Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
İbrahimizm!!! Yazdı:
mindar Yazdı:
ben şunu düşünüyorum salat madem bu kadar çok çeşitli anlama geliyor. 1) Allah neden bu konuda bizi zora sokmuş aklımız karışmış herkes kendine göre bir yol tutmuş. 2) yok eğer kolay idi ise anlamı yani, bunu en iyi peygamber ve devrindekiler anlamış olsa gerek., hal böyleyken neden ozamandaki insanları uyguladığı gibi uygulamak ritüel oluyor. 3) kuranın açık ve net olduğunu söylüyoruz kimse bana sorun bizde felan demesin. birşeyler eksik neden tam herkes aynı şeyi algılayamıyor. neden?
selamlar sevgili Mindar,
mürselat dedi ki;Her insan atacıdır veya batılcıdır ister istemez..
söylediğinde tamama yakını haklı ama tamamı değil..şöyşe ki;islam külliyatına baktığınızda namazın 50 vakit oluşundan 5 vakte düşüşüne inanıldığını ve hatta ahzap 56 da ki salatın dil ile ömürde bir sefer söylenmesinin yeterli olacağı,saçma sapan tarikat vs yuvalanmalarının hala bu zihniyet çevresinde sindiklerini görürsünüz..
bunları ben gördükçe aslında geçmişin dahada karanlık olduğunu düşünüyorum..yani geçmiş ne kadar iyi bilinirse o kadar kurabı anlarız vs buınlar boş işler..ha elçi dönemine gidebiliyorsan git deriz de zaten bu da imkansız..ve aslında bakarsan elçiden kısa zaman sonra birşeylerin ters gittiği ayan beyan açık..şimdi biz islamn tarihi vs derken aslında o işlerin karıştığı dönem ve sonrasını değerlendiriyoruz..evvelini değerlendirme gibi bir şansımızda şu an için yok gibi..örnekle;
elçiden kısa dönem sonra elçinin torunları damadı ve hatta sahabilerden de bir kısmı öldürülmüştür..yani iblisi sistem oturmuş ve sonrasında bu zamana kadarda hurafelerle şişerek islam din adına bir balon olmuştur..
Bana göre göre salat;hayır üretmektir..adı bu..yani salatın ritülle özdeşleşmesi ve hatta ondan gayrisinin salat olarak görülmemesi tam bir cehalet örneğidir..
sağlıcakla
Teşekkürler İbrahimizm.Allah senden razi olsun.
Bende Mindar"a ne yazayım diye düşünmüştüm.Ama sen,olayı çok güzel özetledin.Başka söze hacet olmasa gerek.
ben şunu düşünüyorum salat madem bu kadar çok çeşitli anlama geliyor. 1) Allah neden bu konuda bizi zora sokmuş aklımız karışmış herkes kendine göre bir yol tutmuş. 2) yok eğer kolay idi ise anlamı yani, bunu en iyi peygamber ve devrindekiler anlamış olsa gerek., hal böyleyken neden ozamandaki insanları uyguladığı gibi uygulamak ritüel oluyor. 3) kuranın açık ve net olduğunu söylüyoruz kimse bana sorun bizde felan demesin. birşeyler eksik neden tam herkes aynı şeyi algılayamıyor. neden?
selamlar sevgili Mindar,
mürselat dedi ki;Her insan atacıdır veya batılcıdır ister istemez..
söylediğinde tamama yakını haklı ama tamamı değil..şöyşe ki;islam külliyatına baktığınızda namazın 50 vakit oluşundan 5 vakte düşüşüne inanıldığını ve hatta ahzap 56 da ki salatın dil ile ömürde bir sefer söylenmesinin yeterli olacağı,saçma sapan tarikat vs yuvalanmalarının hala bu zihniyet çevresinde sindiklerini görürsünüz..
bunları ben gördükçe aslında geçmişin dahada karanlık olduğunu düşünüyorum..yani geçmiş ne kadar iyi bilinirse o kadar kurabı anlarız vs buınlar boş işler..ha elçi dönemine gidebiliyorsan git deriz de zaten bu da imkansız..ve aslında bakarsan elçiden kısa zaman sonra birşeylerin ters gittiği ayan beyan açık..şimdi biz islamn tarihi vs derken aslında o işlerin karıştığı dönem ve sonrasını değerlendiriyoruz..evvelini değerlendirme gibi bir şansımızda şu an için yok gibi..örnekle;
elçiden kısa dönem sonra elçinin torunları damadı ve hatta sahabilerden de bir kısmı öldürülmüştür..yani iblisi sistem oturmuş ve sonrasında bu zamana kadarda hurafelerle şişerek islam din adına bir balon olmuştur..
Bana göre göre salat;hayır üretmektir..adı bu..yani salatın ritülle özdeşleşmesi ve hatta ondan gayrisinin salat olarak görülmemesi tam bir cehalet örneğidir..
sağlıcakla
Teşekkürler İbrahimizm.Allah senden razi olsun.
Bende Mindar"a ne yazayım diye düşünmüştüm.Ama sen,olayı çok güzel özetledin.Başka söze hacet olmasa gerek.
Selam ile.
Düşüncelerinize katılıyorum bende öyle düşünüyorum asıl sorun sormak istediğim kafama takılan şu. madem kuran açık anlaşılır neden bizler açık olarak anlamıyoruz anlayamıyoruz engeller neler engel sadece bizim beynimiz mi yoksa başka etkenler yokmu. şimdi atalar dini demeyin bana bizler kuran öğrenmeye anlamaya çalışıyoruz ama herkes ayrı anlıyor bana herkes anladığı gibi amel edebilirde demeyin bunun bi ölçüsü yolu yordamı olmalı açık ve net olan kuran bize tabiri caizse neden kapalı?
salatı namaz olarak anlayanlarda anlamayanlarda kurandan ayetlerden örnek veriyor ikisi birden doğru olamaz herhalde ya biri ya ikisi de yanlıştır ortası olmaz.
salatı toplanma söylev olarak görenlerede şu akıl yürütmesini yapmalarını istiyorum. sabahın köründe gece herkes topalnıp toplantımı yapılıyor. gece peygamber kalkıp tek başına mı yapıyor toplantıyı.? (teheccüd)
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
"peygamberlerden,sadece Muhammed"e yazılı ve korunmuş bir kitap indirilmiştir."
Nasıl yani; Kuran yazılı olarak mı indirilmiş?
Hayır.Onu demek istemedim.
Adolsun Tura.
Satır satır yazılmış kitaba;
Yayılmış ince deri üzerine.52/1,2,3.
Ben,bu ve aşağıdaki ayetlerden ve benzeri diğer ayetlerden hareketle,Kur"an inzal oldukça,derhal deriden mamül bir kitapa yazılıyordu.Ve Kur"an"ın yazıya geçirilişi,tasnifi,tamamen vahiyle"dir,vahyin veya meleklerin kontrölü iledir diye inanıyorum.Ve bu benim için bir iman konusudur.
Yani ben,orda,burda kemik parçalrına,taşlara falan yazılmış,sonra da ordan burdan toplanmış bir kitaba asla inanmıyorum,inanmam.
Selam ile
Abese Suresi: 11.Hayır.Böyle yapma.bu bir öğüttür.
12.
Dileyen ondan öğüt alır.
13, 14, 15, 16.
O, şerefli ve sâdık yazıcı meleklerin elindeki yüksek, tertemiz ve çok değerli sahifelerdedir.
Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman yüzlerinizi,
dirseklerinize kadar ellerinizi, başlarınızı meshedip, topuklara kadar
ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp oldunuz ise, boy abdesti alın. Hasta,
yahut yolculuk halinde bulunursanız, yahut biriniz tuvaletten gelirse,
yahut da kadınlara dokunmuşsanız (cinsi birleşme yapmışsanız) ve bu
hallerde su bulamamışsanız temiz toprakla teyemmüm edin de yüzünüzü ve
(dirseklere kadar) ellerinizi onunla meshedin. Allah size herhangi bir
güçlük çıkarmak istemez; fakat sizi tertemiz kılmak ve size (ihsan
ettiği) nimetini tamamlamak ister; umulur ki şükredersiniz.
*
Hasta iken de salata devam mecburiyeti var galiba adam toplanma yerine gidemeyecek kadar hasta ise hüküm nedir.
bir başka ve önemli ve asıl söylemek istediğim şey.
insanlar yeni yeni salatın namaz olmadığı yönünde düşünmeye başladılar ama eskiler namaz diyorlardı ve kurandan ayetlerle delilendiriyorlardı. ne oldu ayetlerin manası ve iması değişti bir zaman sonra gene değişcekmi acaba.
"Onların çoğu Allah"a ortak koşmadan inanmazlar"12/106.İşte ben bu müslümanlardanım dostum.Elhamdulillah,Elhamdulillah.
Bu ayet,bana göre,başta Hz.İbrahim olmak üzere,gelmiş geçmiş ve gelecek tüm insanları kapsamaktadır.Çünkü İbrahim"de Allah"a ortak koşa koşa hanif,yani halis müslümanlık düzeyine ulaşmıştır." Naci Çelik
"Onlar (müşrikler) göklerde ve yerde rastladıkları ne kadar delil varsa (helak ettiği milletlerle ilgili), hepsinden yüz çevirir/ onları tefekkür etmez, onlara itibar etmezler." 12/105.
"Ve onların çoğunluğu Allah'a (mesajına) iman etmez. Çünkü onlar müşrikler." 12/106.
"Onlar, gelip üzerlerine çökecek Allah'ın bir azabından yada onlar farkında olmadan ansızın onlara kıyametin/öldürücü felaket anının kendilerine gelmeyeceğinden emin midirler?" 12/107.
"Bu benim yolum; görerek (körü körüne değil, delilli ve ispatlı) Allah'a kulluk ediyorum, ben ve benimle olanlar. Allah'ı tenzih ederim (O'na şirk koşmaktan) ve ben müşriklerden değilim /müşrik değilim, de!" 12/108.
Bu ayetlerin tanımladığı müşriklerden biri olmadığına inanıyorum/ umuyorum. Dostum gel sen o ayeti öyle anlama; İbrahim hiç bir zaman müşriklerden olmadı. Yanlış çeviriler senin anlayışını bozuyor olmayacak sonuçlara vardırıyor.
salatı toplanma söylev olarak görenlerede şu akıl yürütmesini yapmalarını istiyorum. sabahın köründe gece herkes topalnıp toplantımı yapılıyor. gece peygamber kalkıp tek başına mı yapıyor toplantıyı.? (teheccüd)
Benim Kuran anlayışıma göre salat, Vahye tabi olmaktır, bağlılıktır, dindir, imandır. Kuran öğretimi bu eylemin tepesinde yer alıyor. Geceleri Peygamber'in yalınız kendi başına salata kalkmadığını, inananlara Kuran öğrettiğini Müzzemmil 1-9 ve 2o. ayetlerinden biliyoruz.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma