Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Allah'ın takvimi var. Gökleri ve yeri yarattığı gün düzenlediği takvim. O takvime göre dolunayların SAYILMASI on ikidir (9:36). Allah'ın takvimi o.
Hani Hz İbrahim "Ben de can verir, can alırım!" deyip rablik taslayan bir hükümdara "Allah güneşi doğudan getirir; hadi sen batıdan getir!" diye meydan okur ya (2:258).
"Ben de takvim yaparım!" diyen zamane hükümdarlarına o İbrahim gibi meydan okuyup "Allah dolunayların SAYILMASINI on iki yaptı; hadi siz SAYISINI on iki yapın!" demek istemez miydiniz, sayın muhliskul?
"Allah'ın katında ayların sayısı on ikidir," dedirtmek suretiyle Allah'a yalan söyletmek bu kadar ucuz mu olmalıydı? Matematik bu. ŞEHR eğer öne sürüldüğü gibi 28 günlük bir "zaman birimi"yse bölün 365'i 28'e. SAYI öne sürüldüğü gibi 12 çıkıyor mu? HAYIR! 12.53. Matematik bu.
Neden "On ikidir!" dedirtip yalan söyletirler Allah'a?
*
SAYI "adet"tir; SAYMA ise "ıddet". Tevbe 36 buna göre okunmak zorunda. Zorunda çünkü matematik bu. 12.53 asla 12 değildir.
IDDET eş-şuhuri ındellahi ‘sné aşere şehran... Bunun alışıla gelen çevirisi: Allah’ın ındinde ayların SAYISI on ikidir. Ayların SAYISI?
Oysa Allah IDDET diyor. IDDET eş-şuhur: ayların SAYILMASI. Bunun A ve B üzerinde uygulanışını görelim (H: Haziran, t: temmuz, a: ağustos, e: eylul, e: ekim...)
A. 28H-27t-26a-24e…24e-22k-22a-(1943) 21o-20ş-21m-20n-19m +(h18)
B. 17T-15a-14e-13e…12k-11a-(1944) 10o-9ş-10m-8n-8m-6h
Bunlar 28 Haziran 1942 ile 6 Haziran 1944 arasında dolunayların güründüğü tarihler.
ALLAH'IN TAKVİMİ bu. İşareti, "dolunaylar"dır, ki Kuran bu anlamda eşhur kelimesini kullanıyor. EŞHUR meşhur ile aynı kökene sahip olup HERKESİN GÖZÜ ÖNÜNDE OLAN demek. KOLAY GÖRÜNEN.
Allah'ın sizin hâşâ YOK saydığınız takvimi işte böyle herkesin gözünün önünde olan işaretler kullanıyor. Allah gökleri ve yeri yarattığı gün düzenlemiş onları (9:36). Beşerî takvimlerin kelimeleri gibi kâğıt üzerinde değil onlar; yırtılıp atılamazlar. Hep görünürler; hep varlar.
RAMAZAN en sıcak demek. Elmalılı:
Çoğunluğun görüşüne göre RAMAZAN "ramaz"dan alınmıştır. RAMAZ güneşin hararetinin şiddetinden taşların son derece kızmasıdır ki, böyle pek kızgın yere RAMDÂ denir. Bu bakımdan RAMAZAN "ramda"dan YANMAK mânâsına ramida fiilinin masdarıdır. Yani kızgın yerde yalın ayak yürümekle yanmak demektir. (Hak Dini Kur'an Dili, Bakara 185).
En kızıl dolunay (şehru ramazan) anılan dönemde iki kez görünmüş. Bir: 28 Haziran'da. İki: 17 Temmuz'da. Arkadan gelen üç dolunay ile birlikte en kızıl dolunay Tevbe 36'da ERBA'ATUN HURUM diye anılan "dört yasak"tır. HARAM AYLAR.
İki en kızıl dolunayın arasındaki "süre"yi Allah av yasağı, hac ibadeti gibi etkinliklerin zamanlarını belirlemek için kullanıyor. YIL değil bunlar. Allah'ın onayladığı takvimde YIL güneş yılıdır (12:47) ve "yıl"ın meydana gelmesi güneşe bağlıdır, oysa bu sürelerin meydana gelişi dolunaylara bağlı.
A. 28H-27t-26a-24e…24e-22k-22a-(1943) 21o-20ş-21m-20n-19m +(h18)
B. 17T-15a-14e-13e…12k-11a-(1944) 10o-9ş-10m-8n-8m-6h
Dolunayların SAYILMASI on ikidir; bunların dördü yasaktır (9:36).
Yüce Allah av yasağını vurguluyor. Önemli olan, dolunayların SAYISI değil, insanların o yasağa uyması. Sürenin ne zaman başladığını, ne zaman bittiğini bilecekler ki onun içindeki haram ayları bilecekler ve kâle alacaklar.
A’da on üç dolunay var. Onların SAYISI hiç kâle alınmadan SAYIMI yapılacak. Süreyi belirleyen "sayım"dır, SAYI değil. On iki dolunay SAYILACAK, ne bir eksik ne bir fazla. On ikinci dolunayda "Tamam, anılan süre bu!" diyeceksiniz.
"Ama bir dolunay daha var; SAYI on üç!" demiyeceksiniz. Amaç o iki en kızıl dolunay arasındaki süreyi tanımlamak. Süre 12 dolunaylı olsa da kabul, 13 dolunaylı olsa da. Konu dolunayların süre içindeki SAYISI değil. Konu o sürenin kendisi.
Baştaki en kızıl dolunaydan itibaren, o dolunayın kendisi dahil, 12 dolunayı SAYDIĞINIZDA tanıyorsunuz o süreyi; biliyorsunuz.
Tesbit edilen o sürenin ilk dört dolunayı haramdır. Saygı göstereceksiniz; onlardaki av yasağını delmiyeceksiniz.
B’de on iki dolunay var. SAYI ve SAYIM aynı. Haram dolunaylar 17 Temmuz, 15 Ağustos, 14 Eylul, 13 Ekim. Dört bilinen zaman. Açık ve net.
*
Kafirler nasıl deliyordu Allah’ın o yasağını? NESÎ hinliğiyle. NESÎ dolunayı ertelemek, bir sonraki süreye devretmek demek.
A’nın ON ÜÇÜNCÜ dolunayını B’ye devrediyorlardı. Oysa Allah’ın ölçüp biçerek düzenlediği takvime fesat sokmaktı bu; amansız zulümlere teşneydi.
DEVRETMEK, küfrü artırır. Kafirler Allah’ın yasak ettiğini SAYMAYA uydurmak için onu bir yıl haram ilan ederler, bir yıl helal; onunla böyle saptırılırlar (9:37).
A. 28h-27t-26a-24e…24e-22k-22a-(1943) 21o-20ş-21m-20n-19m +(18h)
B. 17t-15a-14e-13e…12k-11a-(1944) 10o-9ş-10m-8n-8m-6h
Allah örneğin B’nin ilk dört dolunayında avlanmayı yasak etmiştir. Yasak 17 Temmuzda en kızıl dolunay görününce başlar; 12 Kasımdaki dolunay göründüğünde sona erer.
13 Ekim yasak dönemin içindedir. Allah’ın yasak ettiği bu.
Ama kafirler o dolunayda, Allah'a inat, avlanmaya azimlidir. İsteklerini gerçekleştirmek için NESÎ hinliği yaparlar.
Allah "Dolunayların SAYILMASI on ikidir,” diyor ya. SAYARLAR. On ikinci dolunaya gelince "SAYI tamam!" derler; artan on üçüncü dolunayı B’ye devrederler.
NESİ fesadına uğratılan A ve B şöyledir artık:
A. 28h-27t-26a-24e…24e-22k-22a-(1943) 21o-20ş-21m-20n-19m …
B. (18h)-17t-15a-14e…13e-12k-11a-(1944) 10o-9ş-10m-8n-8m-6h
Allah’ın haram kıldığı 13 Ekim dolunayı helal ilan edilmiştir. Elbette bu, zincirleme gider. Sıra 14 Eylula gelir; o helal ilan edilir, ardından 15 Ağustos, ardından 17 Temmuz ve 18 Haziran…
Oysa o dolunaylar av hayvanlarının yavrulama ve yavrularını büyütüp eğitme zamanıdır. NESî fesadı yüzünden yavrular buna fırsat bulamaz. Avcıya av olmak nedir öğrenemeden onunla burun buruna gelirler. Avcıyı koklamaya, yalamaya başlarlar. Anaları kendini ortaya atar. Sonra?
Size helalken avlanın -Ve izâ haleltum festâdû! (5:2). Size yasakken hayvan öldürmeyin –lâ taktulû’s sayde ve entum hurum (5:95).
1400 yıl önceki kafirler NESî fesadını bir yıl uygular bir yıl uygulamazmış (9:37). Hicri takvimciler onu sürekli hale getirdi.
Allah’ın YASAKKEN anlamına gelen kelimesini de İHRAMLIYKEN diye çarpıtmışlar, iyi mi. Sizin o traji-komik giysinizden av hayvanlarına ne?
Keramet ihramda olduğuna göre ve yalnızca iki gün süren hac ibadetinin dışında o da giyilmediğine göre av yasağı anlamında haram aylar fiilen iptal edilmiştir. Allah'ın hayattan soyutlanması böyle mi önleniyor?
Hasan Akçay
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|