Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
101 Yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size saldırmasından korkarsanız,(onlarla yapılan) anlaşmadan eksiklik yapmanızda sizin için bir günah yoktur. Şu bir gerçek ki,kafirler sizin için açık bir düşmandırlar.
وَإِذَا كُنْتَ فِيهِمْ فَأَقَمْ 78;َ لَهُمُ الصَّلَا 77;َ فَلْتَقُ 05;ْ طَائِفَة 12; مِنْهُمْ مَعَكَ وَلْيَأْ 82;ُذُوا أَسْلِحَ 78;َهُمْ فَإِذَا سَجَدُوا فَلْيَكُ 08;نُوا مِنْ وَرَائِك 15;مْ وَلْتَأْ 78;ِ طَائِفَة 12; أُخْرَى لَمْ يُصَلُّو 75; فَلْ يُصَلُّو 75; مَعَكَ وَلْيَأْ 82;ُذُوا حِذْرَهُ 05;ْ وَ أَسْلِحَ 78;َهُمْ وَدَّ الَّذِين 14; كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُ 08;نَ عَنْ أَسْلِحَ 78;ِكُمْ وَأَمْتِ 93;َتِكُمْ فَيَمِيل 15;ونَ عَلَيْكُ 05;ْ مَيْلَةً وَاحِدَة 11; وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُ 05;ْ إِنْ كَانَ بِكُمْ أَذًى مِنْ مَطَرٍ أَوْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَنْ تَضَعُوا أَسْلِحَ 78;َكُمْ وَخُذُوا حِذْرَكُ 05;ْ إِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْكَاف 16;رِينَ عَذَابًا مُهِينًا 102 Sen içlerinde olup da onlara (savaş için) destek verdiğinde , içlerinden bir grup seninle birlikte (savaşa) dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar savaşırken, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra savaşmamış olan olan diğer grup gelip seninle birlikte (savaşa) yönelsinler. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir baskın yapsınlar. Eğer ok yağmurundan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun. Allah, kâfirler için rezil edici bir azap hazırlamıştır.
103 Savaşı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Emniyet halinde ise anlaşmalara bağlı kalın.Muhakkakki barış, müminler üzerine belirlenmiş vakitler olarak yazılmıştır.
104) Düşman topluluğu izlemekte gevşeklik göstermeyin. Siz sıkıntıya düşüyorsanız, hiç kuşkusuz tıpkı sizin gibi onlar da sıkıntıya düşüyorlar; ama siz, Allah'tan onların umamayacağı şeyleri umuyorsunuz. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.
__________________ 10.82 "Ve suçlular hoş görmese de Allah, hakikatı, kelimeleriyle ortaya çıkarıp kanıtlayacaktır."
küfre sapanların size saldırmasından korkarsanız, (onlarla yapılan) anlaşmadan eksiklik yapmanızda sizin için bir günah yoktur -fe leyse aleyküm cünahün en taksurû mine's salâti...(4:101)
Sevgili haksöz,
Siz buradaki "salât"ı anlaşma diye tercüme etmişsiniz ama bence bağlılık andı dense daha iyi olur. Yani anlaşmanın kendisi değil ama ona bağlılık andı; güvence verme işlemi ya da ritüeli.
Bunun nedeni daha sonraki hususlar hakkındaki görüşümü açıkladığım zaman belki daha iyi anlaşılacak.
Sen içlerinde olup da onlara (savaş için) destek verdiğinde -Ve iza künte fîhim fe akamte lehümü's salâte
Bu ayetin siyakında kafirler siz müminlere düşmandır, denmiş. O halde "sen onların içindeyken"deki onlar kafirlerdir. Hz Peygamber kafirlere (savaş için) destek vermez ki. Onlara örneğin saldırmazlık andlaşmasına bağlılık andı ettirir.
Bizim evde yemek zamanı. Sonra devam edebilir miyim?
Ne zamandır izliyorum burayı yazmayım dedim ama dayanamadım. Dayanamadım çünkü saçmalık ayyuka çıktı ayet katledildi. Ayet açık açık diyorki düşmanlardan heran gelecek saldırı korkusu taşıyorsanız namazı kısaltın/eksiltin allah bu kısaltmayı yine başka ayette örnek göstermemişmi ağalar beyler. 4/102 ayete iyice bakın. Sonra tekrar bakın, sonra bir kez daha bakın.
Düşman saldırısından korkmanın antlaşmayı eksiltmekle ne alakası var. Amac namazı namaz olmaktan çıkarmakmı yoksa. Bir namaz kaldıydı onuda şekilsel mekilsel deyip kaldırın, hiristiyan olandan farkınızı kimse anlayamayacak.
Yazdıklarına bakılırsa kalıcı değil gibisin.Ama insan hemen celallenmek yerine kendi anladığın şekilde ayeti yaz,nereleri katlettiklerini bildir de biz de istifade edelim.belki bu vesileyle zorunlu mis.değil,kalıcı müs.olursun.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
küfre sapanların size saldırmasından korkarsanız, (onlarla yapılan) anlaşmadan eksiklik yapmanızda sizin için bir günah yoktur -fe leyse aleyküm cünahün en taksurû mine's salâti...(4:101)
dorusu şu şekilde
küfre sapanların size saldırmasından korkarsanız, namazdan eksiltme (kısaltma) yapmanızda sizin için bir günah yoktur -fe leyse aleyküm cünahün en taksurû mine's salâti...(4:101)
şimdi ikisine bak akıl hangisini anlam bütünlüğü ve kuran bütünlüğünde görüyor. Bu zırvalar sünneti inkardan kaynaklanıyor.
küfre sapanların size saldırmasından korkarsanız, (onlarla yapılan) anlaşmadan eksiklik yapmanızda sizin için bir günah yoktur -fe leyse aleyküm cünahün en taksurû mine's salâti...(4:101)
Sevgili zorunlu misafirimiz bu cümle üzerinde düzeltme yapıyor ve Hasan Akçay'ın görüşünü gûya çürütüyor ama Hasan Akçay "salât"ı misafirimizin öne sürdüğünün aksine yalnızca anlaşma diye değil (anlaşmalara) bağlılık andı diye tanımlamıştır.
Hasan Akçay, "salât"ın kıyamlı-rükulu-secdeli bir bağlılık belirtme işlemi olduğuna inanıyor ve bunu ayrıntılı bir şekilde belirtecek ama haksöz'ün açıklamalarını değerlendirdikten sonra.
Hasan Akçay'ın söylemediklerini söyledi demeyin lütfen. Yani iftira etmeyin.
Bu konu hakikaten çok önemli. "Kur'andaki Din" söylemi adına çok önemli. Buradaki tespitler inşaAllah birçok aklı-karışık arkadaşımıza ve tabiki bana da ışık olacaktır.
Tam bir tıkanıklık var (en azından bende). Bir kesim, "kıyamlı-rükulu-secdeli şekilsel salatın tanımı Kur'anda yoktur, bu gedik sünnet adı altında hadislerle kapatılmalıdır" diyor. Bir başka kesim ise "şekilsel namaz Kur'anda yoktur, geleneksel namaz Allah ile dalga geçmektir" diyor.
İnşaAllah bu girift konu açıklığa kavuşur.
Bu forumda kafamda yıllar boyu beklettiğim soruların çoğunluğuna yanıtlar buldum. Örneğin yıllardır aklıma takılan ve açıkçası işin içinden çıkamadığım çokeşlilik saçmalığı konusunda özellikle Sevgili Hasan'ın öncülüğünde ortaya konulan açıklamalar bana ışık oldu. Örneğin Nur 31'in konusunun takılar olduğu hususunda, Huri-Gılman konusunda ve diğer bazı tartışmalı konularda.
Kıymetli forumdaşlarıma minnettar olduğumu belirtmek isterim. Onların herbirinden ziyadesiyle istifade ettim ve etmekteyim. Ben bu gibi sıradışı forumların büyük bir açığı doldurduğunu ve yeniden Kur'ana dönüşe vesile olduğunu düşünüyorum.
İşte bu yüzden Sevgili Hasan'ın "Hasan Akçay, "salât"ın kıyamlı-rükulu-secdeli bir bağlılık belirtme işlemi olduğuna inanıyor ve bunu ayrıntılı bir şekilde belirtecek" sözünü okuyunca heyecanlandım.
Yazılacakları ilgiyle takip edeceğim Allah izin verirse...
Saygılar
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Salât haksöz’ün öne sürdüğünün aksine düşmanca savaşmak değil dostça iletişim kurmak olabilir.
Diyor ki:
102 Sen içlerinde olup da onlara (savaş için) destek verdiğinde, içlerinden bir grup seninle birlikte (savaşa) dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar savaşırken, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra savaşmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte (savaşa) yönelsinler. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir baskın yapsınlar.
Özür dilerim sevgili haksöz ama müminlerin apaçık düşmanı olan kafirlerlesavaşmak amacıyla sefere çıkan Peygamber o kafirlere (savaş için) destek vermez; onları silahları yanlarında birer terminatör taifesi haline getirmez.
Bu bir.
İkincisi, hiçbir savaşta düşman taifelerinin her biriyle "Önce sizi bağrımıza alalım. Şimdi de sizi alalım!" diyerek nöbetleşe tatlı tatlı savaş ilişkisi kurulmaz. Savaş can pazarıdır; ya ölür ya öldürürsün.
Besbelli ki Nisa 102’deki salât öyle komik bir şekilde savaşmak değil; dostça ve ciddi bir şekilde iletişim kurmaktır.
Bir kot reklamı vardı hepiniz bilirsiniz."Çok ileri gidiyoruz" diye bir ifade kullanılırdı.Şimdi reklamın yeni versiyonunu izledim. "Çok iyi gidiyoruz" şeklinde değiştirilmiş...Anlayana...
Şimdi diyeceğim ki bunca yıldır insanlar şekilsel olarak namaz kılmış herhalde vardır bir doğruluk payı,yoksa biryerde efendimizin namaz kılmadığı hakkında -en azından siyerde- bir bilgi bulunurdu ama eminim hemen şu ayet bana karşı kullanılacak.
BAKARA 170 Onlara, "Allah'ın indirdiğine uyun!" dendiğinde: "Hayır! Biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız." derler. Peki, ataları bir şeye akıl erdiremiyor, doğruya ve güzele ulaşamıyor idiyseler!...
Asla bu konunun tatışılmasına karşı değilim,tek rahatsız olduğum nokta.Kur'anda anlatılan diyalogların değiştirilerek Allah iblise şöyle dedi ibliste böyle dedi tarzından Allah'a söylemediği bir sözden dolayı iftira atılacak boyutta iddialı ifadeler.Madem kaynağımız Kur'an,Kur'andan konuşalım,kendi yorumlarımızı ayetlerden ayıralım lütfen.
Konu hakkında izninizle bende gevezelik yapayım.Belkide insana bu türden soruları sorduran temel etken/varlık insana secde etmeyen İblis.İblis her ne anlamda olursa olsun insana secde etmeyi reddetti,melekler bunu yapamazdı çünkü onlar nefse sahip değiller,kibirlenemezler.Kendi programlarının/fıtratlarının dışına çıkamazlar.İblis insana secde etmedi,cennetten kovuldu,sonsuz cehennem yaranı oldu.
Oysa ne insanlar var günümüzde,Allah'a karşı secde etmekten haya edinen,kibirlenen eğilip kalkmak gururuna/nefsine ağır gelen....
Allah için eğilip kalkmak,alnımı yere değidirip(teslimiyet ifadesi olarak) Ona kapanmak/Ona yalvarmak neden yanlış olsun,neden yapan gerizekalı olsun?
İbadet Allah ile kul arasındadır.Şekilsel yapılan hareketlerin eğer içinde samimiyet yok ise bir anlamı yoktur.Bu hareketler sizi o zaman ancak münafık yapar,maun suresinin muhatabı yapar.Ama her nedense ben Rab'bime secde etmekten büyük zevk alıyorum,içim en çok o zaman huzur buluyor inanın kimi zaman başımı O yüce Zatın karşısından hiç kaldırmamak geliyor.Ben insanım zayıfım,üstünde değilim.Üstün olan Zat içinse yaptığım/yapacağım hiçbir davranıştan gocunmam.
Kafaları karıştırmanın,zaten şaşırmış durumda olan insanları temelli darmadağın etmenin lüzumu yok.Taki elinizde sağlam bir delil olmadığı sürece...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma