HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Namazım Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

sayın el-turki kardeşim

üç diyen dediki..gecenin en karanlık olduğu vakit orta vakittir.ona derimki gündüzün ışığın en dik düştüğü vakit niçin orta vakit değil?demişsin

evet doğru gecenin en karanlık vakti gecenin orta vaktidir,
evet doğru gündüz ışığının en dik düştüğü vakit  orta vakittir,gündüzün orta vaktidir,namazın orta vakti değil

ancak incelememişsin,iyice bakmamışsın,öylece bir bakmışsın,yargılamadan önce iyice bir gönderdiklerime bir baksaydın,ne anlatmak istediğimi çok iyi anlardın

neyse gecenin en zifiri karanlığa ulaştığı andan sonra güneş.demişsin
gecenin en zifiri karanlığı gecenin ortasında olur,gecenin sonunda olmaz

istersen el feneri ile tut,anlarsın:::)))))))))))))))ne demekse,anlamadım

güneşin ışığının gökyüzüne gelmesinin kesilmesiyle gece başlar....yani güneş ne ışığıyla nede vucuduyla artık yoktur..........okey -------oldumu....demişsin

ama anlayamamışsın,çünkü gece karanlığı ile gelir,güneş batınca gece olmaz,işte ispatı KURAN'DA

nebe suresi 10. Geceyi bir örtü yaptık.

şems suresi 3. onu açıp ortaya çıkardığında gündüze,
                   4. onu sardığında geceye
a.    ve             : ve
b.    el leyli        : gece
c.    izâ         &nb sp;   : olduğu zaman
d.    yagşâ-hâ    : onu kapladı, sardı


yasin suresi 37. Gece de onlara bir delildir. Ondan gündüzü soyarız (çekip alırız), bir de bakarlar ki, karanlığa dalmışlar.

FURKAN SURESİ 47. Size geceyi geygi (örtü), uykuyu dinlenme, gündüzü de yeni bir hayat kılan O'dur.
                             62.      Yine O, düşünmek veya şükretmek isteyenler için gece ile gündüzü birbiri ardınca getirdi.

LEYL SURESİ 1. Andolsun bürürken o geceye,
                        2. açıldığı zaman o gündüze,

HAC SURESİ 61. Çünkü Allah, geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar. Ve Allah herşeyi işiten ve herşeyi görendir.

İNŞİKAK - 17  Ve geceye ve örttüğü (barındırdığı) şeylere

AKŞAM GÜNDÜZÜN BİR PARÇASIDIR,GECE KARANLIĞI İLE GELİR

gündüz demek....güneşin vucuduyla gökyüzünde olduğu zaman dilimi demekdir....sabah ve akşam bu dilime dahil değildir....çünki sabah ve akşam güneşin vucudunun olmadığı zaman dilimleridir....güneşin gökyüzünde vucudunun olduğu ana gündüz denir..demişsin

ama yanılmışsın,sabah ve akşam gündüzün bir parçasıdır
işte akşam vakti:
İNŞİKAK - 16
فَلَا أُقْسِمُ بِالشَّف 14;قِ
Fe lâ uksimu biş şefak(şefakı).

Diyanet İşleri (eski)     :    Akşamın alaca karanlığına and olsun;
Fizilal-il Kuran             :    Akşamın alaca karanlığına,
Süleyman Ateş           :    Yoo, and içerim; akşamın alaca karanlığına,
Fizilal-il Kuran             :    Akşamın alaca karanlığına,
Abdulbaki Gölpınarlı      :    Andolsun gün battıktan sonraki kızıllığa.
Bekir Sadak                 :    Aksamin alaca karanligina and olsun;
Edip Yüksel                 :    Andolsun akşamın kızıllığına,
Fe lâ uksimu biş şefak(şefakı).

1.    fe lâ             : artık, bundan sonra hayır
2.    uksimu          : kasem ederim, yemin ederim
3.    bi eş şefakı    : şafak vaktine

işte fecr,güneşin ilk ışıkları ile gün başlıyor:

FECR
FECR - 1
Vel fecr(fecri).

1.    ve    : andolsun
2.    el fecri    : fecir, tan yerinin ağarma zamanı, güneşin doğma anı

Edip Yüksel    :    Andolsun tan vaktine,
Elmalılı Hamdi Yazır    :    Kasem olsun ki fecre
Fizilal-il Kuran    :    Andolsun tanyerinin ağarmasına!
Gültekin Onan    :    Fecre andolsun,
Hasan Basri Çantay    :    Andolsun fecre,
İbni Kesir    :    Andolsun fecre,
Ömer Nasuhi Bilmen    :    Andolsun fecr'e.
Şaban Piriş    :    Andolsun Fecre..
Suat Yıldırım    :    Fecre,
Süleyman Ateş    :    Andolsun fecre (tan yeri ağarmasına),
Tefhim-ul Kuran    :    Fecre andolsun,
Ümit Şimşek    :    And olsun fecre,
Yaşar Nuri Öztürk    :    Yemin olsun tan yerinin ağırma vaktine,

akşamın alacakaranlığı şefak(şafak TÜRKÇE)
sabahın alacakaranlığı ise fecr(tanyeri,ilk ışıklar)

gece uzun tutularak yatsının kılınma vaktiş geniş bırakılmışdır..yerine göre......zaman göre....yatsıyı  ister akşamın hemen bitiminde kılarsın....ister sabahın hemen başlamsoından önce kılarsın.....tama mı -------...demişsin

ama yine yanılmışsın,
çünkü;

HUD SURESİ 114.AYET
1.    ve ekımı es salâte        : ve namazı kıl, ikame et
2.    tarafeyin                     : iki tarafında
3.    nehâri                          : gündüz
4.    ve zulefen                     : ve gecenin ilk saatleri

adı yani yatsı vakti(arapça ismi işae) 24 / NÛR - 58.ayette geçiyor
12.    salâti                      : namaz
13.    el fecri                   : fecr, sabah
14.    ve hîne                  : ve o vakit, o zaman
15.    tedaûne                 : çıkarırsınız
16.    siyâbe-kum              : elbiseniz
17.    min ez zahîrati        : öğle
18.    ve min ba'di         & nbsp; : ve sonra
19.    salâti                       : namaz
20.    el ışâi                      : yatsı


Yûsuf 16
(Mekkî 53) yatsı vakti ağlayarak babalarına geldiler.
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2):Ve yatsı vakti, ağlayarak babalarına geldiler.
Ömer Nasuhi Bilmen:Ve babalarına yatsı vakti ağlar oldukları halde geldiler.

Ve câû ebâhum işâen yebkûn(yebkûne).

1.    ve câû    : ve geldiler
2.    ebâ-hum    : (onların) babaları
3.    işâen    : yatsı vakti
4.    yebkûne    : ağlıyorlar

gecenin erken saatlerinde kılınır,öyle yatsı namazı sabaha kadar kılınmaz.


tamammı---------------:)))))
saygılar ve sevgiler sunarım.
Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

sana anlayacağın...şekilde gayet açık bir tarzda bir günün dört kımını izah eddim....

sen hala gecenin en zifiri karanlığının olduğu anı orta vakit diyorsun...yapma derim....öncelikle şunu düşün..gün geceyle başlar...geceyle başlayan bir günün ortası neasıl gecenin içinde olabilir?gün gündüzle devam eder....bu güneş takvimine göre de ay takvimine görede böyledir...orta vakti gecenin içinde araman tamamen mesnetsiz bişey...hayal ürünü birşey....

sana tavsiyem....şu el fenerini eline al....deney yoluyla öğren....veya arabayla gece yolda giderken incele....

güneş..ısı ve ışık kaynağıdır...ışığı düşmeye başladığı an ısıtmaya başlar..ışığın içinde ısıda vardır..olayı böyle düşün...güneşin vucudunun görüntüsüdür...ışığın ilk gökyüzüne düştüğü anda gece biter....sabah başlar...hani eskiden dünyanın yuvarlak olmasını anlatan..bir gemi örneği vardı..önce duman..sonra baca....ha işte aynen öyle....önce ışık gökyüzüne düşer...o yerde gece biter...sabah başlar...güneşin vucudun gözükmesiyle sabah biter....gündüz başlar.....tam tersi akşam ve gece için olur...daha önce anlattığımdan kısa keseceğim..
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

BEN ALLAH'IN AYETLERİ İLE ANLATIYORUM,İSPAT EDİYORUM,
SEN İSE MASAL ANLATIYORSUN,ARTIK MASAL DİNLEMİYORUM,BEN 40 YAŞINDAYIM.:))
HERHALDE LİSEDESİN ŞUAN,FİZİKTE EL FENERİNİ ÖĞRENİYORSUN,----------------KONUŞMALARINDAN BELLİ::))
SEN DEVAM ET EL FENERİ İLE DENEY YAPMAYA,BEN GÖZLERİMLE GECE VE GÜNDÜZÜ AYIRT EDEBİLİRİM

ŞU AYETLERİ BİR İNCELESEN İYİ OLACAK

 

Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

işin içine yaşı katma...bu cahillikdir...eğer akıl yaşda olsaydı........anlarsın......hem öğrenmeninde yaşı yokdur....ben sana sabahı,akşamı,gündüzü ve geceyi tarif eddim....ne eksik ne fazla...kabul ed..yada edme...
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

tekrar gönderiyorum,iyice bir bak,incele
BEN ALLAH'IN AYETLERİ İLE ANLATIYORUM,İSPAT EDİYORUM,
ben sana sabahı,akşamı,gündüzü ve geceyi tarif eddim....ne eksik ne fazla demişsin,ne ile tarif ettiğini bir anlasam,KURAN DİLİ İLE ANLAT,BİR AYET GÖNDER,ONUNLA AÇIKLA?????????

EL FENERİ İLE ANLATMA

üç diyen dediki..gecenin en karanlık olduğu vakit orta vakittir.ona derimki gündüzün ışığın en dik düştüğü vakit niçin orta vakit değil?

evet doğru gecenin en karanlık vakti gecenin orta vaktidir,
evet doğru gündüz ışığının en dik düştüğü vakit  orta vakittir,gündüzün orta vaktidir,namazın orta vakti değil

ancak incelememişsin,iyice bakmamışsın,öylece bir bakmışsın,yargılamadan önce iyice bir gönderdiklerime bir baksaydın,ne anlatmak istediğimi çok iyi anlardın

neyse gecenin en zifiri karanlığa ulaştığı andan sonra güneş.demişsin
gecenin en zifiri karanlığı gecenin ortasında olur,gecenin sonunda olmaz

istersen el feneri ile tut,anlarsın:::)))))))))))))))ne demekse,anlamadım

güneşin ışığının gökyüzüne gelmesinin kesilmesiyle gece başlar....yani güneş ne ışığıyla nede vucuduyla artık yoktur..........okey -------oldumu....demişsin

ama anlayamamışsın,çünkü gece karanlığı ile gelir,güneş batınca gece olmaz,işte ispatı KURAN'DA

nebe suresi 10. Geceyi bir örtü yaptık.

şems suresi 3. onu açıp ortaya çıkardığında gündüze,
                   4. onu sardığında geceye
a.    ve             : ve
b.    el leyli        : gece
c.    izâ         &am p;nb sp;   : olduğu zaman
d.    yagşâ-hâ    : onu kapladı, sardı


yasin suresi 37. Gece de onlara bir delildir. Ondan gündüzü soyarız (çekip alırız), bir de bakarlar ki, karanlığa dalmışlar.

FURKAN SURESİ 47. Size geceyi geygi (örtü), uykuyu dinlenme, gündüzü de yeni bir hayat kılan O'dur.
         &nbs p;                   62.      Yine O, düşünmek veya şükretmek isteyenler için gece ile gündüzü birbiri ardınca getirdi.

LEYL SURESİ 1. Andolsun bürürken o geceye,
                        2. açıldığı zaman o gündüze,

HAC SURESİ 61. Çünkü Allah, geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar. Ve Allah herşeyi işiten ve herşeyi görendir.

İNŞİKAK - 17  Ve geceye ve örttüğü (barındırdığı) şeylere

AKŞAM GÜNDÜZÜN BİR PARÇASIDIR,GECE KARANLIĞI İLE GELİR

gündüz demek....güneşin vucuduyla gökyüzünde olduğu zaman dilimi demekdir....sabah ve akşam bu dilime dahil değildir....çünki sabah ve akşam güneşin vucudunun olmadığı zaman dilimleridir....güneşin gökyüzünde vucudunun olduğu ana gündüz denir..demişsin

ama yanılmışsın,sabah ve akşam gündüzün bir parçasıdır
işte akşam vakti:
İNŞİKAK - 16
فَلَا أُقْسِمُ بِالشَّف 14;قِ
Fe lâ uksimu biş şefak(şefakı).

Diyanet İşleri (eski)     :    Akşamın alaca karanlığına and olsun;
Fizilal-il Kuran             :    Akşamın alaca karanlığına,
Süleyman Ateş           :    Yoo, and içerim; akşamın alaca karanlığına,
Fizilal-il Kuran             :    Akşamın alaca karanlığına,
Abdulbaki Gölpınarlı      :    Andolsun gün battıktan sonraki kızıllığa.
Bekir Sadak                 :    Aksamin alaca karanligina and olsun;
Edip Yüksel                 :    Andolsun akşamın kızıllığına,
Fe lâ uksimu biş şefak(şefakı).

1.    fe lâ             : artık, bundan sonra hayır
2.    uksimu          : kasem ederim, yemin ederim
3.    bi eş şefakı    : şafak vaktine

işte fecr,güneşin ilk ışıkları ile gün başlıyor:

FECR
FECR - 1
Vel fecr(fecri).

1.    ve    : andolsun
2.    el fecri    : fecir, tan yerinin ağarma zamanı, güneşin doğma anı

Edip Yüksel    :    Andolsun tan vaktine,
Elmalılı Hamdi Yazır    :    Kasem olsun ki fecre
Fizilal-il Kuran    :    Andolsun tanyerinin ağarmasına!
Gültekin Onan    :    Fecre andolsun,
Hasan Basri Çantay    :    Andolsun fecre,
İbni Kesir    :    Andolsun fecre,
Ömer Nasuhi Bilmen    :    Andolsun fecr'e.
Şaban Piriş    :    Andolsun Fecre..
Suat Yıldırım    :    Fecre,
Süleyman Ateş    :    Andolsun fecre (tan yeri ağarmasına),
Tefhim-ul Kuran    :    Fecre andolsun,
Ümit Şimşek    :    And olsun fecre,
Yaşar Nuri Öztürk    :    Yemin olsun tan yerinin ağırma vaktine,

akşamın alacakaranlığı şefak(şafak TÜRKÇE)
sabahın alacakaranlığı ise fecr(tanyeri,ilk ışıklar)

gece uzun tutularak yatsının kılınma vaktiş geniş bırakılmışdır..yerine göre......zaman göre....yatsıyı  ister akşamın hemen bitiminde kılarsın....ister sabahın hemen başlamsoından önce kılarsın.....tama mı -------...demişsin

ama yine yanılmışsın,
çünkü;

HUD SURESİ 114.AYET
1.    ve ekımı es salâte        : ve namazı kıl, ikame et
2.    tarafeyin                     : iki tarafında
3.    nehâri                          : gündüz
4.    ve zulefen                     : ve gecenin ilk saatleri

adı yani yatsı vakti(arapça ismi işae) 24 / NÛR - 58.ayette geçiyor
12.    salâti                      : namaz
13.    el fecri                   : fecr, sabah
14.    ve hîne                  : ve o vakit, o zaman
15.    tedaûne                 : çıkarırsınız
16.    siyâbe-kum              : elbiseniz
17.    min ez zahîrati        : öğle
18.    ve min ba'di         & amp; nbsp; : ve sonra
19.    salâti                       : namaz
20.    el ışâi                      : yatsı


Yûsuf 16
(Mekkî 53) yatsı vakti ağlayarak babalarına geldiler.
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2):Ve yatsı vakti, ağlayarak babalarına geldiler.
Ömer Nasuhi Bilmen:Ve babalarına yatsı vakti ağlar oldukları halde geldiler.

Ve câû ebâhum işâen yebkûn(yebkûne).

1.    ve câû    : ve geldiler
2.    ebâ-hum    : (onların) babaları
3.    işâen    : yatsı vakti
4.    yebkûne    : ağlıyorlar

gecenin erken saatlerinde kılınır,öyle yatsı namazı sabaha kadar kılınmaz.

Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

verdiğin örneklerin hiçbirinde sbah ve akşamın gündüzün bir parçası olduğuna dair delil yok....sabah da akşam da ayrı zikredilmişdir...gece ve gündüz gibi....dört zikir vardır...ayrı ayrı zikredilmiş...sabah-akşam-gece-gündüz.....
 
ama sen şuna cevap verebilirmisin:geceyle başlayan bir günün ortası nasıl olurda gecenin ez zifiri karanlığın olduğu an olur?sen neredeyse şunu idda ediyorsunbir günün ortası günün neredeyse üçte birinin içinde dir......
 
bak arkadaş...gün geceyle başlar.......gündüzle devam eder....böyle devam edip durur....ona göre hesabını yap...darılma...gücen me...yaşıda sorun edme....hepimizin birbirimize öğreteceği birşeyler vardır..az-çok
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

ışai
AŞA
AKŞAM VAKTİ DEMEKTİR
bknz bütün büyük lügatlar...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

mistikbalim Yazdı:
ışai
AŞA
AKŞAM VAKTİ DEMEKTİR
bknz bütün büyük lügatlar...


işae:gecenin ilk vakitleri,yatsı vakti demektir,yani gecenin ilk karanlık bastırdığı vakittir,yatsı vaktide akşam değildir,gönderdiğim ayetlere iyi bakın lütfen ama inceden inceye bakın,öyle bir bakıp geçmeyin,ayetlere iyice bir bakın herşeyi göreceksiniz.


Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

arciden Yazdı:
mistikbalim Yazdı:
ışai
AŞA
AKŞAM VAKTİ DEMEKTİR
bknz bütün büyük lügatlar...


işae:gecenin ilk vakitleri,yatsı vakti demektir,yani gecenin ilk karanlık bastırdığı vakittir,yatsı vaktide akşam değildir,gönderdiğim ayetlere iyi bakın lütfen ama inceden inceye bakın,öyle bir bakıp geçmeyin,ayetlere iyice bir bakın herşeyi göreceksiniz.



yatsı kelimesini nerden çıkardınız ben onu sordum
bak kendiniz söylüyorsunuz gecenin ilk saatleri diye
gecenin ilk saatleri akşamdır bunu bırakın alimleri istereseniz mahallenizdeki çocuklara sorun
sen bir kuran mümini olrak orucunu yatsı vaktindemi açıyorsun yoksa havanın ilk kararmasıylamı...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

KURAN'DA GECE:

naziat suresi 29. Gecesini kararttı, kuşluğunu çıkardı.

Ve agtaşe leylehâ ve ahrece duhâhâ.

1.    ve agtaşe    : ve kararttı, karanlıklaştırdı
2.    leyle-hâ       : onun gecesi
3.    ve ahrece    : ve çıkardı
4.    duhâ-hâ       : onun duhasını, kuşluk vaktini, aydınlığını (gündüzü)

lokman suresi 29. Görmedin mi Allah geceyi gündüze sokuyor gündüzü de geceye sokuyor.

nebe suresi 10. Geceyi bir örtü yaptık.

şems suresi 3. onu açıp ortaya çıkardığında gündüze,
                   4. onu sardığında geceye,

yasin suresi 37. Gece de onlara bir delildir. Ondan gündüzü soyarız (çekip alırız), bir de bakarlar ki, karanlığa dalmışlar

FURKAN SURESİ 47. Size geceyi geygi (örtü), uykuyu dinlenme, gündüzü de yeni bir hayat kılan O'dur
1.ve huve: ve o
2.ellezî: o ki
3.ceale: kıldı, yaptı
4.lekum: sizin için, size
5.el leyle: gece
6.libâsen: elbise, örtü
7.ve en nevme: ve uyku
8.subâten: dinlenme
9.ve ceale: ve kıldı, yaptı
10.en nehâre: gündüz
11.nuşûren: yayılma


LEYL SURESİ 1. Andolsun bürürken o geceye,
                        2. açıldığı zaman o gündüze,

İNŞİKAK - 17  Ve geceye ve örttüğü (barındırdığı) şeylere

Vel leyli ve mâ vesak(vesaka).

1.    ve el leyli    : ve geceye
2.    ve mâ    : ve şeylere
3.    vesaka    : derleyip topladı, kapladı, örttü, barındırdı

Duha 1.      Andolsun kuşluk vaktine 
    Ved duhâ.
a.    ve           : andolsun
b.    ed duhâ    : kuşluk vaktine

duha 2.     ve dindiği zaman o geceye ki,
Vel leyli izâ secâ.
a.    ve el leyli       : ve gece
b.    izâ                 : olduğu zaman
c.    secâ              : zifiri karanlık çöktü (gecenin karanlığının en derin, en sessiz zamanı

KURAN'DA AKŞAM:

DİKKAT ET,CENAB ALLAH YEMİN EDİYOR
İNŞİKAK - 16
فَلَا أُقْسِمُ بِالشَّف 14;قِ
Fe lâ uksimu biş şefak(şefakı).

Diyanet İşleri (eski)    :    Akşamın alaca karanlığına and olsun;
Fizilal-il Kuran            :    Akşamın alaca karanlığına,
Süleyman Ateş          :    Yoo, and içerim; akşamın alaca karanlığına,
Fizilal-il Kuran            :    Akşamın alaca karanlığına,
Abdulbaki Gölpınarlı     :    Andolsun gün battıktan sonraki kızıllığa.
Bekir Sadak                 :    Aksamin alaca karanligina and olsun;
Edip Yüksel                 :    Andolsun akşamın kızıllığına,

Fe lâ uksimu biş şefak(şefakı).

1.    fe lâ             : artık, bundan sonra hayır
2.    uksimu          : kasem ederim, yemin ederim
3.    bi eş şefakı    : şafak vaktine


Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats