Yazanlarda |
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
hayrullahmeral Yazdı:
Merhaba,
Selam,
israilde savaþanlar din adýna savaþmýyor...para, iktidar ve hýrs...onlarýn tanrýlarý odur..
O halde, Filistindekiler de din adina direnis yapmiyorlar desenize?
örneðin, yanlýþ da olsa, hurafe de olsa, kitaplarýna göre yaþamaya çalýþan yahudiler - hani cüppe giyip, sakal býrakýp, saçlarýný örenler- israilde cumartesi günü otoparkýn çalýþmasýna isyan ettiler, miting yaptýlar ve yine israilli polisler tarafýndan tartaklandýlar...
siz þaronun, elinde tevratla gezdiðini mi ZAN ediyorsunuz?
ayný hahamlar, geldiler filistin konvoyuna destek verdiler, ÝSRAÝLin yaptýðý bu zulmu kýnýyoruz dediler...
Ne farkeder? Saron'u sapitan veya Haham'in kinamasini saglayan baska bir Allah mi? Yoksa Allah diledigini sapitmaktan aciz mi sizce? ISRA/16
ÝSRAÝL de TEK vücut deðil...belki genç bir israil askeri özellikle, sivillere kurþun sýkmýyordur..içlerinde belki mümin de vardýr...ancak GENEL olarak zalimlik yapýyorlar ve iþkence yapýyorlar..tanrýlarý para, hýrs ve iktidar...
benim sözüm zulmedene... Benim de sozum, kalbi muhurleyen, gozu kapatan, isittirmeyen baska bir Allah mi?
mumin süresinde geçen, firavunun sisteminde yaþayan, fakat imanýný gizleyen adam gibi...
sözün özü,
filistinde münafýklýk yapanlar da vardýr...samimi bir kalp ile direniþ gerçekleþtirenlerin mükafatýný Allah verir...
Munafik'i munafik yapan sapittiran veya direnisciyi direnisci yapan baska bir Allah mi? O'ndan daha ulu ve guclu bir varlik var mi?
israil genel anlamda zulum yapýyor, iktidara boyun eðip, komutanlarý arkasýnda zulme DESTEK olan da, ayný yolda gidiyor ve bunlar tevratý yaþamýyorlar. çünkü tevratta ÖLDÜRMEYECEKSÝN yazýyor...
Tevrat'i tahriften koruyamayan Allah'tir mi demek istiyorsunuz? Oysa tum kitaplar Allah katinda saklidir. Acilacagi gun vardir.
Bense size diledigini sapitabilen baska bir Allah mi diye soruyorum?
Cevabiniz?
fransadaki sýcak yataðýndan kalkýp, gazetecilik adýna, medyanýn patronlarý olan siyonistlere hizmet etmek dururken, orada gerçekleri görüp, tankýn karþýsýna dikilip, dünyalýk süsten vazgeçip, tankýn üzerine sürülmesine aldýrmadan, duruþunu bozmayan kadýn, benim Kuran anlayýþýma göre ÞEHÝTTÝR...þahitliðini DOSDOÐRU yapmýþtýr...Allah mükafatýný verir...
O sehit de olabilir , sahit de... Karistirmayin ikisini birbirine.. Gayb'dan haber mi aliyorsunuz?
ben kendime bakýyorum, karnýmý doyurup, ayaðýmý ýsýtmaktan baþka ne yapmýþým? veya biz ne yapmýþýz da kalkmýþ, o þehit midir, bu þehit midiri tartýþýyoruz???
gelelim bu ülkenin baþbakanýnýn uluslararasý platfarmda katil demesine...
evet ben o hareketini ayakta alkýþlýyorum. O gece izmitten kalktým gittim, havaalanýnda karþýladým onu..destek verdim..kaþýna, gözüne deðil..DOSDOÐRU þahitliðine...yýllardýr hasret kaldýðýmýz, medyaya, para patronlarýna, katillere, kendilerini dünyanýn hakimi sananlara KATÝLSÝNÝZ dediði için...
ve onun sözlerini uluslarasý platforma ingilizceye çevirenin KAYPAKLIK yapýp, baþkasýnýn sözünü bile DOSDOÐRU çevirmekten týrstýðý bir dünyada..
ve ülkemizin itibarýný yerlere düþürdün diyen ZIRZOPLARA raðmen...
ve o koltuðunu, iktidarýný, yarýnýný düþünmeden, YETER ULAN, hem KATÝLSÝNÝZ, hem de PÝÞKÝN PÝÞKÝN konuþuyorsunuz deyip, piyasasýný da, borsasýný da, ihalesini de elinin TERSÝ ile iten KASIMPAÞALI DELÝKANLI ruhu alkýþlýyorum...
ve bunlarý yaparken AKP'nin bir çok icraatýný beðenmeyip, yazýlý sözlü eleþtirilerde bulunurken yapýyorum...
DOÐRU hareketi alkýþlayacaðýz, destek olacaðýz ki, doðrular bilinsin, bilinsin ki BELKÝ YAÞAYAMA gönüllü olanlar çýkar..
Bahsettiginiz kisi, Allah'in cizdigi zulmune KATIL deyince niye gozunuzde yucelesiyor anlamis degilim? Hangi dogru bahsettiginiz? Allah'in verdigi zulum gorevini yerine getirene, KATIL yaftasi yapistiran mi?
Yorumunuz ve degerlendirisiniz kisisel bakis aciniz mi? Yoksa Kuran ayetleri mi? Hangisi?
O zulmu yazan baska bir Allah mi? Gazabini gosteren baska bir Allah mi?
Yoksa tek tarafli mi okuyoruz ayetleri, isimize geldigi sekilde?
bu kadar yeter..bu konuda daha fazla yazmak istemiyorum..
nitekim sazý da geçti, davul oldu...
Size sorum acik; Hangi Allah ustte saydiklarimi yapma gucune sahip olan?
Hani hosnut olmadigimiz seylerin de Allah'tan geldigine inaniyorduk, hani hayir da ser de Allah'tan geliyordu???? Cope mi attik o ayeti?
selamun ala muminun..
|
|
|
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
hasakcay Uzman Uye
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Gönderilenler: 1236
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Bazan insan emin olamıyor. Söylesem mi söylemesem mi. Aşık Mahzuni’den:
Yiğit muhtaç olmuş kuru soğana Bilmem söylesem mi söylemesem mi.
"Yoksa Allah diledigini sapitmaktan aciz mi sizce?"nin cevabı da öyle. ISRA/16. Gerçek her zaman olduğu gibi yine çok basit. Bilmem söylesem mi söylemesem mi.
Allah asla zulmetmez; insanlara kendileri zulmeder (10:44)
Allah asla saptırmaz; insanlar kendileri sapar.
ALLAH SAPTIRIR ifadesi HER ŞEYİ ALLAH YAPAR anlamındaki kevnî gerçeğin ifadesidir.
Aslında Allah insanın önüne iki seçenek koyar: (1)sapmak, (2)doğru yolu tutmak. İnsan ister doğrulur, ister sapar. Kendisine tanınan iki imkandan birini seçen; dolayısıyla ödülü ya da cezayı hak eden odur ama suçu başkasına atar.
Örneğin Allah’ın elçisini sorumlu tutar (Nisâ 78):
Onlara bir iyilik isabet etse "Bu, Allah’tan!" derler; bir kötülük isabet etse "Bu senden!" De ki "Hepsi Allah’tan!" Noluyor bu topluma; hiç söz anlamıyorlar!
Nisâ 79: Ey insan! Sana ne iyilik gelirse Allah'tandır; ne kötülük gelirse kendinden... Neden iyilik Allah'tandır da kötülük senin kendinden? Cevap ayetin devamında.
Sevgi ile,
Hasan Akçay
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhebe,
İsra 16 ve benzeri ayetler bir kuralı hatırlatıyor. Allah diledi oldu, dilemedi olmadı anlayışı yanlış.
"Doğru yola giden kendi lehine, sapan da kendi aleyhine; kimse diğerinin ağırlığını/çekisini taşımaz/taşıyamaz. Elçi göndermemişsek azap etmeyiz. Bolluk içinde çılgınca bir hayat yaşayanlarına emir veririz (veya) görev veririz; onlar orada yoldan çıkarlar/itaatsızlık ederler de o beldeye (halkına) azap gerçekleşir ve sonunda orayı harabeye dönüştürürüz. (İsra 15-16)
İsra 15 ve 16, sebep ve snuç ilişkisi gereği ortaya çıkan kaçınılmaz kanunları/sünnetullah'ı vaz ediyor. Buna benzer ayetler Kuran'da sıkça anılır. Allah, olanları / olacakları kendi istedi ve kendi yaptı gibi sunuyor, bu aldatmasın bizi. Aslında bu şu anlama geliyor: Bunu yaparsanız şunu, şunu yaparsanız bunu bulursunuz. Şu olursa şu olur, bu olursa bu olur. İnsan fiillerine yönelik faili Allah olan filleri, keyfi Allah iradesine bağlamak son derece yanlış olur.
İsra 16'yı şöyle okumalıyız:
Bir belde/ülke (halkı) yok olmak istediği zaman bolluk içinde hayat süren çıgınları idareyi ele geçirir; orada her türlü zulmü/haksızlığı/kanunsuzluğu İtaatsizliği yaparlar da ora/ora halkı da azabı tadar/yok olmayı hak eder, sonunda harap olur., mahv olur.
Bu bir kanundur ve inananın inancınna göre her kanunun da gerçek sahibi Allah'tır.
Muhabbetle.
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
Merhebe,
Ýsra 16 ve benzeri ayetler bir kuralý hatýrlatýyor. Allah diledi oldu, dilemedi olmadý anlayýþý yanlýþ.
"Doðru yola giden kendi lehine, sapan da kendi aleyhine; kimse diðerinin aðýrlýðýný/çekisini taþýmaz/taþýyamaz. Elçi göndermemiþsek azap etmeyiz. Bolluk içinde çýlgýnca bir hayat yaþayanlarýna emir veririz (veya) görev veririz; onlar orada yoldan çýkarlar/itaatsýzlýk ederler de o beldeye (halkýna) azap gerçekleþir ve sonunda orayý harabeye dönüþtürürüz. (Ýsra 15-16)
Ýsra 15 ve 16, sebep ve snuç iliþkisi gereði ortaya çýkan kaçýnýlmaz kanunlarý/sünnetullah'ý vaz ediyor. Buna benzer ayetler Kuran'da sýkça anýlýr. Allah, olanlarý / olacaklarý kendi istedi ve kendi yaptý gibi sunuyor, bu aldatmasýn bizi. Aslýnda bu þu anlama geliyor: Bunu yaparsanýz þunu, þunu yaparsanýz bunu bulursunuz. Þu olursa þu olur, bu olursa bu olur. Ýnsan fiillerine yönelik faili Allah olan filleri, keyfi Allah iradesine baðlamak son derece yanlýþ olur.
Ýsra 16'yý þöyle okumalýyýz:
Bir belde/ülke (halký) yok olmak istediði zaman bolluk içinde hayat süren çýgýnlarý idareyi ele geçirir; orada her türlü zulmü/haksýzlýðý/kanunsuzluðu Ýtaatsizliði yaparlar da ora/ora halký da azabý tadar/yok olmayý hak eder, sonunda harap olur., mahv olur.
Bu bir kanundur ve inananýn inancýnna göre her kanunun da gerçek sahibi Allah'týr.
Muhabbetle. |
|
|
Selam sevgili haktansapmaz,
Duzeyli ve anlasilir cevabiniz icin tesekkur ederim. Bahsettiginiz yanilgimi hemen duzeltecegim. Ben direk YNO mealinde okudugum sekilde algiladim zira..
Peki, insanlarin bir kisminin bir kismiyla savilmasi ayetini ve gozlerin kalplerin muhurlenmesi ayetini nasil okumamiz ve yorumlamamiz gerekir?
Cunku orada biz muhurlemisizdir diyor Allah..????
Bu konuda bir fikriniz var mi?
hasakcay Yazdı:
Bazan insan emin olamýyor. Söylesem mi söylemesem mi. Aþýk Mahzuni’den:
Yiðit muhtaç olmuþ kuru soðana Bilmem söylesem mi söylemesem mi.
"Yoksa Allah diledigini sapitmaktan aciz mi sizce?"nin cevabý da öyle. ISRA/16. Gerçek her zaman olduðu gibi yine çok basit. Bilmem söylesem mi söylemesem mi.
Allah asla zulmetmez; insanlara kendileri zulmeder (10:44)
Allah asla saptýrmaz; insanlar kendileri sapar.
ALLAH SAPTIRIR ifadesi HER ÞEYÝ ALLAH YAPAR anlamýndaki kevnî gerçeðin ifadesidir.
Aslýnda
Allah insanýn önüne iki seçenek koyar: (1)sapmak, (2)doðru yolu tutmak.
Ýnsan ister doðrulur, ister sapar. Kendisine tanýnan iki imkandan
birini seçen; dolayýsýyla ödülü ya da cezayý hak eden odur ama suçu
baþkasýna atar.
Örneðin Allah’ýn elçisini sorumlu tutar (Nisâ 78):
Onlara bir iyilik isabet etse "Bu, Allah’tan!" derler; bir kötülük isabet etse "Bu senden!" De ki "Hepsi Allah’tan!" Noluyor bu topluma; hiç söz anlamýyorlar!
Nisâ 79: Ey insan! Sana ne iyilik gelirse Allah'tandýr; ne kötülük gelirse kendinden... Neden iyilik Allah'tandýr da kötülük senin kendinden? Cevap ayetin devamýnda.
Sevgi ile,
Hasan Akçay |
|
|
Selam sevgili hasakcay,
Elbette soyleceksiniz ki yanlis olan gorulsun. Soylemekten kacinmadiginiz icin tesekkur ederim.
Ustte sevgili haktansapmaz'a sordugum soru icin dusunceniz nedir?
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
"Peki, insanlarin bir kisminin bir kismiyla savilmasi ayetini ve gozlerin kalplerin muhurlenmesi ayetini nasil okumamiz ve yorumlamamiz gerekir?
Cunku orada biz muhurlemisizdir diyor Allah..????
Bu konuda bir fikriniz var mi?"
Bu kısmı ben mi fark etmedim, ilk okuyuşumda okumamışım mıdım!
Gözlerin , kalplerin mühürlenmesi de aynı; İ
Kötü insanlar karşı karşıya kaldığı hakka karşı hemen düşmanca tavır alır, hak hoşuna gitmez, duyar duymaz yüz çevirir ve karşı çıkar, hatta istihza eder, iftira eder... İşte bu gözünü, kulağını, kalbini; kendini hakka kapatmadır. Ne yaparsan yap artık o sizi sevmez, sizi dinlemez/duymaz.
Çıkmam lazım, devam ederiz.
Muhabbetle.
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
"Peki, insanlarin bir kisminin bir kismiyla savilmasi ayetini ve gozlerin kalplerin muhurlenmesi ayetini nasil okumamiz ve yorumlamamiz gerekir?
Cunku orada biz muhurlemisizdir diyor Allah..????
Bu konuda bir fikriniz var mi?"
Bu kýsmý ben mi fark etmedim, ilk okuyuþumda okumamýþým mýdým!
Gözlerin , kalplerin mühürlenmesi de ayný; Ý
Kötü insanlar karþý karþýya kaldýðý hakka karþý hemen düþmanca tavýr alýr, hak hoþuna gitmez, duyar duymaz yüz çevirir ve karþý çýkar, hatta istihza eder, iftira eder... Ýþte bu gözünü, kulaðýný, kalbini; kendini hakka kapatmadýr. Ne yaparsan yap artýk o sizi sevmez, sizi dinlemez/duymaz.
Çýkmam lazým, devam ederiz.
Muhabbetle.
|
|
|
Selam sevgili haktansapmaz,
Yok siz okumussunuzdur fakat ben aklima takildigindan sonra ekleme yapip sordum ilaveten..
Su ayetlerdi kafama takilan;
Bakara 7
Enam 110
Nahl 108
Muminun 78
Ilk 3 ayette biz veya Allah'tir seklinde algiladigim icin, keza Muminunda da bunlarin hepsini insa eden O oldugu icin, ben o sekliyle algiladim.
Vaktiniz oldugu zaman elbette devam ederiz. Cok tesekkur ederim cevabiniz icin..
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
"Peki, insanlarin bir kisminin bir kismiyla savilmasi ayetini ve gozlerin kalplerin muhurlenmesi ayetini nasil okumamiz ve yorumlamamiz gerekir?
Cunku orada biz muhurlemisizdir diyor Allah..????
Bu konuda bir fikriniz var mi?"
Bu kısmı ben mi fark etmedim, ilk okuyuşumda okumamış mıydım!
Gözlerin , kalplerin mühürlenmesi de aynı.. Allah'ın kanunu.
Kötü insanlar karşı karşıya kaldığı hakka karşı hemen düşmanca tavır alır, hak hoşuna gitmez, duyar duymaz yüz çevirir ve karşı çıkar, hatta istihza eder, iftira eder... İşte bu gözünü, kulağını, kalbini; kendini hakka kapatmadır. Ne yaparsan yap artık o sizi sevmez, sizi dinlemez/duymaz.
Hatta bu kapatma/ bütün alıcılarını devre dışı bırakma o dereceye ulaşır ki, onlara melekler indirilse, onlarla ölüler konuşsa... onlar yine de inanmazlardır. İlla ki Allah'ın dilediği olur. Bu Allah'ın kanunudur... Onların ne şedid, ne zalim inkarcılar olduğunu, iman etmelerinin mümkün olmadığını, yaptıklarına karşılık Allah'ın onlara imanı nasip etmeyeceğini, bunu hak etmediklerini anlatan ifadeler bunlar. Madem ki ilk ağızdan hemen inkar ettiler, Allah Resulü'nü dolayısıyla Allah'ı yalan söylemekle itham ettiler, Allah'ın ayetleri ile alay ettiler, Allah da onların gözlerinin gerçeği görmesine, kulaklarının duymasına, kalplerinin algılamasına ve dillerinin gerçeği söylemesine izin vermez.
Ayrıca Allah bununla Resulüne ve izleyicilerine şunu da ihtar ediyor: Boşuna onlar için nefes tüketmeyin, onlar için üzülmeyin, onlardan yüz çevirin/uzaklaşın, bırakın kafirliklerinden dolayı Allah onları helak etsin/helak olsunlar...
"Allah'ın insanları bir biriyle savması olmazsa"nın anlamı; zor ve şiddet uygulayarak, insanların inanmalarına engel olan kafirlere karşı, inananlar savaşmasa, onların canına kıyılmasa Allah'ın çokça anıldığı mescitler/inananların temiz kalpleri harabeye dönerdi.
Muhabbetle.
|
|
|
|
Yukarı dön |
|
|
hasakcay Uzman Uye
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Gönderilenler: 1236
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
sasha Yazdı:
Selam sevgili haktansapmaz,
Yok siz okumussunuzdur fakat ben aklima takildigindan sonra ekleme yapip sordum ilaveten..
Su ayetlerdi kafama takilan;
Bakara 7
Enam 110
Nahl 108
Muminun 78
Ilk 3 ayette biz veya Allah'tir seklinde algiladigim icin, keza Muminunda da bunlarin hepsini insa eden O oldugu icin, ben o sekliyle algiladim.
Vaktiniz oldugu zaman elbette devam ederiz. Cok tesekkur ederim cevabiniz icin..
|
|
|
Merhaba. Araya girdiğim için özür dilerim. Sasha kardeşim, insanın kalbinin ve kulaklarının Allah tarafından mühürlenmesi ve gözlerinin üzerine perde vurulması (2:7) Kuran'da sürekli işlenen bir motif.
Örneğin "Ya Sin"in baş tarafında.
Sevgi ile
Hasan Akçay
_________________________________
Koruyan, bağışlayan Allah'ın adıyla.
Ya Sin (1). Bilge Kuran’a and olsun, sen yollanan birisin, doğru yoldasın (2-4). Ve bunu, o üstün olup bağışlayan indiriyor; ataları uyarılmamış olan bilmezler topluluğunu uyaracaksın (5-6). Çoğunun üzerine o söz hak oldu, inanmaz onlar (6). Biz onların boyunlarına halkalar taktık çenelerine kadar; başları o yüzden kalkar (7-8). Önlerine bir duvar koyduk arkalarına bir duvar, ve örttük o kimseleri; görmezler (9). Uyarsan da bir onları uyarmasan da; inanmazlar (10). Sen Uyarı'ya kulak veren ve görmedikleri Koruyan’ı kâle alanları uyarabilirsin. Güzel bir ödülü ve bağışlandıklarını bildir onlara (11). Ölüleri diriltiriz Biz; insanın öne yolladığını da ardında bıraktığını da yazarız ve her şeyi ana kitapta tutarız (12).
Sebep sonuç ilişkisi
Hak edildiği Ayet 7'de belirtilen o söz kafirler içindir; ayet 70'te de geçiyor: "Diriler uyarılsın; kafirler o sözü hak etsinler." O söz Allah'ın Secde 13 ve Sâd 85'teki uyarısıdır: "BAZI cinleri ve insanları cehenneme tıkacağım."
Boyunları tasmalı olarak resmedilen kimseler (Ayet 7) benim gözümün önünde şöyle beliriyor:
Tasmalar o kadar enli ki omuzlarından çenelerine kadar varıyor. Başları o yüzden kalkık. Her ne kadar kibirden öyle yaptıkları sanılabilirse de gerçekte SEBEP SONUÇ İLİŞKİSİ devreye girmiş; kıskıvrak yakalanmışlar. Yani çaresizlikten öyle yapıyorlar.
Ayet 9'da anılan duvar bana göre Allah’ın değişmeyen hükmü anlamındaki "sünnetullah"tır yani yine SEBEP SONUÇ İLİŞKİSİ. Allah’ın hükmüne göre örneğin taş katıdır, onu tekmeleyenin ayağını acıtır; su insanı boğar; ateş yakar.
Cahit Sıtkı Tarancı (OTUZBEŞ YAŞ):
Gökyüzünün başka rengi de varmış! Geç farkettim taşın sert olduğunu. Su insanı boğar, ateş yakarmış! ... O halde "Beni Allah’ın hükmü bağlamaz!" deyip denizin girdaplarına dalanlar ve kayalara kafa çıkanlar kendi kendilerini zora sokup manen kör ederler.
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
hasakcay Yazdı:
sasha Yazdı:
Selam sevgili haktansapmaz,
Yok siz okumussunuzdur fakat ben aklima takildigindan sonra ekleme yapip sordum ilaveten..
Su ayetlerdi kafama takilan;
Bakara 7
Enam 110
Nahl 108
Muminun 78
Ilk 3 ayette biz veya Allah'tir seklinde algiladigim icin, keza Muminunda da bunlarin hepsini insa eden O oldugu icin, ben o sekliyle algiladim.
Vaktiniz oldugu zaman elbette devam ederiz. Cok tesekkur ederim cevabiniz icin..
|
|
|
Merhaba. Araya girdiðim için özür dilerim. Sasha kardeþim, insanýn kalbinin ve kulaklarýnýn Allah tarafýndan mühürlenmesi ve gözlerinin üzerine perde vurulmasý (2:7) Kuran'da sürekli iþlenen bir motif.
Örneðin "Ya Sin"in baþ tarafýnda.
Sevgi ile
Hasan Akçay
_________________________________
Koruyan, baðýþlayan Allah'ýn adýyla.
Ya Sin (1). Bilge Kuran’a and olsun, sen yollanan birisin, doðru yoldasýn (2-4). Ve bunu, o üstün olup baðýþlayan indiriyor; atalarý uyarýlmamýþ olan bilmezler topluluðunu uyaracaksýn (5-6). Çoðunun üzerine o söz hak oldu, inanmaz onlar (6). Biz onlarýn boyunlarýna halkalar taktýk çenelerine kadar; baþlarý o yüzden kalkar (7-8). Önlerine bir duvar koyduk arkalarýna bir duvar, ve örttük o kimseleri; görmezler (9). Uyarsan da bir onlarý uyarmasan da; inanmazlar (10). Sen Uyarý'ya kulak veren ve görmedikleri Koruyan’ý kâle alanlarý uyarabilirsin. Güzel bir ödülü ve baðýþlandýklarýný bildir onlara (11). Ölüleri diriltiriz Biz; insanýn öne yolladýðýný da ardýnda býraktýðýný da yazarýz ve her þeyi ana kitapta tutarýz (12).
Sebep sonuç iliþkisi
Hak edildiði Ayet 7'de belirtilen o söz kafirler içindir; ayet 70'te de geçiyor: "Diriler uyarýlsýn; kafirler o sözü hak etsinler." O söz Allah'ýn Secde 13 ve Sâd 85'teki uyarýsýdýr: "BAZI cinleri ve insanlarý cehenneme týkacaðým."
Boyunlarý tasmalý olarak resmedilen kimseler (Ayet 7) benim gözümün önünde þöyle beliriyor:
Tasmalar o kadar enli ki omuzlarýndan çenelerine kadar varýyor. Baþlarý o yüzden kalkýk. Her ne kadar kibirden öyle yaptýklarý sanýlabilirse de gerçekte SEBEP SONUÇ ÝLÝÞKÝSÝ devreye girmiþ; kýskývrak yakalanmýþlar. Yani çaresizlikten öyle yapýyorlar.
Ayet 9'da anýlan duvar bana göre Allah’ýn deðiþmeyen hükmü anlamýndaki "sünnetullah"týr yani yine SEBEP SONUÇ ÝLÝÞKÝSÝ. Allah’ýn hükmüne göre örneðin taþ katýdýr, onu tekmeleyenin ayaðýný acýtýr; su insaný boðar; ateþ yakar.
Cahit Sýtký Tarancý (OTUZBEÞ YAÞ):
Gökyüzünün baþka rengi de varmýþ! Geç farkettim taþýn sert olduðunu. Su insaný boðar, ateþ yakarmýþ! ... O halde "Beni Allah’ýn hükmü baðlamaz!" deyip denizin girdaplarýna dalanlar ve kayalara kafa çýkanlar kendi kendilerini zora sokup manen kör ederler.
|
|
|
Selam sevgili hasakcay,
Yok estagfurullah ne demek araya girmek.Ayni soruyu size de sormustum zaten.
Bu ayetlerde bahsedileni simdi daha iyi anladim.Sagolun. Ben hep hayir' da ser de Allah'tandir seklinde dusundum. Ama dogru, gelen hayri veya serri tutacak olan bizleriz.(sececek olan)
Bu ara Hac 40'daki mealin anlamina kafami yoruyorum sevgili hasakcay.. Dusuncelerinizi paylasirsaniz sevinirim.
Savilma eylemine iliskin, mescit ve havra ile esitlenmis Allah'in varligi gibi bir anlam cikiyor okuyup dusununce..
Tesekkur ederim.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
haktansapmaz Yazdı:
"Peki, insanlarin bir kisminin bir kismiyla savilmasi ayetini ve gozlerin kalplerin muhurlenmesi ayetini nasil okumamiz ve yorumlamamiz gerekir?
Cunku orada biz muhurlemisizdir diyor Allah..????
Bu konuda bir fikriniz var mi?"
Bu kýsmý ben mi fark etmedim, ilk okuyuþumda okumamýþ mýydým!
Gözlerin , kalplerin mühürlenmesi de ayný.. Allah'ýn kanunu.
Kötü insanlar karþý karþýya kaldýðý hakka karþý hemen düþmanca tavýr alýr, hak hoþuna gitmez, duyar duymaz yüz çevirir ve karþý çýkar, hatta istihza eder, iftira eder... Ýþte bu gözünü, kulaðýný, kalbini; kendini hakka kapatmadýr. Ne yaparsan yap artýk o sizi sevmez, sizi dinlemez/duymaz.
Hatta bu kapatma/ bütün alýcýlarýný devre dýþý býrakma o dereceye ulaþýr ki, onlara melekler indirilse, onlarla ölüler konuþsa... onlar yine de inanmazlardýr. Ýlla ki Allah'ýn dilediði olur. Bu Allah'ýn kanunudur... Onlarýn ne þedid, ne zalim inkarcýlar olduðunu, iman etmelerinin mümkün olmadýðýný, yaptýklarýna karþýlýk Allah'ýn onlara imaný nasip etmeyeceðini, bunu hak etmediklerini anlatan ifadeler bunlar. Madem ki ilk aðýzdan hemen inkar ettiler, Allah Resulü'nü dolayýsýyla Allah'ý yalan söylemekle itham ettiler, Allah'ýn ayetleri ile alay ettiler, Allah da onlarýn gözlerinin gerçeði görmesine, kulaklarýnýn duymasýna, kalplerinin algýlamasýna ve dillerinin gerçeði söylemesine izin vermez.
Ayrýca Allah bununla Resulüne ve izleyicilerine þunu da ihtar ediyor: Boþuna onlar için nefes tüketmeyin, onlar için üzülmeyin, onlardan yüz çevirin/uzaklaþýn, býrakýn kafirliklerinden dolayý Allah onlarý helak etsin/helak olsunlar...
"Allah'ýn insanlarý bir biriyle savmasý olmazsa"nýn anlamý; zor ve þiddet uygulayarak, insanlarýn inanmalarýna engel olan kafirlere karþý, inananlar savaþmasa, onlarýn canýna kýyýlmasa Allah'ýn çokça anýldýðý mescitler/inananlarýn temiz kalpleri harabeye dönerdi.
Muhabbetle.
|
|
|
|
|
|
Selam sevgili haktansapmaz, Son bolume degin, hepsini anladim aciklamalarinizin. Salt anlayamadigim surasi(belki de ben denklemi yanlis kuruyorum);
Simdi kafiri de yaratan, inanani da yaratan Allah. Savasmayi gerekli kilan da Allah(belirli gerekcelerle) Savasmak insan ustune yazili yani.. Ama bu savaslarda hep kafirler olmus olamaz. Musrik veya inananlarda oldu.
Ancak;
Mesela Turkler'in de bir kismi kilictan gecerek islamiyeti kabul etti ve Samanizm'den dondu. Osmanli fethettigi topraklarda kimsenin dinine karismadi.(saptirilmis tahrif edilmis haliyle bile) Bunlar yakin tarih ornekleri..
Oysa baska bir ayet, "zorlama yoktur" Zorlamayiniz, diyor.
Bu durumda kafir veya musrigin (Kuran doneminde) oldurulmesi ve bu yolda savasanlarin da odullendirilmesi(bir sekilde), bu bir nevi zorlama olmuyor mu sizce?
Tamam onlar kendi elleriyle olumsuzu secmisler bunu anladim.Dolayisiyla saldirmalari da inkar yonunde olacak dogal olarak.. Ama buna ragmen, secimlerinden dolayi oldurulmus olmalari, zorlamaya tekabul etmez mi? Cunku ustumuze savasi yazan Allah.
Zira dunyanin her yaninda inanmayan olsa bile, bu inanan kisinin inanma eylemine engel degil ki????(gunumuzde dahi)
Kafam bu ayetlerde karisiyor acikcasi.. Cunku Bakara/251'de Allah'in izniyle insanlar saviliyor.
Keza Hac/40'da da savilmasaydi Allah adi anilan yerler yerle bir olurdu diyor. O asirdan, bu asira hala Allah inanci var oysa, ta en basinda da vardi (ezel-ebed) ozelligi geregi..
Simdi Hac 40 mesela referans alsak, Allah'in varligi ve ezel-ebed ozelligi mescit, cami, tapinak,havra kilise vs. olusuna mi bagli diyecegiz,idame bakimindan? Bunlar yerle bir olursa Allah'ta (hasa!) yok olur diye mi dusunmemiz gerekiyor? Bu cok anlamsiz bence ve dogru degil..
O zaman mescide gidecek insan da olmassa, Allah varligi cokecek mi? Hic sanmiyorum. Veya meal de mi ceviri hatasi var????
Cunku bana gore sacma olan tarafi, inanan sadece mescit ve havrada kilise de anmaz ki Allah'i ? Her yerde anar. Allah bununla sinirli degil ki????
Diyanet cevirilerine de baktim bu sekilde anlam..
Sizin fikriniz nedir?
Ya da ben yanlis mi dusunuyorum?
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|