Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam savaş
midye yemek günah değildir sizinde bahsettiğiniz gibi deniz hayvanıdır.
Gelenekte midyenin haram olduğunun söylenmesi onun deniz hayvanı olup olmadığını bilmemekten ziyede bu hayvanında domuz gibi regl oluyor olmasıdır bu eşleştirmeden yola çıkarak midyeyi pis sayıp yemeyen var sanıyorum.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!
Alemlerin Rabbi olan Yüce Allah’ın aşağıdaki ayetlerinin unutulmaması dileğiyle.
Yunus 59” Kul e raeytüm ma enzelellahü leküm mir rizkın fe cealtüm minhü haramev ve halala* kul allahü ezine leküm em alellahi tefterun “
“ De ki: "Ne oldu size de Allah'ın size rızık olarak indirdiği şeylerden bir haram yaptınız bir de helal?" De ki: "Allah mı size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mı ediyorsunuz?"
Nahl 116. “Ve la tekulu lima tesıfü elsinetükümül kezibe haza halalüv ve haza haramül li tefteru alellahil kezib* innellezıne yefterune alellahil kezibe la yüflihun “
“Yalan düzerek Allah'a iftira etmek için, dillerinizin uydurma nitelendirmeleriyle "şu helaldir, şu haramdır" demeyin. Yalan düzerek Allah'a iftira edenler kurtulamazlar.”
Açtığın forumla tekrar bu hususa dikkat çektiğin ve ayetleri tekrar okuyup düşünmemize vesile olduğun için Allah razı olsun. Gerçekten dikkat etmemiz gereken ve günlük hayatta en çok karşımıza çıkabilecek bir husus dilimizin nitelemesiyle helaldir-haramdır demek.
Dost1 Kardeşimizin de belirttiği gibi, olabildiğince hassas davranmalı diye düşünüyorum ben de .
İçki -şarap ile ilgili 8 ayettede haram kelimesi zikredilmediği halde, zaataliniz 3 ayeti birleştirip -içki haramdır-hüküm çıkarıyorsunuz. Süt kardeşle evliliğe haram diyen allah, içkiye niye direkt olarak haram demesin diye soruyorum.Bana Araf 157 ayetini örnek gösteriyorsunuz
Ayetin tefsirini gönderiyorum.
Daha önce geçen ayetle Hz. Musa'nın (a.s) duasına karşılık verildikten sonra Kur'an bu vesileyle İsrailoğulları'nı Hz. Muhammed'e (s.a) tabi olmaya davet eder. Demek istenilen şudur: "Hz Musa zamanında, Allah'ın rahmetinin üstünüze gelmesini sağlayan şartlar halen caridir, ve bu da sizin bu Peygamber'e (s.a) inanmanızı gerektirmektedir. Allah'ın rahmetinin, kendilerini isyandan koruyan ve ondan kaçınan kimselere gönderildiği size anlatılmıştı. İşte şimdi de aynı şekilde Allah'ın görevlendirdiği elçilerin rehberliğini kabul etmemekten daha büyük itaatsizlik yoktur. Binaenaleyh siz bu isyânkârlıktan vazgeçmezseniz, ufak tefek ve önemsiz bazı dinsel ayrıntılarda gösterdiğiniz sofuluktan başka erdemin diğer unsurlarından hiçbirini elde edemezsiniz.
Allah'ın rahmetine erebilmeniz için zekât ile emrolunmuştunuz, bugün ise zekâtı harcamaya en uygun tek yol, şu anda içinizde bulunan Hz. Rasûl'ün (a.s) liderliği altında sürdürülmekte olan "Hak dinin ikamesi" mücadelesine katkılarda bulunmaktır. Zira zekâtın esas iktizası ancak bu şekilde tahakkuk ettirilebilecektir. Allah'ın, rahmetini vahye inananların üzerine yazdığı size daha önce haber verilmişti. Bundan dolayı, eğer siz, Allah'ın Resûlüne indirmekte olduğu vahiyleri reddederseniz, Tevrat'ın içindeki vahiylere inandığınızı iddia etseniz bile, "bu son şartı yerine getirmemiş olacaksınız."
Burada, Hz. Peygamber (s.a) için "Ümmî" kelimesinin kullanılmış olması oldukça anlamlıdır. Bu lakap burada, kendilerinin dışındakilere "Ümmîler" (Gentile) diyen Yahudilerin bu kavmî gurur ve küstahlıklarını kırmak için kullanılmıştır. Bu konuda o kadar küstah idiler ki, bir ümmiyi kendilerine lider olarak tanımak şöyle dursun, bir millet olarak kendilerinden olmayan kimselere en temel insan haklarını bile tanımaya hazır değildiler. "Ümmîlere karşı bizim herhangi bir sorumluluğumuz yoktur..." (Al-î İmran: 75) diye iddiada bulundular. Bundan dolayı "Nebi" sözcüğünden önce" " kelimesini kullanmış olmakla sanki Allah şöyle demek istemiştir: "Şimdi sizin kurtuluş ve selametiniz ancak bu ümmî peygambere uymanıza bağlıdır. Eğer siz ona uyarsanız, rahmetimden nasibinizi alırsınız, aksi halde, içinde bulunduğunuz dalâletten ötürü asırlar boyunca müstehak olduğunuz gazap sürer, gider."
113. Tevrat ve İncil'de, Hz. Muhammed'in (s.a) peygamber olarak gelişine dair açık atıflar vardır. Örnekler için (bkz. Tesniye, 18: 15-19, Matta 21, 33-46, Yuhanna, 1: 19-21, 14: 25-30, 15: 25-26, 16: 7-15.)
114. Yani, "O, daha önce kendi kendilerine haram kıldıkları temiz ve iyi şeyleri onlara helâl, yine kendilerinin helâl kıldıkları kötü ve zararlı şeyleri de haram kılar."
115. Yani, "O, ufak tefek meseleleri bile kılı kırk yararak çok büyük ve mühim meseleler haline getiren fakihlerin, dinî liderlerin takat getirilemeyecek sofuluk anlayışlarının, ve avamdan insanların telkin ettiği bâtıl inanç ve talimatların, kendilerine yüklediği bunaltıcı külfetlerden onları kurtarıcıdır. Ve ayrıca da, bizzat gene kendilerince uydurulup hayatlarını sımsıkı sarıp sarmaladıkları birtakım kayıtlardan da onları kurtarıp özgür kılacak olan da yine bu peygamberdir."
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam efrayim
Kuran kendi kendinin tesfirini yapar.Size büyük günah vardır.Uzak durunki kurtuluşa eresiniz.bunlar şeytan işi pisliktir.Bunların kötülüğü iyiliğinden daha fazladır ifadeleri kullanılmış şeyler hakkında bunları yapmak haramdır diye ben rahatlıkla söyleyebilirim.Haram demek yapılması yasak olan demektir.Yapılması yasak olanı yapınca zaten günah sahibide olmuş oluyorsuznuz.İçki içmek günahdır demekle içki içmek yasaktır demek arasında bir fark yok bana göre.Sizinde tabir ettiğiniz gibi zati alim bu şekilde düşünüyor.Araf 157de ki kötü ve pis şeyleri haram kılar ifadesi benim için kafi geliyor.İçki içmek hem kötü hem pis olarak tanımlanmış.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
midye yemek günah değildir sizinde bahsettiğiniz gibi deniz hayvanıdır. Diye yazmışsınız. Kuran-ı Kerim"de yiyecekler ile ilgili nerede günah geçiyor sevgili savana hep haram -helal çerçevesinde değerlerdiriliyor.
Allah size ancak ölüyü (leşi), kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası adına kesileni haram kıldı. Her kim bunlardan yemeye mecbur kalırsa, başkasının hakkına saldırmadan ve haddi aşmadan bir miktar yemesinde günah yoktur. Şüphe yok ki Allah çokça bağışlayan çokça esirgeyendir. *
o da mecbur kalındığnda günah yoktur deniliyor.
midye yemek günah değildir cümleniz allahaşkına kuranimidir. Harama günah ,Günaha haram demek bu kadar kolay olmasa gerek. Son yazınızda kötü ve pis şeylere ben haram derim diyorsunuz. Kötü ve pis binlerce şey var. Hepsine haram dersek, ALLAH"ın özellikle belirtip haram diye belirttiği ayetlerin ne mantığı var.
Tekrar tekrar üzerinde düşünün zira aklın yolu birdir. Ayrıca
Gelenekte midyenin haram olduğunun söylenmesi onun deniz hayvanı olup olmadığını bilmemekten ziyede bu hayvanında domuz gibi regl oluyor olmasıdır bu eşleştirmeden yola çıkarak midyeyi pis sayıp yemeyen var sanıyorum. Yazmışsınız. Domuz etinin haram olması regl olmasıdır. Midyeninde rergl olduğundan yemeyen var. Bu yaklaşım son derecede yanlıştır. Regl olan onlarca hayvan yenmektedir.ALIMA GELEN TAVŞAN ÖRNEĞİ
Yine binlerce hayvanın regl olup olmadığı konusunda bilgimiz yoktur.Sonuç olarak:
Haram haramdır-Günah günahtır.Helal helaldir.Hepsinin hikmeti ayrıdır.İnsanoğlunun etiketine ihtiyacı yoktur.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam efrayim
Ben midye yemek günah değildir dedim doğru çükü midye yemek toplum içinde bazı kesimlerde günah olarak adlediliyor.Günah olarak adledilmesinin sebebide haram olan domuzdan yola çıkıp domuz ve midyenin ortak yönünün bulunması midye yemeyi günah yapar çıkarımı.Bunun dışında regl olan ve geviş getirmeyen hayvanların tümünü yine bu kapsam dahilinde değerlendiriyorlar bildiğim kadarıyla.
midyeyi yemeyenlerin gerekçesini yazmıştım ama sanki ben bu gerekçeyle midye yenmez diye cevazda bulunmuşum gibi beni eleştiren yazı yazmışsınız.
Bakın içki konusunda sizin bakış açınız öyle benimki böyle ben içki içmek haram derken neye göre dedğimi biliyorum ve bu benim için yeterli beni bağlar.Kimsye dayatma yapıp bu böyle kabul oluna! değim yok.Ama siz bir anlayışa karşı neden bu kadar tahammülsüz ve sizin anladığınız şekilde kabul edilmesi zorunluymuş şekilde yaklaşım içindesiniz anlamış değilim.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 06 temmuz 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 96
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam, Sanırım konu haram ve günah arasındaki farkta düğümlenmiş... Gerçi şu net bir ifade ki Allah sakının ki kurtuluşa eresiniz diyorsa inanan bir mümin şu kadar mı bu kadar mı hesabına girmez.... Boşluklar yakalamaya çalışarak kendince bişileri meşrulaştırmaya çalışmaz... Haram konusuna gelince... Allah'ın bu kitapta harm dediği herşey tiksinti verici, iğrenç, insanın doğasına aykırı şeyler zaten... Diğer günah diye tercüme edilen ysaklara gelince bunlar arasında iğrenç olmayan ama Allah'In yasakaldıkalrı olabilri.. Örneğin içkinin faydası olabilmesinin yanında günahı daha çok olduğu için Allah yasaklamıştır. Evet haram dememiştir çünkü tiksinti uyandıran bir içecek değil... Ama şeytanın oyunlarından, beyni örten, yıkımları getiren bir madde.. Sonuçta şu kesin ki içki bizlerin kesinlikle uzak durması gerekn bir içecek... Bunun lamucimi yok... ayrıca içkiye haram diyenlerin suç ilediğin i söyleyemezsiniz...Onlar Allah'ın meşru gördüğü bişey yasaklamıyorlar ki günah işlesinler.. Neden insanlar işlerine gelince kelimelere takılıyorlar... Evet içki ysaktır demek en doğru olan kullanımdır... Ama lütfen insaf ediniz ve içki haram diyenleri dinden olmayan şeyleri haram kılanlara aynı kefeye koymayınız....
HARAMLAR VE HELALLER
-Hammaddeler ve Türevleri-
16/116 "Dillerinizin yalan
yere/zann nitelendirmesinden ötürü "Bu helaldir, bu haramdır,"
demeyin. Böylece ALLAH'a yalan yakıştırmış olursunuz. ALLAH'a yalan
yakıştıranlar başarıya ulaşamazlar."
16:116 115'in sonuç cümlesi. 115'te
Haramlardan bahsedildikten sonra Zann üzere harama helal-helale haram denmemesi
emrediliyor. İçinde Şüphe-Zann bulunan sebeplerle Haramlara Helal dememek!
1-Gıda Maddelerinde Haramlar:
1.Leş: 2/173, 6/145,
16/115
2. AkıtılanKan 2/173, 6/145, 16/115
3.Domuz Eti (Kasıyla,Kıkırdağıyla,Yağıyla) 2/173, 6/145, 16/115
4.Allah’tan başkası adına kesilen her türlü et 2/173
5.Canları çıkmadan kesmemiz hariç,
Boğulmuş hayvanlar 5/3
6.Canları çıkmadan kesmemiz hariç, Kanı
akmadan Vurulmuş hayvanlar 5/3
7.Canları çıkmadan kesmemiz hariç, Düşmüş
hayvanlar 5/3
9.Canları çıkmadan kesmemiz hariç,
Yırtıcı hayvan tarafından yenmiş hayvanlar, 5/3
10.Kutsallaştırılmış
simgeler üzerinde boğazlanarak fal oklarıyla dağıtılanlar, 5/3
11.Hamr: Uyuşturucu
ya da sarhoş edici, sağlıklı düşünmeyi engelleyen tüm maddeler.
Helaller:
1.Allah’ın haram etmediği her temiz şey Helaldir.5/1, 6/145, 150, 10/59, 22/30,
68/37, 7/32
2.Deniz ürünlerinin tümü pis (7/157) olmadıkları sürece
helaldir. 7/32
3.Hayati tehlikede ya da başka yiyecek olmadığında açlık
tehlikesinde Haramlar da helal olur. Ancak Kur'ani ölçü yaşayabilecek
kadar gıdayı almaktır: 2/173, 6/119,
__________________ Allah temiz akıl sahiplerini sever!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma