Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Dermanbeg merhaba,
Eğer söyleneni anlarsanız, hakikatini görürseniz, o hakikat bir anı değildir.Çünkü hakikat her zaman yenidir; kendini sürekli dönüştürür.
Eğer okumalarımızı bilincin geliştirilmesi ve güçlendirilmesine yönelik eğitim süreci içerisinden geçirirsek o zaman gerçek hanifliğide gerçek salatıda bu eğitim sürecinden başarıyla mezun olarak anlayabileceğiz.
Her daim salatı canlı tutanlar yaşamın merkezine koyanlar ''rabb'' leri tarafından kılavuzlanacaklardır.
Hanifliği gerçek anlamda öğrenmek istiyorsak evvela kelimelere yüklenen geleneksel okumalarıda sorgulamamız gerekiyor.Haniflik tanımlamaları herkeşçe yapılıyor ama ben o tanımlamalara katılıp katılmama noktasında yaşam içeriisindeki deneyimlediğim gözlemlenebilir müşahade alemiyle olan bütünselliği kuşatan bir yolculukla gerçek tarifini görebiliyorum.Ama hakikat herkesçe farklı algılanıyor.Daha evvelde verdiğim örneklemeleri siz çelişki olarak adlandırdınız.Merak ediyorum dermanbeg acaba bu anlatılanların neresi çelişki?Hangi hanifin doğru olduğunu söylüyemiyorsunuz ama yakıştırmalara gelince maşallah yeteneklisiniz.Şimdi siz hangi hanif profilindesiniz?Bu sitedeki herkes kendini hanif olarak nitelendiriyor.Peki u sitedekilerin hepsi aynı düşünceyemi mensublar?Birileri namaz kılıyor ve bunu dinin merkeine koyuyuor.Birileri bunu kılmıyor ve karşı tarafın bunu yanlış anladığını iddia ediyor.Binbir çeşit ihtilaf var.Mutabakat sağlanmış durumda değil.Bu gidişle uçurumlar dahada belirginleşiyor.Şimdi szi u çizgileri nenresindesiniz?Sizler okumaları muhammedle bitirdiniz/sınırlandırdınız.Ama yaşam sürekli değişiyor ve yenileniyor.Tıpkı diğer kitab ehlinin yaptığı gibi mesajı sınırlıyorsunuz ve takip ettiğinizi sandığınız kişilerin öğretilerini gerçek anlamda anladığınızı her an dillendirip kamuoyu oluşturuyorsunuz.Karşı düşüncelere asla hayat hakkı tanımayan bir çizgi oluşuyor.Efendim nasıl olurda u sözler sarfedilir.Bu dini maalesef üzlerek belirtmeliyimki muhammedle birlikte mesajınıda asıl anlatılanların gerçekliğinide onunla gömdünüz.Tıpkı diğerlerinin yaptığı gii isimleriniz değişsede yaptıklarınız hiç değişmedi.Bu okumalar bitmedi bitmeyecek.
Yenilenmenin , dönüşümün şimdi olduğunu söylüyorum.
Dünün şimdiyi dönüştüremeyeceği hakikatini görmeniz gerekir.Koşullanmaları tam anlamıyla kaldıran yalnızca hakikattir.
Sizi ikna etmek gibi bir iş içerisinde asla olmadığımıda bilmenizi isterim.
Benim yaptığım hakikatin anlaşılmasının maskelenmiş olduğunu anlatmaktır.
Elçilerin yapmya çalıştığı şey kendi kalblerindeki şarkıyı bulmak, başkasının şarkısını dinlemek değil.Birçok insan başkasının şarkısını dinlemeye alışmış.Elçiler her an bütünsellik içerisinde olduklarından geneksel tüm duruş biçimlerine muhalefet ederler.Onları anlayanlar mutlak olanıda anlayacaklarıdr.Ama onları bir takım geleneksel argümanalrla anlamak istiyenler bir adım dahi atamayacaklardır.
Önemli olan gerçekliği çaba, istenç, mücadele, uğraş yoluyla keşfedip keşfedemeyeceğinizi bulmaktır.Bu okumaları o yönüyle derinselleştirisek mesafe katedeceğimizi bilmenizi isterim.
Hakikati zamansız olanın zaman içinde anlaşılamayacağı ya da elde edilemeyeceği hakikatini anlarsanız, o zaman okumaların asla eskimiyecğini sürekli farklı isimlerle dillendirileceğinide görmüş olacaksınız.
Bütünsellik, eksiksiz bir süreçtir.
Hakikati anlamak isteyen kişi, ona bölünmemiş dikkatini vermek zorundadır.Evrenle bütünleşmek zorundadır.
Yaşamın güzelliğini, yüceliğini, acılarını, üzüntülerini, sevinçlerini anlamadan önce bütünsel süreci anlamamız gerekir.Bütün bir varlık halini, bilinç halini anlamak olan bilinçaltını boşaltmak için onun neden oluştuğunu anlamamız gerekir.
Koşullanmaların çeşitli biçimlerinin farkında olmamız gerekir.
Bu koşullanma biçimleri ırka, aileye, gruba,KISACASI GELENEKSEL KÜLTE ilikin anılardır.
Tanımlanmamış bazı deneyimlerdir.İnsan bu anıları çözümleyebilir, tek tek yanıtları, anıları alıp ortaya çıarabilir.
Konunun içine dalabilir ve onu çözebilir; ama bunun için insanın sonsuz zamana, sabra ve özene gereksinimi vardır.Kuşkusuz farklı bir yaklaşım biçim daha olmalıdır.
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
|