HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: 39 Başörtüsü takmak Kuranda Var mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Papatya

savana Yazdı:

selam

sn Hasan Akçay açıklamalarınız  için teşekkürler.Çok açık ve net bir şekilde anlatmışsınız.Bunca zamandır böylesine basit bir anlamı olan bir ayet  nasıl bu kadar çarpıtılıp tesettür ve kapanmaya gerekçe gösterilmmiş hayret yani...Demekki başörtüsü takmayanlar bazılarının sandığı gibi kokona sayılmıyor.:

Savana bacima katilip, Allah razi olsun diyroum.



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

 

 

hasan akçay yazdı

"Peki bu yasağın sebebi ne?

 

Bu ayeti 7:31-32, 24:60 gibi ziynetler konusundaki başka ayetlerle birlikte okursanız yasak edilenin ziynet takınmak değil ziynet teşhirciliği olduğunu anlarsınız. Teşhircilik neden yasak olmasın?"

 

selam

 

Daha önceki yazılarda Sayın Hasan Akçay'ın açıklamalarında nur 31 de bahsedilen ziynetlerin ,kadınların takmış oldukları takıların yine kadınları korumak amaçlı olarak, belirtilen kişiler dışındaki kimselere gösterilmesinin ,takı teşhirciliği yapılmasının yasak olduğu anlatıldığına bende katılıyorum, ancak araf 31 de mescitlerde ziynetinizi takının gibi bir anlatım var.Şimdi nur 31 de takı teşhirciliği yasak edilirken mescitlerde ziynetlerinizi takının diye bir anlatım geçmesi çelişkili olmuyormu?

Hasan bey bu konuda açıklamanız nasıl paylaşırsanız sevinirim.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Evden uzaktayım. Onun için kaynak gösteremem. Ama bildiğimi anlatmaya çalışayım. Gerekiyorsa kaynakları sonra belirtmek üzere.

Ayetlerde şu söyleniyor: Allah'ın, kulları için çıkardığı ziynetleri kim yasak edebilir? Bu dünyada inananlar için de var onlar; öteki dünyada ise yalnızca inananlar içindir.

İnci, mercan, sedef... gibi ziynetleri Allah, denizde var ediyor; ordan çıkarıyor. Altın, gümüş gibi ziynetleri ise karadan. Kulları için.

Bunların hepsi bu dünyada, inananlar dahil, herkese helal. Öteki dünyada ise nimetler ancak cennette sunulacağı için yalnızca inananlara helal çünkü cennete onlar girecek. 

Gözden kaçaıyor bu ayrıntı belki. Ama Yüce Allah'ın, ziynetleri helal kılmakla kalmayıp cennetin sakinlerine cennette layık görmesi anlamlı değil mi?

Secde yerleri de öyle. Oralarda Allah'ın önündeyiz. O'na layık bir görüntü içinde olmamız gerekiyor. İlahî tavsiyenin nedeni bu: Her secde yerinde ziynetlerinizi takının. 

Ama hemen ardından uyarı geliyor: Aşırı gitmeyin; Allah aşırıları sevmez. 

Burada sözü edilen aşırılığın takı teşhirciliği olduğu belli. Onu Allah ta sevmez biz de. Çünkü kokanalık iğrençtir, insanı iğrendirir.    

Kanıt, Nur 60:

Cinselliği kalmamış olup (evde) oturan kadınlar giysilerini atabilirler. Ama ziynet gösterisi yapmasınlar; ölçülü olsunlar. onlar için bu daha iyidir.

Sözü edilen kadınların cinselliği kalmamış (lâ yercûne nikâhen), dolayısıyla cazibesi kalmamış. Bunu telafi için kokanalık denen takıp takıştırma zaafı gösterebilirler. Ama sonuç telafi değil, tam aksine, iğrenç bir haldir. Yüce Allah'ın yasakladığı işte bu. Takı teşhirciliği.

Giysilerini atmaları günah değildir -leyse aleyh inne cünahün     

Ama ziynet teşhirciliği yapmasınlar -gayri müteberricatin biziynetih

Dikkat ederseniz takılardan söz ediliyor; vücuttan değil. Çünkü cinselliği kalmamış olup (evde) oturan yani bir bakıma yatalak olan o kadınların pörsümüş vücudu iticidir; söz konusu olan, onun telafisidir.

Özetle, Araf 31 dahil konuyla ilgili ayetlerde bir tavsiye var bir de yasak. Tavsiye: ziynetlerinizi takının. Yasak: ziynet teşhirciliği yapmayın.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

 

"Özetle, Araf 31 dahil konuyla ilgili ayetlerde bir tavsiye var bir de yasak. Tavsiye: ziynetlerinizi takının. Yasak: ziynet teşhirciliği yapmayın."

 

 

selam

 

"Ey Ademoğulları! Her mescitde ziynetinizi takının (güzel ve temiz giyinin). Yiyin için fakat israf etmeyin. Çünkü o, israf edenleri sevmez"araf 31

 

ben araf 31de tavsiye;ziynetlerinizi takının  görüyorum Ama devamında isaraf  etmeyin diye bir yasak görüyorum yani yenilip içilenlerde israf etmeyin olarak..bu ayetin içinde teşhirciliğe yasağa dair bir anlatım göremiyorum ..mealdemi hata var bilmiyorum



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

İsraf, aşırı gitmek demek. Kanıt için bkz. Ya Sin suresi:

(Kâfir halk, elçilere) "Siz bize uğursuzluk getirdiniz," dediler - Kalû inna tatayyerna biküm.

"Eğer çekip gitmezseniz sizi taşlarız ve bunaltan acılara gömeriz - lein lem tentehû lenercümen neküm ve leyemessen neküm minna azabün elîm.

(Elçiler) dedi: "Uğursuzluk kendinizde. Sizi uyardık diye mi bu? Siz aşırı giden bir kavimsiniz -Kâlû tâirüküm ma'aküm. E in zükkirtüm. Bel entüm kavmüm müsrifûn

Sevgi ile, Hasan Akcay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Yani şöyle anlıyabilirmiyim hasan kardeş.

Siz zaten size verilen nimeti lüzumsuz şeylere
harcamakta (israf eden) bir kavimsiniz. dolayısıyla
uğursuzluk bizde değil sizin yaşam şeklinizde.

sorunum şu kuranda genellikle ileri giden azgınlık
fahiş kelimesiyle tanımlanırken burada israf
kelimesiyle tanımlanmış.

saygı ve sevgiyle
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Sonne
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 07 temmuz 2006
Yer: Almanya
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sonne

selam,

sevgili Hasan Akcay, Anladigim kadariyla nur 31.de yasaklananin; kadinin taki teshirciligi yapmamasi diyorsunuz;

Edip Yüksel 43:18 "Süsler içinde yetiştirilmesine rağmen kavgada beceriksiz olan mı!?"
Yaşar Nuri Öztürk 43:18 Süs için yetiştirilen, fakat çekişme ve savaşta yetersiz kalanı, öyle mi?

 

Zuhruf suresinde kadinlarin süslerle yetistirildigi anlasilmiyor mu? Söyle düsünebilirmiyiz. Peki biz erkeklerin taki (künye ,kolye ,yüzük,hatta küpe) takinca da asirilik yapmis oldugumuz düsünebilinir mi?

Taki teshirciligini düsünürsek; Ayetde bahsedilen erkekleri (EN YAKINLARI) sanki cok özür dilerim sanki hirsiz gibi algiliyorum; Bu onlara güvensizlik olmazmi. Inanin kafam cok karisik.

dostca kalin.



__________________
39 zümer 36:ALLAH kuluna kafi degilmidir?
Yukarı dön Göster Sonne's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sonne
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

iman Yazdı:
Yani şöyle anlıyabilirmiyim hasan kardeş.

Siz zaten size verilen nimeti lüzumsuz şeylere
harcamakta (israf eden) bir kavimsiniz. dolayısıyla
uğursuzluk bizde değil sizin yaşam şeklinizde.

sorunum şu kuranda genellikle ileri giden azgınlık
fahiş kelimesiyle tanımlanırken burada israf
kelimesiyle tanımlanmış.

saygı ve sevgiyle

O kafir kasabaya gönderilen elçilerin öyküsü bütünüyle okununca israfın o halkın kendilerine verilen nimeti lüzumsuz şeylere harcamak anlamına değil dinde aşırı gitmek anlamına geldiği anlaşılıyor. 

Örneğin onlardaki uğursuzluk saplantısı İslama sonradan musallat olan kader saplantısı gibi tıpkı. Benim anladığım, bu, dinde aşırı gitmektir.

Ya Sin suresi ezberimde olduğu için o bölümü uzun uzun anlatabilirim ama sıkıcı olur diye korkuyorum.

Ama madem siz uğursuzluk saplantısından malı mülkü lüzumsuz şeylere harcamayı anlıyorsunuz lütfen önce siz biraz ayrınıtıya girerek açıklayın. Sonra Allah isterse ve sahiden gerekiyorsa ben kendi anladığımı ayrıntlı olarak açıklayayım.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sonne Yazdı:

selam,

sevgili Hasan Akcay, Anladigim kadariyla nur 31.de yasaklananin; kadinin taki teshirciligi yapmamasi diyorsunuz;

Edip Yüksel 43:18 "Süsler içinde yetiştirilmesine rağmen kavgada beceriksiz olan mı!?"
Yaşar Nuri Öztürk 43:18 Süs için yetiştirilen, fakat çekişme ve savaşta yetersiz kalanı, öyle mi?

 

Zuhruf suresinde kadinlarin süslerle yetistirildigi anlasilmiyor mu? Söyle düsünebilirmiyiz. Peki biz erkeklerin taki (künye ,kolye ,yüzük,hatta küpe) takinca da asirilik yapmis oldugumuz düsünebilinir mi?

Taki teshirciligini düsünürsek; Ayetde bahsedilen erkekleri (EN YAKINLARI) sanki cok özür dilerim sanki hirsiz gibi algiliyorum; Bu onlara güvensizlik olmazmi. Inanin kafam cok karisik.

dostca kalin.

Teşhirciliğin ölçüsü zamandan zamana ve toplumdan topluma değişiyor. Örfe bağlı olarak. Örneğin kadınların üstsüz olması Türkiye'mizdeki örfe göre teşhirciliktir ama Senegal'deki örfe göre, değil. Erkeklerin takılarına da her halde bu açıdan bakmalıyız. 

Nur 31'deki müstesna kişilerin hırsız yerine konması ihtimaline gelince, doğrusu bir ara benim de aklıma geldi bu. Ama "Bu alınganlığn lüzumu yok!" dedim kendi kendime. Hele bir de o müstesna kişilerin inanan kadına mahrem sayılıp İslama fuhuşun boca edildiği gözönüne alınınca. Tepkimizi asıl o rezalete göstermemiz gerekmiyor mu?    

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

sevgili hasan akçay ağabeyim/kardeşim

Allah biliyor ya aslında size sorduğuma pişman
oldum. soruyu geri çekmeye geldiğimdede
cevaplanmış olduğunu gördüm. Cevabınızdaki
inceliktende durumu farkettiğinizi anlıyorum.
azarlanmadığım için rahatladım ama cevap
vermemek ilginize ve ilminize saygısızlık olacaktı.

Özürümü kabahatimden büyük yapmamak için önce
kısaca durumumu izah etmeliyimki sorumun
nedenini açıklarken, kendi hesabıma vaktinizi
ayırdığınıza değecek bir cevapla aydınlanayım.
Hemde doğrumu yanlışmı yapıyorum eleştirinizi
alayım.    

Bu siteye girdikten sonra kuran artık beni itmiyor tam
tersine çekiyor. Yani şunu demek istiyorum. Kuranın
arapçasını yüzünden okumayı kendi içimde anlamlı
bulmuyordum. Mealleri okudukçada içimde bir isyan
oluşuyordu kuran sanki bana "ben bu değilim' ben
bu değilim' diyordu ve kapatıyordum.

burada sizler gibi bir çok arkadaşın bak şuraya bak
buraya demesinden tekrar cesaret alarak ayetlerdeki
kelimeleri anlamlandırarak bakmaya başladım.

görüyorumki meallerdeki aynı kelimeler kurandaki
aynı kelimeler değil. ve anlamaya uğraşılırsa
kurandaki kelimelerin pek çoğu aynı anlamda günlük
hayatta kullanıyoruz. örneğin; hatta, örneğin
müçtehid, içtihat, müsrif, israf, fahiş gibi. örneğin
küfretmenin karşılığı gerçeği inkar etmek .ama
sövmeyide kapsamasına rağmen sövmek değil.
kafir bile bile inkar eden ama söven değil. yani
küfretmek için illaki kızmak gerekmiyor. yani küfr
içinde bulunmak yirmidört saat mütemadiyen
sövmek değil. buradan yola çıkarak hem arapça
kelime anlamını hem mealleri karşılaştırarak ayetleri
anlamaya çalışıyorum.

çok vakit alıyor ama çok zevkli geliyor. Bu şekilde
okumaya çalıştığımda izafi kavramlar rahatsız ediyor.
Örneğin din günü, küfr içinde bulunmak örneğin azıp
sapmak, örneğin şüphe olmayan, örneğin allah
yolunda harcamak....vb. Bunlar ilk ağızda akılda bişi
oluşturmuyor.

Gerçekte kuranda böyle kelimeler yok. Kurandaki
kelimeler en genel tanımıyla, yada müellifin o andaki
yorumuyla böyle anlamlara geliyor.
Ama ayetlerdeki ilgili kelimeler akılda çok şey
oluşturuyor. Hemde benim ilmim kadar oluşturuyor
böylece yanlış bile anlasam nerde yanlış yaptığımı
kavrayabiliyorum.

İşte size sorduğum soru bu anlayıştan
kaynaklandı.Heyecanlandım ve acele ettim.
Anlayışımı test etmek istedim.

=========================================

İsraf, aşırı gitmek demek. Kanıt için bkz. Ya Sin
suresi:

(Kâfir halk, elçilere) "Siz bize uğursuzluk getirdiniz,"
dediler - Kalû inna tatayyerna biküm.

"Eğer çekip gitmezseniz sizi taşlarız ve bunaltan
acılara gömeriz - lein lem tentehû lenercümen
neküm ve leyemessen neküm minna azabün elîm.

(Elçiler) dedi: "Uğursuzluk kendinizde. Sizi uyardık
diye mi bu? Siz aşırı giden bir
kavimsiniz -Kâlû tâirüküm ma'aküm. E in zükkirtüm.
Bel entüm kavmüm müsrifûn. 

=========================================

Surenin ilgili bölümünün tamamını okumadan
tercümeleride ekranda ki orada kavmüm müsrifun u
görünce, kıvranan yemi gören sazan gibi atladım
üzerine.

bu anlayışla kime niye elçilerin uğursuzluk
getireceğini, elçilerinde biz hangi işinize taş koydukki
söylemini kavramaya çalışırken şunun gibi bişi
canlandırdım hayalimde.

kahvehane dolu kapıdan elçiler giriyor yazık değilmi
vaktinize diyor burada hem birbirinizi kazıklıyorsunuz
hemde vakit öldürüyorsunuz. O anda kaybetmekte
olan bi kaç kişi gidin işinize kardeşim
uğursuzmusunuz nesiniz kapıdan girdiğinizden beri
kaybediyoruz. kaldırmayın ayağa kahvenin tüm
sandalyelerini kafanızda kırmadan çekin gidin
burdan diyorlar.

elçilerde diyorlarki:uğursuzluk kendinizde, sizi
uyardık diyemi sandalyeleride israf edeceksiniz. siz
zaten herşeyi israf eden bir topluluksunuz.

Böyle yaptığımda yanlış kurgulama bile yapsam ayet
gözümün önünde canlanıyor. Aşırılığın ne olduğunu
kavrıyorum.

Yine sonne kardeşin ağır bulduğu ayetler için,
ayetlerde sayılan aile efradını kendi aileme
uyguladığımda mahrem olanların dışardan gelene
göre olduğunu farkettim. bana bire bir doğru geldi.
Yurdum insanının Gelin kaynana, gelin görümce,
yenge kızkardeş damat kayınbirader ilişkilerinde
yada miras meselelerinde çadır öyle bir karışıyorki
ilgili şahıslarca düşünülenlerin yanında hırsızlık
sütten çıkma ak kaşık kalıyor. Zaten kimse aile içi
yürütmelere hırsızlık demediği için ayet dikkat çekiyor
ziynetlere.

işte sorumun nedenini anlattım ve istediğiniz
cevabımı verdim. Buradan yola çıkarak, aşağıdaki
sorularımı yanıtlarsanız sevineceğim.

bu ayetler için anlayışım doğrumu?
Kuranı böyle anlamaya çalışmamada bir sakatlık
varmı?

yazının uzunluğu ve vaktinizi aldığım için hoş
görünüze sığınıyorum.

Saygı ve muhabbetle...
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 

<< Önceki Sayfa 46 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats