HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: ev kredisi almak ok mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ismail2
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 15 mart 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ismail2

Selam selam.

 

Kredi ile ilgili bir soru sormak istiyorum..

 

Allah faizle para vermeyi yasaklamıştır. Hemde kesin bi şekilde. Peki faizle para almakta aynı ölçüde midir ??

 

Ailem ile bu konuda kelimenin tek manasıyla gırtlak gırtlağa geldik.. Niyetleri ev almakya onlarda popüler yöntemi kullanmak istiyorlar. Yani bankadan faizle kredi alıp 7-8 senede (kira öder gibi diyolar ) ödemek gibi. Tabi çalışan olarak ödeyecek benim. Benim dediğim ise sabr etmeleri. Allah ın vermediği bir şeyi, haksızlığa bulaşarak elde etmemeleri. Kısmetse vakti geldiğinde alacağız dedim

 

Gerçek şu ki  3 yıl sabr etmek istemiyorlar. O zaman alacak parayı biriktirmiş olacağız.

 

Bunalttılar hakikaten..

 

Düşünceniz nadir dostlar. Direnmekte haklımıyım ? Yoksa gereksiz yere mi ortamı geriyorum.

 

 

Yukarı dön Göster ismail2's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ismail2
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam İsmail

1400 yıl önceki riba ile bugünün faizi aynı nitelikte midir? Bence öncelikle cevaplanması gereken soru budur.

Riba hakkındaki ayetler

Ev sahibi olabilme adına bankadan alınan düşük faizli kredi ile tefeci tarafından soyulup soğana çevrilmek aynı şey midir?

O gün Riba'nın yasaklanmasını gerektiren nedenler bugün faiz için geçerli midir?

Bindörtyüzyıl öncesinin 4000-5000 kişilik Site Devletlerindeki ekonomik yapı ile bugünün global dünyasındaki yapı aynı mıdır?

Riba ile para ülke ekonomisine kazandırılmıyor ancak birilerinin cepleri doluyor. Fakat faizde öyle mi?

Bu soruların ehilleri tarafından cevaplanması lazım.

Ayrıca bilindiği gibi bazı İlahiyatçılar enflasyonun altındaki faizin (reel faiz) helal olduğunu söylemekteler. Daha doğrusu oran bu olunca isim riba olmuyormuş. Ev kredisinin faiz oranı enflasyonun altında olduğuna göre sonuçta kimse kimseye zulmetmemiş oluyor.

Hem bugün en müslüman adamın bile cebinde bankamatik kartı ve kredi kartı var. İmamlarımız ve memurlarımız bile maaşlarını bankadan çekmekte. En sofu adamın parası faizsiz yatırım dümenleriyle ekonomiye kazandırılmakta. Yediğimiz ekmek, domates, biber bile bir şekilde banka düzeneğinden geçmekte. Dolayısıyla ağzımıza kadar bu işin içindeyiz. Demek istediğim şu: Ev Kredisi alma konusunda insanları dinsel nedenler ötürü uyaranlar da masum değiller.





__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Bakara 275

faiz yiyenler, ancak şeytanın çarptığı kimsenin kalktığı gibi kalkarlar. Bu, onların, "Alış veriş de faiz gibidir" demelerinden dolayıdır. Oysa Allah alışverişi helal, faizi haram kılmıştır. Bundan böyle kime Rabbinden bir öğüt gelir de (o öğüte uyarak) faizden vazgeçerse, artık önceden aldığı onun olur. Durumu da Allah'a kalmıştır. (Allah onu affeder.) Kim tekrar (faize) dönerse, işte onlar cehennemliklerdir. Orada ebedi kalacaklardır.

Bakara 276

Allah, faiz malını mahveder, sadakaları ise artırır (bereketlendirir). Allah hiçbir günahkâr nankörü sevmez.

Bakara278

Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten sakının ve eğer gerçekten iman etmiş kimselerseniz, faizden geriye kalanı bırakın.

Nisa 161

Yahudilerin yaptıkları zulüm ve birçok kimseyi Allah yolundan alıkoymaları, kendilerine yasaklanmış olduğu halde faiz almaları, insanların mallarını haksız yere yemeleri sebebiyle önceden kendilerine helal kılınmış temiz ve hoş şeyleri onlara haram kıldık.İçlerinden inkar edenlere de acı bir azap hazırladık.

Rum 39

İnsanların mallarında artış olsun diye verdiğiniz faiz, Allah katında artmaz; Allah'ın yüzünü dileyerek verdiğiniz zekat ise, katlayanlar (kat kat artıranlar) işte onlardır.

 

selam ismail

 

Benim kişisel görüşüm ;faiz almak ve faiz vermek kur'anda kesinlikle yasaklanmıştır.

Bu yüzden kredi kullanıldığında bankaya verilen faizle bizlere yazılacak günah , o faizi alan kişiyle aynı olacaktır.

Talep olmazsa arz da olmaz.Talep arz'ı doğurur.Yani bir toplumda  banka kredisi veya özel finanasal kredileri kullanan bireyler olduğu sürece bu kredileri verenlerde olacaktır.

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

alperen yazdı

"Ev sahibi olabilme adına bankadan alınan düşük faizli kredi ile tefeci tarafından soyulup soğana çevrilmek aynı şey midir?

O gün Riba'nın yasaklanmasını gerektiren nedenler bugün faiz için geçerli midir?

Bindörtyüzyıl öncesinin 4000-5000 kişilik Site Devletlerindeki ekonomik yapı ile bugünün global dünyasındaki yapı aynı mıdır?"

 

 

 1400yıl önceki riba yasağını getiren nedenler bu gün içinde geçerlidir.Yani 1400yıl önce faiz alıp vermek o zamanın şartlarında nasıl yasaksa bu günün şartlarındada aynı şekilde yasaktır.Bu gün yaşadığımız ekonomik sistem faiz üzerine kurulmuş olabilir,faizin enflasyon üzerinde reel etkileri olabilir.Ev kredisi faiz oranı ,tefeci faiz oranına nispeten düşük olabilir.Neticede bu sistemi kuran yine bizleriz.Önce ekonomiye faizi sokup ardındanda faiz oranlarının düşük olanı helal yükseği haram zihniyeti tamamen yanlış.Neticede kuranda kesin bir yasak var o da "faiz alıp vermek". 

Rum 39

İnsanların mallarında artış olsun diye verdiğiniz faiz, Allah katında artmaz; Allah'ın yüzünü dileyerek verdiğiniz zekat ise, katlayanlar (kat kat artıranlar) işte onlardır.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam

İsmail 2 kardeş

Kendi deneyimlerimden gördüğümde aynıdır, yaşam
standardını yükselten allah düşüren kendi yanlış
dualarımızdır. Görüşüne aynen katılıyorum, allah
sana düşündüğünden daha kısa zamanda
düşündüğünden daha daha iyi bir ev versin
diliyorum. Bu süre içindede çevrendeki hiç kimseyi
kırmayacakda sabır.

sevgiyle
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
ismail2
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 15 mart 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ismail2

Selam selam//

 

Cevaplar için çok teşekkürler. Yanlışlıkla bir ayeti anlamadığımı fark ettirdiniz. Şu anda da nasıl anlayacağım konusunda bir karara ulaşamadım..

 

Rum 39 un  İki şekli mevcut.. birincisinde faizle para alandan bahsediliyor..

 

Örnek:

İnsanların malları içinde artsın diye verdiğiniz faiz, Allah yanında artmaz. Allah'ın rızasını dileyerek verdiğiniz zekata gelince, işte onlar, malları kat kat artmış olanlardır. (Elmalılı)

 

 

İkinci versiyonda ise faizle para verenden bahsediliyor

 

Örnek :

Şunu unutmayın: Başkalarının mallarıyla artış sağlasın diye faize verdiğiniz para, zahiren fazlalaşsa da Allah’ın nezdin de artmaz.Ama Allah’ın rızasını arzulayarak verdiğiniz zekâtlar,O’nun nezdinde bereketlenir.İşte böyle yapanlar ödüllerini kat kat artırırlar   (S. Yıldırım)

 

Bence mealler birbirine hiç de benzemeyen şeyler söylüyor. Kurancadan anlayanlar bu konuya bir cevap getirebilir mi ? Ayette faizden mi , faize verilen paradan mı bahsediliyor..Yoksa ayetin aslından her ikisi de mi çıkıyor ?

 

..

Alperen kardeş aklımızı kullanıp , bir düşünmemizi sorgulamamızı istemiş. Alperen kardeşin üslubunu bilirim. Çoğu konuda aynı tavrı ben de alırım .. ancak şu ayet sanki bunu yapmayın der gibi. O yüzden çekiniyorum aslında. Uğraşırsam helal görecek çok yol bulacağıma eminim.

 

O ribayı yiyenler, şeytanın bir dokunuşla çarptığı kişinin kalkışından başka türlü kalkamazlar. Bu böyledir, çünkü onlar, "Alış-veriş de riba gibidir." demişlerdir. Oysaki Allah, alış-verişi helal, ribayı haram kılmıştır. Bakara(275)

 

 

Kuran üslubundan benim  bildiğim:  Allah’ın pek emri-vakilerle bir konuyu açıklamadığı. Ancak faizde bu durum farklı. Riba konusunda  düşünmeye , tartışmaya çağırmak yerine.Benim anladığım  "Yeter , biz haram kıldık, tartışma çıkartmayın"  demesi var. Bu nedenle de bu konuyu sorgulamaktan ve tartışma çıkarmaktan çekindiğimi açıkça söyleyebilirim.

  

Tek kaynak Kuran olduğuna göre bu 6 ayetten bi sonuca ulaşmamız gerekiyor diye düşünüyorum.

Sevgiyle,

Yukarı dön Göster ismail2's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ismail2
 
TİYERİLİ
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı TİYERİLİ

 BUNA BENZER BİR DURUM

ismail2 rumuzlu arkadaşın içinde bulunduğu ikileme benzer bir durumla bende karşı karşıyayım.2003 yılında vermiş olduğum hizmet için bir kuruluştan 400 ytl civarında bir alacağım söz konusu idi.aradan uzunca bir zaman geçmesine rağmen hizmet bedelini alamayınca icraya,icra'nın inkarı üzerinede mahkemeye başvurmak durumunda kaldım.16 aylık bir mahkeme sürecinin ardından davayı kazandım.mahkeme ise alacağım olan 400 ytl için %40 icra inkar tazminatı ile  birlikte 16-17 aylık bir faizi karşı tarafa yükledi.3yıldır tahsil edemediğim ve hakkım olan  bu paraya mahkeme tarafından ilave edilen faiz,gecikme bedeli yada paranın değerinin muhafazası.adına artık ne derseniz deyin ana paranın ve icra inkar tazminatının haricinde alacağım bu para kuranda adı geçen faizle aynımıdır?ekonomiden pek anlamadığım için ehil olan arkadaşlar fikir beyanında bulunurlarsa sevinirim.



__________________
TİYERİLİ
Yukarı dön Göster TİYERİLİ's Profil Diğer Mesajlarını Ara: TİYERİLİ
 
ismail2
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 15 mart 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ismail2

Hem müslüman hem ekonomi de ehil olur mu?

Bu konuda pek bi cevap alacağımızı hiç sanmıyorum Tiyerili kardeş.

Fikrimi sorarsan ,

eğer sana borcu olan sırf senin hakkını yemek için paranı vermediyse, aldığın para ona cezadır. Parayı alıp, eflasyonu da dikkate alarak, üstünü hayır için sarfedebilirsin..

Ancak adamın işleri bozuk olduğundan dolayı sana ödeme yapamadığını düşünüyorsan , eflasyon ve mahkeme masraflarını çıkarttıktan sonra , daha önce hayır için önerdiğim kısmını iade etmen daha vicdanidir.

şu benim meseleyede bi cevap gelseydi. Akşam bi cevap alırım diye hemen işten gelince internetin başına geçtim ama unutmuşum.. müslümanlar ekonomiden el çekeli 1000 sene olmuştu.

Yukarı dön Göster ismail2's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ismail2
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam ismail2 kardeş

Müslümanın fıtratında ekonomi bilançonun 0
vermesinden ibarettir. Bereket farklı bişidir.
Bildiğinden eminim. Yani müslümanın alacak
tarafıda verecek tarafıda hiç bir zaman + vermez.
hacim ne kadar büyük olursa olsun. Soruna cevabı
zaten kendin vermişsin. Gerektiğinde ölmeyecek
kadar leş yeme hakkı da tapu gibi orada duruyor.
Hatan boğaz boğaza gelmekti bunun içinde dua
aldın daha ne istiyorsun.

Tiyeriliye gösterdiğin çözüm hoşuma gittiği için
Muhabbetimden biraz sert yazdıysam sakın incinme.

Saygıyla sevgiyle muhabbetle...
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

İsmail kardeş sevgili Savanın senin soruna benzer sorduğu soruyla ilgili incelemeni istiyorum.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=1598&KW=leasing

Bu konu başlığı altında leasingi tartışmıştık.Konut kredisi ile leasing(finansal kiralama sistemi) birbirine çok benzer.Sevgili İsmailkonut kredisi ile Kur'andaki "riba" kavramları birbirinden farklıdır.MAL karşılığı yapılan alışverişte vade farkının herhangi bir sakıncası olamaz.Bir malı peşin 100 lira 12 ay vadeli 125 liraya satarken nasıl dinen sakıncası olmadığına inanıyor isekbu durumda öyle değerlendirilmelidir.

Riba ise bugün tefecilerin ve bir kısım bankaların yaptığı "para alıp satma olayıdır" ve kesinlikle alışveriş veya ticaretle karıştırılmamalıdır.Alperen kardeşimizinde ifade ettiği gibi hepimiz kredi kartı kullanıyoruz hatta en sofumuz bile.Oysa bir kredi kartının POS cihazından geçirildiğinde o bir kaç saniye içinde Merkez Bankası,bankalar ve Visa yada Maestro arasında  ne komisyonlar döndüğünü bilseydiniz belki bu işlemede karşı çıkardınız:)

Alternatif alışveriş yöntemleri işlerimizi kolaylaştırmak için vardır ve dikkatli ve ölçülü kullanıldığında zarar vermezler...

 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats