HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Hac 40 ve Bakara 251: Allah’ın "savması"! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

MErhaba,

Belli yerlerde ortak mantık içerisinde olmamızdan daha NORMAL bir şey olamaz...

Fakat temelde ayıştığımız nokta daha fazla...siz ilgili notunuzda hudeybiye anlaşmasının 10 yıl oluşuna VURGU yapmışsınız...

benim yazdığım not ise, bundan önceki notların özetini değerlendirme şeklinde...

unutmamamız gereken bir nokta ise, bütün alemlerin SAHİBİNİN Allah olduğu ve inananların bu yeryüzüne mirasçı olacakları GERÇEĞİDİR...

örneğin, süleyman a.s.'a sebe melikesi SALDIRMADIĞI halde, sadece Allaha ortak koştukları için, süleyman peygamber onları TEHDİT ediyor...ordularımla gelip dağıtırım diyor...

dolayısı ile MEKKE zaten inananların hakkı...

yeryüzünde bu savaş her zaman vardı ve VAR olacak...

ve Kuran'ı rehber edinenlerin yeryüzündeki YEGANE amaçları, yeryüzündeki DİN SADECE Allah'a has kılınanana kadar kafir ve müşrikler ile SAVAŞMAK...

selam müminleredir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

hasakcay Yazdı:

http://www.islamic-awareness.org/History/Islam/Inscriptions/ raqush.html Arapça yazýlmýþ en eski metin, bu "Raqush mezar yazýsý"dýr. (Miladî 267)

 

Saðdaki Arapça yazýnýn alttan dördüncü satýrýna dikkat. Düþülen tarih: 162’nin

 

temmuz ayý, 

yarh-i temmuz.  

 

Görüldüðü üzere

 

(1)AY kelimesinin Arapça karþýlýðý ÞeHR deðil, "yarh"dýr.

(2)TEMMUZ Rumca bir ay adýdýr. Kuran'da kamerî aylarýn hiç biri geçmiyor.

 

Bundan ne anlamalýyýz?

 

(1)Bakara 185’te geçen "þehr-i ramazan"daki ÞeHR nedir?

(2)O tarihte Araplar ramazan yerine örneðin temmuz dediklerine göre ramazan nedir?

(3)Sonuç olarak HAC yýlýn hangi zamanýnda yapýlmalýdýr?

 

Kuran'daki YIL ve ÞeHR kavramlarý için bkz Geçerli olan, güneþ yýlýdýr (12:47).

 

Yazýnýn Ýngilizce tercümesi:

 

This is a grave K b. H has taken care of for his mother, Raqush bint ʿA. She died in al-Hijr in the year 162 in the month of Tammuz. May the Lord of the world curse anyone who desecrates this grave and opens it up, except his offspring! May he [also] curse anyone who buries [someone in the grave] and [then] removes [him] from it! May who buries.... be cursed!

 

Türkçesi:

 

Bakýmý K b. H tarafýndan annesi 'A kýzý Raqush için üstlenilen bir mezardýr bu. O (kadýn) El-Hicr'de yýl 162'nin temmuz ayýnda öldü. K b. H'in ahfadý hariç, bu mezarý açýp küçük düþürenleri dünyanýn Efendisi lanetlesin! (Baþkasýný bu mezara) gömüp (sonra onu) oradan çýkarýp ataný da lanetlesin! Gömene... lanet olsun!  

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



Selam sevgili hasakcay,

Verdiginiz linke baktim. Orjinal yazi tam olarak Arapca degil gordugum kadariyla veya pre donem Arapcasi, cunku Nebati karisimi oldugu soyleniyor.. Zaten yazinin basligi da Pre Islamic diyor.

Bilirsiniz Arapca MS.2-4 yuzyillari arasinda Nebati alfabesinden karisik sekilde olusmustur.

Tammuz Sumerde'de var, Hebrew kulturunde de var.Yani Yahudiler'de Tammuz olarak kullaniyor.Hijr'de olsa olsa Hicr kentidir bu yazidaki icerige gore...



En eski net Arapca olan yazi benim hatirladigim MS.644'e aitti. Linkini arattirdim buldum. Fakat bundan once de var midir bilemem.Sanirim bu koydugunuz linktekidir.
--------------------------------------------------------
Suudi Arabistan'da 1300 yıl öncesine ait en eski Arapça yazılı metin bulundu.

Suudi Arabistan'ın kuzey batısında 1400 yıl öncesinde ait bir seyyahın adını kazıdığı kırmızı kum taşı bulundu. Yüz yıllarca öncesine ait taşa kazınan yazı ile Kur'an-ı Kerim'in yazılış ve harekelendirmesiyle ilgili soruların cevabının bulunabileceği belirtiliyor.

Bulunan yazıda kelimeleri birbirlerinden ayıran veya harfleri belirleyen harekelerin bulunmayışı dikkat çekti. Yazının Kur'an-ı Kerim'in bilinen en eski kopyalarından daha eski olduğu belirtildi. Yazıda, incelemeler sonucunda, mealen "Bismillahirrahmanirrahim/ Ben, Zuhary, (bunu) Ömer öldüğü zamanda yazdım/yıl yirmidört" ifadesi tespit edildi.



Yazıyı araştırmacı Ali İbni İbrahim Gabban eşi ile birlikte M.S. 644'e ait yazıyı Suudi Arabistan'ın kuzey batısında buldu.

Bir Amerikan internet sitesinde verilen haberde, Suudi Arabistan Riyad Yüksek Turizm Komisyonu üyesi Gabban, "Çok önemli bir bulgu. Çünkü bulunan en eski Arapça yazı" şeklinde konuştu.

İskoçya'daki St. Andrews Üniversitesi Ortadoğu Çalışmaları Arapça profesörü Robert.Hoyland'a göre, bilinen en eski İslami yazıda (Arapça yazılan en eski ikinci yazı) nokta veya virgül işaretleri bulunmuyor. Ancak şekil olarak birbirine benzeyen sessiz harfleri birbirinden ayırmak için işaretler bulunuyor. Bu da, Kur'an'ın M.S. 652-680 arasına ait en eski kopyalarından önce de işaretleme sisteminin mevcut olduğunu gösteriyor.

Hoyland, "Bu eski yazının bulunması ile birlikte Batılı bilim adamlarının Kur'an metnini değiştirmek için ileri sürebilecekleri pek gerekçe kalmıyor" dedi.


Bulunan ilk İslami yazının, Suriye'den hacca giden biri tarafından yolda taşa kazındığı tahmin ediliyor.

Eğer yazı doğrulanırsa Müslümanların ikinci halifesi Ömer (r.a)ın da tam şehadet tarihi kesinlik kazanacak

Belki isinize yarar.Ancak pre Islamic donem karma oldugu icin yekpare Arapca kabul edilmiyor bildigim kadariyla. Bakin hacca giden ve yaziyi yazan kisi yil 24 demis.. Ne olabilir sizce?

Kaldi ki Muhammed'in musriklerin oynadigi aylari dikkate aldigini hic sanmam. O gene Allah'in bildirmis oldugu aylari dikkate alir.


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

hayrullahmeral Yazdı:

MErhaba,

Belli yerlerde ortak mantýk içerisinde olmamýzdan daha NORMAL bir þey olamaz...

Fakat temelde ayýþtýðýmýz nokta daha fazla...siz ilgili notunuzda hudeybiye anlaþmasýnýn 10 yýl oluþuna VURGU yapmýþsýnýz...

benim yazdýðým not ise, bundan önceki notlarýn özetini deðerlendirme þeklinde...

unutmamamýz gereken bir nokta ise, bütün alemlerin SAHÝBÝNÝN Allah olduðu ve inananlarýn bu yeryüzüne mirasçý olacaklarý GERÇEÐÝDÝR...

örneðin, süleyman a.s.'a sebe melikesi SALDIRMADIÐI halde, sadece Allaha ortak koþtuklarý için, süleyman peygamber onlarý TEHDÝT ediyor...ordularýmla gelip daðýtýrým diyor...

dolayýsý ile MEKKE zaten inananlarýn hakký...

yeryüzünde bu savaþ her zaman vardý ve VAR olacak...

ve Kuran'ý rehber edinenlerin yeryüzündeki YEGANE amaçlarý, yeryüzündeki DÝN SADECE Allah'a has kýlýnanana kadar kafir ve müþrikler ile SAVAÞMAK...

selam müminleredir...



Selam, Ben 10 yil'a vurgu yapmadim. Sevgili hasakcay, dah aonceki mesajinda,bu anlasmada sure olmadigini ileri surdu. Hudeybiye Anlasmasin'da yani, sure yoktur dedi.

Ben de ona istinaden, hayir suresi vardir ve 10 yillik ustunden yapilmistir diyerek belirttim.

Konu neyin kazanilip kazanilmayacagi degil, yapilan yapilmis peygamberce zaten..

Benim karsi oldugum peygambere keyfe keder savas yapmis gibi anlasma yapmis gibi lanse edilmesi.

Peygamberin savaslari bellidir. Yazili(kurallara donuk) anlasmalari da bellidir. Hepsinin sahiti de Allah'tir.

Yani sureyi cozemiyoruz diye, peygambere yapmadigi bir savasi veya ateskesi yuklemek dogru degildir diye dusunuyorum.

Tamam ben de kendi gorusumu ve mizansenimi sundum, ama yaptigi bir savasa karsilik sundum. Yanlis olabilir, dogru olabilir, elestirilir.

Sevgili hasakcay'da sundu ama ortada maddelere dokulmus bir anlasma yok.Benim elestirdigim kisim budur.


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

"Allah’ın adıyla; ben Zübeyr bunu Ömer’in öldüğü zamanda dördüncü yılın 20’sinde yazdım."

Kızıl kumtaşı üstünde yer alan ve silik bir halde bulunan yazının 1300 yıllık olduğu yapılan inceleme sonucu ortaya çıktı. Yazıda geçen tarih miladi olarak 644 yılına rastlıyor. Bu durumda bahsedilen Ömer’in 644 yılında şehit edilen Hz. Ömer olduğu tahmin ediliyor
.

Merhaba sasha dost. Bu yazıya dikkatimi çektiğiniz için teşekkür ederim. Türkçe çevirideki "dördüncü yılın 20'si ifadesinin Arapça metindeki karşılığı, okuyabildiğim kadarıyla, dört ve yirmi. Ama bu, 24 (yirmi dört) demenin başka bir şekli olsa gerek.

Hicrî 24, Miladîye çevrilince 644 olur. Hz Ömer'in Miladî 644'te şehid edildiği söyleniyor.

Benim aklıma takılan şu: Yazıya tarih düşülmüş ama hangi ay ve gün olduğu belirtilmemiş...

*

Ayların Arabça adlarına gelince, şu makalede anlatıldığına göre Araplar HAC kelimesini, ZİL HİCCE ayının adını ve ramazan orucunu Yahudilerden almışlar:

The Islamic Jewish Calendar

How the Pilgrimage of the 9th of Av became the Hajj of the 9th of Dhu'al-Hijjah. By Ben Abrahamson and Joseph Katz

http://www.eretzyisroel.org/~jkatz/The%20Islamic%20Jewish%20 Calendar.pdf

Makaleden kısa bir alıntı: But even so, it is surprising to find

one of the most holy days of the Islamic calendar, the 9th of Dhu al Hijja, the Day of Arafat, the height of the Hajj pilgrimage corresponding to the the Jewish fast day of the 9th of Av (which commemorates the destruction of the Temple in 70 CE).

 

And the fast of Ramadan to be based on the Jewish Sefirat haOmer5 which among other things is a time of mourning for the hundreds of thousands killed after Bar Kochba’s failed revolt in 135 CE.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Selam sevgili hasakcay,

Dogrudur aldiklari. Benim cok detayli bilgim yok aylara (cok eski aylara) iliskin. Bir de musrikler kafalarina gore son donemde haram aylari degistiklerinden 1 haram, 1 yil helal, hepten karisiyor zaman kavrami..

Ben de hala cozmeye calisiyorum suredekileri..Onemli bir seye rastlarsam mizansen seklinde yazarim. Dogru olur, olmaz tartisilir elbette..




__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

olayınızı tam bilmediğim için öğrenmek açısından şunu soruyorum:
hudeybiye anlaşması bir ateşkes anlaşmasımıdır?yani öncesi bir savaşmıdır?savaşmak için gidiliyorduda sonra hudeybiye denen yerde anlaşmamı yapıldı?umre amacıyla çıkılmışdıda kureyşliler müslümanları mekkeye sokmama sözü vermişlerdi de umre yapma izni almak için yapılmış bir anlaşmamıydı?
 


__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Tevbe sûresindeki fetih ve hac

Sayfa 42'ye taşındı.

 

 


 


 

 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

el_turki Yazdı:
olayýnýzý tam bilmediðim için öðrenmek açýsýndan þunu soruyorum:
hudeybiye anlaþmasý bir ateþkes anlaþmasýmýdýr?yani öncesi bir savaþmýdýr?savaþmak için gidiliyorduda sonra hudeybiye denen yerde anlaþmamý yapýldý?umre amacýyla çýkýlmýþdýda kureyþliler müslümanlarý mekkeye sokmama sözü vermiþlerdi de umre yapma izni almak için yapýlmýþ bir anlaþmamýydý?
 


Selam,
Hayir oncesi bir savas degil.Peygamber ve ashabi yola cikiyor Mekke'ye dogru. Hendek savasindan zaten maglup ayrilan Mekke'liler peygamberin savasa geldigini sanip, korkuyla kendileri teklif ediyorlar anlasma yapmayi.

Peygamber'de kabul ediyor ve yapiyor. Zaten el aman dileyene yapmamasi anormal olur. Cunku zulum adami degil.
Yani ortada bir savas yok. Dolayisiyla ateskes anlasmasi da degil..

Ama bu anlasmadan once Medinelilere zorluk cikariyorlar, kurbanlari bekletiyorlar vb. Bu anlasmadan sonra bu tur olaylar yasanmiyor.


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

hasakcay Yazdı:

Cümleten merhaba. 

 

Hayrullah kardeþim, Hudeybiye andlaþmasý için (dört aylýk) bir sürenin söz konusu olmadýðýný sevgili sasha kardeþimizin verdiði bilgiye dayanarak belirttim. Parantez içindeki eklemeyi þimdi yapýyorum. Çünkü yazdýðým andaki kastým bu idi. Tevbe 2'de geçen "Yer yüzünde dört ay daha dolaþýn!" ile mukayese için.

 

Zaten bu, "Mescidi'l-Harâm'ýn ýndinden kasýt Hudeybiye'dir" iddiasýna cevaben yazýlmýþ olmasýndan da belli. "Mescidi'l-Harâm'ýn ýndinde yapýlan anlaþma dört ay sürelidir" diye cevap vermiþim.

 

Yine de yanlýþ anlattýysam özür dilerim.

 

Benim söylemeye çalýþtýklarým halen yazýlým aþamasýnda olan bu iletimdedir. Güncelliyorum. Lütfen eleþtirinizi bu iletime göre yapýn.

 

TEVBE SÛRESÝNE GÖRE HANGÝ TARÝHTE NE OLDU

 

Mekke'nin fethi: 630, çilek dolunayýnýn ilk 10 günü 

Fatihlerin haccý: 630, ikinci yasak dolunayýn ilk günü (yevme hacci'l-ekber)

Tebuk savaþý: 631, çilek dolunayý

 

Tevbe sûresinin ilk 28 ayeti Mekke'nin fethi, 28'den sonrasý ise Tebuk savaþý hakkýnda

 

Benim gördüðüm kadarýyla, bu sûrede 628'in Hudeybiye anlaþmasý, 629'un Mute savaþý, 632'nin veda haccý yok.


Mute Savasi, Bizans'in bir koluyla yapilmistir. Mekkeli musriklerle alakasi yoktur.

 

HUDEYBÝYE ANLAÞMASI?

 

Mescidi'l-Harâm'da (عند ال مسجد الحرام) kendileriyle anlaþma yaptýðýnýz (عاهدتم) müþrikler hariç, Allah ve elçisinin müþriklerle anlaþmasý söz konusu deðildir (9:7).

 

Bu ayetteki "Mescidi'l-Harâm"la ilgili bir ÝDDÝA var. Þimdi onu ele alalým. Ama önce kýsacýk bir bilgi:

 

Hudeybiye, ismini imzayý attýklarý yakýn köyün isminden almýþtýr.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Hudeybiye_Antla%C5%9Fmas%C4%B1

Yani Mekke'nin yakýnýnda Hudeybiye köyü var; Hudeybiye anlaþmasý orda imzalanmýþ. Anlaþmaya bu adýn verilmesi o yüzden.

 

ÝDDÝA: Tevbe 7'de sözü edilen anlaþma, "Hudeybiye anlaþmasý"dýr. Çünkü ýnde'l Mescidi'l-Harâm (عند المسجد الحرام) Mescidi'l-Harâm'ýn yakýnýnda demek; Hudeybiye Mescidi'l-Harâm'ýn yakýnýnda bir yer.   

 

CEVAP: Eðer bu iddia doðruysa... Ýbrahim nebinin mescidi olan el-beyt Allah'ýn mescidlerinden biri olduðuna, Allah ona "evim" dediðine (22:26) ve müþrikler salâtlarýný o evin ýndinde (عند البيت) yaptýðýna göre (8:35) müþriklerin Hudeybiye köyünde salât ettikleri gibi tuhaf bir durum ortaya çýkar.


Cikmiyor sevgili hasakcay.Siz oyle dusunuyorsunuz.Hudeybiye anlasmasi Mekke'deki musriklerin tamamini icerir. Anlasmanin adi Hudeybiye.. Siz o sekilde algiliyorsunuz.


Bakin benzer ornek vereyim. Benzetme sadece bu;

"Ankarali musriklerle, Asagi Ayranci anlasmasi yapildi."

Simdi siz bunu okudugunuzda anlasmanin asagi ayrancidakilerle mi yapildigini dusunuyorsunuz?Yanlisiniz burada.



Hayýr! Mescidi'l-Harâm "o ev"in avlusudur. INDEL MESCÝDÝ'L-HARÂM "Hudeybiye'de" deðil, "Mescidi'l-Harâm'da" demek. Bu bir.



 

Ýkincisi, Hudeybiye anlaþmasýnýn süresi yok; oysa Mescidi'l-Harâm'da yapýlan anlaþma dört ay ile sýnýrlýdýr. Aþaðýda bu da belirtiliyor.

Hudeybiye anlasmasi 10 yilligina yapilmistir.Bozuldugu noktada zaten Mekke'nin fethi gerceklesmistir. 

 

Üçüncüsü, iddianýn sahiplerine göre zaten el-beyt Allah'ýn sistemidir, ev deðil ve Mescidi'l-Harâm Mekke'dir, mescid deðil. Devam edebilirsiniz: Ýslam birilerinin keyfidir, Ýslam deðil. Kuran, beþer onu nelere yorarsa odur, ilahî kelimeler deðil...

 

 

ÇÝLEK DOLUNAYINDA OLANLAR

 

  

 

Ýnananlar Mekke'ye Miladî 630'un çilek dolunayýnda girdiler. Ramazan yani yýlýn en sýcak âný idi. Kentin ortasýna yöneldiler. Orda geleneksel Mekke pazarý kurulmuþtu; o yüzden kalabalýktý. Ama inananlar hiç bir direnmeyle karþýlaþmadan Mescidi'l-Harâm'a vardýlar.

 

Müþrik ileri gelenleri mescidde bekliyordu. Geleneksel pazarýn açýk kalabilmesi için barýþ önerdiler. Ýnananlar kabul etti.

 

Andlaþmanýn maddeleri:

 

(1)Süre, erba'ate eþhur dört aydýr (9:2).

(2)Bu esnada iki taraf ta elini silahtan uzak tutacak.

(3)Birisi baþka bir topluluðun saldýrýsýna uðrarsa ötekisi saldýrgana arka çýkmayacak.

 

O odur ki sizi onlara üstün getirdikten sonra Mekke'nin göbeðinde (ببطن مكة) onlarýn ellerini sizden, sizin ellerinizi onlardan çekti... (48:24). Onlar o kafirlerdir ki sizi Mescidi'l-Haram'a sokmuyor ve sunduðunuz hayvanlarýn yerine ulaþmadan bekletilmesini dayatýyorlardý (48:25).

 

Mekke'de inanan erkeklerin ve inanan kadýnlarýn müþriklerle içi içe yaþadýðý devirdi. Bir müþriðe ok atsanýz inanan bir kadýný vurabilirdiniz.

 

Fetih 25'in devamý:

 

Eðer kendilerini tanýmadan çiðneyeceðiniz için kýnanýp üzülmenize yol açacak inanan erkekler ve kadýnlar bulunmasaydý iþ elbet baþka türlü olurdu (48:25).

 

 

ÝÇÝNDE DÝNÎ HAC YAPILAN ÜÇ DOLUNAYIN ÝLKÝ

 

Ýzleyen dolunay erbaatu'n-hurum "yasak aylar"ýn ikincisi idi. Üç hac dolunayýnýn ilki. Dolayýsýyla onun ilk gününe arefe, ikincisine ise yevme hacci'l-ekber büyük hac günü (9:3) deniyordu. 

 

Andolsun ki Allah, elçisinin o düþünü doðru çýkardý. Allah isterse baþýnýzý týraþ etmiþ, saçýnýzý kýsaltmýþ olarak ve güven içinde Mescidi'l-Harâm'a elbet gireceksiniz... (48:27). 

 

Hac vakti geldi. Ýnananlar arefe günü vakfelerini yaptýlar. Büyük hac günü hayvan baðýþladýlar. Baþlarýný týraþ edip Mescid'e vardýlar. Kabe'yi tavaf ettiler.

 

Orada þu muhtýrayý verdiler:

 

Bu büyük hac gününde Allah ve elçisinden insanlara ihtar. Allah ve elçisi müþriklerden uzaktýr (9:3). Yasak aylar çýkýnca Allah yolundaki savaþýmýz devam edecektir (9:5). Mescidi'l-Harâm'da çilek dolunayýnýn baþýnda yapýlmýþ olan andlaþma hariç, Allah ve elçisinin müþriklerle anlaþmasý söz konusu deðildir (9:7).

 

 

ALLAH YOLUNDA SAVAÞ

 

Allah'ýn elçisi tek tanrýlý Ýslamý iletmeye baþlar baþlamaz müþrikler ona ve onu izleyenlere saldýrýya geçtiler çünkü ALLAH BÝR ilkesine yaþama hakký veremezlerdi.


Yapamaz. Mekke'nin fethinde dahi peygamber kan dokmemis. Savas etmemis, anlasma yapmamis. Kaldi ki Hudeybiye 628'de yapilmis bu tarihten sonra Mekke'ye sorunsuz girip cikmislar.Yani peygamber iletisine devam etti bu surecte..

 

Allah'ýn elçisini (9:40) ve inananlarý (22:40) onlar sýrf  "Rabbimiz Allah- ربنا الله!" dedikleri için evlerinden, yurtlarýndan attýlar ve inananlara iþkenceler ettiler (85:10).

 

Ýnananlar açýsýndan Allah yolunda ölümüne savaþ öyle baþladý.


Savas yok zaten ortada. Fetih'te savasilmamis bile. Fetih tarihini okuyun lutfen.Bir kucuk grup puskurtulmus sadece, peygamberin adamlari tarafindan.Kimse direnc gostermemis.

 

Bu savaþý sona erdirmenin tek yolu vardý: ortak koþanlarýn, ALLAH BÝR ilkesini savaþ nedeni saymayý býrakmalarý. Bu ise onlarýn Ýslam olmalarý ile mümkündü:

 

Hayýr! Onlarýn anlaþmasý nasýl olur! (9:8). Ama tövbe eder, salâtý ve arýnmayý yerine gerirlerse onlar artýk sizin din kardeþinizdir (9:11) - فان تابوا واقاموا الصلاة واتوا الزكاة ف اخوانكم في الدين

 

 

(devamý var)

 

 

ZAMANIN BÝRÝMÝ DOLUNAY ÝDÝ.

dolunay...............................hilal..eski ay

Ay yerküreyi 28 küsûr günde dolanýyor.
 
Yeni aydan hilale…....: 4 ya da 5 gün
hilalden dolunaya…..: 10 gün
dolunaydan hilale..: 10 gün
hilalden eski aya….....: 4 ya da 5 gün
 
On gece (89:2)
Andolsun 10 geceye, وليال عشر
 
Ayýn inen dilimleri (36:39):
Ve ay. Hurma çöpünden bir yay gibi olana kadar
iniþler ölçüp biçtik ona, قدرناه منازل.
 
 
Araplar Allah elçisinin ölümünden sonra takvime ihtiyaç duydular. Emîr, valilelere yolladýðý yazýlara tarih düþmek zorunda kalýnca. Hz peygamber döneminde zaman birimi olarak süre anlamýnda aylarý deðil "dolunaylar"ý kullandýlar. Ayrýntýlý bilgi için bkz  Geçerli olan, güneþ yýlýdýr (12:47).   
 
Bakara 197: Hac bilinen dolunaylardýr, الحج اشهر معلومات. Bunlar yaz dönencesinden sonraki kýzýl dolunay ve onu izleyen üç dolanaydýr yani o dört yasak dolunay.
 
ÞeHR tanýnan demek yani GÖZ ÖNÜNDE OLAN; meÞHur oradan geliyor. Arapçada "dolunay"a ÞeHR denmesinin nedeni de bu. DOLUNAY göz önündedir, meÞHuR. El-eþhuru'l hurum, الاشهر الحرمo yasak dolunaylar (9:5)
 
Tevbe 36'da geçen ve dört yasaklar anlamýna gelen ERBA'ATUN HURUM da aslýnda o dört yasak dolunay oluyor. 
 
"El-eÞHuru'l hurum"daki "el"den de anlaþýldýðý üzere bunlar herkesçe bilinen, tanýnan, göz önünde olan dolunaylardýr. 22 Hazirandaki "yaz dönencesi"ni izleyen dört dolunay.
 
O dört dolunayýn ilki çilek renginde olup yýlýn en tanýnan dolunayýdýr; ötekilerle karýþtýrýlmasý imkansýz:
 
  çilek dolunayý
 

Dolunaylar ortaya çýktýklarý anýn özelliðine göre anýlabilir. Örneðin 2010’un dolunaylarý þu tarihlerde ortaya çýkacak:

 

Ocak 30: kurt dolunayý (kurtlarýn uluma zamaný?)

Þubat 28: buz dolunayý

Mart 30: karga dolunayý

Nisan 28: yumurta dolunayý

Mayýs 27: çiçek dolunayý

Haziran 26: çilek dolunayý (çilek renginde olduðu için)

Temmuz 26: kuru ot dolunayý (otlarýn kurumaya yüz tuttuðu zaman?)

Aðustos 24: darý dolunayý

Eylul 23: harman dolunayý

Ekim 23: av dolunayý

Kasým 21: kýraðý dolunayý

Aralýk 21: uzun gece dolunayý

 

 

HACCIN YIL ÝÇÝNDEKÝ ZAMANI VE SÜRESÝ

 
HAC iþte (1)çilek dolunayý, (2)çiçek dolunayý, (3)darý dolunayý, (4)harman dolunayý adlarý verilebilen o dört yasak (erba'atun hurum)un ikinci, üçüncü, dördüncüsünde yapýlýr. Çünkü dörtlünün ilki olan en sýcak dolunay (ramazan)ýn ilk 10 günü oruç zamanýdýr (2:185).
 
O halde HAC için yýlda üç seçenek var: kuru ot, darý, harman dolunaylarýnýn ilk 10 (on)ar günü.
 
Haccýn süresine gelince, Bakara 203'te sayýlý günler anlamýnda EYYAMÝN MA'DUDÂT denmesine bakýlýrsa bu, 10 (on) gündür çünkü MA'DÛDÂT iki elin parmaklarý kadar bir sayýya tekabül eder.
 
Ama kýsa tutmak isteyene iki gün de yeter (2:203).
 
Haccý ayýn dilimleri belirler (Bakara 189): Sana ayýn dilimlerini soruyorlar, يسالونك عن الاهلة. De ki: Ýnsanlar için vakitlerdir onlar ve hacdýr, هي مواقيت للناس والحج.
 
Evlere arkalarýndan deðil kapýlarýndan girin (Bakara 189): Marifet evlere arkadan girmek deðil Allah'ý kâle almaktýr; evlere kapýlarýndan girin, واتوا البيوت من ابوابها.
 

Haccýn en özlü anlatýmý bence Bakara 196:
 
HACCI VE UMREYÝ tam olarak Allah için yerine getirin. Eðer engel olunursanýz kolayýnýza geleni sunun. O sunulan, yerine ulaþýncaya kadar baþýnýzý traþ etmeyin. Hasta ya da baþýndan rahatsýz olanlarýnýz onun yerine ya oruç tutsun ya sadaka versin ya da ibadet etsin. Güvene kavuþtuðunuzda umreyi hacca tamamlamak isteyenler kolayýna geleni sunsun; bulamayanlar, üç günü hacta yedi günü dönüþte olmak üzere, toplam on gün oruç tutsunlar. Ailesi Mescidi’l-Harâm’da bulunmayanlar içindir bu. Allah’tan sakýnýn ve bilin ki Allah öc almada en þiddetli olandýr.
 
Bundan benim anladýðým, bu ibadet hac ve umreden oluþur.

Hac'da niye kan doksun Muhammed?
 
UMRE, Ýbrahim nebinin mescidi olan Kabe'nin ziyaret (3:97) ve  tavaf edilmesidir (22:29). O "tek tanrýcý"nýn vurguladýðý ALLAH BÝR ikesini tefekkür etmek için.
 
TEVHÝD o nebinin anýsý gözardý edilerek deðil sayýlýp görülerek canlý tutulabilir. Aksi halde, yok sayýlan þey yok sayan için yok olur. 
 
Ve HAC = Kabe'nin ziyareti + hayvan baðýþý. Yani HAC, yoksullar için yapýlan hayvan baðýþýný o ziyarete eklemek suretiyle gerçekleþir. O halde umre ve hac bir bütündür.
 
Salgýn hastalýk, savaþ, Müslüman nüfusun aþýrý artmýþ olmasý gibi bir nedenle umre ve hacdan alýkonanlar mutlaka hayvan baðýþýnda bulunurlar. Haccýn ana amacý hayvan baðýþýdýr (2:196, 22:28, 33, 34, 36, 37). Hac engellense dahi o baðýþ yapýlýr ve þu derdin çarelerinden biridir:

 
(Yazýlma aþamasýnda)

 



__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

sasha Yazdı:
el_turki Yazdı:
olayýnýzý tam bilmediðim için öðrenmek açýsýndan þunu soruyorum:
hudeybiye anlaþmasý bir ateþkes anlaþmasýmýdýr?yani öncesi bir savaþmýdýr?savaþmak için gidiliyorduda sonra hudeybiye denen yerde anlaþmamý yapýldý?umre amacýyla çýkýlmýþdýda kureyþliler müslümanlarý mekkeye sokmama sözü vermiþlerdi de umre yapma izni almak için yapýlmýþ bir anlaþmamýydý?
 


Selam,
Hayir oncesi bir savas degil.Peygamber ve ashabi yola cikiyor Mekke'ye dogru. Hendek savasindan zaten maglup ayrilan Mekke'liler peygamberin savasa geldigini sanip, korkuyla kendileri teklif ediyorlar anlasma yapmayi.

Peygamber'de kabul ediyor ve yapiyor. Zaten el aman dileyene yapmamasi anormal olur. Cunku zulum adami degil.
Yani ortada bir savas yok. Dolayisiyla ateskes anlasmasi da degil..

Ama bu anlasmadan once Medinelilere zorluk cikariyorlar, kurbanlari bekletiyorlar vb. Bu anlasmadan sonra bu tur olaylar yasanmiyor.
 
kureyş diyince aklınıza ne geliyor?tekbir organizayson mu?kabilelerden oluşmuş devletçikler mi?bir anlaşma bozuldumu bütün herkesinmi o anlaşmayı bozduğu anlamına gelir?yoksa anlaşmayı bozan kabileler bozucu olarak ayrı ayrımı değerlendirilmelidir?
osmanlı kurulmadan önce anadoluda bir sürü beylik vardı...aynı sistem arabistanda ozamanlar vardı.bir anlaşmaya birçok kabile taraf olur.anlaşmayı bozanlar ve sahip çıkanlar olur.hepsini aynı kefeye koyabilirmiyiz?


__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats