Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
selamlar,kıymetli dostlarım, بخل kelimesinin geçtiği bir ayetin tahlilini yapmak istiyorum. Hadid24:''Onlar cimrilik edip insanlara da cimriliği emreden kimselerdir.Kim yüz çevirirse bilsin ki şüphesiz Allah ganîdir,zengindir,övülmeye lâyıktır. Hadid25:''Andolsun,biz elçilerimizi açık mucizelerle gönderdik ve beraberlerinde kitabı ve mizanı (ölçüyü) indirdik ki,insanlar adaleti yerine getirsinler.Kendisinde müthiş bir güç ve insanlar için birçok faydalar bulunan demiri yarattık (ki insanlar ondan yararlansınlar).Allah da kendisine ve Resûllerine gayba inanarak yardım edecekleri bilsin.Şüphesiz Allah kuvvetlidir,mutlak güç sahibidir.(diyanet meali) sevgili dostlarım bu ayetler birkaç soruya cevap veriyor. soru:bahil kimdir? cevap:cimri kimsedir. soru:cimri kimdir? cevap:ihtiyacından fazlasını ihtiyaç sahiplerine vermeyendir. soru:cimrilere Kur'an herhangi bir müeyyide koymuş mudur? cevap:aliimran180.ayette ahiretteki cezalarının azap olduğu belirtilmiş,Hadid25'te de maddi müeyyide uygulanması istenmiştir. soru:maddi müeyyidesi nedir? cevap:ümmetin reisi (imam)veya kamu otoritesi,cimrinin elindeki ihtiyacından fazla bütün servetine el koyar ve ümmet içindeki ihtiyaç sahiplerine dağıtır. soru:bir insanın asgari ihtiyaçları nelerdir? cevap:en az bir aylık gıdası,giysisi ve bir evdir.bunların dışındaki bütün servetler ümmetin(halkın) ortak malı sayılır. soru:çalışma performansından kaynaklanan gelirlerde biraz farklılık olacağını belirtmiştiniz,cimri çalışarak 2.veya 1.kalite ev almışsa bu eve de imam el koyar mı? cevap:Hadid25'te adaletin uygulanması istendiğine göre,gerçekten çalışarak elde ettiği 1.kalite bir evse imam(kamu otoritesi)buna el koyamaz.ama başka yollarla elde edilmiş bir ev ise 1.kalite eve el konulur ve 3.sınıf kalite ev verilir. soru:Hadid25'te ne söylenmek isteniyor. cevap:bir önceki ayette cimrilerden bahsettiğine göre bu ayette onunla ilgilidir diye düşünüyoruz.buradaki demir,gücü,otoriteyi(kamu otoritesini) ve ciddiyeti sembolize eder.yani yüce Rabbim,gelir dağılımındaki adalet konusunda kamu otoritesinin çok ciddi olmasını istemektedir.ayrıca demir,sanayii ve ilerlemeyi sembolize eder.bu durumda şuda söylenmek isteniyor.gelir dağılımındaki adalet sebebiyle toplumun huzur,barış ve refahının artacağına ve Allah'ın o topluma yardım edeceğine de işaret edilmektedir. soru:kalite olayı da nereden çıktı? cevap:çalışma ferformansından kaynaklanan gelirler farklı olacağına göre gelirlerin alım kalitesi de değişecektir.kalite olayı buradan gelmektedir ve ihtiyaçtır.aksi durumlar,yani çalışanla çalışmayana aynı kalite,aynı ücret verilirse ülkenin iktisadi gelişimi zarar görür. selamlar,sevgiler.
selamlar,kıymetli dostlarım, yukarıdaki tabloda geçen ''bdn''kök kelimesinin Kur'anda geçen bir ayetini tahlil etmek istiyorum. Hacc36:vel büdne cealnahee leküm min şeaairillahi...'' buradaki ''büdne''yi gelenekçi alimlerimizin çoğu mekke'de kesilen kurbanlık hayvan olarak anlayıp bu şekilde meal yapmışlardır,başka alternatiflere imkan tanımamışlardır.bence burada başka mesajlarda verilmek isteniyor. yukarıdaki tablomuzdan da görüleceği üzere bu kelimenin başka anlamları da vardır.o da ''kadınların giydiği kolsuz gömlektir.'' buradan şu kanaatede varabilirizki Kur'anın vahyedildiği yıllarda Arabistan toplumunda kadınlar kolsuz gömlekte giyiniyorlardı.zaten iklimsel şartların onlara böyle bir giyim tarzını tercih etmeleri hayatın,tabiatın,fıtratın,gereklerindendi..o halde bu ayette geçen kelimeyi şu şekilde de anlayabiliriz. ''(Ey kadınlar)kolsuz gömlek giymenizi Allah size bağışladı (veya bağışladık)..''veya ''(Ey kadınlar,sizin),kolsuz gömlekli giyim tarzınızı Allah beğendi(veya beğendik)..'' bir önceki ayette nimet kelimesi geçtiğine ve atıf vavı ile bu ayete geçildiğine göre buradaki ''ceale''yi ''beğendi'' şeklinde anlamamız daha doğru olur kanaatindeyim. nimetler ve giyim tarzının birlikte zikredilmiş olması anlamsız olamaz.arada ortak özellikler mevcut. -nimetler Allah'ın lütuflarındandır. -kadınlar da Allah'ın lütuflarındandır. -nimetler istifade edilmek için verilmiştir. -kadınların hizmetindende,arkadaşlığındanda,güzelliğindende,aşkındanda istifade edilerek nimet özellikleri ortaya çıkar. -kadınlar da güzel giyim tarzlarıyla nimet fonksiyonunu,çekicilik fonksiyonunu göstererek nimetlerini gizlememelidirler.gizli nimetlere erişmek mi daha kolaydır,açık nimetlere erişmek mi daha kolaydır.açık olana değil mi?işte yüce Rabbim''ben nimetlerimi nasıl sergiliyorsam,gösteriyorsam sizde bunu sergilemekten,göstermekten kaçınmayın,insanların nimetlere erişimini zorlaştırmayın''demek istiyor. bu durumun o zamanki iklimsel şartlar gereği olarakta beğenilmesi normaldir,nimet olarakta beğenilmesi normaldir ve güzeldir. ayrıca ayetin meallerindende görüleceği üzere ''nişaneler(işaretler,alametler)''ifadesi çok anlamlıdır.işaretler gösterilmek için dikilir veya konulur. son yıllarda bilim adamları''vücut, güneş enerjisini yeterli oranda alması gerekir,güneş enerjisini yeterli oranda almayan vücut,hastalıklara,mikroplara karşı dirençsiz olmaktadır..''açıklamaları yapmaktadırlar. bu haliyle de yüce Rabbimin bu beğenisinin ne kadar değerli olduğunu daha iyi anlıyoruz.ayrıca ayette geçen ''nişaneler(işaretler,alametler)''ifadesi güneş enerjisini de işaret etmektedir,çünkü güneş'te Allah'ın varlığının ve kudretinin işaretlerinden olduğu gibi insanlar için de işaretttir.çünkü insanlar gecenin ve gündüzün geldiğini güneşin işaretiyle daha iyi anlamaktadırlar. soru:yani bu ayette yüce Allah,kadınların kollarını dışarıda açmalarını mı tavsiye ediyor.yoksa içerde mi? cevap:ayette nişaneler,işaretler kelimesi geçtiğine göre işaretler de görünmek için olduğuna göre hem içeride hem de dışarıda açılabileceği anlaşılır.ayrıca kapalı ortamlarda güneş enerjisinin vücutla teması daha zor olduğu için açık havada,dışarıda açılmasının vücut sağlığı açısından daha gerekli bir ihtiyaç olduğu anlaşılır. soru:ayette bu kolları açma hususu niçin kadınlara vurgu yapılarak ortaya konmuştur,erkeklerin güneş enerjisine ihtiyacı yokmuki? cevap:ayette geçen ''hee ve küm''zamirleri erkekleri de işaret ettiğine göre bu şekil giyim tarzının erkeklere de tavsiye edildiği anlamına gelir. selamlar,sevgiler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma