Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
biz uzunca bir süre arkadaşlarla ehli kitap hakkında Kuran da geçen yaklaşık 500 ayeti arka arkaya okuyarak üzerinde düşündük ve analiz yaptık. tarihi arka plan ve akıp giden hayatın tesbihini koparmadan. bu 500 ayet sıralamamızı şu şekilde gerçekleştirdik: bakara suresi 38-177 arası, ali imran 1-120 arası ve sondaki yaklaşık 15 ayet, nisa suresi 150 den sona kadar ve maide suresi 12 den sona kadar.
görebildiklerimiz şunlardı:
1- onlara hiç bir yerde elinizdeki tevrat ve incil mushaflarını atın bu peygambere % 100 tabi olun denmiyor
2- bu kadar ayette onların nusukları ile ilgili tek bir ayet yok ( oruçları, kurbanları, bayramları, rtüelleri, kiliseleri havraları v.b. )
3- İman esaslarından ve salihattan ( iyi güzel doğru işleri yapma, günah kötü zulüm işleri yapmama ) BOZDUKLARINI TAHRİF ETTİKLERİNİ KATIP KARIŞTIRDIKLARINI yeni inen vahyin eşliğinde DÜZELTMELERİ.
4- her ümmete bir MENSEK ve MENHEC verildiği ve Allah dileseydi TEK ÜMMET yapılacakları ama dilemediği bunun da İMTİHANIN BİR SORUSU OLDUĞU ( maide 48 )
5- yeryüzünde tek din olduğu ve hristiyanlık yahudilik sabiilik mecusilik ( ve tabiki müslümanlık ) gibi isimlendirmelerin kabul edilmediği, bu tek din mensubu olabilmenin ortak şartının ALLAH'A VE AHİRET GÜNÜNE İMAN ( dolayısı ile tüm nebilere ve onlara indirilen vahye ve onları getiren meleklere ) ve SALİHAT ÜZERE YAŞAMAK ( yani evrensel olan kötü çirkin zulüm işleri yapmayıp , iyi güzel adil işleri yaparak ) olduğu
6- kitap ehlinden zaten dosdoğru yaşayan azıcık adamın Muhammed peygamberin okuduğu vahyi öz oğullarını tanır gibi tanıdıkları ve ağlayarak iman edip sevindikleri
7- kendini o kitaplara nispet eden adamların O KİTAPLARI AYAĞA KALDIRMADIKÇA HİÇ BİR ŞEY ÜZERE OLMADIKLARI.
-------------
İslam ve Dİğerleri yaqzı dizisinde ortaya koyduğumuz İNSANLIK TARİHİ TESBİHİ olayı idrak edebilmemizde ve resmin bütününü görebilmemizde çok faydalı oldu elhamdülillah. isterseniz şu linkten okuyabilirsiniz: http://www.temizfikir.com/?p=138 ( ama furkana ulaşabilmek için ve basiretinizin kapalı kısmının da açılabilmesi için Allah'a solunuzdan şirk koştuğunuz m.kemal ve onun düzenini reddetmeniz gerekiyor. yani laa ilahe illa Allah a kalbinde öncelikle tam iman etmeyen göremez. Allah ın helal dediklerine haram diyenleri, haram dediklerine helal diyenleri , masum kanı dökenleri, faizci zulüm sömürü sistemlerini düzen yapanları, siyaset ettiklerinin kızlarını genelevlerde çalıştıranları ve onların düzenlerini övüp yüceltenleri Allah sevmez ve kapatır basiretlerini, onları hiç farkında olmadıkları yerden ateşe yaklaştırır. TIPKI BU İŞİ SAĞDAN DİNCİ TAĞUT VE ZALİMLERİ YÜCELTEREK YAPANLAR GİBİ. yanlış anlamayın size ve inançlarınıza hakaret etmiyorum, sadece öğüt veriyorum. )
ben, ateist, deist, agnostik, şinto, hindu, sabii, hristiyan değilim, yahudi de değilim, MÜSLÜMAN DA DEĞİLİM. çünkü bilirim ki BAKARA 213 VAR elhamdülillah. BEN TÜM BENLİĞİMİ BİR TEK TANRI TANIYAN OLARAK ALLAH'A ADAMIŞ, O'na TESLİM OLMUŞ MUXLİS HANİF BİR MÜMİNİM elhamdülillah.
ve biliyorum ki ED-DİN İSLAM İNSANIN YARATILIŞINA KODLANMIŞTIR ( RUM 30 ). bir silsile ile tüm kavimlere peygamber gelmiş ve Vahiy inmiştir. en son da son Kitapsız toplum Hicaz bölgesine inmiştir ve her ümmetin yaptığı gibi onlar bu vahyi KIRTA etmişlerdir. peygamberler ile o bölgeye indirilen vahiy ana olarak üç kısma ayrılır, İLK İMAN EDEN TOPLULUK ( UMMETEN VASATEN , HAYRA UMMETUN, ) üçünden de birincil olarak sorumludur:
1- EVRENSEL KISMI ( iman esasları ve salihat )
2- TARİHSEL KISMI ( nusuklar, mensekler, peygamberin özel konuları, özel haller, örfler ) ( isteyen varisler bunları da tabiki kendi mensek şartlarına göre kullanabilir )
3- KENDİNİ O KİTABA ATFEDEN VARİSLERİN DE UYGULAMAK ZORUNDA OLDUĞU KISMI ( hukuklar, hududlar, davranış normları )
bir arkadaş sormuş şu anda bir peygamber gelse ne yapacağız diye. ben şahsen ona inen vahye öz oğlumu tanır gibi ağlayacağım ve sevineceğim elh. ancak şiiler, sünniler, sofiler, selefiler, vahhabiler ona saldıracaklar, alay edecekler, sapık ilan edecekler, hatta öldürmeye kalkacaklar. hanifim diyenlerin mesela m.kemalci kısmı da "vatan hainliği" ile suçlayacak. bir tek hanif muxlis müminler o peygambere inen ayetlerde övülecekler.
ve o peygambere inen ayetlerde kendini Kuran a atfeden bu topluluklara ELİNİZDEKİ KURAN I AYAĞA KALDIRMADIKÇA HİÇ BİR ŞEY ÜZERE DEĞİLSİNİZ ayetleri inecek. ELLERİNDE ALLAH IN HÜKMÜ BULUNAN KİTAP OLDUĞU HALDE SENİ HAKEM KILIYORLAR ayeti gelecek ( ceza hukukları çöl toplumuna indi oysa biz çok farklı toplumuz falan diyen adamlara ) elinizdekini tasdik eden bu vahye iman edin ayetleri inecek ve yine bu toplumun nusuk ritüel v.b şeylerinden bahsedilmeyecek.
dini fb-bjk-gs paradigması gibi algılayanlar da bir şey anlayamayacaklar. o peygamberin ardından gelenler de "nasıl yani müslümanım diyenler bizim nusukları yapmadıkça nasıl cennete girer" diye tartışıp duracak. bakara 62 ve maide 69 u ellerindeki kitaptan okudukları halde bu gün aynı şeyleri tartışanlar gibi.
hayat bir tesbihtir akıp gider, insan imtihan olmaktadır, imtihan adildir ve şartlar çağa coğrafyaya içinde doğulan topluma göre değişmez. gök kubbenin altında değişen bir şey yok. koordinatlar münafıkların zalimlerin günahlarına kötü hayatlarına birer mazeretleri ve örtüleridir sadece.
elhamdülillah.
selam ile.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Siz vahyin de�er ve g�c�n� onun evrenselli�ine, son kitap olmas№na ba�lad№�№n№z i�in ben vahiyler tarihseldir dedi�imde bu sizin cephenizde b�yle alg№lan№yor.
E�er benim Kuran tarihseldir deyi�im Kuran hakk№nda bir acz ifadesiyse, a�№k�a ikrar etmeseniz bile ცncil ve Tevrat hakk№nda ba�№r �a�№r evrenseldir diyemeyi�iniz, onlar hakk№nda bir acz ifadesi de�il midir ?
უnceki tart№�malar№m№zda ��yle bir misal getirmi�tim:
Biz Kuran tarihseldir dedi�imizde karde�lerimiz, biz sanki Kuran de�ersiz bir �eydir demi�iz gibi alg№l№yor. Halbuki, Yarat№c№n№n yaratt№�№ her �ey gibi O'nun s�zleri de ister istemez a�k№n ve kusursuzdur / yerli yerincedir.
Selam, sayin aliaksoy,
Bakin size kimsenin haksizlik yaptigi veya dusunceleriniz yuzunden sizi yerdigi yok. Siz, size cevap verildiginde de verilen cevabi yok sayiyorsunuz.
Birseyi savunmaya calisiyorsunuz,sorguluyorsunuz, anliyorum, saygi duyuyorum dusuncenize de, ama birseyi savunmak icin ona dair hem olumlu/hem olumsuz sekilde bilgiye sahip olmak gerekir. Bu yeterli midir? Yetmez!
Adil yaklasmaksa hissiyatimiz, ki hukuk adami olusunuz sebebiyle adalet konusuna hassas yaklastiginizi soylemistiniz diger baslikta, OBJEKTIF olmamiz gerekir. Yanli degil.. Once objektif sorgular, karar verir, sonra bir saf'a gecersiniz.
Burada veya hicbir yerde hicbir musluman,hicbir hristiyan, hicbir yahudi, hicbir hindu vs. hicbir zaman Kuran veya Tevrat veya Incil veya Veda metinlerinin , Budist dusuncenin son uc hafta once geldigini iddia etmez, etmis degildir. Insana gulerler.
Konuyu evrensellik uzerine kitleyip bir yere ulasirim umuduyla, garip seyler cikiyor kaleminizden.. Ne anlasilabiliyor, ne de karsinizdakinin soyledigini anlamak ihtiyaci hissediyorsunuz.
Once sunu bilmeniz/bilmemiz gerekiyor;
Hicbir kitap evrensel degildir dunya uzerinde..Yani su evrenseldir su degildir diye ayiramassiniz. Etiketleyemessiniz. Kutsal kitaplarin veya metinlerin tamami da buna dahil.. Evrensel olan sadece bes duyu ve olgulardir. Onlarla yorumlarsiniz dunyayi zira.. Ve hergun yeni bir cocuk dogar dunyaya.. Istisnasiz. Olgu dongusu devam eder yani..
Hicbir kitap da ortaya cikip "Hey Gencler! Ben "evrenselim!" demez. Buna Kuran'da dahildir.
Butun ilahi kitaplar insanliga gelmistir.
Evrensel kelimesini bir sure icin lugatinizdan cikarin, ve oyle degerlendirin soylediklerinizi, ileri surduklerinizi... Bu da bir yontemdir dusunme adina.. Belki o zaman daha anlasilir olacaksiniz.
Evrensellik nedir biliyorsunuz en kaba tanimla.. Bir sey'in (sey'in yerine herseyi koyabilirsiniz), icinde bulunulan cagda bile populer olmasi ve bir sekilde insanlarin olgularina hitap ediyor ve insanlar tarafindan kullaniliyor olmasidir.
Bu sebeple, ozunde hepsi insanliga gonderildigi icin, bir Kuran, bir Tevrat, bir Incil'de, bir Veda metinleri de, bir Budha da vs. ulastiklari kitleler kadar populerdir veya ille de gerekli ise ,diger bir deyisle evrenseldir.
Yani sizin gecen mesajimda soruma cevap vermediginiz noktada gelip tikaniriz.
Insan ne kadar evrensel bir yapi ise, kitaplar da o derece evrenseldir.
"B�yle oldu�u i�in, Tevrat'№n tahrif edilmi� yerlerini teker teker d�zeltmek yerine, o g�n�n ihtiya�lar№na cevap verecek ცncil; ცncil'in tahrif edilmi� yerlerini teker teker d�zeltmek yerine o g�n�n (ve tabiki co�rafyan№n / k�lt�r�n / diri muhataplar№n) ihtiya�lar№na kar�№l№k gelecek Kuran indirilmi�tir"
diyorsunuz. Ama bu tamamen objektif olmayan bir dusunce..
Bakin sayin Ebukerem bir soru sordu, oylesine bir cevap verdiniz. Dediniz ki atalarinin muhataplarini atalarinin eylemiyle esliyor. Bakin neler gozden kacirmissiniz yanli bakisiniz dolayisiyla.. Halbuki "ben Rabbin sozu eksik demem" diyorsunuz. Ama ayetleri nedense eksik okuyorsunuz veya yok sayiyorsunuz.
Allah gercekten duzelmek istiyorum diye peygambere gelmis insani, senin atalarinda boyleydi, defol git diye kestirip atar mi? Bunu ancak, gelen kitaplar yoreseldi veya irksaldi dusuncesi gudenler Allah'a yaptirdiklarini sanirlar.
Ayet, bilakis elinde Tevrat'la veya Incil'le Muhammed'e gelen Medine'deki yahudi veya hristiyanlardan bahsediyor.
Niye ozellikle onlardan bahsediyor? Allah'in o ayetleri bir mucize ile hoku s pokus yaparaktan duzeltmeye ihtiyaci yok, cunku kelamlari carpitan Allah degil, para karsiliginda ayetleri satan da Allah degil..
Cunku vahiy inmekte hala ve yaptiklari tahrifatlari duzeltmeleri mumkun.. Bu sans onlara verilmis bulunmaz bir sans.. Tipki Incil'in inisiyle verilen sans gibi..
Doneme dair;
Orn; Hristiyanlar; Bir baba+ogul+kutsal ruh inanci, "Uclemeyin! Allah cocuk dogurmamistir" ayetiyle tahrifattan arindirabilinir ve orijinal hale gelebilirdi.MAIDE/72/73
Hristiyanlarin icindeki mezhep farklilarina dair bir kisim Hristiyan'in oncelikli olarak Meryem'e inanmasina dair uygulanagelen tahrifat, MAIDE/116 ile temizlenebilirdi.
Orn:Yahudilere dair; Yasaya uygun dogmayanlar(hem soybagi bakimindan Davud'un soyundan gelmeyenler, hem de bir yahudi ebeveyn ile yahudi olmayan ebeveynden doganlar), erkeklik bezi ezilmis veya erkeklik organi kesilmis olanlar, Rab'bin topluluguna giremeyecektir. Kutsal kitap/ Yasanin Tekrari/23 seklindeki, Allah inancini irk'a esitleyen ayetler, HUD/56-HUCURAT/13 ve benzeri ayetlerle temizlenebilirdi.
Allah sisteminde anasi ve babasi farkli bir kimlik tasidiklari icin, bu aileden dogmus bir cocugun, Allah nezdinde inanip iman ettigi halde Allah tarafindan dislanmasi gibi bir ayet var midir sayin aliaksoy? Ama onlar temizlemek istemediler. Yanisira putperestler de yeni gelen vahyi kabul etmediler.
Bu sapmis topluluklardan, bir kisim hristiyanlardan temiz kalmaya egilimli olanlar da yeni vahye inanirlar, ve yeni gelen vahye iman ederler. MAIDE/82/83/84/85
Tevrat evrensel olamadigi icin degil, tahrifata kurban gittigi icin Incil ve Kuran geldi. Incil evrensel olamadigi icin degil, tahrifata kurban edildigi icin Kuran geldi.
Kaldi ki tahrif edilmis olduklari halde populerdirler. Cunku %100 bir bozulma yasamamislardir.
B�t�n bu a�№klamalarla anlatmak istedi�im �ey �u ki, Hz. Muhammed'in d�neminde ya�ayan Yahudi ve H№ristiyanlar i�in de, ba�l№ olduklar№n№ iddia ettikleri Tevrat ve ცncil tarihseldir. Bizim i�in Kuran �u anda ne h�k�m ifade ediyor idi ise, onlar i�in de ayn№ �eyi ifade ediyordu.
Kuran, muhatab№ olan Yahudileri, onlar bizzat bir Peygamber �ld�rm�� oldu�u i�in de�il, Peygamberleri �ld�ren atalar№n№ inatla savunur olduklar№ i�in k№nam№�t№r.
Yahudi veya hristiyanlar icin, sizin dediginiz sekilde tarihsel degildir, aksine gunceldir Kitaplar Medine doneminde. Yahudilerin zaten bir Mesih(kurtarici) beklentisi varken(dagilan yahudileri tekrar biraraya toplayip, Kudus'u yeniden insa edecektir), Isa cikip gelmistir. Isa dogal olarak, vahiy teblig ederken soyle olacak, boyle olacak , kiyamet yaklasiyor iman edin Allah'a, ben iyilik ve baris uzre gonderildim dediginden, yahudilere gore Isa, Mesih sifatlarina layik degildir cunku(ceza/odul) kehanette bulunmaktadir. Yani baska bir deyisle donemin Isa'si pembe hayaller cizmekte ve kehanette bulunmaktan oteye gecmemistir onlar icin..
O da yetmezmis gibi bir de yeni vahiy gelmis ve Muhammed cikmistir baslarina...
Sayin Ebukerem'in ornegindeki adamlarin ellerinde tevrat'la veya incil'le gelis sebebi, bu, Maide17 aradaki mesih surtusmesi konusunda Muhammed'in bir hukum vermesi veya Mesih hakkinda kehanette bulunmasidir. Bunu niye Muhammed'e yaparlar? Muhammed Ibrahim soyundan gelen biridir. Oysa Isa'nin sadece annesinin babasi(Imran) Ibrahim soyundandir. Babasiz dogdugu icin Isa,peygamber olamayacak, yahudilerce onemsiz bir sahsiyettir. Bakin Tevrat'in uzerinde yapilan bir tahrifat, Isa'nin ilginc dunyaya gelisiyle bir bakima temizlenir Allah tarafindan. Sonra ekstra ayet gelir Kuran donemi, Yahudilerce gene temizlenmez. Ama onlar(yahudiler) gene de temizlemek istemezler. Yasanin ilgili bolumunun uyduruklugunu bu sekilde dahi anlayabilirsiniz.
Ancak tum bunlari yaparken onlar tahrif edilmis (kendi yazdiklari) kanunlar uzerinden bir beklenti icerisindedirler.
Oysa Muhammed, ne Musa'yi one cikarip Isa'yi yalanlayabilir veya O'na bir baba ekleyebilir. Ne de tam tersi..
Allah bu yuzden Muhammed'e, hukum vereceksen adil ol, ama en iyisi hic karisma, bulasma der. Secim Muhammed'e birakilmistir.
Ikinci kisimdaki siz'e dair Allah'in kinamasi kismini ise, tamamen ici bos bir cevap olarak aliyorum sayin aliaksoy.
Allah kimin gunahini kime yukler ki, atalari peygamber oldurdu diye sonraki nesili dislasin, kinasin?
Sizin o dediginiz ve gerekce olarak ileri surdugunuz, klasik islam anlayisina, islam disi sokusturulmus hurafe "Allah colugundan cocugundan cikarir,babasinin gunahini oglu cekiyor vs." klise uydurma nakarattan baska birsey degildir.
Sizin bu ileri surdugunuzun benzerini, Hristiyanlar belkemigi hukum olarak tatbik ederler. Insan gunaha bulanmis olarak(adem-havva meselesi yuzunden) dogar onlarin inancinda..
Simdi objektif bir gozle FATIR/18 e mi bilgi bazinda inanalim, size mi?
E�er Tevrat ve ცncil'in h�k�mleri Kuran'№n inzal oldu�u d�nemlere de tatbik edilebilecek h�k�mler olsa idi yani evrensel olsa idi, Kuran vahyinden �nce "Kitap nedir, ცMAN nedir bilmeyen" Hz. Peygamber, bu "ilgisizli�inden" dolay№ k№nan№rd№. ჱ�nk� evrensel olan Tevrat ve ცncil'den mesul olurdu. Kuran'№n evrensel oldu�unu iddia edenlere g�re biz nas№l Kuran'dan mesul isek ve terc�me yoluyla bile olsa onu ��renmek zorundaysak, Hz. Peygaber de Tevrat ve ცncil'i terc�me yoluyla bile olsa ��renmek zorunda olurdu. Ancak Kuran'da buna ili�en en ufak bir k№nama g�remiyoruz.
Hala ayni noktada donuyorsunuz. Size daha onceki baslikta da izah ettim, donup cevap vermediniz. Niye kinasin ki? Adam zaten biliyor.
Kendisinden 600 ve 1850 yil once inmis ve tahrifata ugramis din ve kitaplari, ibadet sekillerini zaten biliyor, size daha onceki baslikta da izah ettim.
Zaten bilen adam niye ogrensin? Dil bilen adam niye tercumana ihtiyac duysun? Siz Turkce'yi ilk, Alman tercumanla mi ogrendiniz? Anne babanizdan mi ogrendiniz?
Zaten bilen bir adam, gidip putlarla dolu Kabe'yi tamir esnasinda hakemlik yapar. Hic mi islam tarihinde okumadiniz, Muhammed'in peygamberlik almadan once putla dolu Kabe'de hakemligini..? El izan yahu!
Geleneksel islam bile bunu reddetmez.
Muhammed peygamberlik almadan once zaten ogrenmis, biliyor, daha nesini ogrenecek?
Kuran'in neresinde istedigin zaman dini degistiremezsin, bu yasaktir diye yaziyor sayin aliaksoy?
Muhammed'de inancini degistiriyor, yeni gelen vahye inaniyor. Cunku seciliyor. Bunun neresi garip?
Bu ne akildisi bir cikarimdir?
Sadece Hz. Peygamber de�il, onun m��rik toplumu da Tevrat ve ცncil'i terc�me yoluyla bile olsa ��renmekle y�k�ml� tutulmam№�t№r.
Bunun delillerinden birisi;
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yaln№z bizden �nceki iki toplulu�a indirildi, biz ise onlar№n okumas№ndan habersizdik (o Kitჴplar№ okuyam№yor, dillerini anlayam№yorduk)> demeyesiniz."(En'am,156) ayetidir.
Niye yukumlu tutulsun ki? Zaten yukumlu tutulduklari bozulmus atalar dinini devam ettiriyorlar,Allah'i biliyorlar, ama sapiyorlar zaten bildikleri icin "musrik" diye aniliyorlar? Aksi olsa "mumin" diye anilirlardi Mekke'dekiler. Siz musrik kelimesini kafir diye mi algiliyorsunuz?
Siz neredeyse dusuncenizi dogrulamak icin tarihi degistirip cigir acacaksiniz.
Mekke islamiyet oncesi musriktir, kafir degildir. Agirlikli kabileler bozulmus Musa ve Isa inanciyla ile ibadet eder. Niye musriktir ? Allah'i bilirler. Allah'a kiz oglan vs. ilave edip yakistirirlar. Yeniden dirilise inanmazlar.
Yahudiler inanir, tahrif etmistir . Sapmistir. Hristiyanlar inanir, ucleme yaparlar. Isa onlarin buyuk bir kismina gore Allah'in ogludur.
Hristiyanlarin bir kismi Meryem'e iman eder, Isa'dan once, Meryem essiz ve kutsaldir.
Hicaz Hanefi'leri tek tanri inancini korur, Ibrahim'den o doneme sapmadan devam etmektedir. Herhangi bir vahye ithiyaclari olmadigi gibi yeni gelen, sahit olduklari vahye inanir ve iman ederler. Onlara gore orjinal vahiyler arasinda bir ucurum zaten yoktur.
Ve bunun yaninda bircok inanc mevcuttur.
Mesela akil edip sunu hic sormuyorsunuz?
Muhammed neden(peygamberlik oncesi) Hanefi'lerden etkilenmedi? Hicaz Mekke'ye allami cihan cok uzak bir yer degil zira..
Buna vereceginiz cevap bile, Muhammed'in kendinden onceki inanc sekliyle yukumlu tutulmasinin ispatidir. Ne ki Kureys kabilesinde dogmustur. Cok normal olarak da, kabilenin inandigi sekilde inanip ibadet etmistir. Peygamberlik verilene degin.. Ha icinde bir tek Allah inanci olabilir, cevresine uymak zorunda da kalmis olabilir. Ama biz bunu bilemeyiz yalnizca Allah bilir.
Yani hangi birini sayayim bilmem ki ? Birakin Kuran'i bir tarafa, o zaman ki siyasal ve dini tarihten de mi haberiniz yok? Tarihsel konular, yine tarihsel donelerle islenir.
Siz aklinizsira Enam ayetiyle olayi kirdiginizi dusunuyorsunuz. Yok dediniz ki dil bilmiyorlardi, ordan tutturamadiniz bu kez yukumlu tutulmamislardir.Adamlar musrik, KAFIR degil.Ayirin artik bunu..
Enam ayetiyle bunu kiramassiniz. Insanin inanma ozgurlugu basiniza dolanir. Ayiramassiniz. Kirmaniz icin teknolojinin tavan yapmis oldugu su cagda bile insanlara "kutsal kitaplara inanmayacaksiniz "diye yasak getirmeniz lazim. Bu mumkun degil! Nasil ki biri kalkip sizi inanmaya zorlayamassa, siz de inanani yasaklayamassiniz.
Bu Mekke- Medine doneminde de boyleydi. Insanlar ticaret yapiyor, icice yasiyordu. Kullanilan dillere vakiftilar.
Milattan sonra 850' yi orneklemissiniz. Guldurdunuz beni cok yasayin.!!!! Paleantropiyenler bile olulerini gomuyorlardi, toren esliginde mezara sayin aliaksoy. Pagan benzeri bir inancti yasadiklari.. Dik durmayi basarmis , ilk insanimsilar donemi yani..
Buna nasil cevap vereceksiniz?
Bakin Kuran'in net aciklamasi mevcuttur bu konuda..MUMIN/78 - NISA/164
Bu ileri surdugunuz sebep tamamen ici bos ve sallapati bir dusuncedir.
Bakin sunu da soyleyeyim, derdim Kuran'i one cikarmak filan degil su mesajda.. OBJEKTIF degilsiniz. Siz evrensel kelimesi etrafinda, nerden tutsam da desteklesem, dogrulasam seklinde bakiyorsunuz.
Sizin derdiniz, kitabi Muhammed'in yazdigi ise, ki bu da tartisilir,tartisilmasinda bir abeslik yoktur, ancak buna saglam doneler bulmalisiniz. Verdiginiz doneler curuk.. Elde kaliyor.
Donem hristiyan ve yahudilerinin,araplarinin birbirini dil vs. anlama, algilama bakimindan bir sorunu yoktur. Vardir derseniz, insanlarin yeryuzunde hareket etme ozgurluklerini kisitlarsiniz. Cahiliye doneminde bile olmayacak birsey bu! Adamlar ticaret yapiyorlar, uzak beldelere mal tasiyorlar, satiyorlar vs.
Hayir sorun bu degildir diye iddia ederseniz, su sorularima cevap verin. B�t�n bu a�№klamalarla anlatmak istedi�im �ey �u ki, Hz. Muhammed'in
d�neminde ya�ayan Yahudi ve H№ristiyanlar i�in de, ba�l№ olduklar№n№
iddia ettikleri Tevrat ve ცncil tarihseldir. Bizim i�in Kuran �u anda ne
h�k�m ifade ediyor idi ise, onlar i�in de ayn№ �eyi ifade ediyordu.
Bakin nasil curuyor bu iddianiz;
Bu cagda bile neden genel anlamda yahudiler , Kuran ile ibadet etmez? Bu cagda bile neden gene anlamda hristiyanlar, Kuran'i tanimaz ve kabul etmez ve ibadet etmez?
Demek ki yeterince evrenseldir ve tarihsel degildir onlarin kitaplari da, tahrif edilmis dahi olsa da sahip cikarlar. Kuran indi diye pat diye kabul edip kitaplarini bir kenara firlatmazlar.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
sanki çok teknik bir konu üzerinde tartışıyoruz...
peygamberlik nasıl bir şeydir...
bir kişinin peygamber olduğunu kabul edip etmemek neden bu kadar önemli...
aslında peygamber olmayan birini peygamber saymak yahut aslında peygamber olan birini peygamber saymamak ne kadar büyük bir suç yada zulum olabilir...
biraz geriye çekilip birde bu meseleye uzaktan bakalım...
peygamberlerin ortak çağrılarının hayra doğruya iyiye adalete olduğunu görüyoruz...
bu çok önemli bir noktadır...
bir kişinin peygamber olup olmadığından daha önemli şey onun insanları çağırdığı yerdir...
eğer bir insanın dediklerini uygulamak yada uygulamamk konusunda tercih durumunda kalırsak onun peygamber olup olmasından çok bizden istediği şeylerin hayırlı iyi adil olup olmadığına dikkat etmek gerekir...
bir kişi insanları doğru şeylere çağırıyorsa ona uymak için onun peygamber olup olmadığını düşünmeye gerek yoktur...
o peygambermiy di değilmiydi meselesi bence çok teknik bir ayrıntıdır...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yorumlarınızı okudum ve konuyla ilgili fikrimi yazmayı
gerekli buldum. Çünkü öncelikle misak alma konusu aslında
açıktır ve Muhammed (s.a.v)'den de misak alındığı fakat
alınan misakın peygamber efendimizin nebilerin sonuncusu
olmasına bir engel teşkil etmediği görülebilir. Şöyle ki;
Durum gaybı yalnız Allah'ın bilmesinden
kaynaklanmaktadır. Yani misak alınırken nebiler
kendilerine kitap ve hikmet verileceğini bilmekteler
fakat kimin önce kimin sonra gönderileceğini, aynı
zamanda mı yoksa ayrı ayrı zamanlarda mı
gönderileceklerini bilmemekteler. Bu bilgi yalnız Allah'a
ait. Bu sebeple Allah gaybın açığa çıkmaması için
nebileri ayırmaksızın hepsinden misak alıyor. "Size kitap
ve hikmet vereceğim, yanınızdakini doğrulayan bir resul
geldiğinde ona inanacak ve yardım edeceksiniz. Bunu kabul
ettiniz mi, bu ağır yükümü sırtınıza aldınız mı? ..."
Yani hiçbiriniz kendinizden sonra bir resul gelip
gelmeyeceğini bilmiyorsunuz ama eğer kendinizden sonra
bir resul gelirse ona inanıp yardım edeceğinize söz
veriyor musunuz?
Nebiler kabul ettiler! Yani kendilerinden sonra gelecek
bir resul olursa ona inanıp yardım etmek onların
sorumlulukları oldu. O halde bir nebinin yanındakini
tasdik eden yeni bir resul geldiğinde hem o nebi hem de
onu takip edenler en son gelen resule uymakla
yükümlüdürler.
Daha detaylı açıklamalar elbet yapılabilir ama fikrimi
kısaca belirtmeye çalıştım. Sorusu olana daha ayrıntılı
yanıt verilebilir. Bu ayetlere hiç bu açıdan bakıldığına
rastlamadım ama kanımca durumun en açık şekli budur.
Fakat yine de en doğrusunu Allah bilir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma