Yazanlarda |
|
prangasiz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 11 mart 2010 Gönderilenler: 288
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Bana göre Sigarayı bırakmaya çalışmak dahi
"SavM"...Azaltmakta öyle... Yani Nefsin isteklerine karşı
koyabilmek... Ancak burada "bana göre"den ziyade Kurana
göreyi inceliyorsak eğer... evet aç kalmakda bir
sınavdır. Ancak görünen o ki "işin içine şeytan girmiş":)
30 Gün ORUÇ , sürekli yer değiştiren Aylar.."Şeytanın
işi" Ancak Her Dolunayda 10 Gün SAVM etmek insana
SABR/Dayanıklılık verir... Beyninde ki Nörokimyasal
reaksiyonlara en uygun Davranışı/Beslenmeyi
gerçekleştirmek insana tavsiye/emir edilmiştir.
Ululebsar yazdı..
işte salatın ayrıştığı ve her işin içine karışmadığı bir
nokta...örnek güzel..sigarayı bırakmaya çalışmak ve
savm..
savmın genel tanımı bu..
savm = engelleme geri durma..
habilde kabile karşı el kaldırmamış ve savm yolunu
seçmişti..salat yolunu o an için seçti deseydik kendini
öldürtmek için diğerine yoll verdi diyebilirdik lakin
habil orada o an için savm yolunu seçmiş kendini
engellemiş engelleme nedenininde Allah korkusu olduğunu
beyan etmişti..işte savm bu..
Allah korkusuyla geri durmak...nelerden?
küfürden,kavgadan,çalmadan,zinadan,konuşmaktan,konuşmamak
tan vs vs .....
oysa bize savm:aç kalmak olarak anlatıldı..peki savm
gerçekte bir emir yada korkuyla geri durmak ise inandım
diyenler diğer aylarda bu savmı yapmayacaklar mı?
sizi öldürürüz haram aylar çıkınca..1
fırsatım olsun derini yüzerim ..2
ilk savm,bir sebebe bağlı kurala,kurallara
ikincisi ise geri durmaya değil aksine öte atılmaya
çabalama..
bu ikisi karışmamalı..ilki ilahi,insani..
sonu iblisi..
zaten istenen de bu bence..
savm et..ve elde ettiğin bu yetiyi yitirme ve tüm ömür
tüm yıl devam et...neden?
olur ki takvaya erersiniz...Allah bilir..
|
Yukarı dön |
|
|
UlulEbsar Uzman Uye
Katılma Tarihi: 26 mayis 2010 Yer: Micronesia Gönderilenler: 352
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Saygıdeğer arkadaşlar,
Eğer "Alıntı" butonu çalışmıyorsa; Elle alıntının başı ve sonuna aşağıda ki kodu girebilirsiniz.
Deneme Yazdı:
[QUOTE]Alıntınız[/QUOTE...] kullanabilirsiniz. Üç noktayı dikkate almayınız lütfen. |
|
|
Umarım bir nebze yardımcı olabilmişimdir.
Sevgiler...
__________________ Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
|
Yukarı dön |
|
|
UlulEbsar Uzman Uye
Katılma Tarihi: 26 mayis 2010 Yer: Micronesia Gönderilenler: 352
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Prangasız Yazdı:
işte salatın ayrıştığı ve her işin içine karışmadığı bir
nokta...örnek güzel..sigarayı bırakmaya çalışmak ve
savm..
savmın genel tanımı bu..
|
|
|
Selam değerli prangasız, Yukarıda "salatın ayrışması" ile ne demek istediniz?
Sevgi ve Saygılar...
__________________ Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
|
Yukarı dön |
|
|
prangasiz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 11 mart 2010 Gönderilenler: 288
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
UlulEbsar Yazdı:
Prangasız Yazdı:
işte salatın
ayrıştığı ve her işin içine karışmadığı bir
nokta...örnek güzel..sigarayı bırakmaya çalışmak ve
savm..
savmın genel tanımı bu..
|
|
|
Selam değerli prangasız,Yukarıda "salatın
ayrışması" ile ne demek istediniz?Sevgi ve Saygılar...
|
|
|
Merhaba,
Salat ana hat,devamı zekat,sonrası infak,ötesi savm..
habil diğerinin cehenneme gitmesine salat etmedi..kendini
korumadığı için kendinede o an için salat etmedi..lakin
kendine savm yolunu seçti..(Allah korkusuyla),meryem
konuşmaktan geri durdu.(Allah emriyle)..
kendilerini savunmadılar,kendilerine destek olmadılar..
savm yolunu seçin..kimi yerde emirle ve kimi yerde de
vicdanınıza kulak vererek..
lakin habilde de meryemde de savm ettikleri kişiler
YARAMAZ ADAMLAR..
savmın esas duruş noktası bu yaramaz adamlara karşı
yapılıyor olması ve yaramaz adamlardan kasıt..iyi olmayan
kişi,kötü huy,sigara,davranış,sebep...
aç susuz kalmakta, yaramaz adam olan nefsi hizaya sokma
çabası olarak burada düşünülebilir..
meryem savm etti ve kötülere karşı kendini korudu..
çünkü dünyanın en güzel hitabeti ve sözlerini de kullansa
kendini temize çıkaramayacaktı..
bu yüzden Allah ona,işaretleşmeyi emretti de o beşikteki
isayı göstererek işi Allaha havale etti..
habil savm etti ve kötüye karşı kendini korudu..
çünkü Allahtan korkuyordu..
her çeşit beladan uzak durma çabası savmın
kendisiyken,her beladan HAKÇA kendini kurtarma çabasıda
salattır..salat ana daire ve hemen kapsadığı zekat
sonrası infak ve sonrası savm..
insanı çevreleyen kuşaklar bunlar..
salat:destek ol
zekat:arın
infak:paylaş
savm:beladan uzak tut kendini..belalıdan ve
beladan,Allaha havale etme işi..
hata ile adam öldüren adam..iki ay savm et ve beladan
uzak dur..uzaklaş..sonuçta öfkenin gelip seni bulması
muhtemel..bu bir emirdir..
eşine zıhar yapan adam..ondan 2 ay ayrı dur ve kendi
kötülüğünün farkına var..bu bir emirdir..kadının
şikayetini Allah işitti,Allaha havale etti seni ve Allah
seni bu emirle o kadından uzak tuttu..seni ve
onu,olabilecek kavga ve gürültüden uzak eyledi..
hacda 10 günlük süre için oranın mukimleri bu 10 günlük
zaman diliminde aralıksız savmı yapsınlar elçiye kulak
versinler ve kendilerini engellesinler sabretsinler..
oranın mukim olmayanları,hacda 3 gün sabretsinler kötüler
ve kötü sözden kendilerini korusunlar ve sonraki 4.gün
yolcu olmaları sebebiyle kendilerine bir ruhsat
tanınmıştır bu ruhsatta kötü ve kötü söze karşılık
verebilmeleridir..döndüklerinde kalan 7 günüde o üç gün
gibi tamamlasınlar..
burada aslında açığa çıkan diğer bir noktada şudur:
savm:hem elçi yanında yapılır ve hem elçinin yanında
olmadığında...
kavramlar birbirine giriyor,saçmalamış olabilirim
Allah bilir..
lakin birde şunlara göz atmak lazım..
Hac belli aylardadır. Bu aylarda, (femen farada
fîhinnel hacce felâ refese velâ füsûka velâ cidâle fil
hac.) Refes yok, füsuk yok, cidal yok hacda... Refes ne
demek?.. Zinâ demek... Veya zinânın edebiyatı demek,
küfürbazlık demek... Hacda refes yok demek, "Hacda ağız
bozukluğu veya belden aşağı çirkin faaliyet yok!" demek.
Çünkü Allah bunları sevmez. Sözünü de sevmez, fiiliyatını
da hiç sevmez zaten... Refes yok; bir... Tamam, hacılar
bunu yapmıyor. Bazıları yapıyor da... Küfrün bini bir
para bazan... Alışmış insan; ağzına bakla koysan, kilit
vursan, yine yapıyor.
İkincisi, (velâ fusûk)... Füsuk ne demek?.. Allah'ın
emrinden sapmak, dışarıya çıkmak demek... Yâni her türlü
günah, isyan, itaatsizlik demek... Hacda Allah'a asîlik,
isyan yok... Ne oluyor bu yalan, dolan, aldatma, çarpma,
çırpma, kemer yırtma, para çalma, vs?.. Bunu da
yapmıyoruz biz... Refes de yapmıyoruz, füsuk da
yapmıyoruz. Günah işlememeğe çalışıyoruz... Namaz kılmağa
çalışıyoruz... Kur'an okumağa çalışıyoruz. Elimizden
geldiğince... (velâ cidâle fil hac) Cidal de yok... Cidal
ne demek?.. Çekişme, mücâdele demek... Haaa, bunun âlâsı
var... Firma yetkilileri ile hacı efendiler, oda
arkadaşlarıyla ötekiler, karıyla koca, kardeşle kardeş,
bilmem kimle bilmem kim çekişmeden hiç duramıyor.
Babamlar ağabeyimlerle karayolundan hacca gidiyorlarmış
bir sene... Babam çağırmış iki ağabeyimi; "Bakın
evlatlarım! Bu hac yolunda şeytan insanı, sevabını yok
etmek için çok oyunlara düşürür. Aman, iki kardeş
birbirinize saygınızda, sevginizde kusur etmemeğe dikkat
edin; şeytanın oyununa düşmeyin!" diye sıkı sıkı
tenbihlemiş. "Türkiye'den çıktık, daha Şam'da kafilenin
ahalisi birbirleriyle kavgaya başladı." diyor. Neden?..
Şeytan... Şeytan, haccın sevabını kaçırtmak için cidal
yaptırtıyor; birbirleriyle kavga ettirtiyor. Bir sene ben
hatırlıyorum. karayoluyla hacca gitmiştik. Adana'ya kadar
geldik. Adana'da kafilenin mensupları birbirleriyle kavga
ettiler, küstüler; "Ebediyyen ben bir daha seninle
konuşmam!" dediler. Arabasına atlayan o tarafa, bu tarafa
kalktı gitti. Hacı efendi dur ne oluyorsun, daha evine
gelmedin; ne oluyor yâni?.. Demek ki, refes yok, füsuk
yok, cidal yok; bunlara dikkat edecek. Yâni ne olacak?..
Hacı sabırlı olacak. Cidal etmemek için ne yapacak?..
Sakin olacak. Refes olmaması için; dilini tutacak,
küfretmeyecek, ağır söz söylemeyecek. Hayvanat isimlerini
saymayacak. Füsuk yok; yâni namazsızlık, niyazsızlık,
ibadetsizlik vs. olmayacak. İşte böyle olduğu zaman; hacı
öyle tatlı, yumuşak, sabırlı, cömert, kesenin ağzını
açmış, Allah yolunda masraf yapıyor... Böyle olduğu
zaman, mebrûr hac oluyor, sebeb-i duhûl-i cennet oluyor.
Onun dergâhına lâyık ibâdet yapmak zordur, kimse yapamaz
ona lâyık olan ibâdeti... Biz de yapamadık. Eksiğimizi
kusurumuzu itiraf ediyoruz. Allah eksiklerimize,
kusurlarımıza nazar etmesin... Bizim haccımızı,
eksiklerimize kusurlarımıza rağmen kabul eylesin... O da
onun affına kalmış bir şey... Biz ibadeti yaptık ama,
kabul oldu mu, olmadı mı bilmiyoruz. Kabulünü ümid
ediyoruz, temennî ediyoruz Rabbimizden... Rabbimiz kabul
eylesin ibadetlerimizi...
BİZDEN EVVELKİLERE FARZ KILINAN ORUÇ GERÇEK
ORUÇ Avaz avaz bağırın, çekinmeyin, sesinizi boru sesi
gibi yükseltin; halkıma başkaldırılarını, Ya‘kûb soyuna
günahlarını bildirin. Bana her gün danışıyor, yollarımı
öğrenmekten zevk duyuyorlarmış! Doğru davranan,
Tanrısı'nın buyruğundan ayrılmayan bir ulusmuş gibi...
Benden âdil yargılar diliyor, Bana yaklaşmaktan zevk
alıyorlarmış. Diyorlar ki: “Oruç tuttuğumuzu neden
görmüyor, benliğimizi yendiğimizi neden farketmiyorsun?”
Bakın, oruç tuttuğunuz gün keyfinize bakıyor,
işçilerinizi eziyorsunuz. Orucunuz kavgayla, çekişmeyle,
şiddetli yumruklaşmayla bitiyor.
Bakın, oruç tuttuğunuz gün keyfinize bakıyor,
işçilerinizi eziyorsunuz. Orucunuz kavgayla, çekişmeyle,
şiddetli yumruklaşmayla bitiyor. Bugünkü gibi oruç
tutmakla sesinizi yükseklere duyuramazsınız. İstediğim
oruç bu mu sanıyorsunuz? İnsanın benliğini yenmesi
gereken gün böyle mi olmalı? Kamış gibi baş eğip çul ve
kül üzerine mi oturmalı? Siz buna mı oruç, Rabbi hoşnut
eden gün diyorsunuz?
Mallarınızı aranızda boş yere yemeyin. İnsanların bir
kısım mallarını da günah ederek yemek için bilebile
hakimlere mal vermeyin.BAKARA 188..
burada tamda oruç ayetlerinin arasına konuş bu kısmın
asla rutin tekrar ve öğütlerden olmadığını
söylemiştim..ve zaten hiçbir ayetinde öylesine
konumlandığını düşünmedim..
bakara 188 den önce:
Oruçlu olduğunuz günlerin gecelerinde, hanımlarınızla
ilişkiye girmeniz size helâl ve meşrû kılındı. Onlar
sizin iyiliğiniz için bir elbise, vazgeçilmez
birlikteliğinizin, sizi koruyan, sırlarınızı saklayan
ortağı, rahat ve huzur kaynağıdırlar. Siz de onların
iyiliği için bir elbise, vazgeçilmez birlikteliğinizin,
onları koruyan, sırlarını saklayan, ortağı, rahat ve
huzur kaynağısınız.
Allah, o gecelerde kendinize hâkim olamadığınızı,
kendinize haksızlık ettiğinizi bildi de, yüzünüze baktı,
tevbenizi, günah işlemekten vazgeçerek kendisine itaate
yönelişinizi kabul edip sizden bu yasağı kaldırdı. Şimdi
onların koynuna girin.
Allah’ın sizin için ezelde Levh-i Mahfuz’da yazdığı,
yazılı olarak farz kıldığı nesili kazanmaya çalışın.
Fecrin beyaz ipliği, siyah ipliğinden, tan yerinin
aydınlığı, gecenin karanlığından ayırt edilinceye kadar
yeyin için. Sonra akşama kadar, yasaklara riayet ederek
oruçlarınızı tamamlayın.
Mescitlerde itikâfa girdiğiniz, ibadete çekildiğiniz
günlerde hanımlarınıza yaklaşmayın.
Bunlar, Allah’ın koyduğu kurallar ve yasaklardır. Bu
kuralları çiğnemeyin. Bu sınırlara yaklaşmayın. Böylece
Allah âyetlerini, dinin emir ve hükümlerini, insanların
iyiliği, kurtuluşu için açıklıyor. Umulur ki, Allah’a
sığınıp emirlerine yapışırlar, günahlardan arınıp,
azaptan korunurlar, kulluk ve sorumluluk şuuruyla,
haklarına ve özgürlüklerine sahip çıkarak şahsiyetli
davranırlar, dinî ve sosyal görevlerinin bilincinde
olurlar.
der ve hemen ardında da haksızlık yapmak için söz
sahiplerine gitmeyin diyerek bağlantıyı yapar..kim
bilir..
burada sanki anlatılmak istenen şu:imkanlarınız el verse
de karşılık vermeye,gece oluncaya kadar buna
yaklaşmayın..gece olunca bu size özel o zaman yasağınız
kalktı çünkü ortam karanlık ve gece..karanlıktan hangi
belanın sizi bulacağını bilemezsiniz,bu yüzden karşılık
vermede serbestsiniz..beyaz iplik siyah iplik ayrımı
belki de budur..
Sizinle savaşanlara karşı Allah yolunda savaşın, (ancak)
aşırı gitmeyin. Elbette Allah aşırı gidenleri
sevmez.BAKARA 190
Onları Nerede yakalarsanız öldürün. Sizi yurdunuzdan
çıkardıkları gibi siz de onları yurtlarından çıkarın.
Fitne, adam öldürmeden beterdir. Yalnız onlar, Mescidi
Haram yanında sizinle savaşa kalkışmazlarsa siz de
onlarla Mescidi Haram yanında savaşmayın. Ama onlar, sizi
orada öldürmeye kalkışırlarsa öldürün onları. Budur
kafirlerin cezası işte.BAKARA 191
Saldırmazlığın gelenek haline geldiği, Allah’ın savaşı
haram kıldığı aylarda, size saldıranlara karşılık verin.
Saldırmazlık kanununun, örfünün ihlâli kısas kanununa
tâbidir. Kim size saldırırsa, size yapılan saldırıya
misilleme yaparak aynıyla cevap verin.
Allah’a sığınıp emirlerine yapışarak, günahlardan arınıp,
azaptan korunun. Bilin ki, Allah kendisine sığınıp
emirlerine yapışarak günahlardan arınıp azaptan
korunanlar, kulluk ve sorumluluk şuuruyla, haklarına ve
özgürlüklerine sahip çıkarak şahsiyetli davranan, dinî ve
sosyal görevlerinin bilincinde olan mü’minlerle
beraberdir.BAKARA 194
Haccı ve umreyi de Allah için tamamlayın.
Tamamlayamayacaksanız gücünüz yettiği kadar bir şey
kurban edin ve kurbanı, yerinde boğazlayıncaya dek
başınızı tıraş ettirmeyin. İçinizde hasta olan, başında
bir eziyet bulunan varsa tıraş olur ve karşılığında oruç
tutar, sadaka verir, yahut kurban keser. Sonra emin
oldunuz, muktedir bulundunuz mu hac zamanına dek umre
yapmak isteyen, gücü neye yeterse kurban eder. Buna imkan
bulamayan üç gün hacda, yedi gün de dönünce oruç tutar,
işte bu, tam on gündür. Bu da ayali Mescidi Haram'da
olmayan içindir. Allah'tan sakının ve bilin ki şüphe yok,
Allah'ın azabı çok şiddetlidir. * BAKARA 196
Başı traş etmek...başı traş edemeyen yani sıkıntısını
öfkesini belasını istediği halde gideremeyen def edemeyen
bunun karşılığında bir yada bir kaç iyilik yapsın..ya
Allah için kendini beladan korusun veya yaşadığı öfke
karşılığı bir sadaka bir kurban kessin..
Hac, malum aylarda olur. Kim o aylarda hacca niyet ederse
bilsin ki hacda ne kadınla buluşma vardır, ne kötülükte
bulunma, ne de kavga ve dövüş. Hayra dair ne işlerseniz
Allah bilir. Yol azığı hazırlayın. Şüphe yok ki azıkların
hayırlısı da sakınıp çekinmedir. Ey aklı eren temiz
kişiler, sakının benden.BAKARA 197
Allah bilir..parçalar darmadağın bir araya ancak bu dile
hakkıyla vakıf vicdanlı biri getirebilir gibi geliyor..
Ramazan geldiğinde biri demişti ki,artık 1 ay boyunca
bana içki içmek yok...
sonra bir diğeri demişti ki...bu ayda artık ağzımı
toplayacağım..sonrasına Allah kerim..
ve bir diğeride demişti ki..çok günahım var,boyumu çok
aşan..bu ayda hiç olmazsa uzak durayım bunlardan da olır
ki Allah affeder..
|
Yukarı dön |
|
|
UlulEbsar Uzman Uye
Katılma Tarihi: 26 mayis 2010 Yer: Micronesia Gönderilenler: 352
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
prangasiz Yazdı:
insanı çevreleyen kuşaklar bunlar..
salat:destek ol
zekat:arın
infak:paylaş
savm:beladan uzak tut kendini..
burada aslında açığa çıkan diğer bir noktada şudur:
savm:hem elçi yanında yapılır ve hem elçinin yanında
olmadığında...
kavramlar birbirine giriyor,saçmalamış olabilirim
Allah bilir.. |
|
|
Saygıdeğer insan,
Prangalarından kurtulan bir Beyin 1 saçmalar,iki saçmalar...3.cüsünde Dosdoğru yolu bulur...Neticede İbrahimde Güneşin batmasına kadar,Yıldızların sönükleşmesine kadar Aklının varsayımlarına tabi olmamışmıydı? Üstelik "saçmalamak" sözü uygun olmamış bence.Gayet iyi gidiyorsunuz Lütfen tereddüt etmeyiniz. Tesbitleriniz yerinde. Salat ve Zekat , İnfak ve Savm Bunlar sapasağlam sütunlar,Binayı-EL BEYT'İ Ayakta tutan.
El Beyt=SİSTEM=Ed DİN S Z İ S A E N A L K F V A A A ' T T K M
BELA da çok önemli bir kavram:) Aslında EVET demek-Olumsuz soruya olumlu anlamda cevap verirken kullanılır...Tasdik için. Arap soruya cevap verirken ya NEAM ya da BELA der. Biz Belayı almışız bambaşka bir minvale oturtmuşuz. Şimdi Bela Allahdan geleni KABULLENMEDİR. Beladan uzak durmak bu anlamda mümKÜN görünmemektedir.
__________________ Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
|
Yukarı dön |
|
|
ehli-ibrahim Yeni Uye
Katılma Tarihi: 02 agustos 2009 Gönderilenler: 17
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Alıntı:
prangasız demiş ki:
Başı traş etmek...başı traş edemeyen yani sıkıntısını
öfkesini belasını istediği halde gideremeyen def edemeyen
bunun karşılığında bir yada bir kaç iyilik yapsın..ya
Allah için kendini beladan korusun veya yaşadığı öfke
karşılığı bir sadaka bir kurban kessin.. |
|
|
Bu açıklamayı ilk defa duydum. Bayağı ilgimi çekti. En doğrusunu Allah bilir tabii.
Genel
olarak ramazan hakkındaki açıklamalarını çok beğedim, prangasız. Ben de
oruçlarımdaki yeme-iç yasağına konuşma yasağını da eklemek istiyorum
ama tek tek insanlara anlatmak, sonra bir de bu konuda hepsiyle
tartışmak, alay edenlerin, müşriklerin ezalarına katlanmak nasıl olur
bilmiyorum, sonra Allah'ın bunu kesin olarak emrettiğini de bilmiyorum. Bir
de staj yapıcam inşallah o dönem. Mümkün olduğunca konuşmasak nasıl
olur acaba?...
Hoş, 'mümkün olduğunca yemesek' demiyoruz, bizzat
ağızımıza bir şey koymuyoruz.. Eğer oruçluyken konuşmayı da haram olarak
sayacaksak, kesin olarak konuşamayız. En doğrusunu Allah bilir, umulur
ki bizleri sevdiği kullarının yoluna yöneltir, vesselam.
__________________ Kim bundan (Kuran'dan) yüz çevirirse, şüphesiz kıyamet günü o, bir günah-yükü yüklenecektir. Taha 100
|
Yukarı dön |
|
|
HÜSEYİN-1975 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 01 haziran 2010 Gönderilenler: 197
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Beyaz ile siyahı ayırmak ve siyahdan uzak durma çabası, kötülükleri sessizlikle ve iyilikle savmak değil de nedir oruç? Ömür
boyu oruç tut
!
Doyurarak açları !
Lokma tatma, bitmeden,
lokmanın
muhtaçları !
__________________ Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
|
Yukarı dön |
|
|
prangasiz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 11 mart 2010 Gönderilenler: 288
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ehli-ibrahim Yazdı:
Alıntı:
<span style="color: rgb(255,
0, 0);">prangasız demiş ki: </span>Başı traş
etmek...başı traş edemeyen yani sıkıntısını
öfkesini belasını istediği halde gideremeyen def edemeyen
bunun karşılığında bir yada bir kaç iyilik yapsın..ya
Allah için kendini beladan korusun veya yaşadığı öfke
karşılığı bir sadaka bir kurban kessin.. |
|
|
Bu
açıklamayı ilk defa duydum. Bayağı ilgimi çekti. En
doğrusunu Allah bilir tabii.Genel
olarak ramazan hakkındaki açıklamalarını çok beğedim,
prangasız. Ben de
oruçlarımdaki yeme-iç yasağına konuşma yasağını da
eklemek istiyorum
ama tek tek insanlara anlatmak, sonra bir de bu konuda
hepsiyle
tartışmak, alay edenlerin, müşriklerin ezalarına
katlanmak nasıl olur
bilmiyorum, sonra Allah'ın bunu kesin olarak emrettiğini
de bilmiyorum. Bir
de staj yapıcam inşallah o dönem. Mümkün olduğunca
konuşmasak nasıl
olur acaba?...Hoş, 'mümkün olduğunca yemesek' demiyoruz,
bizzat
ağızımıza bir şey koymuyoruz.. Eğer oruçluyken konuşmayı
da haram olarak
sayacaksak, kesin olarak konuşamayız. En doğrusunu Allah
bilir, umulur
ki bizleri sevdiği kullarının yoluna yöneltir, vesselam.
|
|
|
Kuranda konuşmama diye özel bir oruç var mı?
Yeme ve içmeme orucunun olması muhtemeldir ama bu oruca
konuşmamayı eklemek aklımca doğru değildir..yani buradaki
konuşmamanın bir anlamı yok..
aslında yeme ve içmeme orucunun da mantıklı bir yönünü
asla göremedim ya neyse..
şöyle ki,meryemin konuşmaması gerçekte meryem yerine
Allahın söz almasındandı ve isa beşik çağında onlara
konuştu..
oysa bizler bu olaya parçacı olarak bakıyoruz..ve parça
üzerine kafa yoruyoruz..o zamanda anlamsız ve manasız
durumlar ortaya çıkıyor..
şimdi düşünüyorum bir adam Allaha dedi ki,senin için
meryem orucunu tutacağım..yani yemek ve içmek yok,bunun
yanında da konuşmakta yok..anlamı bu.
lakin bu adamın susmasının bir manası yok..yani burada
meryemin savmı,kendini engellemek geri durmaktı.
misal ile,
birinin bir mal çalıp ailesine yedirdiğini gördün lakin
adam fukara ve çocuk kadın hepten muhtaç..
eğer sen polise bu adamı ihbar edersen bunun ailesi daha
perişan olacak..hiç olmazsa bugün inşaatta yarın halde
hamallık yaparak ailesini geçindirmeye çabalıyor ve aç
kaldığında haliyle ve gayet normal olarak çalma yolunu
tutuyor..yani bir şekilde,öyle yada böyle sistemi
döndürüyor,çocukları yetim haneye vermiyor,eşini
babasının evine yollamıyor...
üsttede dediğim gibi sen bu adamı polise ihbar edersen
ailenin durumu daha perişan olacak..
lakin bunu düşünerek,KONUŞMAKTAN GERİ DURURSAN,işte o
zaman sen savm etmiş oluyorsun...yani kendini engellemiş
geri durmuş..çünkü bir SEBEP var..
sebepsiz yere ''ben Allaha konuşmama orucu adadım demek
saçmalık olur...
yani Kuranda KONUŞMAMA orucu diye özel emredilmiş bir
oruç
yok...genel olarak savm var ve Hakkı
Yılmazda oruç için KONUŞMAMA yı kendince eklemiş ama o da
parçacı bakmış olaya..aslı o değil bence..
yolda giderken,karşıdan gelen kişinin omzuna
çarptın..veya çarpıştınız..karşındaki adam anlayıştan
yoksun kavgacı bir türedi olarak belirdi yanında..sen
özürde dilesen adam anlamıyor ve senden sadece hafif yada
ağır fark etmez bir karşı söz bekliyor,sebep
arıyor..ağzını açtığın anda kavga çıkacak..işte sen bu
durumda O KİŞİYİ ALLAHA HAVALE EDEREK,ondan güzellikle
ayrılmaya çabalar ve ayrılırsan,kavga ve çekişmeden sen
savm etmiş oluyorsun..işte meryemin savmının burada
anlatılandan farkı yok..selam ile
mahser-gunu">http://www.vidivodo.com/220088/heredot-
cevdet-mahser-gunu
|
Yukarı dön |
|
|
mermus Newbie
Katılma Tarihi: 21 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 30
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Arkadaşlar boşuna uğraşmayın, bu susma orucunu hiç bir hatun kabul etmez, Meryem bile 1 gün zor dayanmış. ama Zekeriya 3 gün tutmuş
|
Yukarı dön |
|
|
ehli-ibrahim Yeni Uye
Katılma Tarihi: 02 agustos 2009 Gönderilenler: 17
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Konuya dönecek olursak, bugün isra suresinde ilgimi çeken bir ayetle karşılaştım;
Biz geceyi ve gündüzü iki ayet kıldık; gece ayetini sildik de
Rabbinizden bir fazl aramanız, yılların sayısını ve hesabı öğrenmeniz
için gündüzün ayetini aydınlatıcı kıldık. Biz, her şeyi yeterince
açıkladık. (12)
Allah, yılların sayısını ve hesabı öğrenmeniz
için gündüzün ayetini aydınlatıcı kıldık demiş değil mi? Bu delil olarak yılların sayı ve hesabını öğrenmede güneşi de kullanabileceğimizi göstermiyor mu? Yani güneş takvimini?
Lakin, Yunus suresi 5. ayette de ayın? menzillerinin yılların sayısı ve hesabını öğrenmemiz için yaratıldığından bahsediliyordu;
O Allah'dır ki, senelerin sayısını ve hesabını bilesiniz diye güneşi bir
ışık, ayı da bir nur yaptı. Ve aya menziller tayin etti. Allah bunu hak
olarak yarattı. O, bilecek olan bir kavim için âyetlerini ayrıntılı
olarak açıklar.(Elmalılı sadeleştirilmiş-2 meali)
Bilmiyorum, ama isra 12 gayet açık bir şekilde aydınlığın yılların sayısı ve hesabını bilmemizde yardımcı olacağından bahsetmekte.. En doğrusunu Allah bilir.
__________________ Kim bundan (Kuran'dan) yüz çevirirse, şüphesiz kıyamet günü o, bir günah-yükü yüklenecektir. Taha 100
|
Yukarı dön |
|
|
|
|