Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam değerli dostlar,
İnsan yüzünün Rabbin indinde diğer uzuvlarımızdan farklı
bir özelliği varmıdır sizce?
Kur'an da "Yüz"ifadesi oldukca sık kullanılmış.Aşağıda
bir çok Ayette geçiyor.
Zümer 24 te azabtan kendini yüzü ile kim koruyabilecek?
ifadesi doğrumudur? Burada yüzünü siper etmek şeklinde de
çeviriler mevcut;
"bi vechihî" geçen ayetlerin yorumunu Sayın Haktansapmaz
başta olmak üzere tüm bilgi sahibi dostlardan rica
ediyorum.
E fe men yettekî bi vechihî sûel azâbi yevmel
kıyâme(kıyâmeti), ve kıyle liz zâlimîne zûkû mâ kuntum
teksibûn(teksibûne). O halde kıyâmet günü, onun vechini
(fizik vücudunu) kötü azaptan kim koruyabilir? Ve
zalimlere: "Kazanmış olduğunuz şeyi (günahlarınızın
cezasını) tadın!" denir.
Hakkı Yılmazın çevirisinde 24 nolu ayet bir soru mastarı
olarak aniden karşımıza çıkıyor?
24 - Peki, kıyamet günü zalimlere: "Kazanmış olduğunuzun
karşılığını tadın!" denilmişken, yüzünü [kendini] azabın
kötülüğünden koruyan kimse mi ... ?
Aşağıda dikkatimi çeken ve "YÜZ" şeklinde çevrilmiş başka
Ayetlerde var,belki hepsinde Türkçede yüz,çehre
anlamında kullanılmayan kelimeler de var ama şaşırtıcı
sayıda kur'an da insan yüzüne atıfta bulunuluyor.
Değerli görüşlerinizi bekliyorum.
(NİSA SURESİ / 47) (A'RAF SURESİ / 46 ve 48)
(Artık bütün) Yüzler, diri, kaim olanın önünde eğik
durmuştur ve zulüm yüklenen ise yok olup gitmiştir. (TAHA
SURESİ / 111)
Ateş, onların yüzlerini yalayarak yakar da onun içinde
onlar, (etleri sıyrılmış olarak sırıtan) dişleriyle
kalıverirler. (MÜ'MİNUN SURESİ / 104)
Yüzlerinin ateşte evrilip çevrileceği gün, derler ki:
"Eyvahlar bize, keşke Allah'a itaat etseydik ve Resûl'e
itaat etseydik." (AHZAB SURESİ / 66)
Kıyamet günü o kötü azabtan kendini
yüzü ile kim koruyabilecek? Ve zalimlere "Kazandığınızı
tadın" denmiştir. (ZÜMER SURESİ / 24)
Öyleyse melekler, yüzlerine ve arkalarına vura vura
canlarını aldıkları zaman nasıl olacak? (MUHAMMED SURESİ
/ 27)
Nihayet onu pek yakında gördüklerinde, o inkâr edenlerin
yüzleri kötüleşip-karardı. Ve: "İşte bu, sizin
(gerçekleşmeyecek diye) öne sürüp durduğunuz şeydir"
denildi. (MÜLK SURESİ / 27)
O gün yüzler ışıl ışıl parlar. (KIYAMET SURESİ / 22)
O gün, öyle yüzler vardır ki apaydınlıktır; (ABESE SURESİ
/ 38)
Ve o gün, öyle yüzler de vardır ki üzerini toz
bürümüştür. (ABESE SURESİ / 40)
Nimetin parıltılı-sevincini sen onların yüzlerinde
tanırsın. (MUTAFFİFİN SURESİ / 24)
O gün, öyle yüzler vardır ki, 'zillet içinde
aşağılanmıştır.' (ĞAŞİYE SURESİ / 2)
O gün, öyle yüzler de vardır ki, nimette (engin bir
mutluluk içinde)dirler. (ĞAŞİYE SURESİ / 8)
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Aşağıda ki yazı alıntıdır.İlgimi başka bir konu başlığı
altında çekti yeni bir konu
başlığında tartısalım istedim.
selam ve muhabbetle samimiyetime inanan
dostlarımdan (kendini bana dost hissedenlerden) bir şey
istiyorum. -lutfen bir ayna bulup karşısına geçiniz.
sonrada kendinizi bir gözden geçirip dikkatlice süzünüz,
yüzünüzü aynada ... sonra da aynadan yüz çeviriniz, sonra
tekrar aynaya dönüp bakınız yüzünüze ancak bir farkla,
şimdi yüzünüzü süzerken üstünden derinizi çıkartınız.
(deriniz olmadığını varsayarak bakın o yüze) gördünüz mü
nedir altındaki...? tüm insanların derisi olmadığını
düşününüz, nerede kaldı kişilik, nerede benliklerimiz,
ortaya çıkan ne. değerli olan ne.bir deri parçasına mı bu
kadar itibar.sizce Allah CC. ,Şanı büyük eşi ve ortağı
olmayan ve övgüye tek layık olan Rabbi Zulcelal imizin
bir deri parçasına mıdır itibarı. var mı birbirimizden
farkımız derimiz dışında fiziksel olarak...? Değerli olan
nedir ...?
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam ebukerem,
meal denemenizi beğendim verdiğiniz Linki de en kısa sürede
inceleyeceğim.Allah sizden Razı olsun.
Lakin benim kafama takılan husus;insanın kendisini ateşten
korumak için yüzünü siper yapması ne anlama geliyor?
ya yüzün (çehre) Rabbin indinde diğer uzuvlarımızdan farkı
var yada ayet yanlış çevrilmiş.
Esenlikler dilerim...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
selam metehan teşekkür ederim, Allah sizden de razı olsun inş.
Kuran'da vech yani yüz kelimesinin çok büyük bir bölümünde BENLİK KİŞİLİK anlamında kullanıldığını düşünüyorum. Yani insanın DEĞERLER SİSTEMİ. ve VECHULLAH yani "ALLAH'IN YÜZÜ" kullanımından da ALLAH'IN ZATI-DEĞERLER SİSTEMİ ni anlıyorum.
O ayetin de mealinin :
"O HALDE KIYAMET GÜNÜ ONUN BENLİĞİNİ KÖTÜ AZAPTAN KİM KORUR? VE ZALİMLERE KAZANMIŞ OLDUĞUNUZ ŞEYİ TADIN DENİR"
olması gerektiğini düşünüyorum.
Allah herşeyi en doğru bilendir.
selam ve saygılar..
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Kıyamet günü o kötü azabtan kendini yüzü ile kim koruyabilecek? Ve zalimlere "Kazandığınızı tadın" denmiştir. (ZÜMER SURESİ / 24)
Kıyamet günü o kötü azaptan kendini dünyadaki kıblesi/yönü/gidişatı/malı/evlatları/gururu/yolu/inançları/g üvendikleriyle kim koruyabilecek? Ve zalimlere "Kazandığınızı tadın" denmiştir. (ZÜMER SURESİ / 24)
Vech (ç:vucûh): Yüz (başın ön tarafı); ön taraf, cephe, yüz; yüzey; (paranın) resimli yüzü; önemli/mühim/ seçkin kişi, şahsiyet; görüntü, görünüş, taraf, yan, yön, cihet; niyet, kasıt, amaç; temel prensip, ilke; yol, yöntem, metot; sebep, neden; mana, anlam; (muayyen bir sürenin) başlangıc, evvel; yaklaşım (ç: evcuh: yaklaşımlar); (ay için) evre...
İnsan için talaffuz edildiğinde insanın bizzat kendisidir. Aslında insanın yüzü ön yüzü ön cephesidir. Ama insanın yüzü ile kendisi kast ediliyor. Bu her dilde böyledir. Çümkü insan ön yüzü ile tanınır, bilinir, anlaşılır. Kişinin sevincini, üzüntüsünü, kızgınlığını, korktuğunu, kükrediğini ve ve ve... bütün hallerini yüzünden anlarsın. Hiç kimsenin sevincini, öfkesini vs arka cephesinden okuyamazsın. Yüz kişiyi temsil ediyor, kişinin kedisidir. Ayetleri buna göre okuyup anlamalı.
Benim baykuş bakışımla :)) Zümer 24: Kıyamet günü kim (bi vechiî) kendini azabın şiddetinden koruya bilir? (Hiç kimse koruyamaz)...
Ayetin devamında "yaptıklarınızın tadını çıkarın!" deniyor, yüzünüz/suratınız tadsın denmiyor. İnsanlar yaptıklarını suratlarıyla değil, zatlarıyla yapıyorlar. Hem insan sadece yüzü/suratı ile ateşe maruz kalmıyolar ki! Diyelim ki, insanlar elleri boyunlarına bağlı cehenneme sevkedildiler, elleri bağlı olduğundan yüzleriyle kendilerini nasıl koruyacaklar? Kimi yorumcular böyle yorumlamışlar!
Nisa 47'ye gelince, hakiki ve mecaz olarak kimi yüzleri silip/dümdüz gerilerine çevirmeden/göndermeden önce" tabirini değişik şekillerde anlamak mümkündür. Hakiki anlammıyla anlamak yada mecaz anlmıyla anlamak vs. Ayeti cehennem de yanmak olarak anlarsak, kişinin ateşte yanarak ters yüz edilmesi, her yerlerinin dümdüz edilmesi, kuzu çevirir gibi ateşte çevrilmesii, önün arkaya arkanın öne dönmesi vs. Mecaz anlarsak: Dünya hayatında geride bıraktıkları sapıklıklarına dönmeleri, vs.
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
İbrahimizm!!! Yazdı:
Kıyamet
günü o kötü azabtan kendini yüzü ile kim koruyabilecek?
Ve zalimlere "Kazandığınızı tadın" denmiştir. (ZÜMER
SURESİ / 24)
Kıyamet günü o kötü azaptan kendini dünyadaki
kıblesi/yönü/gidişatı/malı/evlatları/gururu/yolu/inançlar
ı/g üvendikleriyle kim koruyabilecek? Ve
zalimlere "Kazandığınızı tadın" denmiştir. (ZÜMER SURESİ
/ 24)
ibrahimizm ikinci "meal" mealden çok yorum gibi
görünüyor..
Hani biraz zorlama olmuş;bivechi den kıblesi/yönü/gidişatı/malı/evlatları/gururu/yolu/inançlar
ı/güvendikleri anlamı çıkartmak için baya bir zorlamak
lazım:)
Yinede yorum yorumdur...
selametle...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sevgili Abdurrahman Abi,
Baykuş nüktenizle hafif bir dokundurma seziyorum:)ama
baykuşun bakış açısı geniş kartalınki ise keskin ve
derindir...Allah cümlemizin ilmini artırsında sizin
seviyenize yaklaştırsın.
Saygıdeğer abadurrahman abim,bu ayetten sonuç olarak
"kendini yüzü ile korumak,yüzünü ateşe siper etmek
"anlamları çıkmıyor..doğrumu?
Bende nedense insanın yüzünün yani çehresinin Rabbin
indinde bir özeliği olduğu intibakı oluşmuş...o
nedenledir ki kimseye zaten el kaldırmam çocukluğum-
gençliğimden bu yana...ama özellikle yüze atılan tokat -
kime olursa olsun-bende müthiş bir tepki uyandırır.
Selametle pek değerli haktansapmaz....
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Vech (ç:vucûh): Yüz (başın ön tarafı); ön taraf,
cephe, yüz; yüzey; (paranın) resimli yüzü; önemli/mühim/ seçkin kişi,
şahsiyet; görüntü, görünüş, taraf, yan, yön, cihet; niyet, kasıt, amaç;
temel prensip, ilke; yol, yöntem, metot; sebep, neden; mana, anlam;
(muayyen bir sürenin) başlangıc, evvel; yaklaşım (ç: evcuh:
yaklaşımlar); (ay için) evre...
İbrahimizm!!! Yazdı:
Kıyamet günü o kötü azaptan kendini dünyadaki
kıblesi/yönü/gidişatı/malı/evlatları/gururu/yolu/inançlar
ı/g üvendikleriyle kim koruyabilecek? Ve
zalimlere "Kazandığınızı tadın" denmiştir. (ZÜMER SURESİ
/ 24)
selam
Güzel ve anlamlı bir yaklaşım. Zaten kuranın bir çok yerinde; Bu dünyada ne kazanılanların ne mevkilerin nede evlatların ahirette hükümsüz olacağı belirtilmişken bu ayetide böyle düşünmek doğru bir yaklaşım olabilir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma