HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Allah’a sirk kosulmaz Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Bir gorus!...


Khaled Ebu El Fadl
Allah'a şirk koşulmaz



Amerikalı avukat Khaled Ebu El Fadl bir İslam hukuku uzmanı. İslamiyet'te entelektüel bir devrim yapılmasını savunuyor ve Suudilerin Kuran'ı Vahabi tarzda yorumlamalarını sert bir dille eleştiriyor. Monika Jung-Mounib'in kaleminden bir portre.

Khaled Ebu El Fadl; © Monika Jung-Mounib
Khaled Ebu El Fadl
İslam'ın tarihsel mirasını hatırlatan entelektüel bir devrim olmaksızın ne Orta Doğu'da bir demokrasinin ne de Müslüman azınlıkların batı toplumlarında entegrasyonunun bir şansı olacaktır.

Tanınmış bir İslam hukukçusu ve ABD'li bir avukat olan Khaled Ebu El Fadl'e göre bu miras, öncelikle de İslam'ı yorumlama olanaklarının zenginliğini kabul etmek ve bunu hayata geçirmekte yatıyor.

Ebu El Fadl kendi modern Kuran yorumlarıyla, bu yorumlama esnekliğinin ne anlama geldiğini gösteriyor: Ona göre Allah'ın hakimiyeti - ki İslamiyet'te hakimiyet Allah'a aittir ve meşru hukukun en yüksek kaynağı odur - insanın aracılığını tamamen devre dışı bırakmaz.

Kuran'ın, açık seçik bir yönetim biçimi belirlememişse de, birkaç temel sosyal ve siyasi değeri tanımladığını belirtiyor Ebu El Fadl. Ona göre bu değerler ise şunlar: Adalet, merhamet ve hoşgörü ile mutlakçı olmayan, istişari yönetim yöntemleri.

Ona göre bireysel hakları koruyan meşru bir demokrasi de bu nedenle söz konusu değerleri teşvik edecek en büyük potansiyeli barındırıyor. Bir demokraside bütün insanlara aynı politik haklar tanınarak Allah tarafından yaratılan insanların özel konumununa vurgu yapılıyor ve insanlara sorumluluklarını yerine getirmeleri yeteneğini kazandırıyor.

Entelektüel Ebu El Fadl'a göre otoriter rejimlerin talep ettiği gibi tepesinde bir insanın oturduğu bir otoriteye boyun eğmek için bir gerekçe yok.

Devlet elinden çıkan kanunlar, Allah'ın iradesi değil

Ebu El Fadl'ın düşüncelerinin çekirdeğini oluşturan, şeriatın ahlaki bir kanun olmadığı yönündeki düşüncesi çok tartışılıyor. Ona göre şeriat, tanrısal açıdan ideal olanı gerçekleştirmeye yönelik ilke ve yöntemleri içeren tanrısal bir başvuru kaynağı.

"Bizler, Allah'ın iradesini istediğimiz kadar konuşup tartışabiliriz. Ben Müslümanları, bunu yapmaları ve Allah'ın iradesini keşfetmeleri için cesaretlendiriyorum", diyor Ebu El Fadl.

"Ancak biz bir kanun kabul ettiğimizde ve devlet bu kanunu hayata geçirdiğinde, bunun Allah'ın iradesini temsil ettiğini kabul edemeyiz. Ama devlete de Allah'ı temsil etme erkini verirsek, bu da demokrasi olmaz, bilakis bir çeşit ideoloji olur. Bütün bunlar da İslam ilahiyatına aykırıdır, çünkü Allah'a şirk koşulmaz, onun eşi yoktur."

Bu nedenle de tanrısal kanunun, sadece inançla ilgili sorunları kapsaması ve devlete tabi olmaması gerektiğini düşünüyor. Ona göre Allah ve inananlar arasındaki ilişkileri düzenlemek devletin işi değil.

"Kocalar, yarı tanrılar haline geliyor"

Kadınların örtünmesi gibi bütün bağnaz talepleri reddeden Ebu El Fadl, önde gelen Müslüman "feministlerden" biri de aynı zamanda: "Vahabilerin kadınlar hakkındaki iddiaları, kendi önceliklerini yansıttığı gibi, klasik kaynaklara da dayanmıyor. Hükümetlerin, kadınları başlarını örtmeye zorlayabileceklerini söyleyen kaynak metin bulunmuyor", diyor.

Vahabilerin örneğin, kadınlardan kocalarına körü körüne itaat etmelerini istediğini belirten Ebu El Fadl'a göre, "Bu bir putlaştırmadır. Böylece kocalar, yarı tanrılar haline geliyor."

Bütün bunlara baktığımızda ise Vahabi ilahiyatçıların, Ebu El Fadl'ın sivilleri hedef alan terör ile intihar saldırılarına yönelik eleştirilerini kabul etmemeleri pek şaşırtıcı gelmiyor.

"Kendi ülkenin bağımsızlığı için bile olsa sivilleri hedef almak, İslami kanunlara açıkça karşı gelmektir. İslam ahlakının bir buyruğudur bu, hatta öyle ki, bu ahlak baskı altında olduğunda daha da çok geçerlidir", diye açıklama yapıyor Ebu El Fadl.

Vahabilerin yorum tekeli

Ebu El Fadl'ın tefsirlerinin, İslam alimleri ve özellikle de Suudi Arabistan'da faaliyet gösteren sofu Vahabi din alimlerinin neden gözüne battığı ise gün gibi ortada: Vahabiler, mutlak hükümranlığının temellerini şeriat üzerindeki yorumlama tekellerinde buluyor ve kendi İslam görüşlerinin Ebu El Fadl'ın bakış açısının tehdidi altında olduğunu düşünüyor.

İslam'ın yorumlanabilirliğini kabul etmek yerine, en ufak bir demokratik açılımı bile reddediyorlar. Bunların ötesinde Ebu El Fadl'ın Vahabilere yönelttiği eleştiri, olayın özüne odaklanıyor ve Vahabilerin herhangi bir metodolojiye yaslanmamalarını ve herhangi bir İslam hukuku anlayışı gözetmeksizin şeriat üzerindeki yorumlama tekelini ellerinde tutma taleplerini hedef alıyor.

Buna karşılık Vahabiler, yorumlarını klasik İslam metinleri ile belgeleyebildiği ve eski geleneklere atıfta bulunabildiği ölçüde kendilerini Ebu El Fadl'ın meydan okumalarına maruz kalmış hissediyor.

"Örneğin üç hukukçunun kendi fikirlerini Allah kelamı olarak gördükleri Suudi Arabistan'da olup bitenler, İslami geleneklere aykırı. Vahabilere göre, demokrasiye inananlar ya da demokrasi talep edenler Allah'ı inkar ediyorlar. Bu yüzden beni de bir münkir olarak görüyorlar", diyor El Fadl.

Tıpkı bir çöl gibi katı

İslam hukuku profesörü olan Ebu El Fadl'ın bütün eserleri Suudi Arabistan'da yasaklanmakla kalmamış, kendisi ayrıca Vahabi aktivistlerinden de yıllardır ölüm tehditleri alıyor. Ancak bütün bunlar kendisini Vahibiliği tüm dünyanın gözleri önünde teşhir etmekten alıkoymaya yetmiyor:

"Vahabilik, despotizmdir. Hiçbir zaman aşktan bahsetmez. Müzik, sanat, insani olan, güzel olan, şefkatli olan ne varsa dışlanmıştır. Vahabilik, tıpkı bir çöl gibi katı ve düşmanca olan kaba bir teolojidir."

Ebu El Fadl, gitgide daha fazla yayılan Vahabiliği ayrıca batının, seküler toplumları içerisinde yaşayan Müslüman azınlıkların entegresyon sorunlarından da sorumlu tutuyor. Vahabiliğin, ABD ve Avrupa ile Mısırlı din alimleri arasına da geniş ölçüde sızdığını düşünüyor.

Ne Mısır ne de Suriye'de baskın teoloji haline gelmişse de, 70'li yıllardan itibaren Suudilerin petrodolar yardımıyla kendi Müslümanlıklarını yaymaya başladığını öne sürüyor.

Bunun, İslami kurumların, kolonyalizmin sona ermesinin ardından bir çökme yaşaması ve ortaya çıkan otorite boşluğunu yobaz sınıfının para sayesinde doldurabilecek durumda olması nedeniyle mümkün olmuş. 11 Eylül'den bu yana ise bu hareket kabiliyetleri kısıtlanmış.

Vahabilik, entegrasyonu engelliyor

Ayrıca birinci kuşak mültecilerin büyük bir kısmı, Müslümanların Müslüman olmayan bir topluma ait olmadıklarını öğreten Vahabiliğin etkisiyle entegrasyona karşı direnmiş. "Birinci kuşağın çoğu zaman acınası bir İslam bilgisi var", diyor Ebu El Fadl.

Bütün bunların üstüne birinci kuşağın, geldikleri ülkelerin adetleri ve dillerine sıkı sıkıya bağlılık gösterdiğini düşünüyor: "Daha çok kültürel merkezler olarak kendini gösteren, İslami merkezler kuruyorlar. Sorunlar da çoğu zaman, birinci kuşağın ikinci ya da üçüncü kuşakları fazla Fransız, fazla İngiliz ya da fazla Alman bulmaları ile birlikte ortaya çıkıyor", diyor.

Entegrasyon problemlerinin nedenlerinin öncelikle kültürel nitelikte olduğunu düşünen Ebu El Fadl sözlerine, "Kültür ve din birbirinden kesin çizgilerle birbirinden ayrılamadığından, aileler içerisinde çoğu zaman sadakat çatışmalarına neden olan kuşak çatışmaları ortaya çıkıyor" diyerek devam ediyor.

Şeriatın farzları yeterli

İslam dünyasının aydınları, entegrasyonun bir sorun teşkil etmesi için teolojik gerekçeler bulunmadığı görüşünde. İslam ilahiyatı ve fıkhının, içinde yaşadıkları toplumun azınlığını oluşturan Müslümanlara cevap vermek söz konusu olduğunda, son derece geniş bir esneklik gösterdiğini düşünüyorlar. Şeriatın, namaz kılmak, oruç tutmak ve fitre vermek gibi farzlarını yerine getirmek yeterli oluyor.

Müslümanlar, İslam'ı yorumlama konusundaki böylesine geniş olanakları fark ettikleri anda kendilerini hem tam bir Müslüman hem de aynı zamanda bir Fransız, bir Alman ya da bir İngiliz gibi hissedebilecekleri derecede esnek bir İslamiyet'e kavuşulabilecek.

Bütün bunların ötesinde böylesine geniş bir yorum zenginliği Müslümanlara kendilerini geri çekmek yerine içinde yaşadıkları bu yeni toplumlarda angaje olmayı teşvik ediyor. Bu da örneğin, bir Alman Müslüman'ın görevinin kendi yurdundaki düşkünlere değil, Almanya'daki düşkünlere yardım etmek olduğu anlamına geliyor.

Avrupa Müslümanlığı gereksizdir

Avrupa tipi bir İslamiyet yaratma çabalarını Ebu El Fadl, gereksiz buluyor. "İslam teolojisi ve İslam hukuku, bir Müslüman'a seküler, çoğulcu ve demokratik bir toplumda yaşamak için ihtiyaç duyduğu her şeyi sunuyor: Hoşgörü, çoğulculuğun kabulü, zorlamanın reddi, ahlaki ilkelerle yönlendirildikleri müddetçe kamusal hayata katılım ve ayrıca merhamet ve sevgi", şeklinde açıklıyor düşüncelerini.

Buna karşılık Avrupalıların yapması gerekenleri, İslam hakkındaki genellemelerden kaçınmak, bunun yerine de Müslümanlar ve insancıl İslamiyet ile düşünsel alanda uzlaşmak olarak sıralıyor.

Genellemelerin, yerli halk içerisinde Müslümanlara karşı bir korku yarattığını ve bunun da Müslümanların kendilerini reddedilmiş hissetmelerine neden olduğunu düşünüyor. Ebu El Fadl'a göre Avrupa'nın "Yahudi sorunu" da nihayetinde Yahudiler hakkındaki genellemelerle başlamış.

Monika Jung-Mounib

© Qantara.de 2005

Çeviren: Uğur Topaktaş

Khaled Ebu El Fadl kimdir?
Aralık 2003'ten bu yana U.S. Commission on International Religious Freedom üyesi olan tanınmış İslam hukukçusu ve aydını Prof. Khaled Ebu El Fadl, Kaliforniya Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde öğretim görevlisi olarak çalışıyor. Kendisi ayrıca İnsan Hakları İzleme Komitesi'nin yönetim kurulu üyesi. Onu özel kılan ise hem bir İslam hukukçusu hem de Amerikalı bir avukat olması. Mısır ve Kuveyt'te İslam fıkhı öğrenimi görmüş olan Khaled Ebu El Fadl aynı zamanda da ileri derece bir şeyh. Vahabiliği kamuoyu önünde açık bir şekilde eleştirmeye başladığından bu yana sürekli olarak ölüm tehditleri alıyor (ve FBI tarafından korunuyor). Kitaplarının hepsi Suudi Arabistan'da yasaklı. (moj)




__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

Teşekkürler sevgili sasha,

Her ne kadar USA kaynaklı herşeye "ihtiyatlı" yaklaşsakta...Halid ebu fadıl kardeşimizin

düşüncelerinde aykırı bir yan görmüyorum.

Vahhabiliği İslamı temsil eden pozisyonda görmek herhalde cahlliğin zır kısmı.

Ama bu bizim bakış açımız tabii ki.

Avrupa ve Amerika da bu adamlar İslamın temsilcisi konumundalar.

En büyük açmaz da bu zaten.Vahhabiler İslamın en büyük Düşmanıdır bana göre...

Tek sorun İslamın isim hakkı...Onun dışında benim onlarla ortak tek bir Noktam dahi yok.

sevgiler...

metehan

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Selam UlulElbab,

Dikkat edersen bu kisi, Arabistan'da yasakli bir kisi, ve canini kendini Usa'ya atarak kurtarmis. Tipki bir kisim Iran'lilarin yaptigi gibi..

Dusunceleri de hic oyle yabana atilacak sekilde degil, her ne kadar Arap'lar tarafindan dislanmis olsa da..

Eeee ezber bozmak, cesaret isidir.

Ezberi bozulanin tek yapmasi gereken sey dislamaktir. Cunku savundugu sey, elde kalan, lime lime olan bir parcadir.

sevgiyle,


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats