Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Kuran âyet ve âyâtin apaçıklığından dem vuruyor, Kurân sözlerinin apaçıklığından değil. Âyetin ne oldğu ne olmadığında bile hem fikir değiliz. Ben Kuran'da Allah'ın şu âyetinde/âyetlerinde şunu/şunları dedi/diyor dediğini hiç hatırlamıyorum. Âyet ve âyât Kurân'n Allah sözü olduğuna dair getirilen işaretler, alâmetler, deliller, kanıtlardır. Yer gök, güneş ay, otlar ağaçlar ve gölgelerinin Allah'ı tesbihleri, deve, Ad Semud vs halklarının helakı... yağmurun yağması yerin yeşermesi sonra kuruyup çer çöp haline gelmesi, hayat ve ölüm... Bütün bunlar herbiri birer âyet olarak sunuluyor. Ben Kuran sözlerine Kuran'da âyet dendiğini bilmiyorum, en azından hatırlamıyorum. Kitaptaki sözler bizatihi kitabın Allah'a ait olduğuna işaret, delil olamaz. Rüstem diyordu ki"ben bir oturuşta bir ton ekmek yerim" sözü Rüstem'in doğruluğuna delil olmaz. Onun bir ton ekmek yediğini varsa görenlere delil olur. Kitabın âyetleri, kitabın Allah'tan olduğuna, Resul'ün O'nun elçisi olduğuna delil olarak ileri sürülen somut kanıtlardan oluşuyorlar. Bu âyetlerin dahi çoğu bizim için açık deliller değildirler. Onlar ancak Resul'e şahit olanlara açıktı ve onlar için birer ayetti. Onlara âyet diye sunulanlar gördükleri, duydukları, yolları üzerinde olanlar ve zaman zaman yaşadıkları, müşahede ettikleri olaylardan seçilmişlerdi. Biz bu âyetlerin bir çoğuna ne şahit olduk, ne de Resul'den önce duyduk. Onlar resul iddiasıyla çıkanlardan âyet istiyordu, resuller de onlara âyetleri sunuyorlardı. Biz şimdi Resul'den ne âyet isteye biliriz ne de Resul bize âyet suna bilir? Biz Resul'e, Resul de bize muhatap olmadık ki..
__________________ "Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Sizler, bu konuları benden daha iyi bildiğinizden,anlayışınıza ve ufuk genişliğinize güvenip,kestirme yazayım diye düşündüm.
Sevgi ile,
selam,
büyüklük ALLAH'a mahsus efrayim, küçüklükten şikayetimiz yok çok şükür!
sn efrayim kitabın apaçık ayetlerine bakmak yerine yaratılan ayetler ile içiçe yaşamaya bakmak lazım gelir!
belki ozaman apaçığın ne olduğunu öğreniriz.
elif lam ra yerine at eşek köpek inek vs vs
selamlar...
__________________ koymuş postasını,GÖRMÜŞ RESTİNİ!!! he canım sen getir üstünü!!!
Behr bı deva kuçka heram nabe!!!
hılas!!!
236. Kendilerine dokunmadan veya onlar için herhagi bir pay belirlemeden kadınları boşamanızda sizin için günah yoktur. Ancak onları nimetlendirin. İmkânları geniş olan kendi gücünde yapar bunu, imkânları sınırlı olan da kendi gücünde yapar. Örfe uygun bir nimetlendirme... Güzel düşünüp güzel davrananlar üzerine bir borç...
237. Bir pay belirlemişseniz ve kadınları hiç dokunmadan boşamışsanız, kesiştiğiniz payın yarısını verin. Ancak kadınların vazgeçmesi ile, nikâh bağı elinde bulunan erkeğin durumu müstesna. Erkekler olarak sizin vazgeçmeniz takvaya daha yakındır. Aranızdaki lütufkârlık farkını unutmayın. Allah, yapmakta olduklarını en iyi şekilde görmektedir.
238.Davranışlarınıza dikkat edin çabalarınızı zayi etmeyin/koruyun.Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin.
239. Davranışlarınızdan dolayı endişe/sıkıntı duyarsanız yürüyerek veya binitle dolaşın. Emin olduğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı hatırlayın.
240. İçinizden ölüp de geriye eşler bırakan erkekler, eşlerinin evden çıkarılmaksızın bir yıla kadar geçimlerinin sağlanmasını vasiyet etsinler. Eğer kendileri çıkarlarsa, onların kendileri için yararlı gördüklerini yapmaları yüzünden size bir günah yoktur. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.
241. Boşanmış kadınlar için örfe uygun bir geçim imkânı sağlanması Allah'tan korkanlar üzerine bir borçtur.
Sevgili Efrayim,anlatılan konu kişinin yaşamında karşılaşacağı ender olaylardan biri boşanma..! Dolayısıyla bu kararı verirken epeyce zorlanacak ve sıkıntı duyacaktır.Konu bütünlüğüne bakınca 238.ayet klasik anlatımıyla bazı arkadaşlarımızında belirttiği gibi çok sırıtıyor.Ama bana göre 238.ayet ayrı bir konuyu değil tamamen boşanma konusunu içeriyor.
Durum böyle olunca kişinin sağlıklı karar verebilmesi için o mekandan biraz uzaklaşıp düşünmesi gerekiyor.Ki,sağlıklı karara ulaşabilsin Allahın yardımıyla.
Şu anda piyasadaki yaklaşık 27 mealde de,yürüyerek namazdan bahsediyor,yani hepsi(bazı farklı meallendirmeler olsada) yürüyerek namaz ortak noktaları.Bilindiği gibi,bu meal yazanların bazılarının birbiriyle hiç anlaşamadıklarıda bir gerçek.Buna rağmen,yürüyerek namazda anlaştıkları da bir olgu.
O zaman düşünmek gerekiyor, bu meal yazanların hepside mi yanılıyor?
Sevgili Efrayim,zaten salat'ı namaz yapmaları hepsinin ne olduğunun göstergesi.Bu durumda yürüselerde yürümeselerde farketmez..!
Hani bir reklam vardmı eski yıllarda "yok birbirimizden farkımız ama biz osmanlı bankasıyız"diye,bunların durumuda buna benziyor :)
Mevcut meallerin tamamı Kuranda ki olayları hayatın dışında mitolojik bir anlatımla sunuyorlar.En başında bu bakış açılarını düzeltmeleri lazım.
Bir örnek vermek gerekirse:
Musa kıssasında söz konusu asa'ya inanılmaz bir güç yüklenmiş çevirmenler tarafından.Asa denizi yarmış..!! Bunun günümüzde bir karşılığı yoktur.Oysa sadece Asa kelimesiyle isyan kelimesinin aynı kökten türediğine bakmak bile olayın günümüze, geçmiş ve gelecekteki her döneme rahatlıkla uyarlanabileceğini göstermektedir.
Kısaca:
Musanın yaptığı asa/isyan bayrağını çekip firavunun o yutan,boğan gücünü yararak toplumunu oradan çıkarmasıdır.Günümüzdeki halk devrimleri gibi.Böyle anlaşılırsa bu ve benzeri ayetler bize ve bizden sonrakilere hitap edebilir.Yoksa havada kalır ve öylede oluyor zaten.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma