HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: İNSAN ZALİM VE CAHİL Mİ ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy


Selam,

Forumumuzda "pascalos" ismi ile yazan Ahmet Günaydın beyin, bana çok ilgi çekici ve aydınlatıcı gelen "İNSAN NEDEN ZALİM VE CAHİL OLSUN Kİ?" başlıklı yazısını paylaşmak istedim. Esen kalın.

 

İNSAN NEDEN ZALİM VE CAHİL OLSUN Kİ?

 

AHZAP: 72 DEKİ MEAL CİNAYETİ:
Mevcut çeviri:
"Kuşkusuz biz emaneti göklere, yere ve dağlara sunduk. Onlar onu taşımaktan kaçındılar ve ondan ürktüler. Ama insan onu yüklendi. Şüphesiz O çok zalim ve çok cahildir"
Bu ayeti okuduğumda ilk aklıma gelen soru şu:
İnsan, hiç bir varlığın yüklenemediği bir sorumluluğu yüklendi diye neden zalim ve cahil olsun ki? Aslında takdir edilesi bir iş yapan insan neden zalim ya da cahil olsun ki?
Ayette geçen kelimelerin kullanımına baktığımızda Cahil yerine Cehuul, zalim yerine de Zaluum geçtiğini görüyoruz. Ayrıca da hali hazırda bulunduğu durumdan çok
kane (idi) denilmektedir. Buna göre son kısmın çevirisi şöyle olmalıdır:
"Halbuki O(insan) gölgede olan/karanlıkta olan (zaluum-zulümatta olan) bilinmeyen (Cehuul-mechuul) birisi idi"
İnsanın emaneti yüklenmeden önce kıyıda köşede kalmış sıradan bir varlık olduğu emaneti yüklendikten sonra karizmasının arttığı vurgulanır.
Cehuul kelimesi bir ismi fail değil ismi meful veznidir. Mechul demektir.
Zaluum da aynı şekildedir ve zulumatta olan, karanlıkta olan anlamındadır.
Kane ise geçmişte idi anlamında bir fiidir.
"İnnehu kane zalumen cehuula"

Zaten insanın, bu tanınmayan belirsiz karakteri melekutu tedirgin etmiş ve tanrıya: "sen ne yapıyorsun bunun altından kalkması mümkün değildir" demek zorunda kalmıştır.
Eğer insan bu emaneti gasbetmiş olsaydı o zaman zalim diyebilirdik. Bu gasbı kabul etmek durumunda tanrının insanın halife yapma planından da söz edemememiz gerekir. İnsanın halife yapılması planı Tanrıya aittir. 
Not Bu notu face de yayınladım. Altına yazdığım veya bazı arkadaşlarımın yazdığı bir iki yorumu da buraya aktarmak istiyorum. Kopukluk için özür dilerim.

Kıyıda köşede olan, bilinmeyen insan ile dağlar, yer ve gökler başlangıçta aynı kategoridedirler. Dağlar yer ve gökler büyük olmaları dolayısıyla öne çıkarılmışlardır. Kıyıda köşede kalmış mechul bir organizma olan insana, evrenin anahtarları/ kullanım hakkı ve de sorumluluk/ ruh verildikten, yani emaneti yüklendikten sonra secde edilmeğe değer bir halife olmuştur.
Hicr süresinde insanın yaratılması, önce beşer yaratacağım şeklinde anlatılır. Onu düzenledikten ve de ruhumdan üfledikten sonra ona secde ediniz der.
Aslında bu konu değişik argümanlarla çeşitli yerlerde anlatılmıştır. hepsi de simgesel anlatımdır. 
Emin beyin dediği gibi anlatılmak istenene odaklanmak gerek.
Kesin bir şey varki Allah, zalim de demiyor cahil de demiyor.
dirde demiyor. zaluuum cehuuul ve de idi diyor. 
Mealciler ve de kör kılavuz müfessirler bu ayeti çözememişlerdir. Emaneti Tanrıya rağmen mi gasbetti ki ona zalim diyorsunuz .veya cahilce haşa aptalca bir şey mi yaptı bunu yüklenerek te Allah onu tahfif ediyor?
Sonra neden hürmete şayan görüp meleklere secde ettiriyor?? Bunların cevabı yok.
(Ahmet günaydın)

Sunulanın emanet diye adlandırılması aslında halifelik/kalfalık pozisyonunda malikiyyet olmayacağındandır. emaneti kim yüklenirse yüklensin asla evrenin maliki olmayacaktır. emanetçisi olacaktır. mülk Allahındır.
Emin bey, parçacı yaklaştığınızda, sorumluluk yüklenen insanın hor görülmesine varırsınız. Bütüncül bakarsak ki bakmalıyız, kuranın insanın yeryüzündeki pozisyonunun halifelik olduğunu, meleküütun/tüm varlıkların ona secde ettiğini/ona hizmet ettiğini, onun evrendeki diğer varlıklardan onurlu ve üstün olduğunu söylediğini görürsünüz. 
Ben sadece bir yorum denemesi yapıyorum, bu konuda her türlü yorum ve de düşünceye açığım.
(Ahmet günaydın)

Murat hocam, ahlaklı olan bir tanrının elemanı ile dalga geçen bir usta gibi dalga geçmesi veya onu başka ayetlerde yapmakla görevlendirdiği şeyi yapmaya kalktı diye tahkir etmesi düşünülemez.
Star yaratmaya gelince aslında ortada star olmuş insanın star olmayı nasıl başardığının arka planı veriliyor gibi algılayabiliriz. O zaten isimlerin/ tanımların bilgisine sahip olmakla vb. stardır.
Soru şu: star olmada onun seçme özgürlüğü var mı? 
Ya da emaneti yüklenmek aynı zamanda cennetten kovulmak mıdır?
Ve insan cennetten emaneti yüklenmek için bir anlamda kaçtı mı?
Değilse insan emaneti yüklenmekle aslında onurlu olmayı hak etmiştir...
A.G.

Kur'anın çok alışık olduğumuz tiyatral üslubundan yola çıkarsak; emaneti göklere, yere ve dağlara teklif etmediğini ama bu emanetin ya çok ağır, ya çok kıymetli ya da her ikisini birden ihtiva eden bir şey olduğunu anlamamız için bu cesamet...li varlıkları nazara verdiğini söyleyebiliriz. 

Yine meleklerine "yeryüzünde bir halife yapacağım" demesinden de daha önceden dünyayı bir kahyaya emanet etme planı olduğunu anlıyoruz. Hatta meleklerin taacüp etmelerinden de anlaşılıyor ki; onlara önceki bir zamanda insandan övgüyle bahsetmiş. Ama onlar yeryüzünde fitne ve fesat çıkaran, kan dökmekten başka bir şey yapmayan bu "tür"ün nasıl halife (kalfa, kahya) olabileceği konusunu çözemediklerini görüyoruz.

Ahzab 72'de geçen emanet; Rabb'in ruhundan üflediği (kodladığı) şeydir. İnsanı diğer varlıklardan ayıran özelliklerin bütünüdür. Onu zaten bu iş için yaratmıştır. Bu iş; en cüsseli varlıkların bile taşımaktan aciz kalacağı kadar ağır, kıymetli ve önemlidir; özünü, yaradılışını bozmadan insan olabilmek... Ademin bu kodlanma süreci(alleme'l esma)nin sonunda da tüm varlılara ona secde etmeleri yani onun hizmetine girmeleri emrolunmuştur.

Bu emaneti yüklenmesiyle birlikte o silik sönük, kimsenin dönüp yüzüne bile bakmadığı, adı bile konulmamış (mechûl) son derece aciz olan beşerin "insan" olmasına kapı aralamış ve birden onu bütün sosyetenin ilgi odağı haline getirmiştir. İşte Allah burada insana ne kadar kıymetli bir mücevher emanet ederek onu şereflendirdiğini, insanın bu mücevheri taşımaya aday olmakla çok iyi ve aferinlik bir iş yaptığını ama daha önemlisi de insana bunu hediye eden biri olduğunu vurguluyor bence...
(Erhan Özdemir)

Son bir anekdot; siz bir emanetinizi yüklenen birini tahkir veya tezyif mi edersiniz yoksa tebcil mi?... Ayette iki temel noktayı gözden kaçırmamak lazım:

1- Ortada olur olmaz herkese emanet edilemeyecek kadar kıymetli bir şey var. Bir devlet kuşu... Kimin başına konsa onu âbâd edecek, onu herşeyden farklı ve yüksek bir konuma taşıyacak bir kavram... Bunun ve her şeyin sahibi izzetli bir kral var ve bunu emanet etmeye değer birini arıyor.

2- Bunu ancak bir kişi taşıyabilecek... O kişi bununla fark edilecek ve bu görev onu zirveye taşıyacak. Kimsenin görmediği (atf-ı nazar etmediği) bilmediği (milyonlarca tür arasında sıradan olan, diğer türlerden hiçbir farkı olmayan) bu kişi birdenbire bütün türlerin yöneticisi ve komutanı olacak.
(Erhan Özdemir)

Ayetin devamındaki kişilikler için şunu diyebiliriz:
1.bu emanette güvenilirliğini koruyan (iman ) lar
2.bu konuda maskeli tavır alanlar/ sosyal baskıya göre tavır alanlar(münafık)
3. bir de emaneti emanetin sahibinin talimatının dışında başka talimatlara göre de kullananlar(müşrik)
ayrıca bu karakterlerin erkek vekadınlarından da sözediyor. yani insan derken kadını da sayıyor.
(A.G)
Saygılar.

 















__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats