HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: İsrâ 78, Hûd 114-namaz vakitleri midir? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

isrâ78:Eqimi-ssaléte li dulûki-şşemsi ilé ğaseqi-lleyli ve qurâne-lfecri inne quréne-lfecri kéne meşhûdé.

Hûd 114:Ve eqimi-ssaléte tarafeyi-nnehéri ve zulefen mine-lleyli inne-lhasenéti yuzhibne-sseyyiéti zélike zikrâ li-zzékirîn.

Bu iki âyetin muhatabı birinci tekil muhatap Allah Resulüdür. Ortam Mekke; zulum ve baskı ortamı. İkâme-i salât, imân faaliyeti. Allah Resulü İnananlara vahiylerin ta'limi, onların vahiy ile bağlantılarını devamlı tutmak üzere yaptığı faaliyet. Zaman, gece satleridir.

Mekke'de salat faaliyeti genelde geceye sarkıtılmış. Bunun böyle olduğu erken dönem vahilerinden olan Müzzemmil suresinden de daha net olarak anlıyoruz. Cin suresi de, adından da anlaşılacağı gibi, "gizli, gece, örtülü"; Mekkelilerden gizli tutulmaya azami gayret gösterilen, Mekke dışından gelenlere yönelik salât faaliyeti. 

İsrâ 78: Salât/imân faaliyetini, güneşin batışından itibaren gece karanlığı boyunca sürdür! Ve Kuran'ın fecri/aydınlığı, evet Kuran'ın aydınlığı görünmüştür (Kimse onu geri çeviremez). (Fecir sökmüş, güneşin doğuşu engellenemez.)

Bundan sonraki âyet: "Gece Allah'ın sana bir lutfu; geceyi O'nunla (Kuran'la) geçir,! Allah seni hamd edilecek bir makama (ikametgâha) sevkedecektir." 79. âyet de bunu tefsir ediyor. (Cin suresini ilişkilendirerek okuyun!)

Hûd 114: Ve Salat / iman faaliyetini, gündüzün iki ucunda/gündüzün son bulduğu iki uçta, ve/yani gece saatlerinde sürdür! Hiç şüphen olmasın, hesenât/bu faaliyetler seyyiâtı/ kötü, olumsuz düşünce ve davranışları yokeder. Bu, sözden anlayanlara bir derstir.

Devamındaki âyet: "Ve-sbir/devam et! Kesinlikle Allah muhsinlerin/iyiye talip olanların ücretini zayi etmez". 

Sonuç: Bu iki âyette söz konusu vakit iki değil, birdir ve gündüzün iki son anı arasındaki gece saatleridir. Gündüzün her iki uctan bittiği an, gecenin başlangıç ve bitiş anıdır. Gündüzün iki en uc arasındaki zaman dilimi gecedir. Mana: "Salâtı gece ikâme et!" demektir.   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

 sela lar hocam tesbitiniz doğrudur ama kime anlatacaksınız. şimdi allah varsayalım burda  akşam saat 18 den sabah saat 6 ya karadar deseydi o vakitlerde. herkezin evlerine çekildiği ihtiyaçların sayıldığı gereksinimlerin tam olarak algılandığı yani ekmek varmı su varmı çocuğun bir eksiği varmı bunların ayan beyan görüldüğü vakıttir. hemen o kalbinde hastalık olan lar. buyrun bakara süresi.

 26. Şüphesiz Allah (hakkı açıklamak için) sivrisinek ve onun da ötesinde bir varlığı misal getirmekten çekinmez. İman etmişlere gelince, onlar böyle misallerin Rablerinden gelen hak ve gerçek olduğunu bilirler. Kafir olanlara gelince: Allah böyle misal vermekle ne murat eder? derler. Allah onunla birçok kimseyi saptırır, birçoklarını da doğru yola yöneltir. Verdiği misallerle Allah ancak fasıkları saptırır (çünkü bunlar birer imtihandır). *

     evet ayet açıktır. çünkü yaz ve kış saatlerinde. günlerde. uzama ve kısalma olur. yada ekvatora yakın yerlerde. bu olmaz. o zaman diyeceklerdiki bu çöle inmiş. bizi alakadar etmez. yani hocam bunlar malını kaybetmemek için dünyada ne düzen kuruluyorsa kurarlar. salatı namaz yaparlar. tesbiği 33 99 yaparlar. secdeyi yere kapanarak geçiştirirler. allah onlara maun süresini indirmiş ama nafile anlamazlar. neymiş efendim camiye girerken ve çıkarken gösteriş yapmaymış. senin yaptığın baştan sona gösteriş dersin seni kafir yaparlar. şimdi hocam allahın hidayet vermediğini biz doğruya ulaştıracağız. 



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Hûd 114: Ve Salat / iman faaliyetini, gündüzün iki ucunda/gündüzün son bulduğu iki uçta, ve/yani gece saatlerinde sürdür!

Merhaba. Anlamıyorum. Lütfen açıklar mısınız.  Gündüzün son bulduğu iki uç nedir? Örneğin Hz Muhammed'in Mekke'sinde gündüz hangi iki uçta son bulurdu?

Anlamadığım için daha fazla sormaktan çekiniyorum ama lütfen hoş gürün:

Gündüzün iki ucu anlamındaki "tarafeyin nehar"ı ne belirler yani gündüzün iki ucunun her birinde ne olur? Allah "Gündüzün iki ucunda salat et!" derken hem "iki"den söz ediyor hem de "iki"den söz etmiyor mu? İKİ adı verilen belli bir sayı yok mu? 

isrâ78:Eqimi-ssaléte li dulûki-şşemsi ilé ğaseqi-lleyli ve qurâne-lfecri inne quréne-lfecri kéne meşhûdé.

Siz "duluki'ş-şems"i gün batımı diye açıklamıştınız olayı sürtünmeye bağlamak suretiyle; aklımda yanlış mı kalmış? Başlangıcı duluki'ş-şems ve sonu gasaki'l leyl olan belli bir zaman diliminden söz edilmiyor mu burda?

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
yunusemregun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemregun

Peygambere destek (salat ) olunacak dolayısıyla Kur'an okunulacağı/ takip edileceği, izleneceği vakitler 3'tü.. Sabah, akşam ve gecenin belli bir kısmı.

Sonra bu geceden belirli kısımlar, bu vakitlerin ne olduğu da açıklanarak yalnızca Peygambere özgü olmak üzere tayin edildi ve diğer müminlerin de belli hususlardan dolayı zorlanmamaları için teheccüde/gece meşguliyetinde bulunmamaları istendi ve Kur'an'dan kolaylarına geleni okumaları istenerek bu vakitler müminler için 2 ye indi...

 

yevmul Cuma daki salat içinse düşüncem yevmul Cumu'a yı "toplanma zamanları" olarak havanın tam kararmadığı ancak ticaretin ve alışverişin henüz yeni başladığı sabah ve devam ettiği akşam vakitleri olarak düşünüyorum.. Destek/izlemek/takip etmek için çağrı yapıldığında müminlerin işi gücü bırakıp katılmaları istenmiştir diye düşünüyorum..

 

en doğrusunu Allah bilir..

Yukarı dön Göster yunusemregun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemregun
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. Yoruma dayalı iddialardan önce matematiksel gerçekleri konuşalım. Örneğin şu soruları cevaplayalım:

hûd 114: Ve Salat / iman faaliyetini, gündüzün iki ucunda/gündüzün son bulduğu iki uçta, ve/yani gece saatlerinde sürdür!

Gündüzün son bulduğu iki uç nedir? Örneğin Hz Muhammed'in Mekke'sinde gündüz "hangi iki uç"ta son bulur, hangi iki uçta başlardı?

Gündüzün iki ucu anlamındaki "tarafeyin nehar"ı ne belirler yani gündüzün iki ucunun her birinde hangi doğa olayı gerçekleşir? 

İKİ sayısının anlamı yok mu burda?

Allah "Gündüzün iki ucunda salat et!" derken hem "iki"den söz ediyor hem de "iki"den söz etmiyor mu? İKİ adı verilen belli bir sayı yok mu? 

İsrâ 78: ékiymu's salâte li dulûki-şşemsi ilé ğaseqi-lleyli ve qurâne-lfecri inne quréne-lfecri kéne meşhûdé.

Abdurrahman hocamız "duluki'ş-şems"i GÜN BATIMI diye açıklamıştı, olayı sürtünmeye bağlamak suretiyle; aklımda yanlış mı kalmış? Başlangıcı duluki'ş-şems ve sonu gasaki'l leyl olan belli bir zaman diliminden söz edilmiyor mu İsrâ 78'de?

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
kuranyeter
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 04 subat 2008
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 204
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranyeter

haktansapmaz hocam konu başlığı acele ile yazılmış sanırım bilginize,



selam ve sevgi ile


__________________
Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
Yukarı dön Göster kuranyeter's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranyeter
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

salat faaliyeti iman faaliyeti ile kasdedilen nedir...

neler bu faaliyetin içine girer...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"İsrâ 78: Salât/imân faaliyetini, güneşin batışından itibaren gece karanlığı boyunca sürdür! Ve Kuran'ın fecri/aydınlığı, evet Kuran'ın aydınlığı görünmüştür (Kimse onu geri çeviremez). (Fecir sökmüş, güneşin doğuşu engellenemez.)"

Selam Abdurrahman hocam,fecr kavramına sadece mecazi anlam yüklerken leyl/gece kavramına hem mecazi hemde fiziki/somut anlam yüklüyorsunuz.Sizce de bu bir çelişki değil mi?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. İkinci sayfadaki sorularıma ek olarak:

İsrâ 78: Salât/imân faaliyetini, güneşin batışından itibaren gece karanlığı boyunca sürdür! Ve Kuran'ın fecri/aydınlığı, evet Kuran'ın aydınlığı görünmüştür (Kimse onu geri çeviremez). (Fecir sökmüş, güneşin doğuşu engellenemez.)

Altı çizik ifadenin "çeviri" mi ya da "yorum" mu olduğu anlaşılmıyor... Arapça metinde tek yüklem var: اقم. Salâtı... ve Kuran'ın fecri(?)ni ikame et: اقم الصلاة لدلوك الشمس الي غسق الليل و قران الفجر

Bu cümle bir VE cümlesidir, ki dilbilgisinde BAĞLI CÜMLE diye anılır. Bağlı cümlenin ana cümleciği ve yan cümleciği VE ile yapıca birbirine bağlanmıştır ama anlamca bağımsızdırlar; o yüzden ayrı ayrı iki cümle sayılabilirler ve o zaman da anlam aynıdır. Yani "ortak yüklem"li iki bağımsız cümledir onlar: (1)Salât/imân faaliyetini sürdür, (2)Kuran'ın fecri(?)ni sürdür.

SÜRDÜR anlamındaki yüklem yani (اقم) Arapça metinde tek ve ortak. Ama buradaki ifadede iki tane: (1)sürdür, (2)görünmüştür. Üstüne üstlük SÜRDÜR "emir"dir; GÖRÜNMÜŞTÜR ise hüküm.

Bir açıklama lütfen?

Ayrıca, KURANE'L-FECR bir isim tamlaması. Tıpkı Burûc 4'teki ashabu'l-uhdûd gibi. ASHABU'L-UHDÛD hendek halkı demek; halkın hendeği değil. O halde "Kurane'l-fecr"in de Kuran'ın fecri yerine fecrin kuranı (kıraati) olması gerekmiyor mu? 

Sevgi ile,

Hasan Akçay 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

hasan beyin soruları  güzel...

bende zihin açıcı etki yaptı...

inne fercril kurani kane meşhude olsa idi haktansapmaz hocanın yorumu daha doğru olurdu...

ama öyle değil...

peki acaba nedir bu fecir kuranı...

aklıma yeni geleni izin verirseniz paylaşayım...

kuranel fecri salatel fecri gibidir...

kuranın bir anlamı da toplanma demektir...

sabahları toplanılıyordu salat için...

yani iman faaliyetleri salat faaliyetleri dediğimiz şeyler için...

bu artık görülür olmuştu...

geceleri de bu faaliyetleri ikame et sabahları da sürdür devam et...

sabahkiler zaten insanlar tarafından görülüyor...








__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats