HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DAKİ HAC Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

sevgili ibrahimizm....

düşünmeye ve sorgulamaya devam ....

hemen sonuca ulaşmaya çalışmayalım...

hafiften belli belirsiz bir resim bazı köşelerinden netleşmeye başlıyor...

benim bakışımdan biraz beliren bir olay şu...

hac da da salatta da diğer tartışmalarda farkeder gibi olduğum bir şey...

bu ritüelleri  hazır bulmuş çevresinde...

ve kendi misyonunu yerine getirmek için bunları uygulamış...

insanların devam ettiği bu uygulamaları hak davasını anlatmak için birer vesile yapmış...

hac gibi bir çok insanın toplandığı bir ortamı davası olan bir insanın es geçmesi değerlendirmemesi düşünülemez...

cuma namazı da benzer bir amaçla ortaya çıkmış gibi...

cuma günü bir pazar kuruluyor...

insanlar bolca toplanıyor...

bu günün namazında  bir hutbe verilmesi derdin davanın anlatılması...

namazlarda inen kuran pasajlarının okunması ...

her fırsat davanın hatırlatılması ve belletilmesi için değerlendiriliyor...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

 

Ay yerküreyi 28 küsûr günde dolanıyor.

 

Yeni aydan hilale….: 4 ya da 5 gün

hilalden dolunaya…: 10 gün

dolunaydan hilale: 10 gün

hilalden eski aya….: 4 ya da 5 gün

 

Hac ibadeti, Bakara 197’deki "Hac dolunayları BİLİNİR" ifadesince de ortaya konduğu üzere, Tevbe 36′da geçen "erba’atu’n-hurum"un her bir dolunayı ile onun hilale döndüğü an arasında yapılır. Yani bir yılda 10′ar günlük dört dönem.

 

Haccın farziyetine inanmayan bir Müslüman tarafından yapılan yorum: HACCIN FARZLARI üçtü: 1-İhram, 2-Arafatta vakfe, 3-Ka’beyi tavaf. Sen birinci farzı kaldırdın! Yavaş yavaş hac hakkında dediğimize gelmeyesin!!:))

 

Cevabım: Allah, Kitab’ında ne diyorsa o. Allah "Hacılar ihrama girsinler!" diyorsa lütfen bana bildirin. Hangi ayette diyor? 

 

Hac, evlerin kapıları gibi meŞHuR olan dolunayın teŞHiRiyle  başlayıp onun "hilal"e dönmesiyle sona erer (2:189). Bu demektir ki haccın normal süresi on gündür çünkü dolunayın hilale dönmesi 10 gün alır.

 

Ama acelesi olana iki gün yeter (2:203). Şöyle ki:

 

Dolunayın göründüğü geceyi izleyen sabah hac süresinin başladığı andır. Adaylar o gün Arapların Arafat dediği BİLİNÇ OVASI'NDA Allah’a hesap verir, bilinçlenip arınırlar (22:29). ARAFAT VAKFESİ denen bu etkinliği dile getiren ayet:

 

Arafat’tan Meş’ari’l-Harâm’a akın ettiğinizde Allah’ı O’nun sizi ilettiği gibi anın; O’ndan önce (min ba’dihî) şaşırmış durumdaydınız (2:198)

 

 

Bilinç Ovası'nda Rahmet Tepesi. "Allah'ım! Arkama baktığımda iyi bir Müslüman olamadığımı görüyorum... Ama bundan sonra yönüm Sana dönük olacak. Sen "tevvab"sın: doğrulana kucak açarsın." 

 

 

Aynı günün akşamı "Meş’ari’l-Harâm'da Allah’a şükrederler, kendilerini Arafat’ta bilinçlendirip arındırdığı için. Bu da Müzdelife vakfesi (2:198).

 

Muzdalifah by night

Müzdelife vakfesi.

 

 

İkinci günün sabahı Kâbe’nin yoluna düşerler. O yönde yoksullara hayvan bağışında bulunurlar (2:196, 22:28) ve bağışın, yerine vardığına dair İŞLEM TAMAM anlamında saç tıraşı olurlar.

 

  - 3B-12-1425h.

 

 

Ardından Kâbe’yi ziyaret ederler (3:97). Buna ifade tavafı deniyor (22:29).

 

İbrahim nebinin sonradan Kabe adını alan mescidi.

 

Mescidin içi

 

Özetle, haccın "menasık"ı yani farzları: (1)Arafat’ta bilinçleniş, (2)Meş’ari’l-Harâm’da şükür, (3)Kâbe yönünde hayvan bağışı, (4)İfade tavafı olarak uygulanan Kâbe ziyareti. Hac bu. İhrama girmek yok; şeytanı taşlamak yok; o kara taşı öpmek yok…

 

Haccın en özlü anlatımı bence Bakara 196'da:

 

Haccı ve umreyi tam olarak Allah için yerine getirin. Eğer engel olunursanız kolayınıza geleni sunun. O sunulan, yerine ulaşıncaya kadar başınızı traş etmeyin. Hasta ya da başından rahatsız olanlarınız onun yerine ya oruç tutsun ya sadaka versin ya da ibadet etsin. Güvene kavuştuğunuzda umreyi hacca tamamlamak isteyenler kolayına geleni sunsun; bulamayanlar, üç günü hacta yedi günü dönüşte olmak üzere, toplam on gün oruç tutsunlar. Ailesi Mescidi'l-Harâm'da bulunmayanlar içindir bu. Allah'tan sakının ve bilin ki Allah öc almada en şiddetli olandır. 

 

Bundan benim anladığım, bu ibadet hac ve umreden oluşur. 

 

UMRE, tevhidi tefekkür etmek için İbrahim nebinin mescidine yapılan ziyarettir. Tevhid, İbrahim nebinin anısına sırt çevirerek değil saygı gösterip önem vererek canlı tutulabilir. 

 

HAC ise yoksullar için yapılan hayvan bağışını o ziyarete eklemek suretiyle gerçekleşir. Yani umre ve hac bir bütündür. 

 

Salgın hastalık, savaş, Müslüman nüfusun aşırı artmış olması gibi bir nedenle umre ve hacdan alıkonanlar mutlaka hayvan bağışında bulunurlar. Haccın ana amacı hayvan bağışıdır (2:196, 22:28, 33, 34, 36, 37). Hac engellense dahi o bağış yapılır ve şu hale çaredir:

 

 

 

Bakınız: ALLAH'IN TAKVİMİ http://www.hasanakcay.net/?p=669 

    



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

asım Yazdı:
sevgili ibrahimizm....

düşünmeye ve sorgulamaya devam ....

hemen sonuca ulaşmaya çalışmayalım...

hafiften belli belirsiz bir resim bazı köşelerinden netleşmeye başlıyor...

benim bakışımdan biraz beliren bir olay şu...

hac da da salatta da diğer tartışmalarda farkeder gibi olduğum bir şey...

bu ritüelleri  hazır bulmuş çevresinde...

ve kendi misyonunu yerine getirmek için bunları uygulamış...

insanların devam ettiği bu uygulamaları hak davasını anlatmak için birer vesile yapmış...

hac gibi bir çok insanın toplandığı bir ortamı davası olan bir insanın es geçmesi değerlendirmemesi düşünülemez...

cuma namazı da benzer bir amaçla ortaya çıkmış gibi...

cuma günü bir pazar kuruluyor...

insanlar bolca toplanıyor...

bu günün namazında  bir hutbe verilmesi derdin davanın anlatılması...

namazlarda inen kuran pasajlarının okunması ...

her fırsat davanın hatırlatılması ve belletilmesi için değerlendiriliyor...




Selamlar Asım kardeşim,

Hacc o davanın o derdin anlatılması için yine o zamanın şartları gereği yapılmışsa ve bu bizim elimizin altında kolayca bulduğumuz bir ritüele dönüşmüşse,

o vakit hayr için toplananlarda haccetmiş sayılmazlar mı?
Afrikadaki açlıkla pençeleşenlere yardım amacıyla şu bu veya diğerlerinin bir araya gelerek bir bildiri yayınlamaları ve yardım toplamaları hacc ve haccın sonucu değil midir?

Hani nükleer silahları ortadan kaldıralım diyen süper güçler hacc ederek Doğru kararı vermişlerse bu hacc ve haccın sonucu değil midir?

veya senin benim bizlerin,birilerinin kirasını ödemek için bir araya gelip hacc etmemiz,hacc ve haccın sonucu değil midir?

veya haniflerin her zaman bir buluşma noktası sabit olsun ve dileyen zamanınca kullansın diye ortaklaşa bir tutmaları ve kirasını ortaklaşa vermeleri hacc ve haccın sonucu değil mi?

misal otele bir seferlik harcanan para az çok meydanda..herkes ayda ortalama 50 tl verse ve kira ise 1000 tl olsa o evde oturulsun oturulmasın kirasını karşılasın karşılamasın haniflerin 'ortak bir mescidi olsa bu hacc ve haccın sonucu değil mi?

Allahın rızası için yapılan haccda İbrahimin makamının olmadığını kim söyleyebilir?

Benim vicdanım diyor ki;Arap topraklarına gidip ''işte ibrahimin makamına geldim gördüm deyip dönmekle,

İşte biz hayr için bir araya geldik/hacc ettik..öyleyse hayrımızı yapalım deyip hayrın gereğini yerine getirmeyi asla bir tutamam..

vicdanım imanım der ki..Ey nicki İbrahim olupta kendine İbrahim adını sevdiren..ikincisi Allahın rızasına daha uygundur...birinde görmek var birinde uygulamak..

yani demem o ki..sen çok haklısın..elbet o zamanın ihtiyaçları gereği bu uygulamalar yapıldı..sorunumuz aynen devam ettirmek mi?yoksa ÖRNEK almak mı?

ve İbrahimin makamını görmek baş gözüyle mi olmalı yoksa o makamı Atamız İbrahimin anısına AYAKTA tutarak mı?


sağlıcakla
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

erdem36 Yazdı:

slm kardeş hacda saçları tıraş geçiyor bunun hikmeti nedir merak ediyorum yorum yazarsan memnun olurum

 



bu soru havada kalmış. özellikle bakara 196 da geçen kurbanlar yerine ulaşıncaya kadar başı traş etmemek ne demek?

ayrıca kurban bayramlarında herkes kendi mahallinde kesiyor, halbuki ayette kurbanları göndermekten bahsediyor.

bu konularda kafa yoran var mıdır?

selamlar,
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

       Efrayim
       Sevgili dostlar...
       Bu sitede,'umre' konusunu sormuştum.Bana şöyle
dediler'Biz daha hac konusunda anlaşamadık ki, umre
hakkında konuşalım'
       Sevgi ile,
Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Müslüman Ekonomik hayatı ve ona bağlı sosyal yaşam Nahl-71 ve Bakara-219/2 esasları üzerine kurulmuş olup bunu kısaca ''itidal'' olarak ifade edebiliriz. 'İtidalli bir hayat', 'itidalli bir ekonomi'; İsterseniz, 'İffetli'.

          Bu esas iki ayrım üzerine oturtulmuştur: 1-Haram, 2-Helal usulü.

          1-Haram usulünde, bir merkez içinde yaşayan fertler işleri elbirliği ile yerine getirirler. Her üretilende herkes iştirak halinde ortaktırlar (İştirak ile müşterek mülkiyet farkını bilmek gereklidir.)Bu sistem dışarıya kapalı olup, her ihtiyaç içeride üretilir ve giderilir. Bu nedenle de bu sisteme içten -içeriden- bereketli denilmiştir. Bu nedenle İbrahim Peygamber de kendisinden evvel de yaşanmış bu hayatı Oğlu İsmail ile geliştirerek -'temellerini yükselterek'- etraftan nemalanmayan yani etrafı kurak olarak nitelendirdiği bekkede ''Beyt'' olarak yeniden kurmuştur. Bu sistem İsrail Oğulları-Yahudiler'de ''Havra'', Hristiyanlar'da ''Manastır'', Müslümanlar'da ''Mescit'' ismini almış olup binayı değil 'cemiyet'i tanımlar.Komünal bir yaşamdır.Ortak ekonomi yaşanan bir köy hayatı gibidir. Mekke'nin de fethiyle de burada  haram istikametinde (İnd el mescid el harami fema istikamu) yaşam şartlarına uyanlarla bir anlaşma yapılarak burada da belirtilen yönde bir sistem kurulmuş ve buna da ''Mescid-el Haram'' denmiştir.Mescid cemiyet manasında olup,''haram'' da harim-harem kelimelerinden dışa kapalı, ortak demektir. Burada emek ve alınteri vardır. Bu hayatı Nahl-71 ve Bakara -619/2 düzenler. Bu nedenle bu kişiler iffetlidir ve itidal ve kavam üzere yaşarlar.Zekat bu kişiler için mevzu ve bahis konusu değildir.Çünkü çalışmalarının karşılığını ihtiyaçları olarak almış ve ürettiklerinin artı değeri peşin kesilerek beyt-ül mal'a kalmış, ihtiyaç istihkakları temizlenmiş olarak Bakara 219/2'ye göre ödenmiştyir.Buna ''Muttakiler Kollektivizmİ'' denilir.Yusuf Peygamber de kuraklığı bu sistemle aşmıştır. Mescid-el haram biçimindeki yaşama katılmaya ''İhrama girmek'' denilir.Bu esastan ayrılıp ''helel'' usulüne geçmeye de ''İhramdan çıkmak'' denilir.

          2- Helal usulünde (kısaca teferruata girmeden) ekonomik yaşam ,cemiyet toprakları-hudutları dışında yani ihramdan çıkmış olarak ayrı bir mahalde, ferdi olarak fakat yine Nahl-71 ve Bakara-219/2 esasları içerisinde kalınarak yapılan iştir.Emeğinin karşılığının tamamı elinde olduğu için bundan ihtiyaç miktarını kendi ayırıp, zakatını da kendisi verecektir.Bu usulde zekattan kırparak sermayeye katma tehlikesi vardır
İhtiyaç fazlası kendisinden kurtulunması gereken kirdir,başka kişilerin hakkıdır.Bunun beyt-ül mala kazancın olduğu gün ulaştırılması gerekir.Ulaştırma imkanı yoksa adalet çerçevesinde bunu ihtiyaç sahiplerine iletmesi gereklidir.

          İşte zimmetten çıkartılması gereken bu ihtiyaç fazlasının kişilerde toplanması kişinin kıllanmasıdır.İslamı kabul eden kişinin bu kılları kesip atması gerekir.

          ''Halakaten Re'su,başı tıraş etmek'' Sayın İlhami Çetin tarafından şöyle ifade edilmiştir:''Kıllanmak zenginlik ve nüfuz sahibi olmaktır. Yine baş olmak, hamilik iddia etmektir. Bir kimsenin kendi saçını kazıması bunların üçünü de (zenginlik, nüfuz sahibi olmak, baş olmak ihtirasının terki yanında G.Y.) içinden dahi atmasıdır. Başkasının saçını kazıması ise, başkasına baş olmak,onların saçını sakalını kazımak, yani iliğini kemiğini sömürmektir. Bunun için Mekke yaşamına dahil olup bina ehli olmaktan vazgeçtiğinin (beyt ehliliğine geçtiğinin G.Y.) delilini üzerinde de taşımak için hacca niyet eden kendi saçını kazır. Dikkat edilirse, bu anlamda saç kazımanın hayırlısı kendi kıllarını kazımak (para ve mülk ve mevcutlarından da vaz geçip onları kalbinden de atmak) hayra delalet, aksine başkalarının kıllarını kazımaya yönelmek ve buna devam etmek şerre yönelmek ve orada devam etmektir.''

          Kurban hediye etmek te aynı tıraş olmak gibidir, maldan servetten beyt-ül mal lehine fereget edip,o yaşama katılmak olup koyunlarla develerle kılıç kalkan oyunu oynamak değildir.(Kurban bayramlarındaki vahşet ve rezalet).Aslolan insanın kendisini mescid-el haram yaşam tarzına kendisini nezr etmesidir,adamasıdır.Bildiğimiz manada kurban yok mudur? Elbette vardır.İbrahim Peygamberin canı-ciğeri evladını kurban vermeye kalkışması gibi hacca giden de kendisinin kendi elleriyle beslediği en sevdiği hayvanını  kurban olarak götürüp orada kesip,hac için gelenleri dolaşıp yedirecek. Bu gün buna ihtiyaç var mı?-Düşünülür. İleride aynı şartlar olabilir mi?-Olur.

          Kıllanma,sakal bizim argomuzda da vardır. Kıllanma, sakallanma para,daha doğrusu avanta kazançla sevinmektir.''Kıllandın mı?'' ifadesi çokça kullanılır. ''At bi sakal'' ifadesi garip bitirimlerin, halli bitirimlerden para talebi olarak argo edebiyatımızda da yer alır.

          Mina'da tıraş maalesef sembolik bir hale getirilmiş, orada kalmış, müslümanlıklarıyla hacılıklarıyla hava atan  bazı esnaf,tüccar, sanayiici, ve diğer bazı kesimlerin yaşam tarzlarına girememiştir.

           Hürmetlerimle.
           Galip Yetkin.



Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Hacc ve Umre, Kabe denilen kare prizmanın etrafını turlayıp, günahlardan kurtulma veya sevap kazanma, kendini tatmin etme eylemleri değildir.
          Bu ziyaret, Tevbe-122'ye uyularak Mekke'de nimete nankörlük etmemiş kişilerle yapılan anlaşmayla kurulmuş 'mescid-el haram' kollektivist ekonomik ve sosyal yaşam biçiminin yaşanma şekil ve şartlarını öğrenmek için Peygamber'in Hacc-ı Ekber'i ilanına ve davetine icabetle yapılan bir eğitim ve öğrenmidir.

          Ayetlerden anlaşıldığı üzere hacı adaylarına verilen eğitim ve tatbikatı üç gündür; yani tatbikatlı hızlandırılmış eğitimdir.  ''Sana gelsinler''  ifadesi, bu eğitimi ve tatbikatı belirler, çünkü daha Kur'an'ın inmesi devam etmektedir. Hac 'mescid-el haram'da yaşanan hayata alişma pratikleridir.

          Umre ise bu yaşama tam adapte olup, yükselebilmek için 'mescid-el haram'da iki-üç ay süren bir öğrenim, teferruatlı tatbikat ve alışma içindir. (Cumhuriyet de sanayileşebilmek için bazı kişileri ve öğrencileri Almanya'ya öğrenim ve staj için göndermişti). Bu eğitim ve tatbikatı alan hacılar döndüklerinde, öğrendiklerini kendi toplumlarına anlatıp tatbik edecekler, yani yeni bir mescidi haram kuracaklardır.Amaç hacc ve umreyi bir hayat boyu mescid-el haramda yaşamaktır.

          Bu gün, bu tür 'Hacc ve Umre'' mümkün mü?

          Hayır. Çünkü artık orada örnek alınacak bir mescit, havra, manastır benzeri bir yaşam yok; Hicaz denilen bir hudut-gümrük hattı kurulmuş olmasına rağmen.Neden 'havra ve Manastır' denilirse ''Umre''nin ''Umru'' kıraatı ile okunması sözlüklerde manastırdır. (Ayrıca Bakara 136- Hacc-40)

          Şu halde hacc ve umre için orada ''Haram'' üzere secde eden bir topluluk yaşaması gerekir ki, ziyaretçiler kollektivistleşme sistemi (Nahl-71, Bakara-219/2) kurallarına göre yaşanan yaşam şartlarını görerek, tatbik ederek öğrensin ve dünyanın dört bir tarafına dağılıp bu toplumsal hayatı yaşama geçirsin, salla-salavat salat üzere olunsun. Yoksa, orada bir müddet kalıp çokça say ve çokça tavaf yapıp dönüp gelmek için değildir hacc ve umre. Olay artık bir turistik veya ticari seyahat ve hatıraları yadetme olayına, Yahudilerin ağlama duvarına dönüşmüştür.

          Hacc kavramsal olarak bir amaca yönelmektir; ilahi hedef için amaç değil, araçtır. Ekonomik ve sosyal zulme, karşı koymak ve koyacak kadar Allah sevgisi ve insaniyet aşkı ile dolan muttaki insanın şuurlanmak (arefe) gibi bir hidayetle donatılıp, eşitlikçi bir sistemle (vakfe) kendisini hak yola adamak ve bir yerde oturmak-ikamet etmek, çerçiler gibi dolaşmamak, vakur ve mürüvvetli olmak üzere umre yapmak
 inzivaya çekilmeden ömür boyu pozitif züht (üreterek ihtiyaçla yetinme) içinde yaşamaktır.Emeği ve teriyle üretim yapmaktır.Asıl amaç ''cem ve cımaıyyü''dür, bu tür hayat yaşayanları ziyaret edip şuurlanıp, şuursuz milletlerden ayrılıp idealist sistemi kurma dersi alınmasıdır buradaki yaşayan halktan.

          Demakki hacc, dolayısı ile umre, bir bilinçlenme,sözün en güzeline uyanları izleme ve dünyanın her tarafına yaymak için bir staj görmedir. Dolayısı ile toplumculuğu öğrenme, benimseme ve bencil bireyselciliğin zulmünden insanlığı kurtarma için ideal menasık üzere yaşayanları ziyaret etme, izleyip gözleme ve bunları alışkanlık edinmek için sayılı günlerde içlerinde kalarak öğrenim eğitim yapmaktır dışarıdan gelenler için. Hakiki tavaf veya geniş anlamda tavaf budur.

          Bu gün ''Ümmü'l Karye'' işgal altıdadır, yoktur ki ziyaretçi ders alsın.

          Sayın Hasan Akçay'ın ''Hacc'' anlatımına dikkat edilmelidir.Musa  ve Muhammet Peygamber'lerin hayatlarında önemli aşamadır.

                           (Bu yazıda Sayın Av.İlhami Çetin'de faydalanılmıştır.)

          Saygılarımla
          Galip Yetkin.
         
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

Sayın galipyetkin

Kurban hediye etmek te aynı tıraş olmak gibidir,Kıllanma,sakal bizim argomuzda da vardır.

Bakara/196 nın anlatmak istediği nedir ?

Zekat bu kişiler için mevzu ve bahis konusu değildir.ihtiyaç miktarını kendi ayırıp, zakatını da kendisi verecektir.

Zekat nedir ?

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Anlaşılıyor ki Sayın Fers bizim görüşlerimize itibar etmeyerek, içeriğini açıklamadan, soru şeklinde eleştirisel bir yaklaşım göstermiş.
 
          Halbuki beklerdik ki ''Bak arkadaş, izahların şu, şu, şu sebeplerden dolayı yanlış. Doğrusu şu, şu, şu olmalıdır.'' diye samimi bir açılım getirse, kendisine teşekkür eder ve getirdiği izah güzel de bir izah olsaydı, daha güzelini bulana kadar uyardık.Hâlâ da buna açığım.

          İsterseniz şuradan başlayalım.

          a) Mescid-i haram'da ikamat edenin hac yapması mantıksız olduğu gibi, üzerindeki artı değer tıraşlanarak veya artı değeri arıtılarak ödenen ''maişetin'' üzerinden tekrar zekat verilmesi çifte vergilendirme olmaz mı?... Maişet, maişete müstehak olanın ve iyalinin geçimi miktarında ÖDENEN para değil mi?... Nefel iş yapana ödeme yapılmaz. O, kendisine çalışıp KAZANAN ve ana parasından eksilen miktar ile kendisinin ve iyalinin geçimliğini kendisi ayırarak, artı değeri beyt-ül mal'a kendisi ödeyen veya muhtaca ulaştıran değil mi?.

           b) Alıkonulan, kolayına gelen kurbanı nasıl gönderecektir?... Kendisi gidemiyorsa kurban nasıl gidecektir?... Kurban gidebiliyorsa kendisi niye gidemesin?... ''Kolayına gelen kurban'' nasıl bir kurbandır?... Saçları kesmek vaya kesmemek, kurbanın yerine varmasını takip ise, yerine vardığını nasıl bilebilecek?... Bilebilecek durumda ise haber getiren vardır. Haber getiren var ise kendisi niye gidemez?...

           c) Hacca gidenler: 1- Kurban kesecek, 2- Hediye kurban götürecek, 3- Bir de fidye mi verecek?

           Fidye bir durumdan, bir halden kurtulmak için verilen bir 'şey', bedel değil mi? Fidye neyden kurtuluş için verilecek ki?...Kim ve ne için verecek ki?...Hacca giden fidye mi veriyor?... Başından hasta olan herhalde delirmiş demek değil. Fidye verenler acaba fikir değiştirip te  kuvvetli misaka bağlanarak mescid-el haramda çalışmaktan vaz geçip
de 'nefel-aksa-komşuluk-helal' usulü dışı iş tutmak isteyenler olamaz mı?...

           Sayın Fers.
           Lütfen eksikliklerimizi giderin ve bizi bilgilendirin.
           Tebliğ bir vazife.

             Hürmetlerimle
             Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

Bildiğimiz manada kurban yok mudur? Elbette vardır.İbrahim Peygamberin canı-ciğeri evladını kurban vermeye kalkışması gibi

hangi ayette haber veriyor "bildiğimiz manadaki kurban şekliyle İbrahim peygamberin oğlunu kurban verdiği "bu olayı..

saffat/102...yâ buneyye innî erâ fîl menâmi ennî ezbehuke...

uykuda boğazlarken görmek, uykuda öldürürken(boğazdan bir parça kopararak, keserek..) görmek midir, zor durumda bıraktığını/zora soktuğunu/haksızlık ettiğini görmek midir..
zebh ne anlama gelir, mecazi kullanımı var mıdır, ilk anlamı hangi kapsamda kullanılır...
bildiğimiz mana, kurban vermek midir kurban kesmek midir...
kurban vermek ise, mecazen kullandığımız şekliyle "bu krizde ayakta kalabilmek için bikaç kurban vermemiz gerekti(mağdur etmek, zor durumda bırakmak, feda etmek, harcamak, haksızlık etmek..)" gibi mecazi midir..
kurban kesmek ise, bir canlıyı Allah rızası için etini paylaştırmak maksadıyla kesip öldürmek, adamak mı..

yoksa bu ayet dışında kesin olarak açıklanmış, kurban verdiğine dair başka bir ayette mi var..?

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats