HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: GIDA AMACI ILE KESILEN HAYVANLAR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
faruki88
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 20 agustos 2006
Yer: Ingiltere
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı faruki88

değerli alperen

 "daraltma" diye nitelendirdiğiniz, kimsenin dışarıdan etli yemek yememesi gerektiği ve  bunun da yurtdışında çok zor olduğu fikrinin pratikte mümkün olmadığını düşünmeniz bu konuya belli bir önyargıyla bakmanıza neden olduğu kanaatindeyim.Bu size belki uygulanması çok zor birşeymiş gibi gelebilir ama Allah'ın hükümlerine saygı duyarsanız o da sizi dosdoğru yola iletir ve bu yolda ayaklarınızı sağlamlaştırır.Diğeceyim o ki,bu düşüncenin pratikteki zorluğu sizi başkalarının bu konudaki fikirlerini aslında doğru olduğu ihtimalini göz önünde bulundurmaktan alıkoymasın.inşallah. 

Gelelim konumuza,düşünelim ki hanif bir müslüman proteine ihtiyaç duydu ve protein bakımından zengin olduğu için bir hayvan kesmeye karar verdi.O zaman sorarım sizlere bu adam bu düşüncede olduğu için bu hayvanı kurban edemez mi?Neden kurban edemesinki diyebilirsiniz ama hatırlatırım ki bu olayı bahçeden karpuz toplamaya benzetmiştiniz.

Sorarım sizlere,eğer metropolde yaşıyorsam ve bakkalı manavı sorgulamaya hakkım yoksa ve buralardan aldığım,sözde islami usullerle şirk koşan,şefaatten medet uman, kuran dururken hadislere başvuran,türbelere gidip el açıp dua eden medet uman ve bunun gibi birçok şirk koşan diye tanımlandırabileceğimiz insan tarafından kesilmiş hayvaların etini yersem Allah bana bunun hesabını sormaz mı?Sözün özü;bu gibi insanların kestiği hayvanın etini yemektense vejeteryan olmayı tercih ederim.Şunun şurasında kaç yıl yaşarız ki bu yalan dünyada zaten. 

 



__________________
871216
Yukarı dön Göster faruki88's Profil Diğer Mesajlarını Ara: faruki88
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 Faruki88 yazdı:

  "bu gibi insanların kestiği hayvanın etini yemektense vejeteryan olmayı tercih ederim."

    Kişisel olarak ben de senin gibi yapar,vetejeryan olurdum-ki o yöne doğru eğilimim fazla-ama mesele sadece üç-beş kişinin meselesi değilki.Eğer Allahın isimlendirmesi ve isminin anılması konusuna daha geniş perspektiften bakmayı denersek karşımıza çok daha farklı ve özel şeylerin çıkacağına dair içimdeki hissi hep canlı tutmaya devam ediyorum vesselam.

 



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
faruki88
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 20 agustos 2006
Yer: Ingiltere
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı faruki88

selam abdullah16 

ben bu siteyi bulmadan önce benle genel anlamda din konusunda aynı görüşlere sahip hiçbir insanla karşılaşmadım bu yüzden bu olaya hiç geniş perspektiften bakma ihtiyacı duymadım ,kendimce bulduğum bir çözümdü bu ama bahsettiğiniz farklı ve özel şeyleri bilmek isterdim.



__________________
871216
Yukarı dön Göster faruki88's Profil Diğer Mesajlarını Ara: faruki88
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 Selam faruk88,

  Bunu hep birlikte araştıralım derim.Örneğin besmele çekmek zikirmidir veya ayetlerin zikir tanımı nasıldır..gibi sorularla beyin fırtınası yapalım derim.

  Senin bulduğun çözüme bir sözüm yok ve Kurani temeli olduğu müddetçe bu çözüme sarıl.Ancak bunun daha ilei boyutlarının olabileceği ihtimalini de yedekte tut vesselam.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

selam,

Maide 5:bugün temiz nimetler sizin için helal kılındı, hem kendilerine kitap verilen ümmetlerin yiyecekleri size helal, sizin yiyecekleriniz de onlara helaldir..........

bu Ayetten şüphesiz Ehl-i kitabın kestiklerini yiyebileceğimizi açıkça anlıyoruz, ancak :

1- ehl-i kitabın kestiğini yemek helal olsa bile , her kestiğini yiyemiyeceğimiz açıktır. mesela domuz kesebilir, ama biz onu yiyemeyiz . ehl-i kitabın kestiğini yiyebilmemiz için,Kur'an ın yalnız bu Ayetini değil,bütününü göz önüne almalıyız/alıyoruz( bu örnekte olduğu gibi) Kur'an ın diğer Ayetleri , bize domuzun haram olduğunu buyurmaktadır.( 5/3 )

2-biz nasıl ki, ehl-i kitabın her kestiğini/ her yemeğini yiyemiyorsak ( Kur'an ın bütünlüğüne uygunluk arayıp , öyle yiyorsak), tıpkı bunun gibi, en'am 121 ve başka Ayetlerde buyrulduğu üzere , keserken '' yuzkerismullah '' - Allah'ın adının anılması- şartını da ,ehl-i kitabın kestiğinde / yemeğinde aramalıyız . aramızdaki ortak kelimeyi (Allah veya kendi dillerinde nasıl söyleniyorsa) keserken Allah söyleme şartını getiren Kur'an ın emri , burdada geçerlidir. bütün Ayetleri zincirleme şeklinde konuya müdahil yapmalıyız.

Kur'an bir emirde bulunuyorsa , diğer emirler geçerliliğini kaybetmiyor.bunu biz Kur'an daki  diğer şartlar şeklinde düşünebiliriz. ehl-i kitab-ın yemeğini / kestiğini yiyebiliriz fakat Kur'an daki diğer şartları da gözeterek. öbür türlü düşünmek, Kur'an ın bütün şartlarını unutarak , ehl-i kitabın sofrasına kayıtsız şartsız oturmak olur.haşa o durumda sofrada domuz eti bile bulunabilir( demek kayıtsız şartsız değilmiş)

6 En'am 121 :

üzerlerine Allah ismi ( yuzkerismullah ) anılmamış olanlardan yemeyin; çünkü o , kat-i bir fısk tır.bununla beraber şeytanlar kendi yararına sizinle mücadele etmeleri için mutlaka telkinatta bulunacaklardır; eğer onlara itaat ederseniz şüphesiz siz de müşriksinizdir.

adak için/ kurban için/ gıda için her ne sebeble olursa olsun kesilen hayvanın En'am 121 ve  diğer Ayetlere dayanarak, salt Allah'ın adının anılması şartıyla yenebileceğine inanıyorum.Ayet, hayvan ne için kesilirse Allah adını anacaksın/anmayacaksın ,diye ayırmıyor. kesenin müşrik olması, eti haram yapmaz, yeterki tek başına Allah'ın adını ansın . bazı insanlar , dileğimiz kabul oldu, falan türbeye gidip adağımızı orda keselim deseler, açıkça Allah ile beraber o mezardakinin adını da (söylemeseler bile)dahil etmiş bulunduklarından , tabi ki haram olacaktır.(işledikleri şirk ayrı konu)

bunlar benim Kur'an dan çıkarsama yoluyla anladıklarım. şahsi görüşlerim olup , yanlışlanmaya açıktır.yine Kur'an a dayanarak kim yanlış olduğumu gösterirse, şimdiden teşekkür eder, Allah razı olsun derim.amacımız birbirimize galebe çalmak değil , cennete kavuşmanın yollarını bulup, o yola dahil olmaktır, İNŞAALLAH

selam ve dua ile

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
faruki88
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 20 agustos 2006
Yer: Ingiltere
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı faruki88

selamlar

hasan öktem kardeşin dediklerine katılıyorum ancak söylemek istediğim birkaç şey var.Kesenin müşrik olması da eti haram yapar bence.Şefaatten medet umarak, kuran dururken hadislere başvurarak,türbelere gidip el açıp dua ederek ,medet umarak açıkça şirk koşan ve ülkemizde müslüman diye nitelendirilien insanların sadece Allah'ın adını anarak kestiği hayvanın etide haramdır.Çünkü,bu adamların inandığı Allah ile benim inandığım Allah aynı değil.Onların kurbanlarını keserken sadece onun adını andıkları varlığın peygamber gibi ortakları var.Ayrıca onların peygamberi muhammetle benim peygamberim olan muhammet de aynı değil.onların peygamberi bilmem kaç yüzbin tane kuranla çelişen hadisiyle Allah'a kafa tutmaktadır benim peygamberim muhammet ise herkes gibi bir fani, Allah'ın emirlerini bize bildirmekten başka bir görevi olmayan bir insandı.Özetleyecek olursak, şirk koşan (yani kendileri farkında olmasalarda monoteist olmayan)insanların kestikleri hayvanların etlerini yemek akıllıca değildir.



__________________
871216
Yukarı dön Göster faruki88's Profil Diğer Mesajlarını Ara: faruki88
 
omerm
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 agustos 2006
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı omerm

merhabalar arkadaşlaröncelikle şunu belirtmek istiyorum ki sevgili hasan öktem arkadaşın yazısının son paragrafında belirttiği gibi amacımız hiç bir zaman birbirimize galebe çıkarmak olmamalı.bu düşüncelerinden dolayı kendisine bilhassa teşekkür ediyorum.elbetteki tartışacağız.sorgulayacağız.insanların bir çoğunun yaptığı gibi duyduklarımıza üstün körü inanmayacağız.ancak bunu yaparken de insan olduğumuzu unutmamalı karşılıklı saygı ve sevgiyi her zaman gözetmeliyiz.sonuçta herkes kendi inandıklarıyla sorumludur ve istediği gibi inanmaktave yaşamakta özgürdür.

konuya dönecek olursak sevgili hasan öktemin düşüncelerine bütünüyle katılıyorum.ancak bir iki no0kta hariç.arkadaşımız aslında çok güzel noktalara değinmiş.benimse takıldığı tek bir nokta var.salt allah adı kullanmak.ben bunu bir türlü anlayabilmiş değilimn.hz. muhammed, salt allahın adını kullandı diye ebu cehilin ya da ebu lehebin kestiği hayvanın etini yiyebilirmiydi.ya da hz. musa için firavunun salt allah adını kullanması ne kadar önemli olabilirdi.bir insan salt olarak kelime i şehadet getirirse müslüman olabilir mi.her şey lafla bitiyormu.yoksa islam la ilahe illallahı gönülden kabul ve tasdik ve hayatında uygulamak mıdır.dini inaçlarını bozuk diye gördüğümüz insanların allahın adını anmalarını ne kadar ciddiye alabiliriz ki.ki onlar kendi dinlerini bile ciddiye almıyorlar ki aslında.

 

Yukarı dön Göster omerm's Profil Diğer Mesajlarını Ara: omerm
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

selam faruki88 ve selam omerm ,

öncelikle, bu yapıcı ve seviyeli eleştirileriniz/katkınız için teşekkür ederim,

eleştirilerinizi 4 madde halinde topladım : 

1- müşrik olduğu halde , ALLAH diyen kişi , gerçekte ALLAH demiş sayılıyor mu ? ( eti keserken ALLAH diyor, gerçekte ALLAH demiş olmuyorsa, kestiği et haram olur)

2-müşrik bir kişinin kestiği et, haram olmaz mı?

3-salt ALLAH adının anılması yeterli midir?

4-müşriğin ,bilerek/bilmeyerek söylediği '' le ilehe illallah '' Tevhid cümlesini kabul edecek miyiz?

BİR : şirk in anlamının: Allah' a aid sıfat ve yetkilerin, birini veya birkaçını , hem Allah'a, hemde Allah'tan başka biri / birilerine vermek demek olduğunda , sanırım hemfikiriz. dikkat edilirse ,''hem Allah'a '', dediğimize göre, aslında tüm müşrikler Allah'ı kabul etmiş oluyorlar. kabul etmediği Allah'a nasıl ortak yapabilirki? misal: kendisini tanıyıp kabul etmediğim bir işyeri sahibine, nasıl ortak olabilirimki?onunla ortak olabilmem için, öncelikle onun şahsiyetini tanımam/ kabul etmem lazım. onun şahsiyetini/özelliklerini/sıfatlarını yanlış tanımlamış olmam o kişiyi tanımıyorum anlamına gelmez. gereği gibi tanımıyorum anlamına gelir.'' Müşrikler Allah'ı gereği gibi tanıyamadılar''AYET ilk başta tanıdığım dükkan sahibinin adı  '' Ali '' ise , onun kişilik özelliklerini yanlış tanımış olmam, onun '' Ali '' olması gerçeğini değiştirmez. yani, tek Allah'a ait olan sıfat ve yetkileri, hem Allah'a ; hemde başka birisine veren müşrikler,  Allah'ı tanıyorlar ve Allah derken de Allah demiş oluyorlar. eğer Allah dememiş olsalardı, ona ortak ta yapamazlardı.sonuç olarak  rahatlıkla diyebiliriz ki: müşrikler Allah derken Allah demiş oluyorlar :

39 Zümer 38 : 

celalim hakkı için onlara : '' o gökleri ve yeri kim yarattı ?diye soracak olsan : '' elbette Allah diyeceklerdir '' o halde gördünüz ya Allah'tan başka çağırdıklarınızı ! Eğer Allah bana bir zarar murat ederse ,onlar , onun zararını giderebilirler mi? Yahut bana bir Rahmet murat ederse , onlar , onun Rahmetini durdurabilirler mi? '' BANA ALLAH YETER '' mütevekkil olanlar hep ona dayanırlar, diye söyle.

evet,dikkat edilirse, bu Ayet'e göre müşrikler '' Allah '' diyor. ve Allah onların '' ALLAH '' kelimesini söylediklerini kabul ediyor. sadece ona ortak koştukları için itiraz ediyor/ suçluyor.demek ki,müşrikler '' Allah '' derken '' Allah '' demiş oluyorlar.

diğer maddelerin cevabı devam edecek İNŞAALLAH

selam ve saygı ile

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

Gayet net bir açıklama olmuş.. devamını da okumak isterim

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

selam kardeşlerim , devam ediyoruz:

2- müşrik bir kişinin kestiği et haram olmaz mı?

3- salt Allah adının anılması yeterli midir?

en'am 118 :

o halde eğer O'nun Ayetlerine inanan Mü'minler iseniz , üzerlerine '' Allah ''  ismi anılmış olanlardan yiyin.

en'am 121 :

üzerlerine '' Allah '' ismi anılmamış olanlardan yemeyin ; çünkü o kat-i bir fısktır.bununla beraber şeytanlar kendi yararına sizinle mücadele etmeleri için mutlaka telkinatta bulunacaklardır; eğer onlara itaat ederseniz , şüphesiz siz de müşriksinizdir.

bu Ayet leri , objektif / ön kabülsüz bir şekilde okuduğumuzda , tek şartın '' Allah '' adının anılması olduğu açıkça görülecektir. eti kimin kestiği ile ilgili , kesinlikle bir bilgi yoktur.( siyak ve sıbakında da yoktur) o halde eti , ''müşrik keserse haram olur '' demek , kanıtsız bir söylem olacaktır.

eti , Müslüman bir kişinin kesmesi gerektiğine dair, bir Ayet getirilebilirse , tabi ki bize düşen : '' e semi'ne ve a'ta'ne '' duyduk ve itaat ettik demektir.'' vesselam.

diğer maddelere devam edilecek İNŞAALLAH

selam ve saygı ile

 

 

 

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats