HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: cehennem kimin için.. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bakara 216: Hoşunuza gitmese de savaşmak zorundasınız. İstemediğiniz/çirkin gördüğünüz şeyde (savaşmada) sizin için hayır, sevdiğiniz şeyde de (savaşmamada) sizin için şer vardır. Allah bilirliyor, siz bilemiyorsunuz.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim



Selamlar,

Ben Allah’ın varlığına, bir oluşuna, aşkın/eksikliklerden münezzeh oluşuna, hiçbir şekilde ve hiçbir yerde haksızlık ve adaletsizlik yapmayacağına, her şeyi belli bir düzen ve belli bir nizam içerisinde var ettiğine ve yine bir kurala göre yönettiğine, koruyan kollayan Rahman ve Rahim olduğuna vs. İman ettikten sonra, kendimi ona teslim edenlerden olurum.

(İnsanları) Allah'a çağıran, iyi iş yapan ve "Ben Müslümanlardanım" diyenden daha güzel sözlü kim olabilir? FUSSİLET:33

 

De ki: "Gökleri ve yeri var eden, besleyen, fakat kendisi beslenmeyen Allah'tan başka dost mu tutayım?" "Bana, İslâm olanların ilki olmam emredildi de!" ve sakın ortak koşanlardan olma! EN'ÂM:14

 

Allah bana zekat ver, infak et ve sadaka ver diyor, bu bana mantıksız gelebilir, neticede malından verdiğinde eksilir, ama o bana artıracağım diyorsa ben ona inanırım/iman ederim, çünkü ben önce Allah’a koşulsuz iman etmişim tıpkı atam İbrahim (a.s) gibi.

 

Allah ve Resulü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir erkek ve kadının, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur. AHZÂB:36

 

Doğada olup biten Allah’ın işleridir. Bir aslanın bir ceylanı pençesiyle yere devirmesini hangi mantıkla izah edebiliriz!?

 

Domuz etinin yenmemesini, bıçak yetiştiremediğimiz ve henüz ölmüş bir hayvanı yemememiz gerektiğini hangi mantıkla açıklayabiliriz!?

 

Ben en başından Allah’a teslim olanlardanım, gerisi mutmain için sorguya tabidir iman etmek için değil.

 

Hani İbrahim, "Ey Rabbim! Ölüye nasıl hayat verdiğini bana göster!" demişti. O da, "Yoksa inancın yok mu?" diye sormuştu. (İbrahim) cevap vermişti: "Hayır, ama (görmeme izin ver) ki kalbim tamamen mutmain olsun." "Öyleyse" demişti Allah, "Dört kuş al ve onlara sana itaat etmeyi öğret; sonra onları (etrafındaki) her tepeye ayrı ayrı sal; sonra da çağır: uçarak sana gelecekler. Bil ki Allah her şeye kadirdir, hikmet sahibidir." BAKARA:260

 

“Onlar ki gaybe iman edip…” “…ahirete de kesinlikle iman ederler”. Görmeden inanmak hangi mantıkla izah edilebilinir!?

 

Ben bir kere Allah’ın varlığına ve birliğine inandım mı gerisi “O” ne derse doğrudur.

 

Selam ve dua ile.

 




__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Benim anladığım,

1. Yer ve göklerde ayetler vardır,

2. Benliğimizdede ayetler vardır,

3. Kutsal kitaplarda da ayetler vardır,

İnsan "iyi ve Kötüyü" bilir, yeryüzünün halifesi (qâtil olma riskiyle beraber/adem kıssası meleklerin insanı nitelemesi), Allah(a.c)'den bir ruh taşıyor olması ve fıtratında bulunan misaq, bunun için yeterlidir. Peyamberlerin(a.s) üflediği ruh ise yine Allah(a.c)'den dir.

Gelenekteki tortulardan/eşarilik kurtulmak zor, onlar "iyi ve kötüye" Allah(a.c) iyi ve kötü dediği için iyi ve kötüdür diyorlardı. Mu'tezile ise insan "iyi ve kötüyü" bilir diyordu. Bende ayrılanlarla aynı itikada sahibim (oda gelenek tabi),

Allah(a.c) benim anladığım "İnsana" güveniyor, çünkü o isimleri saya biliyor.

selam ve dua ile,

rıdvan

not: Kadir ve Ünal kardeşim ayrıca ikinizede kalbi selam ediyorum  



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba degerli kardesim Baybora, yazdiklarin icin tesekkur ederim.

Baybora ;

selam,

Benim anladığım,

1. Yer ve göklerde ayetler vardır,

2. Benliğimizdede ayetler vardır,

3. Kutsal kitaplarda da ayetler vardır,

Yukariya tamamen katiliyorum.

Baybora;

İnsan "iyi ve Kötüyü" bilir, yeryüzünün halifesi (qâtil olma riskiyle beraber/adem kıssası meleklerin insanı nitelemesi), Allah(a.c)'den bir ruh taşıyor olması ve fıtratında bulunan misaq, bunun için yeterlidir. Peyamberlerin(a.s) üflediği ruh ise yine Allah(a.c)'den dir.

  Ruhumuzdan ufledik ifadesi hayat vermektir, insanin tanrisallik    icermesi  degildir.Bu ifadeler degisik ekollerin elinde oyuncak edilmislerdir. Tevhid ile celiskiye donusen hususlarda mutezile cok dikkatli davranmistir. Metafor anlatimlardan literal anlamlar cikarmaya  karsi cikmislardir.

Gelenekteki tortulardan/eşarilik kurtulmak zor, onlar "iyi ve kötüye" Allah(a.c) iyi ve kötü dediği için iyi ve kötüdür diyorlardı. Mu'tezile ise insan "iyi ve kötüyü" bilir diyordu. Bende ayrılanlarla aynı itikada sahibim (oda gelenek tabi),

Dogru kardesim bilincaltina yerlesmis-saklanmis bilgileri desip atmak kolay degil. Degisik oranlarda herkeste mevcut.

Mutezile dusunceyle musterek oldugunu soyledigine gore onlarin temel doktrinlerini biliyorsun. Bunlar arasinda Tevhid,adalet , yoktan varedilmek( evrenin,seytanin,kuranin yaratilmisligi vb), irade ozgurlugu, insanin  akil sayesinde  iyi ve kotuyu bilmege muktedir ve sorumlu oldugu,    Muhammed’in en son resul-nebi oldugu, butun insanliga gonderildigi, inananlarin  da gunah islemekle   imandan cikmayacaklari ve bu yuzden inancsizlarla bir tutulamayacaklarindan cennete gidebilecekleri vesairedir. Hasan el Basri okulundan ayrildiktan sonra   mutezile-terkedenler olarak isimlendirilen bu dusuncenin savunuculari bazi fikirlerini diger okullarin dusuncelerin almislardir. Me’mun doneminde saltanat desteginde en etkili donemlerini yasamislardir. Karsi dusunceye karsi devlet baskisi uygulamak konusunda idareyi yonlendirmislerdir.

Allah(a.c) benim anladığım "İnsana" güveniyor, çünkü o isimleri saya biliyor.

Allah insanlara guvendigini hangi ayetinde belirtmektedir,zira ayetler disinda sozel beyanatini alma imkanimiz yok. Aksine cok azi haric cogunun yoldan saptigi defalarca zikredilmekte.

Insanlik tarihi boyunca insanlik guven duyulmazligini defalarca ispat etmistir, eger yeryuzunde hersey yolunda gitseydi ve insanlik  dogru  istikamete ilerliyor olsaydi vahye-risalete gerek kalmazdi. Cikmaza suruklenen insanligi kurtarmak icin defalarca resuller gelmislerdir. Inanmayanlarin dahi kendisinden istifade ettikleri yegane yasam rehberi vahiylerdir. Bunun tersi dogruysa vahiy gelmesi anlamsiz kalir.

Ben bile bir insan olarak insanlarin cogunun guvensizligi gorurken Allah bunu pekala bilmektedir. 

"Andolsun  biz  daha once ademe soyledigimiz-buyurdugumuz halde unuttu. Onda bir azim gormedik- onu azimli bulmadik." 20/115

 Bende sana in icten saygi ve sevgimi sunarim kardesim.

Allah’a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam değerli kardeşim Kardir,

Yazdıklarınız geç okudum (il dışındaydım),

Saatlerce konuşulabilecek bir meseleyi bir iletide etrafını cami anlatılamadığının sende farkındasın.

Adem “kıssa”sından benim anladığım “Hisse”, “İnsan” yerde “kan akıtan ve fesad çıkaran” bir varlıktır. Bu, Melêikenin haklı çıktığını gösterir. İnsanlık tarihi bunun binlerce örnekleriyle doludur.

Kan akıtan ve fesad çıkaran” varlık nitelemesinin bilinmesine rağmen, Allah(a.c) yeryüzü meleklerini Adem’e secde ettirmiştir. O, melaike’nin bilmediklerini bilmektedir. Elbette insanoğlunu bu “zorunlu yeryüzü macerasından” alnının akıyla çıkması için yeterli ve gerekli donanımı bulunmaktadır. Fakat seninde belirtiğin gibi “bir çoğu benliğine zulmetmektedir”, “bir çoğu sapmıştır”.

Bunun aşmanın yolu yine benim anladığım “nesnel/bendensel gerçekliği aşma” ile mümkündür. Ben bu anlamda Kur’an’da yer alan “ritüellerin nesnel/bendensel gerçekliği aşmaya” en önemli enstrümanlar olarak görüyorum. Ve mutlak anlamda bir “benlik tezkiyesinin” mümkün olmadığını “zorunlu yer yüzü kaderinin” buna engel olduğuna inanıyorum. Ve bu “kirlenme-temizlenme” ikileminin son nefesi verinceye kadar yakamızı bırakmadığına inanıyorum.

Bu noktada belirtmem gereken bir iki şey daha var. Ben Allah(a.c) varlığına tüm benliğimle inanıyorum ve yine ölümsüzlüğe de inanıyorum (ve hesab kitaba’da). Yine bütün bunları “bir kutsal metne referans etmeden felsefi anlamda savunabilirim/savunabiliyorum”.

Akif merhum’un dediği gibi “asrın idrakine İslamı” söyletmenin yolunun “ilhamı Kur’an’dan” almakla mümkün olduğunun farkındayım.   

Devam etmek umuduyla..

Selam ve dua ile,

Kardeşin rıdvan

 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Kan akıtan ve fesad çıkaran” varlık nitelemesinin bilinmesine rağmen, Allah(a.c) yeryüzü meleklerini Adem’e secde ettirmiştir. O, melaike’nin bilmediklerini bilmektedir. Elbette insanoğlunu bu “zorunlu yeryüzü macerasından” alnının akıyla çıkması için yeterli ve gerekli donanımı bulunmaktadır. Fakat seninde belirtiğin gibi “bir çoğu benliğine zulmetmektedir”, “bir çoğu sapmıştır”.

Bunun aşmanın yolu yine benim anladığım “nesnel/bendensel gerçekliği aşma” ile mümkündür. Ben bu anlamda Kur’an’da yer alan “ritüellerin nesnel/bendensel gerçekliği aşmaya” en önemli enstrümanlar olarak görüyorum. Ve mutlak anlamda bir “benlik tezkiyesinin” mümkün olmadığını “zorunlu yer yüzü kaderinin” buna engel olduğuna inanıyorum. Ve bu “kirlenme-temizlenme” ikileminin son nefesi verinceye kadar yakamızı bırakmadığına inanıyorum.

selamlar Rıdvan,

İki paragrafında birbiriyle çelişir görünüyor..''aşacak donanıma sahip olmakla''

benlik tezkiyesinin şart gereği tam olarak gerçekleşemeyişi..

İmtihan nedir sorusu burda devreye giriyor..ama asıl olan şu var ki..

Bizler Rabbe hep şüpheci mi yaklaşmalıyız,O'na tam olarak güvenemez miyiz?

Hani kişi hep iyi işler ve bu psikoloji ile de Rabden esenlik umar..bu hal kişiyi daha güzele daha bir arınma isteğine yönlendirmez mi?
Hani tersi durumda kişinin;aman adam sendeee deme ihtimali daha kuvvetli değil midir?..ve şu ritüelden tam olarak ne kastetmektesiniz?

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd


  Selamlar;

 Melaikeler nereden Kan akıtan ve fesad çıkaran bir toplulun olacağını  anladılar/bildiler, bu bir anlatım tarzıdır demeden buna bir açıklama getirebilirmiyiz

Selam ve dua ile
Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
derçekyer
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 22 mart 2009
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı derçekyer

Cehennem; Gey Hinnom - Hell bölgesinin uyarlanmışıdır. Allah ayetlerinde "Ben insanlari bana ibadet etsinler diye yarattim" ya da " Onlari ancak cehennem odunlari olarak yarattim" ifadeleri yer aliyor. bu dünyanin sınav dünyasi olduğuna ayetlerden anlıyoruz. Muhammed'in, Kaderi daha derinlemesine sorgulayan birisine verdigi sinirli cevaptan, onun bile konu hakkinda tam bilgi sahibi olmadigini görebiliyoruz.

sınav sonucu cennet ya da cehenneme gidecegiz. Bu sinavin kriterleri basit: Ya iman edeceksin, teslim olacaksin ve Allaha ve resulüne itaat ediceksin ve kesinliklie sorgulamayacaksin. Kuran da Allah kelimesinden sonra en cok tekrarlanan kelimelerden bir tanesi de Itaat ve cehennemdir. Ancak bu imtahanin gerekceleri, insanligin yaratilisi sebebi, yasaklarin mantığı bariz bir dokunulmazlik yasasina tabi tutuluyor. Ve sorgulamaya baslayanin vay haline. arap tanrısı sorgulayanı kafadan cehennem gönderiyor.
Yukarı dön Göster derçekyer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: derçekyer
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

selam,

"Bi'l-kuvve" var olan bir şey ile "bi'l-fiil" olaması aynı şey değildir. Bu nedenle yazdıklarımda bir çelişki görmüyorum.  Potansiyel olarak iyilik ve kötülük yapa bilmesi her insanda mevcuttur ama Bendesel/nesnel gerçeklik "daima" kötülüğü emreder insana. Bu zorunlu yer yüzü kaderini değiştiremeyeceğimize göre, devamlı uyanık olmak zorundayız. Bu uyanıklık "bilinç" durumuyla söz konusudur. Zaten yaşadığımız "yerde", "kendini bilen" ve "bildiğini bilen" yaratılmış bir insanoğlu vardır. "kendini bilme" ve "bildiğini bilme" üzerine "düşünmeye" başladığınızda diğer insanlarla durumunuz farklılaşır. 

Şüpheci olmak başka bir şey, varoluşu anlamak için soru sormak başka bir şeydir diye düşünüyorum.

Meleklerin; "öğretildiği kadar bilme" özelliği kıssanın akışından anlaşıyor, yeryüzüne atanan "halife" "melekler gibi" değil, olmasıda mümkün değil,

"bahçeden" yaklaşılmaması gereken ağaca ilk fırsatta yaklaşılıyor.

Şimdi burada bahçe nedir? Bu ağaç neydi?  Neden melek gibi değiliz?

Soruları kimimize göre önem arz etmeye bilir, ben ise bunların boşuna söylenmediğine inanıyorum ve anlamaya çalışıyorum.

Benim inandığım Allah tüm ulusaların, yerin ve göklerin sahibidir.

Arap tanrısı, Türk tanrısı sözlerini ciddiye alıp cevab vermeyi gerekli görmüyorum.

selam ve dua ile,

rıdvan  

 

 

 

  



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

Selam sayın baybora,

"Ben Allah(a.c) varlığına tüm benliğimle inanıyorum ve yine ölümsüzlüğe de inanıyorum (ve hesab kitaba’da).

Yine bütün bunları “bir kutsal metne referans etmeden felsefi anlamda savunabilirim/savunabiliyorum"

Yukarıda ki paragraf oldukca iddialı değil mi? Hic bir kutsal metne referans etmeden felsefi anlamda

savunabileceğinizi iddia ettiğiniz ve benim de Tüm benliğimle inandığım "Allahın varlığı ve Birliğini",

acaba daha önce hicbir kutsal metni okumamış olsanızda savunabilirmiydiniz?


Her ne kadar -bana göre- iddialı da olsa,lütfen eleştiri olarak algılamayınız,güzel bir seviye...

Benim ilgimi asıl çeken konu:

nesnel/bendensel gerçekliği aşma” ki bu konuda düşüncelerinizi biraz açmanızı rica edeceğim.

Gerekiyorsa konuyu dağıtmamak adına farklı bir başlık altında düşüncelerinizde istifade edebiliriz.

Kur'an da ki “benlik tezkiyesini" sağlayan enstrümanlar ve “ritüeller“ nelerdir?

Acaba siz sözkonusu rituel ve enstrumanları salat/zekat anlamında mı kullandınız ?

Esenlikler dilerim...

__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats