Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
Burun estetiği ,dudak estetiği,göbek estetiği,yüz gerdirme yağ aldırma göğüs küçültme,büyütme vs gibi estetik amaçlı operasyonlar yaradılışı değiştirmek midir?
Kuran ayetleri ışığında fikir beyan edecek arkadaşların katskısını rica ederim.
"efrayim bu konuda senden önce davrandım ben sordum:))"
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yaratışı değiştirme tartışmaları genellikle Nisa-119 ayeti referans gösterilerek tartışılır. Sanırım sen de aynı nedenle soruyorsun. Bence burada kastedilen estetik operasyonlar türü değiştirme işlemleri değil.
Nisa 119: "Yemin olsun, onları saptıracağım, onları kuruntulara/hurafelere/anlamını bilmeden okumaya mutlaka iteceğim. Onlara mutlaka emir vereceğim de davarların kulaklarını yaracaklar; onlara muhakkak emredeceğim de Allah'ın yaratışını değiştirecekler." Kim Allah'ı bırakıp da şeytanı yandaş edinirse açık bir hüsrana kesinlikle yuvarlanmış olacaktır.
Bu ayette şeytan insanları nasıl saptıracağını anlatmakta.
Bu ayette davarların kulaklarını yarma olarak bahsedilen, putlara adak adama olayı, putlara adanan davarların işaretlenmesi.
Ayetin "onlara muhakkak emredeceğim de Allah'ın yaratışını değiştirecekler." denilen kısmı önceki "davarların kulaklarını yaracaklar " sözünden dolayı sanki fiziki olarak insan vücudunun değiştirilmesi olarak algılanıyor. Aslında insan vücudundan bahsedildiğine dair ayette hiçbir delil yok. Şeytanın söylediği çok daha farklı bir şey. Konu şeytan'ın insanları saptırması. Bunu anlamak için Zariyat 56'ya bakalım.
Zariyat 56: Ben, cinleri ve insanları bana ibadet etmeleri/benim için iş yapıp değer üretmeleri dışında bir şey için yaratmadım.
Benim görüşüm, şeytanın değiştirmek istediği bu ayette bahsedilen, İnsanların yaratılış gayesini insana unutturmak. İnsanın fıtratında var olan Allaha kulluk eğilimini unutturmak. Şeytan burada en genel anlamda konuşturuluyor. Özel bir saptırma biçiminden bahsedilmiyor.
Allah,bırakın İnsanı hayvanların bile üzerinde yapılabilecek müdahalelere müsade etmiyor.
Çünkü Allah,en güzel yaratan,biçimlendiren,şekil veren,isimlendirendir.
İnsan yardılışı değiştiremez ancak böyle bir girişimde bulunabilir. Örneğin,sünnetli babadan olan erkek çocuk sünnetli olarak doğmaz.
Hastalık hali hariç hertürlü müdahale yaratılışı değiştirme girişimidir.Erkeklerin sakal traşı olması,erkek çocukların sünnet edilmesi,kız çocuklarının kulaklarının delinmesi çağımız insanının en büyük sapmalarındandır.
Kitap'ın tam ve eksiksiz olması gibi Allah'ın elinden çıkmış tüm varlıklarda tamdır.
Allah,bırakın İnsanı hayvanların bile üzerinde yapılabilecek müdahalelere müsade etmiyor.
Çünkü Allah,en güzel yaratan,biçimlendiren,şekil veren,isimlendirendir.
İnsan yardılışı değiştiremez ancak böyle bir girişimde bulunabilir. Örneğin,sünnetli babadan olan erkek çocuk sünnetli olarak doğmaz.
Hastalık hali hariç hertürlü müdahale yaratılışı değiştirme girişimidir.Erkeklerin sakal traşı olması,erkek çocukların sünnet edilmesi,kız çocuklarının kulaklarının delinmesi çağımız insanının en büyük sapmalarındandır.
Kitap'ın tam ve eksiksiz olması gibi Allah'ın elinden çıkmış tüm varlıklarda tamdır.
Selametle
Selam,
Aslına bakarsanız evet ,hastalık hallerinde ki olaylar haricinde insan vücudundaki bütün oynamalar yaratılıştaki değişimleri gösterir.Sultan örnekler vermiş.Sünnet olma,kızların kulak deldirmesi,sakal traşı olmak gibi..katılıyorum bende ama..Erkeklerin sakal traşı olmasının yaratılışın değiştirilmesi ile ilgili bağlantısını anlayamadım.Bu şu anlamamı geliyor?Kökten kesilmeyecek,ama uzatıkça tutam tutma kesilecek anlamına mı geliyor?Yoksa erkeklerin ergenlik çağında çıkmaya başlayan sakalları ölünceye kadar ne hale gelir?Pejmürde bir hal olmazmı sizce?Bu şu demek mi oluyor?Sakal traşıda olmamaları gerekiyor..
__________________ FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Nisa 119: "Yemin olsun, onları saptıracağım, onları kuruntulara/hurafelere/anlamını bilmeden okumaya mutlaka iteceğim. Onlara mutlaka emir vereceğim de davarların kulaklarını yaracaklar; onlara muhakkak emredeceğim de Allah'ın yaratışını değiştirecekler." Kim Allah'ı bırakıp da şeytanı yandaş edinirse açık bir hüsrana kesinlikle yuvarlanmış olacaktır.
Selam;
Bende yaratıştaki değişim denince aklıma şu geliyor.daha önce bu konu Tv lerdede tartışılmıştı..Klonlama konusu..Buda yaratılıştaki değişime bir örnek olabilir mi?Estetik konusuyla bir ilgisi yok bu konunun.Ben sadece ayette bahsi geçen yaratıştaki değişime örnek olsun diye klonlama olayını sordum..ne dersiniz?
__________________ FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Sen estetik ameliyat dedin, iyi ki de demişsin. Meğer ne konular varmış tartışılacak daha oraya varmadan...
Sakal traşı olmak yaratılışı değiştirmekse, saçları kestirmek de öyle olmalı değil mi? Erkek bayan hepimizin saçlarının uzunluğu nasıl olmalı o zaman?Belimize kadar uzasa, ondan sonra uçlarından az az kırıklarını aldırsak caiz midir? Erkeğin sakalı ellenmeyecekse saçı da ellenemez, haydi baylar saçlar uzasın...:)
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
elmuh Yazdı:
Selam Savana,
Yaratışı değiştirme tartışmaları genellikle Nisa-119 ayeti referans gösterilerek tartışılır. Sanırım sen de aynı nedenle soruyorsun. Bence burada kastedilen estetik operasyonlar türü değiştirme işlemleri değil.
Nisa 119: "Yemin olsun, onları saptıracağım, onları kuruntulara/hurafelere/anlamını bilmeden okumaya mutlaka iteceğim. Onlara mutlaka emir vereceğim de davarların kulaklarını yaracaklar; onlara muhakkak emredeceğim de Allah'ın yaratışını değiştirecekler." Kim Allah'ı bırakıp da şeytanı yandaş edinirse açık bir hüsrana kesinlikle yuvarlanmış olacaktır.
Bu ayette şeytan insanları nasıl saptıracağını anlatmakta.
Bu ayette davarların kulaklarını yarma olarak bahsedilen, putlara adak adama olayı, putlara adanan davarların işaretlenmesi.
Ayetin "onlara muhakkak emredeceğim de Allah'ın yaratışını değiştirecekler." denilen kısmı önceki "davarların kulaklarını yaracaklar " sözünden dolayı sanki fiziki olarak insan vücudunun değiştirilmesi olarak algılanıyor. Aslında insan vücudundan bahsedildiğine dair ayette hiçbir delil yok. Şeytanın söylediği çok daha farklı bir şey. Konu şeytan'ın insanları saptırması. Bunu anlamak için Zariyat 56'ya bakalım.
Zariyat 56: Ben, cinleri ve insanları bana ibadet etmeleri/benim için iş yapıp değer üretmeleri dışında bir şey için yaratmadım.
Benim görüşüm, şeytanın değiştirmek istediği bu ayette bahsedilen, İnsanların yaratılış gayesini insana unutturmak. İnsanın fitratında var olan Allaha kulluk eğilimini unutturmak. Şeytan burada en genel anlamda konuşturuluyor. Özel bir saptırma biçiminden bahsedilmiyor.
selam
elmuhun görüşlerine katılıyorum.Ayrıca bir ilave yapmak istiyorum.Nisa 119daki değiştirme hayvanın kulağının yarılması sueriyle meydana getirilen fiziksel değiştirme değildir.Buradaki değiştirme hayvanın kulağının yarılarak bu hayvanın işaretlenip bu hayvanlara tanrılara putlara adanmış hayvanlar sıfatı yüklenmesidir.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Zariyat 56: Ben, cinleri ve insanları bana ibadet etmeleri/benim için iş yapıp değer üretmeleri dışında bir şey için yaratmadım.
Benim görüşüm, şeytanın değiştirmek istediği bu ayette bahsedilen, İnsanların yaratılış gayesini insana unutturmak. İnsanın fitratında var olan Allaha kulluk eğilimini unutturmak. Şeytan burada en genel anlamda konuşturuluyor. Özel bir saptırma biçiminden bahsedilmiyor.
Nahl 14 :İçinden taze et (balık) yemeniz ve takacağınız bir süs (eşyası) çıkarmanız için denizi emrinize veren O'dur. Gemilerin denizde (suları) yara yara gittiklerini de görüyorsun. (Bütün bunlar) onun lütfunu aramanız ve nimetine şükretmeniz içindir.
İbadet etmek,Allah için iyi işler yapıp değerler üretmek insanın yaratılış gayesidir.Nahl 14 te görüldüğü gibi süs eşyası cümlesi var.Estetik te bir süstür süslenme vesilesidir bana göre.Eğer sakınca olsaydı rabbimiz bize açık açık söylemez miydi eğer ki Kuran herşeyiyle açıklamış bir kitap ise?
__________________ FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma