değişerek ve güncellenerek farklı isimlerle ama aynı özü taşıyan kişilerle devame ttirileceği düşüncesini taşıyor ve paylaşıyorum.Aynız amanda muhammedin öğretilerine tüm kalbimle sahip çıkıyorum.Onu atmıyorumki bunca eleştiriyi hakedeyim"
Allahtan bağımsız bir Muhammed!Zaman zaman doğru okudu bazen de salladı,taraftar toplamak için buna mecburdu sana göre!!Eğer sen Kuranın Rabbinin yorum gücünü farkedebilseydin bunun bir beşer uyarlaması olmadığınıda farkederdin.Ama dediğim gibi maksadın imtihan dışına çıkmak,bu durumda seni beride tutmak bize vazife değil.Belkide bu durumun yaşaman gereken bir süreçtir.Bu sebeple tartışmayı uzatmayı gereksiz buluyorum.Selamlar..
"Örnek Ademin katledilen oğlunu gömülmesine bir Karga vesile oldu.Demekki insanların gömülmesi Farzdır!!! Böyle bir
Fetva
yok...olamaz.Musa koyun güddüğü için bizde aynısını yapmalıyız..v.s. bu örnekler uzar gider.Bu yanlış bir
mantıkdır."
Sevgili Ululelbab,sence Yüce Allah bu hak/tam gerçek kıssayı binlerce yıl sonra neden bize
alıntılamış
olabilir?
Hem toprağa gömme olayının bu kıssadan çıkarılması seni niçin bu kadar rahatsız ediyor?Bak yaşamın en
önemli
eylemlerinden birini yine Kuran dışına çıkmadan çözmüş oluyoruz,Kuran bağlısı senin bundan mutlu olman gerekmez mi?
Sevgil Dermanbeg,
Öncelikle şahsımı "Kur'an bağlısı" Şerefi ile tanımlama iltifatınız için çok teşekkür ederim.
Ancak haketmediğimi itiraf etmeliyim.Anlayabildiğimiz ve içselleştirebildiğimiz kadar.
Ve tüm bunları Hayatta TATBİK edebildiğimiz kadar Kur'an bağlısı olabiliyoruz.
Ayrıca kuran BAĞLISI olmalıyız ama Kuran BAĞIMLISI olmamalıyız. &nb sp; ; ; ; ;
Umarım bu sözde yanlış yorumlanmaz.
Ümmet?Kuranı bir kenara attı...
Uyananlar? Kurana baktı ama bir daha kafasını kaldırmadı.
Bilinclenenler? Şimdi Kurandan aldığımız İLHAMla Gökyüzüne,GÜneşe,Yıldızlara,Aya bir daha bakma zamanı.
İnsanoğlununun ceseti toprağa gömmeyi bir Kargadan öğrenmiş olması ve bunun Kur'an da anlatılıyor olması
ne Kargayı kutsallaştırır,ne de Toprağa gömmeyi Farzlaştırır.
Daha öncede belirttiğim gibi o an veyahut şimdi,toprağa gömme hadisesi en Mantıklı yöntem olsada bu ilerde
değişmeyeceği anlamına gelmez.Yöresel olarak değişmesi de bizler tarafında tuhaf/günah karşılanmamalı.
Asıl bu tip tepkiler Kur'anın Evrenselliğinin kabulune zarar veriyor.Bu tip dogmalar değiştiği gün
"Din elden gidiyor Ahali" diye dizlerini döven bir Nesil bırakmamalıyız dünyada.
Yapmamız gereken Kıssadan Hisse çıkarmak,Hüküm değil. kıssanın özü: KARDEŞ KANI Dökme!!!
Binlerce yıldır bu dersi almayıp başka yönlere bakmak insanlara Dünya savaşları çıkartmaktan alıkoymadı.
Oluk oluk kan aktı.
Ayrıca İnsanoğlunun binlerce yılda Akıl melekelerinin aynı kaldığını düşünmek büyük bir hata olsa gerek.
Ben Evrim teorisi ve onun saçma tartışmalarına girmek istemiyorum.
Ancak herşeyin değişime ayak uydurması ve uyduramayanın sahneden çekilmesinin
Sunnetullahtan olduğunu görmek için yeterli Zekaya sahibim.
Kur'an daki Kıssalardan hüküm çıkartmayı bırakmanı,
mevcut çıkarımlarınıda gözden geçirmeni,seni sevdiğim için istiyorum
Abi.
sevgiler...
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma