HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Namazım Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Birincisi,söz konusu ayette "anlaşma"yı gerektirecek bir durum yok.Vasiyyetten kaynaklanan bir şahitlik/tanıklık var.

Birinci bölümde bir sorun yok.Yaşamının biteceğini bir şekilde hisseden kişi yaşadığı toplumundan iki adil insanı vereceği kararlara tanık tutar ve yazdırır.

İkinci bölümde kişi yolculuk halindedir.Ölümüne tanık olan toplumdan iki kişi vasiyyetine tanık olacaktır.Nasılki bugün bir kazaya,cinayete tanık olan "ben tanık olmam"diyemiyorsa o dönemin insanlarıda bu olaya duyarsız kalamaz.İşte bu ana şahitlik edecek kişiler "salattan/paydostan sonra" alıkonacak çağrılacaklar.Ve şöyle ant içecekler "Allah için yakınlarımızda olsa tanıklığımızı hiçbir ücret karşılığı satmayacağız.

Üçüncü bölümde bu iki kişinin lakayıt güvenilmez oldukları bir şekilde ortaya çıkarsa bunları deşifre eden taraftan yeni iki kişi şahitlik edecektir.

Şahsen ben ve bir gurup arkadaşım ölümün er yada geç bize gelip çatacağından dolayı birbirimizi tanık tutarak öldüğümüzde "yıkanmamamız" konusunda vasiyyet verdik.

Bir yerden başlanırsa anlaşılmayacak bir şeyin olacağını sanmıyorum.Tarihte anlamakta zorlananlar Kuranı bir kılavuz olarak kabul etmeyenler ve onun yanına başka şeyleri katanlardır.Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

sustum
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Maalesef üzülerek belirtmeliyim ki, radikalliğin en ilerisini yaşadığını söyleyen birçok "hanif" insanlarla tanıştım,işim gereği çok gezdiğimden dolayı.Başörtüsünü,namazı,haccı,orucu vs.Bir çok konuyu cesaretle tartışan,sorgulayan bu arkadaşlarımızın konukseverliğine bir sözüm yok,Allah hepsinden razı olsun.Ancak şu tesbiti yaptım.Ne gariptir ki hiçbirisinin eşiyle tanışma fırsatı bulamadık.Bu çok acı verici bir durum.Mümin erkekler ve Mümin kadınlar birbirlerinin dostları ve kardeşleridir ilkesi maalesef bayan kardeşlerimizle tanışmamıza yeterli sayılmadı.Peki o halde bu kitap ne işe yarayacak söylermisiniz lütfen?Bulmaca ve tartışma kitabı öyle mi?Ya da bir türlü anlaşılmamış ve anlaşılmasıda mümkün görünmeyen muğlak bir şey!Anladıklarınız ne olacak,söyleyin bakalım..!
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bir kere vasiyetin zamanı ölümün gelmiş çatmış olduğu zamandır (Hîne-l-vasiyyeti). Ayrıca vasiyyet mal mülk le ilgili değilse, bu şahitler neye şahitlik edecekler? Nasıl hiyanette bulunacak, hak yiyecekler, haksızlık yapacaklar? Bunların uhdesine verilmiş bir mal mülk olmalı ki bir "ism"e müstahak olsunlar da makamlarına, buna onlardan daha müstahak olanlar gelsin! Bunlar bir görevle vazifeli kılınıyorlar. Bir kanunsuzluk; salatte bulunmayan bir haksızlıkları tespit edilecek, uhdelerine teslim edilen malı bir şekilde tecavüz sdince bunlar suçlu bulunup yerlerinden alınacak, zarar tazmin edilecek ve onların yerine diğer iki kişi kaim olacak. Bu öyle sanıldığı gibi ölenin yapmış olduğu sözlü/yazılı vasiyyetine tanıklık etmek üzere sözlü bir tanıklık için çağrılmıyorlar olsa gerek.

Vasiyyet öyle her kesin içini kendince dolduracağı belirsiz bir şey olmamalı. Vasiyetin ne olduğu muhatapları tarafından biliniyordu ki açıklama yapılmamış. Mesela, ben ölünce benim için şunu şunu yapın, şunları şunları yapmayın; beni falan yere gömün, müslüman mezarlığına gömmeyin.. gibi laflardan olamaz. Ben öldükten sonra bana ne yapılacağını ne ben ne de yakınlarım bilemezler. Ben öldükten sonra kimseden benim için bir şey yapmalarını da isteme hakkım olamaz. Ayrıca da Allah tarafından bununla da görevlerndirilmezler. Bu vasiyyet geride kalanlar ve malları ile ilgili olabilir ancak...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

vasiyet olarak çevrilmiş ayetlere baktığımda şunlara denk geldim :

Bakara 180, 240 (özellikle 240. ayet için hafızam yanıltmıyor ise, abdurrahman abinin bir tesbiti vardı çok yerinde olan "adam öldükten sonra nasıl vasiyet etsin gibi" bir çok çevirideki BARİZ hata üzerine vurgu yaparak.)

Nisa 11, 12.

Maide 106.

Yasin 50.

Kanaatimce, uygulama açısından günümüzde de pek çok kavgaya konu olan MİRAS paylaşımı, malı için ölmeden dahi yapılan pazarlıklar v.s. önemli bir mevzudur.

Burada maide 106. daki salatın ne manaya geldiğinden çok vasiyetten ne anlamamız gerektiği konusunda bu çalışmayı planlı bir metod izleyerek, ayetlerden sapmadan, gerçek hayatlardaki olaylar ve yaşananlar, TCK miras kanunu incelenerek bir başlık altında olgunlaştırabilir miyiz?

örneğin bugün stv deki bir mahkeme canlandırmasına denk geldim. iki kardeş annesi henüz ölmeden mallarını üzerine yapmaya çalışıyorlardı. hatta birisi zorla bir kağıda "parmak bastırdı", fakat hakim dedi ki, öyle parmak basma ile mallar hemen el değiştirmez kanunlarımıza göre vs....

selamun ala muminun...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

haktansapmaz Yazdı:

Bir kere vasiyet zamanı ölümün gelmiş çatmış olduğu zamandır (Hîne-l-vasiyyeti).Kurandan anladığım ölüm gelip çatsa da çatmasa da vasiyet mümkündür. Ayrıca vasiyyet mal mülk le ilgili değilse, bu şahitler neye şahitlik edecekler?Şahsen ben böyle demedim.Elbette mal mülküde kapsar. Nasıl hiyanette bulunacak, hak yiyecekler, haksızlık yapacaklar? Bunların uhdesine verilmiş bir mal mülk olmalı ki bir "ism"e müetahak olsunlar da makamlarına, buna onlardan daha müstahak olanlar gelsin! Bunlar bir görevle vazifeli kılınıyorlar. Bir kanunsuzluk; salatte bulunmayan bir haksızlıkları tespit edilecek, uhdelerine teslim edilen malı bir şekilde tecavüz sdince bunlar suçlu bulunup yerlerinden alınacak, zarar tazmin edilecek ve onların yerine diğer iki kişi kaim olacak. Bu öyle sanıldığı gibi ölenin yapmış olduğu sözlü/yazılı vasiyyetine tanıklık etmek üzere sözlü bir tanıklık için çağrılmıyorlar olsa gerek.

Vasiyyet öyle her kesin içini kendince dolduracağı belirsiz bir şey olmamalı. Vasiyetin ne olduğu muhatapları tarafından biliniyordu ki açıklama yapılmamış.Eksik kalan,açıklaması yapılamayan bir şey yok ki! Mesela, ben ölünce benim için şunu şunu yapın, şunları şunları yapmayın; beni falan yere gömün, müslüman mezarlığına gömmeyin.. gibi laflardan olamaz. Ben öldükten sonra bana ne yapılacağını ne ben ne de yakınlarım bilemezler.Yaparlar ya da yapmazlar bu sizin sorununuz değil.Önemli olan uyacağınız ilkelerdir.Hem unutmayın sizin vasiyetinizin arkasında gören gözeten Allah var.  Ben öldükten sonra kimseden benim için bir şey yapmalarını da isteme hakkım olamaz.Neden olmasın?Can sizin canınız değil mi?Hiçmi hatırınız yok sevenleriniz nezdinde?Kanunların sizin vasiyetinizi dikkate almayacağını neden düşünüyorsunuz?Belli mi olur kale alan birileri çıkıverir. Ayrıca da Allah tarafından bununla da görevlerndirilmezler.Tam tersine Allah katında acaip dercede sorumlu olacaklar.Allahın vasiyet emrini yerine getiren bir müminin bu amacını hiçe sayarak çok ciddi bir hata işliyorlar. Bu vasiyyet geride kalanlar ve malları ile ilgili olabilir ancak...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

haktansapmaz Yazdı:

Bir kere vasiyet zamaný ölümün gelmiþ çatmýþ olduðu zamandýr (Hîne-l-vasiyyeti). Ayrýca vasiyyet mal mülk le ilgili deðilse, bu þahitler neye þahitlik edecekler? Nasýl hiyanette bulunacak, hak yiyecekler, haksýzlýk yapacaklar? Bunlarýn uhdesine verilmiþ bir mal mülk olmalý ki bir "ism"e müetahak olsunlar da makamlarýna, buna onlardan daha müstahak olanlar gelsin! Bunlar bir görevle vazifeli kýlýnýyorlar. Bir kanunsuzluk; salatte bulunmayan bir haksýzlýklarý tespit edilecek, uhdelerine teslim edilen malý bir þekilde tecavüz sdince bunlar suçlu bulunup yerlerinden alýnacak, zarar tazmin edilecek ve onlarýn yerine diðer iki kiþi kaim olacak. Bu öyle sanýldýðý gibi ölenin yapmýþ olduðu sözlü/yazýlý vasiyyetine tanýklýk etmek üzere sözlü bir tanýklýk için çaðrýlmýyorlar olsa gerek.

Vasiyyet öyle her kesin içini kendince dolduracaðý belirsiz bir þey olmamalý. Vasiyetin ne olduðu muhataplarý tarafýndan biliniyordu ki açýklama yapýlmamýþ. Mesela, ben ölünce benim için þunu þunu yapýn, þunlarý þunlarý yapmayýn; beni falan yere gömün, müslüman mezarlýðýna gömmeyin.. gibi laflardan olamaz. Ben öldükten sonra bana ne yapýlacaðýný ne ben ne de yakýnlarým bilemezler. Ben öldükten sonra kimseden benim için bir þey yapmalarýný da isteme hakkým olamaz. Ayrýca da Allah tarafýndan bununla da görevlerndirilmezler. Bu vasiyyet geride kalanlar ve mallarý ile ilgili olabilir ancak...



Selam,

Acaba konuda bahsedilen vasiyet olayi(taniklik vs.), sunlar tarzinda bir vasiyet etme/ onerme/kesin ogut  olabilir mi?

Asagidaki ayetler bana malk mulk anlaminda bir vasiyet olmadigini cagristiriyor, ama emin degilim tabi.. Benim anladigim dinin ayakta tutulmasina dair bir olay..

Ayetleri kopyalamiyorum zira Turkce karakter yuzunden okunamiyormus.

Bakara/132

Sura/13

Meryem/31

Zariyat/ 53


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

sasha Yazdı:
haktansapmaz Yazdı:

Bir kere vasiyet zamaný ölümün gelmiþ çatmýþ olduðu zamandýr (Hîne-l-vasiyyeti). Ayrýca vasiyyet mal mülk le ilgili deðilse, bu þahitler neye þahitlik edecekler? Nasýl hiyanette bulunacak, hak yiyecekler, haksýzlýk yapacaklar? Bunlarýn uhdesine verilmiþ bir mal mülk olmalý ki bir "ism"e müetahak olsunlar da makamlarýna, buna onlardan daha müstahak olanlar gelsin! Bunlar bir görevle vazifeli kýlýnýyorlar. Bir kanunsuzluk; salatte bulunmayan bir haksýzlýklarý tespit edilecek, uhdelerine teslim edilen malý bir þekilde tecavüz sdince bunlar suçlu bulunup yerlerinden alýnacak, zarar tazmin edilecek ve onlarýn yerine diðer iki kiþi kaim olacak. Bu öyle sanýldýðý gibi ölenin yapmýþ olduðu sözlü/yazýlý vasiyyetine tanýklýk etmek üzere sözlü bir tanýklýk için çaðrýlmýyorlar olsa gerek.

Vasiyyet öyle her kesin içini kendince dolduracaðý belirsiz bir þey olmamalý. Vasiyetin ne olduðu muhataplarý tarafýndan biliniyordu ki açýklama yapýlmamýþ. Mesela, ben ölünce benim için þunu þunu yapýn, þunlarý þunlarý yapmayýn; beni falan yere gömün, müslüman mezarlýðýna gömmeyin.. gibi laflardan olamaz. Ben öldükten sonra bana ne yapýlacaðýný ne ben ne de yakýnlarým bilemezler. Ben öldükten sonra kimseden benim için bir þey yapmalarýný da isteme hakkým olamaz. Ayrýca da Allah tarafýndan bununla da görevlerndirilmezler. Bu vasiyyet geride kalanlar ve mallarý ile ilgili olabilir ancak...



Selam,

Acaba konuda bahsedilen vasiyet olayi(taniklik vs.), sunlar tarzinda bir vasiyet etme/ onerme/kesin ogut  olabilir mi?

Cunku insan olmeden once de vasiyette/ ogutte bulunabilir yasarken, keza olum ani geldiginde de yapabilir bunu..

Asagidaki ayetler bana malk mulk anlaminda bir vasiyet olmadigini cagristiriyor, ama emin degilim tabi.. Benim anladigim dinin ayakta tutulmasina dair bir olay..

Ayetleri kopyalamiyorum zira Turkce karakter yuzunden okunamiyormus.

Bakara/132

Sura/13

Meryem/31

Zariyat/ 53


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

sustum
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Doğru, bu ayetlerde emir ve görevlendirme söz konusudur. Bunların bildiğimiz vasiyyet ile hiç bir alakası bulunmamaktadır. Mal ve mülkile, maddiyat ile hiç bir ilişkisi yoktur. Ancak Nisa 11-12'de vasiyyet fiilleri tereke ile ilgili. Bakara 240'ta geride bırakılan kadınlara Allah'ın vasiyyeti onların barınma ve iaşeleriyle ilgili. 4/12nin sonu da "vasiyyeten minellah; Allahtan emir olarak.." konuyu bağlıyor. Bakara 180'de "El-vasiyyetu lilvélideyni ve-l-eqrabin.." derken yine ölenin terekesi söz konusudur. Ancak, herkesin "ana baba için vasiyette bulunun!" olarak anladığı bu ayetti ben öyle anlamıyorum. Bence ölene; "ana baba ve yakınlar için vasiyyette bulun" değil de, zaten ana baba vs ye terekeden pay ayrılmış, ayrıca bunlar için maldan vasiyyetin yapılması zaid oluyor, ölenin geride bıraktığı mal ve çocukları için ana baba ve yakınlara görevleri hatırlatılıyor. Hani yetimlerin (sefih, aklı ermeyen çocukların) malları akli olgunluğa ulaşmadan kendilerine teslim edilmeyecekti, malları kendileri için korunacaktı ya!

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats