HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Yanlış Meallendirmeler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Haktansapmaz abi;

Elbette, sorunuza muhterem Cin13 bey teknik açıklama ile katkıda bulunacağı kanaatindeyim.

F-T-R fiil köküne ilişkin vermiş olduğunuz açıklama gayet makul. Ötesinde ise yine yaratma fiili olarak Kur'an da kullanılan, "H-L-K" ile "B-D-A" fiil köklerinden özellikle BEDİİ fiili bu konuda dikkate alınması gerektiği kanaatindeyim.

Sormuş olduğunuz çok anlamlı sorunuza soru ile cevap vermeye çalışayım. Şöyle ki;

Bundan 100 yıl evvel dünyada yaşayan insan sayısı ile bugün yaşayan insan sayısı eşit midir? Yoksa var olan, bölünerek sayısal bazda artış mı göstermekte?

Teşekkür ederim.

Muhabbetle... 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

selam

 Fetera bir şeyin yarılıp açılması ve fonksiyonunun açığa çıkmasıdır.Fatırda ismi fail olup yaratılmış olana fonksiyonunu yükleyen demektir.Allah yerleri ve gökleri yarattı(halega) ve onlara fonksiyonlarını verdi.(Fatır Allah) Yaratılmış göze görme fonksiyonınu veren kulağa duyma fonksiyonunu veren ele tutma fonksiyonunu veren vb... Allah Fatırdır.

 

Selam hüdaya tabi olanlara..



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Öğrenci98,

Bedî': harika, görülmemiş, eşsiz, benzersiz, taslaksız, hayret verici bir yaratmayı, türetmeyi, yapmayı, ortaya çıkarmayı, ifade ediyor. Kuran'da iki kez "Allah göklerin ve yerin bedîidir" cümlesi yer alır. Ayrıca ne fiil olarak ne de başka bir şekilde geçmez. Halbuki, xaleqa ve fetara hem fiil olarak hem de farklı türevleriyle fazlaca yer alır. Allahu bedîussemévéti vel-erd'in anlamı; Allah göklerin ve yerin; bir eşi, benzeri, taslağı olmadan; harika, hayranlık verici bir şekilde yapanı, yaratanı, mucidi, ortaya çıkaranı, türetenidir. Kelime eşsiz, benzersiz, örneksiz yaratmayı beyan ediyor. Buna benzer bir cümle de; "Allah göklerin ve yerin nurudur/ aydınlatanıdır."

Bedî' için daha farklı bir açılımınız varsa lutf ederseniz yararlanırız Allah'ın izniyle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim




Selamlar,

Allah’tan başka her şey yaratıldığına göre…

Ezeli olan sadece Allah olduğuna göre…

Selam ve dua ile.





__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

haktansapmaz Yazdı:

Değerli Cin 13,

Aslında ben sizin değerli katkılarınızı bekliyorum. Benm üzerinde durduğum, fetara'nin anlamı. Fetara şaqq etti/yardı; inşa etti... Yani yoktan yarattı değil. Fâtır da ism-i fâilidir. Bununla beraber yoktan yaratmak mümkün mü? Mümkünse nasıl? sorusunu da sordum ki, siz gibi değerli bilim erbabı arkadaşların yapacağı açıklamalardan istifade edelim. Yoktan yaratmayı benim şahsen aklım şu an almıyor.

Selam Değerli Arkadaşlar,

yukarıda boyayarak vurgulamış olduğum gibi aslında " yok " kelimesi üzerinde de durmamız gerekir bence. yani " yok" nedir, ne demektir, bize göre yok nedir, Yüce Allah'a göre yok nedir. bunun üzerinde durmalıyız ki, " yok " tan var etme / yoktan yaratma konusu daha iyi açılım kazansın diye düşünüyorum. hatta buna "yaratma " kelimesini bile eklememizde yarar olabilecek gibi görünüyor.

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Saygıdeğer Haktansapmaz;

BEDİİ fiili emsalsiz, benzersiz, örneksiz yaratmayı ve ortaya çıkarmayı ifade etmesinden dolayı, yoktan var etmeyi tanımladığı kanaatindeyim. 

Yoktan var edilme olmasaydı, eşyayı (katı, sıvı ve gaz haliyle) mutlak varlık kabul edip, Rabb'imizin 57/3 te geçen el-Evvel ve el-Ahir sıfatlarıyla birlikte değerlendirip doğal olarak “vahdet-i vücud” anlayışını doğru kabul etmemiz lazım gelirdi. Zannedersem sizin böyle bir anlayışınız yok. Ama yinede sizin bu konuyla ilgili düşüncenize dair kesin bir bilgim de yok.

Tabi ki muhterem Cin13 beyinde konumu gereği bu konudaki söyleyecekleri önem arzetmekte. 

Ötesinde 51/47 de geçen “ve inne le musiun” ifadesinde ki Allah için kullanılan “musiun” kelimesi fail midir, yoksa meful mudur? Herhalde bu konuya da söyleyeceğiniz birkaç cümleniz vardır sanırım.

Teşekkür ederim.

Muhabbetle…    



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Yok"tan ne anlıyorsunuz? Bu önemli. Yok'un tanımını yapar mısınız?

"Allah gökleri ve yeri yarattı" derken daha çok "xaleqa" fiilini kullanmış. Ondan sonra da "fetara"yı. "Bedea" fiilini kullanmamış. İlla ki yoktan yarattı diyorsanız, Kuran'ın bütünlüğünde "xaleqa" fiili buna daha uygun düşer. "Xaleqassemévéti vel'erde fî sitteti eyyém"! 

"Huve-l-evvel, ve-l-éxir, ve-z-Zâhir, ve-l-Bétın,.."(57/3), tam da, sizden ziyâde, "vahdet-i vucut"çulara delil olmaz mı?

"Vahdet-i vucut" ile ilgili kesin bir görüşe sahip değilim. Yoktan var oluşu akl edersem belki o zaman tam bir görüşe sahip olabilirim.

51/47'de geçen "mûsiûn" ism-i fâildir ve inné'den "né" (biz) zamirine uygunluk arzetmek üzre çoğul kipiyle gelmiş. Bunun tekili de Bakara 236'da el-mûsi' olarak geçiyor. Anlamı: Varlıklı, zengin, kudretli, geniş imkan sahibi, hali vakti yerinde... (51/47'deki anlamı için bak: Elmalılı Meali ve ilgili tefsiri).

Allah ilminizi vâsi' ve mûsi' eylesin!

  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Belki bir katkı olabilir düşüncesiyle:

Bediu's-semavati ve'l-ard:

Bedi ismi, yoktan vareden manasında fail vezninde olup, mubdi manasınadır. Elim, mu'lim, basir, mubsir gibi. Geçmiş bir örneği olmadan yaratan icad ve ihtira eden demektir. Kur'an da yalnız iki ayette geçer ve yalnız Allah'ı vasfeder. Her iki ayette de başlıkta olduğu gibi izafetle geçmektedir. "Gökleri ve yeri icad edendir. Zevcesi olmadığı halde nasıl çocuğu olabilir? Herşeyi O yaratmıştır ve O herşeyi bilendir." (6/101). "O gökleri ve yeri icad edendir. O, bir şeyin olmasını dilerse, ona ancak "Ol" der ve hemen olur." (2/117). Allah'ın bu vasfı, herşeyin ilk ve yoktan yaratılış safhasını ifade eder, diğer yaratma safhaları bundan sonradır.

Kaynak: Kur'an-ı Kerim ALLAH'ı nasıl tanıtıyor. Sh.107  -Prof. Dr. Veli Ulutürk- (Akademi Yayınları 2007)

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

sanıyorum mesele, "çeviriden" "teolojiye" veya "felsefi" bir yere doğru gidiyor.

Allah(a.c) ilmininde "ezeli" olduğu kelam kitablarında mevcud o halde;

Allah(a.c) ilminde "biz"de mevcud muyduk?

"İsimlendirilemeyenin" "ismi" hakkında konuşmak bizi aşarmı?

Gayibin şahide kıyasıyla mı yol alıyoruz?

Ya Kur'an'ı Kerim'in "Allah merkezli bir dil" kullanması bizi nereye kadar felsefe yapmaya götürür?

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bedî' sıfatına "yoktan var eden" anlamını vermek kanaatımca zorlama bir anlam. Allahu bedîussemévéti vel'erd; Allah göklerin ve yerin harikasıdır. Yani Allah gökleri ve yeri harika /eşi ve benzeri olmayan bir varlık olarak yapmış /icât etmiş. "Allahu nûrussemévéti vel'erd" gibi. Allah göklerin ve yerin nurudur.

Allah'ın ilk kez yapması, yoktan var etmesi anlamına mı gelir? Bence hayır. İlk kez yaptığı gibi tekrardan da yapar demektir. Bir şeyi ilk kez icad eden onun mûcididir, her halde yoktan var edeni değildir. Yani o şeyi ondan önce kimse yapmamış demektir. Allah da göklerin ve yerin bedîidir, yani ilk mûcîdidir.

"Yok"un tanımının yapılması, Hasan Öktem'in de işaret ettiği gibi, büyük önem arz ediyor. Önce "yok"un ne anlama geldiğini tanımlarsanız sanırım sizi daha iyi anlayacağım.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats