HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: TASAVVUFCULARIN KÜÇÜK PUTLARI Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
zivasado
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 14 kasim 2006
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zivasado

SIRAYLA GIDERSEK;

1)Benim benim gibi dusunmeyenlere fikrimi ispat etme yahut,hata yaptıklarını dusunduklerıme (ama benim bakıs acıma göre ) hatadasınız demek gibi bir derdim yok (velevki onlar ne dusunduklarını anlatmayı bırakıp dıger dusuncelere taaruz etmiyorsa,yani burdaki dusuncee TASAVVUF YANLIŞTIR VE DELIILERI gıbı ŞU DOGRU ve GUZELDIR işte İSPATLARI degil) , siteyi inceledigimkadarıyla böyle bir kaygı ve gayret-cidal var.

2)Öyle dusuncelerle karsılasıyoruz ki ...diye soylemissiniz,ama yapılan tavırla eleştirilenden farkı kalmıyor.Hatta bir basamak altta duruyor,din budur boyle yapmayan cehennemliktir diyen bir H.Bektaş ,Hacı Bayram,Ahmed Yesevi yok ama ONLAR PUTPERES KAFIR diyen "insanları cennete ve cehenneme" diye tasnif eden cok bu doktirinde...Herkes kendi gayreti ile gidecekse cennet cehenneme öteki ile pek alakadar olmamalı.

3)Doktrin şudur kanımca diye baslıyan paragrafla birebir aynı fikirdeyim ama uygulama bu degil lutfen "mutasavvıf gecinenler putperest riyakar müşriktir sloganıyla yola cıkan bir eda oldugunu kabul edin ve dısardan bakan herkes bunu görür"Allah ve Resulunun Kuran-ı Kerim-i ve Ahlakı mihenk edildigi surece dogru yoldan sapılmaz BENCE (Ahlakı,yoksa ŞEKİLSEL SUNNETI degil HUYU İLE HUYLANMAK gerektigi kanısındayım ha huyu ile huylandıysa biri ondan sora sakal uzatmış uzatmamış pek muhum degil)

4)PEYGAMBER EFENDIMIZIN AHLAKI HULUK-UL AZIM dir ayet ile tespitli olarak...GUZEL AHLAK EFENDIMIZ S.A.V in AHLAKIDIR

5)ALLAH ADINA CANLI BOMBA  OLAN VAR,O'NUN BUYRUGUNU CIGNEYEN VAR DIYE ALLAH ADINA DEYIP BIZ DE CIGNESEK COK MU diye anlasılıyor cevabınız EFENDIMIZIN USLUBUNA UYUYOR MU soruma verdiginiz cevap

6)Bence Peygamber Efendimiz kendimizle mukayese eder cumlelerle (o da kendinden sorumlu..)degil ALEMLERE RAHMET OLARAK YOLLANMIS RAHMETEN LIL ALEMIN,ALLAH VER MELEKLERINI ONA SALAT ETTIGI insalıgın kör kuyudan cıkması icin gönderilmiş KURTARICI diye bakmak lazım degil mi..Kuran Bize yeter diyenler KURAN -ı KERIM dedikleri HERŞEYIN RESULALLAHIN BU KURAN DIR DEDIGI SEYLER OLDUGUNU UNUTUYORLAR KURAN A UYAN ONU GETIRENIN AHLAKI ILE AHLKALANMALI

7)VEBALI KENDINEDIR DEYIP CIKIYORSUNUZ AMA ILAN EDILEN DOKTIRIN VAR VEBALI KENDINE ISE LAFI DA KENDINE KALSIN,SITEYI KURCALAYINCA ISLAM TARIHIND EMUTASAVVIF-ALIM ne denmisse sırf onlardan alıntı yapıp boyle putperest boyle şirkte DIYE KONUSMAYI DOKTRIN HATTA BELKI GÖREV EDINMIS COK KISI VAR

DUNYA TARIHINDE NE GUZEL ADAMDI DENILENLER ICINDE BOYLE DAVRANMISLARDAN PEK YOK

AMA dedigim gibi adı tasavvuf-derviş-tekke ne olursa olsun o tezgahta 1 tane GUZEL INSAN -MUMİN cıktıysa ki bence cıkmıstır ,(ve bu coook olasıdır NEDEN CIKMASIN) vebal bunu dıyen ve dıyende canakt tutan herkese gecer.Ayetle biliyoruz (Sure-i Şems) zulme susmak iştiraktir (zulum sadece eziyet etmek demek degil malum)

Selametle....

Yukarı dön Göster zivasado's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zivasado
 
Kadim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Gönderilenler: 175
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Kadim

Görüşlerinize saygı duyuyorum. Vaktim olduğunda fikir alışverişinde bulunacağım.

Saygılar...

Yukarı dön Göster Kadim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Kadim
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

               ölüsevicilik fetişi üzerine bir yazı

   ...PATHOS: Yunanca'da "duygusallık", "aşırılık", "azápkárlık" anlamına gelir.

"Retorik"
denilen belagát sanatında, muhatapları herhangi bir doğrultuda ikna etmek için onların hislerini etkilemek yöntemidir.

Mesafeli değil heyecanlı ve mantıki değil "asabi" bir ruh hali belirleyicilik taşır.

Efsaneler, nutuklar, marşlar, ilán-ı aşklar, çoğu kez bu eksen üzerinde yükselirler.

Ve, insanlar "rasyo" akılcılıktan ne kadar uzaktaysalar, "pathos" duygusallığa o kadar yakındırlar.

* * *

VİVA la muerte: İspanyolca "yaşasın ölüm" demektir.

İlk kez İç Savaş sırasında ási general Jose Milan Astray tarafından kullanılmıştır.

Hemen sonra da Frankocuların alámet-i fariká sloganına dönüşmüştür.

Aynı generalin "zekáya ölüm" diye de haykırmış olduğu eklenirse, "viva la muerte" şiarının "ölüm"ü yukarıdaki "pathos"la en çok bütünleştiren "özdeyiş" olduğu söylenebilir.

Her halükárda, "yaşasın ölüm" hissiyatçılığı "yaşasın hayat" akılcılığının zıddıdır.

* * *

NEKROFİLİ: Kadavralarla cinsel ilişkiye girmek sapıklığını tanımlayan kelime anlam kaymasına uğramış ve genel bir "ölü seviciliği"ni adlandırmak için kullanılır olmuştur.

Bu dürtü, insanları hayvanlardan ayıran "kendi cinsinden cansıza saygı" kültürünün kat be kat ötesine taşar.

Ölüyü yüceltir ve putlaştırır. Dokunulmazlıkla donatır.

Geçmişin Mısır firavunlarından günümüzün komünist şeflerine, cesedi cismanileştiren "mumya" bir yana, töresel tören ve anıtmezar, artık yaşamayanı "fetiş" kılar.

"Nekrofil" ölü seviciliği esas olarak otoriter ve totaliter toplumlara özgüdür.

* * *

İDOLATRİYA: Yine kadim Yunanca'dan inen sözcük bir resme, bir nesneye, bir fikre, bir kişiye tapınırcasına bağlanmak hal ve oluşunu tanımlar.

Pagan inançlara oranla akılcılığı ve mantıkçılığı ön plana çıkartan bütün semávi dinler bu dürtüyü tırpanlayabilmek için uzun ve zorlu mücadele vermişlerdir.

Ne var ki, Yahudiliğin mesih haham, Hıristiyanlığın aziz - ikona, Müslümanlığın dede - evliya gelenekleri "idolatriya"yla bayağı bayağı flört etmeyi hálá sürdürür.

Bunun laikleşmiş şekli ise bir pop şarkıcıyı "idol" kılmaktan; bir devlet adamını, bir siyaset önderini, bir ideoloji mûcidini putlaştırmaya, farklı biçim ve kimliklerde tezahür eder..(HADİ ULUENGİN)



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
zivasado
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 14 kasim 2006
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zivasado

eveett ne guzel nice insanların imanları tazelendi u yazı ile degil mi niceleri şirkten kurtuldu niceleri ibadetlerinden feyz almaya başladı çok faydalı ve dolu bir yazı
Yukarı dön Göster zivasado's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zivasado
 
özzalim
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 16 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 98
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı özzalim

tasavvuf din dışı

2.Baskı
selam..

tasavvuf islamda yoktur,ruhbanlık emredilmemiştir,

insan kendini daha fazla emir ve yasaklara şartlandırır, bu yasak değil,yasak olan bunu islamdan saymaktır,

tasavvuf yahudi,hristiyan budist,hindu gibi inanış içinde bulunan milletlerin islama bulaştırdığı,islam dışılıktır,

sözde islam lehine batı oryantalistlerin yazmış oldukları da tasavvufu desteklemektedir,işin en azından burasında uyanmak lazım.

tasavvuf,belli bir anlam yükü taşıyan,belirli bir içeriği olan salt ve yalın bir kavram olarak ele alınmamalıdır,tutarlı bir belirlemede bulunabilmek için,kesinlikle bu ad yada kavramı olay,olgu ve oluşum bazlarınada ayrı ayrı irdlemek gerekir,olay olarak tasavvuf;bir görüngü,bir görüntü bir görünüştür,bilindiği gibi görünüşler,olaya bakan kimselerin yorumlarıyla bağımlıdır,görünüş,olayla ilgilenen kimsede ki değer yargılarına ve yerleşik sanılara,kanılara göre biçimlenir,

islam aleminde hemen herkez,büyük çoğunluk çocukluk yıllarından itibaren şeriat-tarikat-hakikat vurgusunu işite işite yetişir,tasavvufun günü birlik dinden,şeriatten daha ileri düzeyde bir dindarlık olduğunu kabule, bilinç altları şartlandırılmaktadır.

buna yol açan,veli menkibeleri türbe ziyaretleri rüyalar,kimi psikolojik anlatımlar,şunlar ve bunlarla kurulmuş,geliştirilmiş ve beslene duran bir iklim....

daha üst bir katmanda görünmek isteyenlerin,tasavvufi hikmetten söz etmeleri, ehli tarik kimselerin düz düslümanlar karşısındaki tafraları,eksik ve yanlışlarının  bilincinde olan müslümanların bu eziklik içinde yakalayamadığı ''tamamiyet''in özlemiyle acaba tarikat mı? diye düşünmürken diğerlerinin tafrası karşısınd ''ben kim tarikat kim?türü 2. bir ezikliğe yuvarlanmaları,özellikle de binlerce-kimbilir belki de onbinlerce yıllık bir birikimin desteğinde insan psikolojisi ve etkileme yöntemlerini iyi bilen dai/çağırıcı kimlikli propagandistlerin çabaları da anılan ''iklim''e katılınca,düz müslümanın gözünde,tarikat ve dolayısıyla tasavvuf çok önemli,erişilemez,dil uzatılamaz,imrenilmesi gereken,en azından saygı duyulacak bir kurum konumuna gelmektedir,işte tasavvuf bir olay olarak,bir görüngü olarak budur;dinine daha iyi sarılma yöntemi..ustaca sergilenen bir tablonun görüntüsü,

olgu olarak tasavvuf ise,kesinlikle,bu görülenden yada sanılandan çok daha farklıdır,islamı daha iyi yaşayabilmek,kötülüklerden uzak kalabilmek,Allah rızasına  çok daha fazla yaklaşabilmek gibi amaçlarla,zahid ve muttaki kimlikler edinmek üzere şu yada bu tarikatta bulunanlardan hiçbirine herhangi bir inancı isnat etmeksizin ve hiçbirinin dinsel duyarlılığıbna gölge düşürmeksizin ve hiç kimsenin inanç ve ibadetleri konusunda yargıda bulunmaksızın hemen belirtelim ki tasavvuf adına, islam tasavvufu da deniliyor olsa,Allahı tevhit biçiminden,kurana bakış tarzına,peygambere iman konusundan ahiret  anlayışına varıncaya dek her bakımdan ve her alanda her yönüyle hz muhammedin getirdiği islamdan daha başka bir islamdır ve bu başkalık varlığa yönelik bakıştan bilgiye ilişkin değerlendirmeye dek her alanda gözlemlenmekte hatta ibadet anlayışına kadar uzanmaktadır,olgu olarak tasavvuf yani tasavvufun gerçeği,özü ''has oda''dakiklerin taşıdığı iman, ketumiyet  sebebiyle ve anlatılsada anlamaya takat getiremezler gibisinden bahanelerle gizlenen temel inançlarla biçimlenen sistem bu kendi deyimleriyle açıklandığında taşlanmalarını gerektirecek ilke ve düşünceler,bunlara olan iman ve gerçekte insanlığın ortak mirası üzerine peygamber varisi yazılmış bayrağı ellerinde sallayıp durmalarına karşın velayeti nübüvvetten üstün sayıcı bir anlayışla velayet sahibi olduklarını öne süren bu kimseler evet gerçekte peygamber varisi değilde insanlığın ortak mirasının varisleri.Olgu olarak tasavvuf ,işte böyle.

oluşum olarak tasavvufa gelince,tasavvuf bağlılarınca ilk sufiler olarak tanıtılan müslümanların hayırlıları gerçekte ve gerçek bir süreç bağlamında bir oluşum zincirinin ilk halkaları olmadıkları halde böyle gösterilip,tüm müslümanların imrendiği ve öykündüğü kimlijkler olarak tasavvuf propagandacılığı bağlamında birer ökse,tasavvufu savunma ve aklandırma doğrultusunda ise;sığınak olarak işlevlendirilen bir konumda değerlendirilmişlerdir,oysa bu hayırlı kimseler yönelik bu tutyumları gerçek anlamda işten ve sadık bir izleyicilik değil ,strateji ve taktik gereği baş vurulan bir sahiplenmedir,nitekim ,sufilerin yaptıkları ilk iş bu izlerince gittiklerini öne sürdükleri kimselerin davranış ve biçimlerini çarpıtarak benimsemek ve anlatmak olmuştur,günü birlik yaşamda uyguladıkları kuran ve sünnete dayalı ölçüler sufiler eliyke yorumlanarak,farklı içerikli bir yapıya oturtulmuştur,bu tasavvufun oluşumu doğğrultusunda ki,birinci aşamadır ve bu aşamadaki yorumlarda ki kurani kavramlar çift bir anlamlı bir görünüşe büründürülmüştür,kuranda yada hadislerde geçiyor olmasından ötürü hiç kimsenin karşı çıkmayacağı tersine dört elle sarılacağı kelimeler bu yanıyla,ökse gibi kullanılmış ve yakalananlara da aynı kelimeyle yüklenmiş daha yeni anlamlar aşılanarak,insanlar birer ikişer dönüşüme uğratılmıştır,bir ağaca bir başkasından getirilen çubuğun aşılanması gibi,gövde aynı olsada işte ağaç aşılanan çubuğa göre meyve verecektir ve nitekim islam gövdesine yorumlar ve yorumlamalarla yapılan aşı sonunda o gövdeden insanlığın ortak mirasının meyveleri fışkırmaya başlamıştır,bu meyveler kesinlikle islamın değildir ve oluşum olara tasavvuf bağlamında ilk başkalaşım bu noktada böyle başlamıştır,bu olayı biz islamın diğer inançları tavsiye ederek özümlemesi diye alamayız ,bu yöndeki düşünceleri doğru sayamayız,çünkü gövde islamın olsada meyva onun değil,muhammed ümmeti muhammedi olmayan meyvelerden gıda almaya başlamıştır,bu tutum izince gitmek değil belki kendi verimlerini,bir başkasının açmış olduğu kanaldan yararlanarak diğer insanlara ulaştırma eylemidir ve bu durumda izleyicilikten ve çok kullanıcılık söz konusu edilebilir,oluşum olarak tasavbvufun oluşma oluşma sürecinin ilk basamağında ki yorumlamanın hemen ardında kavramlaştırma diye adlandırılması mümkün bir aşamaya girilmiştir,aradaki fark şuradadır ki,ilkinde islamın günübirlik yaşama ilişkin ölçüleri yorumlarlaiyeni anlamlara kaydırılıp,beyinler bu doğrultuıda koşullandırılmışken 2.aşamada bu koşullandırılmış beyinler,artık kabule hazır bulundukları,kimi yeni kavramların kapısına iletilmişlerdir.

şirke bulaşmışlardan bir tane temiz adam çıkmaz..ancak Allah dilediğini temize çıkarır..

zivasado kardeşim dikkatlice okumuşsundur inşallah

''İNSANIN YÜCELİĞİ VE GUENONİYEN BATINİLİK...ZÜBEYİR YETİK



__________________
düşmanlarından nefret etme,yargılarını etkiler..
Yukarı dön Göster özzalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: özzalim
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats