Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba arkadaşlar,
Namaz vakitleri konusunda sayın Hasan Akçaya katılıyorum. Kur'anın bizden istediği Farz olan Namaz fecr ve ışadır. Kur'an öğle ve ikindi vaktini hamdetme vakti olarak belirtmiştir. Bu vakitler için Kur'an namaz kılma farziyeti koymamıştır. İnsanlar en iyi hamdetmeyi namaz olarak düşünmüş ve namaz kılmışlardır. Bu bir yorumdur. Sadece Elhamdülillah demen ayetin emrini yerine getirmek için yeterlidir. Bu vakitte peygamber namaz kıldı, kıldırdı demek o vakitlerin farziyetine değil, nafileliğine delil olabilir.
Sabah ve Akşam farz. Öğle, ikindi, yatsı nafiledir. Kur'andan başka hiçbir etki altında kalmadan çıkarılan yorum budur.
Bu nafile namazların farzlaşması dinde güçlük yaratmıştır. Ben çevremden biliyorum ya, adam bundan dolayı namaz kılmıyor. Böyle milyonlar var. SAbah iki, akşam iki kıl , Kur'an böyle diyor buna cevaz veriyor deyince, olurmu kardeşim öyle şey. Ya tam yap, ya hiç yapma deyip çıkıyor.
Bunun ben halkın Kur'an ve hadis bilgisinin olmamasına, camilerde hutbelerde, vaazlarda dinlediği her şeyin Kur'an da yazıyor olması gerektiğini düşündüğüne bağlıyorum. O zaman ne oluyor. Allah alemleri peygamberin yüzü suyu hürmetine yaratmış, Kur'an da yazıyor abi . Peygamber dokuz yaşında kızla evlenmişmiş, Kur'anda yazıyor abi vb. oluyor.
Neyse, insanlara asgari sorumlu oldukları namazın sabah ve akşam olduğunu anlatalım. İnsanlara meal okutalım. Dini Allaha has kılalım.
Onun için insanlara ilmihalden önce Kur'an meali okutalım. Bu Kur'anda yazıyormuş abi ler olmasın. Kur'ana göre islam ilmihalleri yazılsın artık.
Ayrıca Mircan kardeşime de katılıyorum. Namaz da huşu problemini halletmek için ben de namazda Fatiha, felak ve Nas ve İhlas sureleri okuyorum. Bunlar Allaha sığınma, ondan yardım isteme, onu yüceltme ayetleri. Zaten namazda alacağın, vereceğin, dertler, hastalıklar akla geliyorsa zaten namazda bunlar için yardım istemen doğaldır. Allah Kur'an da sabır ve namazla Allahtan yardım dileyin (Bakara 45) diye niye demiştir. Bana dua edin ki duanıza icabet edeyim niye demiştir.(mü'min 60) Namazda dua etmeyeceğiz de nerede edeceğiz. (Tabii namaz dışında da etmemizde bir mahzur yok, ama namaz içinde dua etmemiz zaten özellikle istenilen bir şey) Salat aynı zamanda dua demek değilmidir. SAlat Aciz olduğumuz , sıkıntı içinde olduğumuz konularda yüce Allaha derdimizi anlatmak değilmidir. Dua tam tersine huşu yu gidereceğine, huşu yu arttırır. Namaz kılmayı özellikle sevmemim, bundan ayrı bir mutluluk duymamın sebebi de budur. İnsanların Salat kelimesinin başka anlamlarına takılıp, bunu gözardı etmemesi gerekir.
Herkese selamlar,
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Namaz kılan hanifler (?) hadisi reddedip yaşayan sünnet adını verdikleri pagan ritüelleri terk edemeyen veya terk etmek istemeyenlerdir. Yukarıdaki kardeşimizin yapıştırdığı ayetlerinden görüldüğü üzere bizden istenen duyup itaat etmektir. 4:101-103 ayetleri burada tartışıldı ve orada salatı uygulayanların -----------/--------olduğu açıkça kanıtlandı. Hala göremeyen insanlara -------------
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın putdusmanı09
Ben namaz kılan bir hanifim. Hanifim ve namaz kılıyorum. Bunda garip olan ne. Hanifler namaz kılmaz mı ?
Bu sitedeki arkadaşların % 90 ı namaz kılıyor.
Biz buraya hurafeden arınmış bir islam özlemi ile geldik. Biz islamın ritüellerini reddetmeyiz. Biz uygulamadaki, zihniyetlerdeki yanlışlıkları konu eder tartışırız.
Hadisi reddetmiyorum. Kur'anın emrine veriyorum. Kur'anın emrine verdiğim zaman da aynen imam Ahmet bin Hanbelin dediği ortada etkisi kalmıyor. Bütün ilahiyatçı din bilginleri olaya bu şekilde yaklaşıyor. Kur'an dini hurafeden arındırıyor.
Biz elbette bu sitede SAlat kavramını tartışıyoruz. Ama seninle aynı görüşte olmayan kişilere kafir /nankör diyemezsin. Bu haddi aşmak olur. Böyle demen farklı görüşte olmak değil, insanlara hakarettir.
En fazla dersin ki "Ben Kur'anda 4:101-103 ayetlerde namazı bulamadım. Namaza inanmıyorum. Bu fikir ayrılığıdır. Tamam. Herkesin fikrine hoşgörü ile yaklaşıyoruz. Bu da bu sitenin güzelliği.
Ama namaz kılanın kafir / nankör olduğu açıkça kanıtlandı gibi bir ifade fikir özgürlüğünden çıkıp namaz kılanlara hakarete dönüşüyor. Bu cümleni aynen sana iade ediyorum.
SEn kime itaat edersen et. Kendi sitende ne söylersen söyle. Biz namaz kılanlara burada hakaret edemezsin.
kafir/nankör sensin. Allah önce sana hidayet versin. Uslubu bozuk adam.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Bir kere şunu belirteyim, ben namaz kılanlara kafir demedim!
Admin sağolsun öyle bir sansürlemiş ki yazdığımı ben bile okuyunca birşey anlamadım şimdi. Benim dediğim 4:101-102 ayetlerinde salat edenlerin müminler değil nankörler (buna sansür koymazsınınz heralde) olduğuydu. Üslubum da gayet yerindeydi.
putdüşmanı arkadaşın son yazdığının, kendisinin de açıkladığı gibi, yanlış anlaşıldığı kanaatındayım.
Arkadaşla salatın namaz olmadığı konusunda hem fikir olmakla birlikte, 4/101-103 ayetlerinden anladıklarında hatalıdır. Orada "hum" da "kum" da inananlardır.101. ayette, ""...darabtum fil-erd..." daki "siz" zamiri (ki içlerinde Resul yok, bunu 102'den anlıyoruz), 102'de "hum/him'e: onlar"a dönüşmüş. Bu ayette yer alan bütün "hum/him"ler ve bütün "kum"lar inananlardır.
Salatın ne olup olmadığı hususunda arkadaşların şu iki ayeti mukayeseli olarak okuyup düşünmelerini öneriyorum:
Yasin 11: İnnemé tunziru men ittebe'azzikra ve xaşiyerrahméne bil'ğaybi...
Anlamı: Sen ancak şu kimseleri uyarırsın: Zikr'e tabi olanları ve Rahman'dan içten çekinenleri...
Müthiş bir delil daha ortaya koymuşsun, Allah razı olsun.
Yalnız 4:101 - 102 ayetlerinde sana katılamayacağım. Ayette -küm'den hüm'e geçiş var. 4:101 kafirler apaçık bir düşmandır diye bitiyor ve bir sonraki ayette fihim (onların içinde) geçiyor. Bu da "onların" kafirler olduğunun apaçık bir delili.
Merhaba sayın Saffet Metin, putdusmani, Abdurrahman. Önyargıdan uzak durmaya çalışıyorum ama iddialara hemen inanıvermeden önce ana dili Arapça olanlara sormak ihtiyacındayım. Bu kez de öyle yaptım. Sordum:
(1)Nisâ 102 kanıtlar mı ki Allah'ın elçisi savaşa çıkan o inanırlarla birlikte değil idi (4:101)? (2)Ayet 102'de anılan فِيهِم ,لَهُمُ ,مِّنْهُم kim, inananlar mı ya da kafirler mi?
Gelen açıklamayı buraya aktaracağım, Allah isterse. Bu arada bazı iddialara benim cevabım:
Salatın ikamesi Allah'ın Zikri'ne iman edip uymaktır (Abdurrahman Özlük).İyi güzel de nasıl olacak o iş cephe denen can pazarında; ZİKR akla girer mi kelle koltukta? Ayrıca Abdurrahman Hocam, siz o yapılana daha önce Kuran dersi demiştiniz. Kesin kararınızı bildirir misiniz lütfen.
Değerli putdusmani, kafirler Allah'ın zikrine iman edip uyan kimseler değiller ki ikame ettikleri o salât Allah'ın zikrine iman edip uymak için Allah resulünün arkasında saf tutmak olsun. Müşrik onlar.
4:101-102 ayetlerinde salat edenlerin müminler değil nankörler... (putdusmani). Yani salâtı Allah'ın elçisi cephede kafirlere ikame ettiriyor, arkasında kafirlerin silahlarıyla birlikte saf tutmasına göz yumarak? Güzel kardeşim, Allah'ın elçisi asla hâşâ öyle bir enayi değildi; tam aksine, örnek alınacak bir komutandı (33:21) ve Allah'ın şu uyarısını umursamıyacak biri de değildi:
Kafirler isterler ki siz silahlarınızdan ve eşyanızdan gafil olun da size ani bir baskın yapsınlar-veddellezîne keferû lev tagfulûne an eslihatikum ve emtiatikumfe yemîlûne aleykum meyleten vâhıdeh (4:102).
102'ye devam: Ve seninle salât etsinler; önlemlerini ve silahlarını da alsınlar...Kafirlerin ani bir baskınına uğramamak için kim alsın önlemlerini ve silahlarını Allah'ın elçisiyle salâtı ikame ederken?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma