Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Zinaya yaklaşmayın, şüphe yok o, 'çirkin bir hayasızlık' ve kötü
bir yoldur. (İsra 32)
32. "Zinaya yaklaşmayın." Bu emir hem bireye hem de bir bütün olarak topluma hitap etmektedir. Bu emir kişiyi sadece zinaya ve fuhşa karşı uyarmakla kalmaz, aynı zamanda ona yönelten veya sebep olan her şeye karşı da uyarır. Topluma gelince, ayet, toplumun zinayı önleyici ve ona yönelten sebep ve araçları ortadan kaldırıcı önlemler almasını emretmektedir. Bu nedenle toplum, zinayı ortadan kaldırıcı bir çevre oluşturmak için tüm eğitsel ve hukukî araçları kullanmalıdır.
En son olarak bu madde, İslâmî hayat tarzının kanun ve düzenlemelerinin temelini oluşturmaktadır. Bu maddenin ifade ettiklerinin uygulanabilmesi için zina ve zina iftirası hukuki suçlar olarak belirlenmiş: "Hicap" ile ilgili düzenlemeler yapılmıştır. Müstehcen neşriyat ve fuhuş şiddetle yasaklanmış, sarhoş edici içkilerin içilmesi haram kılınmıştır. Zinaya teşvik eden müzik, oyun ve resimler de yasaklanmıştır. Daha sonra da evliliği kolaylaştırıcı ve zinanın kökünü kesen yasaklar konulmuştur.
Ayetin açıklaması bazı tefsircilere göre böyle...
Bu açıklamalara hanif dostların alehte veya lehte katkılarının olabileceğini düşünerek yeni bir konu açtım...
sarhoş edici içkilerin içilmesi haram kılınmıştır.
ya insan, bir-iki- bardak ickiyle sarhos omuyorsa, ne olacak?
Zinaya teşvik eden müzik, oyun ve resimler de yasaklanmıştır zinaya sadece bu yukarida yazilan seyler mi,yoksa,insanin nefsi itibarimi? yaklasimin sözkonusu?
bilgisi olan KARDESLERIMDEN,net aciklama getirirlerse bizlerde faydalanmis oluruz, INSA ALLAH.
Sarhoş edici içkilerin içilmesi haram kılınmıştır. Demişsin. Ayetin hiç bir yerinde, içkiye haram denmemiştir. "Ha haram ha günah ne farkeder" derseniz Allah"ın haram dediğine günah, günah dedigine haram deme hakkımızı nereden alıyoruz.Allah bütün yasaklara haram, yasak olmayanlara da helal deyip geçerdi. Haram, helal, günah diye ayırmasının maksadı var herhalde...
Bazı hanif dostlar, "kadın ve erkeklerin giydiği mayoyu mazur gösterip, "mayo bir deniz giysisidir. Zinaya yaklaşma sebebi olamaz. Ona bakan ve kötü emeller besleyen suçludur. Dinimiz kılık kıyafetle uğraşmaz, örnek verirsek mayo ayette geçmez denilmekte, dinimiz cırılçıplak olursa buna müsaade etmez, mayoyu mazur görür. Önemli olan takva elbisesidir" demektedir.
Bu ve buna benzer cümleler ışığında, zinaya yaklaşmayınız ayetini irdeleyelim.
1-Birbirlerine nikah düşen iki kişi, bir evde başbaşa bir akşam yemeği yiyip, müzik eşliğinde dans etmiş,daha sonra ayrılmışlar. Aralarında cinsel yakınlaşma olmamış.
Bu durum. çağdaş yaşamın gereğimidir? yoksa "Zinaya yaklaşmayın" ayetine aykırımıdır?
2-Birbirlerine nikah düşen iki kişi, giymişler mayolarını başbaşa bir ay boyunca,arkadaşca tatillerini denizde geçirmişler,daha sonra ayrılmışlar. Aralarında cinsel yakınlaşma olmamış.
Bu durum. çağdaş yaşamın gereğimidir? yoksa "Zinaya yaklaşmayın" ayetine aykırımıdır?
3- Eğitimini tamamlamak amacıyla 20 yaşındaki genc, dul teyzesinin yanında beraber yaşıyorlar. Birbirleri arasında nikah haram olduğundan, cinsel yakınlaşma zaten söz konusu değil
Bu durum. çağdaş yaşamın gereğimidir? yoksa "Zinaya yaklaşmayın" ayetine aykırımıdır?
4-Bilimsel çalışma gayesi ile ıssız bir adada 2 ay devamlı kalan ikiside evli olan erkek ve bayan öğretim görevlileri, görev sonu adayı terk eoiyorlar.Bilimsel ilişki dışında başkaca ilişki yok
Bu durum. çağdaş yaşamın gereğimidir? yoksa "Zinaya yaklaşmayın" ayetine aykırımıdır?
5-Kadın gidiyor masaj salonuna, kendine güzel bir masaj yaptırıyor.Amaç temizlenmek, sağlık v.s olduğundan, cinsel yakınlaşma sözkonusu değil burada
Bu durum. çağdaş yaşamın gereğimidir? yoksa "Zinaya yaklaşmayın" ayetine aykırımıdır?
Bu örneklemel er çoğaltılabilinir.
Yapacağınız kurani yorumlar, gerçek islamiyeti ortaya çıkaracaktır diye düşünüyorum.
Bence konuyu detaylandırmayalım:) Sebebini de açıklamaya çalışacağım inşallah.
Kişi zinaya yaklaşmayın ayetini okur ve gereğini yerine getirir. Bir insanı zinaya yaklaştıran şeyin ne olduğunu bir Allah bilir, bir de kişinin kendisi.Ve gereğini yerine getirmek de zorundadır böyle bir halde.
Kişiyi zinaya yaklaştıranlar deyip madde madde sayamayız.Birincisi, konunun subjektifliği sebebiyle, ikincisi de say say bitiremeyiz. Sen beş madde yazmışsın mesela, ben de aklıma gelen 10 madde yazabilirim. Ama objektif olmaz, evrensel olmaz, ayetin kapsamını daraltıcı yada genişletici olabilir, sonuçta fıkıh kitaplarını dolduran kurallara kurallar eklemekten başka bir şey olmaz bu.
Peki ne yapalım? Öncelikle Kuran ahlakıyla ahlaklanmaya çalışalım. Takva elbisesine bürünmeye gayret edelim. Her an Allah'ın huzurunda olduğumuz bilincini hiç kaybetmeyelim. Bunların idrakinda olursak, zinaya yaklaşmamız mümkün değildir bence.
Bir kadın, mesela 1000 kişinin toplanmış olduğu bir meydanda, taa uzağında duran, gözlerini dikip kendisine bakmakta olan bir erkeğe, aynı bakışlarla karşılık verdiğinde bana göre zinaya yaklaşmıştır. Etraftaki insanların yada üzerindeki kıyafetin bir önemi yoktur bu anda. Bir elbise vardır ancak kişiyi koruyacak, o da takva elbisesi. Bu yoksa, bundan bihabersek, ne yapsak çaresi yok. 50 maddelik listedekileri yapmasak, 51.madde gelir bulur bizi.
Fütursuzca mı yaşayalım, hiçbir prensibimiz olmasın mı? Asla bunu demek istemiyorum. Demek istediğim, kişi tüm bunları kendisi belirler. Kendi kendini kandırmaya nefsine uymaya çalışıyorsa da, yapacak bir şey yok.
Gerçekten aileye anne babaya çok iş düşüyor bu hususlarda. Belli bir yaştan sonra, olgun yaşlara gelindiğinde daha idrakli oluyor insan ama ya ilk ergenlik yaşları? Aile içinde küçüklükten itibaren çocuk ahlak açısından iyi yetiştirilmeli, değerler çocuğa aktarılabilmeli. Bunu da ebeveynler yapabilir ancak.
Yüce Rabbim hepimize Kuran ahlakını idrak edebilen çocuklar yetiştirmeyi nasip etsin inşallah.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Efrayim
Zina=aralarında evlilik bağı bulunmayan kişiler arasındaki cinsel ilişki demektir.
Zinaya yaklaşmak:Aralarında evlilik bağı bulunmayan kişilerin cinsel ilişkide bulunmaya yeltenmesi demektir.
Zina eyleminin yani cinsel ilişkinin meydana gelmesi için her iki tarafında bunu istemesi gerekli.Bir taraf istekli diğer taraf reddettiği halde cinsel ilişki olmuşsa bu zina değil tecavüzdür.
Birbirine nikah düşen kadın ve erkek eğer aralarında cinsel yakınlaşma ,cinsel ilişkiye yeltenme geçmiyorsa bunlar bir arada değil 1 ay 10 yıl bile yaşasalar zinaya yaklaşmış olmazlar.
Ve bunlara ilave olarak barış kardeşin vurguladığı konuya dikkatinizi çekmek istiyorum.Önemli olan takva giyisisi ve bu giyisiye göre biçilmiş, şekillenmiş ölçülü tavır hal ve davranışlardır
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
"ateş ile barut yanyana durmaz" deyiminden ne anlayacağız?
bizler her sosyal ilişkimizde ve halimizde ateş ve barut muyuz? Ateş ve baruttan daha öncelik konularımızı konuşurkende mi ateş ve barutuz?
bayan ne zamanlarda ateştir?
erken ne zamanlarda baruttur?
bayanın ateş, erkeğin barut olduğu durumlarda yanyana durabilirler mi?
cevaplamak isteyen arkadaşlar buyursun
selamlar
efrayim kardeş daha önemli konuları s geçmeyelim. Bir kişinin, osu busu, kıyafeti, sağı, solu, onu ateşten kurtarmaz...
kişi hayat kadınıda olsa, kişi her tarafını da örtse eğer ortak eden biriyse her ikisi için de terazinin tutulmayacağını Allah bize bildirmiş.Amellerinin boşa gideceğini bildirmiş. Takva elbisesi giyinek, takva ile donanmak söylemlerimizde ve inançlarımızda ve uygulamalarımızda Allaha ortak etmemekle ve sadece Kurana bağlı kalarak Allah'ı dikkate almakla mümkün olur. Kurana bağlı kalarak Allahı dikkate almak. Kişi kurana bağlı kalmadanda Allahı dikkate alabilir. Estra hükümlere inaır, kuranda yazmayanları Allah'ın emri gibi görür...
barış kardeşim izahı yerli yerinde. Bunlar subjektif konular. özde/temelde fikiri birliğine yaşam yolculunda aynı hedefe bakan kişilerin karşılıklı sevgi/dayanışma/yardımlaşma/birbirine hakkı tavsiye etme ile ilgili yaşamsal/gündelik konular. Kağıt üzerinde bunlar kurala bağlamak bizi hiç istemediğimiz yerlere götürür.
Kuranda herkesin hemfikir olduğu nedir? Ölçülü olmak, ölçülü giyinmek. burada bayan kardeşlerimize güvenmek gerek. onlar bulunduğu ortamda hangi kıyafeti giydiklerinde rahatsız olduklarına bırakalım kendi anlasınlar ki anlarlarda... Allahı dikakte alan kişi, kendisini başkalarına teşhir etme gayretinde olabili mi!
'Ateşle barut yanyana durmaz' deyimi kim için ,ne için söylenmiştir? Anlamsız, başıboş sözmüdür bu deyim?
Sevgi ile,
Bu söze karşılık bende şunu söyleyeyim o zaman:"Silah icat edildi,mertlik bozuldu"
İşimiz atasözlerine kaldıysa vay halimize!Yandık ki ne yanmak.Ataerkil bir toplum yapısına sahip olduğumuz için erkek atalarda kendilerine göre sözler icatetmişler hadisçi dedelerimiz gibi."Kadının sırtından sopayı,karnından sıpayı eksik etme"Şimdi bu sözü söyleyen atalarımızın hadisci dedelerimizden ne farkı kaldı?
Herkes kalbini güzele,iyiye,doğruya herşeyden önemlisi Allaha açarsa Ateş te yanmaz,Barut ta ateş almaz vesselam..
__________________ FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma