HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Allah’ın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

asım Yazdı:
bende beş vakit kılıyorum...
kılmaya çalışıyorum diyeyim...
iki vakit kılana da üç vakit kılana da allah kabul etsin diyorum...
hiç kılmayan da allaha inanıyorsa allah affetsin diyorum...
allahada inanmıyorsa allah hidayet etsin diyorum...
yani hepimiz kurtulalım diyorum...
cennet hepimize yetecek kadar geniştir diye tahmin ediyorum...
ama sahibi  daha iyi bilir...

 

Selam

Asım kardeş benim yazım "ben namazın kuranda 2 vakit olarak farz olduğuna emimin" diyen birinin emin olduğu hakikate rağmen farklı tavır sergilemesini sorgulamak içindi.

Siz ,ben namazın 5vakit farz olduğuna eminim ancak 2 vakit kılıyorum demiş olsaydınız aynı tekiyi size karşıda verirdim.Hacda yapılan yanlış olan uydurma ibadetleri kabul etmiyorum kuran dışıdır ama genede yaptım yada yaparım derseniz yine tepkili olurum.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba cin 13.

Yaz dönencesi sırasında ay, yerküre ve güneşin konumlarıyla ilgili söyliyebileceğim şimdilik bu kadar. Çizimli açıklama daha iyi olur diye düşünüyorum. KURAN'IN KULLANDIĞI TAKVİM konusunda bir makale yazmak istiyorum. Bilgi toplama aşamasındayım. Az önce arama penceresine PHASES OF THE MOON yazıp tıkladım. Siz de incelemek ister misiniz. Lütfen bir deneyin.

*

kuranın indirilmesi ne demek?nereye indi?o kızıl dolunayda ,kuranı tamamlayan tüm ayetlerin hepsi birden mi indi?

Merhaba savana.

Bu soruların cevabını bilmiyorum çünkü konu gaybîdir. Allah Bakara 185'te Kuran'ın en kızıl dolunay esnasında indirildiğini söylüyor -Şehru ramazan ellezî UNZİLE FÎHİ'L KURAN. Tek bildiğim bu. 

İsrâ 85: Sana "ruh"u soruyorlar. De ki: Ruh Rabbimin işidir. O konuda size çok az bilgi verilmiştir (17:85). Benim anladığım, RUH vahiy demek. 

insanlara yazılan (farz) olan bir ibadetten bahsediliyor ancak bu ibdetin kaç gün yapılacağı belirtilmiyor. 10 gün 20 gün 30 gün 1 gün? hangisi?

Ben henüz kendim ikna olamadığım için açık bir tavır almaktan yana değilim ama o sürenin 10 gün olduğunu düşünüyorum. Çünkü aynı EYYAMEN MA'DÛDÂT ifadesi Bakara 203'te de var; ordaki süre 10 gün. Kesin.

Sevgili savana, arı kovanına insanın çıplak elini sokması gibi bir şey bu, dinleşen yanılgılara itiraz etmek. Yoğurdu üfleyerek yemek zorundayım. Hele kendim ikna olayım bi önce.

Ne kadar namaz kılmam gerektiği konusunda gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ederim. 

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhaba Sayın Hasan Akçay,

"Serin ilkbahar, kavurucu yaza dönerken güneş yerkürenin bir tarafında, ay öteki tarafında yer alıyor. O yüzden "kamer"in bulunduğumuz yere diklemesine en yakın olduğu an o an. Tıpkı batmakta olan güneş gibi. 

Kırmızı renk neden yasakları ve tehlikeyi çağrıştırırır? Çünkü YASAKLARI o kızıl dolunay başlatıyor."  iddianızı anlamaya çalışıyorum ama bu mümkün değil. Bu yüzden sizden açıklama rica ettim. Siz de beni ayın evrelerini aramaya yönlendirdiniz.


İlkbaharın yaza dönmesi zamanını nasıl tanımlıyorsunuz?

Eğer baharın yaza dönmesini Dünya'nın Güneş çevresindeki hareketi sırasında eğikliğinin hareketi nedeniyle ekliptiğin Dünya'nın dönme ekseni ile çakıştığı ekinoks ya da dönenceyi anlayacaksak bu konumda Ay ve Güneş'in  Dünya'ya göre zıt konumlarda yer alma ihtimali çok azdır. Bahar ekinoksunun tarihi 20-21 Mart'tır.

Ay ve Güneş her ay Dünya'ya göre zıt konumlarda yer alır.

Ay her yıl bir kaç kez Dünya'ya en yakın konuma gelir. Buna perigee noktası derler. Bu perigee noktaları yılın herhangi bir günü olabilir. Perigee noktasının ekinoksa gelme olasılığı ise sıfır olmamakla birlikte çok azdır.

"diklemesine" tanımı.
Uzaklıklar hesaplanırken daima merkezden alınan  dik doğrultular hesaplanır. Gökcisimleri arasında "diklemesine olmayan" uzaklıklar söz konusu değildir.

Batmakta olan Güneş de bulunduğumuz yere(herhalde buradan Türkiye ya da Arabistan kastediliyor. Değilse ne olduğu açıklanmalı ) en yakın konumda değildir.

Güneşin Dünyaya en yakın olduğu noktaya perihelion denir. Perihelion, 21-22 Aralık'ta olur. Güneşin batarken Dünya'ya en yakın olduğu akşamlar sadece bu akşamlardır.

Ne ekinoksda ne de özel durumların haricindeki günlerde Ay kırmızı görünmez. Ay'ın kırmızı görünmesinin nedenleri şunlar olabilir:

Ay tutulması sırasında Güneş ışığını doğrudan alamayan Ay'ın Dünya atmosferinden kırılarak geçen ışınlar ile aydınlanması sonucunda oluşur.

Neden kırmızı?

Çünkü, farklı potansiyeler arasındaki ilerleyişinde en az kırınıma uğrayan, en yüksek dalga boyuna sahip olan renk kırmızıdır.
Gökyüzünün mavi görünmesinin nedeni de tam tersi yani mavi rengin en çok kırınıma sahip olmasıdır.

Başka bir neden de şu olabilir:
Atmosferik etki.
Yani, Ay ile gözümüz arasına girip ışığın enerjisini soğurabilecek gaz,toz vs.gibi parçacıların yoğunluğu.


Başka bir neden de şu olabilir:
Ufka olan uzaklık.
Ufka yaklaştıkça ışık daha uzun bir mesafe katetmek zorunda kalır. Bu da daha çok soğurma ve kırınım anlamına gelir. En az kırınıma uğrayan en düşük enerjili renk kırmızı görünür hale gelir.

Ay'ın ufka yaklaştıkça gözümüze daha büyük görünmesinin nedeni aynıdır.

Kızıl dolunay bu durumlarda mümkündür. Yaz-kış,sıcaklık,ekinoks gibi etkenler geçerli değildir.

Arama motorlarında daha önceleri  "Phases of the Moon" ve "Ayın evreleri" yazıp bakmıştım.

Teşekkürler.


__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba

Degerli arkadasim Cin 13, tek kelime ile muhtesem aciklamalar. Tamamiyla bilimsel esaslara  riayet edilerek yapilan bu izahlar icin tesekkur ederim. Senin gibi  arkadaslarin cogalmasi icin duaciyim. Allah razi olsun. Bu sitede bilimsel yaklasimda ornek aldigim bir kimsesiniz.  

Allah'a emanet

 

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ben de Cin 13'ün bu bilimsel açıklamalarından dolayı kendisine teşekkürlerimi iletiyorum. Açıklamaları, yer kürenin kuzey ve güney yarım kürelerinde mevsimlerin farklı oluşu nedeniyle hayvanların üreme zamanlarının da farklı olmasını gerektirir, bu nedenle de yer ve zamana göre de yasak aylar farklılaşacaktır diye düşünmemi sağladı saygı değer Cin 13 kardeşimin açıklamaları.

Muhabbetle.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba

Kendimi bozuk plak gibi gormeye basladim dersem yeridir.

Kuran'in muhataplarinin zihin dunyasini hesaba katmadan Kuran'i anlamamiz mumkun degildir. 

 Tarihten biliyoruzki onem arzeden olusumlar hep gok cisimleriyle iliskilendirilmistir. Bazen ise insanlarin onemsedikleri zaman birimleriyle iliskilendirilmistir. Kuran muhataplarinin dilinde-ifade edis bicimlerinde vahyedildigi icin benzer bir uslub kullaniyor. Yoksa bunlar Kuran vahyi ile yeni icad edilen ilahi olusumlar degillerdir.

Zaten Allah katinda zaman mefhumunun ne anlami olabilirki, insanlar icin  onem arzedenler anlatim geregi bu sekilde gundeme alinmistir. Allah'in evi tanimlamasi,mukaddes aylar vb. Allah tarafindan dillendirilirken hep insanlarin yaklasimlari yansitilmaktadir.

 Allah'in  kendi icin bir tane ozel ev-tapinak  istemesinin ne anlami olabilir?

Ramazan ayinin Allah icin diger aylardan ne farki olabilir? Velev ki bu ay  hep ayni zamanda   tomates gibi kizarsin dursun. Oyle olmadigini    Cin 13 arkadasimiz cok guzel bir sekilde izah etti. 

Bunlar insanlarin tanimlamalaridir. Kati hakikatmis gibi yaklasilmamalidir. Ozellikle bu insanlar hic bir akademik bilim tahsil etmemis, arazi insanlariysa. Bu kimseler Filozof okullarinin hic birine rastlamamiz mumkun olmayan bir beldede ciplak gozle yapilan, tahmini tanimlamalardan ibaret bir bilgi birikimine sahiplerdi. Ticari tecrubeleri sonucu maddi olarak zenginlesmekle birlikte, asabiyet damarlari seyahat ettikleri ortamlara karsi onlari perdelemis ve buralardan istifade etmelerini engellemistir.  Arabin  col gecelerinde duygulariyla yaptigi gozlem  butun ilimlerin ustunde yer aliyordu. Boyle zihinlerin tanimlamarinin altindan bilim fiskiracagini sanmak buyuk bir yanilgi olur. Bilimsellikten ziyade duygunun agir bastigi bir anlama yapisina sahiptiler. Siirsellik bu yuzden cok ileri bir duzeye ulasmistir. Hissiyat mekanizmasinin on plana ciktigi cok rahat bir sekilde gorulebilir. Siirleri onlarin ic dunyalarini bize tanitmaktadir. Gunduzun kavurucu azabinin bitisini kutladiklari gecenin onlar icin yeri cok ozeldi. Gece tanimlari ve onda belirginlesen  gokyuzu portresi bir bilim adami gozuyle degil, duygusal bir sair tarafindan tanimlanmaktadir. Bu tanimlari Nasa duzeyinde tespitler gibi goremeyiz. 

Kuran onlarin bu ifade sanatini ilk surelerinde cok net gosterir. Bunlardan bilimsel tespitler cikarmak yanlis olur. Onlarin ifade tarzini kullanarak onlara ilahi mesaj sunulmustur. Onlarla  kainat gozlemlerinde bir  ihtilafa gidilmemistir, kendisine hayran kalip siirler soyledikleri bu evrenin sahibine  yonelmeye sevkedilmislerdir. 

 Allah sirk icermedigi muddetce onlarin anlama kapasitelerini, ibtidai tanimlamalarini kullaniyor ve  itiraz etmiyordu.  Tamam onemli degil oyle olsun , siz dini yalniz kendisine mahsus kilarak Allah'a yonelin. Onun rizasini arayin. Hakka teslim olun,guzel ahlak ile yasayin diyordu.

Kuran'in ifade tarzini kavramamiz bizi bosa kurek sallamaktan kurtaracak insallah.

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bu ayrıntılara takılmak bir bakıma "Bir gündüzün altı ay, bir gecenin altı ay sürdüğü yerlerde vakitleri belirlenerek yazılan (kitaben mevkûta) ibadetler nasıl yerine getirilecek?" itirazına benziyor.

Anlıyorum sizi ama resmin tamamını görelim önce. Bilgi eksiğimi ve yanlış bilgi sahibi olmamı onun içine sonra yerleştiririz, Allah isterse. Ben onları sevinerek gideririm.

Resmin tamamını görebilmemiz içinse 9:36'daki ŞEHR kelimesini doğru meallendirmemiz gerekiyor:

İnne ıddete'ş "şuhur"i ındellahi 'sné aşere "şehr"en...

Doğru meal: Allah'ın ındinde "şehr"lerin SAYIMI on iki "şehr"dir.

Dikkat. Öyle hicri takvim, rumi takvim, ya da beşeren kurgulanan öteki her hangi bir takvimde öne sürüldüğünün aksine, "Şehrlerin adedi yani SAYISI on ikidir," demiyor Allah. Deseydi, hâşâ, çelişkiye düşerdi.

Onu beşeri takvimleri kurgulayanlar diyor. Oysa hepimiz pek âlâ biliyoruz ki KURANÎ TAKVİM hariç hiç bir takvimin tanımladığı yılda tamı tamına on iki ay yok; 12 + küsur ay var. Şubat ayına bazı yıllarda bir gün eklenmesi ve bu eklenenlerin belli bir süre sonra yılın "on üçüncü ay"ına tekabül etmesi bunu kanıtlar. 

Hele hicrî takvim fantazisi, hele  hicrî takvim fantazisi...

YIL Kuranî takvimde yerkürenin güneş çevresinde dolanmasına göre oluştuğu halde hicrî takvimde kamerin dünya çevresinde dolanması esasına göre oluşur. Dolayısıyla hicrî takvim yılı, Kuranî güneş yılından on küsur gün kısadır.  

En kızıl dolunayı "velev ki domates gibi kızarıp dursun" misillu ifadelerle küçümsemek bence doğru değil. Çünkü "kadr gecesi"ni sabitleyen, o dolunaydır ve Kuran'ın indirilmesine tanık olan Kadir gecesi (2:185) bin dolunaydan hayırlıdır (97:3).

Hicrî takvimde yıl yıldan on bir gün erken geldiği için Kadir Gecesi sürekli gezer. Elbette abestir bu. Yani Kuran adı Kadr gecesi olan belli bir gecede indirilecek ama, yine de,  yılın 354 gününden her birinde yani belirsiz bir gecede indirilmiş olacak?

O kızıl dolunayı küçümsemek, Kuran'ın indirilişini küçümsemek gibi bir şey. Haksızlıktır, zulümdür.  

"Hicrî takvim yılı"nın kısalığı böyle bir sürü amansız zulümlere yol açıyor. Örneğin av yasağı bazı yıllar fiilen işlemez oluyor o dört haram ay kışa denk geldiği için, dolayısıyla yaza denk gelmediği için. 

Avlanmak kışın yasak olmaması gerektiği halde yasak ama yasağın gerekli olduğu yazın serbest! Mâide 2 ve 95'i vahyeden Allah'a inat.

Hayır! "Hicrî takvim yılı"nı o yılın içindeki ayların SAYISI tanımladığı için Kuran onaylamaz. Beşeriz şaşarız; bunu göremiyebiliriz ama bari olayı küçümsemiyelim; gırgıra almıyalım.

"Şehr"lerin SAYISI esas alınarak yapılan "hicrî yıl"ın tanımı yanlıştır; yılı "şehr"lerin SAYIMINA göre tanımlayan Kuran'a aykırıdır.

Açıklamaya çalışayım ama bazı işaretler kullansam iyi olacak. Bir nokta (.) 10 gün olsun, iki nokta (..) 20, şu işaret te .:. 30 gün yani 1 (bir) dolunay.

Ve 21 Hazirandan sonraki 0 ile 30 gün içinde gerçekleşen dolunay kızıl dolunay olsun.

Farz edelim ki kızıl dolunay 2001 yılında 21 Haziran'daki "yaz dönencesi"nde göründü. 2002'de ondan on gün sonra görünür, 2003'te 20 gün sonra ve 2004'te 30 gün sonra.

Anılan dört yılın dolunaylarını sayalım.

.:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:. (2001)   

., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:. (2002)

.., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:. (2003)

.:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:., .:. (2004)

2004 yılının içindeki 28-29 günlük ayların SAYISI 13 (on üç)tür. Yani Tevbe 36'daki ilahî hükme aykırıdır. Allah o ayette ne diyor? Allah'ın ındinde şehr"lerin SAYILMASI 12'dir.

Allah'ın ındindeki yılı belirlemek için O'nun emrettiği şeyi yapacaksınız: dolunayları SAYACAKSINIZ:

birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı, yedinci, sekizinci, dokuzuncu, onuncu, onbirinci, on ikinci.

Ve duracaksınız orda. On ikinci dolunayı SAYDIĞINIZ anda yıl biter.

Allah kızıl dolunayın önünde her üç yılda bir ortaya çıkan on üçüncü dolunayı saymıyor. On ikinci dolunayda SAYIM bitmiştir.

Dikkat. Allah "Ayların SAYISI on ikidir," demiyor; "SAYILMASI on ikidir," diyor. "Adedi," demiyor; "ıddeti" diyor.

Abdurrahman ıddet ile adet arasındaki farkı bilir. Daha önce bunu göz önünde tutarak bir açıklama yaptım. "Size tamamen katılıyorum," dedi. Bana artık katılmıyorsa şimdi söylesin. Lütfen.

Kızıl dolunayın önünde peydahlanan on üçüncü dolunayı klavyenin nimetinden yararlanarak silelim; sünnetullahın gereği derhal yerine gelecektir:

.:., .:.,.:., .:., .:., .:.,.:., .:., .:., .:., .:., .:. (2004)

Özetle, ŞEHR  ramazan değildir, recep değildir, şaban değildir. ŞEHR Allah'ın ındinde dolunaydır ve bir yıl, dolunaylar on iki kez sayılarak belirlenir.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Selam. Üstteki yazımda ON ÜÇÜNCÜ DOLUNAY olayını basitleştirerek anlatmaya çalıştım. Aslında onların ortaya çıktığı yakın tarihler belli: 13 Haziran 2006 ve 18 Haziran  2008.

1. 22 Haz 2005 

2. 21 Tem 2005
3. 19 Ağ 2005
4. 18 Eyl 2005
5. 17 Ek 2005
6. 16 Kas 2005
7. 15 Ar 2005
8. 14 Oc 2006
9. 13 Şu 2006
10. 14 Mart 2006
11. 13 Ni 2006
12. 13 May 2006
13. 11 Haz 2006 (9:36  uyarınca SAYIM DIŞI)

1. 10 Tem 2006 

2. 9 Ağ 2006
3. 7 Eyl 2006
4. 7 Ek 2006
5. 5 Kas 2006
6. 5 Ar 2006
7. 3 Oc 2007
8. 2 Şu 2007
9. 3 Mart 2007
10. 2 Ni 2007
11. 2 May 2007
12. 1 Haz 2007

1. 30 Haz 2007
2. 30 Tem 2007
3. 28 Ağ 2007
4. 26 Eyl 2007
5. 26 Ek 2007
6. 24 Kas 2007
7. 24 Ar 2007
8. 22 Oc 2008
9. 21 Şu 2008
10. 21 Mart 2008
11. 20 Ni 2008
12. 20 May 2008
13. 18 Haz 2008 (SAYIM DIŞI)

1. 17 Haz 2008

2. 16 Ağ 2008
3. 15 Eyl 2008
4. 14 Ek 2008
5. 13 Kas 2008
6. 12 Ar 2008
7. 11 Oc 2009
8. 9 Şu 2009
9. 11 Mart 2009
10. 9 Ni 2009
11. 9 May 2009
12. 7 Haz 2009


1. 6 Tem 2009
2. 6 Ağ 2009
3. 4 Eyl 2009
4. 4 Ek 2009
5. 2 Kas 2009
6. 2 Ar 2009
7. 31 Ar 2009
8. 30 Oc 2010
9. 28 Şu 2010
10. 30 Mart 2010
11. 28 Ni 2010
12. 27 May 2010



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Abdurrahman ıddet ile adet arasındaki farkı bilir. Daha önce bunu göz önünde tutarak bir açıklama yaptım. "Size tamamen katılıyorum," dedi. Bana artık katılmıyorsa şimdi söylesin. Lütfen." (hasakçay)

Dolunayla ilgili sölediklerinizi benimsiyor, kabulleniyorum, merak ediyorum o kızıl dolunayı, önümüzdeki haziranda Allah izin verirse izlemeye gayret edeceğim, meyanında sözler sarfetmiştim. Bu konuda benim ne bir araştırmam ne de bir bilgim yok.

'aded ve 'iddet kelimeleri Kuran'da ikisi de geçiyor. Bir birine benzer de gelmişler. Örnek 'adede sinîn ve 'iddetü eşhur ; yılların adedi, ayların iddeti...

'aded ç: e'dâd : Sayı, aded;rakam; hane, sayı, basamak; çokluk, kemiyet, tiraj.

'iddet: Sayı; pek çok; süre, müddet.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Sayın Hasan Akçay,
Sayım işini anlamaya çalışıyorum.

Önerdiğiniz üzere 13.dolunayları saymayalım ve 13.dolunayı yeni yılın ilk dolunayı olarak sayalım. Yani 12.dolunayla birlikte yılı bitirelim.

1. Bunun bir yılda dolunayların sayısı 12'dir demek ile farkı nedir?
2. Bu yeni bir takvim önerisi olmuyor mu? Üstelik her yılbaşısı farklı bir güne gelen?
3. Bu sayım işinin bize ne faydası var?
4. Allah'ın indinde dolunay sayısı mı olur?
5. Bu öneriniz mevsimlere göre hareket etmek zorunda kalan birçok kişiyi özellikle tarımla uğraşanları kaosa iter.Neden?

Miladi güneş takvimine duyulan ihtiyacın nedeni yılın aynı günlerinde ekip-biçmek zorunda kalan, bunu da Dünya'nın Güneş çevresindeki hareketine dayandırmak zorunda olan insanların varlığıydı.
Nil nehrinin yılın hep aynı döneminde taşmasının ve tarım mevsiminin başlangıcını belirleyen Sirius yıldızının ufka en yakın noktaya ulaşmasının tayini bu takvim sistemiyle sabitlenmiştir. Sizin söylediğiniz gibi dolunayların sayımı ile yıl tayin edilmiş olsaydı mevsimleri hesaplamak işi karmakarışık olurdu.






__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats