HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Namazım Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

sayın saffet metin,

Bir takım eleştiriler dile getirmiş,kendinizce bir takım suçlamalarda bulunmuşsunuz.

Sevgili HasanAkcay ile aramızda kısa süreli geçen ve sonrasında BENCE tatlıya
bağlanan bir mevzuyu,kendinizce üzerinize vazife edinmişsiniz.

Başka konulardan kalan bir kızgınlık bariz dikkat çekiyor.

Haksız itham ve iddialarınıza uzunca cevap veremeyeceğim.Lakin araya bir takım

copy/paste hadisler girmiş...Sizi muhatabınızla başbaşa bırakıyorum.

2 mi 3 mü yoksa 5 mi tartışmaları son bulduğunda özenle açıp takip ettiğim bu konu
başlığına tekrar yazmaya devam ederim inşaAllah.

Aydın kişiliğinize saygı duymaya devam etmekle birlikte farklı Dünyaların insanları
olduğumuzu düşünüyorum.Dünyaların çoğul olması da bir tesadüf değil.

sevgiler...
metehan




__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

kitap bilgisayarımda var......mehmet keskin tarafından çevrilmiş ve çağrı yayınları tarafından basılmış......bende internetten indirdim....darulkitap diye bir siteden....
diğer bir husus sadecene kopyala yapıştır yaptım.....ama inancımda samimi olmaya çalışıyorum...çok okurum....çok araştırırım....ama şuna inanrım HERŞEY ALLAHIN ELİNDE.DİLERSE HİDAYET EDER.DİLERSE GÜZEL BİR ANLAYIŞ VERİR....HERŞEY ALLAHIN DİLEMESİYLE...
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin


Sayın el_turki,

Abdullah bin Abbas en çok hadis bildiren sahabilerdendir.
Bunlara muksirun denir.
Abdullah bin Abbas, Abdullah bin Ömer, Ebu Said El hudri, Said  bin cübeyr , Abdullah bin Cabir, Abdullah bin Amr, Enes bin Malik  bu cümledendir. Hemen hiç biri de peygamber öldüğünde yirmiyi aşmış değildir. BU çocuklardan ayrı olarak Ebu Hüreyre ve Hz. Aişe vardır. Onlar peygamber devrinde gençtirler.

Müsaade et te 13 yaşında , sürekli peygamberle namaz kılan bir çocuk öğle ikindi namazında kıraat varmıydı, yok muydu hatırlasın. 13 yaş böyle şeyler için küçük yaş değildir. 7-8 olsa neyse.

Konu cinsel bir konu değil, miras , ceza gibi bir çocuğa ağır gelebilecek hukuki bir konu değil.

Fakat inanırmısın her konudaki  hadisler de  hep bu çocuklarca söylenmiş. Sen bu mantıkla cevap veriyorsan o hadislerin hiçbirine güvenme.  Çünkü hepsi o konuları anlamayacak yaşta kişilerce rivayet edildi.

Enes bin Malik hadisine gelince bunu niye böyle çelişkili şekilde rivayet ediyorlar. Benim verdiğim hadis KÜtübi sittede , yeri yurdu belli. Numarası belli. Okuyana verdiği anlam belli. Ömer bin Abdülaziz devrinde İkindi namazı bilinmiyordu anlamı gayet açık çıkıyor.

Senin dediğin hadisler, çevir kazı yanmasın hadisleri. Bana onların ihya org ta yerini numarasını göster lütfen. Kütüb-i Sitte hadisleri veya Buhari hadisleri başlığından. Numarası şu diye.


Herkese selamlar. 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

UlulElbab Yazdı:
sayın saffet metin,

Bir takım eleştiriler dile getirmiş,kendinizce bir takım suçlamalarda bulunmuşsunuz.

Sevgili HasanAkcay ile aramızda kısa süreli geçen ve sonrasında BENCE tatlıya
bağlanan bir mevzuyu,kendinizce üzerinize vazife edinmişsiniz.

Başka konulardan kalan bir kızgınlık bariz dikkat çekiyor.

Haksız itham ve iddialarınıza uzunca cevap veremeyeceğim.Lakin araya bir takım

copy/paste hadisler girmiş...Sizi muhatabınızla başbaşa bırakıyorum.

2 mi 3 mü yoksa 5 mi tartışmaları son bulduğunda özenle açıp takip ettiğim bu konu
başlığına tekrar yazmaya devam ederim inşaAllah.

Aydın kişiliğinize saygı duymaya devam etmekle birlikte farklı Dünyaların insanları
olduğumuzu düşünüyorum.Dünyaların çoğul olması da bir tesadüf değil.

sevgiler...
metehan




Sayın Metehan, 

Problem insanların şuna, buna inanması değildir.
Problem fikirlerinin doğru, yanlış, eksik , fazla olması da değildir. 

Sosyal bir ortamdayız. Önemli olan yazıştığımız kişilerle iletişim problemi yaşamamaktır. Herkesin benden farklı düşünme hakkı vardır. Benim de vardır. Karşılıklı bu ilkeyi kabul ederek herkesle güzel güzel yazışırız.

Önemli olan fikir ayrılığından değil de kişiliklerine yapılacak yanlış ifadelerden kaçınmaktır.

Ben sana kızgın değilim. Entellektüel yanını takdir ediyorum. Yazılarını da takip ediyorum.

Ama alaycı uslubuna, keskin diline hakim olmanı rica ediyorum. SAdece fikirlerini anlat. lütfen iletişim problemleri yaratma. anlatmak istediğim bu.

sayın Hasan Akçaya dediklerini aynen bana da dedin. Onun için tepki verdim. Protestan hayranıymışım da, yok okuyucu için bozuk plakmışta falan. Sana ne. 

Bak ben Abdurrahman hoca ile de yazışıyorum, El turki ile de yazışıyorum,  bazen Ebukerem ile de yazışıyoruz.  Fikirlerimiz hiç uyuşmuyor. Ama hepsi ile de iletişimimi güzel götürmeye gayret ediyorum.

Bazen yazmıyorum. Sadece arkadaşların yazılarını okuyorum. ve görüyorumki fikirlerine katıldığım kısımlar % 85-90 larda.

% 15  için mi birbirimizi keseceğiz. Birbirimizi anlamaya çalışalım. En azından kırmayalım. yeter.

herkese selamlar,




__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Saffet bey,Metehan zaman zaman beni de eleştiriyor,ben de onu.Ama şu ana kadar onun kasıtlı olarak "alaycılık" ettiğine rastlamadım.Allah için efendi,kültürlü,kibar bir kardeşimiz.Sanırım bir yanlış anlama söz konusu.Selamlar..
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

Saffet Metin Yazdı:

Sayın el_turki,

Abdullah bin Abbas en çok hadis bildiren sahabilerdendir.
Bunlara muksirun denir.
Abdullah bin Abbas, Abdullah bin Ömer, Ebu Said El hudri, Said  bin cübeyr , Abdullah bin Cabir, Abdullah bin Amr, Enes bin Malik  bu cümledendir. Hemen hiç biri de peygamber öldüğünde yirmiyi aşmış değildir. BU çocuklardan ayrı olarak Ebu Hüreyre ve Hz. Aişe vardır. Onlar peygamber devrinde gençtirler.

Müsaade et te 13 yaşında , sürekli peygamberle namaz kılan bir çocuk öğle ikindi namazında kıraat varmıydı, yok muydu hatırlasın. 13 yaş böyle şeyler için küçük yaş değildir. 7-8 olsa neyse.

Konu cinsel bir konu değil, miras , ceza gibi bir çocuğa ağır gelebilecek hukuki bir konu değil.

Fakat inanırmısın her konudaki  hadisler de  hep bu çocuklarca söylenmiş. Sen bu mantıkla cevap veriyorsan o hadislerin hiçbirine güvenme.  Çünkü hepsi o konuları anlamayacak yaşta kişilerce rivayet edildi.

Enes bin Malik hadisine gelince bunu niye böyle çelişkili şekilde rivayet ediyorlar. Benim verdiğim hadis KÜtübi sittede , yeri yurdu belli. Numarası belli. Okuyana verdiği anlam belli. Ömer bin Abdülaziz devrinde İkindi namazı bilinmiyordu anlamı gayet açık çıkıyor.

Senin dediğin hadisler, çevir kazı yanmasın hadisleri. Bana onların ihya org ta yerini numarasını göster lütfen. Kütüb-i Sitte hadisleri veya Buhari hadisleri başlığından. Numarası şu diye.


Herkese selamlar. 

 
yaş konusunda haklısın diyelim...çoğumuz 13 yaşlarını hatırlar...ama asıl mesele şu:senin rivayet eddiğin hadis:de öğle ve ikindinin kıraati söyleniyor.namazdan bahsedilmiyor.namazdaki kıraattan bahsediliyor.ibni abbsın bu kıraatları duymamsı normaldir.çocuklar arka saflarda tutulurdu.ama dahada önemlisi daha öncede açıkladığım gibi peygamber sallahu aleyhi vesellem bugünki şekilde sesli bir namaz kıldırmamışdır.öğle ve ikinde sessiz kıraatlardandır.peygamber sallahu aleyhi vesellemle aynı safda bulunanlar bile onun okuyuşunu zor duyarlardı.bugünki gibi enraksa safa da sesyetiştir mantığında bir kıraat hiç olmamışdır.sesli okunan namazlarda bile yanındaki zor duyarmış.ibni abbsında bunlaru duymaması normaldir.hatta yanında bulunan sahabeler bile ne okuduğunda ihtilaf edmişlerdir.
""""Resulullah`ın öğle ve ikindi namazlarında kıraatte bulunup bulunmadığını bilmiyorum........"""""" gördüğünüz gibi öğle ve ikindi namazlarından bahsediliyor...ama kıraatlarda şüpheye düşmüş.yoksa namazın mevcudiyetinden bir şüphesi yok.
benim nakleddiğim hadislere gelince müslim ve ebu davud dan nakillerdir.müslim ve ebu davud un namaz bablarını açarsan ALLAH ın izniyle göreceksin.
getirdiğin iki hadisde görüşüne delil olmayacağı gibi delil diye getirmende hatadır.olayı daha iyi araştırmanı tavsiye ederim...
 

25-.......Enes (R) şöyle demiştir: Biz ikindi namazını kılardık. Sonra insan Amr ibn Avf oğullan yurduna giderdi de, onları ikin­di namazı kılıyorlar bulurdu.

 

26-.......Bize Ebû Bekr ibnu Usmân ibnSehlibn Huneyf haber verip şöyle dedi: Ben Ebû Umânıe (Es'ad ibn Sehl)'den işittim, şöyle diyordu . Bir defa Umer ibn Abdilazîz'in arkasında öğle namazı­nı kıldık. Sonra çıkıp Enes ibn Mâlik'in yanına girdik. Biz onu ikin­diyi kılıyor hâlde bulduk. Ben ona: Ey amucam, şu kıldığın ne namazıdır? diye sordum. Enes: İkindi namazıdır; bu namaz, vaktiy­le beraberinde kılmakta olduğumuz Rasûhıllah'm namazıdır, dedi.....

yukardaki alıntı buhariden namaz bölümünden....

diğer bir şeye gelince ömer bin abdulazzi ze kadar bilinmiyorduya gelince:yapma aç bütün hadis kitaplarını ve say bakalım ikindi namazıyla ilgili kaç hadis var....bu sadecene senin yanlış yorumun...

işte sana muvattadan bir rivayet:

Abdullah b. Ömer'in âzadlısı Nâfi der ki: Ömer b; el-Hattab r.a.) valilerine şunu yazdı: «Bana göre en önemli vazifeniz namaz-ır. Kim onu —devam ederek— vaktinde kılarsa, dinini korumuş lur. Kim de namazlarını ihmal ederse, diğer vazifelerini haliyle

aha çok ihmal eder.»

Daha sonra dâ şunları yazdı:

«Öğle namazını, bir şeyin gölgesi fey-i zevalin dışında bir ar­ın oluşundan itibaren, gölgeniz bir misli oluncaya kadar kılın.

İkindi namazını, henüz güneş yüksekte, beyazken kılın. Namaz­dan sonra, güneş batmadan önce bir atlının iki veya üç fersa gi­debileceği kadar bir zaman olsun.

Akşamı, güneş batınca kılın.

Yatsıyı, kırmızılığın (akşam şafağının) kaybolmasından iti­baren gecenin üçte birine kadar kılın. Yatsıyı kılmadan yatanla­rın gözüne uyku girmesin .Yatsıyı kılmadan yatanların. gözüne uyku girmesin. Yatsıyı kılmadan yatanların gözüne uyku girme-Rİn_ Sabah namazını, vıldızlar batmadan parlakken kılın.»

7. Ebû Süheyl rivayet eder:

Hz. Ömer (r.a.) Ebû Mûsâ el-Eş'ari'ye şöyle yazdı: Öğle nama­zını, güneş tepeden dönünce (zeval vaktini müteakip), ikindiyi gü­neş parlakken, sararmadan, akşamı güneş batınca kıl. Yatsıyı ya-tmcaya kadar geciktir. Sabah namazını yıldızlar henüz azalma­dan parlakken kıl ve sabah namazında, Mufassal sûrelerden iki sûre oku.

 

aşağıdada senin kütübüsitteden yaptığın alıntının tam metni ve açıklaması:

ـ1ـ عن أبى قتادة رَضِيَ اللّهُ عَنْه ]أنَّ النّبىَّ # كانَ يَقْرأُ في الظّهْرِ في ا‘ولَيَيْ 606;ِ بأُمِّ الْكِتَا 76;ِ وَسُورَت 14;يْنِ، وفي الرَّكْع 14;تَيْنِ ا‘خِيرَتَ 610;ْنِ بِأُمِّ الْكِتَا 76;ِ وَيُسْمِ 93;ُنَا اŒيةَ أحْيَانا 11;، وَيطَوِّ 04;ُ في الرَّكْع 14;ةِ ا‘ولى مَاَ يُطِيلُ في الثَّانِ 10;َةِ، وَكَذَا في الْعَصْر 16; وَالصُّب 18;حِ[. أخرجه الخمسة إ الترمذي.ز 575;د أبو داود في رواية: »فَظَنَنّ 614;ا أنَّهُ يُرِيدُ بِذَلِكَ أنْ يُدْرِكَ النَّاسُ الرَّكْع 14;ةَ ا‘ولى« .

1. (2550)- Ebû Katâde (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) öğlede ilk iki rek'atte Fatiha ile iki sûre okurdu. Son iki rek'atte de Fatiha'yı okur, bazan da âyeti bize işittirirdi. Birinci rek'atte (kıraatı) uzun tutar ikinci de o kadar uzatmazdı. İkindi ve sabah namazlarında da böyle yapardı."[347]

Ebû Dâvud, bir rivâyette şu ziyadeye şâmildir: "O'nun (aleyhissalâtu vesselâm), halk birinci rek'ata yetişebilsin diye böyle yaptığını zannederdik."[348]

AÇIKLAMA:

Bu hadiste, bütün namazlarda Aleyhissalâtu vesselâm'ın birinci rek'atleri daha uzun tuttuğunu görmekteyiz. Âlimler, bunu cemaate daha çok kimsenin iştirakine imkan sağlamak için yaptığını söylerler. Dolayısıyle tek başına kılan kimsenin her iki rek'ati de eşit tutmasının efdal olacağını belirtirler. Ancak bazı âlimler, sabah namazının birinci rek'atini her hal u kârda daha uzun tutmanın müstehab olduğuna hükmetmiştir. Diğer vakitlerde cemaatin artma ihtimali bulunma hallerinde birinciyi uzatmak efdaldir, böyle bir ihtimal olmayan hallerde her ikisini eşit tutmak efdaldir. İbnu Hacer sabahta kırâatın uzatılmasındaki ısrarın sebebini şöyle açıklar: "Zîra sabah namazı, uyku ve istirahati tâkib eden bir âna rastlar. Ayrıca bu vakitte kalb, geçim ve sâir meselelerine henüz bulaşmayıp boş bulunması sebebiyle, dil ve kulağa uyum sağlar."[349]

ـ2ـ وعن ابن عباس رَضِيَ اللّهُ عَنْهما قال: ]َ أدْرِى أكانَ رسولُ اللّهِ # يَقْرَأُ في الظُّهْر 16; وَ الْعَصْر 16; أمْ َ؟[. أخرجه أبو داود .

2. (2551)- İbnu Abbâs (radıyallâhu anhümâ) demiştir ki: "Resûlullah'ın öğle ve ikindi namazlarında kırâatte bulunup bulunmadığını bilmiyorum."[350]

AÇIKLAMA:

Bu hadis, İbnu Abbâs (radıyallâhu anh)'a has bir tereddüde parmak basmaktadır. Kırâati cehrî olmayan öğle ve ikindi namazlarında Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) Kur'ân okur muydu. hemen belirtelim ki bu mesele üzerine İbnu Abbâs'tan üç ayrı rivâyet gelmiştir: "Bir rivâyete göre okurdu, bir rivâyete göre okumazdı, burada kaydedilen rivâyete göre de İbnu Abbâs bu meselede kararsızdır, şekk içerisindedir. Red rivâyeti Ebû Dâvud'da gelir. Kendisine, "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) öğle ve ikindide kıraatte bulunur muydu? diye sorulunca: "Hayır!" cevabını verir. "Belki içinden okuyordu" denince: "Sizin bu sözünüz önceki söylediğinizden de fena. O memur bir kuldu, kendisine emredileni tebliğ etti" der. İbnu Abbâs'ın bu iki namazda kırâatı te'yid eden görüşünü Ebû'l-Âliye-el Berrâ rivâyet eder: "İbnu Abbâs'a göre ikindide okuyayım mı? diye sordum. Bana: "O önündedir, ondan az veya çok bir miktar oku" dedi." (Rivâyeti İbnu'l-Münzîr ve Tahâvî kaydetmiştir.)

Öğle ve ikindide kıraatin varlığı hususunda ulemanın bir tereddüdü mevcut değildir. Ebû Katâde Habbâb ve başkalarından gelen çeşitli rivâyetler, hiçbir şekk ifade etmeden Resûlullah'ın öğle ve ikindi namazlarında kırâatte bulunduğu hususunda cezmederler, kesin konuşurlar. Nitekim müteakiben kaydedilecek olanlardan başka, bir önceki hadise bir kere daha bakılabilir. Ayrıca şekk ile yakın zâil olmaz kaidesince, bu rivâyetteki tereddüt, öbür rivâyetlerin kesin ifadesini zedeleyemez, bilakis onlar buradaki tereddüdü bertaraf eder.[351]

bak arkadaşım diyebilirsin ki ben namazı iki vakit kılarım...ben sana sen yanlış yoldasın derim....sende bana itiraz eder doğru yolda olduğunu söylersin sonrada beni yanlış ilan edersin....bunları bir nebze anlarım...ama sen sırf iki demek için olmayacak şeyleri delil sunmaya kalkıyorsun.ikini isbat etmek için mücadele ediyorsun.keşke doğruyu bulmak içinde bukadar mücadele edseydiniz.....sadecen kur'an ı tarafsız bir gözle şartlanmadan okumanız bile aslında yetecekdir.

kimileri zinayla ilgili ayetleri incelerken işte orda lezbiyenlikden-homseksüellikden bahsediyor derler.ama şunu iyi bildikeleri halde oraya hiç dalmazlar.nedir o iyi bilşdikleri dersen:lut aleyhisselamın ve kavminin anlatıldığı ayetler....eğer o iki konuyla ilgili bir hüküm çıkarmak istersen lut aleyhisselam ve kavminin anlatıldığı ayetleri öncelikle iyi okuman gerekir.ama amaç farklı amaç görüşümü nasıl doğrularım olunca insan birçok şeyi görmez olur.çünki şartlanmış bir kere...

şimdi aynı şeyleri benim içinde diyebilirsiniz.ama ben peygamberi hayatımdan hiç çıkarmadım......

Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ortalık lehvelhadis toz dumanından görünmüyor. Galiba bu kesif dumanın dağılması için bir müddet bekleyeceğiz. Umarım erken bir rüzgar çıkar da bu tozu dumanı kısa sürede dağıtır.

Tilke éyétullahi netlûhé 'aleyke bi-l-haqq. Fe bi eyyi hadîsin be'dellahi ve éyétihî yu'minûn.

Veylun li kulli effékin esîm. Yesme'u éyétilléhi tutlé 'aleyhi summe yusırru mustekbiran ke en lem yesme'hé, fe beşşir hu bi 'azébin elîm. 45/6-7-8.

Kuran dışı namaza ilişkin tüm hadisler, Kuran'da namazın olmadığına birer delildirler. Her gün 2,3,5 kez göstere göstere kılınan/kıldırılan namaz için neden ciltler dolusu hadis söylensin? Buna rağmen neden namaz vakitleri, rekatleri, kılınış şekilleri, bozanları bozmayanları.. bir sürü farklı mezhep, mektep, meşrep oluşturmuş olarak, lk günden günümüze kadar tartışıla gelsin?

Saffet Metin kardeşim, Allah'ın Resulü 22 yıl her gün iki vakit iki rekat namazı kılacak/kıldıracak da tarihte çok kısa sayılan bir süre sonra Emeviler gelecek bu namazı beşe çıkaracak, aklın alıyor mu?

Benim size sorduğumdan kastım; "namaz ikiydi, Emeviler beşe çıkardı" ile ilgili hadis gördün mü? olacaktı. Yoksa senin söylediğin hadislerden haberim var.

 Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

Ya eyyühellezine amenu etiyullahe ve rasulehu vela tevellev anhü ve entüm tesmeun.Ve la tekunu kellezine kalu semina ve hüm la yesmeun. 
Inne şerrad devabbi indellahis summül bükmüllezine la yakilun. 
Ve lev alimellahü fihim hayral le esmeahüm ve lev esmeahüm le tevellev ve hüm muridun. 
Ya eyyühellezine amenüstecibü lillahi v lir rasuli iza deaküm lima yühyiküm valemu ennellahe yehulü beynel meri ve kalbihi ve ennehu ileyhi tuhşerun.
E lem yalemu ennehu mey yühadidillahe ve rasulehu fe enne lehu nara cehenneme haliden fiha zalikel hizyül aziym.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

2 / 238-239

Hâfizû alâs salavâti ves salâtil vustâ ve kûmû lillâhi kânitîne

Fe in hıftum fe ricâlen ev rukbânen,fe izâ emintum, fezkurûllâhe kemâ allemekum mâ lem tekûnû ta’lemûn

sevgili haktansapmaz,

kânitîne'yi genelde ;Allah'ın huzurunda huşû içinde ve BAĞlılıkla diye çevirmişler.

Senin görüşün nedir? vustâ ve aslında ZİKR geçen ayeti "Korku Namazı" çevirilmesi hakkında değerli görüşlerin
nedir?

Cephe de "hıftum" söz konusu olmuyor mu? ve en önemlisi bizim savunduğumuz SALAT ile düşünüldüğünde "korku salatı"
diye bir kavram var mı? Normale dönüş nasıl olmalı?

sevgi ile...
metehan

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Nisâ 101-104'teki "salât"ın CEPHE ortamında değil bir tür sükunet ortamında yerine getirildiğine kanaat getirmiş olan sasha kardeşime, 

askerlerin can pazarına atılmak için duydukları motive olma ihtiyacı ile Allah'a başvurma ihtiyacını bir birine karıştıran Metehan kardeşime

ve "salât"ın anılan uygulamasında KIYAM bulunmadığını öne süren Abdurrahman hocamıza cevap vermeye çalışacağım. Ama kendim artık sormuyacağım. Çünkü Allah izin verirse aradan çekilmek istiyorum.

Biraz vakit tanır mısınız.

Bilgisayarım çöktü. Yeniden formatlanırken internete giremedim. İtiraz ve soruları kâle almadığım sanılmasın diye bu notu düşüyorum.

Sevgi ile

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats