Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
"De ki: "Cinlerden bir topluluğun dinleyip şunu söyledikleri bana vahyolundu: "Gerçekten biz, hayranlık verici bir Kur'an dinledik."
"Doğruya ve hayra kılavuzluyor. Biz de inandık ona. Artık Rabbimize hiç kimseyi asla ortak koşmayacağız."
"Rabbimizin adı/kudreti/işi/gayreti çok yücedir. O, ne bir dişi dost edinmiştir ne de bir çocuk."
"Doğrusu, bizim beyinsiz, Allah hakkında saçma lakırdı ediyormuş."
"Biz sanmıştık ki, ne insanlar ne de cinler Allah hakkında asla yalan söylemezler."Cin-1,5
Evet Kuran başlangıç noktasında yöreseldir ve bu çok doğaldır.Üretilen hiçbir ürün bir anda yerüzünün tamamına aynı anda ulaşmaz.Ancak talep doğrultusunda yayılabilir.Ayetlerdende anlaşılacağı gibi arzulu insanlar bir şekilde resulü dinlemiş ve belkide bizim tahmin etmediğimiz bölgelere taşımışlardır.
Haccın sadece bir yerde bir defa olmadığı Kuranda açıkça belirtilmektedir.Önemli olan talep ve o talebi ikame edecek yapının/kurumların oluşmasıdır.
Düşünün ki, bir kuş binlerce kilometre yolu hiç mola vermeden katedebilmektedir.Kimse insanda bu gücün olmadığını iddia edemez.Yeterki hedef yolunda kararlı olunsun.Selamlar..
"Allah ve Resulü'nden antlaşma yaptığınız o müşriklere ültimatom:
Bundan böyle bu yerde (Mekke) dört ay daha dolaşın; bilin ki siz Allah'a engel olamayacaksınız, ve Allah mutlaka kafirleri rezil edecektir. Ve bu, Allah ve Resulü'nden bu büyük/zorlu hac günü insanlara yapılmış bir ilândır; Allah ve Resulü müşriklere aman vermeyecektir. Şayet (bu zaman zarfında) döner (teslim olur)sanız bu sizin için hayırlı olur, yok dönmez yüz çevirirseniz, bilin ki, Allah'a engel olamayacaksınız. Bu kâfirlere gayet acı bir azabı müjdele!" Tevbe 1-3.
Başka bölgelerde sisteme talip olursa aynı yöntem onlarada uygulanacaktır.Demokrasinin peşinden koşmayan ülkemi kaldı?Herhalde her beldede aynı anda demokratlar harekete geçmemişti..!Diye düşünüyorum.
Selam, sevgili hasakcay, mesajinizi almakla sizi uzmus olmadigimi gormek beni mutlu etti. Cunku kimsenin yorumuna saygisizlik yapmam. Bunun icin tesekkur ederim. Estagfurullah ne demek sýkmak? Lutfen devam edin. Simdi oncelikle ben sizin makalenizde soz konusu ayette Bekke kelimesinin gectigini ogrendim. (Arapcam olmadigi icin ve bu tur cok anlam barindiran kelimeleri sitenizde durustce acikladiginiz icin, makalelerinizden cok faydalandigimi belirtmek isterim.) Cunku Kuran meallerine baktigimda, hep Mekke diye geciyor veya ben kacirdim bilemiyorum. Bu sebeple, ben bunun bir dil surcmesi olmayacagini dusunurek, kendimce ufak capli bir arastirma yaptim.(orn;Portakal-Fortakal/lehce/agiz farki vb. gibi birsey olmadigini dusunuyorum.)En azindan Kuran'da olmamali.. Hac gecmis donemlerde elbette emredilmistir. Kutsal topraklari, Mescid'i Aksa'nin varligini kim inkar edebilir ki? Bu sebeple Bekke'de Ibrahim'in makamini da inkar edemeyiz. Cunku mantiken, alemlere ustun kilinana(biri de Ibrahim), kuskusuz Bekke gibi bereketlendirilmis bir ev verilmesi cok olagandir. Keza Isra/1 ayeti geregi Muhammed'de bu kutlu evde Allah tarafindan onurlandirilmistir. Kaldi ki Muhammed'in Mekke'den ayrilmadan, Medineye varmadan once yaptigi Kuba Mescidi'de(muhtemelen.Tevbe/108) buna en guzel ornektir.Ki kiblesinin yapildigi tarihte ,Kudus'e donuk oldugu bilinir. Yok zaten ben de isin, dini kismindan bahsediyorum. Ticari kisim cok cok farkli.. Kaldi ki pazarlik kelimesi de birden fazla mana iceriyor.
Sevgili Sasha,
3/96-97: Şüphesiz insanlar için, insanlara çok faydalı/öğretici, yol gösterici olmak için (Allah tarafından) yerleştirilen ilk ev/aile/yuva Bekke'dekidir. İçinde kesin belgeler (ayetler), ibrahim'in duruşu (makamı) var ve ona giren her kes güvencededir. Bu nedenle, O'na gidecek gücü, imkanı olanların ( bu Nübüvvet) Evine gelmeleri gerekir. Kİm de inkar eder/yüz çevirirse bilinsin ki Allah'ın kimseye asla ihtiyacı olamaz.
Kanaatımca, 3/96'da geçen Bekke'nin anlamı, 14/37'de verilmiş.
14/37: (İbrahim): Rabbimiz! Ben soyumdan kimini senin saygın Evine göre/ senin saygın evinin gereği, ekin bitmez bir vadide iskân ettim, Rabbimiz! ki salatı ikame etsinler/Sen'in Zikrine uysunlar...
Bekke: Ekin bitmez vadi.
Bekke, itici olan, çekiciliği bulunmayan, insanların yerleşmek için rağbet etmediği verimsiz arazi.
Mevzubahs olan Beyt'in taştan, kerpiçten yapılmış bir ev olmadığını daha iyi anlamak için 35-41 ayetleri üzerinde biraz daha tefekkür etmeli.
Sevgili Sasha, Tevbe 108'de sözü edilen ilk mescit, ta ilk başta Mekke'de Risaletle birlikte tesis edilen mescittir. Halis inananlardan oluşan mescittir. Öbürü de Medine'de münafıkların küfür için, zarar vermek için, inananların arasına bölücülük sokmak için ve nihayet baştan beri onlara düşmanlık edenlerin lehine casusluk etmek için tesis ettikleri mescittir. İşte inanan kişi, bu mescidin, bu oluşumun içinde asla yer almamalıdır. İnanın bu ev çamurdan yapılmış bir ev olamaz.
Başka bölgelerde sisteme talip olursa aynı yöntem onlarada uygulanacaktır.Demokrasinin peşinden koşmayan ülkemi kaldı?Herhalde her beldede aynı anda demokratlar harekete geçmemişti..!Diye düşünüyorum.
Doğru... Mesela aynı sisteme talip olan siz, bulunduğunuz yerden, inancınızdan dolayı, çıkarıldınız, göçüp/kaçıp bir yere yerleştiniz, çoğalıp güçlendiniz... Sonra döndünüz eski yerinize geldiniz; aynı uygulamayı yaparsınız.
Bu kadarını anladım. Peki siz, bunu her yıl tekrar edecek misiniz; insanlara her yıl tekraren ültimatom verecek misiniz? Bunun tekrarı gerekir mi? Gerekir diyorsanız, bunu hangi ayet veya ayetlere dayandırıyorsunuz?
Selam, sevgili hasakcay, mesajinizi almakla sizi uzmus olmadigimi gormek beni mutlu etti. Cunku kimsenin yorumuna saygisizlik yapmam. Bunun icin tesekkur ederim. Estagfurullah ne demek sýkmak? Lutfen devam edin. Simdi oncelikle ben sizin makalenizde soz konusu ayette Bekke kelimesinin gectigini ogrendim. (Arapcam olmadigi icin ve bu tur cok anlam barindiran kelimeleri sitenizde durustce acikladiginiz icin, makalelerinizden cok faydalandigimi belirtmek isterim.) Cunku Kuran meallerine baktigimda, hep Mekke diye geciyor veya ben kacirdim bilemiyorum. Bu sebeple, ben bunun bir dil surcmesi olmayacagini dusunurek, kendimce ufak capli bir arastirma yaptim.(orn;Portakal-Fortakal/lehce/agiz farki vb. gibi birsey olmadigini dusunuyorum.)En azindan Kuran'da olmamali.. Hac gecmis donemlerde elbette emredilmistir. Kutsal topraklari, Mescid'i Aksa'nin varligini kim inkar edebilir ki? Bu sebeple Bekke'de Ibrahim'in makamini da inkar edemeyiz. Cunku mantiken, alemlere ustun kilinana(biri de Ibrahim), kuskusuz Bekke gibi bereketlendirilmis bir ev verilmesi cok olagandir. Keza Isra/1 ayeti geregi Muhammed'de bu kutlu evde Allah tarafindan onurlandirilmistir. Kaldi ki Muhammed'in Mekke'den ayrilmadan, Medineye varmadan once yaptigi Kuba Mescidi'de(muhtemelen.Tevbe/108) buna en guzel ornektir.Ki kiblesinin yapildigi tarihte ,Kudus'e donuk oldugu bilinir. Yok zaten ben de isin, dini kismindan bahsediyorum. Ticari kisim cok cok farkli.. Kaldi ki pazarlik kelimesi de birden fazla mana iceriyor.
Sevgili Sasha,
3/96-97: Þüphesiz insanlar için, insanlara çok faydalý/öðretici, yol gösterici olmak için (Allah tarafýndan) yerleþtirilen ilk ev/aile/yuva Bekke'dekidir. Ýçinde kesin belgeler (ayetler), ibrahim'in duruþu (makamý) var ve ona giren her kes güvencededir. Bu nedenle, O'na gidecek gücü, imkaný olanlarýn ( bu Nübüvvet) Evine gelmeleri gerekir. KÝm de inkar eder/yüz çevirirse bilinsin ki Allah'ýn kimseye asla ihtiyacý olamaz.
Kanaatýmca, 3/96'da geçen Bekke'nin anlamý, 14/37'de verilmiþ.
14/37: (Ýbrahim): Rabbimiz! Ben soyumdan kimini senin saygýn Evine göre/ senin saygýn evinin gereði, ekin bitmez bir vadide iskân ettim, Rabbimiz! ki salatý ikame etsinler/Sen'in Zikrine uysunlar...
Bekke: Ekin bitmez vadi.
Bekke, itici olan, çekiciliði bulunmayan, insanlarýn yerleþmek için raðbet etmediði verimsiz arazi.
Mevzubahs olan Beyt'in taþtan, kerpiçten yapýlmýþ bir ev olmadýðýný daha iyi anlamak için 35-41 ayetleri üzerinde biraz daha tefekkür etmeli.
Sevgili Sasha, Tevbe 108'de sözü edilen ilk mescit, ta ilk baþta Mekke'de Risaletle birlikte tesis edilen mescittir. Halis inananlardan oluþan mescittir. Öbürü de Medine'de münafýklarýn küfür için, zarar vermek için, inananlarýn arasýna bölücülük sokmak için ve nihayet baþtan beri onlara düþmanlýk edenlerin lehine casusluk etmek için tesis ettikleri mescittir. Ýþte inanan kiþi, bu mescidin, bu oluþumun içinde asla yer almamalýdýr. Ýnanýn bu ev çamurdan yapýlmýþ bir ev olamaz.
Ama Bakara/248 geregi, gelecek olan tabut(veya sanduka) Musa'dan Harun'dan velhasil ilk donemlerden deliller belegeler icerecektir.)
Simdi bu durumda BeniIsrail'in bu tabutu saklamasi gereken yer(cunku icinde ziyadesiyle degerli deliller var), buyuk olasikla bir ilk anlaminda kutlu ev, mescid, mabed ismi onemli degil- bir yer olmasi gerekir.
Oysa Meryem/11'de gerek Zekeriya'nin, dogal olarak gerekse Meryem'in(o da inanmistir cunku) bir yakaris yerinden bahsedilir. Bunun ismi onemli degil ev mabed mescit vs. ama sonucta bir yapi.. Ama kronolojik siranin , Arabistan'dan degil, Misir'dan basladigini herkes bilir.
Oysa Taha/80'deve Meryem/52'de Allah Musa'ya ve kavmine Tur'un sag tarafindan seslendigini soylemekte..
Yani sol taraf, yukarisi , asagisi degil.. Sag taraf..
Tur/1- 4-5 'de Allah bu seslenisinin dogruluguna dair ayette, yeminle bahseder ve der ki; yemin olsun duzenli bakilan o eve, yemin olsun yukseltilen tavana...
Halbuki Sina Dagi Arabistan'da degil Misir'dadir.
Tum bu bahsettigim ayetlerden oturu, Musa doneminin Misir ve civarinda gectigini biliriz. Dogal olarak Musa veya Beniisrail'in (96-97) bugunku Mekke civarinda(Arabistanda) yasamadigi asikardir.
Bu toplulugun inanmislari,ve kutsanmislarin (Adem, Nuh, Imran ailesi, Ibrahim ) bahsedilen bu sandukayi (bugunku bilinen isimle ahid sandigini) basit ve kolay bir yere saklamalari beklenemez. Kirip dokup yok ettikleri de beklenemez. (97) Cunku acik secik delil icermektedir sanduka..
Ama Isra/1 geregi bu evin bereketliginden bahsedilirken bunun cografik bir onem tasidigini da dusunmek gerekir. Bereket, yiyecek, sebze , meyve vs..anlaminda.. Dahasi tarim'a elverisli bir bolge..
Oysa Mekke bu anlamda islevsel degildir. Olsaydi zaten Muhammed oncesinde de Kureysliler bugunku tabirle ithalat yapmazlardi, ekip bicerlerdi, tarimla ugrasirlardi.
Sonucta, Mescid-i Aksa ile Mescid-i Haram uzaklik olarak belli bir mesafeye sahiptir. Bunu hepimiz biliriz.
Bu yuzden 14/35-36-37 de Ibrahim'in bahsettigi kutsal evin yanindaki veya yakinindaki elverissiz arazi, o gunku haliyle Mekke civari olabilir. Hacer meselesini biliyorsunuzdur. Ibrahim kendi doneminde esi ve cocugunu Salat'i gerceklestirmeleri icin, birakir ve geriye doner.
O gunku dememdeki sebep Ibrahim ile Muhammed'in arasindaki surecin yaklasik 2500 yil olmasidir.
Muhammed'e gelene degin, gelmis tum peygamberlerin(Adem, Nuh, Musa, Ibrahim vb.) mutlak anlamda bu kutlu evden gecmis olmasi kesindir bir anlamda.. Buna Muhammed de dahildir. Aksi olsa mirac icin Mescid-i Aksa'ya degil, Kabe'ye Mekke'ye cagrilmasi gerekirdi.
Eger Allah'in dininde, bahsettigimiz gibi gercekten ayrim yoksa(musluman hristiyan, musevi vb.cunku bu tanimlar sonradan turetildi deniyor), Muhammed'inde cok onemli iki olayinda Mescid-i Aksa'ya gitmesi emredilmisse Allah tarafindan, bu ilk ev bugunku Mekke yani Kabe degildir. Cunku ayet geregi, Ibrahim ne hristiyan veya ne Musevi degilse musluman da olmamali???????????????????
Bu baska bir yapidir, ismi Bekke veya baska birsey onemli degil.. Ama Kabe olmadigi kesin.
Bundan baska, Ibrahim'in oglunun yetiskinlik cagina geldikten sonra, babasina yardimci olup evi yukselttigini goruruz. Oysa Ibrahim/37'e gore cocuklardan bir kisminin birakildigini ogreniriz. Yani Ibrahim orada degildir, yanlarinda degildir.
Bu yuzden Ibrahim'in yukselttigi ev bence Kabe degildir. Olsaydi sayet, Ibrahim esini ve cocugunu zaten oraya teslim ederdi. Hacer'in de, bizi biu issiz vadide birakip nereye gidiyorsun demesine gerek kalmazdi. Ki Allah'in korumasina guvenmistir Hacer.
Cunku Ismail o donem buyuk ihtimalle bebekti veya kucuk cocuktu.
Ve Ibrahim, insanlarin gonullerinin onlara yonelmesi icin Allah'a dilekte bulunur 37'de..
Cok guvenilir bir bilgi olmamasina karsin dusunduren kismi su;
37, vadinin issiz oldugunu gosterir, keza Hacer'in zemzem'i bulmasi da buna ayrica bir delil.. Cunku insanlarin cok oldugu, bereketli bir bolgede Hacer'in mantiken su probleminin olmamasi lazim.
Gunumuze degin ne gariptir ki Mekke tarafi degil, Mescid-i Aksa tarafi belirgin zulum altindadir. Tabi ki Mescid-i Aksa derken son duzenlenen sekildeki mabedden bahsetmiyorum.
Oysa yahudiler Suleyman peygambere de inanmadiklarindan, onu Kral Solomon diye cagirmislardir. Halbuki iman edilmemis bir peygamberin insa ettigi cok eski mabedi ele gacirmeye calismanin anlami yoktur. Yanisira tahrife ugramis Incil'lerden birinde , Musa'nin dagdan(vahiy aldiktan sonra) indikten sonra buzagi doken halka sinirlenip, ilk emirleri yazdigi levhayi kirdigi soylenir. Ve bu suretle Allah tarafindan Musa'ya ceza verilir, Misirdan cikisi goremeden olur.
Bu (sadece bir dusunce) olsa olsa ayette bahsedilen, icinde deliller olan sandukadir.Icinde Musa'nin gercek ve bozulmamis Tevrat'i veya bir nevi Ibrahim'in kitabi) ALA/19
Tarihsel bilgilere bakilirsa, Suleyman'in burada, Allah'a inananlar icin bir ilk mabed insan etmis gorulur. Bu kesin bir dogruluk payi tasimasa da Adem'in bunu yapmis olmasi muhtemeldir. Belki Suleyman ayni noktada tamirat ve yenileme yapmis olabilir.
Mantiken de ilk inananlarin guvenligini saglayacak ve yol gosterecek bir ev yada bir yapi olmasi gerekir.(97)
Sonuc olarak bu sebeple ben kesin olmamakla birlikte, o ilk evin Bekke oldugunu dusunuyorum.
Cunku su da bir gercek;
Basindan beri, hicbir peygamber kendine ozgu bir mescit mabed vs. istememistir. Dolayisiyla Muhammed'in de boyle bir luks icinde oldugunu dusunmuyorum. Cunku aralarinda bir ayricalik yok.
Muhammed nicin kendisini ve gecmisten gelen diger inananlardan ayri gorerek kendi adina ozel bir kible istesin ki?
Peygamberin boyle bir kibir sorunu veya statu sorunu olamaz.
Yaniliyor muyum?
Tam da bu yuzden Ibrahim/37 evin yanindaki elverissiz bolgeden bahseder. Ama bu ayette bariz bir Bekke gormedim ben kelime olarak.. Aksine ziraate elverissiz bolge diye tanimlama var. Buraya birakilan bir cocuk ve bir kadin var.
Basta demistim yanlis dusunme payim saklidir diye..Bu durumda; Sizin fikriniz nedir dusunduklerime dair sayin haktansapmaz?
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Başka bölgelerde sisteme talip olursa aynı yöntem onlarada uygulanacaktır.Demokrasinin peşinden koşmayan ülkemi kaldı?Herhalde her beldede aynı anda demokratlar harekete geçmemişti..!Diye düşünüyorum.
Doğru... Mesela aynı sisteme talip olan siz, bulunduğunuz yerden, inancınızdan dolayı, çıkarıldınız, göçüp/kaçıp bir yere yerleştiniz, çoğalıp güçlendiniz... Sonra döndünüz eski yerinize geldiniz; aynı uygulamayı yaparsınız.
Bu kadarını anladım. Peki siz, bunu her yıl tekrar edecek misiniz; insanlara her yıl tekraren ültimatom verecek misiniz? Bunun tekrarı gerekir mi? Gerekir diyorsanız, bunu hangi ayet veya ayetlere dayandırıyorsunuz?
Böyle bir soruya gerek yok.Dediğim gibi olay ihtiyaçla alakalıdır.Önemli olan Kuran'da sunulan projenin benimsenmesidir.Gerisi teferruattır.Selamlar..
Uzun yazınızı okudum, çok yönlü bir yazı, bir çok hususu harmanlamışsın. O nedenle benim çok ağır yazdığımı da hesaba katarsak, ilgili açıklamalarım biraz gecikebilir. Kusura bakmayasın!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma