Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Tevbe 2'de müþriklere "Dört ay yeryüzünde dolaþýn!" dendiðine göre inananlar Mekke'ye اربعةحرمdört yasak ay baþlar baþlamazgirmiþ ve ateþkes anlaþmasý derhal yapýlmþþtýr. Gökte çilek dolunayý var; yýlýn رمضان denen en sýcak âný.
*
Ýnananlarýn kabul ettiði, sürekli barýþ deðil yalnýzca dört dolunaylýk bir ateþkes anlaþmasýdýr:
*
Neden sürekli barýþ deðil de yalnýzca ateþkes? Çünkü savaþý müþrikler baþlatmýþtýr; onlar yenilgiyi kabul edecek ki savaþ gerçekten sona ersin. Yoksa müþriklerin savaþý baþlatma nedeni sakattýr ama kesin yenilgilerine kadar o neden hâlâ yürürlüktedir.
*
Ýnananlar "Rabbimiz Allah!" demeyi sürdüreceðine göre savaþý sona erdirmek için müþrikler o sözü savaþ nedeni saymayý býrakacak. Baþka yolu yok.
Sevgili hasakcay, Cok ozur dilerim ama, buyuk yanilgi icinde yorum yapiyorsunuz.
Bir de sunu okuyun belki fikir verir size, ikna olursunuz. Cunku tarih bilgimiz var. Bunu kaldirip cope atamayiz. Ayetleri oncelikle dikkate alirsak puzzle tamamlanir, sizde ikna olmus olursunuz.
Kirmizi bolumler katilmadigim bolumler..
Bu mesajinizda eklemeler yapmissiniz, ben yeni okudum. Ve hala israrla katilmiyorum. Neden katilmiyorum.
Bakin, inananlar feth edilmemis Mekke'de ibadet yapamazlar. Tarih ve Kuran ayetleri yanlislar sizi.. Sanirim tarihsel bilgiyi, Kuran ayetlerine gore refere etmek yanlis bir yontem degil..
Bakin nasil yapamazlar; Hudeybiye Anlasmasini peygamber, hicretin 6. yilinda, 628 Mart ayinda yapmis. Bu anlasma ile musrikler resmen Islam devletini tanimislar. Bakin maddeleri neymis anlasmanin;
Müslümanlarla karþý taraf arasýnda 10 yýl savaþ olmayacak, iki tarafýn hiçbiri diðerinin malýna ve canýna el atmayacak.
Müslümanlar bu yýl Beytullah'ý ziyaret etmeksizin geri dönecekler. Gelecek yýl üç günden fazla olmamak üzere Mekke'ye gelip Beytullah'ý ziyaret edecekler. Bu üç gün süresince Mekkeliler þehir dýþýna çýkacaklar.
Müslümanlardan Kureyþ'e sýðýnacak olursa, geri döndürülmeyecek, fakat onlardan müslümanlara sýðýnanlar geri döndürülecek
Müslümanlardan Hac, Umre ve ticaret için Mekke'ye gideceklerin canlarý ve mallarý güven altýnda olacak. Kureyþ tarafýnda Mýsýr'a ve Þam'a gidenlerle ticarette bulunmak üzere Medine'ye gelenlerin de canlarý ve mallarý güven altýnda bulunacak
630'da Muhammed Mekke'yi fethetmistir.632 de son Veda Hacci'dir.Sonrasinda olmustur.
Simdi siz diyorsunuz (fikir yurutuyorsunuz yani) ki; 2:196 ta hacca atif oldugundan Muhammed hayvanini da hazirlamis, bu hac gerceklesmistir. Buna ispat olarak Tevbe 3'u gosteriyorsunuz.
9:5 icerigi ile de 4 aylik sureyi esliyorsunuz. Dolunay aciklamalarinizdan dolayi, tarihi de farkinda olmadan degistiriyorsunuz.
Bakin o hac gerceklesmemistir.Peygamber Mart ayinda yapmis bu anlasmayi.. Ve demiski bu yil (628) inananlar Beytullahi ziyaret etmeden donecek. Gelecek yil Beytullah ziyareti yapilacak.
Ama siz, dolunay hesabinizdan, cilek ayi done aldiginizdan, fethetmedigi Beytullah'ta peygamberi hac ettiriyorsunuz. Halbuki Allah sesleniyor ordan, musrikler hediyeleri bekletiyor, alikoyuyor, geri ceviriyor diyor.
Bakin hataniz surada; Arap tarihi ve ozellikle Mekke donemi tarihini okursaniz siz de goreceksiniz.
Araplar Muhammed'e henuz teblig gelmeden yaklasik 100 yil once de 4 yasak ay duzenini uyguluyorlar. 4 yasak ay yeni bir kavram degil yani Islam doneminde..
Hatta bazen bu yasak aylar uzuyor savasin durumuna gore.. Ornegin Ficar savasina Muhammed'de katilmis henuz musrik iken (peygamberlik verilmeden once)
Belli bir sure sonra Kureys kabile olarak, ticaretten gelen paranin iyice tadini alinca, BASL kavramini ortaya atip inandigindan degil, ticaret yapabilmesi icin bu yasak sureyi 1 yil ilan ediyor. Ama Allah'a inandigindan degil. Para yuzunden..
Bu yuzden sizin gosterdiginiz 48:24 ateskes anlasmasina degildir, Hudeybiye anlasmasina dikkat ceker. Muhammed fethetmedigi Beytullah'ta hac yapamaz. Daha fethedecek, Kabe'yi onaracak, putlari kiracak vb. bir suru isi var.
Bu yuzden aslinda (Tevbe7) ne Allah, ne peygamberi musrikle anlasma yapmaz. Ama bu bir taktik, cunku Mekke elbet fethedilecek(Fetih27), Islam Devletini tanimasi gerekiyor once musriklerin. Fethedilmedi henuz.
Allah sacinizi kazittinizdemiyor ayette, kazitacaksiniz diyor. Girdiniz demiyor, gireceksiniz diyor.
Bu yuzden surekli baris yok henuz. Mekke fethedilmeden surekli baristan soz edilemez. Bu yuzden Hudeybiye anlasmasini yapti Muhammed, fethin yolunu hazirliyor, musrikler degismeyecek cunku.. Kaldi ki Hudeybiye'de savas yapilmamistir. Hendek savasindan yenik cikan musriklerin morali bozuktur.
Peygamber ashabiyla Mekke'ye dogru yola cikinca, musrikler savas icin geliyor sanip, kendileri teklif etmislerdir anlasmayi. (48:24)
Kureys'ten musriklikten vazgecip Muhammed'e katilanlar, inananlar olsa da Kureys kabul etmiyor geri dondurulecek mutlaka...
Tevbe3 Ticari maksatli panayirda musrikler inanmaya cagirilacak. Olur ya birkaci Allah'a inanmayi secebilir. Hudeybiye(Tevbe7) sayesinde, inanmislar (Mescid-i Haram'da) ticari panayirda rahatca teblig yapabilecekler, Allah yoluna davet edebilecekler.
Zaten mantiken de, sizin dediginiz gibi ateskes filan olup anlasma saglanmis olsa, hac ifa edilse, Allah gelecek zamanda (48:27) konusmaz. Simdiki zamanda konusur kitaben..
Ýnananlar "Rabbimiz Allah!" demeyi sürdüreceðine göre savaþý sona erdirmek için müþrikler o sözü savaþ nedeni saymayý býrakacak. Baþka yolu yok.
Birakmadilar zaten, siz biraktilar seklinde dusunuyorsunuz. Birakmis olsalar Mekke'nin fethine ihtiyac hasil olmaz. Daha Mekke fethedilmedi.
Allah sadece anlasma maddeleri geregi (48:24) iki tarafin elini birbirinden uzaklastirdi. Gelecek yilki (629) Beytullah ziyaretinde, Kureysliler Muhammed ve ashabi ziyarete geldiginde kentten cikacak, suresi bile belli 3 gun..
Bir daha ki (sonraki) ziyarette Mekke zaten fethedilmis olacak. (630)
Merhaba sasha dost. Verdiðiniz bu tarih bilgisi için teþekkür ederim. Cevabým:
Sanirim tarihsel bilgiyi, Kuran ayetlerine gore refere etmek yanlis bir yontem degil..
Bu cümlenizi anlamakta zorlanýyorum çünkü Türkçesi bozuk. Þunu mu demek istiyorsunuz: Tarih bilgisi Kuran tarafýndan onaylanýyorsa doðrudur; onaylanmýyorsa at çöpe! Dediðiniz bu ise size katýlýrým. Ve verdiðiniz bu tarih bilgisinin içinde Kuran'ýn onaylamadýðý kýrýntýlarý çöpe atmanýzý beklerim.
Gelecek yýl üç günden fazla olmamak üzere Mekke'ye gelip Beytullah'ý ziyaret edecekler.
Bunu not ediyorum. Çünkü þu iddianýzý çürütüyor:
Muhammed fethetmedigi Beytullah'ta hac yapamaz. Daha fethedecek, Kabe'yi onaracak, putlari kiracak vb. bir suru isi var.
Beytullah'a gidecekler ama onu ziyaret yani tavaf etmiyecekler? Zira TAVAF = ZÝYARET = GÖRMEYE GÝTMEK...
Ýddiadaki çeliþkiye bakar mýsýnýz. Þakacý biri olsam sorarým: Napýcaklar tavaf etmeyecekelr de; fotoðraf mý çekecekler? Fotoðraf çekmek serbest ama tavaf etmek yasak mý? Þimdiki uygulama bunun tam aksidir: Beytullah'a gidenlerin fotoðraf makineleri giriþte alýnýyor; çýkýþta geri veriliyor.
Allah sacinizi kazittinizdemiyor ayette, kazitacaksiniz diyor. Girdiniz demiyor, gireceksiniz diyor.
Çünkü Muhammed'in gördüðü bir düþten söz ediyor. O düþ doðru çýkmaktadýr; Muhammed baþýný týraþ edecek ve Mescid-i Harâm'a gidecek.
sizin dediginiz gibi ateskes filan olup anlasma saglanmis olsa, hac ifa edilse, Allah gelecek zamanda (48:27) konusmaz.
Devam edeceðim. Lütfen bekleyin.
Sevgili hasakcay,
Tesekkure gerek yok, rica ederim ne demek.. Hatta bana gore onemli, bir tarihsel yanlisi saptayacagiz. Cunku tefsirciler de yanlis anlam yuklemisler bazi noktalara..Maviyle renklendirdim o kisimlari.
Evet Kuran ile dogrulamak anlaminda soylemistim. Turkce'de kullanilan bir deyimdir. Tarihse bilgiyi, Kuran ayetlerine gore gostermek, kullanmak, Kuran'dan baska dogrulatacak merciimiz olmadigimiz icin.
Refere etmek=referans vermek, kaynak gostermek
Elbette atalim anlasma maddelerini Kuran ve ibadete uymuyorsa,sonucta Allah kelami degil, ancak;
Orada bir celiski yok. Muhammed ile beraber Medine'de yasayanlar zaten Mekke'de buyuyenler, dogduklari veya buyudukleri yeri ziyaret etmek en dogal haklari, cunku yurtlarindan cikarildilar.. E bahsettiginiz uzere panayirlar da var, yasak aylarda. Niye gitmesinler?
Ancak bu Kuran'da anlatilan sekliyle hac degildir.(orn, sizin yaptiginiz hac) Niye tavaf etsin Muhammed, ici put dolu yeri?
Siz ustteki mesajinizda, Muhammed'e fethedilmemis Mekke'de hac yaptirdiginizdan, ben de size Muhammed henuz hac yapamaz cunku Kabe fethedilmedi, daha isi var, putlari kiracak diyorum.
O donem ki en guvenli alisveris veya ziyaret baslarinda Muhammed'in olusuyla gerceklesecektir.
Ben ustteki anlasmanin metnini Wikipedia'dan almistim. Kuran ayeti olmadigi icin degiskenlik gosterebilir. Buyrun Muhammed Esed'de yazmis sizin icin belki daha ikna edici olabilir.
Hicret'in 6. yýlýnýn sonuna doðruHz. Peygamber, arkadaþlarýyla
birlikte Mekke'ye 'küçük hac' ya da '‘umre ziyareti' yapmaya karar
verdi. Yaklaþýk altý yýllýk süre zarfýnda Medine'deki Ýslam toplumu ile
Mekke'nin müþrik oligarþisi arasýnda az veya çok sürekli bir savaþ
durumu bulunmasýna raðmen Hz. Peygamber bu ziyareti sýrasýnda herhangi
bir çatýþma meydana gelmesini beklemiyordu.
Çünkü Mekke'yi ziyaret
edeceði ay olan Zilkade ayý, kutsal Arap geleneklerine göre, özellikle
Mescid-i Harâm içinde ve çevresinde bütün çatýþmalarýn yasak olduðu
dört 'kutsal/haram ay'dan biri idi. Medine bölgesindeki bazý müttefik
bedevî kabilelerine Hz. Peygamber'in bu ziyaretine katýlmalarý için
davet yapýldý, ama çoðunluðu þu veya bu bahane ile katýlamayacaklarýný
bildirdiler (bkz. bu surenin 11. ayeti ile ilgili not 10). Böylece,
Mekke'ye doðru yola çýkan Hz. Peygamber'in grubu, yalnýz 1400-1500
kiþiden oluþuyordu ki bunlarýn çoðu ihrâm kýyafeti içindeydiler ve
kýnlarýndaki kýlýçlardan baþka bir silahlarý yoktu.
Hz. Peygamber'in
yaklaþtýðýný öðrenen Mekkeliler, bütün Arap geleneklerini çiðneyerek
hacýlarýn þehre giriþini silah zoruyla engellemeye karar verdiler.
Hâlid b. Velîd (iki yýldan az bir süre sonra Müslüman olacaktý)
komutasýndaki ikiyüz atlýdan oluþan bir müfreze, Hz. Peygamber'in
adamlarýnýn yolunu kesmek için yola çýkarýldý. Bu arada birkaç bin
kiþilik aðýr silahlý gruplar da Mekke çevresinde mevzilendiler. Hz.
Peygamber hem savaþmayý istemediðinden, hem de savaþacak güçte
olmadýðýndan Bi'r-i ‘Usfân'dan (Mekke'ye yaklaþýk bir günlük yolculuk
mesafesinde bulunan bir yer) Batý'ya doðru yöneldi ve arkadaþlarý ile
birlikte sonraki birkaç günü geçireceði Hudeybiye düzlüðünde yerleþti.
Orada Müslümanlar ile Mekke oligarþisi arasýnda müzakereler baþladý.
Her iki taraftan çeþitli temsilcilerin yürüttüðü bazý ön görüþmelerden
sonra, Hz. Peygamber, Osman b. ‘Affân'ý (en etkin Mekke kabilelerinden
birine mensup idi) elçi olarak gönderdi. Hz. Osman'ýn Mekke'ye
varmasýndan kýsa bir süre sonra öldürüldüðü söylentileri Hudeybiye'deki
Müslümanlarýn kampýna ulaþtý. Bunun üzerine, Mekkeli'lerden acýmasýz
bir saldýrý beklentisi içinde olan Hz. Peygamber, arkadaþlarýný yabani
bir akasya aðacýnýn altýnda toplayarak, büyük bir heyecan içinde,
onlardan metin olacaklarý ve ölünceye kadar savaþacaklarý taahhüdünü
aldý. Ve bu surenin 18. ayetinin nüzulünden sonra bu 'Aðaç Andý',
tarihe Bey‘atu'r-Rýdvân ('[Allah'ýn] Rýzasý Andý') olarak geçti. Birkaç
gün sonra Hz. Osman'ýn öldüðü rivayetlerinin yanlýþ olduðunun
anlaþýlmasý ve Hz. Osman'ýn Hudeybiye'ye dönmesi ile Mekkelilerin bir
uzlaþmaya varmaya hazýrlandýklarý anlaþýldý.
Sonunda, Mekke ile Medine
arasýnda on yýl boyunca hiçbir savaþ yapýlmamasýný ve Hz. Peygamber ile
arkadaþlarýnýn o yýl Mekke'ye girmekten vazgeçmelerini ama sonraki
yýllarda Mekke'ye gelmekte serbest olduklarýný öngören bir anlaþma
yapýldý. Hz. Peygamber, ayrýca, Mekkeli bir çocuðun veya velayet
altýndaki baþka bir kiþinin babasýnýn veya velisinin izni olmadan
Müslümanlara teslim olmasý halinde, geldiði yere iade edileceðini kabul
etti. Ama Hz. Peygamber'in arkadaþlarýndan biri -genç yahut yaþlý
olsun- kendi isteðiyle Kureyþ'e giderse geri verilmeyecekti. Bu son
hüküm ilk bakýþta Müslümanlarýn aleyhine göründüyse de, Hz.
Peygamber'in onu 'dinde zorlama yoktur' (2:256) prensibi uyarýnca kabul
ettiði açýktý.
Hudeybiye Antlaþmasý, Ýslam'ýn geleceði açýsýndan bir
dönüm noktasý oldu. Altý yýllýk süre içinde ilk defa Mekke ile Medine
arasýnda barýþçý iliþkiler kurulmaya baþlandý ve böylece Ýslamî
düþüncelerin Arap müþrikliðinin kalesine nüfûz etme yolu açýlmýþ oldu.
Hudeybiye'deki Müslümanlarýn kampýný ziyaret etme fýrsatý bulan
Mekkeliler, Muhammed (s)'in izleyicilerinin birliði ve coþkusu
karþýsýnda derinden etkilenmiþ olarak döndüler ve birçoðu o'nun teblið
ettiði inanç sistemine karþý düþmanlýklarýnda tereddüt göstermeye
baþladý. Sürekli savaþ hali sona erer ermez ve her iki taraftan
insanlar serbestçe görüþmeye baþlar baþlamaz, Hz. Peygamber'in
çevresinde yeni Müslümanlar, önce onlarca, sonra yüzlerce, sonra da
binlerce yeni Müslüman toplanmaya baþladý -öyle ki, iki yýl sonra
müþrik Kureyþliler antlaþmayý bozduklarýnda Hz. Peygamber hiçbir
direniþle karþýlaþmadan Mekke'yi zaptedebilirdi ve zaptetti de.
Böylece, görünüþte olmasa bile gerçekte Hudeybiye Antlaþmasý Ýslam'ýn
bütün Arabistan üzerindeki moral ve politik üstünlüðünün öncüsü oldu.
Bütün otoritelerin ittifakýyla, bu zaferi kutlayan sure, Hz.
Peygamber'in Hudeybiye'den Medine'ye dönüþü esnasýnda nazil olmuþtur.
Buyrun bu da 48:27 Elmalili
Andolsun ki, Allah gerçekten peygamberine o rüyayý hakkýyla doðru
gösterdi, Þanýma yemin ederim ki, Ýnþaallah Mescid-i Haram'a güvenlik
içinde baþlarýnýzý kazýtarak, kýrkarak korkusuzca gireceksiniz! Ancak
O, sizin bilmediðiniz þeyleri bildi de ondan önce yakýn bir fetih
verdi.
Gordugunuz gibi ruyada gostermesi, bir degisiklik yaratmiyor. Sonucta girmediler henuz. En son cumle de bunu dogruluyor zaten..
Yakin fetih= Hudeybiye Uzak fetih= Mekke'nin fethi
Veya ayetlerin cevirisinde hata varsa sevgili haktansapmaz bilir.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
"ALLAH SİTERSE....." ile başlayan cümle bu konuya asla cevap olamaz.ALLAH isterse elme ağacından ayva,ayva ağacındanda hamsi çıkar.ama konumuz bu değil.
elma çekirdeğini fide haline elma fidesi haline getirmek için belirli şeyler yapmak zorundasın.onun bir ilmi var.ki elma alasın.yaptığın işler ona mahsusdur.elma almaya yönelikdir.çekirdeği elma fidesi haline geitrmeye yönelikdir.bunlar ALLAH ın kanunlarıdır.peygamberlerin yetişmesi ve sonrada peygamber olmasıda işte böyledir.doğumlarından itibaren bir gayeye yönelik büyürler.buna delillerimi saymışdım.musa aleyhisselamın doğumundan itibern korunması,yusuf aleyhisselamın korunması.isa aleyhisselamın korunması.isa aleyhisselamın babasız dünyaya gelişi aca nedendir.?veya enazından nedenlerinden biri nedir?dünyaya gelmeden önce onun peygamberliğinin kanıtı değilmidir?
çocukken konuşması?ALLAH mucizeleri peygamberlere has kılmamış mı?demekki evvelde belliydiki isa nın peygamber olacağı ALLAH ona o mucizeleri gösterttirdi.
yoksa ALLAH dur şu müşriği alayımda onu peygamber yapayım mı dedi?sen ALLAH ın hiçbir peygamberi hakkında söylemediği birşeyi söylüyorsun.ibrahim"müşrik değildi...."diyor.sen hayır ibrahimde müşrikdi diyorsun.
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
"ALLAH SÝTERSE....." ile baþlayan cümle bu konuya asla cevap olamaz.ALLAH isterse elme aðacýndan ayva,ayva aðacýndanda hamsi çýkar.ama konumuz bu deðil.
elma çekirdeðini fide haline elma fidesi haline getirmek için belirli þeyler yapmak zorundasýn.onun bir ilmi var.ki elma alasýn.yaptýðýn iþler ona mahsusdur.elma almaya yönelikdir.çekirdeði elma fidesi haline geitrmeye yönelikdir.bunlar ALLAH ýn kanunlarýdýr.peygamberlerin yetiþmesi ve sonrada peygamber olmasýda iþte böyledir.doðumlarýndan itibaren bir gayeye yönelik büyürler.buna delillerimi saymýþdým.musa aleyhisselamýn doðumundan itibern korunmasý,yusuf aleyhisselamýn korunmasý.isa aleyhisselamýn korunmasý.isa aleyhisselamýn babasýz dünyaya geliþi aca nedendir.?veya enazýndan nedenlerinden biri nedir?dünyaya gelmeden önce onun peygamberliðinin kanýtý deðilmidir?
çocukken konuþmasý?ALLAH mucizeleri peygamberlere has kýlmamýþ mý?demekki evvelde belliydiki isa nýn peygamber olacaðý ALLAH ona o mucizeleri gösterttirdi.
yoksa ALLAH dur þu müþriði alayýmda onu peygamber yapayým mý dedi?sen ALLAH ýn hiçbir peygamberi hakkýnda söylemediði birþeyi söylüyorsun.ibrahim"müþrik deðildi...."diyor.sen hayýr ibrahimde müþrikdi diyorsun.
Iyi ya iste soruma cevap verin, musrigi peygamber yapmaya yetisi yok mu? Var.
O halde neyi tartisiyorsunuz benimle?
Sizin hadis kulliyatiniza inanmak zorunda miyim?
Muhammed peygamberliginden once musrik olsa ne degisir? Isa'yi orneklemeyin, Isa daha anne rahmine dusmeden tescillenmistir gelecegi.. Olusumu farklidir.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Tevbe 9'da "ateşkes"ten söz edilmediğini öne sürüyorsunuz. Lütfen Ayet 7'ye bakar mısınız. Orada bir ahid var. AHİD anlaşma demek. Ve o "ahid"in sahnesi, Mescid-i Harâm.
Ayet 2'ye bakınız. Orada müşriklere "Yer yüzünde dört ay daha dolaşın!" denip süre tanınıyor. O anlaşmanın ATEŞKES olduğunu gösterir bu. Çünkü ATEŞ KES süreli anlaşma demek. Bir kaç saat (savaş alanındaki ölüleri kaldırmak için), dört ay (panayırı açık tutmak için)...
Dört ay sonra ne olacak? Cevap için ayet 5'e bakınız.
Bir de şu iki ifade arasındaki farkı düşünür müsünüz: dört ay, yasak aylar. Neden ayet 2'de dört ay dendiği halde Ayet 5'te yasak aylar deniyor?
Ve büyük hac günü, yevme'l-hacci'l-ekber. Siz ona, Mekke panayırına atfen, büyük alışveriş günü dediniz. Oysa Mekke panayırı bir gün değil dört ay sürer. Bir gün süren, arefe ertesinin "bağış + tavaf"ıdır.
"ALLAH SÝTERSE....." ile baþlayan cümle bu konuya asla cevap olamaz.ALLAH isterse elme aðacýndan ayva,ayva aðacýndanda hamsi çýkar.ama konumuz bu deðil.
elma çekirdeðini fide haline elma fidesi haline getirmek için belirli þeyler yapmak zorundasýn.onun bir ilmi var.ki elma alasýn.yaptýðýn iþler ona mahsusdur.elma almaya yönelikdir.çekirdeði elma fidesi haline geitrmeye yönelikdir.bunlar ALLAH ýn kanunlarýdýr.peygamberlerin yetiþmesi ve sonrada peygamber olmasýda iþte böyledir.doðumlarýndan itibaren bir gayeye yönelik büyürler.buna delillerimi saymýþdým.musa aleyhisselamýn doðumundan itibern korunmasý,yusuf aleyhisselamýn korunmasý.isa aleyhisselamýn korunmasý.isa aleyhisselamýn babasýz dünyaya geliþi aca nedendir.?veya enazýndan nedenlerinden biri nedir?dünyaya gelmeden önce onun peygamberliðinin kanýtý deðilmidir?
çocukken konuþmasý?ALLAH mucizeleri peygamberlere has kýlmamýþ mý?demekki evvelde belliydiki isa nýn peygamber olacaðý ALLAH ona o mucizeleri gösterttirdi.
yoksa ALLAH dur þu müþriði alayýmda onu peygamber yapayým mý dedi?sen ALLAH ýn hiçbir peygamberi hakkýnda söylemediði birþeyi söylüyorsun.ibrahim"müþrik deðildi...."diyor.sen hayýr ibrahimde müþrikdi diyorsun.
Iyi ya iste soruma cevap verin, musrigi peygamber yapmaya yetisi yok mu? Var.
O halde neyi tartisiyorsunuz benimle?
Sizin hadis kulliyatiniza inanmak zorunda miyim?
Muhammed peygamberliginden once musrik olsa ne degisir? Isa'yi orneklemeyin, Isa daha anne rahmine dusmeden tescillenmistir gelecegi.. Olusumu farklidir.
hangi kureyşli müşrik:ya muhammed sende bizim gibiydin,putlara tapar bir müşrikden şimdi sana ne oldu...dedi?ey muhammed sende bizim dinimizdendin şimdi neden dinimize küfrediyorsun...dedi?birtek böyle söylenmiş söz söyle...
firavun musa aleyhisselama dedimi:ey musa sende benim dinimdeydin sarayımda benim dinimi yaşardın..ne olduda dinimi terkeddin...dedi?veya kahinlerin buna benzer musa aleyhisselama birtek hitabı söyle?
diğer peygamberlerin kavimlerinden böyle bir söz duyduklarını söyle?hadi...
ALLAH ın böyle birşeye gücü varmıiyetkisi var mı..deyip sonra var demek ...meseleyi çözmek değildir.bu ancak söyleyeceği birşeyi olmamakdır.ALLAH herşeye güç yetirir.kimseyi HÜKMÜNE ortak yapmaz.O na hiçbirşey zor değildir,imkansız değildir.
ama bu konunun çözümü de değildir.
isa aleyhisselamın doğuşu bir mucizedir.ve mucizeler ancak peygamberlere mahsusdur.öyleyse isa aleyhisselam doğarken belliydi peygamber olacağı.demekki peygamberler...peygamberlik üzere doğar.sonrada onlara o görev verilir.
senin gibi onlarda müşrikdi diyenlere ALLAH "ibrahim müşrik değildi.."der.peygamberlerin kıssalarını anlatır.onların doğuşdan itibaren nasıl korunduklarını anlatır.onları herzaman müşriklikden korumuşdur.
sadecene birazcık oku yeter...göreceksin.
bu konuda kaçtane hadis örnek verdim?ki bana hadis külliyatlarınıza inanmak zorundamıyım dersin?
ister inan ister inanma.bu senin meselen.
bir insan peygamber olmadan önce müşrik olsa ne değişir?demişsin...bir insan peygamber olmadan önce zinakar olsa ne değişir..gelir ardından..kumarbaz olsa ne değişir gelir ardında....katil olsa ne değişir gelir ardından....sonra bu mu peygamber miş?gelir ardından.peygamberlik inandırıcılığı gerektirir.hiç müşriklik yapmamış olmalıdır ki davet ettiği şeye inandırıcılığı artsın.davet ettiği şeyi gönlü daha rahat kabul etsin.çok şey değişir....konu derinleşince....
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Tevbe 9'da "ateþkes"ten söz edilmediðini öne sürüyorsunuz. Lütfen Ayet 7'ye bakar mýsýnýz. Orada bir ahid sözü var. AHÝD barýþ anlaþmasý demek.
Ayet 2'ye bakýnýz. Orada müþriklere "Yer yüzünde dört ay daha dolaþýn!" denip süre tanýnýyor. O anlaþmanýn ATEÞKES olduðunu gösterir bu. Çünkü ATEÞ KES süreli barýþ anlaþmasý demek. Bir kaç saat (savaþ alanýndaki ölüleri kaldýrmak için), dört ay (panayýrý açýk tutmak için)...
Dört ay sonra ne olacak? Cevap için ayet 5'e bakýnýz.
Bir de þu iki ifade arasýndaki farký düþünür müsünüz: dört ay, haram aylar. Neden ayet 2'de dört ay dendiði halde Ayet 5'te haram aylar deniyor?
Sevgi ile
Hasan Akçay
Selam sevgili hasakcay,
Haram aylar kac tane Islam'da? Benim bildigim 4 tane.. Sizce?
Dort ay ile haram ay arasinda hicbir fark yok. Savasa yonelik Allah'in hukmu BAKARA/194 gelenegin devamidir o donemde.. O aylarda savas yapilmaz. Allah bile baris saglanabilir diye eski gelenegi bozmamis.
Yok ille de bir mana cikarmamiz gerekiyorsa, ben onu da cikarabilirim size.Ustelik sizin calismanizla.Siz demistiniz ki Gecerli olan gunes yilidir calismanizda ;
ÞeHR dolunay demek. Allah’ýn gökleri ve yeri yarattýðý gün yazdýðý üzere Allah’ýn ýndinde "ÞeHR"lerin "ýddet"i on ikidir (9:36). Ama HÝCRÎ takvimciler bunu "ay"larýn "aded"i on ikidir diye çarpýttýklarý için yüz yýllardýr amansýz zulümler yapýlýyor Allah adýna.
Simdi ayni zulmu ben de yapmayayim. Haram aylarin sayimi 4.. Yani benim sizin makalenizi okurken anladigim sayimi 4. Ama siradan bahsedilmemis veya siz bahsetmemissiniz. mart, nisan, haziran, eylul de olabilir. ocak , subat , nisan, aralik' da olabilir.
Sonucta Totali 4 zaman, okuyunca anladigimiz.
Peki neden Tevbe 2'de haram aylar demiyor?
4 sayim daha, durun, gezin tozun ozgurce diyor Allah musriklere.. Ama gozetimimdesiniz diyor. Fetihle birlikte zaten musriklerin ozgurlukleri eski egemenlikleri yok oluyor.Muhammed'in egemenligi, yani Islam egemenligi varoluyor. Nedir o 4 sayim musriklere yonelik?
4 sayimdan sonra is bitiyor zaten Mekke fethedilmis oluyor.
Siz Tevbe5'i ateskes kurgusuyla dusundugunuz icin, direk oldur seklinde algiliyorsunuz. Halbuki iyi bakarsaniz, Tevbe 5'de dusmani gozetle diyor. Durup dururken oldur demiyor.
Medine'de yasayan Muhammed, ortada fol yok, yumurta yokken ne diye gidip musrik oldursun? Peygamber durup dururken kimseyi oldurmemistir, savas sebebi hasil olmadikca..
Evet bakiyorum Tevbe 7'ye ve genel bir anlasma bozmaya yonelik bir durum olusursa, oldurme yetkisi verildigini goruyorum Muhammed'e..
Sureli bir baris anlasmasi imasi yok burada. Ateskes hic yok.
Evet Tevbe 2'ye de bakiyorum, Tevbe 1'le birlikte okudugumda, ahide yonelik musriklere ultimatom oldugunu anliyorum.Ateskes filan yok.
Asagida neden ateskes olmadigini okuyacaksiniz.
Oncelikle hemen hemen birkac tefsirci Tevbe suresinin, Enfal suresinin devami oldugunu cunku besmelesiz indigini soyluyor. Ben de onlari dikkate alarak, iki sureyi birlikte okudum. Cunku ikisi de savasa yonelik sureler.
Gene once tarihe bakalim, sonra Kuran ayetleri ile saglamasini yapalim.
Ben olayi okuduklarimdan kabaca anlatiyorum siz gerekirse arastirmasini yaparsiniz.
Peygamber ve ashabi Medineye goctukten sonra, gene Mekkeliler rahat vermedikleri gibi, ashabin Mekke'de kalan mallarini yagmalamislardi. Musrikler onlarin varligini hazmedemiyorlardi. Abdullah Ibni Ubeyy'e haber gonderip Muhammed'in oldurulmesini veya Medine'den surulmesinin gerektigini soylediler.Bunun yapilmamasi halinde Medineye saldiracaklarini soylediler.Savasa hazirlik(taktik) olarak da bir ticaret kervanini Sam'a gonderdiler.
Fakat onlarin yaptigi zulme karsilik, bir nevi hicretle Mekke'den Medineye gecen Muhammed'e (bu da bir nevi anlasmadir zira, yani bana ve halkima zulmediyorsun, peki oyleyse ben gidiyorum(Allah'in emriyle tabi ki) eylemi)
Enfal/58'de Allah belli kurallara tabi olmak kosuluyla, durup dururken anlasma bozma yetkisi vermisti. O yetkinin en temel kurali, dusman toplulugun ihanet edecegine dair kaygi duyulmasi idi.Yani direk saldiri yapmis olmalari gerekmiyordu. Cunku henuz hicret yeni yapilmisti ve Musluman sayisi cok degildi. Ustelik goc sonrasi Medine'de kurulan Islam Devleti henuz cok yeniydi. Ve savas bakimindan gucsuzdu.
Muhammed bu hukumden aldigi sebeple, bu Sam'a taktik amacli gonderilen kervani hareketini durdurmak icin, Saban ayinda305 kisilik kucucuk ordusuyla yola cikti. Bunu haber alan musrikler 1000 kisilik orduyla Medine'ye yurudu.Musrikler Bedir bolgesine gelip, bolgedeki suyu kontrollerine aldilar. Bunu duyan Muhammed'de ashabiyla konusarak musriklerle yuzyuze gelme (savas) karari aldi.Su bolgesi zaptedildiginden, Islam ordusu kumluk bir bolgeye yerlesti. Peygamber Allah'a yonelip" Rabbim bize guc ver, eger bu ordum bugun yenilirse, sana inanacak kimse kalmayacak" diye dua etti.
Ve Allah'in destegiyle, Islam Devleti olarak yaptiklari ilk savasta galip geldiler.(Al-i Imran 123)
Bu savasin tek onemli ozelligi, yeni kurulan Islam devletinin gucunun gosterilmesi, az sayidaki inananin bu zaferden guc alarak, islami anlamda bozulma, dagilma ve kopmaya yonelmemesidir.
Ama Allah,tum bunlar olurken varolan gelenegin bozulmasina hicbir zaman izin vermemistir.(Bakara/194)
Muhammed ve ashabi da, hicbir zaman bu emri cignememisler haram aylarin bitmesini beklemislerdir. Zaten 625'de de Uhud savasi olmustur gene Mekkeli musrikler saldirmislardir. Muhammed'de verilen emire uymus, her saldirdiklarinda,(haram aylar disinda) savasarak cevap vermistir.(Tevbe5)
Zaten Tevbe5'de de durup dururken saldirin demiyor Allah.Surekli Gozetleyin, gozetlemede kalin, eger saldiri varsa(musriklerden) , karsiligini verin diyor. Hudeybiye Muhammed'in Mescid-i Haram yakininda yaptigi, yazili ve kuralli bir anlasmadir.
EKLEME: Mesajinizin son bolumundeki aciklamaniza dair demissiniz ki; Ve büyük hac günü, yevme'l-hacci'l-ekber. Siz ona, Mekke panayırına atfen, büyük alışveriş günü dediniz. Oysa Mekke panayırı bir gün değil dört ay sürer. Bir gün süren, arefe ertesinin "bağış + tavaf"ıdır.
Ne demisim ben;
Ve surenin ilk ayetinde musriklere ultimatom adi altinda bir genelleme yapilmis zaten..3.ayette buyuk hac gunu deniyor. Buyuk pazarlik gunune de cevirebiliriz bunu sanirim.(siz daha once pazarlik anlamina geldigini soylemistiniz)
Sayet panayir dort ay suruyorsa, pazarlik gunleri deriz. Ne farketti ki acaba?
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
"ALLAH SÝTERSE....." ile baþlayan cümle bu konuya asla cevap olamaz.ALLAH isterse elme aðacýndan ayva,ayva aðacýndanda hamsi çýkar.ama konumuz bu deðil.
elma çekirdeðini fide haline elma fidesi haline getirmek için belirli þeyler yapmak zorundasýn.onun bir ilmi var.ki elma alasýn.yaptýðýn iþler ona mahsusdur.elma almaya yönelikdir.çekirdeði elma fidesi haline geitrmeye yönelikdir.bunlar ALLAH ýn kanunlarýdýr.peygamberlerin yetiþmesi ve sonrada peygamber olmasýda iþte böyledir.doðumlarýndan itibaren bir gayeye yönelik büyürler.buna delillerimi saymýþdým.musa aleyhisselamýn doðumundan itibern korunmasý,yusuf aleyhisselamýn korunmasý.isa aleyhisselamýn korunmasý.isa aleyhisselamýn babasýz dünyaya geliþi aca nedendir.?veya enazýndan nedenlerinden biri nedir?dünyaya gelmeden önce onun peygamberliðinin kanýtý deðilmidir?
çocukken konuþmasý?ALLAH mucizeleri peygamberlere has kýlmamýþ mý?demekki evvelde belliydiki isa nýn peygamber olacaðý ALLAH ona o mucizeleri gösterttirdi.
yoksa ALLAH dur þu müþriði alayýmda onu peygamber yapayým mý dedi?sen ALLAH ýn hiçbir peygamberi hakkýnda söylemediði birþeyi söylüyorsun.ibrahim"müþrik deðildi...."diyor.sen hayýr ibrahimde müþrikdi diyorsun.
Iyi ya iste soruma cevap verin, musrigi peygamber yapmaya yetisi yok mu? Var.
O halde neyi tartisiyorsunuz benimle?
Sizin hadis kulliyatiniza inanmak zorunda miyim?
Muhammed peygamberliginden once musrik olsa ne degisir? Isa'yi orneklemeyin, Isa daha anne rahmine dusmeden tescillenmistir gelecegi.. Olusumu farklidir.
hangi kureyþli müþrik:ya muhammed sende bizim gibiydin,putlara tapar bir müþrikden þimdi sana ne oldu...dedi?ey muhammed sende bizim dinimizdendin þimdi neden dinimize küfrediyorsun...dedi?birtek böyle söylenmiþ söz söyle...
firavun musa aleyhisselama dedimi:ey musa sende benim dinimdeydin sarayýmda benim dinimi yaþardýn..ne olduda dinimi terkeddin...dedi?veya kahinlerin buna benzer musa aleyhisselama birtek hitabý söyle?
diðer peygamberlerin kavimlerinden böyle bir söz duyduklarýný söyle?hadi...
ALLAH ýn böyle birþeye gücü varmýiyetkisi var mý..deyip sonra var demek ...meseleyi çözmek deðildir.bu ancak söyleyeceði birþeyi olmamakdýr.ALLAH herþeye güç yetirir.kimseyi HÜKMÜNE ortak yapmaz.O na hiçbirþey zor deðildir,imkansýz deðildir.
ama bu konunun çözümü de deðildir.
isa aleyhisselamýn doðuþu bir mucizedir.ve mucizeler ancak peygamberlere mahsusdur.öyleyse isa aleyhisselam doðarken belliydi peygamber olacaðý.demekki peygamberler...peygamberlik üzere doðar.sonrada onlara o görev verilir.
senin gibi onlarda müþrikdi diyenlere ALLAH "ibrahim müþrik deðildi.."der.peygamberlerin kýssalarýný anlatýr.onlarýn doðuþdan itibaren nasýl korunduklarýný anlatýr.onlarý herzaman müþriklikden korumuþdur.
sadecene birazcýk oku yeter...göreceksin.
bu konuda kaçtane hadis örnek verdim?ki bana hadis külliyatlarýnýza inanmak zorundamýyým dersin?
ister inan ister inanma.bu senin meselen.
bir insan peygamber olmadan önce müþrik olsa ne deðiþir?demiþsin...bir insan peygamber olmadan önce zinakar olsa ne deðiþir..gelir ardýndan..kumarbaz olsa ne deðiþir gelir ardýnda....katil olsa ne deðiþir gelir ardýndan....sonra bu mu peygamber miþ?gelir ardýndan.peygamberlik inandýrýcýlýðý gerektirir.hiç müþriklik yapmamýþ olmalýdýr ki davet ettiði þeye inandýrýcýlýðý artsýn.davet ettiði þeyi gönlü daha rahat kabul etsin.çok þey deðiþir....konu derinleþince....
Gereksiz yere uzatiyorsunuz bence.. Size Kuran ayeti verdim.
Babalari uyarilmamis topluluk diyor. Korkutulmamisa cevirdiniz. Kitap nedir iman nedir bilmezdin diyor. Onu da cevirdiniz.
Muhammed'in peygamberlik oncesinde, musrik olmasi benim icin uzucu bir durum teskil etmez.Onu da kucultmez.
Kumar , zina, vb. Bunlari carpitmaniza gerek yok. Musrik kelimesinin karsiligi bellidir. Kuran'da hangi anlamlarda kullanildigi da bellidir.
Peygamberlerin vahiy/Kitap/İman öncesi hayatlarında müşrik olmadıkları konusunda tamamen Eltürki'ye katılıyorum. Nübüvvetinden önce hiç bir resul kavminin şirk dini üzere değildi ve putlara asla tapmamış ve yüz kızartıcı bir fiili işlememiştir. Hatta onlardan başka da aklını kullana bilenler de halkın taptığı putlara tapmadığını düşünüyorum. Allah'ın seçkin kulları elçilerin risaletlerinden önceki yaşantılarında kavimlerinin dini üzere olduklarını göterecek ne tarihî ne de vahyî bir bürhan bilmiyorum şahsen. Şuna da kesin inanıyorum ki, Allah'ın resul seçtiği/seçeceği biri risalet öncesi haytında utanç verici davranışlar sergilemez/sergileyemez. Eltürki'nin de değindiği gibi bu, her sefrinde yüzüne şamar gibi vurulurdu karşıtlarınca. Bakın inananlar için "daha önce siz de onlar gibiydiniz" dendiği halde Peygamber için böyle denmemiştir.
Sasha kardeşin delil olarak ileri sürdüğü iki ayete gelince:
Yasin 6 zaten delil olamaz. Onun için üzerinde durmaya gerek yoktur.
Şûrâ 52'ye gelince; "sen ne Kitab'ı ne de İman'ı bilmiyordun"dan anladığım; bundan önce (sana bu Kuran'ı vahiy etmeden önce) sen bu Kuran'dan dolayısıyla ona imandan habersizdin. Bu ayetten O'nun daha önce müşrik olduğu anlamı çıkarılmamalıdır.
Belki şu ayet de delil olarak ileri sürülebilr: "Yol bilmez/tanımaz buldu da seni doğru yola sevk etmedi mi?" Yani sen Allah'ın hidâyetini ve ona çağırmayı bilmiyordun. İnsanların yanlışta olduğunu belki biliyordun ama onları neye kim adına nasıl çağıracağını bilmiyordun. En azından ben böyle anlıyorum.
İbrahim'e gelince, İbrahim güneşe aya, yıdıza tapmıyordu ve bunlar benim rabbim demiyordu. İbrahim; karanlık çöktüğünde bir yıldız gördü, "bu imiş rabbim!" ..., ay çıkınca, "bu imiş rabbim!" ..., güneş çıkınca, " bu imiş rabbim"... derken, "Bunlar benim rabbim olamaz" demeye getiriyordu. Nitekim devamında; "Eğer rabbim beni hidayet etmemiş olsaydı ben de sapmış olurdum." diyor.
Peygamberler kavimlrinin her hangi biri değil, ama onların en seçkinleridirler.
Değerli sasha, biraz düşünerek yazar mısınız. Lütfen.
Dort ay ile haram ay arasinda hicbir fark yok. Fark var kardeşim. DÖRT AY, süredir; HARAM AYLAR ise mevsim. Yer yüzünde dört ay dolaşın, "Size dört ay süre veriyorum," demek.
HARAM AYLAR yasak mevsimidir. O mevsimin içinde iseniz, onun bir aylık süresi dolmuş olsa bile, haram aylar ifadesi doğrudur; "Savaş haram aylar çıkınca başlar!" dersiniz ama "Savaş dört ay sonra başlar!" diyemezsiniz artık. Çünkü savaş üç ay sonra başlayacak.
O aylarda savas yapilmaz. Yapılır kardeşim. İslam o geleneği geçersiz sayar: "O aylarda kendinize zulmetmeyin! Müşrikler sizinle nasıl savaşıyorsa siz de onlarla savaşın!" (9:36). Ayrıca bkz 2:217.
Aynı anda benden başkasına da yazıyorsunuz. Korkarım düşünmeye vaktiniz yok; düşünmeden yazıyorsunuz. Aradan çekileyim.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma