HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Salat-Namaz Kuran AYETLERİNE GÖRE Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

selamlar,

Şimdi Abdurrahmanın dikkat çektiği nokta bu ayetlerin inançta ikiye bölünmüşler için indirildiğini ifade etmesi yani münafıklara..

bu durumda bu ayetler tam inanırlar için bir anlam ifade etmiyor mu acaba?

ve Hayrullah kardeşim salat kadınlarada farzdır..

Ailene namazı emret ve kendin de ona devam et Senden rızık istemiyoruz

O ayetlerde biz birçok noktayı yanlış anlıyoruz sanırım..

ayetinde de olduğu gibi..burada biz bu cünüben vs yi genelde cenabet olmakla eş tutuyoruz da aslında biraz anlar gibiyim sanki bu cünübenin vs nin cünüplükle değilde uzak olmakla alakası var...eğer uzak olduğuna kani olabilirsem bu ayetlerde münafıklar içindir diyebilirim .Allah bilir..

 

 

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

selamlar,

 Ey o bütün iman edenler! Sarhoş iken namaza yaklaşmayın: Söylediğinizi bilinceye kadar, cünüb iken de -yoldan geçmeniz başka- guslünüzü edinceye kadar, ve eğer hasta olur veya seferde bulunursanız veya biriniz hacet yerinden gelir veya kadınlara dokunursanız da suya güç yetiremezseniz o zaman temiz bir toprağa teyemmüm edin: Niyyetle yüzünüze ve ellerinize mesheyleyin, cidden Allah afvi çok bir gafur bulunuyor nisa 43

Ey o bütün iyman edenler! Namaza kalkacağınız vakit yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi ve başlarınıza mesh edib her iki topuğa kadar ayaklarınızı yıkayın, cünübseniz tas tamam yıkanın, eğer hasta veya seferde olursunuz veya biriniz hacet yerinden gelir veya kadınlara dokunursunuz da suya gücünüz yetmezse o vakit de temiz bir toprağa teyemmüm edin: niyyetle ondan yüzlerinize ve ellerinize mesh eyleyin, Allahın muradı sizi sıkıntıya koşmak değil ve lâkin o sizi pam pâk etmek ve üzerinizdeki ni'metini tamamlamak istiyor ki şükredesiniz maide 6

1-Şarhoşluğun her türünde salata yaklaşmak yasak..
2-Tuvaletten gelince temizlik yapmadan salata yanaşmayın..ve hatta diyor!!
3-Cenabetseniz yine salata yaklaşmanız yasak..

ne zamana kadar suya güç yetirinceye kadar ve muadili..

şimdi temiz toprak suyun muadili midir?

+ salat yapabilmenin cenabet olmayla ne alakası var?cenabet olanlar hayrı iyiliği emredip kötülükten alıkoyamaz mı?

haksızlığa karşı duramaz mı?Rab kimdir diyene Rabbi anlatamaz mı?ve cenabet olanlar peygamberle beraberliği yürütemez mi?peygambere destek/yardımcı/koruyucu kollayıcı olamaz mı?


yoksa bu cünüp olma hali bildiğimizin dışında mı?yani Hakkı hakkıyla anlama gayretinde olmamak mı?

öyleyse;ayet neden yaklaşamazsınız demedi de yaklaşmayın dedi?
demek hakkı bilsin bilmesin herkes salata yaklaşabiliyor,kimi Hakkın önerdiği salatı kimide İblisin önerdiği salatı..peki iblisi salat sahiplerine Rab,salata yanaşmayın der mi?onlar laf söz dinlemezken bunu dinlerler mi?
Rab sözünü dinleyen kulak verenler kim o halde?hakkıyla anlamaya çalışanlar mı?yoksa köşeden uçtan uca yaklaşanlar mı?


Rabbin koyduğu fıtrat gereği bir insanın vucudundan bir parça atılıyorsa bu o insanı ''pis mi yapar''yoksa o parça atılma sürecinde dış bedende kirlenme dolayısıyla mı insan pistir..

kadınla beraber olurken parça atılması haydi diyelim bedende kirlenmeye yol açar peki kadın olmadan  misal gece rüyalanmayla oluşan parça atma veya bedenin sıkıntısını giderme durumuda bu kirlenmenin içinde midir?


Parça içerde olduğu sürece temizsin..oysa ondan kurtulduğunda PİSSİN??

ve ayrıca bu ayetler için şu sorumu tekrarlıyorum..

bu ayetler sadece erkeklere mi hitap ediyor?

Cinsi münasebette kirlenme erkeklere mi hastır?
kadınlar wc den sonra temizlenmesede olur mu?

velhasılı;

kadınlar sarhoşken salata yanaşabilir mi?
kadınlar cünüp olmazlar mı?
kadınlarda wc den sonra temizlik ihtiyacı duymazlar mı?

bu sorulara ne cevap verileceği az çok aşikar o halde bu ayette kadınlara dokunduğunuzda ifadesi gerçekte ne anlatmaktadır?




Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Yusuf, bu konuda epey mesafe aldığını görüyorum. Kutlarım seni. Zihninin oldukça açık olduğunu söyleyebilirim. Şu teyemmümü de bi halletsen! Anlaya bilmen için yüz ve ellerle kişinin kendisi kast edildiğini kabul etmek zorundasın. Yoksa anlama sorunu bitmez. Defi hacetten sonra malum yeri yıkamak için su yoska, elleri ve yüzü toprak ile mesh ederek temizllenilir mi? Şunu da söyleyeyim; "boydan boya yıkanmayı emreden kesin bir ifade bulamazsın. 

Sen olsan sarhoşa salata gelme/yaklaşma der misin? Caddelerde hiç mi sarhoş görmedik. Sarhoş sözden anlar mı, söz dinler mi?

Şunu da bilin ki, "izé qumtum ilessaléti" nin anlamı "salata gittiğinizde" olacak. Munafıklar için; "izé qâmû ilesaléti qâmû kusélé: Salata gittikleri zaman tembel/haylazca giderler." (Nisa 142). Bakın, Tevbe 54'te de "...onlar tembellik/haylazlık yapmadan salata gelmezler (lé ye'tûne)..." diyor. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Sarhoşluk halini içkiye bağlayalım..en bariz haliyle..

içkinin ifsat eden tarafı olduğu 2/219 da söylenmiştir ve içkinin ifsadı içinse  ''büyük günah''denmiş..

Allah ile anlık muhataplık sahipleri, bu bilgi karşısında ne yaptılar acaba?

Ammaan bana ne diyenler olduğu gibi içkiyi bıçak gibi kesende olmuştur herhal..içkiyi anında kesenlerle,ammaan adam sende diyenlerin aralarında ne fark var?

Fark salt irade mi?

Yav bizim bu köpek var ya..

eeee??

çok iradeli yav..

nerden biliyorsun?

şundan biliyorum 3 gün yemek vermesemde hayvan sesini çıkarmıyor:.

Allah Allah ne demesi lazımdı mesela..

iyyklemesi falan mı dersen zaten her zaman genelde iyykler bu..

eeeee o zaman..bu köpeğe bir akletme ve konuşma yeteneği versek ne der acaba?bakalım o kırılmaz iradeden eser kalır mı..ve senin karşına çıkıp ''ulan yere batasıca herif ajlıhtan geberacaam sen ne zaman yemek verecen ajlıhdan geberdıhtan sonra mı boyu devrilesi..demez mi?

der mi?

der..

vayy hayın itt.

Konu irade değil..helede birebir Allah ile muhattaplıkta..konu kalplerin bazılarının gevşek olması..hem o tarafa hem bu tarafa meyletmeleri..bunun nedenide akıllarını hakkıyla işletemedikleri,kalplerinin kısmende olsa körleşmiş olmaları..velhasılı bu iman edipte kısmen kör olanlar,gelen her bir sorumluluık ayetinde ayrışmaktalar..

salatada istemeden üşenerek gelmekteler..neden gelirler peki?

sanırım içlerinde ki iman onları zorluyor psikolojik olarak rahatsız oluyorlar ve istemedende olsa geliyorlar..her ne kadar nifak için çalışsalarda sonuçta Allahın varlığına iman etmektedirler lakin elçinin peygamberliği onlara ters gelmektedir..bu sebeple Allahın hükmü budur cümlesine fena halde gıcık olmaktadırlar..çünkü bunlar Allaha inancı olan  ancak elçiye inançları olmayan  kimselerdir..

ve kendileri gibi olanlarla daha mutmainler..birbirlerine destek vermeleri onları güvene boğuyor..ve hatta bu etkiyle salatta bile şımarıyorlar..hani tek adam,ne kadarda efendi..ama sen birde onu güruhuyla görsen..adam sanki maykıl..

sonuç olarak münafık kavramının ne anlattığı bizim önyargılarımızla hemen silinip atılmamalı kuranda asıl olarak bu kavram ne ifade ediyor buna bakılmalı..

kuranda iman edipte kim salata sarhoş olarak gelir..??o gelenler ki yukarda andığım psikolojinin birebir sahipleridir..

maide 6,nisa 43 ve diğer benzeş ayetlerde bu münafıkların savruk ve ipsiz hallerini görebilirsiniz..

iman edipte içki içen adamın meselesi irade meselesi değildir..mesele kalbidir..salt içkiyle vs alakalı değil..içki sadece o topluluğun ayrışmasında basit bir etken..Allahın ayetleri, bu topluluktan halis iman sahipleriyle bozuk iman sahiplerini turnusol misali ayırıyor ve gerçek mesele inançta mutmain olma veya olamama halidir..

..bizde hep münafık denince asrı saadette:''işittik ve itaat ettik''demeyenler sanırdık..sonra halis müslümanda yine bizdik..peh peh peh..velhasılı çuvaldızı başkasına batırırken hiç iğneyi kendimize batırmamışız..anlaşılan o ki bu ''günahkar halden''acilen dönüş lazım..bu sebeple dualarımız hep iade ediliyor..vay ki vay


sağlıcakla 

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
yeni islam
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yeni islam

Müşrik,Mecüsi,Münafık,fasık gibi sıfatlar genelde aynı sıfatlar olur,birbiriyle müteşabihtirler.

Ancak mecusi,sadece Allah veya ahireti inkar eden insanları vurgulayan bir sıfattır.Yani ateizmin,Kur"an"daki mota mot karşılığı mecusidir.Yani zavallı din adamlarının iddia ettiği gibi,Kur"an ateizimden söz etmiyor falan değil.

Müşrik,münafık ve fasık gibi sifatlar,derece derece olup,hem Allah ve ahirete inandığı halde,Allah"a ortaklar koşan insanları vurgularlar,hem Allah veya ahireti inkar ederek Allah"a ortaklar koşan insanları vurgularlar.

Ancak,Allah ve ahirete inandığı halde Allah"a ortaklar koşan insanlar,genelde müslüman olup,derece derece"dirler.Yani Allah ve ahirete inandığı halde,bilerek veya bilmeyerek Allah"a ortaklar koşan insanlar,cennetten ebediyen mahrum bırakılan müşriklerden değildirler.

Cennetin ebediyen yasaklandığı müşrikler,Allah ve ahireti açıktan inkar eden ve bu inkarını yayan,savunan müşriklerdir.Diğer bir tabirle mecusilerdir.

Bu iyiliğimi unutmayın.

Selam ile.

Yukarı dön Göster yeni islam's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yeni islam
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

haktansapmaz Yazdı:

Sevgili Yusuf, bu konuda epey mesafe aldığını görüyorum. Kutlarım seni. Zihninin oldukça açık olduğunu söyleyebilirim.



Merhaba Abdurrahman abim,

Teşekkür ediyorum kısa ama öz güzel bir duayla bağlıyorum.

Allahım,bizleri doğru bildiklerimizde sabit kıl,yanlışlarımızdan doğruya yönelt...
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

yeni islam Yazdı:

Müşrik,Mecüsi,Münafık,fasık
gibi sıfatlar genelde aynı sıfatlar olur,birbiriyle
müteşabihtirler.


Ancak mecusi,sadece Allah veya ahireti inkar eden
insanları vurgulayan bir sıfattır.Yani
ateizmin,Kur"an"daki mota mot karşılığı mecusidir.Yani
zavallı din adamlarının iddia ettiği gibi,Kur"an
ateizimden söz etmiyor falan değil.

Müşrik,münafık ve fasık gibi sifatlar,derece derece
olup,hem Allah ve ahirete inandığı halde,Allah"a ortaklar
koşan insanları vurgularlar,hem Allah veya ahireti inkar
ederek Allah"a ortaklar koşan insanları
vurgularlar.

Ancak,Allah ve ahirete inandığı halde Allah"a
ortaklar koşan insanlar,genelde müslüman olup,derece
derece"dirler.Yani Allah ve ahirete inandığı
halde,bilerek veya bilmeyerek Allah"a ortaklar koşan
insanlar,cennetten ebediyen mahrum bırakılan müşriklerden
değildirler.

Cennetin ebediyen yasaklandığı müşrikler,Allah ve
ahireti açıktan inkar eden ve bu inkarını yayan,savunan
müşriklerdir.Diğer bir tabirle mecusilerdir.


Bu iyiliğimi unutmayın.


Selam ile.



[QUOTE=yeni islam] B]Bu iyiliğimi unutmayın.

Unuturmuyuz hiç.İsterseniz kendinizede bir iyilik yapın
ve yazdıklarınızı bir okuyun,çelişkileri görüp
hayflanacaksınız.
Müşrik | Şerik| Şirket
Ortak koşan| Ortak|Ortaklık
Allahı tanır,bilir ama astlarını da Şefaat bahanesi ile
ona ortak koşar.
Fasık|Fısk =Büyük günahları bilerek ve isteyerek
işleyendir.Bunlar Zina,Cinayet ve diğer bozgunculuklardır
Şirk te buna dahil ise bir üst aşamaya yani Müşrik
tanımına girer ama aynı zamanda fasıktır.
Münafık ise Nifak kelimesinden türemiştir.Allaha inanır
gibi görünüp,müslümanlar arasında Nifak tohumları eker.
İnanıyor gibi görünür gösteriş için Namaz kılar hatta eli
titreyerek Zekat verir çünkü çıkarı bunu gerektirir.
Bu durumda Müşrikler kötünün iyisi olup Allahın varlığını
inkar edemezler.Aksi takdirde Kafir tanımlamsı devreye
girer ki bu Küfür kelimesinde türemiştir.
Ancak Türkçe de ki Sövmek kelimesi anlam kaymasına
uğramıştır.Bizde küfür etmekile aslında kabaca sövmek
anlaşılırken aslında küfür Allahı inkar etmektir.
Bu da Şirkten farklı bir kavramdır.
Umarım kavram kargaşasını bertaraf etmekte bir nebze
faydası olmuştur.

Bu bir iyilik değildir Allah rızası için
yazılmıştır,teşekkür gerektirmez.


Mecusi, (Arapça ve Farsça: مجوس, çoğulu Mecus) aslen
Zerdüşt (genellikle din adamı) anlamına gelen bir terim.
Ateşe tapan rahiplere verilen isim.

ORtaya karışık kebap yapıp üstüne su boca edersen
Kebap çorbası olur Naci Çelik...istersen bu menu ile
Yemekteyiz programına katıl.

__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Arkadaşlar şimdi,

Müşrik nedir münafık nedir?

Ben münafığı açıklamak isterken yine yolun sonunda müşrikliğe çıkıldığını gördüm ve yazımı sildim..

sizce bu kavramların kurandaki esas yerleri neresi?

ve Metehan'dan kısa bir pasaj;

Münafık ise Nifak kelimesinden türemiştir.Allaha inanır
gibi görünüp,müslümanlar arasında Nifak tohumları eker.
İnanıyor gibi görünür gösteriş için Namaz kılar hatta eli
titreyerek Zekat verir çünkü çıkarı bunu gerektirir.

Fakat şu var..bu münafıklar Allahı azda olsa anarlar..bence sorun münafıkların Allaha inanıp inanmamaları değil..bence sorun münafıkların elçiye inanmamaları..olabilir mi?
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

Sen onları gördüğün zaman cüsseli yapıları beğenini
kazanmaktadır. Konuştukları zaman da onları dinlersin.
Sanki onlar dayandırılmış ahşap-kütük
gibidirler.Her çağrıyı kendileri aleyhinde sanırlar.
Onlar düşmandırlar,
bu yüzden onlardan kaçınıp-sakının. Allah onları
kahretsin; nasıl da çevriliyorlar.   
(MÜNAFİKUN SURESİ / 4)

Münafıklık yapanları da belirtmesi içindi. Onlara:
"Gelin, Allah'ın yolunda savaşın ya da savunma yapın"
denildiğinde, "Biz savaşmayı bilseydik elbette sizi
izlerdik" dediler. O gün onlar, imandan çok küfre daha
yakındılar. Kalplerinde olmayanı ağızlarıyla
söylüyorlardı. Allah, onların gizli tuttuklarını daha iyi
bilir.   (AL-İ İMRAN SURESİ / 167)

Sana indirilene ve senden önce indirilene gerçekten
inandıklarını öne sürenleri görmedin mi? Bunlar, tağut'un
önünde muhakeme olmayı istemektedirler; oysa onlar onu
reddetmekle emrolunmuşlardır. Şeytan da onları uzak bir
sapıklıkla sapıtmak ister.   (NİSA SURESİ / 60)
Onlara: "Allah'ın indirdiğine ve elçiye gelin"
denildiğinde, o münafıkların senden kaçabildiklerince
kaçtıklarını görürsün.   (NİSA SURESİ / 61)
Tamam-kabul" derler. Ama yanından çıktıkları zaman,
onlardan bir grup, karanlıklarda senin söylediğinin
tersini kurarlar. Allah, karanlıklarda kurduklarını
yazıyor. Sen de onlardan yüz çevir ve Allah'a tevekkül
et. Vekil olarak Allah yeter.   (NİSA SURESİ / 81)
Kendilerine güven veya korku haberi geldiğinde, onu
yaygınlaştırıverirler. Oysa bunu peygambere ve
kendilerinden olan emir sahiplerine götürmüş olsalardı,
onlardan 'sonuç-çıkarabilenler,' onu bilirlerdi. Allah'ın
üzerinizdeki fazlı ve rahmeti olmasaydı, azınız hariç
herhalde şeytana uymuştunuz.   (NİSA SURESİ / 83)
Şu halde münafıklar konusunda ikiye bölünmeniz ne diye?
Oysa Allah, onları kazandıkları dolayısıyla tepe taklak
etmiştir. Allah'ın saptırdığını hidayete erdirmek mi
istiyorsunuz? Allah kimi saptırırsa, artık sen ona kesin
olarak bir yol bulamazsın.   (NİSA SURESİ / 88)
Onlar, kendilerinin inkâra sapmaları gibi sizin de inkâra
sapmanızı istediler. Böylelikle bir olacaktınız. Öyleyse
Allah yolunda hicret edinceye kadar onlardan veliler
(dostlar) edinmeyin. Şayet yine yüz çevirirlerse, artık
onları tutun ve her nerede ele geçirirseniz öldürün.
Onlardan ne bir veli (dost) edinin, ne de bir yardımcı.   
(NİSA SURESİ / 89)

İman edenlerle karşılaştıkları zaman: "İman ettik"
derler. Şeytanlarıyla başbaşa kaldıklarında ise, derler
ki: "Şüphesiz, sizinle beraberiz. Biz (onlarla) yalnızca
alay ediyoruz."   (BAKARA SURESİ / 14)
Ki (bunlar) Allah'ın ahdini, onu kesin olarak
onayladıktan sonra bozarlar, Allah'ın kendisiyle
birleştirilmesini emrettiği şeyi keserler ve yeryüzünde
bozgunculuk çıkarırlar. Kayba uğrayanlar, işte bunlardır.   
(BAKARA SURESİ / 27)
Ona: "Allah'tan kork" denildiğinde, büyüklük gururu onu
günaha sürükler, kuşatır. Böylesine cehennem yeter; ne
kötü bir yataktır o.   (BAKARA SURESİ / 206)
Münafıklara müjde ver: Onlar için gerçekten acıklı bir
azab vardır.   (NİSA SURESİ / 138)
Onlar, mü'minleri bırakıp kafirleri dostlar (veliler)
edinirler. 'Kuvvet ve onuru (izzeti)' onların yanında mı
arıyorlar? Şüphesiz, 'bütün kuvvet ve onur,' Allah'ındır.   
(NİSA SURESİ / 139)
O, size Kitapta: "Allah'ın ayetlerinin inkâr edildiğini
ve onlarla alay edildiğini işittiğinizde, onlar bir başka
söze dalıp geçinceye kadar, onlarla oturmayın, yoksa siz
de onlar gibi olursunuz" diye indirdi. Doğrusu Allah,
münafıkların ve kafirlerin tümünü cehennemde toplayacak
olandır.   (NİSA SURESİ / 140)
Onlar sizi gözetleyip-duruyorlar. Size Allah'tan bir
fetih (zafer ve ganimet) gelirse: "Sizinle birlikte değil
miydik?" derler. Ama kafirlere bir pay düşerse: "Size
üstünlük sağlamadık mı, mü'minlerden size (gelecek
tehlikeleri) önlemedik mi?" derler. Allah, kıyamet günü
aranızda hükmedecektir. Allah, kafirlere mü'minlerin
aleyhinde kesinlikle yol vermez.   (NİSA SURESİ / 141)
Gerçek şu ki, münafıklar (sözde), Allah'ı
aldatmaktadırlar. Oysa O, onları aldatandır. Namaza
kalktıkları zaman, isteksizce kalkarlar. İnsanlara
gösteriş yaparlar ve Allah'ı ancak çok az anarlar.   
(NİSA SURESİ / 142)
Arada bocalayıp dururlar. Ne onlarla, ne bunlarla. Allah
kimi saptırırsa, artık sen ona yol bulamazsın.   (NİSA
SURESİ / 143)
Ey iman edenler, mü'minleri bırakıp kafirleri veliler
(dostlar) edinmeyin. Kendi aleyhinizde Allah'a apaçık
olan kesin bir delil vermek ister misiniz?   (NİSA SURESİ
/ 144)

__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003



Müşrik iki veya daha fazla ilahlı
Munafık iki veya daha fazla yüzlüdür.Zorda kalınca veya
çıkarı için Müslüman olmayı geçici olarak kabul
eder.Mevcut durum veya konum değişince Münafıklıktan
Kafirliğe Terfi eder.
Kafir ise "Kefere" fiilinin ism-i fâili.Küffar Terim
olarak, imanı olmayan kimseye verilen isimdir.
-------------------------------------------------------

Kalbinde imanı olmadığı halde, dışa karşı mü'min görünene
"münâfık *", müslümanlığından sonra dinden dönene
"mürted*" denir. İki ve daha çok ilâh olduğunu söyleyen,
Allah'a başkasını ortak koşan kimseye "müşrik*",
yahudilik veya hristiyanlık dinine bağlı olanlara
"kitabî" veya "ehl-i kitap" adı verilir (et-Teftazâni,
Şerhu'l-Makâsıd, İstanbul, t.y. II, 268 vd.).

__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 

<< Önceki Sayfa 18 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats