Yazanlarda |
|
UlulElbab Yasaklı
Katılma Tarihi: 15 kasim 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 488
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam,
Bu konuda da size katılıyorum sevgili hasan akcay,tıpkı Nur 30-31 de ve Miras yorumunda katıldığım gibi.
Bence 78:31 den itibaren ve kevâıbe üzüm gerçekten mantıklı açıklasada ,etrâben yaşıtlar olarak
açıklıyabiliyorum...?Üzüm ve yaşıtları nasıl karşılıyorsunuz?
Ama kesinlikle bu "sapıkca" cennet yorumlarını, Bedevi bakış açısının eğri-büğrü yansımaları olarak
görüyorum.
Çok kritik bir nokta olan ve çevirisi tamamen yorum ile tamamen değiştirilebilen Keva'ib ve Ka'be gibi
kelimelerin mucizevi yönüne inanmaya başladım.Daha birçok kelimede muhteşem bir çok noktadan uyumlu
Eşanlamlılık/Çoklu anlamlar var.
Ve bunun insanlara mucizevi bir şekilde İMTİHAN vesilesi olduğuna inanıyorum.
Sevgi ile...
Metehan
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
|
Yukarı dön |
|
|
UlulElbab Yasaklı
Katılma Tarihi: 15 kasim 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 488
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın Sasha,
Yazınıza uygun bir zamanda cevap vermeye çalışacağım ancak Alıntılarda farklı yazı tipi nedeniyle,
maalesef hiçbir şey okunmuyor ve anlaşılmıyor.
Belki de alıntı yapmaktan sırf bu nedenle vazgeçmelisiniz.
selam ile...
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
|
Yukarı dön |
|
|
hasakcay Uzman Uye
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Gönderilenler: 1236
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
sasha Yazdı:
Selam sevgili UlulElbab, Sozlerim direk sahsiniza degil, sorduklariniz babinda geneledir.
Gerci sevgili haktansapmaz'a sormussunuz ama fazladan yorum goz cikarmaz dusuncesiyle yazayim dedim, zira Allah ve buyruklari adina bunca seyin carpitilmasina gonlum razi degil... Kimsenin de bilincli olarak carpittigini dusunmemekle birlikte birseylerin gozden kactigina inancim tam..
Kuran'dan algiladiklarimiza dair;
Bir ihram kelimesi tutturmusuz gidiyor arkadaslar. Bu ihrama, bir de yasak koymusuz. Bu da yetmemis, bu ihrama ve ona dahil ettigimiz yasagi, genel anlamda av hayvanlarini korumaya yonelik yasaga donusturmusuz. Oradan da hac'ca (bugunku anlamda uygulanan hac) baglama gayreti icindeyiz.
Son gelen peygamber Arap uyruklu olabilir, ama onun izinden gitmekse isin ozu, tipki (ona emredilen ayet geregi) onun musriklere uymadigi gibi, bizim de uymamamiz lazim. Musrikleri onore etmek icin, onlarin kendi kafalarina gore imal ettigi tesbihi kirmamak icin, Allah'i peygamberi, Kuran'i kullanmaya gerek yok.
Hic kusura bakmayin! Bu dil O'nun hatirina durmaz!
Oncelikle sunu yeniden belirtmekte fayda var. Hac yok degildir, vardir emredilmistir, ancak bugunku yapilan tarzda bir hac degildir.
-Maide suresi bildik hacca iliskin bir sure degildir. Medine'de indirilmistir. Ilginc olan tarafi, Hudeybiye Anlasmasindan sonra inmis olmasidir. Maide'nin bir anlami da "Yemek Sofrasi"dir.
Bu anlasma, Mekkeli musriklerle, peygamber arasinda yapilan BARIS anlasmasidir. (Peygamber Mekke'ye dogru yola cikinca, islamin yayilmasindan son derece rahatsiz olan musrik Mekke'liler, Muhammed ve beraberindekilerin savas icin geldigini dusunerek korkmus ve kendileri teklif etmek (anlasma) usuluyle, anlasmayi imzalamislardir.
Anlasmanin maddelerinde her zamanki gibi musrik Mekke'lilerin kendi cikarlari ustun tutulmustur, oyle ki peygamber ve ashabi geldiginde onlar Mekke disina cikacaklardir.
Ihram meselesine gelince; Ihram en temel anlamiyla belli bir sure icin, insanin normalde kendi vucuduna dikkat ettiginden, daha titiz bir sekilde dikkat edip (temizlik babinda) Allah yonelmeye hazirlik surecidir.
Bu en acik sekliyle, bedensel ve ruhsal yani nefsani temizlige tekabul eder, ki bildik abdestle filan alakasi yoktur.
Ihramdaki yasaklar, bildik anlamdaki hac icin degil, Oruc icin de gecerlidir.
Soz konusu surede anlatilan maddeler, bildik anlamin disindaki hacci icerdiginden, daha ziyade Oruc ayina ozeldir.
Malum Ramazan ayi son derece ozel bir aydir, nefislerin, bedenin temizlendigi, Allah'in varliginin, yeme icme eylemine kadar (insana dair) coktugu bir aydir.
Nefs ise, gozun fark edemedigi alana tekabul eder. Zaten Oruc'un amaci da (her anlamda) nefsin imtihana cekilmesidir.
Nefsine hakim olamayan, gozunu de (kalbini de )gerektigi sekilde kullanamaz, dolayisiyla ellerini de gerektigi sekilde kullanamaz. (ellerinizden gelen musibet bahsi)
Bu yuzden belli zaman surecinde yemek yemek yasaktir. Bu gozun gorebildigi fiziki bir bir yasaktir, ama oruc sadece fiziki yasak getirmez. Her anlamda terbiyeye ve imtihana davet eder.
Oradaki av konusu bildik anlamda bir avlanma olmayip, baska bir bahse dikkat ceker.
Yani sevgili hasakcay'in belirttigi gibi, sadece yavrusunu buyutemez sebebiyle degildir.
Bilakis, kainatin da ibadetini yaptigini bir aydir. Kainatin ustundeki hayvan da ibadetini yapacaktir. Siz hayvanlarin sadece onundeki yemi otlanip, dunyadan, Allah'dan bihaber oldugunu mu saniyorsunuz?
O'nun tarafindan yaratilmis her canli sahibini bilir. Hepsi rizkini O'ndan aliyorsa, elbette O'na, agzi dili olmasa da, ayni sekilde ibadetle cevap verecektir.
Lutfen yorum yaparken, evrende tek biz varmisiz gibi dusunup , dini, Allah'i, ibadeti salt kendimize indirgemeyelim. Ki sahip oldugumuz ve bize O'nun tarafindan verilen icgudu'nun, hayvanda da oldugunu reddetmis olmayalim.
Bakin, eger bildik anlamda hacci, Kabe'ye baglayip , ihrama burumek, ordan da bildik av'a baglamak gibi haslet varsa, ortaya su komedi kismi da dokmek evladir.
Hadi o verilmis en degerli organlarimdan ikisini, ondan daha da ustun olan organima sorup, beyin suzgecinden gecirip gozlemliyeyim. :)
1)Simdi bu bahsettiginiz av yasagini (mesajlari) okurken, ben Allah'in "katimdaki din" taniminin ve Kuran'in evrenselliginin israrla, bilincli veya bilincsiz sekilde, israrla yok edilmeye calisildigini dusunuyorum.
2)Yuce Allah, namaz, oruc bazinda iklimlerin farkliligini goz onune aliyor ve kistas koyuyor da (ak iplik -kara iplik), bunu hayvanlara gelince mi unutuyor? (hasa) Burada yapilan acikca bu!
Iklim'i yaratan, iklimin huyunu bilmez mi?
Hani bir zaman, bizzat kendim baska cografyalarda yasamamis olsam dediklerinize inanacagim ,lakin akil da sevilmek,oksanmak ister.
Yukon-Alaska'daki Karibu (Caribou) yaz kis demeden yavruluyor???? Ne olacak simdi? Ustelik yaz dedigimiz sicaksi olay, nerdeyse yok o bolgede???
Ama Kizilderili, elinde bir ayeti olmamasina karsin, Saman olmasina karsin, gidip yavrusunu olmuyor da geliskinini veya ergenini avliyor, ihtiyaci dahilinde..
3)Maide 95 ve 96 'da, bir onceki ayette av yasagini koyan Allah, denizdeki hayvani mi unutuyor? Hayvan avlanir arkadaslar. Bitki avlanmaz. Akilli olmak da fayda var.
Av kulturunu (sizin anladiginiz sekliyle dusunursek), gecmis kavimlere niye ogretmedi Allah? Unuttu mu? Ki bu yapilmasi gereken bir eylem (hac ve oruc)... Komik olmayalim!
Katinda bir ayricalik verdigi Ibrahim'e niye ogretmedi bu av yasagini? Mucizesiyle gonderdigi Isa'ya neden ogretmedi? Musa'yi esgeciyorum onun donemi hep colde gecti..
Niye Ramazan Bayramindan sonra kutluyoruz Kurban Bayramini? Niye tersi degil?
Bu da yetmezse, niye kuzeydeki inek yetistirmiyor da, Karibu tuketiyor?
Demek ki iklim musaade etmiyor. O da yetmezmis gibi, 6 ay boyunca KIZIL AY'ida gerektigi gibi goremiyor.
Ustelik bu adam, deve yetistirme luksunden de yoksun! Cunku iklim yok!
Tipki Afrika'nin kurak bolgesinde yasayan inanan kisinin , yagmur luksu olmadigi gibi.. Simdi kurak toprakta yasayan, Allah'a inanan ne yapsin bu av yasagini? :))) Bu mu sizin evrensellikten anladiginiz?
sevgili hasakcay'in sitesinden alintidir. Kendisi dayanaksýz olduðu halde kanýt diye ortaya sürülen bir iddia da þu: Ýbrahim Peygamber’e "Ýnsanlar arasýnda haccý ilan et!" deniyor (22:27). Yalnýzca inananlar deðil bütün insanlar arasýnda. Ve onlarýn "Beyt-i Atîk"i ziyaret (22:29) ve tavaf (3:96) etmeleri isteniyor. Bütün insanlarýn, içinde bulunup güzel iþler yapacaklarý yer "Allah’ýn sistemi"dir; Kâbe denen o el içi kadarcýk oda deðil.
Cevap: Ýddia bu ama yanlýþ. Doðrusu için öncelikle þu gerçeði gözönünde tutmalýyýz: Müþrikler "pislik"tir; hac yapýlan bölgeye giremezler (9:28).
Degil sevgili hasakcay!
Gozden kacirdiginiz sudur ki; Hudeybiye Baris anlasmasidir. Gozden kacirdiginiz sudur ki; Hudeybiye Baris anlasmasidir. Barisin soz konusu oldugu bir cagrida, yani hac'da, pislik (musrik) kendi istemesi halinde kendini temizleyebilir, dogru yola donebilir.
Zaten Maide suresi de, gecmis donemde de emredilmis fakat geregi gibi yapilmamis hac eylemi adetinin tekrar ayaga kaldirilmasini (canlandirilmasini) anlatir.
Aksi olsa, gelip "ben Allah yoluna donmek istiyorum" diyenleri, yuzustu cevirip hadi isine dememiz gerekir, ki Tevbe suresini ortadan kaldirip cope atariz boylece..
Siz size gelip, Allah'a yonelmek istiyorum diyen bir insani, kovar misiniz "hadi ordan sen musriksin" diyerek?
Degil mi ki sasar beseriz!... Allah'in sofrasini herkese acmakla yukumluyuz. Pis olsun, olmasin! Yer veya yemez o kisiye kalmistir. Bize dusen sofraya buyur etmektir.
22:25’te ve 9:28′de ortaya konduðu üzere Hac 27 o "yerine göre"lik koşulunu taþýyor.
Hayir sevgili hasakcay, siz sure numaralarini karistirmissiniz. Bugun elimizdeki Kuran'in dizilis sirasina gore;
Maide, Hac'dan once inmistir.Tevbe'de ikisinin arasinda inmistir.
Yani baska bir deyisle, Allah musriklere(sonsuza dek yapacagi gibi) bir sans daha vermistir. Iyi niyet gostermistir.
|
|
|
Merhaba sasha dost. İtirazlarınızı cavaplamaya çalışayım.
Yuce Allah, namaz, oruc bazinda iklimlerin farkliligini goz onune aliyor ve kistas koyuyor da (ak iplik -kara iplik), bunu hayvanlara gelince mi unutuyor? (hasa) Burada yapilan acikca bu!
Aynı anda hem evrensellik hem (ak iplik-kara iplik) olmaz. Yoksa dinin gereklerini akıl yürütmek surtiyle yerine getirmeye kalkışan sizden başkaları da ortaya çıkar ve sorarlar:
Yeryüzünün (ak iplik-kara iplik) ölçütüne yılda yalnızca bir kere el veren bölgelerinde dinin o ölçüte bağlı gerekleri yılda yalnızca bir kere mi yerine getirilecek?
Yani güzel kardeşim, caribounun yaz kış yavrulaması ve bazı bölgelerde KIZIL AY'in gerektigi gibi gorünmeyişi ... birer istisnadır. İstisnalar kuralı bozmaz. Bunu kabul edeceğiz.
Maide 95 ve 96 'da, bir onceki ayette av yasagini koyan Allah, denizdeki hayvani mi unutuyor?
Bunu ben de kendime hep sorarım ama şu ana kadar makbul bir cevap bulamadım. Anlaşılan siz buldunuz. Lütfen bizimle paylaşır mısınız.
Av kulturunu (sizin anladiginiz sekliyle dusunursek), gecmis kavimlere niye ogretmedi Allah? Unuttu mu? Ki bu yapilmasi gereken bir eylem (hac ve oruc)... Komik olmayalim!
Geçmiş kavimler konusunda bize verilen bilgi çok az. O az bilgimizle böyle büyük laflar etmesek?
Gozden kacirdiginiz sudur ki; Hudeybiye Baris anlasmasidir. Barisin soz konusu oldugu bir cagrida, yani hac'da, pislik (musrik) kendi istemesi halinde kendini temizleyebilir, dogru yola donebilir.
Ben Kuran'da "Allah ne diyorsa o!"nu doğru bulan biriyim. Oysa bu sizin yorumunuz. Katılmıyorum çünkü Kuranî kanıtlara bakılırsa doğru olan, bana göre, benim yorumumdur. Ama sizin yorumunuza saygı duyarım. Lütfen siz de öyle yapar mısınız. Başkalarının yorumuma saygı gösterelim. Bırakalım herkesin, kendi yorumunu ciddi bulmaya hakkı olsun.
Zaten Maide suresi de, gecmis donemde de emredilmis fakat geregi gibi yapilmamis hac eylemi adetinin tekrar ayaga kaldirilmasini (canlandirilmasini) anlatir.
Aksi olsa, gelip "ben Allah yoluna donmek istiyorum" diyenleri, yuzustu cevirip hadi isine dememiz gerekir, ki Tevbe suresini ortadan kaldirip cope atariz boylece..
Özellikle Tevbe sûresinde hacla ilgili önemli bilgiler bulunduğunu sizin gibi ben de görüyorum. Evet, benim anladığıma göre de hac geçmiş dönemlerde emredilmiştir.
Ama benim anladığım iki hac var: (1)ticari, (2)dinî.
Ticarî hac Mekke'de her yıl dört yasak dolunaylarda kurulan büyük panayır yoluyladır. Mekke'liler kış ve bahar aylarında dış ülkelere yaptıkları ticarî yolculuklarda biriktirdikleri malları o panayırda satıp ekmek paralarını kazanıyor. Kureyş sûresinde buna yollama yapılıyor olabilir.
HAC bilindiği üzere pazarlık etmek anlamına gelen bir kelime. Yahudiler buna HAGG diyor. O panayırda kıran kırana yapılan pazarlıklar...
Tabii, müşteri çekmek te gerekli. Onun için panayıra HAC (pazarlık) yapıp mal almaya gelenleri teşvik etmek için Mekke'liler hayvan kesip etini onlara yediriyor ve su dağıtıyorlar.
O arada Kabe ve Mescid-i Harâm da elbet ziyaret edilecektir. Allah'ın Âl-i İmrân 97'de "o ev"in HAC edilmesini buyurması ile bence dinî hac ortaya çıkıyor ve her iki hac birlikte gerçekleşiyor. Ta ki Tevbe 28 inene kadar.
Devam edersem sıkıcı olabilirim. En iyisi ben burada keseyim ve bu "yorum"uma ne diyeceğinizi sizden rica edeyim. Lütfen.
Sevgi ile
Hasan Akçay
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
UlulElbab Yazdı:
Sayýn Sasha,
Yazýnýza uygun bir zamanda cevap vermeye çalýþacaðým ancak Alýntýlarda farklý yazý tipi nedeniyle,
maalesef hiçbir þey okunmuyor ve anlaþýlmýyor.
Belki de alýntý yapmaktan sýrf bu nedenle vazgeçmelisiniz.
selam ile... |
|
|
Selam UlulElbab,
Yazimda sevgili hasakcay'a ait alintilardan baska alinti yok. Tumu tarafimdan yazildi. Acaba okunmayan kisim hasakcay'dan yaptigim alinti kisimlari midir?
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
UlulElbab Yasaklı
Katılma Tarihi: 15 kasim 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 488
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Hayır Bilgisayarınız yada işletim sisteminiz Windows Türkçe yada İSO uyumlu olmadığı işin
Tüm Türkçe karakterleri farklı gösteriyor.Bu da tüm alıntıladığınız yazıları karmakarışık hale
getiriyor.
bilginiz olsun diye yazıyorum.
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
hasakcay Yazdı:
Merhaba sasha dost. Ýtirazlarýnýzý cavaplamaya çalýþayým.
Yuce Allah, namaz, oruc bazinda iklimlerin farkliligini goz onune aliyor ve kistas koyuyor da (ak iplik -kara iplik), bunu hayvanlara gelince mi unutuyor? (hasa) Burada yapilan acikca bu!
Ayný anda hem evrensellik hem de (ak iplik-kara iplik) olmaz. Yoksa dinin gereklerini akýl yürütmek surtiyle yerine getirmeye kalkýþan sizden baþkalarý da ortaya çýkar ve sorarlar:
Yeryüzünün (ak iplik-kara iplik) ölçütüne yýlda yalnýzca bir kere el veren bölgelerinde dinin o ölçüte baðlý gerekleri yýlda yalnýzca bir kere mi yerine getirilecek?
Yani güzel kardeþim, caribounun yaz kýþ yavrulamasý, bazý bölgelerde KIZIL AY'in gerektigi gibi gorünmeyiþi ... birer istisnadýr. Ýstisnalar kuralý bozmaz. Bunu kabul edeceksiniz.
Maide 95 ve 96 'da, bir onceki ayette av yasagini koyan Allah, denizdeki hayvani mi unutuyor?
Bunu ben de kendime hep sorarým ama þu ana kadar makbul bir cevap bulamadým. Anlaþýlan siz buldunuz. Lütfen bizimle paylaþýr mýsýnýz.
Av kulturunu (sizin anladiginiz sekliyle dusunursek), gecmis kavimlere niye ogretmedi Allah? Unuttu mu? Ki bu yapilmasi gereken bir eylem (hac ve oruc)... Komik olmayalim!
Geçmiþ kavimler konusunda bize verilen bilgi çok az. O az bilgimizle böyle büyük laflar etmesek?
Gozden kacirdiginiz sudur ki; Hudeybiye Baris anlasmasidir. Barisin soz konusu oldugu bir cagrida, yani hac'da, pislik (musrik) kendi istemesi halinde kendini temizleyebilir, dogru yola donebilir.
Ben "Allah ne diyorsa o!"nu doðru ve yeterli bulan biriyim. Oysa bu sizin yorumunuz. Katýlmýyorum çünkü Kuranî kanýtlara bakýlýrsa doðru olan, bana göre, benim yorumumdur. Ama sizin yorumunuza saygý duyarým. Lütfen siz de baþkalarýnýn yorumuma saygý gösterin. "Komik olmayalým!" demeyin.
Devam edeceðim, Allah isterse. |
|
|
Selam sevgili hasakcay,
Oncelikle " komik olmayalim" dememi sahsiniza almamanizi oneririm. Zira yazimin basinda UlulElbab'in mesaji vesilesiyle, genele yazdigimi aciklamistim. Bu nedenle buna kendim de dahilim.
Komik olmayalim derken, verilmek istenen mesaj saygisizlik degildir. Ardindaki "lutfen bunu gorelim" manasindadir.
Aksi takdirde diger sekilde algilarsaniz, uzulurum. Su ana kadar kimsenin yorumuna, saygisizlik yapmadigimdan , sizinkine de yapmam soz konusu degildir.
- ak iplik kara iplik meselesine iliskin;
Bilakis, sayin hasakcay, evrensellik dedigimiz budur. ak iplik kara iplik evrensellikle yanyana gelir.
Evet arastirma bolgelerindeki veya kuzeye cok yakin muslumanlar, bulunduklari en yakin yerin yerel saati ile yapiyorlar ibadetlerini.. Evrensellik dedigimiz budur zaten.. Yani Oruc tutmak icin ille de ak iplik kara iplik olayina gerek yok.
Bahsettiginiz sorular sorulali ve cevaplanali hayli zaman oldu ayrica..
Google'a Dunya namaz vakitleri yazarak, bulundugunuz koordinata gore orucu acacaginiz saati veya namaz saatini bilebilirsiniz.
Gunes gerekmiyor yani, tipki dolunay da gerekmedigi gibi.. Ama tabi ibadet etmek isteyis onemli olan.. Amac o degilse, bir suru mazaret uydurabiliriz.
Cunku oraya da o iklimi layik goren Allah'tir. Ibadet, istenmesi halinde her turlu yapilabilir. Eger kisi, ille de ak iplik mevzusuna dahil olup ibadet yapmak istiyorsa, bunu yalnizca bir gun de yapabilir.
Cunku o iklim, o kisinin tarafindan yaratilmamistir.
-Hayir, bence saydiklarima dahil olanlar istisna degildir. Global olmus dunyada, hala bunlari tartisiyor olmamiz gercekten cok garip..
-Ben cevap bulmus oldugum ve bunu mesajimda gerekceleriyle izah etmis oldugum icin, deniz hayvanlarini merak etmiyorum sevgili hasakcay..
Cunku Maide suresi bildik hac suresi degildir. Bilakis bugunku anlaminda yapilmayan hac'cin, ve orucun anlatimini iceren bir suredir. Yanisira Baris'i simgeler.
-Gecmis kavimlerin av yasagina yonelik, pekcok done elimizde mevcut basta Kuran olmak uzere.. Diger kitaplar, mitolojik eserler, tarihi eserler vs..
Bir oruc'u bir hacci, bir dua'yi, bir kurban'i vs. diger dinlere de ongoren Allah, av yasagini unutmaz.
Zira insanin yaratildigi gunden beri hayvan var ve insan o gunden beridir avlaniyor, tipki bizdeki yasam dongusu gibi hayvanlarda da yasam dongusu devam etmekte..
Sayet gorulmek istenirse, elimizde yeterince done mevcut Kuran'dan..
-Yorumuma katilmak zorunda degilsiniz elbette..
Ama aklin yolu birdir. Allah bizlere, dogruya yonelmek isteyen insani pislik olarak addedip otekilestirmemizi emretmez.
Tam da o yuzden sormustum size;
"Ben pisman oldum Allah yoluna donmek istiyorum, bana yardim et "diyen musrigi, "hadi ordan pislik" diye kovar miydiniz ? seklinde..
MAIDE/35 Ey iman edenler! Allah'ın buyruğuna ters düşmekten sakının; O'na
varmaya vesîle arayın. O'nun yolunda gayret gösterin ki, kurtuluşa
erebilesiniz.
MAIDE/69 Şu bir gerçek ki, iman edenler, Yahudiler, Sâbiîler ve Hıristiyanlardan
Allah'a ve âhiret gününe inanıp hayra ve barışa yönelik iş yapanlar
için korku yoktur. Tasalanmayacaklardır onlar.
MAIDE/82 Şu tartışılmaz bir gerçektir ki, insanların iman edenlere en şiddetli
düşmanlık duyanlarını, Yahudilerle şirke batanlar bulursun. Şu da
tartışılmaz bir gerçektir ki, insanların iman edenlere sevgide en yakın
olanlarını "Biz Hıristiyanlarız" diyenler bulursun. Bu böyledir. Çünkü
o Hıristiyanlar içinde derin araştırmalar yapan keşişler, kendini
Allah'a adamış rahipler vardır. Ve onlar, kibre sapmazlar.
O halde siz, peygamberin islami yaymak icin savas ettigine, hicretine, Kabe'yi fethine de inanmiyorsunuzdur. Veya sizin okudugunuz Kuran'da sanirim Maide suresi yok.
Eh, bu da bir gorus saygi duymak lazim..
sevgiyle,
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
UlulElbab Yazdı:
Hayýr Bilgisayarýnýz yada iþletim sisteminiz Windows Türkçe yada ÝSO uyumlu olmadýðý iþin
Tüm Türkçe karakterleri farklý gösteriyor.Bu da tüm alýntýladýðýnýz yazýlarý karmakarýþýk hale
getiriyor.
bilginiz olsun diye yazýyorum. |
|
|
Selam,
Tamam ben simdi mesaji editleyip, hasakcay'dan alintiladigim yerleri , tekrar kendi klavyemle yazacagim. Haber verdiginiz icin tesekkurler.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
hasakcay Uzman Uye
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Gönderilenler: 1236
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
sasha Yazdı:
hasakcay Yazdı:
Merhaba sasha dost. Ýtirazlarýnýzý cavaplamaya çalýþayým.
Yuce Allah, namaz, oruc bazinda iklimlerin farkliligini goz onune aliyor ve kistas koyuyor da (ak iplik -kara iplik), bunu hayvanlara gelince mi unutuyor? (hasa) Burada yapilan acikca bu!
Ayný anda hem evrensellik hem de (ak iplik-kara iplik) olmaz. Yoksa dinin gereklerini akýl yürütmek surtiyle yerine getirmeye kalkýþan sizden baþkalarý da ortaya çýkar ve sorarlar:
Yeryüzünün (ak iplik-kara iplik) ölçütüne yýlda yalnýzca bir kere el veren bölgelerinde dinin o ölçüte baðlý gerekleri yýlda yalnýzca bir kere mi yerine getirilecek?
Yani güzel kardeþim, caribounun yaz kýþ yavrulamasý, bazý bölgelerde KIZIL AY'in gerektigi gibi gorünmeyiþi ... birer istisnadýr. Ýstisnalar kuralý bozmaz. Bunu kabul edeceksiniz.
Maide 95 ve 96 'da, bir onceki ayette av yasagini koyan Allah, denizdeki hayvani mi unutuyor?
Bunu ben de kendime hep sorarým ama þu ana kadar makbul bir cevap bulamadým. Anlaþýlan siz buldunuz. Lütfen bizimle paylaþýr mýsýnýz.
Av kulturunu (sizin anladiginiz sekliyle dusunursek), gecmis kavimlere niye ogretmedi Allah? Unuttu mu? Ki bu yapilmasi gereken bir eylem (hac ve oruc)... Komik olmayalim!
Geçmiþ kavimler konusunda bize verilen bilgi çok az. O az bilgimizle böyle büyük laflar etmesek?
Gozden kacirdiginiz sudur ki; Hudeybiye Baris anlasmasidir. Barisin soz konusu oldugu bir cagrida, yani hac'da, pislik (musrik) kendi istemesi halinde kendini temizleyebilir, dogru yola donebilir.
Ben "Allah ne diyorsa o!"nu doðru ve yeterli bulan biriyim. Oysa bu sizin yorumunuz. Katýlmýyorum çünkü Kuranî kanýtlara bakýlýrsa doðru olan, bana göre, benim yorumumdur. Ama sizin yorumunuza saygý duyarým. Lütfen siz de baþkalarýnýn yorumuma saygý gösterin. "Komik olmayalým!" demeyin.
Devam edeceðim, Allah isterse.
|
|
|
Selam sevgili hasakcay,
Oncelikle " komik olmayalim" dememi sahsiniza almamanizi oneririm. Zira yazimin basinda UlulElbab'in mesaji vesilesiyle, genele yazdigimi aciklamistim. Bu nedenle buna kendim de dahilim.
Komik olmayalim derken, verilmek istenen mesaj saygisizlik degildir. Ardindaki "lutfen bunu gorelim" manasindadir.
Aksi takdirde diger sekilde algilarsaniz, uzulurum. Su ana kadar kimsenin yorumuna, saygisizlik yapmadigimdan , sizinkine de yapmam soz konusu degildir.
- ak iplik kara iplik meselesine iliskin;
Bilakis, sayin hasakcay, evrensellik dedigimiz budur. ak iplik kara iplik evrensellikle yanyana gelir.
Evet arastirma bolgelerindeki veya kuzeye cok yakin muslumanlar, bulunduklari en yakin yerin yerel saati ile yapiyorlar ibadetlerini.. Evrensellik dedigimiz budur zaten.. Yani Oruc tutmak icin ille de ak iplik kara iplik olayina gerek yok.
Bahsettiginiz sorular sorulali ve cevaplanali hayli zaman oldu ayrica..
Google'a Dunya namaz vakitleri yazarak, bulundugunuz koordinata gore orucu acacaginiz saati veya namaz saatini bilebilirsiniz.
Gunes gerekmiyor yani, tipki dolunay da gerekmedigi gibi.. Ama tabi ibadet etmek isteyis onemli olan.. Amac o degilse, bir suru mazaret uydurabiliriz.
Cunku oraya da o iklimi layik goren Allah'tir. Ibadet, istenmesi halinde her turlu yapilabilir. Eger kisi, ille de ak iplik mevzusuna dahil olup ibadet yapmak istiyorsa, bunu yalnizca bir gun de yapabilir.
Cunku o iklim, o kisinin tarafindan yaratilmamistir.
-Hayir, bence saydiklarima dahil olanlar istisna degildir. Global olmus dunyada, hala bunlari tartisiyor olmamiz gercekten cok garip..
-Ben cevap bulmus oldugum ve bunu mesajimda gerekceleriyle izah etmis oldugum icin, deniz hayvanlarini merak etmiyorum sevgili hasakcay..
Cunku Maide suresi bildik hac suresi degildir. Bilakis bugunku anlaminda yapilmayan hac'cin, ve orucun anlatimini iceren bir suredir. Yanisira Baris'i simgeler.
-Gecmis kavimlerin av yasagina yonelik, pekcok done elimizde mevcut basta Kuran olmak uzere.. Diger kitaplar, mitolojik eserler, tarihi eserler vs..
Bir oruc'u bir hacci, bir dua'yi, bir kurban'i vs. diger dinlere de ongoren Allah, av yasagini unutmaz.
Zira insanin yaratildigi gunden beri hayvan var ve insan o gunden beridir avlaniyor, tipki bizdeki yasam dongusu gibi hayvanlarda da yasam dongusu devam etmekte..
Sayet gorulmek istenirse, elimizde yeterince done mevcut Kuran'dan..
-Yorumuma katilmak zorunda degilsiniz elbette..
Ama aklin yolu birdir. Allah bizlere, dogruya yonelmek isteyen insani pislik olarak addedip otekilestirmemizi emretmez.
Tam da o yuzden sormustum size;
"Ben pisman oldum Allah yoluna donmek istiyorum, bana yardim et "diyen musrigi, "hadi ordan pislik" diye kovar miydiniz ? seklinde..
MAIDE/35 Ey iman edenler! Allah'ın buyruğuna ters düşmekten sakının; O'na varmaya vesîle arayın. O'nun yolunda gayret gösterin ki, kurtuluşa erebilesiniz.
MAIDE/69 Şu bir gerçek ki, iman edenler, Yahudiler, Sâbiîler ve Hıristiyanlardan Allah'a ve âhiret gününe inanıp hayra ve barışa yönelik iş yapanlar için korku yoktur. Tasalanmayacaklardır onlar.
MAIDE/82
Şu tartışılmaz bir gerçektir ki, insanların iman edenlere en şiddetli düşmanlık duyanlarını, Yahudilerle şirke batanlar bulursun. Şu da tartışılmaz bir gerçektir ki, insanların iman edenlere sevgide en yakın olanlarını "Biz Hıristiyanlarız" diyenler bulursun. Bu böyledir. Çünkü o Hıristiyanlar içinde derin araştırmalar yapan keşişler, kendini Allah'a adamış rahipler vardır. Ve onlar, kibre sapmazlar.
O halde siz, peygamberin islami yaymak icin savas ettigine, hicretine, Kabe'yi fethine de inanmiyorsunuzdur. Veya sizin okudugunuz Kuran'da sanirim Maide suresi yok.
Eh, bu da bir gorus saygi duymak lazim..
sevgiyle,
|
|
|
Bu açıklamalar için teşekkür ederim. Devam:
Zaten Maide suresi de, gecmis donemde de emredilmis fakat geregi gibi yapilmamis hac eylemi adetinin tekrar ayaga kaldirilmasini (canlandirilmasini) anlatir.
Aksi olsa, gelip "ben Allah yoluna donmek istiyorum" diyenleri, yuzustu cevirip hadi isine dememiz gerekir, ki Tevbe suresini ortadan kaldirip cope atariz boylece..
Özellikle Tevbe sûresinde hacla ilgili önemli bilgiler bulunduğunu sizin gibi ben de görüyorum. Evet, benim anladığıma göre de hac geçmiş dönemlerde emredilmiştir.
Ama iki hac var: (1)ticari, (2)dinî.
Ticarî hac Mekke'de her yıl dört yasak dolunaylarda kurulan büyük panayır yoluyladır. Mekke'liler kışın ve ilkbahar aylarında dış ülkelere yaptıkları ticarî yolculuklarda elde ettikleri malları o büyük pazarda satıp ekmek paralarını kazanıyor. Kureyş sûresinde buna yollama var gibi.
HAC bilindiği üzere pazarlık anlamına gelen bir kelime. Yahudiler buna HAGG* diyor. O panayırda kıran kırana yapılan pazarlıklar...
Tabii, müşteri çekmek te gerekli. Onun için panayıra HAC (pazarlık) yapıp mal almaya gelenleri teşvik etmek için Mekke'liler hayvan kesip etini onlara yediriyor ve su dağıtıyorlar.
O arada Kabe ve Mescid-i Harâm da elbet ziyaret edilecektir. Allah'ın Âl-i İmrân 97'de "o ev"in HAC edilmesini buyurması elbet dinî hacca bir yollamadır.
İki hac da aynı anda yapılıyor. Ta ki Mekke'nin fethini izleyen ve bir yıldan daha kısa süren sokak çatışmalarının ve çevredeki çöl Araplarıyla girişilen çatışmaların inananların lehine sonuçlanmasına ve Tevbe 28'in inmesine kadar.
Devam edersem sıkıcı olabilirim. En iyisi ben burada keseyim ve bu "yorum"uma ne diyeceğinizi sizden rica edeyim. Lütfen.
Sevgi ile
Hasan Akçay
________________________
*
Psalms 81:3. Yeni ayda üfle boruyu, belirlenen vakitte, büyük şölenimiz (hagg HaSukut) için.
http://www.blueletterbible.org/Bible.cfm?b=Psa&c=81
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam, sevgili hasakcay, mesajinizi almakla sizi uzmus olmadigimi gormek beni mutlu etti. Cunku kimsenin yorumuna saygisizlik yapmam. Bunun icin tesekkur ederim. Estagfurullah ne demek sýkmak? Lutfen devam edin.
- Simdi oncelikle ben sizin makalenizde soz konusu ayette Bekke kelimesinin gectigini ogrendim.
(Arapcam olmadigi icin ve bu tur cok anlam barindiran kelimeleri sitenizde durustce acikladiginiz icin, makalelerinizden cok faydalandigimi belirtmek isterim.)
Cunku Kuran meallerine baktigimda, hep Mekke diye geciyor veya ben kacirdim bilemiyorum.
Bu sebeple, ben bunun bir dil surcmesi olmayacagini dusunurek, kendimce ufak capli bir arastirma yaptim.(orn;Portakal-Fortakal/lehce/agiz farki vb. gibi birsey olmadigini dusunuyorum.)En azindan Kuran'da olmamali..
Hac gecmis donemlerde elbette emredilmistir. Kutsal topraklari, Mescid'i Aksa'nin varligini kim inkar edebilir ki?
Bu sebeple Bekke'de Ibrahim'in makamini da inkar edemeyiz.
Cunku mantiken, alemlere ustun kilinana(biri de Ibrahim), kuskusuz Bekke gibi bereketlendirilmis bir ev verilmesi cok olagandir. Keza Isra/1 ayeti geregi Muhammed'de bu kutlu evde Allah tarafindan onurlandirilmistir.
Kaldi ki Muhammed'in Mekke'den ayrilmadan, Medineye varmadan once yaptigi Kuba Mescidi'de(muhtemelen.Tevbe/108) buna en guzel ornektir.Ki kiblesinin yapildigi tarihte ,Kudus'e donuk oldugu bilinir.
Yok zaten ben de isin, dini kismindan bahsediyorum. Ticari kisim cok cok farkli..
Kaldi ki pazarlik kelimesi de birden fazla mana iceriyor.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam.
Dördüz, dördümüzün de okuduğu Kuran farklı! O gün global olmayan bir dünyada söylemler nasıl global olsun! İnsanların yaşadığı, gezip gördüğü ile sınırlı olan dünyada mesajlar nasıl global olsun! Elçi o gün sesini okyanusların arkasındaki kıtalara, kutuplardaki insanlara nasıl duyursun! Elçi, siyah beyaz derken oruç nasıl evrelsel olsun? Elçi haram dört ay derken hac nasıl evrensel olur? Hem de bir kavmin diliyle bütün dillerdeki âdeme? Kuran'ın bir çok hitabı, yaptırımı, çağrısı evresel değil, yöreseldir. Zaman ve mekan ile sınırlıdır. Hac da, içinde barındırdığı savm/sıyamla birlikte yöreseldir ve o dönemin belli bir zaman diliminde cereyan etmiştir. Yer küre durdukça, üzerinde de adem yaşadıkça yerine getirilesi bir eylem değildir oruçlu hac. Ne yaparsanız yapın, ne ederseniz edin, şartları istediğiniz kadar istediğiniz kıvama sokun, oluşturun, Mekke'de icra ettireceğiniz hac menasiki yöre dışı tüm insanlara yapacağınız zulumden öteye geçemez. Adalaet ve eşitlik ilkesine aykırıdır. Açlık ve susuzluk anlamındaki orucun da bir mantığı yoktur. İnsanları Mekke'ye getirtiyorsunuz, onlara hem Mekke'de ve çevrede kaldıkları sürede hemde dönüp memleketlerine döndüklerinde uyacakları bir takım uyarılar, kurallar vazediyorsunuz. Nedir bunlar? Mekke ve çevresinde bulundukları sürece ekine, canlıya, çevreye zarar vermeyecekler, kurallara uyacaklar (oruç), uymayanlara cezai müeyyideler uygulanacak, zarar tazmin edilecek, gerekirse suçlu alı konacak haps edilecek(oruç)...
Hasan Akçay hocamın da değindiği gibi, ogün Mekke'de dört haram aylarda panayırlar kuruluyordu. Beyt'i tavaf, Allah'ın Elçisi'ne gelmeleri için yöre insanına o hacda yapılan çağrı yöreseldi, o günle sınırlıydı. Duyuru insanlara idi, insanlar yörenin tek hakimi durumuna gelmiş Resul'ü dinlemeye çağrıldı. Ya dinleyecekler ya dinleyecekler, yada bu diyardan gidecekler. Söz dinlemeyen, teslim bayrağını çekmeyen varsa azılı müşrikler de bir daha Mescidi Hram'a Mekkey'e yaklaşamayacaklar. Halkın da panayırlarda sinek avlayacağız deyip yoksulluk derdine düşmelerine gerek yoktu, Allah rezzaktır.
Muhabbetle.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|