Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Sadece besin yada gida amaci ile yenmek icin kesilen hayvanlar, ALLAH adina kesilmemis sayilirmi ? Yada bu hayvanlarida keserken ALLAH adina mi kesmek zorundayiz ?
Bu tur et ihtiyaci icin kesilen hayvanlarda, normal bahceden topladigimiz domates gibimidirler ? Yani domatesi yemek icin toplarken ALLAH adina toplamiyoruz, amacimiz yemek...Hayvanida yemek icin kesiyorsak ALLAH adina kesilmesi sarti gerekirmi gerekmez mi ?
Güzel bir konuya deginmissiniz.. Bu konu helede yurt disinda yasayanlar icin cok buyuk bir dert. Cemaatlerin hepsi kafasina gore haram helal belirlemis.. Takvayida buna olcu diye gosteriyorlar. Tabi buradan rant sahibi olan da cok buyuk bir kitle var .
Burada konuyu acmak icin soyle bir sey diyeyim..
Allah adina kesilmemis seyler haram midir ?
Yoksa Allah tan baskasi adina kesilen seyler mi .??
Eger is ikincisi gibi olmazsa , ki benim anladigim Allah tan baskasi adina kesilenler haramdir , Kuranda ki bir cok ayet bosa cikar.
Mesela Hristiyanlar in yedikleri bize helal midir?
__________________ Zülkarneyn, “Bu, Rabbimin bir rahmetidir. Rabbimin vaadi gelince onu yerle bir eder. Rabbimin vaadi gerçektir” dedi.
Fakat bir nimetin temiz mi yoksa pis mi olduğu konusu subjektif/göreceli bir konu değildir. Bir nimetin temiz olması demek onun sağlık açısından zararsız olması demektir. Nimetlerin hangisinin insan sağlığına yararlı olduğuna şahıslar kendi keyiflerine göre karar veremezler. Verseler de isabetli görüş belirtemezler. Bu konuda yetki şahıslar da değil sağlık otoritelerindedir.
Örneğin tavuk konusu. Tavuk islami usule göre kesilip temizlenmeliymiş. Bu islami usulse “kuru yolum” tekniğiymiş. Tavuk Firmaları tavukları kestikten sonra kaynar suya attıklarından ve sonraki etapta yolduklarından dolayı mikroplu/pis/necis oluyormuş. Bu hikayeye inanan ben okulda yada işte yıllarca tavuk eti yemedim. Halbuki bu mevzunun yani -kuru yolum tekniğinin- İslam diniyle zerre kadar alakası yok. Meselenin dinle alakalı olan kısmı sadece ürünün “temiz” yani “sağlıklı” olması. Buna da modern tekkelerinde pinekleyen yobazlar değil sağlık otoriteleri karar verir.
Bir nimetin temiz olması yani helal olması bizim onu gönül rahatlığıyla yememizi haliyle gerektirmiyor. Temiz olan geniş yelpazedeki nimetlerden kültürümüze ve demak zevkimize uygun olanları yeriz. Örneğin solucan. Temiz ve Vitaminli olabilir. Ama bizim göreneklerimizde -solucan tava- yemeği yoksa onu yiyemeyiz. Onu yiyememek ayrıdır biz yemediğimiz için onu haram yada mekruh ilan etmek ayrıdır. Bunu şunun için yazdım: Ömer Nasuhi Bilmen’in İlmihal kitabında Ahtapot, istakoz vs. için “balık suretinde olmadığından ve görünüşü çirkin olduğundan dolayı yenilmesi tahrimen/tenzihen mekruhtur” yazıyor. İşte bu tip adamlar resmen ve alenen kendi damak zevklerini dinleştiriyorlar. Halbuki Rabbimiz deniz ürünlerinin tamamını helal kılmıştır (Maide 96)(pis/sağlıksız olanlar hariç zira sadece temizler helal=serbest)
Bir diğer konu da Allah adı anılarak yada anılmayarak kesilen hayvanlar.
Bence bu meselenin iki yönü var. Ve bu iki yön birbirine karıştırılıyor.
-Allah adı anılarak kesilen hayvanlar değil Allah’a adanarak yada gayrısına adanarak kesilen yani KURBAN EDİLEN hayvanlar.
-Sadece etini yemek için kesilen yada öldürülen hayvanlar
Yani KURBAN konusu ayrı, sadece ET YEME konusu ayrı.
Eğer mesele KURBAN EDİLME yani ADANMA ise o zaman kesinlikle Allah adına kesilenler helaldir. Gayrısı haramdır.
Ama mesele sadece etinin yenmesi kastıyla kesilen hayvanlarsa o zaman (kim keserse kessin, ister besmeleyle ister besmelesiz kessin) tamamı (haram olarak sayılanlar ve sağlığa zararlı olanlar istisna) helaldir.
Allah’a yakınlaşma adına KURBAN edilecek hayvanları keserken besmele (Bismillahi Allahu Ekber) denilmesi güzel bir adettir ama şart değildir. Meselenin asıl can alıcı noktası kurbanın Allah’a yakınlaşma adına adanmasıdır. Sadece etini yeme adına kestiğimiz hayvanlarda ise besmele ile kesilmiş olma şartı hiç yoktur. Bu gerçeği Maide 5’te Rabbimiz bizlere anlatmıştır:
Maide 5. Bugün size bütün temiz nimetler helal kılındı. Kendilerine kitap verilmiş olanların yemekleri size helaldir. Sizin yemekleriniz de onlara helaldir….
Yahudi ve Hristiyanlar hayvanlarını keserlerken/öldürürlerken besmele çekmediklerine göre, ve Rabbimiz de bu ayette sebze yemeği, et yemeği ayrımı yapmadığına göre ve bu koşullardaki nimetler de bizlere helal edildiğine göre, ölçüt şudur: Yahudi ve Hristiyanların bizlere takdim ettikleri bir nimetin helal olması o yiyeceğin Allah tarafından açıkça haram edilmemiş olmasına ve temiz/sağlıklı olmasına bağlıdır. Sadece et yeme adına kesilen hayvanlardaki yegane iki ölçüt de budur.
Katılma Tarihi: 18 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Alperen Yazdı:
Maide 5. Bugün size bütün temiz nimetler helal kılındı. Kendilerine kitap verilmiş olanların yemekleri size helaldir. Sizin yemekleriniz de onlara helaldir….
Yahudi ve Hristiyanlar hayvanlarını keserlerken/öldürürlerken besmele çekmediklerine göre, ve Rabbimiz de bu ayette sebze yemeği, et yemeği ayrımı yapmadığına göre ve bu koşullardaki nimetler de bizlere helal edildiğine göre, ölçüt şudur: Yahudi ve Hristiyanların bizlere takdim ettikleri bir nimetin helal olması o yiyeceğin Allah tarafından açıkça haram edilmemiş olmasına ve temiz/sağlıklı olmasına bağlıdır. Sadece et yeme adına kesilen hayvanlardaki yegane iki ölçüt de budur.
Görüşlerimde yanılıyor olabilirim.
En doğrusunu Allah bilir.
Saygılar
Selam!
Kurbanlık hayvanlar hakkında :
22/36 ALLAH'a kulluğun bir işareti olarak, hayvanların kurban edilmesinde sizin için yararlar mevcuttur. Onlar sırada diziliyken üzerlerinde ALLAH'ın ismini anmalısınız. Yanları üzerine düştükleri zaman da onlardan
yeyin ve dilenene de dilenmeyen yoksula da yedirin. Şükredesiniz diye onları size amade kıldık.
İstisna hayvanlar hakkında:
16/115 Size yalnızca leş, kan,
domuz eti ve ALLAH'tan başkası için adananları haram kılmıştır. Kim (bunları yemek) zorunda kalırsa, istekli olmamak ve sınırı aşmamak koşuluyla ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.
Bu tür besinleri yeme usulu hakkında:
6/118 Ayetlerine inanıyorsanız, üzerinde ALLAH'ın ismi anılanlardan
yeyin.
Sözün özü:
Nas; Leş, kan, domuzeti hariç her besinden yararlanabilir! Müslümanlar; Ehli kitabın ürünlerinden de yiyebilir! Ama bunları mideye gönderirken "Allah'ın adını anmak" şartıyla! Anmıyorlarsa da kendileri bilirler, zaten ayet "inananlara" seslenmektedir!!!
Selametle!!!
__________________ 16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
[006.118] [DI] Allah'ýn ayetlerine inanýyorsanýz, üzerine Allah'ýn adý anýlmýþ olan þeyden yiyin. [006.118] [DV] Allah'ýn âyetlerine inanýyorsanýz, üzerine O'nun adý anýlarak kesilenlerden yeyin. [006.118] [E0] O halde eðer onun âyetlerine inanan mü'minler iseniz üzerlerine Allah ismi anýlmýþ olanlardan yeyin [006.118] [E1] O halde eðer O'nun ayetlerine inanýyorsanýz, üzerine Allah'ýn adý anýlmýþ olanlardan yiyin. [006.118] [E2] Eðer Allah'ýn âyetlerine iman ediyorsanýz, Allah'ýn adý anýlarak kesilen hayvanlardan yiyin. [006.118] [FK] Eðer Allah'ýn ayetlerine inanýyorsanýz, O'nun adý anýlarak kesilen hayvanlarýn etlerinden yiyiniz. [006.118] [IK] Üzerine Allah'ýn adý anýlmýþ olanlardan yeyin, þayet O'nun ayetlerine inananlardan iseniz. [006.118] [ON] Ýmdi eðer siz O'nun âyetlerine inanan kimseler iseniz üzerine Allah Teâlâ'nýn ismi anýlmýþ olanlardan yiyin. [006.118] [SY] Artýk, o sapanlarýn sözlerine kulak asmayýn da, -Allah’ýn âyetlerini tasdik ediyorsanýz- kesilirken üzerine Allah’ýn adý anýlmýþ olan hayvanlarýn etini yeyin. [006.118] [TK] Eðer onun ayetlerine inanýyorsanýz, artýk üzerinde yalnýzca Allah'ýn ismi anýlanlardan yiyin.
Dogrusu bu mesele tam olarak senin yukarida bahsettigin anlama gelmiyor gibi, Uzerinde ALLAH in ismianilanlardan yeyin tercumelerinden benim kafamda canlanan, Allah'in adini anarak yemeye baslayin (or. besmele ile baslayin) gibi bir anlam cikaramiyorum. Ayetin devaminada baktigimizda, neden ALLAH'in ismi anilanlardan yenilmediginin soruldugunuda dusunursek, burada birilerinin sirf ALLAH'in ismi anildigi icin bazi seyleri yemedigi anlami cikiyor, yani ALLAH in ismi ile yemeye baslayin anlamini cikaramiyorum. Bilakis yenecek seylerin uzerinde ALLAH in isminin anilmis olmasi sarti araniyor, ALLAH in isminin o seyi yerken anilmasi gerektigi anlami cikmiyor.Ayetlerin tum meallerdeki anlami beni yukarida senin yazdigin(Ama bunları mideye gönderirken "Allah'ın adını anmak" şartıyla! Anmıyorlarsa da kendileri bilirler, zaten ayet "inananlara" seslenmektedir!!!) anlama cikarmadi.Eyer senin dedigin gibi olsaydi, yemege baslarken ALLAH in adini anarak yemeye baslayin anlamina yakin bir cumle olmasi gerekirdi. Ama yukaridaki tum meallerdeki anlamlar yemege baslarken ki durumdan deyil, Yenecek seyin durumundan bahsediyor.
Tabiki bu soylediklerim benim anladiklarimdir ve sadece beni baglar.
[006.118] [DI] Allah'ın ayetlerine inanıyorsanız, üzerine Allah'ın adı anılmış olan şeyden yiyin. [006.118] [DV] Allah'ın âyetlerine inanıyorsanız, üzerine O'nun adı anılarak kesilenlerden yeyin. [006.118] [E0] O halde eğer onun âyetlerine inanan mü'minler iseniz üzerlerine Allah ismi anılmış olanlardan yeyin [006.118] [E1] O halde eğer O'nun ayetlerine inanıyorsanız, üzerine Allah'ın adı anılmış olanlardan yiyin. [006.118] [E2] Eğer Allah'ın âyetlerine iman ediyorsanız, Allah'ın adı anılarak kesilen hayvanlardan yiyin. [006.118] [FK] Eğer Allah'ın ayetlerine inanıyorsanız, O'nun adı anılarak kesilen hayvanların etlerinden yiyiniz. [006.118] [IK] Üzerine Allah'ın adı anılmış olanlardan yeyin, şayet O'nun ayetlerine inananlardan iseniz. [006.118] [ON] İmdi eğer siz O'nun âyetlerine inanan kimseler iseniz üzerine Allah Teâlâ'nın ismi anılmış olanlardan yiyin. [006.118] [SY] Artık, o sapanların sözlerine kulak asmayın da, -Allah’ın âyetlerini tasdik ediyorsanız- kesilirken üzerine Allah’ın adı anılmış olan hayvanların etini yeyin. [006.118] [TK] Eğer onun ayetlerine inanıyorsanız, artık üzerinde yalnızca Allah'ın ismi anılanlardan yiyin.
Dogrusu bu mesele tam olarak senin yukarida bahsettigin anlama gelmiyor gibi, Uzerinde ALLAH in ismianilanlardan yeyin tercumelerinden benim kafamda canlanan, Allah'in adini anarak yemeye baslayin (or. besmele ile baslayin) gibi bir anlam cikaramiyorum. Ayetin devaminada baktigimizda, neden ALLAH'in ismi anilanlardan yenilmediginin soruldugunuda dusunursek, burada birilerinin sirf ALLAH'in ismi anildigi icin bazi seyleri yemedigi anlami cikiyor, yani ALLAH in ismi ile yemeye baslayin anlamini cikaramiyorum. Bilakis yenecek seylerin uzerinde ALLAH in isminin anilmis olmasi sarti araniyor, ALLAH in isminin o seyi yerken anilmasi gerektigi anlami cikmiyor.
Tabiki bu soylediklerim benim anladiklarimdir ve sadece beni baglar.
Yine de endogrusunu ALLAH bilir.
yemek yerken besmele çekmekten Allah'ın Adını anlaktan bu kadar korkuyorsan en doğrusunu Allah bilir!
Düşün;
nefes alıyoruz....
Vermesek Ölücez.....
Nefes Veriyoruz....
Almazsak Ölücez...
Yani idrak ederek düşündüğün zaman her nefes alıp-verişinde bile şükretmen gerek!
Ama Allah bizden çok az bir kısmını istiyor. Yemek yerken ettiğin besmele Allah'ı unutmadığın herşeyin ondan gelip ona döneceğinin vsvsvs şükür sembolü olarak söleniyor.
Peki bana sölermisin Allah'ın adı anılmıyacak ta kimin adı anılacak.?
Hiç birşey denmez dersen ayetleri delil göstererk açıkla. kuru kuru olmaz.
Katılma Tarihi: 18 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Elif-Be Yazdı:
[006.118] [DI] Allah'ýn ayetlerine inanýyorsanýz, üzerine Allah'ýn adý anýlmýþ olan þeyden yiyin. [006.118] [DV] Allah'ýn âyetlerine inanýyorsanýz, üzerine O'nun adý anýlarak kesilenlerden yeyin. [006.118] [E0] O halde eðer onun âyetlerine inanan mü'minler iseniz üzerlerine Allah ismi anýlmýþ olanlardan yeyin [006.118] [E1] O halde eðer O'nun ayetlerine inanýyorsanýz, üzerine Allah'ýn adý anýlmýþ olanlardan yiyin. [006.118] [E2] Eðer Allah'ýn âyetlerine iman ediyorsanýz, Allah'ýn adý anýlarak kesilen hayvanlardan yiyin. [006.118] [FK] Eðer Allah'ýn ayetlerine inanýyorsanýz, O'nun adý anýlarak kesilen hayvanlarýn etlerinden yiyiniz. [006.118] [IK] Üzerine Allah'ýn adý anýlmýþ olanlardan yeyin, þayet O'nun ayetlerine inananlardan iseniz. [006.118] [ON] Ýmdi eðer siz O'nun âyetlerine inanan kimseler iseniz üzerine Allah Teâlâ'nýn ismi anýlmýþ olanlardan yiyin. [006.118] [SY] Artýk, o sapanlarýn sözlerine kulak asmayýn da, -Allah’ýn âyetlerini tasdik ediyorsanýz- kesilirken üzerine Allah’ýn adý anýlmýþ olan hayvanlarýn etini yeyin. [006.118] [TK] Eðer onun ayetlerine inanýyorsanýz, artýk üzerinde yalnýzca Allah'ýn ismi anýlanlardan yiyin.
Dogrusu bu mesele tam olarak senin yukarida bahsettigin anlama gelmiyor gibi, Uzerinde ALLAH in ismianilanlardan yeyin tercumelerinden benim kafamda canlanan, Allah'in adini anarak yemeye baslayin (or. besmele ile baslayin) gibi bir anlam cikaramiyorum. Ayetin devaminada baktigimizda, neden ALLAH'in ismi anilanlardan yenilmediginin soruldugunuda dusunursek, burada birilerinin sirf ALLAH'in ismi anildigi icin bazi seyleri yemedigi anlami cikiyor, yani ALLAH in ismi ile yemeye baslayin anlamini cikaramiyorum. Bilakis yenecek seylerin uzerinde ALLAH in isminin anilmis olmasi sarti araniyor, ALLAH in isminin o seyi yerken anilmasi gerektigi anlami cikmiyor.Ayetlerin tum meallerdeki anlami beni yukarida senin yazdigin(Ama bunları mideye gönderirken "Allah'ın adını anmak" şartıyla! Anmıyorlarsa da kendileri bilirler, zaten ayet "inananlara" seslenmektedir!!!) anlama cikarmadi.Eyer senin dedigin gibi olsaydi, yemege baslarken ALLAH in adini anarak yemeye baslayin anlamina yakin bir cumle olmasi gerekirdi. Ama yukaridaki tum meallerdeki anlamlar yemege baslarken ki durumdan deyil, Yenecek seyin durumundan bahsediyor.
Tabiki bu soylediklerim benim anladiklarimdir ve sadece beni baglar.
Yine de endogrusunu ALLAH bilir.
Ayetler bağıntılıdır dedik ve bu bağlamda sana bi soru!
Diyelim ki iş için (veya başka herhangi bir nedenden dolayı) ehli kafir diyarına göç ettin! Memleketten binlerce km.uzaktasın! Ne yapacaksın? Haftalık yiyecek göndermeleri için geride kalanlara (her seferinde) talimat mı verip duracaksın yoksa ehli kitabın ürettiğinden mi yiyeceksin? B şıkkı dersen, yediğin o besini nasıl elde ettiklerini nerden bileceksin? Diyelim ki o diyarda bir lokantaya oturdun! İşe bak ki o diyar halkı etçil türden! İnek etinden mamul olduğunu tahmin ettiğin bir yemek istedin! Bismillah çekmeden mideye gönderdin! Yemek lezzetli olduğu için buranın müdavimi oldun! Fakat bir zaman sonra yediğin etin domuz eti olduğunu öğrendin! "Bismillahi fi evveli vel ahiri" desen fayda eder mi? O besmeleyi baştan çekecektin değil mi? Bahane yok! Bahane yooookk!!!!
Allah adını anmak, "blindpoint"in de dediği gibi kimseye zor gelmemeli! "Kalpler Allah'ın zikriyle yumuşar!" (39/23)
Selametle!!!
__________________ 16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Şüphesiz ki yemeğe besmele ile başlamak güzel bir adettir. Ama Allah buyruğu da değildir. İlgili ayetlerde söylenen bu değil. Peşisıra gelen ayete bakılırsa bu görülür.
Besmele bir nimeti helal yada haram oldurmaz. Örneğin lokantada bilerek yada bilmeyerek domuz eti yemiş olan bir müslüman besmele çekse ne olur, çekmese ne olur? Besmeleye bir de Evvelihiyi yada ahirihiyi eklemesi neyi değiştirir?
Allah'ın haram etiketi vurduğu ürünler dışındakiler helaldir. Bunlar ehli kitap eliyle üretilmiş olsa da...
Ancak kasıtlı bir şekilde Allah'ın gayrısı adına kesilmiş, adanmış hayvanların etlerini yemek haramdır.
Kurban (yakınlaşma maksatlı adama) gayesiyle değil sadece etini yeme adına kesilecek hayvanları öldürürken besmele çekmek de bir Allah emri değildir. Ama tabiki güzel bir gelenektir.
Gelenek gelenektir, emir de emir. Bunları birbirine karıştırmamak gerekir.
Örneğin yemek duası da güzel bir gelenektir ama tabiki Allah buyruğu değildir. Görüldüğü gibi geleneklerimizde de nice güzellikler mevcut.
Saygılar
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: Antigua And Barbuda Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ilginc bir tartisma ortaya cikiyor. Allah adina Helal haram koyma elbetde yeni bir olaya degil. Tarih tekerur ediyor. O zaman Allah adina kesme nasil oluyor. Allah adina kesme sirf Allah adini anmak mi. Su ayet dikkat edelim. Allah adina kesmeye bu ayet isiginda bakabilirmiyiz.
Enam 138 Ve kalu hazihi en'amüv ve harsün hicr la yat'amüha illa men neşaü bi za'mihim ve en'amün hurrimet zuhuruha ve en'amül la yezkürunesmellahi aleyheftiraen aleyh seyeczihim bima kanu yefterun
Enam 138Onlar bozuk kanaatleriyle: «Şunlar ilişilmez hayvanlar ve ekinlerdir. Onları, ancak dilediğimiz kişilere yedireceğiz. Şunlar da sırtlarına binilmesi ve yük taşınması haram edilmiş hayvanlardır.» dediler. Diğer bir takım hayvanları da Allah'ın adını anmadan keserler. Bütün bunları Allah'a iftira ederek yaparlar. İftira etmeleri yüzünden Allah yakında cezalarını verecek
Enam 139 Dediler ki: «Bu hayvanların karınlarındakiler sadece erkeklerimize ait olup kadınlarımıza haramdır». Eğer ölü doğarsa o zaman hepsi onda ortaktır. Bu nitelemelerinden dolayı Allah onların cezasını verecektir. Çünkü O hikmet sahibidir, her şeyi bilendir.
Peki Allah bunlara nasil cevap vermis. Yine ayetlere bakalim
Yunus 59 De ki: Allah'ın size indirdiği rızıktan bir kısmını helâl, bir kısmını da haram bulmanıza ne dersiniz? De ki: Allah mı size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mı ediyorsunuz?
Yunus 60 Allah’a karşı yalan uyduranların kıyamet günü hakkındaki kanaatleri nedir? Şüphesiz Allah insanlara karşı lütuf sahibidir. Fakat onların çoğu şükretmezler
5:87 Ey iman edenler! Allah'ın size helâl kıldığı iyi ve temiz şeyleri (siz kendinize) haram kılmayın ve sınırı aşmayın. Allah sınırı aşanları sevmez.
o zaman soru su olmali. Allah adina kesmek Allah adini anarak kesmekmi ? yada Allaha adayarak kesmek mi ? Yanlis anlamiyorsam Enam 138 den Allah adini anarak kesme olmalli. ne dersiniz.
__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Herşeyin aslının sadece bir (elektrik ve manyetik rezonans) dalga titreşiminden ibaret olduğunun farkına varamayanlar -ve dahi ilimden yoksundurlar-, SES lenmenin sonuçlarını anlayamazlar.Nitekim görüngü evreni sadece ve sadece bilinen evrenin çok az bir kısmını gösteren bir gösterge olmasına rağmen.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma