Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Evet içki günahtır demek en doğru olan kullanımdır. Anlaştık.
Ama lütfen insaf ediniz ve içki haram diyenleri dinden olmayan şeyleri haram kılanlara aynı kefeye koymayınız.... demişsiniz anlaşamadık. Açıklayayım...
'Devamlı olarak suda yaşayıp barınan hayvanlardan her nevi balık etleri yenebilir, helaldir. Kalkan balığı, sazan balığı, yunus balığı, yılan balığı bunlardandır. Fakat diğer su hayvanları çirkin şeylerden sayılır, yenmeleri caiz olmaz. Yengeç, midye, istiridye, istakoz gibi olanlar helal değildir, etleri yenmez.
Yine, deniz insanı, deniz aygırı, deniz hınzırı gibi balık şeklinde bulunmayan deniz hayvanlarının yenmeleri helal olmadığı gibi, avlanmaları da helal görülmemektedir'. Diyor. Kim: Ömer Nasuhi Bilmen . Biz müslümanlar ve diyanet, bu zatın tefsirini. Allah'ın ayeti gibi kabul ettik senelerce öğrendik ve öğrettik. Diyanet tahminen 15-20 sene önce(tam zamanını hatırlamıyorum) yeni bir fetva yayınladı: Yengeç, midye, istiridye, istakoz gibi deniz ürünlerini mideniz kaldırırsa yenebilir bir sakınca yoktur dedi. Bu fetva hala geçerlidir. Buyurun bakalım.Bir tarafta bu konunun ayetleri,bir tarafta ömer nasuh bilmen,bir tarafta diyanet Çık çıkabilirsen işin içinden...
Harama haram- günaha günah dersek yukarıda anlatılan çelişkiler başımıza gelmez. Allah ne dediğini bilir.En ufak sapmalar (ha günah, ha haram ne farkeder söylemi) bizi şirke dahi götürebilir Allah korusun.İşte bu tehlikeler için anlaşamadık. ALLAHIN DEDİĞİ EN DOĞRUDUR. YORUMA GEREK YOKTUR. HİKMETİNİ ARAMAĞA GEREK VARDIR.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
'Devamlı olarak suda yaşayıp barınan hayvanlardan her nevi balık etleri yenebilir, helaldir. Kalkan balığı, sazan balığı, yunus balığı, yılan balığı bunlardandır. Fakat diğer su hayvanları çirkin şeylerden sayılır, yenmeleri caiz olmaz. Yengeç, midye, istiridye, istakoz gibi olanlar helal değildir, etleri yenmez.efrayim yazdı
Selam efrayim kardeş
Sanırım şimdi sizi daha iyi anlıyorum.Sizin çekinceniz şu ;
Araf 157den yola çıkıp insanların kendilerine kuranda olmayan bir takım helal ve haramlar çıkarması.Örneğin kötü ve pis şeyleri haram kılar söyleminden yola çıkıp deniz hayvanı midyeyi pis sayıp bunu haram ilan etmesi ,yada yılanı pis hayvan sayıp yılan yemeyi haram ilan etmesi gibi.Evet bu konuda haklısınız.Kuranda haram olarak zikredilen yiyicekler bellidir bunların listesini ayetlerle beraber erdemli arkadaşımız sağ olsun yazısında vermiş.Ben içki içmek haramdır derken kuranda iyi hoş zararsız olarak övülen bir içeceğe haram demiyorum.Ona haram dememin nedeni o içeceği kuranın nasıl tanımladından kaynaklanıyor.Ne diyor ;pisliktir kötüdür .
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yengeç, midye, istiridye, istakoz gibi olanlar helal değildir, etleri yenmez.efrayim yazdı. Diye yazmışsınız. Yanlış anlaşılmasın diye yazıyorum.Bu sözler ÖMER NASUHİ BİLMEN"e ait.Erdemli kardeşimize karşı eleştirisel yazının bir bölümüdür.Ayrıca beni anlamaya yakınlaşman çok sevindirdi.
Ben içki içmek haramdır derken kuranda iyi hoş zararsız olarak övülen bir içeceğe haram demiyorum.Ona haram dememin nedeni o içeceği kuranın nasıl tanımladından kaynaklanıyor.Ne diyor ;pisliktir kötüdür .Diye yazmışsın.Beni biraz daha anlamağa gayret gösterirsen yukardaki cümleni şöyle yazarsan
Ben içki içmek günahtır derken kuranda iyi hoş zararsız olarak övülen bir içeceğe günah demiyorum.Ona günah dememin nedeni o içeceği kuranın nasıl tanımladından kaynaklanıyor.Ne diyor ;pisliktir kötüdür . Daha kurani olur kanaatindeyim.
Erdemli"ye yazdığım "Harama haram- günaha günah dersek yukarıda anlatılan(erdemli için yazılan yazı) çelişkiler başımıza gelmez. Allah ne dediğini bilir.En ufak sapmalar (ha günah, ha haram ne farkeder söylemi) bizi şirke dahi götürebilir Allah korusun. ALLAHIN DEDİĞİ EN DOĞRUDUR. YORUMA GEREK YOKTUR. HİKMETİNİ ARAMAĞA GEREK VARDIR".Yazının bir parçası fikirlerimizi daha da yakınlaştırır umarım.
Uçak,tren,vapur,otobüs,v.s sürücülerinin ayrı ayrı kimliği vardır. Makinist,pilot v.s. İnsanların koyduğu bu isimler birbiri ile karışmazken,Yaradanın helal, haram, günah kavramlarını niye birbiriyle karıştıralım.( ha günah, ha haram ne farkeder) diyelim.O zaman Allah bize şunu sormazmı?
Ben faize haram diyorum sen ise yorum getirip,faiz haramdır,faiz yerseniz günah olur diyorsunuz.Benim haram dediğine neden günahdiyorsunuz dediğinde ne diyeceğiz?
Yine Yaradan:
Ben içki ve kumara günah diyorum sen ise yorum getirip,içki ve kumar haramdır, diyorsunuz.Benim günah dediğime neden haram diyorsunuz dediğinde ne diyeceğiz?
Allah kelime oyunu yapmıyor.Ne dediğini biliyor.Bu kelimeleri birbirine bizler karıştırırsak her kafadan bir ses çıkar, ÇIKARIYORUZ DA
Sigara için, helal diyen olur,haram diyen olur,günah diyen olur,mekruh diyen olur. v.s v.s
İstakoz için, helal diyen olur,haram diyen olur,günah diyen olur,mekruh diyen olur. V.s v.s
Mayo için, helal diyen olur,haram diyen olur,günah diyen olur,mekruh diyen olur. V.s v.s
Daha bir çok konu için tek çözüm:
Harama haram, helale helal ,günaha günah demekten geçer diye düşünüyorum.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!
“Kulun, kula hakkını helal etmesi” ile ilgili olarak ABCDF Kardeşimin yazdığı yazıya ek olarak Kur’ân’da “hak” sözcüğüne bakmanın yararlı olacağını söylemiştim. Bu “hak” sözcüğünü de tevbe olayı ile birlikte değerlendirirsek Savana Kardeşimizin sorusuna yanıt bulabileceğimizi belirtmiştim.
Selam sevgili dost1
Halk arasında yaygın olan inanışa göre Allah kul hakkına karışmaz ancak ahrette kulun, kul hakkını bağışlaması gerektiği inancı yaygın.
En büyük ve Allah tarafından affı söz konusu olmayan günahın kul hakkı olduğu söylenmekte.Ölen kişi defnedilirken cenazeye iştirak eden katılımcılardan vefat eden kula geçen haklarını helal etmeleri istenmekte.
Bu başlık altında yapmış olduğunuz çalışmada;
Kuranda HAK kelimesinin kullanımı,anlamları,tevbe ve tevbenin Allah tarafından kabülüne ilişkin ayetlerden benim anladıklarım ve vargığım sonuç şu;
Ahrette kulun kula hakkını helal etme veya etmeme,kulun kula mağrifette bulunma yetkisi yok.
otuz yada kırk yaşına kadar kul hakkı yiyen biri tüm yaptıklarından pişmanlık duyar ve tevbe ederse bu kişinin yaptıklarını bağışlama yetkisi Allahındır.
Yapılan tevbe samimi ve içtense tevbesinden sonra Allahın yoluna kılavuzlanıp hayatı boyunca salih ameller işlemişse ve imanlı bir müslüman olarak can vermişse Allah dilerse bu insanın geçmişte yemiş olduğu kul haklarının tamamını affeder ve bağışlar.
Hakkı yenilmiş olan kulların ahrette"bu adam bizim hakkımızı yemişti Rabbim onu nasıl bağışlarsın?Bizler hakkımızı bu kula helal etmiyoruz" demesi söz konusu bile olamaz.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma